Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.
Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.
Se:
https://bergencarbonsolutions.com/
og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.
Se:
https://bergencarbonsolutions.com/
og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Gork
28.09.2021 kl 21:56
2687
Viser til mitt innlegg 21.09, med følgende:
"Den vanlige fremgangsmåten for situasjoner som dette på OSE er som følger:
1. EGF få godkjenning (Fullmakt)
2. Få fullmakten registrert i BRG (Gir styret handlingsfrihet)
3. Release kursdrivende informasjon (deretter emi).
4. Gjenta punkt 3 om nødvendig etc. SP kjørte denne 3 ganger i perioden oktober-desember 2020, fikk bra betalt."
Da var steg 1 unnagjort, om 1-2 uker er fullmakten registrert. Da venter vi på punkt 3.
"Den vanlige fremgangsmåten for situasjoner som dette på OSE er som følger:
1. EGF få godkjenning (Fullmakt)
2. Få fullmakten registrert i BRG (Gir styret handlingsfrihet)
3. Release kursdrivende informasjon (deretter emi).
4. Gjenta punkt 3 om nødvendig etc. SP kjørte denne 3 ganger i perioden oktober-desember 2020, fikk bra betalt."
Da var steg 1 unnagjort, om 1-2 uker er fullmakten registrert. Da venter vi på punkt 3.
Redigert 28.09.2021 kl 22:17
Du må logge inn for å svare
Molbre
29.09.2021 kl 09:12
2294
Uansett ingen som selger nå, robotene holder litt igjen de første minuttene, så begynner de bare å kjøpe og selge til seg selv på lave nivåer! Hvor lang tid tar det før vi får noe info om mye avtaler, ikke vet jeg, men håper på snart hvis ikke er jeg redd vi er under 30 innen slutten av neste uke!
I så tilfelle, så må vi ikke glemme egenskapen med å tenke frem i tid. Føler vi har en tendens til å blokkere det i nuet..
Hjelpalaus
29.09.2021 kl 09:15
2300
Mange av gjengen på dette forumet som begynner å få voldsomme papirtap nå. Meg selv inkludert. Det gjør vondt.
Molbre
29.09.2021 kl 09:23
2275
Jeg har heldigvis ett snitt på ca 40, men har skjønt at flere sitter med mye høyere snitt enn det, og at det svir mer da! Jeg er super positiv til produktet som BCS har, men i motsetning til mange her inne så bekymrer det meg at det ikke er kommet noe info om noen av LOI ene(bortsett fra Japan)! Ikke at de har begynt eller noe det vil jeg si er bekymringsfullt, i tillegg ligger det at Saga kan selge den 24 oktober som en verkebyll, gjør de det samtidig som det er null info i markedet kommer kursen til å kollapse uansett hva folk sier her, komboen av null info på 4 måneder samt nedslaget vil gi er kurskollaps! Jeg håper for alt i verden at det ikke skjer!
En forbigående smerte.. igjen, se frem i tid 😊
rockpus
29.09.2021 kl 09:23
2292
Støtter din optimisme. Men punkt nr 3 er ikke noe som BCS har kontroll over når det gjelder rekkefølgen. En avklaring fra et av selskapene de har LOI med, kan komme når som helst, gjerne før emisjonsfullmakten er registrert i BRG.
Som jeg har sagt før, så tror jeg at positive nyheter vil komme i forbindelse med lockup'en.. vi får se om jeg får rett.
Og jeg tviler på at SP selger noe som helst hvis det ikke er kommet positive nyheter på banen.
Hjelpalaus
29.09.2021 kl 09:29
2276
Ja, mange her tror at det er i Sagas interesse å selge til lavest mulig pris. Det er ikke tilfelle. Det er motsatt
Molbre
29.09.2021 kl 09:30
2268
Det håper jeg inderlig, hvis ikke regner jeg med at du også som en av de mest positive, regner med at Saga selger i hvert fall ern del av aksjene?
rockpus
29.09.2021 kl 09:31
2266
" i tillegg ligger det at Saga kan selge den 24 oktober som en verkebyll, gjør de det samtidig som det er null info i markedet kommer kursen til å kollapse uansett hva folk sier her, komboen av null info på 4 måneder samt nedslaget vil gi er kurskollaps!"
