Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.

Rule
BCS 01.09.2021 kl 00:45 98914

Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.

Se:
https://bergencarbonsolutions.com/

og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Slettet bruker
02.10.2021 kl 11:32 3739

For en gjeng nevrotikere. Finnes det noen over 20 år her som har flyttet ut hjemmefra,og som i tillegg har skjeggvekst?
VårDitto
02.10.2021 kl 12:59 3676

Vanskelig å forstå hva du mener med at dette var en dårlig deal; de solgte 1,2 mill aksjer til en flott kurs.
Mener du at de skulle ha solgt alle sine aksjer den gang (hvilket ikke hadde vært mulig til priser på det samme nivå), eller skulle de ikke ha solgt noe?
Salget representerte mindre enn 20% av deres beholdning, og var motivert i å balansere portifolio.
Som "bonus" innbragte det gode 60 mill i cash til andre formål.
Så, hva var så dårlig ved dette?
nopetter
02.10.2021 kl 14:42 3627

Hvorfor De solgte 1,276,600 aksjer er uvisst og det kom ALDRI fram hvem kjøperne var det var iallfall ikke små aksjonærene slik de fleste gnålte om. De kunne uansett ikke solgt hele beholdningen pga en lock up avtale som går ut i denne måneden. Så er det å se hvem som kjøper i denne emisjonen
VårDitto
02.10.2021 kl 15:12 3621

Ja, det du sier forsterker jo mitt spørsmål til Rule; hvorfor mener han/hun at de gjorde en elendig deal?
Gork
02.10.2021 kl 16:10 3565

"Diskusjonen går livlig for seg", tenk heller 20 mål tomt i Mosjøen og Alcoa slipper ut ca 400 000 TONN CO2 årlig, den vil de gjerne bli kvitt. Fra kontakt med Alcoa til tomt ble sikret, gikk det ca 4 - 5 måneder, noen mener alvor. 30 fots container, neppe.

Lykke til.
Slettet bruker
02.10.2021 kl 22:15 3395

Helt enig, Gork. Rett blikket på hva som ligger på trappene rett utenfor døren, enn å stå fast i gangen og ikke en gang skjønne hvordan å åpne den. Og dette er bare én potensiell kunde. Tror du det stopper her, tro om igjen. :-)
synste
03.10.2021 kl 12:09 3146

Om en leser artikelen om BCS og alcoa i Helgelendingen fra en liten stund tilbake så tror ikke jeg heller det bare en snakk om en 30 fots container.. Fabrikk og produksjonsanlegg er nevnt der i avisa.
M79
03.10.2021 kl 17:02 3002

Er glad sitter på innsiden, når en avtale lander så baller det på seg flere ganske fort som f.. husk unik teknologi 👍 se for deg 2024-25🤩🤩
Slettet bruker
03.10.2021 kl 19:22 2905

At BCS blir et verdensomspennende selskap i rekordfart er ikke vanskelig å se for seg. De planlegger 40 modulenheter og vil være ca 200 ansatte allerede om 4 år. Forespørselen er allerede ekstrem så BCS har lukket døren inntil videre. Avtaler kommer uansett pokker om du vil eller ikke! Bare å glede seg utover de neste månedene og årene. Ha en fantastisk reise!
rockpus
03.10.2021 kl 21:10 2785

Tror disse gjentagende hallelujaropene våre snart faller på stengrunn om vi ikke får signert den første kontrakten. ;-)
Slettet bruker
03.10.2021 kl 21:14 2782

Du er for rastløs og er alt for skeptisk til din egen investering, med mindre du sitter på utsiden at the moment. Håper du selv forstår at BCS blir et industrieventyr uten sidestykke. Bare vent å se 😉
rockpus
03.10.2021 kl 22:41 2664

Jeg er 100% investert i BCS. Det betyr likevel ikke at jeg ikke kan ha en sunn skepsis til det motsatte blir bevist. Det er ikke første gangen jeg har investert i noe jeg var sikker på skulle til himmels, men som likevel skuffet til slutt. Det gjelder å holde en viss balanse, uansett hvor lovende ting måtte være i utgangspunktet.
Slettet bruker
03.10.2021 kl 23:09 2658

Skjønner deg godt at man kan bli litt nervøs med hele sin beholdning innenfor et selskap, men det nytter altså ikke å spre usikkerhet i sin egen investering. Det er jo det samme som å skyte seg selv i pulsåra og ikke forstå hvorfor man blør ihjel. Jeg tenker man ikke må tro at verden går under hvis det ikke skulle bli en avtale med den første og beste aktøren. BCS vil klare seg. Det heller soleklart og stødig mot den retningen enn det motsatte, slik jeg ser det.
Slettet bruker
03.10.2021 kl 23:12 2653

