Frontline klar for rally!
Har fått kjøpssignal i FRO og er nå inne fra bunnen idag.
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
I USA har vi fått en fin dobbelbunn på dag chartet, tror vi har sett bunnen og aksjen er klar for turnaround.
https://www.tradingview.com/x/7eYDpMG1/
;o
rischioso
13.10.2021 kl 10:33
5857
Ja, stor sannsynlighet for at gulvet på 70 skal testes igjen, men heller ikke det er noe alle vet ... ;)
thypoon
13.10.2021 kl 12:15
5804
Bare sorgen i tank! Hvordan står frontline seg når dow krakker i november?
Flipper
13.10.2021 kl 18:01
5416
Tdw er meningsløst å regne på.
En VLCC ( 200.000 - 320,000 Tdw) er kapasiteten 1,9 - 2,2 Mill barrels.
Likeledes er Tdw pr. Ltd ( light ton deadweight ), den sanne rene stål vekten,
som man ganger med stål prisene gitt, en VLCC er ca. 25,000 /.30.000 Ltd.
Sistnevnte er den reelle per tonn gitt som pris i.e. x $ 600 ++ og stigende til nå
til ny rekord, 740, alt etter hva slags skip vi snakker om.
En VLCC ( 200.000 - 320,000 Tdw) er kapasiteten 1,9 - 2,2 Mill barrels.
Likeledes er Tdw pr. Ltd ( light ton deadweight ), den sanne rene stål vekten,
som man ganger med stål prisene gitt, en VLCC er ca. 25,000 /.30.000 Ltd.
Sistnevnte er den reelle per tonn gitt som pris i.e. x $ 600 ++ og stigende til nå
til ny rekord, 740, alt etter hva slags skip vi snakker om.
Redigert 13.10.2021 kl 18:07
Du må logge inn for å svare
undrende
13.10.2021 kl 18:32
5349
Jeg forstår at tank er vanskelig.
Men hva er det eksakt som er annerledes akkurat nå, enn da Frontline nylig gikk opp på 85 kroner. Oljen er ikke ned, børsen er opp, forventningene til oljeprisen er videre opp, men inntil videre har ikke OPEC signalisert ventet produksjonsøkning. Leste om at skiferolja muligens er på vei tilbake, og det vil jo etter mitt skjønn trigge produksjonsøkning fra OPEC. Og økende tanktrafikk.
Men hva er det eksakt som er annerledes akkurat nå, enn da Frontline nylig gikk opp på 85 kroner. Oljen er ikke ned, børsen er opp, forventningene til oljeprisen er videre opp, men inntil videre har ikke OPEC signalisert ventet produksjonsøkning. Leste om at skiferolja muligens er på vei tilbake, og det vil jo etter mitt skjønn trigge produksjonsøkning fra OPEC. Og økende tanktrafikk.
Redigert 13.10.2021 kl 18:33
Du må logge inn for å svare
Ole86
14.10.2021 kl 06:22
4956
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2021/10/13/7752905/opec-senker-oljeprognosen?internal_source=sistenytt
« Oljekartellet Opec senker vekstprognosen for global etterspørsel etter olje. En del av årsaken er dyrere olje som følge av stigende priser på naturgass.»
Dyrere olje som følge av stigende priser på naturgass? Jeg ser ikke helt den direkte sammenhengen her. Om OPEC hadde skrudd opp kranene så hadde vel oljeprisen gått ned uavhengig av høye priser på naturgass.
Kommentarer mottas med takk:)
« Oljekartellet Opec senker vekstprognosen for global etterspørsel etter olje. En del av årsaken er dyrere olje som følge av stigende priser på naturgass.»
Dyrere olje som følge av stigende priser på naturgass? Jeg ser ikke helt den direkte sammenhengen her. Om OPEC hadde skrudd opp kranene så hadde vel oljeprisen gått ned uavhengig av høye priser på naturgass.
Kommentarer mottas med takk:)
Redigert 14.10.2021 kl 06:23
Du må logge inn for å svare
cheezy
14.10.2021 kl 08:24
4833
Normalt er olje dobbelt så dyrt som gass målt i energiinnhold. Nå er gass tre ganger så dyrt som olje. Det betyr at det svarer seg å fyre opp eksisterende oljekraftverk. Dette fører til økt etterspørsel etter olje. Estimatene er usikre, men det høyeste estimatet jeg har sett er 2 mill fat/dag på verdensbasis.