Saga er et investeringsselskap som har spesialisert seg på denne typen selskaper fordi de har tro på dem.
Om de velger å selge seg ut slik du antyder, så vet de jo selv veldig godt at kursen vil kollapse. Hvorfor skal de da gjøre det, dersom de fortsatt har tro på at BCS vil få signert kontrakter?
Saga er et investeringsselskap som har spesialisert seg på denne typen selskaper fordi de har tro på dem.
Om de velger å selge seg ut slik du antyder, så vet de jo selv veldig godt at kursen vil kollapse. Hvorfor skal de da gjøre det, dersom de fortsatt har tro på at BCS vil få signert kontrakter?
"Vi er veldig fornøyd med utviklingen vi har sett i BCS i løpet av 2021, og mange selskaper både innenlands og internasjonalt undersøker nå verdien BCS kan gi til virksomheten, enten de har en CO2 -kilde, eller utvikler produkter der CNF kan forbedre kvaliteten og ytelsen. Potensialet for dette selskapet fremover er betydelig, sier Bjørn Simonsen, administrerende direktør i Saga Pure.
Bjørn Simonsen er ingen dumming, han vet hvor dette farer hen på sikt. Dagens globale årlige marked for CNF anslås å være omtrent USD 400 millioner per år, og har en forventet årlig vekst på 27% fremover.
Bjørn Simonsen er ingen dumming, han vet hvor dette farer hen på sikt. Dagens globale årlige marked for CNF anslås å være omtrent USD 400 millioner per år, og har en forventet årlig vekst på 27% fremover.
HVIS Saga selger, så blir det neppe så mye som dere frykter. Det er helt naturlig å sikre gevinst, og det fortjener de. Men de blir værende igjen med en stor pot videre. Blir det salg, blir det mest sannsynligvis blokksalg. Finnes ikke redd for fremtiden her, det burde ikke dere heller. Legg følelsene til side og begynn å bruk hodet 😊
Molbre
29.09.2021 kl 09:48
2215
Med en pris på 6 kroner per aksje,allerede solgt ut 1,2 millioner aksjer til kurs 50, så betyr det vel ikke så mye fordi om kursen blir gruset til f.eks 18 kroner, de har allikevel en fortjeneste som er helt hinsides på under ett år. Bare på de 1,2 millionener aksjene som de solgte har de fått inn omtrent det de har betalt for aksjene. Alt de selger for nå er profitt for de!
Selv om noen sikkert ser på det som jeg skriver som svartmaling og ett forsøk på kursen ned så er ikke det min hensikt. Jeg gjør dette for å belyse flere sider av saken, hva Bjørn Simonsen sier om ett selskap som de har eier interesser, er ikke noe som jeg anser som en bekreftelse på at de kommer til å sitte lenge i BCS. Er tross alt ett selskap som Spetalen har store eierinteresser i. Beklager, men er ikke så naiv! Jeg skal holde på mine 4700 aksjer men det er mest pga stahet ikke fordi jeg tror på å bli millionær i nærmeste fremtid :-)
Selv om noen sikkert ser på det som jeg skriver som svartmaling og ett forsøk på kursen ned så er ikke det min hensikt. Jeg gjør dette for å belyse flere sider av saken, hva Bjørn Simonsen sier om ett selskap som de har eier interesser, er ikke noe som jeg anser som en bekreftelse på at de kommer til å sitte lenge i BCS. Er tross alt ett selskap som Spetalen har store eierinteresser i. Beklager, men er ikke så naiv! Jeg skal holde på mine 4700 aksjer men det er mest pga stahet ikke fordi jeg tror på å bli millionær i nærmeste fremtid :-)
Redigert 29.09.2021 kl 09:54
rockpus
29.09.2021 kl 09:51
2199
Jeg deler mye av din optimisme. Men jeg er likevel ikke helt enig i at man i dette tilfelle bare kan lene seg rolig tilbake i trygg forvissning om at dette går til himmels.