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det vil alltid være optimister og pessimisten her i verden. Noen klarer å se ting andre ikke ser, hva du ser er den klare motsetningen til det jeg har forespeilet meg. Du velger selvfølgelig selv hva du tror på, så får vi se hvem som får rett til syvende og sist ;-)
rockpus
03.10.2021 kl 23:19 2650

Tror du virkelig at det gagner din investering å ensidig mase om at dette er 100% bankers og går rett til himmels, før vi har fått konkrete avtaler som underbygger påstandene? Mener du at man sprer usikkerhet og skader sin egen investering fordi man beholder en viss realisme og holder hodet kaldt? Hvilke innlegg på et aksjeforum synes du selv det er nyttig for deg å lese? Hvor lenge har du egentlig holdt på med aksjeinvesteringer?
Jeg tviler på at du klarer å lokke særlig mange nye aksjonærer inn i dette selskapet med din form for innlegg. Like lite som jeg tror nopetter klarer å lure andre av oss til å tro at han er noe annet enn en kynisk trader som spiller på frykt for roboter og emisjoner så snart han er ute av aksjen.
Slettet bruker
03.10.2021 kl 23:37 2625

At vi som en liten muppetgjeng her inne på et forum argumenter for eller imot, har altså null og nada påvirkning på børsen, det kan vi være enig i. Men at det påvirker noen, det kan være sikkert. Du holder hodet kaldt med din realisme i det korte bildet virker det som, jeg er iskald og ser litt lengre frem i tid. Så fort første avtale ligger på bordet, så kan vi begge også være enig i hvor dette går. Jeg tror den dagen kommer, tror ikke du?
rockpus
03.10.2021 kl 23:46 2605

Så lenge jeg er investert her, så tror også jeg selvsagt på selskapet.
Men verken du eller jeg har mer å bygge vår optimisme på , enn alle lovordene fra Sagmo, noen journalister og noen meglere. Helt frem til vi får den første kontrakten, så er alt fundamentert på tro og håp.
Jeg håper virkelig at noe avgjørende blir meldt innen de neste 14 dager. Og da mener jeg ikke twittermeldinger..
Slettet bruker
03.10.2021 kl 23:52 2692

Har forøvrig fått svar fra en som jobber på Tesla Fabrikken i Fremont, M. Prinon Khandake, der han ber oss rett og slett ta direkte kontakt med Elon underrettet hans navn i en forespørsel med informasjon om BCS. Føler at tampen begynner å brenne litt nå. Men ting tar tid, også i dette tilfellet.
Slettet bruker
03.10.2021 kl 23:53 2701

Vi får se hva oktober måned bringer. Noe burde komme snart, helt klart!
Redigert 03.10.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Rule
04.10.2021 kl 10:09 2421

Helt enig - de kommer til at tjene mye pengar og være rentable længe før de andre: ACC, NEL, Quanta. Der er en del luftslotte derude som har lange udsigter til at give profit og deres kurs pumpes op fordi de er hypet. Myggen BCS lever ind til videre et stille liv med eventyr pris ifht mange andre ESG'er.
Rule
04.10.2021 kl 10:12 2436

Når der først går panik i at få aktier til lav kurs ( alt under 60-90 NOK ), så kommer det til at gå stærkt. Vi havde x3 på 4 dage tilbage i april...
in2deep
04.10.2021 kl 10:37 2393

Jeg håper bare ikke at folk har helt urealistiske forventninger til økonomisk verdi feks av disse LOI'ene. Det er "mange bekker små"-prinsippet også for BCS frykter jeg.....
Hvor mye tror folket at feks en av disse LOI'ene med et asiatisk selskap er verdt?

Jeg har mine anslag...

Jeg har begynt å innstille meg på at det må nok veldig mange børsmeldte avtaler til før vi får oppnår denne potensielt solide verdsettelsen som vi alle tror og håper kommer. Det kan altså gå noen år i verste fall, før vi nærmer oss tresifret kurs her, men dette er bare min magefølelse.

