Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.

Rule
BCS 01.09.2021 kl 00:45 98756

Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.

Se:
https://bergencarbonsolutions.com/

og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
KR
05.10.2021 kl 17:24 1957

Lavmål å rakke ned på norsken til andre...

Hold deg heller til argumentene som brukes istedenfor.
rockpus
05.10.2021 kl 17:24 1954

Peftaus skrev Innlegget er slettet
OK.

Men hva har du å tjene på å proklamere dette i denne tråden? Du vet jo selvsagt godt at det kun er flaks for deg at kursen nå er på 20-tallet. Hadde det kommet en positiv tilbakemelding fra f.eks. Japan, så hadde du ikke fått rett. Dette prøver du så å koble til at du skal være dyktig?? Kanskje du føler at du er synsk?

Jeg tror du gambler på at det fortsatt skal gå en tid før avtale, og at dine innlegg skal gjøre en del småinvestorer enda mer nervøse og kanskje selge deg noen billige aksjer. For det kan vel ikke være noe annet du i beste fall kan ha igjen for dine dystre spådommer her?
Slettet bruker
05.10.2021 kl 17:25 1949

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Hva tror du skjer med kursen om noen ønsker seg 500k eller 2 Mill aksjer? At den faller mye på lav omsetning har ikke en dritt å si long term. Og mye av omsetningen er i tillegg robotstyrt, så det reelle tallet er mye lavere.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 17:28 1938

Ja hvilke argumenter? Denne skal ned til 16. Et dette ett argument?😂😂
Rakke ned på norsken, den er fin. Folk som lurer av seg sånt piss er sikkert hardtarbeidende samfunnsborgere som gladelig betaler sine ansatte etter tariff og aldri driver med snusk og hvitvasking.
Lim Gordon
05.10.2021 kl 17:31 1931

Fy pokker for noe pjatt dere holder på med, er dere bare sussebasser her?
Slettet bruker
05.10.2021 kl 17:41 1894

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Så riktig prising på Bcs er 1% av 4 milliarder som du påstår. Da er riktig pris på rundt en krone. Da får du vente med å kjøpe deg inn når den er på 1.5 krone ca
Slettet bruker
05.10.2021 kl 17:47 1873

Peftaus skrev Innlegget er slettet
700mill usd eller rundt 6 mrd kroner…
rockpus
05.10.2021 kl 18:04 1828

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus:

Litt morsomt å se hvor liten tro du har på markedet for CNF, samtidig som man kan lese i en annen tråd hvor sterkt du tror på enorm vekst for hydrogen. Dette i en fase der hydrogen har mer å bevise enn det CNF har. Hva med mulighet for at CNF kan erstatte kobber i bilbatterier? Kan CNF produseres av co2, så er det så miljøvennlig at bare selve produksjonsmetoden er nok til å generere flere bruksområder. Den lave produksjonskostnaden til BCS er også et moment som bidrar til større vekst.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 18:06 1819

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Nå tror jo du at markedet er stabilt på dette tallet i all fremtid. Hvis BCS kan produsere svære mengder til en lavere kostnad enn resten av produsentene så kan de være prispressende og kanskje øke markedet basert på at prisen blir litt lavere.

For eksempel. Hvor mange skomerker har carbon nanofiber nå mot for 5 år siden? Verden går fremover og bruken av cnf vil nok vokse mye, spesielt hvis kostnaden kan reduseres… Det forskes per dags dato på å bruke det i massevis av ting blant annet elektronikk.

Forøvrig er det ikke bare snakk om CNF, men også etterhvert CNT. Sjekk hvor stort det markedet er.

Du henger deg opp i nåtiden og ser ikke fremtiden.
Gullhaugen
05.10.2021 kl 18:14 1802

Peftaus skrev Innlegget er slettet
V må i også huske på at ikke er spesielt lengesiden de kjørte emisjoner på 4 og 6 kr ( ikke så Jævla lenge før de gikk på børs) så det er flere som selger med mega hvis enda.
nopetter
05.10.2021 kl 18:17 1796

De aksjene sitter saga og Spettet på idag, de kjøpte i to omganger før de ble børsnotert. Spettet moste ut sine på kurser over 60
Ikke Penge Dum
05.10.2021 kl 18:22 1789

Jeg tenker at man må heller se på hele CO2 kvote/avgiftssystemet. Den er vel på 7.8 mrd dollar og vil bare øke fremover. Ikke verdien av karbonnanofibre fordi det kan i teorien brukes i enhvert byggematerial og gjøre det sterkere eller lettere eller begge deler. Gjerne kom med støttende tall og kilder her.

Dette er BCS sitt potensial. At enhver fabrikk har en fangeenhet og derav en enhet fra bcs og kan produsere nanokarbonfibre.

Jeg tror nanokarbonfibre er der kunstgjødsel var når Eyde fant dette opp.

