VOW - Utløst sterkt salgssignal til kr 25?

Frodon
VOW 07.09.2021 kl 00:44 66037

Aksjen har brutt ned igjennom støtten på kr 33 og dette punktet fungerer nå som motstand ved reaksjon opp igjen. Aksjen er oversolgt, men vi må se en stigende RSI før det kan brukes som et mulig kjøpssignal. Hvis aksjen ikke etablerer seg over kr 33 i nærmeste fremtid, helst på stigende volum, er salgssignal ned til kr 25 området utløst.

Med en skyhøy p/e er det kanskje ikke så rart at aksjen faller såpass mye
ball123
03.10.2021 kl 15:40 4742

Her skrives det mye rart. Ser at man forsøker å sammenligne Vow med Quantafuel. Det er jo helt hinsides og det beviser jo bare inkompetansen på dette forumet.
Vow,s landbaserte satsing har svært god fremdrift og er bare i sin spede begynnelse. Dersom man ikke forstår såpass bør man se seg om etter noe annet å drive med.

Torashe
03.10.2021 kl 16:26 4676

Klart man kan trekke en linje til quanta her med meldinger som uteblir 😎 di må jo bare lære seg holde kjeft om di ikke klare holde det di lover. Men klart en skal jo ikke se mørkt på det selv om det drar ut noen dager. Jeg er feks mer bekymret for den slags lovnader som ikke overholdes enn shorten som er. Ellers har vel vow og quanta noen fellestrekk i hva di holder på med ved pyrolyse. jada det er forskjell på grader det brennes på 🤓
upsidedown
03.10.2021 kl 18:46 4546

Takker Reserven.
Tror fortsatt at Clearstream LUX bidrar med utlån til short, siden de er eneste konto med volum som har gått ned i det siste. JP Morgan kan være en annen bidragsyter noe som jeg har poengtert før.



Slettet bruker
03.10.2021 kl 18:54 4539

De som har fulgt med i timen, vet at siste året har mange råvarer blitt vesentlig dyrere. Råvareprisene har STOR innflytelse på kostnaden til VGMs Follum fabrikk. Blir fabrikken med dyrere råvarer, nå dyrere enn de estimerte NOK 231 millioner, må VGM skaffe ytterligere finansiering. Da VGM har null inntekter før Follum fabrikken er oppe og kjører, er ytterligere finansiering reelt begrenset til lån, emisjon, eller en partner på fabrikken. Siste alternativ gir mindre inntekter til VGM, VOW og deres aksjonærer.

Follum fabrikken med produksjonskapasitet på drøyt 10.000 tonn biokull skulle koste ca NOK 231 millioner. Med EBITDA på ca NOK 25 mill, tar det 9-10 år før fabrikken er nedbetalt, gir reell avkastning og inntekter. Hvem vil investere i noe med så elendig rentabilitet?  Og hvordan skal VGM få penger til flere fabrikker uten lån eller emisjoner?  Tidligst etter 10 år har Follum fabrikken generert nok cash til enda en liten 10.000 tonn biokull fabrikk - UTEN utbytte til VOW eller andre aksjonærer.

På andre VOW tråder som med «barnesikring» sensureres for IKKE-VOW-VGM-haussing eller andre IKKE-100%-rettroende ytringer, skrives det at VOW har sagt at de i 2021-Q3 skulle motta en ordre på totalt ca 200 mill. fra VGM. 2021-Q3 er nå historie, og den påståtte ordren har vi ikke hørt noe om.

Det forlystende er at skribenten hevder at VOW pga den angivelige VGM ordren vil doble inntektene i 2021-Q3. Det oversees helt at VOW tidligst får betalt og inntekter når de har levert noe til VGM som først vil skje når byggingen av Follum fabrikken er kommet så langt at produksjonsutstyr fra VOW/ETIA kan installeres, tidligst en gang i 2022  :)

Det er 15 måneder igjen til januar 2023. Når byggingen av Follum fabrikken ennå ikke har startet, er det illusorisk og naivt å tro at den skal stå ferdig i 2022 og begynne produksjon i 2H2022 slik VGM hevder i sine presentasjoner. Mest sannsynlig er byggestart utsatt pga vesentlig dyrere råvarer og derfor utilstrekkelig finansiering med de midlene VGM har i dag.

