BULL PÅ RIGG OG 20 RIGGER HAR FÅTT KONTRAKT

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
12.04.2022 kl 06:58
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
BORR 02.09.2021 kl 17:17 348378

BORR VISER EKSEMPEL PÅ RATER OPPTIL 250000 dollar,OG HVA DET VIL HA Å SI PÅ INNTJENINGEN: fra q1 2021 presentation side 10 og q4 2020 side 12 presentation.
BORR ER OFFENSIVE I FREMTIDSTROEN OG DE NÆRMER SEG FOR HVER DAG. TIMING I VERDENSKLASSE MED LEDIGE RIGGER,OG DE HAR 5 NYE RIGGER SOM BLIR LEVERT I 2025
Oljeprisen er på God Vei til 120 Dollar Nå.
18 Rigger Nå på Kontrakt og ledelsen håper på 23 rigger på kontrakt innen slutten av 2022. Den 18 riggen Thor starter opp i juni 2022 med 1 års varighet pluss options
Borr Går break even på 13 rigger på kontrakt,og Nå er ratene stigende..
DET KAN BLI SPINNVILLE RATER FREMOVER.
Flere analytikere syntes nå at situasjonen til borr ser bedre ut.
BORR SER STERK ETTERSPØRSEL ETTER DERES RIGGER💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
BUILT TO MAKE A DIFFERENCE
FLY BORR TO THE Moon.
EN AKSJE FOR SMARTE INVESTORER
Emisjonen fullstendig overtegnet på 19.97 kroner pr,aksje Trøim satser 26 millioner kroner noe som er et positivt signal.
Borr Forumet I Usa og Norge merker sterk økning av inntresse.
Alle Riggaksjer har Nå fått seg et Løft I USA og Norge.
VOLUMET ER TILBAKE I RIGGAKSJER. WE ARE HOT.
Redigert 04.04.2022 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2021 kl 16:18 5675

I Usa så er det et et lite volum på 153000 aksjer,det er ikke godt å si annet enn det er gjennomført,og blir flere aksjer i selskapet,og mye kan forandre seg på kort tid.
Børsene er nå på rekord nivåer i usa,så vi får se hvordan de neste dagene utvikler seg.Til og med fuglen ble ganske så taus nå.det er nok ikke for å dekke emisjon,da de som ble innvitert der er løn av penger.
cold
28.12.2021 kl 16:43 5598

Da fikk jeg kjøpt rundt 12.000 flere aksjer til kurs 19 blank i slutt auksjonen.
Aksjen er rigget for videre oppgang.
Pih
28.12.2021 kl 19:35 5374

Ble ikke noe rally oppover, men heller nedover over dammen i dag. Pussig at man kan kjøpe langt under emi pris med gode analyser og en veldig overtegning som burde gitt en motsatt effekt🤷‍♂️ Får satse på at det snur i morgen
Slettet bruker
28.12.2021 kl 20:37 5236

Det er godt å de at det finns gode muligheter for vi som ikke ble innvitert på vipen.
tradere tar gevinst i usa etter noen dager med opppgang. Volumet i aksjen har en tedens å øke på slutten av dagen.
børsene begynner nå å korrigere litt ned etter de høye smittetallene i europa.Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at den skulle ende på 19 kroner,men der var vi mange som bommet. Du var tålmodig å fikk kjøpt på 19,ja det var vel ikke mange som ville ha trodd tidligere idag.
Det er vanskelig å spå fra dag til dag,eller fra time til time,som idag.
Redigert 28.12.2021 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
minsin
28.12.2021 kl 20:54 5190

Bare å ta det helt rolig ..Borr er "berget" frem til 2025 .Fokuset flyttes gradvis fra gjeldskrise mot inntjenings potensiale.rigg ratene vil bli stigende , i takt med økt etterspørsel. Inflasjonen vil gjenspeile seg også i økte rater, da er det greit at det er løsning rundt gjeldsforpliktelsene
Har ikke finlest på grafene enda men en oljepris i omr 86 er ikke usannsynlig i januar... koronaen som har dempet mye av forbruket og verdenshandelen vil redusere sin betydning . The show must go on ...ting vil og må normaliseres.
Kortsiktig kursmål over 24 ... men er åpen for at aksjen blåser gjennom 30.
Bransjen holder på å restrukturere seg , konsolidering mellom selskap .. mye av dette i forhold til økt vekst . Borr kan være en oppkjøps kandidat .. for flere selskap.
Redigert 28.12.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 00:32 4929

Ingen aksjer vinner hver dag, og det kan ofte være motsatt det intuitive. (Noen er jo til og med redd for case der det kan tjenes store penger, vanskeligere å manipulere.
Redigert 29.12.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
29.12.2021 kl 03:29 4818

Noterer meg at flere er overrasket over at kursen ikke stakk videre opp på 20 tallet - men det har sin legitime årsak.