Ole86
14.10.2021 kl 08:47
4821
Jeg er enig i det du sier, derfor stusser jeg over OPEC-uttalelsen i artikkelen jeg linker til.
Traderèn
14.10.2021 kl 08:57
4782
John Fredriksen kjøper seg opp i Euronav
Den norske shipping-milliardæren øker sin eierandel i det konkurrerende tankskipselskapet Euronav, skriver Tradewinds som viser til en amerikansk regulatorisk søknad.
Han kontrollerer nå 19,8 millioner av aksjene, som utgjør en eierandel på 9,8 prosent av den belgiske tankskipselskapet som er notert i USA.
Aksjene er kjøpt gjennom Famatown Finance, som har adresse på Kypros gjennom c/o Seatankers Management som ivaretar Fredriksens investeringer.
Mandag kunngjorde Euronav at Fredriksen hadde en eierandel på 5,5 prosent i selskapet, som førte til spekulasjoner om dette var en potensiell sammenslåing.
Den norske shipping-milliardæren øker sin eierandel i det konkurrerende tankskipselskapet Euronav, skriver Tradewinds som viser til en amerikansk regulatorisk søknad.
Han kontrollerer nå 19,8 millioner av aksjene, som utgjør en eierandel på 9,8 prosent av den belgiske tankskipselskapet som er notert i USA.
Aksjene er kjøpt gjennom Famatown Finance, som har adresse på Kypros gjennom c/o Seatankers Management som ivaretar Fredriksens investeringer.
Mandag kunngjorde Euronav at Fredriksen hadde en eierandel på 5,5 prosent i selskapet, som førte til spekulasjoner om dette var en potensiell sammenslåing.
(",)Aksjel
14.10.2021 kl 10:32
4666
https://www.youtube.com/watch?v=P9O8ocYUgu8
Lars Barstad i Frontline deltok i denne ukens shipping and maritime forum.
Lars Barstad i Frontline deltok i denne ukens shipping and maritime forum.
Kjøttmopeden
14.10.2021 kl 11:11
4609
I løpet av oktober vil oljeproduksjonen i USA ta seg kraftig opp etter orkanen Ida.Det er bra for FRO👍🏻
Flipper
14.10.2021 kl 14:45
4475
Gibson sier '' large tankers '' vil ha en fordel med boost i to US crude exports
UK broker sees signs that US output is set for growth as taps open on uncompleted shale wells.
ikke glem, total flåten av crude LR2, Aframax, Panamax er en stor faktor i det store bilde, ikke minst
pga. Kinas begrensing Draft ( dybde ) i havner og begrenset mottak av VLCC'er
.av dyp vanns havner. Der kommer LR og Affrafax og Suesmax inn i bildet.
Euronav CEO antok 50 skip som enten er lagerskip, seiler med stråselskaper : vi må også ta
i betraktning, pga. alder, på pga. ballast, hvorav skipene '' fyller lastetane'' med saltvann,
da råtntner skipenes tanker innenfra.
Kinas Topper, ikke minst Minister for energi sa offisielt for kort siden, Kina vil aldri vil gå tom energi,
enda vi hver at ca. 65 av nesten 800 kravkværk er ute av spill pga. flom.
Den enorme import ytterligere importe av kull opptar ytterlige hav kapasitet, så legger vi igjen
il flåten som antages å ligge brakk, uten forsikring, Klasse Etc. ( lager skip ) Oog tatt i betraktning, ballast, uten inspeksjon vil skipet, særlipga. alder ruste innenfra. bra når har tankene fulle av olje, men motsetting en ser vi jo alle.
At ikke har mandat til gå mot slike skip er forunderlig.
Tryg Hansa sonen ev de støtte i verden på Hull & Machinery har gitt en klar melding, men er det nok ??
Glem P & I, det er sikkerhets forsikring for mannskap M/mer, det snakker vi om en. annen dag..
Noe må skje på den politiske fronten siden, IGJEN POLIKERE FORSTÅR,
Embargo har aldri virket eller fundert.