Når man velger å sensurere bort andre meninger enn sine egne, og rettroende disiplers haussing, beviser det at sensoren har veldig svake og dårlige argumenter for sine påstander, ellers kan sensoren problemløst imøtegå kritiske innlegg med andre metoder enn ren sensur.

Redigert 03.10.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2021 kl 18:57 4550

Jeg skrev: «Clearstream formidler utlån av aksjer til shortsalg» (https://finansavisen.no/forum/thread/139712/view/3827351). Så Clearstream, registrert i LUX, kan helt sikkert bidra med utlån av VOW aksjer til short. JP Morgan er beryktet for å låne ut til short. Mange fond, særlig US fond, har null problemer med å låne ut aksjer til shortsalg, da de ser short som nøytral for aksjekurs over tid.

Redigert 03.10.2021 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
upsidedown
03.10.2021 kl 19:26 4510

Reserven:
Mener du VGM/VOW lyver når de har meldt til børsen at arbeidet med Follum er i gang?

Personlig har jeg sendt e-post til IR og spurt hvorfor de ikke har meldt kontrakten som var forespeilet i Q3.

Det som strider mot ditt resonnement er at de ikke gikk for bookbuilding og en retta emisjon ved introduksjon på børs, da det hadde gitt mer cash i kassa en modellen som ble valgt.
CapitaL
03.10.2021 kl 19:43 4499

Capex for utstyret fra Vow til Vgm ligger i området 175-200 mill, dette er oppgitt i investorpresentasjonen fra juli måned..
Planlegging/prosjektering av anlegget på Follum har pågått siden vårparten.. Jeg ser derfor ingen grunn til å betvile den oppgitte oppstarten i 2h 2022..
Her hopper du med din EBITDA på 25mill de neste ti årene glatt over skalerbarheten til anlegget og hva som er sunn bedriftsøkonomi...
Jeg tenker at profesjonelle analytikere som faktisk har satt seg inn i selskapet vet bedre hva de snakker om enn noen av oss;) Ref den andre tråden om VGM.

Hvis du mener at ordren fra Vgm til Vow ikke kommer.. vel, da tar du feil.. grundig... Ordren vil selvsagt ha null å si for Q3, der er jeg enig, men Vows backlog fra landbasert vil med ordren øke fra 87 mill til oppunder 300 mill.

At det med vekst kommer emisjoner er en selvfølge.. Det norske behovet for biokull er om 9 år estimert til å være det hundredobbelte av første byggetrinn på Follum.. jeg tror nok Badin og co ikke sitter på henda og sparer opp penger i 10 år til neste fabrikk;)
NOKIA1
03.10.2021 kl 19:50 4493

Essential to drive the green transition of industry is the capability to deliver scaled technology at high speed. We in Vow ASA have demonstrated this for years, deploying 300 process plants aboard 130 large passenger vessels, making us market leader in Cruise with new clean-tech contracts for 42 cruise newbuilds under construction to enter service in coming years. Leveraging on this effective Vow delivery model, we are making serious progress in landbased industries. During next months, in addition to working with world leading companies such as ArcelorMittal, Philip Morris International and Repsol, we will be delivering process equipment to Europe’s largest production facility for renewable reducing agents, operational next year, supporting Vow Green Metals in their industrial scale up plan building multiple production sites to become industry leader in metallurgical industry. Again, speed is essential to become relevant, to obtain market leadership and to drive the green transition.
https://www.linkedin.com/in/henrik-badin-1404042a/detail/recent-activity/
CapitaL
03.10.2021 kl 21:53 4320

Se der ja..

Man bør spesielt bite seg merke i følgende setning, " Again, speed is essential to become relevant, to obtain market leadership and to drive the green transition"

Ingen planer om å spare i 10 år til neste fabrikk der i gården nei ;)
Slettet bruker
03.10.2021 kl 21:59 4305

Er VGM fabrikken i Follum under bygging, må jeg bare beklage at jeg ikke har fått det med meg. Men da hadde vi vel sett noen bilder?