Årsaken er nok at markedet har fått med seg at dette var kun en midlertidig forsering av halve utfordringen fordi verftsavtalen kom med et krav som sier at denne avtalen er helt avhengig av at de andre kreditorene også er villige til å utsette forfall - klarer ikke selskapet å komme til en slik enighet i løpet av de neste 5-6 mdr (juni-22) for den andre gjelden så vil heller ikke denne avtalen med verfta forbli gjeldende og dermed vil forfalla gå tilbake til det opprinnelige.

LES:

The deal mostly eliminates bankruptcy risk for Borr, so it’s not surprising to see that its shares were gaining more than 15% after the announcement at the time of writing these words. However, it should be noted that the deal (if approved by yards' boards) is dependent on Borr's ability to push maturity of the other debt to 2025. If Borr can't do it by June 2022, "the refinancing of maturities and delivery deferrals will revert to the current schedule". That's an obvious move from creditors who do not want to let the remaining creditors stand in front of them.

https://seekingalpha.com/article/4477011-borrs-outlook-gets-more-constructive-after-debt-deal

----------------------

Mao, med en slik reell usikkerhet av betydning så blir det nok ganske volatilt fremover og frem til en endelig avklaring foreligger - altså frem til og senest juni så blir det og håpe på at det vil tikke inn flere oppdrag i mellomtiden som kan balansere ut noe av den usikkerheten - time will show.
Redigert 29.12.2021 kl 03:33 Du må logge inn for å svare
omans
29.12.2021 kl 07:05 4727

Nesten 20mrd i gjeld, der størstedelen forfaller i 2023. De bør håpe på et ekstremt innbringende år i 2022, hvis ikke trenger de flere emisjoner fremover mtp forpliktelser.
Ser siste emisjon ble feiret, men det er jo en forpliktelsesemisjon, ikke en vekstemisjon.
Har vært en katastrofe så langt siden 2016 for Trøim dette, men håpet lever iom markedet kan ta seg opp.
Redigert 29.12.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 07:35 4688

Det var merkelig med at disse 2 skribenter ikke dukket opp når det var så positiv stemning her.det ser ut som de bare venter på den rette anledning når aksjen snur litt ned.
Jeg kjenner Lusa på gangen de kan være irriterende når de først dukker opp.Vi kaller det Støy. Å mele sin egen kake er det noe som heter. De Negative lukker jeg øynene for.
Oljelagerene i USA falt med 3.1 millioner fat,og olja er litt i pluss.
Ha en positiv fin Borr dag.
Redigert 29.12.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 08:15 4608

Nå må du ta deg en bolle...

Det Omans mf påpeker er "harde fakta". Så får "alle og enhver" selv vurdere om man er villig til å ta denne risikoen. Om Borr klarer å lande en avtale med de resterende kreditorene blir gevinsten skyhøy. Selv velger jeg å tro at man får til dette men respekterer fult ut de som ikke er like risikoperverse som oss. Jeg velger også å spekulere i at samtaler "er godt i gang" i.o.m gjennomført emisjon. (Løsningen har nok vert skiskjert for alle). Den dagen kommer når når dette er klart "den ene eller andre" veien. Går det vår vei ser vi nok en dobling av kursen den dagen. Og den dagen er det ingen som vet når kommer men... Den kommer nok lenge før 22 juni 2022.

PS. Ta gjerne bolle "med rosiner" og la rosinen skinne i pølsa, eller hva det nå heter.. (Om du skal ha pølse til middag, hehe) Håper du får en fin dag da "Shining bird"
Slettet bruker
29.12.2021 kl 08:18 4631

Takket være deg så holder jeg kjeft.
Tito
29.12.2021 kl 08:37 4669

Selv så velger jeg å sitte litt, men du kan ikke stole på noen nyheter ettersom du bare får vite halvparten av sannheten, og hele løgnen.
Jeg tror ikke engang det er sikkert at verftet har lyst å bygge riggene til den prisen som er avtalt ettersom prisene på alle byggevarene har steget noe enormt og dessuten fikk de jo en kjempe rabatt. Det er noe som skurer og det hadde vært gøy å sett avtaleverket med verftet, ikke kun selve bygge kontraktene.
Her kan virkelig hva som helst skje, men det er klart at flere kontrakter vil hjelpe på kursen.
Jeg har håpet på salg av de nye riggene ettersom de prisen de betaler må være under halvparten av det som det koster å bygge i dag.
Hvordan er de ubygde riggene priset i regnskapet?
Vergil
29.12.2021 kl 08:42 4657

