QUANTAFUEL - Klar for rally!

michelangelo
QFUEL 03.09.2021 kl 13:58 35856

Her ser det ut som support på 26 Kr vil holde på ukes chart, da er vi klar for en stor rekyl fra neste uke med target på 40Kr.

https://www.tradingview.com/x/aSrnWD20/

Er inne! ;o
Stokk Dum
09.09.2021 kl 13:14 7339

Ikke sant, men er det realistisk?
La oss ta en liten regneøvelse mens vi venter for å holde hode klart.
700 000 x 25,90 er lik 18 130 000
700 000 x 70,00 er lik 49 000 000
30 000 x 23,88 er lik 716 400

Hjemmelekse til neste gang:
700 000 x 23,88 er lik ?

mvh
Redigert 10.09.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
09.09.2021 kl 18:47 7093

Ble en god coctail i dag ja ;-)
wielkikrol
09.09.2021 kl 18:56 7075

Denne aksjen er rock n roll.
rischioso
10.09.2021 kl 03:53 6801

Nei så absolutt ikke, men det meste av det som er verdt å si er allerede sagt så da er det bare å vente - man vet jo hva som kommer og det kommer når det kommer ... ;)
wielkikrol
10.09.2021 kl 09:34 6597

MDG i regjering og Quantafuel til 50...
Nanoq
10.09.2021 kl 12:31 6453

Nei, det blir ikke MDG i regjering som kommer til å sende QFUEL-kursen i 50 kr,

men en melding om en ny CEO med et sterkt CV vil bidra godt til en markant høyere kurs.

Flere insidekjøp vil også bidra godt. Og ellers må vi jo vente på PoC og FID-meldinger for å oppleve de helt store kursstigningene.

Har ellers sett at mange synes at selskapsverdien til QFUEL er veldig høy med en pris på ca. 4 milliarder NOK fordi selskapet ikke etter mindre enn 1 år som et selskap i delvis kommersiell drift ennå ikke tjener penger...

NEL med en markedsverdi på ca. 20 milliarder NOK tjener heller ikke penger etter mange års drift, Kahoot med en markedsverdi på ca. 35 milliarder NOK tjener heller ikke penger etter flere års drift.

Det 40% eierskapet av det store norsk/europeiske avfallselskapet Geminor som har virksomhet i 10 Europeiske land og årlige salgsinntekter på ca. 1,5 milliarder NOK burde legge en solid bunn under dagens QFUEL-kurs sammen med det 100% eierskapet av Replast i Kristansund og inkl. verdien av de mange patentene og de store stabile partnerne og aksjonærere som BASF, VITOL og LEGO/Kirkbi.

Snart på tide at markedet begynner å innregne det kjempe store potensialet her når PoC blir en realitet om 2-3-4 måneder.

Aksjen handles nå til en latterlig lav kurs, noe som stort sett bare de kapitalsterke børsakrobatene har glede av.
wielkikrol
10.09.2021 kl 13:16 6401

Vanvittig omsetning her hvert fall. Snart 30M.
jokke
10.09.2021 kl 14:02 6353

Jeg har benyttet meg av siste ukes QFUEL krakk til å dobble. Tror som du Nanoq att dette går veien når brikkene faller på plass.
spurswild
10.09.2021 kl 19:28 6224

At andre ikke tjener penger og er høyt priset, er det virkelig eneste positive du kommer på for Qfuel? Nå er ikke du veldig glad i fakta. Hvordan var siste resultatet til Kahoot? Er ikke investert i noen av selskapene du nevner ,men er greit å være redelig med fakta...
Nanoq
10.09.2021 kl 19:44 6204

Hvis du selv har bedre og mer rettvisende facts, så vær så vennlig...

Finansiel information, Kahoot, 2017-2020.

Finansiell informasjon
Morningstar fact sheet
Årsregnskap (kUSD)
category_local 2020 2019 2018 2017
Total omsetning 30.859 8.742 1.805 313
Kostnad solgte varer 35.415 9.390 145 53
Bruttoresultat -4.556 -649 1.659 259
Driftskostnader 13.507 8.993 9.699 4.816
Driftsresultat -18.063 -9.642 -8.040 -4.557
Resultat før skatt -35.136 -9.684 -8.015 -4.333
Årsresultat -34.481 -8.053 -6.329 -3.375


https://www.nordnet.no/market/stocks/16874165-kahoot-asa?details
Redigert 10.09.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Nanoq
10.09.2021 kl 22:20 6067

..."Nå er ikke du veldig glad i fakta."

Jeg er faktisk veldig glad i fakta. Så det du skriver der er løgn. Og løgn er altså ikke fakta, så kanskje skal du se deg selv i speilet og tenke litt mer over hva du skriver her i forum?

Jeg tror altså ikke du kan finne mye som jeg har skrevet her i dette forum som åpenbart er usant. Stort sett skriver jeg bare om QFUEL her selv om jeg også har aksjer i Nordic Semiconductor, i Bergen Bio, i Aker Carbon Capture og i BWLPG og i danske selskaper som Genmab, Ørsted, Bavarian Nordic og Vestas.

QFUEL fyller mye i min aksjebeholdning, og jeg synes at dette er et helt ektraordinært interessant selskap å følge p.g.a. dets mål om å bidra i stor skala med å løse et kjempestort globalt plastavfallsproblem og ja, på en noenlunde grønn, miljø-/klimariktig måte.

Redigert 10.09.2021 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 11:14 5774

Quantafuel trenger å få Skive-fabrikken opp og gå ASAP. Pluss få ned kostnadene. Skive-fabrikken er stadig blitt forsinket og med økte kostnader. Aksjonærene er jo blitt ganske utvannet de siste årene, og fortsatt mener jeg Quantafuel er for høyt priset, per dags dato. Har troen på at de kan tjene bra med penger, men det at de skal eie fabrikkene sine, tror jeg kanskje ikke er den beste løsningen. Men for mye plast-til-fuel. Innen plastgjenvinning synes jeg Agilyx er et billigere selskap, med større potensial, i og med at de gjenvinner mer plasttyper, enn f.eks. Quantafuel. Pluss mer plast-til-plast. Og de har eierskap/kontroll med Cyclyx, som "plastforingsselskap" til fabrikkene, og Agilyx lisensierer ut teknologien i større grad.

Quantafuel er nå priset til ca. 4 milliarder kroner, på rundt kr. 27. DNB har, så vidt jeg vet, fjernet anbefalingen de hadde av Qfuel, som vel var rundt kr. 75. DNB er på topp-20 listen over aksjonærer i Agilyx.
Torashe
12.09.2021 kl 12:34 5725

Sirkus Q ruller videre. Må nesten nær dobbel seg så er jeg i null 👍👌 men som alt annet sirkus så er det viktig ha med seg di rette klovnene, så nå når di "desverre" er blitt kvitt største klovnen. Så kan en jo håpe på noe mer eksotisk innslag, Mulig Joe Exotic kunne vært karen som kunne fått løftet Q til nye høyder, nå har jo Aker konsernet kapret Chuck Norris, så der er det penger og tjene fremover (godt inne i Ach og Aow, minus der og gitt,foreløpig da så klart)😎 Men følger skuta til Quanta ned om så var, for når di får det til, ja da smeller det.
jokke
12.09.2021 kl 13:03 5697

Hoarder du om det, har klippet ett innlegg fra dansk forum hvor troldmanden skriver:
QuantaFuel. Hvad er det egentligt for en størrelse? Hvad er det nu de går og laver?
QF er et norsk selskab der udvikler på en teknologi der potentielt kan løse hvad ingen andre virksomheder de sidste 10 år er lykkedes med. At kunne nedbryde plastik til en kemisk HELT ren olie der kan genbruges til at lave ny plastik, og dermed reducere Co2 belastning med godt 50% for den nye plastik.
De findes utrolig mange andre virksomheder der har prøvet på det samme. Men de kan "kun" producere i en kvalitet hvor olien kan bruges som bio-diesel. Og Bio-diesel sælges til en væsentligt lavere pris end hvis olien er helt ren og kan bruges til at producere ny plastik.
Af ovenstående årsag har en af verdens største kemiproducenter, tyske BASF indgået et strategisk samarbejde med QF. Udover de har investeret en del penge i selskabet, således de pt er den største aktionær, lige foran Kirkbi (LEGO koncernens pengetank), så har BASF også sendt en stribe teknikere til Skive hvor QFs testanlæg står. Så BASF hjælper direkte med at få hele anlægget op at køre. Dertil har BASF lavet en aftale om at aftage hver tons olie for ca $1.000. En pris der forventes at stige signifikant i fremtiden. (aftalen blev indgået da olieprisen var ca det halve af nu)
Der er nogle ret væsentlige nyheder vi venter på hos QF

1) Proof of concept (POC) på testanlægget I Skive
2) Fuld drift på alle 4 linjer i Skive
3) Aftale med finansieringspartner for det 4 gange større anlæg i Esbjerg

Alle venter på at QuantaFuel kan melde ud om de har opnået POC på deres testanlæg i Skive. QF har selv defineret POC som værende mindst 90% drift tid over 7 dage i træk. Oprindeligt var det meldt ud at skulle være på plads inden udgangen af Q2. På den sidste dag i Q2 kom der dog en meddelelse om at de oplevede et driftstop efter 5 dage da et eller andet komponent gik i stykker. Og et nyt komponent tog længere tid at få hjem pga udfordringer med Covid logistikken.

Fabrikken er nu lukket ned her under sommerferien, og siden de har udskudt forventet fuld drift på alle 4 linjer med 6 uger (fra ultimo Q3 til medio Q4) så må POC også være skubbet ca 6 uger. Altså forventeligt ca medio august. Det passer sjovt nok også fint med at der er kommet et komponent hjem her i sommerferien og de kan få fabrikken kørt ind igen til et nyt forsøg på POC.

Det skal dog sige at QF leverede den første tankfuld olie til BASF i foråret. Så BASF har valideret oliens kvalitet.

PR omkring forsinkelsen var rent ud sagt håndteret piv ringe. Og det har fået flere til at ryste i bukserne. Kursen er faldet til det laveste siden sep sidste år, så alle der har købt det seneste år stort set ligger i minus.

Frygten går også på OM QF nu vitterligt også kan leverer. Tror BASF stadig på dem. Det er der flere og flere der prøver at stille spørgsmålstegn ved. Kursen er derfor presset en hel del ned.

Men jeg kan nu afsløre at BASF så ABSOLUT stadig tror fuld og fast på QF. For BASF har lige holdt en stor præsentation af hele deres strategi for at gøre deres proces og produkter mere grønne. Og her fremhæver de helt konkret QF som en af måderne dertil. Og bemærk at den præsentation er EFTER anlægget i Skive løb ind i tekniske udfordringer med et nøglekomponent der stod af. Og heri ligger genbekræftigelsen af BASF fulde commitment.

Det fremgår af nedenstående slides at BASF forventer at påbegynde byggeri af en ny QF fabrik i 2022. Hver fabrik har en kapacitet til at behandle 100.000 tons plastik om året som giver et output på 80.000 tons olie. Og BASF har en målsætning om at kunne modtage/levere 250.000tons olie om året fra 2025. Altså 2-3 QF-fabrikker frem mod 2025.

Økonomien i en fabrik er ret imponerende. Se grov estimatet her nedenfor

Det koster 750 mio at bygge Esbjergfabrikken (fortalt til pressen) som kan håndtere 80.000 tons, altså dermed ca 925 mio at bygge en 100.000 tons fabrik som er den størrelse de generelt vil bygge fremadrettet

Fabriks kapacitet 100.000 tons plast
Produktion 80.000 tons olie a $1200 = $96 mio = 600 mio dkk
Betaling for at modtage plastik 200 euro/tons = 150 mio dkk
Opex 25 mio dollars = 157,5 mio dkk
Licens fee til QF $5 mio = 31,5 mio dkk
Samlet Ebidta per fabrik = 561 mio dkk, hvoraf QF får halvdelen plus 31,5 mio i licens fee = 312 mio per fabrik

Af ovenstående tal er der naturligvis nogle usikkerheder. PT får QF knap $1.000 per tons på en aftale der blev indgået da olieprisen var ca det halve. De har selv været ude at sige prisen bliver noget højere ved næste fabrik. Så 25% op synes realistisk.

Der er ingen guidens fra selskabet ang at modtage plastikken. Men tanken er at de kommer til at byde ind på div kommuners plastikaffaldshåndtering. Og EU har fra 1/1-2021 pålagt alle at betale en afgift på 800 euro per tons plastaffald der ikke kan genbruges. Derfor synes det konservativt at sætte til en betaling på 200 euro/tons.

Så QF kan rent faktisk både blæse og have mel i munden på samme tid når de får penge for råvaren plus kan sælge olien. Derfor er økonomien i en fabrik ganske imponerende med tilbagebetalingstid på ca 4 år.....mindes aldrig jeg er stødt på sådan en case før.

Opex og licensfee har QF selv offentliggjort. De har dog siden da fortalt Opex faktisk kan blive lavere. Modsat bliver fabrikken dyre at bygge. (det har jeg taget højde for i ovenstående - idet QF oprindeligt sagde $100 mio at bygge en fabrik)

Strategien fra QF er at lave 50/50 deals på deres kommende fabrikker. Så en finansiel partner placere 50% af investeringen mens QF kommer med resten. Og i lillebitte DK er der årligt plastaffald hvad der svarer til ca 4 fabrikkers kapacitet. Så markedet er giiiiigantisk. Og EU presser max på det skal gå i den retning så vi ikke brænder og deponere så meget plastik.
QF er faldet ca 30% på meddelelsen at de missede deres Q2 deadline på POC. Usikkerheden om det hele nu også virkede og om BASF stadig tror på dem. Om den skal helt tilbage i niveau 40-45 lige på bagkandt af positiv POC meddelelse ved jeg ikke. Men en positiv POC åbner op for alle de andre ting jeg har nævnt, og så kan den hurtig blive sjov at have. Modsat HVIS POC helt fejler. Så går den direkte i hullet. Men absolut intet tyder derpå

Den forsigtige investor afventer naturligvis POC og fuld drift på alle 4 linjer. Det er det der tricker investeringen i den første store fabrik i Esbjerg. Jeg tror der er ret god sandsynlighed for KIRKBI bliver deres finansielle partner til den fabrik. Det passer perfekt i deres investeringsstrategi, og de kan endda potentielt forhandle en god deal med for LEGO System A/S omkring plastaffald.

Jeg har dog brugt den seneste tid til at loade mig ganske pænt op. Endda gjort det unævnelige herinde på ProInvestor. Solgt nogle Genmabs fra for at omplacere til QF. For ja QF bliver den næste "genmab" investering med faktor +10x, og Genmab er på vej til at blive en "gammelfar" investering ???? hvor den store upside allerede er sat ind på bankbogen
jokke
12.09.2021 kl 13:09 5689

https://www.proinvestor.com/boards/95541
Link til dansk forum, se innlegg over.
Nanoq
12.09.2021 kl 16:54 5291

Jeg tror ikke man skal undervurdere verdien av dette for selskaper som Quantafuel når (hvis) det blir innført i stor stil - sannsynligvis i løpet av 1-2 år, først som en forsøksordning i 1-2-3 store kommuner i Danmark.

Råvarekvaliteten som kommer til QFUEL-fabrikkene vil dermed kunne bli meget ensartet og ønskverdig, og dermed også være et positivt bidrag for produktkvaliteten og for produksjonsprosessen i QFUEL-fabrikkene.


Danmark udvalgt som testland for ny sorteringsteknologi til plast

Dagligvarehandlen.dk, 6. SEP 2021

- HolyGrail 2.0 har potentialet til at revolutionere den måde, vi sorterer emballageaffald, lyder det fra Merete Kristoffersen, enhedschef i Affald og Ressourcer, Københavns Kommune.

- Vi kan sortere fødevaregodkendte emballager, monolagsemballager og andre specifikke produkttyper. Det vil medføre sekundære råvarer af langt højere kvalitet og være et vigtigt skridt i retning for at genanvende fødevareemballager til nye fødevareemballager, hvilket er en hjørnesten i København Kommunes planer for plastgenanvendelse.

https://dagligvarehandlen.dk/baeredygtighed/danmark-udvalgt-som-testland-ny-sorteringsteknologi-til-plast

PS.: Det er jo ikke små selskaper som er med i dette nye EU plastsorterings-prosjektet:
"En række af de deltagende virksomheder i projektet, heriblandt Arla, Coop, Danone, Nestlé, Orkla, PepsiCo, Procter & Gamble og Schulstad, vil i den kommende tid implementere digitale vandmærker på udvalgte produkter.

Redigert 12.09.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 17:15 5291

Hvor mange plasttyper klarer Quantafuel å gjenvinner kjemisk?

Agilyx tilbyr i alle fall, som eneste aktør innen kjemisk gjenvinning av plast, "circular pathway by plastic type";
PET Polyethylene Terephthalate
PE Polyethylene
PP Polypropylene
PP Polypropylene
PMMA Polymethylmethacrylate

kilde: https://www.agilyx.com/application/files/7516/0806/8429/Agilyx_Investor_Presentation_15Dec20_FINAL.pdf
Slettet bruker
12.09.2021 kl 17:17 5287

Jeg tror uansett det er mer enn nok plass til både Quantafuel, Agilyx, men også Pryme, i markedet. Dette da potensialet i gjenvinning av plast er så enormt!! 😀
Nanoq
12.09.2021 kl 17:22 5301

Iflg. en ca. 1 år gammel selskapspresentasjon fra Quantafuel, så er den kjemiske plastgjenvinningen i selskapet velegnet for PP (polypropylen), PE (polyethylen) og PS (polystyren). Disse plasttypene utgjør hhv. ca. 20%, 30% og 7% av dette plastmarkedet iflg selskapet.
Redigert 12.09.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 18:29 5227

Kan Agilyx resirkulere noe annet rent industrielt plastavfall?
Agilyx resirkulerer ikke selv, men selger bare utstyr for resirkulering til andre, og har derfor nesten bare engangsinntekter fra salg av utstyr, ingen løpende inntekter fra salg av olje-produkter slik QFUEL har. Hvis Agilyx en periode ikke selger noe, har de nesten ingen inntekter.

Finnes det en eneste ferdige fabrikk/anlegg bygd med Agilyx utstyr som resirkulerer plastavfall?
Vet ikke om noe annet en test-greiene til Agilyx i Tigard (Oregon, US).

Kan Agilyx resirkulere "skittent" plastavfall fra husholdninger? Er det som er det desidert største og vanskeligste markedet.

Vet du hvilke marginer Agilyx har på salg av utstyret sitt?

Redigert 12.09.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 19:23 5164

 
Børsmelding 01.07.2021   Agilyx når viktig operasjonell milepæl   (https://newsweb.oslobors.no/message/537280)
«TIGARD, Oregon, USA – 16.000 timer kommersiell drift oppnådd, 4.400 tonn plastavfall konvertert til råstoff for ny plast.»

4.400.000 kg / 16.000 timer = 275 kg/time.
Drives Agliyx anlegget i Tigard manuelt, med håndsveiv eller sykkel?


Et QFUEL 100.000 tonn/år plastavfall anlegg vil klare 12.500 kg/time (12,5 tonn/time).
• 333,3 driftsdager/år = 8000 driftstimer/år (333,3 x 24)
• 100.000.000 kg / 8000 timer = 12.500 kg/time.

Redigert 12.09.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 20:42 5059

Agilyx lisensierer ut teknologien sin til fabrikker som kunder bygger/kjøper. De resirkulerer det meste av plast, og faktisk plast-til-plast. Quantafuel resirkulerer til fuel. Foreløpig en fabrikk i Oregon, så en i Japan som er ferdig bygget og klar for produksjon Q1 2022. Pluss at de og samarbeidspartnere har flere fabrikker i feed/konstruksjon, f.eks. i Louisiana, Frankrike, Australia og et i Nord-Amerika.

Agilyx er den eneste komplette aktøren innen kjemisk gjenvinning av plast, og tilbyr alle tjenester innen bransjen. De har i tillegg det unike selskapet Cyclyx, som tilbyr feedstock management. Hvordan gjør Quantafuel det med feedstock management?
Redigert 12.09.2021 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 20:47 5044

Flere 100 tonn per år anlegg er under feed/konstruksjon av Agilyx og deres kunder. Og flere kommer. Pluss inntekter fra Cyclyx, der flere av de største innen plast er representert som medeiere/partnere.
Slettet bruker
12.09.2021 kl 20:49 5046

Jeg anbefaler alle å lese analysene til Carnegie. De gir et fint innblikk i selskapet. Quantafuel nevnes også, men Agilyx foretrekkes mellom de to, av meglerhuset.
Nanoq
12.09.2021 kl 20:58 5086

Carnegie??? Takk for advarselen, Alle mine lamper lyser nå rødt...

Fra d. 11. sept. 2020 i Finansavisen:
..."Nå har Agilyx likevel rykket ut mot investormarkedet - også denne gangen med Carnegie som våpendrager. Torsdag ettermiddag startet selskapet en prosess for å hente 300 millioner kroner i en emisjon. Samtidig startes en prosess for notering på Merkur Market med sikte på børsnotering den 30. september."

https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2020/09/11/7565931/richard-branson-tar-agilyx-pa-merkur-market
Slettet bruker
12.09.2021 kl 20:58 5094

Voldsomt til påstander, og ingen kilder  :)
Slettet bruker
12.09.2021 kl 21:00 5116

Var Carnegie som tok Agilyx på børs, og tjente fett på det. Har du en link til analysen?
Redigert 12.09.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Norsee
13.09.2021 kl 12:27 4816

Det er vel på tide med en update vedrørende CEO ? Det drøyer og er meget frustrerende
Slettet bruker
13.09.2021 kl 20:04 4563

Her er det bare å logge ut og finne ny hobby frem til årsskiftet.
rischioso
14.09.2021 kl 10:40 4290

Ja, dessverre så ble det slik så får tiden vise hva som vil skje med aksjekursen i den kommende perioden på +/- 4 mdr uten nytt av betydning med økende usikkerhet og ikke minst i en tid med en økende risk for en børskorreksjon så kan dette bli en giftig coctail kursmessig og av samme grunn blir jeg sittende med betydelig redusert posisjonering i dette caset fremover og heller øker andre plasser hvor tidslinjen for breaking news er langt kortere ...
Redigert 14.09.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Nanoq
14.09.2021 kl 15:17 4163

En melding om ny CEO innenfor kort tid/få uker er sannsynlig, også en positiv oppdatering fra det kjemiske/mekaniske Replast-prosjektet i Kristiansund i overskuelig framtid bør være en mulighet.

En positiv oppdatering fra Skive kan vi jo håpe på lenge før PoC blir utmeldt.

Det er faktisk noe i gang her i selskapet som kan gi et pent løft i kursen i god tid før PoC er på plass om få (3?) måneder.

PS.: Nye inside aksjekjøp er jo også en mulighet og dette skader nok heller ikke kursen...
Redigert 14.09.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
rufus01
14.09.2021 kl 17:59 4066

Ha ha for noen dager siden skrev du følgende

"Jeg gjorde motsatt og kjøpte på dippen. Det er jo kun snakk om en begrenset og ikke minst legitim tidslinje forskyvning av PoC på noen måneder, mens full prod er tilnærmet som før. Legitim fordi utfordringen er løst gjennom at den nå er funnet og utstyret er konkludert - mao, så snart utstyret er tilgjengelig så gjør man oppgraderingen, litt finjustering så forventer man at man omsider og endelig er i mål.

MEN før det og i dette kvartalet (Q3 - juli/august/sept) så kan man forvente følgende meldinger:

(1) Innsettelse av ny CEO

(2 )Mekanisk oppdatering - commisioning Kristiansund

(3) Kjemisk oppdatering - pilot reactor kjemisk linje Kristiansund

Så har vi følgende triggere som ikke er tids angitt, men som ligger i kortene at ikke er langt unna:

(1) FID oppdatering Esbjerg - Partner

(2) FID oppdatering Amsterdam - Godkjennelser

(3) Kjøp av tomteparsell nr 2 Esbjerg

---------------------------

* Mao, med svært tilfredsstillende cashkasse (500 m) hvor emisjonsspøkelse er ikke eksisterende og flust med fremtidige triggere hvor flere er nærstående så er risken lav for at kursen skal videre ned hvor sannsynligheten heller er langt større for at det blir kursoppgang fremover etter hvert som meldingene tikker inn ... ;) "

Nå har du solgt deg ut og kommet til at det ikke vil komme nyheter av betydning fremover. I tillegg skal du ha oss til og tro at du har tjent så mye i kahoot at dette mer enn dekker inn tapet i QFUEL. Hvem er det du forsøker å lure...... ... ;). Bare så det er sagt, jeg har aldri eid en aksje i selskapet..
Redigert 14.09.2021 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.09.2021 kl 21:13 3836

Som jeg skrev så har jeg altså ikke solgt meg ut, men redusert.

Jeg er da fullstendig klar over hva jeg har skrevet og alt det stemmer jo, men jeg var for tungt posisjonert og reduserte for å øke andre plasser i påvente av nytt av betydning og nytt av betydning her slik situasjonen har utviklet seg virker å være ingenting annet enn en bekreftelse på nettopp PoC og full prod for etter x-antall tidslinje-forskyvelser som har skapt en betydelig usikkerhet i markedet noe kursutviklingen bekrefter så blir dessverre andre triggere helt eller delvis skyggelagt noe vi så når kjøpet av feks Esbjerg tomten ble meldt.

Aktiv porteføljeforvaltning er for meg en viktig løpende risikostyring.
Redigert 15.09.2021 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Sickip
14.09.2021 kl 21:37 3874

Rekylet kan komme nårtid som helst. Jeg har benyttet dippen til å handle mer :) Jeg vil være på toget når det suser avgårde!
HP17
14.09.2021 kl 21:50 3852

Synes Ris begrunner godt sitt valg. Les og lær i stedet for å hetse eller være nedlatende er er godt tips.
rischioso
15.09.2021 kl 00:20 3665

Innlegget om begrunnelsen er redigert.

Redigert 15.09.2021 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
michelangelo
22.09.2021 kl 14:58 2966

God support i underkant av 22 kr.
Rekylen burde starte rett i underkant av 22Kr.
;o