Tallene jeg brukte, har jeg fra den første (og eneste?) VGM presentasjonen:
http://vxz.eu/2021-07-12__VGM_19__Investor-presentation_Hovedpunktene-om-fabrikken-i-Follum
VOW deltok på Pareto Securities’ 28th Energy Conference den 15-16 september 2021, men ikke VGM. Hvorfor deltok ikke VGM hvis de hadde masse nytt og positivt å meddele markedet?

Koster utstyret fra VOW til VGM for en 10.000 tonn fabrikk nærmere 200 mill, vil f.eks. en 5-dobling av kapasiteten til 50.000 tonn koste ytterligere nærmere 800 millioner for utstyret fra VOW + større bygning. Det med EBITDA ca 145 mill = 29 mill per 10.000 tonn.

Så en oppskalering gir bare litt bedre lønnsomhet, som i beste fall reduserer nedbetalingen av fabrikken fra 9-10 år til 8-9 år. Og jeg tillater meg å spørre hvor pålitelige EBITDA estimatene til VGM er når øverste EBITDA hele tiden er 50% høyere enn laveste. Er slik EBITDA beregning noe annet en "gjetning"?
Redigert 03.10.2021 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.10.2021 kl 22:02 4294

Jeg synes det er helt "fantastisk" at slike gjettekonkurranser får bli stående på forumet.
At ikke admin til slutt setter ned foten vedrørende alt det tullet som blir presentert!
TULL som kun er til for å forlede uerfarne lesere av forumet. REGLEMENTSTRIDIG er det!

- I VOW har det aldri vært noen kjent short. Altså mer enn 0,5%.
- At en forumaktør kan sitte her og slenge ut påstander rundt Clearstrem er helt forkastelig. Selvsagt påstander uten konkrete bevis.
- Det ANTYDES et Clearstream låner ut aksjer til short i VOW.

- Det slenger ut udokumenterte påstander ang fabrikken på Follum. Helt forkastelig det også.
- Finansiering er ordnet. Emisjonen hentet 230 mill brutto + 80 mill fra Enova + banklån som kan økes ytterligere hvis nødvendig.
- Mener å huske at den totale summen lå ved ca 400 mill. Altså et ikke-tema!

Hvor lang tid det tar å nedbetale Follum er ikke VOW's problem - for de skal selge utstyret til VGM.
Altså en irrelevant påstand fra Reserven. De senere fortjenestene på produksjonen er det VGM som bokfører.

- Det tar IKKE 9-10 år før fabrikken er nedbetalt. Den vil raskt bli oppskalert etter en først prøveperiode. Kanskje i 2023?
- Økes trinn 2 til 30' tonn snakker vi om 70-100 mill i EBITDA-inntekter pr år
- Tallene hvis 50' tonn er 120-170 mill pr år. Etter hvert skal man til 100'.
- I 2030 er det f.eks anslått at ELKEM alene har behov for 140-150' tonn biokarbon. Årlig EBITDA-verdi på ca 400 mill.

- Alt som ble skrevet på den lukkede tråden var under forutsetning av at det kom melding ila Q3. Fortsatt ikke hørt noe.
- Likevel skal alt gå på skinner. Hvis ikke ville VOW/VGM måtte børsmelde endringen.

- Planleggingen og byggingen går som planlagt i "bakgrunnen" selv om selve meldingen ikke har kommet. H. Badin har en fot i begge leire.
- At den lukkede tråden ble stengt en fredag kveld kom av naturlige årsaker - ikke sensur. Saklighetsnivået falt utrolig raskt - pga ?

Betaling av fabrikken: Det går IKKE år og dag før betalingen tikker inn. Allerede ved signering kommer NESTEN halve beløpet på konto.
Ca 80 mill. Resten etter hvert som utstyret leveres - til ca 200 mill.

Håpløst når enkelte "kjente nicks" skal få fortsette å forpeste forumet med alle sine usakligheter!
Selvsagt i kjent stil.
Redigert 03.10.2021 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2021 kl 22:09 4295

Skrev ikke at VGM MÅ spare til neste fabrikk, men har de da andre alternativer enn emisjon + lån?