Vanlig gjødsel var dyrt og kostbart å styre med. Den tids kunstgjødsel var også dyrt å produsere. Så fant Eyde en måte å gjøre det veldig enkelt og rimelig.

Etterhvert drev kunstgjødsel ned prisene og produksjonen til norsk hydro/yara ble den dominerende og foretrukne produksjonsmåten.

Dette tror jeg vil skje med bcs også. Nanokarbonfibra kan egentlig brukes i betong for å vesentlig redusere mengden betong eller gjøre den sterkere. I teorien kan en betongfabrikk få en enhet fra BCS og vips levere betong som er mye sterkere til en lavere pris enn konkurrentene fordi de sparer på CO2 avgift.

Dog forutsetter dette at BCS selger enheter direkte eller lisensierer eller i det minste ikke tar betalt for å ta ut CO2-en. Jeg har foreslått at de lisensierer ut teknologien eller selger enheter. Det ble avvist nå, men det rimer etterhvert fordi det gjelder å salget opp og «vinne» kampen om den foretrukne måte å få ned CO2 utslipp på. Tipper når teknologien er mer moden vil det dreie seg slik.
rockpus
05.10.2021 kl 18:23 1788

Denne påstanden din er interessant sett i lys av hvordan du hausser Hydrogenpro i en annen tråd. Hva er det som er spå mye mer solid grunnlag for verdisettelsen til rett under en mrd for det selskapet?
Eller er dette bare utslag som viser hvilket selskap du allerede er posisjonert i, og hvilket selskap du håper å komme inn i billigst mulig?
rockpus
05.10.2021 kl 18:32 1764

Et godt innlegg med meget gode poenger!

Du belyser hvorfor man ikke bare skal regne på dagens marked, men faktisk forstå at kostnad og metode er så genial at BCS vil bidra til å utvide sitt eget marked!
rockpus
05.10.2021 kl 18:37 1750

Peftaus skrev Innlegget er slettet
"Angående hydrogen, har jeg ikke sterk tro."

Så du spesialiserer deg på selskaper med teknologi du egentlig ikke har tro på..?

For øvrig er BCS sin metode der de løser deler av co2 problemene i verden samtidig som de får produsert CNF mye rimeligere enn tidligere, noen av argumentene for at dette markedet vil vokse sterkt.
nopetter
05.10.2021 kl 18:41 1737

Staten sponser hele bøtte balletten når det gjelder utbygging og drift av hydrogen. Det er vel ca 50 biler som går på hydrogen satsingen kommer offshore der ligger pengene
Redigert 05.10.2021 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 18:49 1726

Her har vi en som har forstått det. Veldig bra formulert og tommel opp til deg. 👍
Slettet bruker
05.10.2021 kl 19:22 1664

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Fakta er at teknologien fungerer 100%. Det som er greia er at folk ikke har tålmodighet i rævva. Da første avtale landes, så vil denne trenden snu, og det ufattelig brått. Når den kommer vet vi ikke, men det kan umulig være lenge til.
Londonmannen
05.10.2021 kl 19:49 1616

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus
Nå skriver du mye tøv. At det er færre som eventuelt tror på teknologien er ikke ensbetydende med at selskapet prises mer på fakta. For at noen tror på noe betyr ikke at det de tror på er fakta.
Hva angår teknologien til BCS så er den kontrollert av SINTEF og vi vet at den fungerer. Det er fakta.
At en del investorer velger å selge seg ut beror mer på deres mangel på tålmodighet enn at påvist fakta ikke stemmer.

Den siste tids utvikling i aksjemarkedet har gjort mange investorer nervøse. BCS blir nå et offer for en kombinasjon av at en del investorer mister tålmodigheten og at de skremmes av den generelle utvikling i aksjemarkedet. Mer komplisert er det ikke.

Jeg er redd for at flere av dem som i disse dager selger seg ned/ut vil kunne få seg en meget ubehaglig overraskelse hver dag som helst. Men det er heldigvis ikke mitt problem. Jeg har tålmodighet og blir sittende i denne i flere år. Når selskapet får landet den første avtalen kan man fort få oppleve den berømmelige ketchupeffekten, også på avtalefronten. En avtale med et større internasjonalt firma vil være en øyeåpner for mange.
Lykke til hva enn du måtte finne på!
M79
05.10.2021 kl 20:39 1525

Gleder meg når den første kontrakt lander da går den syke prosenter😄👍 så baller det på seg mer å mer ganske fort, planlagt salg av mine aksje 2024-25 se for deg💰💵🤑🤑
Gork
05.10.2021 kl 20:40 1521

Til min kunnskap har IKKE SINTEF godkjent denne, det har derimot DNV GL gjort. SINTEF er nok kjent i Norge men i utlandet vil mange spørre hvem/hva er det? DNV GL derimot er en anerkjent standard over hele verden, ingen stiller spørsmålstegn når de har godkjent noe. Så egentlig et steg opp.