Alle i Kongressen, Upper House, og hele gjen er korrupt come hell & water
UK broker sees signs that US output is set for growth as taps open on uncompleted shale wells.
ikke glem, total flåten av crude LR2, Aframax, Panamax er en stor faktor i det store bilde, ikke minst
pga. Kinas begrensing Draft ( dybde ) i havner og begrenset mottak av VLCC'er
.av dyp vanns havner. Der kommer LR og Affrafax og Suesmax inn i bildet.
Euronav CEO antok 50 skip som enten er lagerskip, seiler med stråselskaper : vi må også ta
i betraktning, pga. alder, på pga. ballast, hvorav skipene '' fyller lastetane'' med saltvann,
da råtntner skipenes tanker innenfra.
Kinas Topper, ikke minst Minister for energi sa offisielt for kort siden, Kina vil aldri vil gå tom energi,
enda vi hver at ca. 65 av nesten 800 kravkværk er ute av spill pga. flom.
Den enorme import ytterligere importe av kull opptar ytterlige hav kapasitet, så legger vi igjen
il flåten som antages å ligge brakk, uten forsikring, Klasse Etc. ( lager skip ) Oog tatt i betraktning, ballast, uten inspeksjon vil skipet, særlipga. alder ruste innenfra. bra når har tankene fulle av olje, men motsetting en ser vi jo alle.
At ikke har mandat til gå mot slike skip er forunderlig.
Tryg Hansa sonen ev de støtte i verden på Hull & Machinery har gitt en klar melding, men er det nok ??
Glem P & I, det er sikkerhets forsikring for mannskap M/mer, det snakker vi om en. annen dag..
Noe må skje på den politiske fronten siden, IGJEN POLIKERE FORSTÅR,
Embargo har aldri virket eller fundert.
Alle i Kongressen, Upper House, og hele gjen er korrupt come hell & water
Redigert 14.10.2021 kl 15:54
Du må logge inn for å svare
Flipper
14.10.2021 kl 15:23
4492
Gassprisen er høy ( midlertidig ) så høy pga. mangel i Europa bla.
Russland fyller opp egne lager for en kald vinter, så også USA som j
eg i manns minne aldri har tatt en fjær av strategiske lager.+
Russland bruker muligheten som en brekkstang for å ikke å måtte sende
gass via Ukraina. Dette for å få igjennom bruk av
Gas pipeline Nord Stream 2 links Germany to Russia, but splits Europe
https://www.cleanenergywire.org/factsheets/gas-pipeline-nord-stream-2-links-germany-russia-splits-europe
Skifer gassen i US er skyhøy nå som de ikke får brukt shale, og få små produsenter, selv på privat grunn ( eid privat )
vil ikke ta sjangsjen, igjen, å leve på bankenes nåde, uten garantier, og det har Biden Fucked up.
Russland fyller opp egne lager for en kald vinter, så også USA som j
eg i manns minne aldri har tatt en fjær av strategiske lager.+
Russland bruker muligheten som en brekkstang for å ikke å måtte sende
gass via Ukraina. Dette for å få igjennom bruk av
Gas pipeline Nord Stream 2 links Germany to Russia, but splits Europe
https://www.cleanenergywire.org/factsheets/gas-pipeline-nord-stream-2-links-germany-russia-splits-europe
Skifer gassen i US er skyhøy nå som de ikke får brukt shale, og få små produsenter, selv på privat grunn ( eid privat )
vil ikke ta sjangsjen, igjen, å leve på bankenes nåde, uten garantier, og det har Biden Fucked up.
Redigert 14.10.2021 kl 15:51
Du må logge inn for å svare
IDet ser ut til å bli en fin dag i fro idag.
Fin dobbelside i finansavisen idag.
Fin dobbelside i finansavisen idag.
Redigert 15.10.2021 kl 08:56
Du må logge inn for å svare
Nå trikse det litt mange som vil inn
At Frontline skal opp er noe alle vet.
Det er bare løk som presses ut på disse nivåer, løk som ikke skjønner shipping.
Flere klør seg i hue ang pris på Fro, det har sine grunner, prisene på skipene har steget siste 3/4 år og nybyggene til Fro er in the money.