Hvis vi for 10.000 tonn fabrikken, tar midten (EBITDA NOK 25 mill), er veldig snill og sier at VGM på bunnlinjen sitter igjen med 70% (skatten alene er 22%), og deler det på antall aksjer (164 427 094), blir det 10 øre aksjen. EPS = 20 forsvarer da maksimalt en kurs på 2 kroner..

Det blir ikke vesentlig bedre PER aksje med flere og større fabrikker hvis de må finansieres med emisjoner, særlig hvis VOW må finansiere sin del, 30,51%, med emisjoner: https://ir.oms.no/component/shareholders?token=VGM&lang=en
Slettet bruker
03.10.2021 kl 22:16 4271

Hvis du mener at VOW/VGM innleggene mine er REGLEMENTSTRIDIG, er jeg overbevist om at du anmelder dem. Hvis admin da lar dem stå, er de REGLEMENTKONFORME, og du tar du feil.

Når VOW eier nesten en 1/3 av VGM, er lønnsomheten til VGM helt klart delvis VOW sitt problem.

Redigert 03.10.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.10.2021 kl 22:19 4288

Du driver kun på med gjetting - uten noen form for dokumentasjon!
Hvis VGM må bestille utstyr for 800 mill fra VOW ved oppskalering er det med andre ord "løp og kjøp" i VOW.

Fordi; Det er VOW som selger utstyret!
Når det er sagt; ved oppskalering ligger mye av infrastrukturen allerede på plass så beløpet blir MYE lavere.

Konsentrer deg heller om QFUEL - du.
DE skal jo også sette opp fabrikker - slike som blir svindyre med økte råvarekostnader.
Ja svindyre - for i motsetning til VOW/VGM's lette, men velfungerende satser DET selskapet på GIGANTER.
Om de fungerer er det ingen som vet!
Slettet bruker
03.10.2021 kl 22:22 4301

Hammers, du driver også kun på med gjetting - uten noen form for dokumentasjon!
F.eks: «Når det er sagt; ved oppskalering ligger mye av infrastrukturen allerede på plass så beløpet blir MYE lavere»

Alle vet at VOW selger utstyret til VGM, men hvor mye sitter VOW igjen med på bunnlinen for utstyret de selger til VGM. Har du noen dokumentasjon på det?

Hammers:  «Konsentrer deg heller om QFUEL - du»
Er det enda et ønske om sensur?  Du misliker helt klart det jeg skriver, så jeg må ha truffet meget bra  :)
Hadde jeg bare skrevet tull, hadde du ikke forsøkt å tilbakevise det med udokumenterte påstander!

For øvrig er det heller ingen som i dag vet eller kan garantere at VGM sin første fabrikk på Follum vil funksjonere problemfritt fra første dag. VGM kan oppleve samme type oppskaleringsproblemer som QFUEL har.

Redigert 03.10.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.10.2021 kl 22:29 4324

Du treffer da ikke i det hele tatt. Ref mitt svar for litt siden.
Ellers har du fått NOK oppmerksomhet for i dag - så det blir ikke mer!
Slettet bruker
03.10.2021 kl 22:32 4347

At du gir meg så mye oppmerksomhet som du gjør, beviser at jeg treffer meget godt!
CapitaL
03.10.2021 kl 23:09 4278

Du finner mye relevant informasjon i opptaksdokumentene til Euronext.. Der er det både navngitte konkurrenter og beskrivelse av deres teknologier også.. mye interessant for de som gidder å sette seg inn i det. Når det gjelder oppskaleringen og økonomien i det så gjør nok tallknuserne i SPBank1 en bedre jobb enn oss..

"Engineering of Biogreen plant for Vow Green Metals’
Follum plant well underway" , er hva som står i halvårsrapporten til Vow iallfall.