Den vissheten får ikke jeg før selskapet har signert sin første kontrakt. Først da har vi fått et konkret bevis på at selskapets egne påstander om kvalitet og muligheter kan bli en realitet.
Den vissheten får ikke jeg før selskapet har signert sin første kontrakt. Først da har vi fått et konkret bevis på at selskapets egne påstander om kvalitet og muligheter kan bli en realitet.
Av over 400-500 interessenter så vil det før eller siden komme kontrakter. Jeg bryr meg ikke om noe som skjer i år, de er fortsatt i startfasen. Om de skulle meldes kontrakter allerede i år, så er det en gedigen bonus sett ifra hvordan jeg tenker.
rockpus
29.09.2021 kl 09:55
2200
Jeg ser den. Men om de selger, så er det i tilfelle for å flytte kapitalen til et annet selskap. Hvilket selskap skal det da være som har bedre og mer sannsynlig potensial? Uansett hvor mye fortjeneste Saga allerede har, vet de antagelig bedre enn noen av oss andre hvor nær BCS er et gjennombrudd. Da er det rart om de realiserer sin fortjeneste når de om kort tid kan få det flerdobbelte.
rockpus
29.09.2021 kl 09:58
2186
Poenget mitt er at både de meldte interessenter og alle LOI-er er så langt kun selskaper som viser interesse for å få vite mer. Det kun signert kontrakt som beviser at påstandene fra BCS holder vann.
Molbre
29.09.2021 kl 10:04
2168
Ser den men men om de har mer info enn oss, så vet de mest sannsynlig om ikke ting går som planlagt heller, og hva skjer da med kursen om de begynner å selge :-( Det jeg skriver her baserer seg som sagt på at det ikke kommer noe mer info ut i markedet før 24 oktober!
Det som er sikkert er at Bjørn Simonsen VET mye mer enn oss. Hvor de skal flytte pengene sine som kan gi like rask gevinst har jeg ikke snøring på, BCS er det mest eksplosive og inntjeningsklare selskapet jeg har klart å finne. Man kan begynne å klø seg i rævva før den 24. oktober, så får vi se hvem av oss som lukter på fingeren sin etterpå. (Ikke rettet mot deg, rockpus) Mulig jeg er overpositiv, men er så mange røde tråder som har samlet seg for min del, så jeg føler meg trygg på min investering uansett hva Saga Pure velger å gjøre.
Verden stopper ikke opp den 24. Oktober. Tiden går videre
Molbre
29.09.2021 kl 10:52
2087
Stopper ikke opp men kan gi oss ett nytt bilde :-)
Beholder Saga sine aksjer uten at det er kommet noen nyheter er jo det super positivt, men on the other hand ;-)?
Beholder Saga sine aksjer uten at det er kommet noen nyheter er jo det super positivt, men on the other hand ;-)?
On the other hand, a little dump in the road :-D 50/50. Blir utrolig spennende å se hva som skjer.
Jeg blir heller med på nedturen som jeg allerede er vitne til, enn å gå glipp av en potensiell nyhet som kan få meg i rakettfart opp igjen. Det er gambling, det som gjør det så spennende.
Gork
29.09.2021 kl 11:28
2058
Enig at de ikke kontrollerer, men de har rimelig forståelse for ca tidspunkt. Om det er A,B eller C som slår inn, kan være vanskelig, men at en av dem slår inn innefor et ca tidsrom, det vet de. Derfor kom også EGF`en, slik at de kan benytte et eventuelt kurshopp, til å kapitalisere opp.
Det at selskapet har en signert avtale med Vefsn kommune om kjøp av tomt, sier meg at planene holder på å materialisere seg. Slike småkommuner med store hjørnesteinsbedrifter, er ikke avstand mellom kommunestyre og selskapets ledelse lang. Selskapet har sagt, de trenger en tomt, Vefsn sier: Passer denne......
Det at selskapet har en signert avtale med Vefsn kommune om kjøp av tomt, sier meg at planene holder på å materialisere seg. Slike småkommuner med store hjørnesteinsbedrifter, er ikke avstand mellom kommunestyre og selskapets ledelse lang. Selskapet har sagt, de trenger en tomt, Vefsn sier: Passer denne......