Derfor vil Fro gå til 120 kroner allerede i vinter og tangere 2019 kursen, selv med langt lavere frakt rater.
En kan være være gjerrig å fortsatt fiske og tro på 70, men sjansene for at dette toget går og at en blir stående uten aksjer er stor.
Bunnen i frakt markedet så vi i juni/juli, de som har litt antenner og følger litt mer ser at det stadig krykker sakte oppover.
Kursmål 200 vinter 2023
Det er bare løk som presses ut på disse nivåer, løk som ikke skjønner shipping.
Flere klør seg i hue ang pris på Fro, det har sine grunner, prisene på skipene har steget siste 3/4 år og nybyggene til Fro er in the money.
Derfor vil Fro gå til 120 kroner allerede i vinter og tangere 2019 kursen, selv med langt lavere frakt rater.
En kan være være gjerrig å fortsatt fiske og tro på 70, men sjansene for at dette toget går og at en blir stående uten aksjer er stor.
Bunnen i frakt markedet så vi i juni/juli, de som har litt antenner og følger litt mer ser at det stadig krykker sakte oppover.
Kursmål 200 vinter 2023
Redigert 15.10.2021 kl 09:58
Du må logge inn for å svare
rotweiler1
15.10.2021 kl 10:00
4181
Jeg er litt mer moderat og tror på 100 kroner før nyttår på bakgrunn av markedet generelt.
Dersom Fredriksen mener alvor med Euronav kan vi allikevel se at kursen stiger (blir pumpet) ut av dimensjoner, i allefall for en periode.
Dersom Fredriksen mener alvor med Euronav kan vi allikevel se at kursen stiger (blir pumpet) ut av dimensjoner, i allefall for en periode.
Fredriksen gruppen forbereder arven, de vil konsolidere, selge og vekte ned.
Det skjer denne syklusen
Agas har allerde sin partner, selv om det ikke ser slik ut på papiret vedr salg nå nylig fra 2 største, et spill for galleriet, Agas selges til PETREDEC
Sdrl og Transocean
Euronav og Frontline, en gigant alle meglere vil hausse uhemmet
Er fortsatt spant på Golden Ocean, tipper det blir nok Star bulk
Det skjer denne syklusen
Agas har allerde sin partner, selv om det ikke ser slik ut på papiret vedr salg nå nylig fra 2 største, et spill for galleriet, Agas selges til PETREDEC
Sdrl og Transocean
Euronav og Frontline, en gigant alle meglere vil hausse uhemmet
Er fortsatt spant på Golden Ocean, tipper det blir nok Star bulk
Redigert 15.10.2021 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
VårDitto
15.10.2021 kl 11:22
8082
Det er vel noen skjær i sjøen, for ikke å si en stør øy, når det gjelder Euronav; vi må ikke glemme at Euronav er grundig storebror, så det er nok ikke JF som bestemmer agendaen uten at han kommer opp med noe helt spesielt!?
McCartney
15.10.2021 kl 12:18
8047
JF har nok en plan og denne gangen går den nok i boks. Sammen kan de presse opp fraktratene og det er nok hensikten.
Ingen vet, vi får se.
Samtaler kan allerede ha vært i gang i lang tid før flagg, en får ikke tak i 10% av Euronav i en fei.
Slår de seg sammen vil de dominere Vlcc markedet og kan styre markedet langt større grad, de er nok like lei som oss slike perioder vi akkurat nå er i utgangen av.
Hadde rederne vært litt mer organisert hadde vi aldri sett frakt over så lange perioder på slike nivåer vi nylig har opplevd.
Samtaler kan allerede ha vært i gang i lang tid før flagg, en får ikke tak i 10% av Euronav i en fei.
Slår de seg sammen vil de dominere Vlcc markedet og kan styre markedet langt større grad, de er nok like lei som oss slike perioder vi akkurat nå er i utgangen av.
Hadde rederne vært litt mer organisert hadde vi aldri sett frakt over så lange perioder på slike nivåer vi nylig har opplevd.
Redigert 15.10.2021 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
Flipper
15.10.2021 kl 15:54
7958
La Nina - Abanden all rigs, Gulf of Mexico ?