Synspunkter?
Slettet bruker
04.10.2021 kl 10:55 2358

Jeg dobler for hver femmer den faller… Neste kjøp 28 ish…
Slettet bruker
04.10.2021 kl 11:07 2325

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Teknologien er bevist fungerer 100%. De må få tid til å etablere seg først, hva som skjer i denne perioden er ikke så nøye for min del da jeg har posisjonert meg godt og kun venter på fremtiden. Med en beregnet årlig vekst på 27% ror markedet for CNF, så vil nok BCS stå først i køen med sin energisparende metode på området, da bedrifter flest må og blir mer og mer opptatt av CO2-fotavtrykk. Men det kan selvfølgelig ta tid, men jeg har heller aldri sagt jeg er en daytrader med mark i stumpen. Vi får rett og slett ikke gjort annet enn å vente, ting kommer da de kommer.
nopetter
04.10.2021 kl 11:13 2312

jeg er ganske sikker på at emisjonen må bli ferdig før det kommer ut meldinger. dere kan tro og mene hva dere vil om batterifabrikker og andre avtaler her på berget. men det er asia avtalene som vil gjøre susen sammen med POA
Slettet bruker
04.10.2021 kl 11:44 2258

Du leste kanskje ikke den delen med at emisjon kun kommer om det er noen muligheter å forfølge? Altså vil en eventuell emisjon komme ETTER kontrakter…
Redigert 04.10.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
04.10.2021 kl 12:00 2226

Selvsagt leste nopetter hva intensjonen med fullmakten skulle være. Men når han skal følge sin egen agenda, så passer det jo å skremme med emisjonen og prøve å få flest mulig til å tro at dette er en emisjon for normal driftskapital.
rockpus
04.10.2021 kl 12:06 2218

"Jeg har begynt å innstille meg på at det må nok veldig mange børsmeldte avtaler til før vi får oppnår denne potensielt solide verdsettelsen som vi alle tror og håper kommer."

Her tror jeg du er litt for pessimistisk. Får vi bare signert den første kontrakt med et større selskap, har markedet fått det beviset det trenger for å få mer tillit til at opplegget faktisk fungerer. Dermed vil nok det samme marked verdsette de øvrige LOI-er mye høyere også.
in2deep
04.10.2021 kl 12:14 2219

Joda, helt enig der!
Men jeg er bare usikker på hvor stor økonomisk verdi feks en av de avtalene har... Så jeg frykter vi trenger mange av disse for å få den riktige verdsettelsen.
Men klart; nå tar det veldig lang tid å få landet avtaler da alt fortsatt er nytt og ukjent. Forhåpentligvis vil tiden fra interesse til signering bli vesentlig kortere, slik at det blir et visst volum og tilsig av nye avtaler.
Men hvor mye kan en slik LOI være verdt da? Det er det jeg lurer på... 5 mill? 15 mill? 50 mill?
nopetter
04.10.2021 kl 12:36 2199

det er noe som heter psykologi husk at det asiatiske markedet er flere hundre ganger større enn det som er i scandinavia og europa
in2deep
04.10.2021 kl 15:28 2012

Ser ut til at vi får nok en test av støttenivået rundt 30,98 denne uka...
Bittert.
rockpus
04.10.2021 kl 15:47 1984

En sak jeg lurer litt på: Ligger det noen form for tidsfrist inkludert i de ulike LOI-avtaler? Jeg tenker da på om det er avtalt at partene skal komme til en eller annen konklusjon om videre og mer forpliktende samarbeid eller avtale innen et bestemt tidsrom. Eller er det slik at et selskap som inngår en LOI med f.eks. BCS, ikke trenger å høre fra seg noen sinne i verste fall? Det vil jo bety at man som aksjonær kan gå og vente på en avklaring som i verste fall aldri kommer..
Slettet bruker
04.10.2021 kl 15:51 1989

Send mail til Finn eller Jan Børge og spør. Dette spørsmålet kan umulig være sensitivt å få svar på.
Molbre
04.10.2021 kl 15:51 1994

Som navnet sier er det en intensjon om å bli enig om en kontrakt, vil her tro at det ikke er noen som forplikter seg til noe, derav vil jeg tro at de ikke må svare noe til BCS om de ikke vil. Dette er kun min mening
rockpus
04.10.2021 kl 16:09 1953

Men hvilken hensikt har egentlig en LOI, om det ikke ligger en konkret plan for gjennomgang av muligheter og samtidig en plan for hva og når man vil oppnå noe?
proffen
04.10.2021 kl 17:32 1827

Peftaus skrev Innlegget er slettet
LOi ene har fortsatt ikke ført til noen avtale.... stille fra selskapet.Avtalen med Japanerne som skulle komme i Juni ,har det fortsatt ikke skjedd noe mere med. En kan jo lure på om produktet ikke holder mål eller ikke er ferdig utviklet nok ettersom avtaler uteblir