Kjent info for alle dette… At ledelsen akkumulerte og emi ble overlegent tyder på at resten av avtalen ikke er noe umulighet. Til forskjell fra to, tre år tilbake kommer det nå gode nyheter på løpende bånd og ikke dårlige. Når det er sagt, må hver enkelt sile info på BORR-trådene. Her her det mye feilinfo. Står lengre opp at gammel ATH er 400. Direkte feil. Står at himmelen nå er skyfri. Direkte feil. Lykke til!👍
Tito
29.12.2021 kl 08:53 4602

Det jeg ikke forstår er at verftet går med på å bygge riggene ettersom det den gangen var forhandlet frem en kjempe rabatt, og på toppen av det hele så er prisene på bygging av slike rigger steget noe formidabelt etter dette. Bygge verftet må håpe på at dette aldri blir noe av etter min mening. For Borr kan jo disse kontraktene som har vært sett på som ett problem være det som holder liv i selskapet. Om merverdien byggekost/dagens pris ikke er ført i regnskapene så er det feil om det viser seg at de ikke blir bygget. Er det noen som vet hvordan dette er ført i regnskapene?
Redigert 29.12.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 08:58 4603

Idag blir det stille i Fjøset
Hilsen Fuglen.
HP17
29.12.2021 kl 09:13 4565

Et siste desperat forsøk av shortere på å få kursen på 18 tallet. Når en vet at emisjonen var overlegent på nesten kr 20 og at gjelden nå er fikset til 2025 er det bare et tidsspørsmål før det smeller opp i borr
rischioso
29.12.2021 kl 09:25 4517

Det er jo like viktig at vi diskuterer risken og en eventuell nedside når den er så reell som nå og ikke bare en potensiell oppside eller så forsvinner jo hele verdien med forumet om det vi ikke liker skal gjemmes vekk.

Tror ikke alle (meg selv inkluder) fikk med seg medaljens bakside av den nylige inngåtte verftsavtalen som for det første ikke er endelig og for det andre er helt avhengig av at de andre kreditorene som står bak resten av gjelden også vil være åpne med å flytte forfallsdatoer frem i tid. Dette er svært viktig for om de ikke gjør det så nulles avtalen med verfta ut og forfalla går tilbake til utgangspunktet og da sitter vi igjen med ikke annet enn en kriseemi og fortsatt konkursfare ...
Slettet bruker
29.12.2021 kl 09:26 4529

Når fugen her fløyet står vel bare kua igjen i fjøset å rauter...

https://www.bing.com/videos/search?q=fl%c3%b8y+en+liten+bl%c3%a5fugl&&view=detail&mid=3612A3B20F2B800B9EF23612A3B20F2B800B9EF2&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dfl%25C3%25B8y%2520en%2520liten%2520bl%25C3%25A5fugl%26%26FORM%3DVDVVXX

PS.. Se litt humor i hverdagen. Borr blir jo "gull" uansett, hehe
Redigert 29.12.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Hellboy
29.12.2021 kl 09:35 4495

Enig, og det er et godt poeng at risikoen ikke er over iom at Borr trenger avtale med de øvrige kreditorene også for at avtalen med verftet skal være gjeldende.

Men, en ting jeg stusser over er at emisjonen på 30 mUSD ifm verftsavtalen ikke var nødvendig å gjennomføre før avtalen med de andre kreditorene. Dvs at man hadde god tid til å gjennomføre den i stedet for i "hui og hast" etter børsmeldingen. Så jeg sitter og filosoferer litt ifht hvorfor det var så bråhast å få den gjennomført.

Kan det være en "show of strength" ovenfor de øvrige kreditorene og at de visste at den ville bli overtegnet? Jeg vil jo tro at de allerede har vært i kontakt med de øvrige kreditorene.

Jaja, uansett er det spennende å se utviklingen fremover. Det har vært en tragisk aksje å sitte i hittil, men endelig er det i alle fall en sol som titter frem bak skyene og muligheter. Så jeg velger å være positiv til 2022 og at enden på visa blir bra, selv om det nok tar en del mer tid og blir bra med svingninger også de neste ukene/månedene
HP17
29.12.2021 kl 09:44 4450

Trøim har garantert vært i kontakt med alle kreditorer og har nok sikret seg både forståelse og aksept fra de andre kreditorene på denne løsningen. Dette kommer til å gå fint og emisjonen overlegent betydelig på få timer til nesten kr 20 viser det.
oppturen
29.12.2021 kl 09:47 4428