Nå katakoriser som Storm, men går med antatt 5 dager eller 0 NÅ
Storm, kan bli kan bli Hurricane og gud vite hvor den slår inn.
Nå vest i Atlantehavet, '' normalt '' skifter en slik seg til US.
La Niña is likely to form, raising concerns of increased hurricane activity, just like in 2020
(CNN) — The chances of La Niña weather patterns occurring have now increased just weeks before peak hurricane season in the Atlantic, which forecasters say could lead to a very busy rest of the season.
"Climatologically, what ends your hurricane season is too much wind shear, so La Niña tends to prolong the hurricane season since it tends to reduce shear," said Phil Klotzbach, a research scientist at Colorado State University. "Of course, last year is an example of La Niña prolonging the season ... on steroids!"
La Niña's tendency to reduce vertical wind shear -- the changing of wind direction and wind speed with height -- is important because too much shear tears apart hurricanes.
The Climate Prediction Center's (CPC) latest forecast update, issued Thursday, further shows their confidence that La Niña could form this autumn. In fact, the La Niña Watch has now increased to 60% for this fall.
Last year at this time, we were also looking at a 60% chance of La Niña occurring. Just one month later, the CPC announced that La Niña had arrived.
Nærmer seg, som pr. nå. Storm retntning Carieabbiean
Link til Offisiell US Hurricane Center
https://www.nhc.noaa.gov
Nå katakoriser som Storm, men går med antatt 5 dager eller 0 NÅ
Storm, kan bli kan bli Hurricane og gud vite hvor den slår inn.
Nå vest i Atlantehavet, '' normalt '' skifter en slik seg til US.
La Niña is likely to form, raising concerns of increased hurricane activity, just like in 2020
(CNN) — The chances of La Niña weather patterns occurring have now increased just weeks before peak hurricane season in the Atlantic, which forecasters say could lead to a very busy rest of the season.
"Climatologically, what ends your hurricane season is too much wind shear, so La Niña tends to prolong the hurricane season since it tends to reduce shear," said Phil Klotzbach, a research scientist at Colorado State University. "Of course, last year is an example of La Niña prolonging the season ... on steroids!"
La Niña's tendency to reduce vertical wind shear -- the changing of wind direction and wind speed with height -- is important because too much shear tears apart hurricanes.
The Climate Prediction Center's (CPC) latest forecast update, issued Thursday, further shows their confidence that La Niña could form this autumn. In fact, the La Niña Watch has now increased to 60% for this fall.
Last year at this time, we were also looking at a 60% chance of La Niña occurring. Just one month later, the CPC announced that La Niña had arrived.
Nærmer seg, som pr. nå. Storm retntning Carieabbiean
Link til Offisiell US Hurricane Center
https://www.nhc.noaa.gov
Redigert 15.10.2021 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
McCartney
15.10.2021 kl 22:02
7758
Skjønner ikke hva du vil si med dette og jeg tror ingen andre skjønner det heller?
Det eneste jeg tolker ut av dette er at din stoploss har solgt deg ut av Frontline.?
Det eneste jeg tolker ut av dette er at din stoploss har solgt deg ut av Frontline.?
??
Jeg skal ikke selge Frontline, jeg skal sitte i Frontline inntil neste vinter, bruker ikke stopp loss i aksjer som skal opp.
På sikt skal JF ut av shipping, det vil nok skje i denne syklusen når alle hans selskaper er refinansiert, mangler bare Sdrl nå og det er snart i boks.
John blir snart 80 år, døtrene skal ikke eie shipping, hva passer vel bedre en å gi seg på topp som den vinneren han er.
En eventuel fusjon med Euronav kan være sjansen der JF trekker seg ut.
Dette er John Fredrisken´s egne ord tilbake i 2019.
Et fusjonert Euronav/ Frontline vil være en analytiker favoritt, en gigant alle vil eie uavhengig om JF er med eller iikke.
Jeg skal ikke selge Frontline, jeg skal sitte i Frontline inntil neste vinter, bruker ikke stopp loss i aksjer som skal opp.
På sikt skal JF ut av shipping, det vil nok skje i denne syklusen når alle hans selskaper er refinansiert, mangler bare Sdrl nå og det er snart i boks.