VårDitto
29.09.2021 kl 11:28
2063
Interesse for et selskap som BCS, enten det uttrykkes i en LOI, MOU, eller andre, mindre formelle former, er uansett knyttet opp mot en eller flere forutsetninger for å kunne materialisere seg til kontrakter.
BCS er ikke et non-fab selskap, og derfor er den alt overskyggende forutsetningen at de kan stille med tilstrekkelig kapasitet, og at interessentene føler seg trygge på den.
Mitt inntrykk er at BCS har utstrakt aktivitet for å sikre slik kapasitet, eller ....?
Forøvrig synes jeg at alt snakket om at nyheter kommer omkring 24. oktober, virker litt søkt; hendelser som gir nyheter (gode som dårlige) er noe man fortjener gjennom arbeid, ikke noe man produserer på bestilling fra store eiere.
BCS er ikke et non-fab selskap, og derfor er den alt overskyggende forutsetningen at de kan stille med tilstrekkelig kapasitet, og at interessentene føler seg trygge på den.
Mitt inntrykk er at BCS har utstrakt aktivitet for å sikre slik kapasitet, eller ....?
Forøvrig synes jeg at alt snakket om at nyheter kommer omkring 24. oktober, virker litt søkt; hendelser som gir nyheter (gode som dårlige) er noe man fortjener gjennom arbeid, ikke noe man produserer på bestilling fra store eiere.
Apropos etablering i Mosjøen. COWI skal også nå etablere seg i Mosjøen, de vil bli en viktig brikke for BCS. De har høy kompetanse på karbonfangst blandt annet. Og med sine avdelinger i 124 land, så klart dette lukter godt.
Edit* Nyheten kom forøvrig i dag
Edit* Nyheten kom forøvrig i dag
Redigert 29.09.2021 kl 11:48
rockpus
29.09.2021 kl 12:11
2019
Med tanke på selskapets presentasjoner, uttalelser i media, kjøp av tomter og nyansettelser, så ville dette blitt tidenes mageplask om det likevel ikke kom noen kontrakter. Det er det nesten umulig å tro på.
in2deep
29.09.2021 kl 13:42
1924
Nå blir det bare å krysse fingrene for at 33,50 holder på vei ned, ellers frykter jeg vi havner under 30.
Og imens venter vi på kursdrivende nyheter.
Og imens venter vi på kursdrivende nyheter.
Molbre
29.09.2021 kl 14:04
1878
Lurer på en ting er det noen som har det skriftlig fra BCS eller JBS at testene i Japan er i gang? Eneste jeg har sett er at Zafer Kara har skrevet at han har snakket med JBS eller en annen om dette og at testene forhåpentligvis er ferdig i slutten av september!
Utrolig lavt volum, for det meste roboter som kjøper og selger og presser kursen ned for å fange opp stop-loss og nervøse sjeler?
Molbre
29.09.2021 kl 14:30
1799
Ingen som har svar på dette, selv om det virker som om mange har innside info i selskapet og spår at det snart kommer en melding, og har sagt det i flere månder nå! Finner det merkelig!?
Redigert 29.09.2021 kl 14:32
Utrolig lavt volum, for det meste roboter som kjøper og selger og presser kursen ned for å fange opp stop-loss og nervøse sjeler?
Hvorfor er du så nervøs? Det kommer da tiden er inne for det. Imellom tiden kan du stikke nesa i fremtiden og berolige deg på hva du kan oppnå å se der 😌
Molbre
29.09.2021 kl 14:43
1784
Jeg er ikke nervøs, mer irritert over at jeg har misforstått(ikke lest meg godt nok opp men tatt ordene til noen for god fisk) og trodd at de testene var i gang, tydeligvis flere med meg? Håper inderlig testene er i gang og at noen kan bekrefte dette, hvis ikke er jo det som er kommet ut villedende!
Stort sett alt som blir skrevet om BCS på forumet er bygget rundt at testene i Japan er kommet i gang :-)!
Stort sett alt som blir skrevet om BCS på forumet er bygget rundt at testene i Japan er kommet i gang :-)!
Redigert 29.09.2021 kl 14:58