Alt må vel være avklart innen 14. Januar eller så faller vel emisjonen også ?
Dette går nok i boks, har ballegrep på resterende lånegivere. Trøym sitter også på flere 100mill etter realisasjon i 2020 Bulkers.
Hellboy
29.12.2021 kl 10:04 4372

Hvor har du 14. januar fra? Kan ikke se å ha fått med meg den som en frist.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 10:06 4358

Ja den som ler sist ler best,før de flyr ut av fjøset for aller siste gang.
Fuglen ler sist.hehe
oppturen
29.12.2021 kl 10:21 4291

Emisjonen « The date for settlement
of the Offer Shares is expected to be on or about 14 January 2022, subject to
satisfaction of the conditions referred to above.»

Om ikke de andre kreditorene går med på vilkårene vil ikke emisjonen være gyldig.
Hellboy
29.12.2021 kl 10:24 4274

Det var vel ikke et av kravene i emisjonen, så vidt jeg har fått med meg. Kun styregodkjenning etc

Så jeg ser ikke at alt skal være på plass før 14. januar. Reforhandlingene har slik jeg ser det fortsatt frist til sommeren for de øvrige kreditorene, men noen som har brukt mer tid på detaljene kan enten bekrefte eller korrigere det jeg har oppfattet :)
oppturen
29.12.2021 kl 10:39 4227

« Completion of the Equity Offering is subject to the following conditions:
(i)
board approvals by the Singaporean yards for amendments to and refinancing of
the Company's financing arrangements with the yards as described in the Offering
Materials (the "Yard Refinancing Transactions");
(ii) obtaining such approvals
and waivers as we deem necessary and appropriate from the Company's other
creditors, including Hayfin and DNB Bank ASA and the other lenders in the Senior
Secured Facilities to enter into the amendment agreements with the yards;
(iii)
the Board approving the transaction;
(iv) the Board resolving to consummate the
Equity Offering and allocate the Offer Shares.»

Punkt 2
Load
29.12.2021 kl 10:41 4242

Ikke mye shorts ute og går her :

ACC. SHORT #
995 896

ACC. SHORT %
0,72%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
27.12.2021

Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 995 896 0,72% 27.12.2021
SUM 995 896 0,72%
Historical Positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 772 026 0,56% 22.12.2021
Hellboy
29.12.2021 kl 10:44 4242

ah, takk for info. Da går vi et par spennende uker i møte ;)
rischioso
29.12.2021 kl 10:44 4249

Hvorfor skulle emisjonen falle? Selv om den kom som et resultat av den midlertidige verftsavtalen så er kriseemisjonen en enkeltstående event som uansett ville ha tvunget seg frem og blitt gjennomført for selskapet trenger penger, men som også helt klart ble langt bedre mottatt i markedet sammen med den midlertidige verftsavtalen - midlertidig nettopp fordi den ikke er endelig før alle andre kreditorer bak den resterende gjelden også vil være villige til å flytte forfalla frem i tid - og gjør de ikke det så finnes det ingen avtale overhodet og gjelden vil forfalle hvor vi kjenner til at selskapet ikke har midler til å dekke forfalla. Tidslinjen for å få det på plass er frem til juni og ser vi til siden så kjenner vi til at selv ikke SDRL fikk med seg alle kreditorer og av samme grunn måtte søke tilflukt under chapter 11. Mao, er det noe som er sikkert så er det at usikkerheten vil råde fremover frem til en endelig avklaring foreligger ...
rischioso
29.12.2021 kl 10:51 4228

Ser av shortoversikten at over 40% av shorten ble dekket inn de siste 2 dager med oppgang så da kjenner vi til hva som lå bak den oppgangen:

https://shortsqueeze.com/?symbol=borr&submit=Short+Quote%E2%84%A2
Slettet bruker
29.12.2021 kl 11:47 4078

Her går hele dagsgevinster fyken. Ikke akkurat favoritten, men vi med troa like blid. Klapp heller valper og blunk til kvinner, for ikke snakke om den alltid tilgjengelige glede å smelte ost.

Hvor lenge er det til borret bryter 30? Dager? Uker?