John blir snart 80 år, døtrene skal ikke eie shipping, hva passer vel bedre en å gi seg på topp som den vinneren han er.
En eventuel fusjon med Euronav kan være sjansen der JF trekker seg ut.
Dette er John Fredrisken´s egne ord tilbake i 2019.
Et fusjonert Euronav/ Frontline vil være en analytiker favoritt, en gigant alle vil eie uavhengig om JF er med eller iikke.
Redigert 15.10.2021 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
McCartney
15.10.2021 kl 22:40
7726
Det er helt riktig Long, da mistolket jeg ditt korte innlegg til en link som ikke gir mening til folk uten tilgang til tradewindsnews sine sider.
Front og EURONAV ville blitt tidenes sammenslåing og de er faktisk ganske så like mtp antall skip. Frontline har noe fler nye skip men dette kalkulerer JF rimelig kjapt i et event sluttoppgjør.
Front og EURONAV ville blitt tidenes sammenslåing og de er faktisk ganske så like mtp antall skip. Frontline har noe fler nye skip men dette kalkulerer JF rimelig kjapt i et event sluttoppgjør.
Charlie Munger , Warren Buffet , Olav Thon osv- har ingen tro på at Fredriksen har planer om å legge inn årene . Ingen i denne gjengen gir seg før de må. Det er nettopp deres lidenskap som holder liv i disse gutta! Blir kjedelig å sitte på Theatercafeen hele dagen...
Redigert 15.10.2021 kl 22:59
Du må logge inn for å svare
Tro hva du vil, personlig har jeg egne teorier og trenger ikke Olav Thon´s tanker i så måte.
Selvfølgelig vi JF trade litt skip og slik til the bitter end, men å kvitte seg med de store eierandelene er ikke noe en gjør over en natt,
Fusjoner og konsolideringer kan være første steg i starten på slutten og den eneste måte å vekte seg ned med så store verdier.
JF har klart å tydelig sagt at han ikke skal etterlate seg shipping imperiet til døtrene,
Nå er snart Euronav like dyr som Frontline, dette går mot fusjon
Selvfølgelig vi JF trade litt skip og slik til the bitter end, men å kvitte seg med de store eierandelene er ikke noe en gjør over en natt,
Fusjoner og konsolideringer kan være første steg i starten på slutten og den eneste måte å vekte seg ned med så store verdier.
JF har klart å tydelig sagt at han ikke skal etterlate seg shipping imperiet til døtrene,
Nå er snart Euronav like dyr som Frontline, dette går mot fusjon
Redigert 15.10.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
Ja ja vi får se - tross alt kanskje bedre med en tanker fra Fredriksen enn flere tanker fra Olav Thon:)
Piano
16.10.2021 kl 23:54
7271
Litt utenfor tråden, men noen som har troa på Hannisdahl sitt nye hedgefond Cleaves Asset Management?
McCartney
17.10.2021 kl 00:11
7266
Nei egentlig ikke.
Alle prøver jo det samme: dvs verve flest mulig tilhengere som kan kjøpe når de sier kjøp og selge når de sier selg, og selvsagt har de gjort sine egne handler litt før de kommer med signalene. Det er jo i bunn og grunn en enkel og fungerende strategi.
Alle prøver jo det samme: dvs verve flest mulig tilhengere som kan kjøpe når de sier kjøp og selge når de sier selg, og selvsagt har de gjort sine egne handler litt før de kommer med signalene. Det er jo i bunn og grunn en enkel og fungerende strategi.
rischioso
17.10.2021 kl 15:20
6922
RE - En kan være være gjerrig å fortsatt fiske og tro på 70, men sjansene for at dette toget går og at en blir stående uten aksjer er stor.
*** Noen ser på det som gjerrighet kanskje fordi de må pga ens egen grådighet har ført til at de nå sitter i en god minus og derfor snakker mer for sin syke mor enn noe annet, mens andre skjønner at det er en høyst mulig realitet nettopp fordi den kommende tallfremleggelsen uten tvil vil bli nok et sorgens kapittel hvor også majoriteten av analytikerne som følger caset av samme grunn og naturlig nok sier StayAway ie HOLD ...