Link til opptaksdokumentene, der det mest interessante finnes på sidene 24-30 :

https://newsweb.oslobors.no/message/537900

ball123
03.10.2021 kl 23:51 4285

Reserven du bør sette deg litt mer inn i hva Vow og Vgm holder på med.
Investeringen din i Quantafuel er totalt mislykket. Quantafuel har en teknologi som ikke fungerer. Fabrikken i Skive får det ikke til å fungere.
Vow har en beviselig teknologi som de nå benytter i verdens cruiseflåte..
Vow har også en ordrebok på 1 milliard.
Når det gjelder Vgm var ledelsen på plass i midten av august. Det er bare 6; uker siden. Selskapet er helt nytt og de har akkurat startet med byggingen av fabrikken. Da blir det jo håpløst dumt å kritisere VGM og selskapets fremtid nå idag.
Finansieringen er iorden og alt går som det skal.Forsøk å være litt voksne nå gutter og slutt med dette tullet.
Frodon
04.10.2021 kl 10:37 3983

For min del, er det fryktelig mye innlegg fra VOW aksjonærene uten innehold og fakta. Kan ikke se at de blir behandlet slik du blir? Det ser ut som det er et par VOW aksjonærer som faktisk kan noe om selskapet, resten av dem sitter å driter ut og skremmer bort potensielle kjøpere. De burde i hvert fall bli tatt tak i. Det må være rom for synsing og vurderinger. Istedenfor å angripe dem, kunne det eks kommet innlegg med en annen teori og synsing, så alle hadde lært noe? Det virker uansett rart at seriøse spørsmål ikke blir besvart, tråder blir lukket, bare for å flytte samme diskusjon til en annen tråd 😅

Spent på om aksjen klarer å bryte opp igjennom kr 28,40, der motstanden på 20 dagers glid snitt ligger 🤔
Slettet bruker
04.10.2021 kl 18:36 3748

Noen med oppdatert teknisk analyse på denne aksjen, syns den faller hver eneste dag nå.

Selv synes jeg tydelig å se en klar hode skulder her, endog innenfor en lengre stigende trend startet i 2019.
Høyre skulder noe høyere en venstre og aksjen subber innenfor nedre trend kanal nå, skule den derimot falle under dagens nivå gis nye salgs signaler.
potensialet er vel ned til 18 -19kroner ved fall ned?

Noen som er uenig?
Redigert 04.10.2021 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2021 kl 22:03 3594

Hei Longsit
Postet dette lengere oppe på tråden for en måned siden, siden har den falt ca 10%.

Uke kartet for å ta vekk støy har utløst en gigantisk h/s formasjon med potensial ned mot 14
https://photos.google.com/photo/AF1QipP_0YZBrtEibXqIYo7noQMGMuOxH0PVkuLeAqhE

Slettet bruker
04.10.2021 kl 22:37 3510

Zoomer man inn ser det helt jævlig ut. Zoomer man ut så ser det greit ut. HS kan gå straka veien ned om «konsernet» oppfører seg som et ENK (noe de har gjort siden februar). Det kan også skyte enormt opp om de begynner å kommunisere uten floskler og tøv. Fatter ikke at en slik skatt blir så vrangstyrt i kommunikasjonen. Hvordan går det med tidligere kontrakter? Kommer de fremover? Ingen vet… Går det bra med Follum? Ingen vet. Så da er det cruise nok et år? Med litt munnbind og sånn?
Slettet bruker
04.10.2021 kl 23:29 3428

Som jeg tenkte, 8-9 kroner nedside, bare å vente på en generell markeds nedgang da.
Ikke noe å kjøpe på disse høye nivåer
Redigert 04.10.2021 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 00:56 3389

Informasjonen fra VOW/VGM til markedet er helt sikkert korrekt når den meddeles markedet. Men er den fortsatt korrekt nå, noen måneder senere?

Informasjonen om at VGM skulle bestille utstyr til Follum fabrikken fra VOW for nærmere 200 mill i 2021-Q3 er ihvertfall ikke lenger korrekt. Og nå er det total taushet fra både VGM og VOW. Ingen oppdatert informasjon til markedet, og alle VOW/VGM aksjonærene som på HO har postet at de har skrevet til VOW/VGM IR, har heller ikke fått noe svar. Ihvertfall ikke et svar noen har ønsket å poste her. Lover det godt?

Redigert 05.10.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 01:20 3377

Beklager, men visste ikke at du er en større ekspert på teknologi og kjemi enn BASF.

Rensesystemene som VOW selger til cruiseskip, fungerer utvilsomt veldig godt, fordi det er teknologi VOW har utviklet selv.

Det STORE spørsmålet er hvor god teknologien VOW har kjøpt fra ETIA, er. Siden du er en større ekspert på teknologi og kjemi enn BASF, kan du sikkert forklare oss hvorfor VOW ett år ett børsmeldingen https://newsweb.oslobors.no/message/515619 ennå ikke har levert ett eneste container-anlegg for å omdanne plastavfall til elektrisitet. De to eneste containerne for dette, er et pilotprosjekt ved det interkommunale avfallsselskapet Lindums anlegg utenfor Drammen og ved Vows eget testanlegg i Vernon i Frankrike:
https://finansavisen.no/forum/thread/139712/view/3770465
https://finansavisen.no/forum/thread/139712/view/3770504

Ifølge Borneo Post har VOW signert et Memorandum of Understanding med den Malaysiske delstaten[fylket] Sabah for levering av container-anlegg for å omdanne plastavfall til strøm:
https://www.theborneopost.com/2021/06/08/sabah-set-to-become-first-plastic-neutral-state
Men det har så langt heller ikke skjedd. Hvorfor ikke det?

Ved høy temperatur å fordampe plastavfall (med restinnhold) til Syngas som så forbrennes for å produsere strøm, er mye enklere og teknologisk mye mindre komplisert enn å produsere nye oljeprodukter, som nafta, fra plastavfall. Men ikke engang bare å fordampe plastavfall (med restinnhold) til Syngas ser ETIA ut til å beherske.

Redigert 05.10.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Framtia
05.10.2021 kl 07:23 3262

Er det bare jeg som fikk med meg at VOW/VGM trengte 2 år for å ha "teknologien" klar....!? Mener dette ble kommuniserte under q- presentasjonen... Misforsto jeg?🤔Stilte spørsmålet tidligere uten å få svar...Viss dette innebærer riktighet, lurer jeg på hvorfor VGM ble skilt ut så tidlig...
Slettet bruker
05.10.2021 kl 07:39 3253

TO år fra VOW 2021-Q2 rapporten i august år - for å ha teknologien til VGMs Follum fabrikk klar?
Isåfall snakker vi om at Follum fabrikken kan starte opp i 2023/2024.
Redigert 05.10.2021 kl 07:39 Du må logge inn for å svare
ball123
05.10.2021 kl 08:09 3233

Usaklighet,inkompetanse og hevngjerrighet synes å være hovedingrediensen i manga av innleggene her.
Vow har hentet penger til bygging av fabrikken på Follum. Disse pengene står klare på konto i Vgm.
Fabrikken er fullfinansiert. Alt annet er bare oppspinn og usannheter.
Vow har satset på biokull gjennom utfisjoneringen av VGM. Det er gjort fordi man ser et enormt marked for dette produktet.
Faktisk er hele produksjonen ved anlegget på Follum allerede solgt til Elkem . Slå den....., Produksjonen er solgt allerede før fabrikken er ferdig bygget.
Reserven som produserer drøssevis med innlegg på denne tråden har en særdeles usmakelig agenda og burde vært stoppet av administrator.
Jeg ber derfor administrator om å se på innleggene hans.
anca
05.10.2021 kl 08:28 3201

Vow står fast ved at Follum skal stå klart i løpet av 2022. Sist annonsert på Vow side for 10 t på LinkedIn.
Frodon
05.10.2021 kl 08:31 3199

Faktisk litt morsomt, da Reserven er utrolig dyktig, er jeg 100% sikker på at admin ikke rører noen av innleggene hans. Men dine innlegg er jo totalt uten fakta og innehold om VOW. Burde du ikke rapportere deg selv til admin? Jeg er faktisk usikker på om du er klar over dette selv. Synes du selv at du er en bidragsyter om VOW på HO?

«ball123
12.09.2021 kl 08:41
Reserven er spesialist på sure og negative innlegg uten substans.
Han er gretten fordi han har tapt mye penger på Quantafuel.
Quantafuel er et høyriisikoselskap helt uten inntekter med skyhøye kostnader og en teknologi som ikke fungerer.
Det forstod ikke Reserven. Det sier det meste om hans evne til å vurdere selskaper. Heelt håpløstæ

——
Dette er jo feil. Du har tapt 22% siden innlegget ble lagt ut. Er det fordi kua bare raper?

