Går fra CO2 til dyrbart nano kulstof (CNF) og ilt. Helt unikt.
Så er det med at bruge lidt tid på at orientere sig på BCS.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.
Se:
https://bergencarbonsolutions.com/
og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Jeg rystede helt på hænderne da jeg fik øjnene op for hvad de driver på med ind til jeg fik reddet mig en position.
Se:
https://bergencarbonsolutions.com/
og trådene omhandlende BCS. God fornøjelse og lykke til.
Gork
04.10.2021 kl 17:33
3387
LOI er ofte et oppstartsdokument som er myntet for motparten / egne ansatte og samfunnet at vi som selskap har til hensikt.......... For egne ansatte gir det retningslinjer og ryggdekning, for å bruke leverandøren, samt egne ressurser på prosjektet.
Uten å ha lest disse dokumentene er det ikke mulig å si eksakt hva de betyr, men signalet er av betydning. Store selskaper sender ikke ut slikt, uten at de har den intensjonen.
Uten å ha lest disse dokumentene er det ikke mulig å si eksakt hva de betyr, men signalet er av betydning. Store selskaper sender ikke ut slikt, uten at de har den intensjonen.
nopetter
04.10.2021 kl 18:12
3326
LOI, MOU er ikke bindende avtaler og kan brytes uten problemer for noen av partene . Så enkelt er det. I dette tilfellet beskriver LOI avtalen hovedvilkårene for en avtale. Vanligvis brukt i store forretningstransaksjoner. Brevet beskriver hovedvilkårene for en potensiell avtale.
Redigert 04.10.2021 kl 18:20
Du må logge inn for å svare
rockpus
04.10.2021 kl 18:21
3301
Det ligger i navnet: Intensjon. På godt Norsk: En målsetting om å finne ut om det er grunnlag for mer bindende samarbeid og avtaler.
Problemet for en investor er å vurdere hva man skal legge i det. Hva er videre saksgang mellom partene som har inngått en LOI? Hvor lang tid uten kontrakt er normalt før jeg som investor har grunn til bekymring?
Det mest positive jeg kan se, er at det er sannsynlig at ingen større selskaper inngår en LOI uten at de på forhånd har gjort relativt gode undersøkelser, slik at de mener at det er bryet verdt å gå grundigere inn i materien.
Det er uvisshet og usikkerhet som preger denne aksjen for tiden. Man vet jo ikke en gang om de har begynt testene i Japan..
Problemet for en investor er å vurdere hva man skal legge i det. Hva er videre saksgang mellom partene som har inngått en LOI? Hvor lang tid uten kontrakt er normalt før jeg som investor har grunn til bekymring?
Det mest positive jeg kan se, er at det er sannsynlig at ingen større selskaper inngår en LOI uten at de på forhånd har gjort relativt gode undersøkelser, slik at de mener at det er bryet verdt å gå grundigere inn i materien.
Det er uvisshet og usikkerhet som preger denne aksjen for tiden. Man vet jo ikke en gang om de har begynt testene i Japan..
Redigert 04.10.2021 kl 18:23
Du må logge inn for å svare
Jo, det vet vi. Testene er godt i gang i Japan. Det har Jan Børge sagt ved flere anledninger. Har selv spurt over e-post og Jan Børge bekrefter det nok en gang der.
MacT
04.10.2021 kl 19:31
3186
Det hadde vært rart å ansatt folk i øst og vest om produktet ikke hadde holdt mål, så tror ikke det er noe å lure på.
De tar kr 8000 pr kg for C3, så kvaliteten er tydeligvis bedre enn minimum. Minimumsprisen er vel 5000 kr pr kg. Så kan man jo tenkte seg hvor mye de tar for C1 produktet. Det vet jeg ikke, men tror de holder en relativt høy standard på sine produkter.
Gork
04.10.2021 kl 19:47
3146
Du har forstått konseptet, LOI er ingen garanti, men en intensjon bekreftelse. Den som skriver LOI'en forplikter seg kunn til å stille ressurser tilgjengelig, for å se om prosjektet er gjennomførbart. Etterfølgende kommunikasjon, kan i befatte forpliktelser mht utviklingskostnader etc, men er ikke kjent for oss.
Spørsmålet er heller, hva ville caset være verdt uten LOI'ene.
Spørsmålet er heller, hva ville caset være verdt uten LOI'ene.
Rule
04.10.2021 kl 20:01
3117
jamen præcist. lige nu reagerer markedet/vi modsat af hvad vi/det burde. Kursen burde skulle beskyttes så en mulig ny partner og udstedelse af nye aktier sker til en god kurs. Nuvel - det kan være en fordel om prisen er god pr aktie så det er attraktivt at komme ind. Jeg synes dog at BCS har styr på det og det er kunderne og partnerne som skal jagte BCS og ikke omvendt.