Med disse realiteter i minnet så virker ikke tiden å være moden for noen longposisjonering, men heller tidvise kortsiktige trading poster noe som også virker å være den generelle oppfatningen i markedet og av samme grunn ser vi betydelige ukentlige kursfluktasjoner - My2Cents
*** Noen ser på det som gjerrighet kanskje fordi de må pga ens egen grådighet har ført til at de nå sitter i en god minus og derfor snakker mer for sin syke mor enn noe annet, mens andre skjønner at det er en høyst mulig realitet nettopp fordi den kommende tallfremleggelsen uten tvil vil bli nok et sorgens kapittel hvor også majoriteten av analytikerne som følger caset av samme grunn og naturlig nok sier StayAway ie HOLD ...
Med disse realiteter i minnet så virker ikke tiden å være moden for noen longposisjonering, men heller tidvise kortsiktige trading poster noe som også virker å være den generelle oppfatningen i markedet og av samme grunn ser vi betydelige ukentlige kursfluktasjoner - My2Cents
Sonatrach skrev Nei. Overhodet ikke!
Hehe, det kaller vi klar tale.
Forøvrig helt enig,, det hedgefondene kan klare klarer vi utmerket godt selv.
Uansett, budskapet til Cleaves er at oppsiden ligger i tank, og det stemmer jo , tom John Fredriksen sier det.
Forøvrig helt enig,, det hedgefondene kan klare klarer vi utmerket godt selv.
Uansett, budskapet til Cleaves er at oppsiden ligger i tank, og det stemmer jo , tom John Fredriksen sier det.
Redigert 17.10.2021 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
rischioso
17.10.2021 kl 23:15
6466
Vi hører Longsitingbulk si det - og det nærmest daglig, MEN analytikerne sier ikke det, markedet sier ikke det noe kursutviklingen bekrefter, Q3 talla vil heller ikke si det og av samme grunn har shorten tredoblet seg den siste uken ... ;)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG3682E1921
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG3682E1921
Redigert 17.10.2021 kl 23:16
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
18.10.2021 kl 17:22
6227
Shorterne er ikke alltid så veldig intelligente de heller........
skuggen
18.10.2021 kl 21:29
6021
Mitt tips er at kursen vil variere i nivået 70 - 85. Kursen er styrt litt av shorterne og litt av traderne. Og så var det det forbaskade 3. kvartalsresultatet da.
Vi hører daglig at den skal ned til 70 fra deg også.
Vi får se hvem som får rett
120kr i vinter, 200kr vinter 2023
Er ikke mer å si i den saken.
Vi får se hvem som får rett
120kr i vinter, 200kr vinter 2023
Er ikke mer å si i den saken.
Redigert 19.10.2021 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
canarias
19.10.2021 kl 09:59
5613
Har vært i tank før og det er utrolig drag i Frontline når vi har markedet med oss. Her er det bare å ri bølgene.
Kaisovski skrev Hva skjer i tank idag?
En forventning om at Opec vil gi etter på massiv globalt press.
Det kommer også til å skje før eller siden, alle skjønner det.
Opec vil neppe kjøre dette så langt at den globale veksten drepes, kan føre til en verdens krise langt ut over energi, noe som igjen vil føre til at olje selskapene får svi i andre enden.
Det er bare å kjøpe tank, i vinter skjer det
Det kommer også til å skje før eller siden, alle skjønner det.
Opec vil neppe kjøre dette så langt at den globale veksten drepes, kan føre til en verdens krise langt ut over energi, noe som igjen vil føre til at olje selskapene får svi i andre enden.
Det er bare å kjøpe tank, i vinter skjer det
Redigert 19.10.2021 kl 10:10
Du må logge inn for å svare
Er en sann glede å se talent løsheten fra disse short fondene.
Lurer på hvor stort tapet er generelt på Oslo børs i år og i fjor for WORLDQUANT
Lurer på hvor stort tapet er generelt på Oslo børs i år og i fjor for WORLDQUANT
Redigert 19.10.2021 kl 10:55
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
19.10.2021 kl 15:27
5378
Fra ABG:
Fortunately lots of leverage
• 1-year forward NAV of NOK 119 /share
• ABGSC 19-51% above consensus on 2022e-24e EBITDA
• Rating upgraded to BUY (Sell) – TP NOK 131 (40.0)
Now it is tankers’ turn!