Bemerk at storkapitalen nå kjøper seg opp i forgjeldet oljeservice som en hedge mot en oljepris som potensielt kan gå helt av skaftet. Blir endel mindre frie aksjer til påske, disse kjøper og sitter stille.
Redigert 29.12.2021 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 12:38 4001

Tenker vi er nær intradag lav nå. Med 1,5 dager igjen å handle i år ser jeg stor sjanse for vending opp fra disse nivåene..
rischioso
29.12.2021 kl 13:06 3956

Ja, og det underbygger nettopp at dette ikke innbefatter de andre obligasjonseiernes aksept når det er opp til hva selskapet selv finner nødvendig og passende - mao, emien har altså ikke et krav om at de andre kreditorene må gjøre som verftet, (men det er et krav fra verftet om at det vil bli gjort noe som ikke må blandes inn her). Så her har selskapet gardert seg slik at emien kan gjennomføres selv om de andre kreditorene ikke vil føye seg - jfr pkt (ii):

OVERSATT:

« Gjennomføring av Aksjetilbudet er underlagt følgende betingelser:
(Jeg)
styregodkjenninger fra de Singaporeanske verftene for endringer i og refinansiering av
Selskapets finansieringsordninger med verftene som beskrevet i Tilbudet
Materialer ("Verftets refinansieringstransaksjoner");

(ii) innhenting av slike godkjenninger
og fraskrivelser som vi finner nødvendig og passende fra selskapets andre
kreditorer, herunder Hayfin og DNB Bank ASA og de øvrige långiverne i Senior
Sikret anlegg for å inngå endringsavtaler med verftene;

(iii)
styret godkjenner transaksjonen;
(iv) styret vedtar å fullføre
Aksjetilbud og allokere Tilbudsaksjene.»

* Og når det kommer til spørsmålet om tidslinjen for når selskapet må ha fått til en lignende avtale med de andre kreditorene så er den fristen til juni. Klarer de det så består avtalen med utsettelse av forfall med verftet - klarer de det ikke så annuleres avtalen med verftet hvor krisen igjen er et faktum.
Redigert 29.12.2021 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 13:41 3889

I hele denne prosessen fremkommer det tydelig hvilke fremtidsutsikter selskapet har. At Borr vil beholde riggene er soleklart og det er like soleklart at i så tilfelle har de etter all sannsynlighet kontrakter på gang med alle enhetene. Med levering i 2023 er vel flere av riggene snart ferdigstilte og kunne om nødvendig selges med betydelig fortjeneste. Vi går nå inn i en supersyklus for rigg og andre oljerelaterte papirer så her har ledelsen garantert linet up et løp som vil gi bakoversveis på aksjonærer som nå er inne. Her er det bare å kjøpe med "begge handa" om du tror på markedet fremover...
Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:22 3768

Takk for en Bunke aksjer til 18.31.
Vi satser på Gode lagersalg nå.
Tenk nesten 1.70 kroner billigere en Vipen i emisjonen.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:41 3728

Olja Rett Opp Nå.
Fuglen Ser Lyset i USA i kveld med borr.
Jeg tror vi blir overasket,slik som vi ble når den fallt.
Nå må vi opp igjen
Makes Borr Great Again.
Redigert 29.12.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:46 3715

Fuglen Har åpnet Den Store Låven.
Det blir Låvefest med Olja.Rakettene er Klare.
Festen er i Full gang.
Kursen er på vei i pluss,og Ola på 80.
Slik Går det Når en er God til å lukte bedre tider.
Redigert 29.12.2021 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:50 3712

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Oil-Perks-Up-With-Another-Crude-Inventory-Draw.html

Hvor mange timer til olja er over 80$? Vi vet dette har en psykologisk effekt, og også påvirker algoritmene. Følges mønsteret skal olja over 90 denne gang (januar?)
Redigert 29.12.2021 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 17:02 3685

https://www.zerohedge.com/geopolitical/heres-how-energy-crisis-turns-hunger-and-then-war

Mørke skyer brygger opp. Stoltenberg vender hjem med klar beskjed om å bygge ut så mye olje, gass og kritiske mineraler som mulig. Dette er ren sikkerhetspolitikk. Økt havnivå om 50 år er ille nok, men til neste år kan vi se i beste fall "gule vester på steroider fra energiblakk middelklasse og direkte sulten underklasse. Om det da ikke blir fullskala kriger.

Når krybben er tom bites hestene. Så fyll frysern, bunkre opp med kjeks og vin, - og sørge for å gjøre som de riktig gamle pengene og hedge deg mot kollaps ved å satse på den forgjeldede oljeservicen som vil reprises uten at skremslene slår til. Og hurtig gå til ATH om truslene materialiserer seg. Så har du råd til bensin på kanne og maskingevær om det skulle trengs
Slettet bruker
29.12.2021 kl 17:26 3681

Oljelagrene Fall med 3.6 millioner.og olja touchet 80.15,men er
Nå 78.82 hvor det fighter en stor kamp om hvalross sitt 80 dollar.
Borr er Nå 18.68 i USA.Opp fra stengetid i Norge.