Rule
04.10.2021 kl 20:06
3108
Sagmo meldte ud på Q2 at materiale test er færdig i September, så der bør komme en melding anytime....
nopetter
04.10.2021 kl 20:16
3103
Til orientering så holder de med dette to steder i Japan og et i Kina. POA vet vi ingenting om
Som igjen tilsier at sannsynligheten er stor for at vi får servert en melding når som helst slik Rule poengterer. Det er risikosport og sitte utenfor i disse tider. Da svarer foreligger på disse, åpner BCS dørene igjen og slipper til flere interessenter, og det baller på seg igjen
rockpus
04.10.2021 kl 20:27
3070
Jeg har kun oppfattet at et av de Japanske selskapene ville gjøre tester der de blander CNF med sin egen kompositt. Har ikke lest at det andre Japanske selskapet eller det Kinesiske skulle gjøre noe tilsvarende?
nopetter
04.10.2021 kl 20:54
3017
Det blir bare gjetninger. Japan var først i dette markedet rundt 1992. Kina produserer mest CNF ww
Rule
04.10.2021 kl 21:42
2948
Der er for få der kender til casen. Andre ESG'er er jo priset vildt på forventinger alene. ACC har >13.000 ejere på Nordnet og 17milliarder i markedsværdi. BCS <2500 ejere og 1,2milliarder, men er meget længere fremme ifht at kunne generere indtjening. Er der ikke en der kan skaffe dem sendetid på Norsk TV eller sånt :-)
Lim Gordon
04.10.2021 kl 22:09
2898
Et LOI bør, ideelt sett, signeres av begge parter, for å vise at man, i hovedtrekk, er enige om å signere en kontrakt, selv om det ikke er juridisk bindene.
Rule
04.10.2021 kl 22:10
2892
proffen skrev Ja Sier mye han Sagmo..... Nå er det Oktober.
hvordan er reglerne i Norge mht information. Hvis BCS er midt i forhandlinger med et firma så kan de ikke udsende nyheder i samme sag..? Ergo, hvis Japan firma har testet færdig, men de forhandler så kan man ikke melde noget førend forhandling lukket...? Det hele passer fint med at man vil kunne udstede nye aktier også.
En anden observation er at AWILCO øger sin ejerandel.
En anden observation er at AWILCO øger sin ejerandel.
Rule
04.10.2021 kl 22:13
2878
hov hov - det var også AWILCO der var ude og foreslå reduktion af rettighed til ny-udstedelse af aktier reduceret fra 50% til 25%. Hm. Spændende. Hvis alle nuværende aktionærer ellers holdt fast så ville der være drev i kursen :-)
Molbre
05.10.2021 kl 09:28
2626
proffen skrev Ja Sier mye han Sagmo..... Nå er det Oktober.
Og kursen fortsetter å bli gruset dette er rett og slett helt for jævlig å sitte å se på! Hva skjer når lockup en til Saga går ut 24 oktober og det ikke er kommet en avtale? Tør ikke tenke på det en gang! Vet volumet er lavt, tester er ferdig, men har BCS levert på noe enda, nei spør du meg ting er bare blitt utsattt foreløpig på de det som skulle være ferdig, mens det andre har vi ikke hørt noe om (YARA, Jackon, POA) nå er der på tide det kommer en melding ellers så fortsetter dette marerittet! Skulle ikke BCS ha en rekke investorpresentasjoner, ikke noen som har bitt på tydeligvis, tilfeldig?
Beklager frustrasjonen men for øyeblikket er dette en av de svakeste aksjene på børsen, er vel ikke noen aksjer som har falt flere dager de siste månedene enn denne!
Beklager frustrasjonen men for øyeblikket er dette en av de svakeste aksjene på børsen, er vel ikke noen aksjer som har falt flere dager de siste månedene enn denne!
Lockup'en gikk ut 1.Oktober... Så det har skjedd NADA siden den gikk ut :)
Bullen
05.10.2021 kl 11:21
2530
Totalt tyst vedr. kontrakter på alle disse LOI`ene. Det er ikke rart at markedet undres på hva som skjer. Når BCS velger å være børsnotert, må de tåle å få kritikk.
Ikke merkelig at det er lett å tenke at lederne mangler evne til å dra i land kontrakter.
Ikke merkelig at det er lett å tenke at lederne mangler evne til å dra i land kontrakter.
Fjellmann
05.10.2021 kl 12:12
2481
Godt og riktig skrevet! Et tragisk selskap å sitte i og se daglig at kursen faller. Og dette til tross for solid % økning i år på hovedindeksen. Gratulerer !
Bullen
05.10.2021 kl 12:28
2456
Har noen aksjer i BCS, de siste kjøpt på 29,6. Har en god del flere i SAGA. Har stor tro på produktet. Det er rett og slett genialt. Det er også årsaken til alle LOI`ene.
Er likevel redd for at stuttum gjengen i BCS er ute av stand til å deale internasjonalt. Får håpe at jeg tar feil
Er likevel redd for at stuttum gjengen i BCS er ute av stand til å deale internasjonalt. Får håpe at jeg tar feil
Rule
05.10.2021 kl 12:43
2428
hvordan er reglerne i Norge mht information for aktie selskaber..? Hvis BCS er midt i forhandlinger med et firma så kan de ikke udsende stock notices (nyheder) i samme sag..? Ergo, hvis Japan firma har testet færdig, men de forhandler så kan man ikke melde noget førend forhandling lukket...?