Jeg tror at selskapet har bommet litt på sin produktutvikling. De får respons fra store selskaper, presenterer seg / sitt konsept og tilslutningen er god, men når de kommer til produkt som skal leveres, faller de fleste tilbake. 30 fots container, fjerner 30 tonn CO2, vel Acola trenger å bli kvitt 400.000 tonn CO2. De kan ikke plassere 13.000 Containere i sin nærhet. Svaret er klart for Sagmo og svaret blir gitt i form av en fabrikk i Mosjøen. Da blir spørsmålet, hva klarer denne fabrikken å fjerne av CO2, 1000 tonn pr år (Gjesp, men interessant), 50.000 tonn (stående applaus), 100.000 tonn (Tsunami, episenter BCS).

Konseptet er fabelaktig, men leveransen står ikke i stil.

Kursen i dag herjes av roboter og tradere, det er naturlig, selskapet har ikke historikk for å forsvare noen kurs, bare forventninger. Så derfor er ikke interessen rundt selskapet stor nok. En bekreftelse i form av en kontrakt, vil nok stabilisere, er kjøper stor nok, da er du ved enden av regnbuen.

Lykke til.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 21:01 1469

Hvis du hadde hørt på intervjuet til Sagmo der han sier rett ut at de laget modulene fordi man da kunne skalere etter behov og slapp risikoen med at milliardfabrikken ikke ble bygget så hadde du skjønt at det er derfor de snakker fabrikk i Mosjøen. Og gjett hva som mest sannsynlig kommer i PoA hvor de har et område avsatt på 800.000m2 til grønn teknologi og hvor de trenger 600.000 moduler for å fjerne all CO2. Hvor tror dere kursen havner om disse tingene kommer på plass? Vi snakker fort flere tusen kroner per aksje. Men jeg tipper det kommer et par offtake avtaler på plass først på noen hundre tonn CNF her og der…
Olans97
05.10.2021 kl 21:01 1468

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg har full respekt for dine tanker og meninger om BCS. Men, jeg sliter med å ta deg seriøst når du formulerer deg så svakt…
Gork
05.10.2021 kl 21:33 1402

Jeg tror du leser innlegget mitt med feil briller, les det med positive briller og du vil se at det er hva jeg skriver.
Londonmannen
05.10.2021 kl 21:39 1392

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Verken jeg eller noen andre kan garantere noe som helst i aksjemarkedet. Til det er det alt for mange faktorer som påvirker kursbildet til at et menneske kan forutsi utviklingen til hver enkelte faktor.
Men jeg velger å tro på at teknologien fungere og at det er et voksende marked for CNF. Utfordringen for BCS er å få opp produksjonskapasiteten til å kunne være en troverdig leverandør av CNF og til å ha kapasitet til å omdanne store mengder CO2. Men vi må akseptere at dette tar noe tid.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 21:48 1369

Ingen kan motargumentere noe av det Londonmannen sa i dette innlegget, i såfall er du kun ute etter å baisse for din egen vinning. Ta dere sammen, og prøv å trekk i noen positive tråder også; det er mange av dem der ute. Hvor mange negative tråder finner du som er relevante som egentlig bare er basert på personlig frykt?
Slettet bruker
05.10.2021 kl 21:59 1345

Jeg så det med positive briller, bare la inn litt ekstra så mister pesshau kan få litt info om nervevrakinvesteringen sin...
Molbre
05.10.2021 kl 22:03 1333

Min største frykt var at Saga skulle lempe ut aksjer etter at lockupen var ferdig, den gikk ut 1 oktober i følge Simonsen selv, så da skal jeg ligge den saken død, og gi selskapet den tiden de trenger og slutte å mase om at de må komme avtaler 😁! Teknologien har jeg full tro på, så får vi bare håpe at de klarer å få noen til å skrive kontrakt! Lykke til alle sammen 👍
Rule
05.10.2021 kl 22:25 1229

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus: ...hvis du har lest mine innlegg fra før kunne du se at jeg har sakt at Bcs har stor potensial men at aksjen handles på euforien og...
Waow - kjæmpe eufori over små 3000 aktionærer. Uha dada - der må være en hel landsby i eufori - wow - kjæmpe stort eufori....
Gork
05.10.2021 kl 22:32 1211

En god oppsummering, tillegges kan:
* 10% av strømforbruket mot konkurrentene
* Minus 6 kg CO2 pr produsert CN, mot konkurrentene + 1450 KG CO2 pr produsert kilo.

Fabrikk ja, container nei....

Industri, tar tid. Dette er på høyde med Sam Eyde og Kristian Birkeland.
Redigert 05.10.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare