VOW - Utløst sterkt salgssignal til kr 25?

Frodon
VOW 07.09.2021 kl 00:44 66047

Aksjen har brutt ned igjennom støtten på kr 33 og dette punktet fungerer nå som motstand ved reaksjon opp igjen. Aksjen er oversolgt, men vi må se en stigende RSI før det kan brukes som et mulig kjøpssignal. Hvis aksjen ikke etablerer seg over kr 33 i nærmeste fremtid, helst på stigende volum, er salgssignal ned til kr 25 området utløst.

Med en skyhøy p/e er det kanskje ikke så rart at aksjen faller såpass mye
Frodon
23.02.2022 kl 12:42 2324

Sparebank 1 Markets har kursmål kr 50 og kommer ikke til å endre på det ser det ut som. Dnb Markets har kursmål kr 21 og ser heller ikke ut til å endre kursmålet sitt. Dvs det er stort sprik i kursmålene, men jeg anbefaler heller at du leser hva de skriver i rapportene og hva som skal til for å nå kursmålene i analysene. Husk at eks Dnb har et kursmål på best case og worst case. Kursmålet på kr 21 er base case.

Her er et lite utdrag fra Dnb sin analyse om VOW idag:

"Neutral report
Vow reported H2 revenues in line our estimate and 3% above consensus, with more rapid progress of delivery of equipment to the Follum plant than widely expected In Landbased. EBITDA before non-recurring items was 12% below our estimate and 11% below consensus, driven by higher than expected admin costs. Management reiterated its expectation of the cruise industry returning to normal. We consider the report neutral and expect limited estimate revisions on the back of it"
Record
23.02.2022 kl 12:47 2295

Takker Frodon , skal prøve litt men jeg legger mere vekt på det fundamentale ,har nok gått glipp av noen lapper jevnlig .
Skulle bare mangle med litt skryt, alt for mye negativitet på slike forum som egentlig er tiltenkt informasjonsutveksling blandt oss små .
Frodon
23.02.2022 kl 13:31 2197

Der er vi også totalt enige ;) Fundamentene er absolutt det viktigste og der jeg legger mest tid. Også bruker jeg TA som er verktøy på å finne best mulig innganger og utganger. TA kan også fortelle meg noen ganger at jeg tok feil i mine vurderinger rundt fundamentene ;) Du har sikkert opplevd det noen ganger selv, alt ser bra ut på fundamentene, men aksjen faller og store aksjonærer selger seg ned. Slike skumle salgsformasjoner oppdager jeg mye raskere i TA enn i kvartalsrapport. Ja, noen vet mer eller kan mer enn oss, og slikt er det mulig å se i TA noen ganger ;)

Heldige de som fikk kjøpt VOW i åpningen idag ;)
Slettet bruker
23.02.2022 kl 13:41 2139

Godt du hvert fall fall tok med "men jeg kan ta feil", på slutten av den setninga.
Frodon
23.02.2022 kl 16:32 1907

Heldigvis er folk villig til å betale forskjellig for samme vare. Uten det hadde det vært kjedelig med handel generelt og børs ;) Som jeg skrev tidligere, grønt satsingen til WWI må øke ca 860% for å bli priset like høyt som VOW, da kommer det kanskje en kule der etter hvert ;) Grattis med oppturen, lenge siden VOW aksjonærene fikk opplevd det sist gang
Frodon
24.02.2022 kl 12:14 1625

Ny analyse fra Dnb Markets på VOW idag med uendret kursmål på kr 21.

Her er et lite utdrag fra analysen. Ser ut som de var like overrasket over oppgangen som jeg er

"Puzzling share price reaction
We are puzzled by yesterday’s share price reaction (up 33%), as we view the H2 report as neutral, with the 2022 guidance for revenues to nearly double YOY in line with consensus"
Record
24.02.2022 kl 12:23 1605

Her fra Nordea,ikke bare vi små som ser ting forskjellige :

- Long-term story remains attractive
Vow published its H2 update on 23 February with numbers slightly below
our expectations. However, the report contained several positive
datapoints validating the equity story. The order backlog remains high,
providing clear visibility on 2022 revenue. The Landbased segment
delivered its first ever positive EBITDA and we have seen an increasing
number of cruise ships in service from Q3 and Q4 2021. We still believe in
Vow's green credentials and flag that the Landbased segment will become
a significant growth engine. Following the report, we make only minor
revisions to our 2022E-2024E estimates and reiterate our SOTP-based fair
value range of NOK 35-39 per share.

Hele analysen her:

https://research.nordea.com/Company/Display/14943
Frodon
24.02.2022 kl 12:30 1592

Hmm, Dnb har litt høyere inntekter enn Nordea i 2022, også har Nordea litt høyere inntekter enn Dnb de neste årene. Største forskjellen jeg ser ved å kikke raskt over, er hvilke marginer de 2 meglerhusene legger inn. Dvs det blir noe av det viktige å følge med på, nye ordre og marginene de vil få? Det forklarer jo i hvert fall store sprik i kursmålene ;)
Record
24.02.2022 kl 12:51 1544

Kansje , om du så presentasjonen av Badin i går ,legger litt godvilje til siden har har høy tillit innen både det han sier og hva selskapet leverer .
Kan du jo gjøre deg opp en mening hva som vil skje når de får ordre Murfitt ,GRT,Repsol og AM . I tillegg ligger det vel en LOI på en helt grei ordre sum i luften , til når har jo de fleste samarbeidsavtaler ,LOIs og opsjoner endt i VOWs favør .
Pga de pilotanleggene som allerede viser resultater er det vel rimelig grunn til å anta at det vil bli kontrakter ?
Når det eventuelt kommer en eller flere vil nok synergieffekter bli formidabel .
Kan nok vedgå at deler fortsatt bare er spekulasjoner , men Badin og VOW har høy tillit på leveranse .
Andpaal71
03.03.2022 kl 12:25 1207

Kommer denne over 25.-. Igjen
. Hm! Veldig spent på om noen kan gi meg en god analyse uten altfor mye tøys og tull?
Redigert 03.03.2022 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.03.2022 kl 10:09 997

En god analyse av hva? Hvis du ser mitt siste innlegg på denne tråden, ser du i hvert fall noen ting du selv kan følge med på 😉