Rule
05.10.2021 kl 12:56
2404
Et scenarie med nogle grove antagelser:
*kurs hvis de lukker stor aftale = 90 NOK ?
*gevinst 90 / 30 = 3,0
*sandsynlighed for positiv udfald af test = 75% ?
*sandsynlighed for at lukke en aftale hvis test er positiv = 75% ?
*samlet sandsynlighed = 0,75 * 0,75 = 0,56 --> 56%
*risk-reward: 0,56*3,0 = 1,68 > 1,0 --> positivt bet
*kurs hvis de lukker stor aftale = 90 NOK ?
*gevinst 90 / 30 = 3,0
*sandsynlighed for positiv udfald af test = 75% ?
*sandsynlighed for at lukke en aftale hvis test er positiv = 75% ?
*samlet sandsynlighed = 0,75 * 0,75 = 0,56 --> 56%
*risk-reward: 0,56*3,0 = 1,68 > 1,0 --> positivt bet
Kurs 90 ved avtale? Tror det er lavt…
Må huske på at de jobber med de største avtalene først…
Må huske på at de jobber med de største avtalene først…
in2deep
05.10.2021 kl 13:14
2374
Lavt? På en avtale? Hvor mye $$ tror du en avtale er verdt?
Jeg tror folk overvurderer kraftig hvor mye klingende mynt i kassa disse avtalene vi går og venter på, vil gi...
Det må mange avtaler til før vi nærmer oss 90kr, det er iallefall min teori.
Jeg tror folk overvurderer kraftig hvor mye klingende mynt i kassa disse avtalene vi går og venter på, vil gi...
Det må mange avtaler til før vi nærmer oss 90kr, det er iallefall min teori.
Så du tror ikke en avtale med for eksempel Mitchubitci vil forsvare en kurs på 90 kr? En avtale med de ville satt BCS på kartet og virkelig slått beina under alle de som tviler der ute.
De største først. Hvis de ikke var store hvorfor hente penger? Det MÅ være store avtaler på gang for at de skal ha behov for de pengene…
in2deep
05.10.2021 kl 13:27
2330
Jeg tipper den største avtalen de jobber med maks er verdt maks 50mill for BCS... Men det aner jeg ikke, kun en magefølelse.
Bullen
05.10.2021 kl 13:39
2292
Har fått bekreftet at Saga er tett på det som foregår i BCS. Skulle nesten bare mangle med 28% av aksjene. Jeg tror at innkalling til generalforsamling var for å kunne hente penger for å gjennomføre større avtaler.
250 tonn per år tipper jeg på en eller flere avtaler…
Er bare snakk om dager igjen før vi alle vet svaret og forhåpentligvis kan puste lettet ut hele gjengen her inne. At noe kommer snart trenger man ikke tvile på.
nopetter
05.10.2021 kl 14:13
2244
det var forventet, og jeg har skrevet tidligere at denne emisjonen går til en av sagas nærstående. hvis saga kjøper så vil de være svært forsiktig å kjøpe seg for over 33%
Gullhaugen
05.10.2021 kl 14:34
2201
Dagens Mcap på 1,1 mrd er jo ikke akkurat småpenger for et selskap som hittil ikke har levert noen ting.
Halvparten av forventet overskudd i 2025 gitt de første planene de kom med. Disse vil nok bli kraftig oppjustert gitt at ting faller på plass...
Med en emisjon på trappene og hensyntatt hva de har i utestående kontantbeholdning, så tror jeg avtalen vil være mye mer verdt enn 50 mill.. Når det er sagt, så har denne aksjen et ekstremt dårlig moment om dagen. Kanskje blant de svakeste på Oslo Børs. Det kjipeste er jo at Saga selger så fort kursen bykser tilbake på høyere nivåer (si etter en avtale), og så er vi tilbake på 20-30 igjen. Jeg solgte 1/3 av min beholdning forrige uke med bismak, men resterende holder jeg på uansett. Det fine med prisfallet så lenge man tror på caset er at man får billigere aksjer.
Det som er litt moro, er at vi rett og slett ikke har peiling på hva Saga Pure kommer til å gjøre. Ja, de kan selge ved gode nyheter, eller ser de på investeringen sin med langsiktige øyne og ser at de kan få MYE mer ved et senere salg? 50/50. Jeg sitter igjennom både oppturer og nedturer og har stilt inn siktet på 2025. Mye har skjedd til den tid. Her er det bare å kjøpe mer hvis du tror på caset, som du sier, helt enig.
nopetter
05.10.2021 kl 14:51
2111
stort sett prises alle verdipapirer etter forventninger fra markedet ikke etter det de har i banken. da skulle eksempelvis saga hatt en kurs langt over kr 10 og ikke 2,70 og det fortsatt bøttes ut aksjer på dette nivået, når de sitter inne med ca 800 mill i kontanter. det er dessverre ikke slik dette fungerer.
nå henger emisjonen som et lodd over denne aksjen og vil fortsette med det inntil videre
nå henger emisjonen som et lodd over denne aksjen og vil fortsette med det inntil videre