Following a change of analyst, we have adopted a more positive view on the tanker market. Given good visibility for highly manageable fleet growth in combination with high demand growth (11% tonne-mile growth in 2022e, 6% in 2023e and 5% in 2024e), we believe VLCC rates will accelerate from their current, very low levels to an average of USD 40k/day in 2022e and to USD 65k/day in 2024e.
That should also lift vessel prices, and we estimate that the price of a VLCC resale will reach USD 130m within the next 12-18 months, up 34% from the current level.
Spot exposure lifts 2022e-24e EBITDA by 11 to 75%!
Our new spot rate forecasts make us increase our forecasted average spot freight rates for Frontline by 9%, 11%, 42%, and 75% for 2021e-24e. We now expect 2021e EBITDA of USD 194m, 7% below consensus at USD 208m, whilst our estimates for 2022e-24e are 19%, 34% and 51% above consensus.
Higher rates, together with a fleet exposed to the spot market, significantly raise our EPS estimates for 2022e-24e from USD 1.29 to USD 1.73 (1.29), USD 3.23 (1.44) and USD 5.82 per share.
Target price of NOK 131 based on 1.1x one-year forward NAV!
The current NAV of NOK 62 per share is based on recent broker quotes from Clarksons pricing 5-year-old VLCC vessels at USD 70m. Our target price of NOK 131 is derived by adding a 10% premium to our estimated 1-year forward NAV of NOK 119 per share.
Our expectations of a firmer and prolonged tanker market cycle provide substantial upside in NAV, clearly illustrated by our 2-year forward NAV/share of NOK 182, giving an implied P/NAV of 0.47x. In the meantime, we would be surprised if Frontline did not utilize its premium valuation to acquire more tonnage, either piecemeal or en bloc.
Fortunately lots of leverage
• 1-year forward NAV of NOK 119 /share
• ABGSC 19-51% above consensus on 2022e-24e EBITDA
• Rating upgraded to BUY (Sell) – TP NOK 131 (40.0)
Now it is tankers’ turn!
Following a change of analyst, we have adopted a more positive view on the tanker market. Given good visibility for highly manageable fleet growth in combination with high demand growth (11% tonne-mile growth in 2022e, 6% in 2023e and 5% in 2024e), we believe VLCC rates will accelerate from their current, very low levels to an average of USD 40k/day in 2022e and to USD 65k/day in 2024e.
That should also lift vessel prices, and we estimate that the price of a VLCC resale will reach USD 130m within the next 12-18 months, up 34% from the current level.
Spot exposure lifts 2022e-24e EBITDA by 11 to 75%!
Our new spot rate forecasts make us increase our forecasted average spot freight rates for Frontline by 9%, 11%, 42%, and 75% for 2021e-24e. We now expect 2021e EBITDA of USD 194m, 7% below consensus at USD 208m, whilst our estimates for 2022e-24e are 19%, 34% and 51% above consensus.
Higher rates, together with a fleet exposed to the spot market, significantly raise our EPS estimates for 2022e-24e from USD 1.29 to USD 1.73 (1.29), USD 3.23 (1.44) and USD 5.82 per share.
Target price of NOK 131 based on 1.1x one-year forward NAV!
The current NAV of NOK 62 per share is based on recent broker quotes from Clarksons pricing 5-year-old VLCC vessels at USD 70m. Our target price of NOK 131 is derived by adding a 10% premium to our estimated 1-year forward NAV of NOK 119 per share.
Our expectations of a firmer and prolonged tanker market cycle provide substantial upside in NAV, clearly illustrated by our 2-year forward NAV/share of NOK 182, giving an implied P/NAV of 0.47x. In the meantime, we would be surprised if Frontline did not utilize its premium valuation to acquire more tonnage, either piecemeal or en bloc.
Redigert 19.10.2021 kl 15:28
Du må logge inn for å svare
Det blir Gode tider for oss som sitter i Frontline Nå.
shipanalyse
19.10.2021 kl 16:32
5398
Kaisovski skrev Ser ut til at det kom oppdaterte kursmål fra et meglerhus:)
FRONTLINE KURSMÅL:131