«ball123
14.07.2021 kl 18:22
Jepp, hver gang kua driter istedet for å rape blir jeg litt rikere»
upsidedown
05.10.2021 kl 08:50 3145

Jeg har ikke fått svar, men ser de har tid til LinkedIn. Det er en tvilsom måte å kommunisere med markedet på og jeg opplevde nylig at Badin slettet et innlegg fordi han ikke likte kommentaren min.

Ingen må misforstå hvor jeg står i forhold til VOW. I mitt hode er det bare suksess på landsiden som kan forsvare prissettingen av selskapet, og der er det et godt stykke vei å gå. Minimum jeg forventer er at de informerer markedet i tråd med det de selv melder.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 08:57 3109

Jeg med fler setter stor pris på Reservens innlegg på denne tråd.
Det er lett å gå seg vill i et case om en ikke følger tett på hele tiden, har flere ganger vært litt fristet til kjøp, men heldig vis latt vær ved å ta info fra Reserven.
Hadde en Wov tråder å lest hauss ukritisk hadde en sittet med store tap her nå.
Record
05.10.2021 kl 09:11 3068

Jeg skjønner ikke helt hva du oppfatter som går feil vedrørende landsiden ?
VOW har jo allerede meldt fremdriften ved Follum , forsåvidt flere andre pågående prosjekter .
De vil ikke melde ytterligere underveis , hvorfor skulle de måtte det , det er jo ingen avik i markedsinformasjonen .
Jeg skal være helt ening at også jeg på flere måter er misfornøyd med kommunikasjonen fra VOW , men de har gjennomført det de har meldt så langt å forventer at alt går som tidligere kommunisert helt til noe annet meldes .
De rapporterer også hvert 1/2 år så det kan jo hende at de kommer med en markedsoppdatering om en stund men ut over det vil det nok bare meldes nye prosjektet/kontrakter slik de alltid har gjort .
Karbon
05.10.2021 kl 09:24 3025

Jeg har ingen problemer med å slutte meg til det faktum at det tekniske bildet av Vow (og mange andre grønne aksjer) i lengre tid har sett mindre pent ut.

Jeg har heller ingen problemer med å slutte meg til at det er overraskende at Follum-ordren ikke ble børsmeldt i q3, i tråd med tidligere kommunikasjon.

Det jeg imidlertid HAR problemer med, er at Reserven NOK EN GANG påstår at Vow ikke har levert noe innen pyrolyse av plast, og bare viser til testanlegget på Lindum og i Vernon.

Jeg har gjentatte ganger svart Reserven på disse påstandene, og vist til at Vow/Etia har levert flere anlegg innen pyrolyse av plast til forskjellige kunder, som for eksempel UniPetrol. Resirkulering av bildekk er også basert på samme teknologi, og her er Murfitts Industries en stor aktør/kunde av Vow.

På slide 18 i denne presentasjonen fremgår det at Vow har levert tilsammen 17 anlegg innen pyrolyse av plast:

https://assets.ctfassets.net/7jb2xn8k4rjw/37suD2lZI8UjwyMNlOQSAi/4a60329a3ab3bfaffde105e8c9193d69/VGM_-_Investor_Presentation_.pdf

Til tross for at jeg gjentatte ganger har vist Reserven dette, fortsetter han å gjenta de samme uriktige påstandene.

Dette synes jeg er bemerkelsesverdig. Jeg har sett litt på Quantafuel-trådene der Reserven er aktiv, og han fremstår der som svært kunnskapsrik og tålmodig. Tar seg imponerende god tid til å svare andre skribenter som har spørsmål om selskapet og teknologien. En dyktig skribent som helt sikkert også vil kunne tilføre Vow-trådene nyttig informasjon dersom han ønsker det.
Redigert 05.10.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:44 2949

Det som er helt klart er at Vow og VGM ville vært forpliktet til å børsmelde eventuelle vesentlige forsinkelser eller andre fartsdumper/endringer knyttet til avtaler som tidligere er meldt til markedet. I så måte er det ingen grunn til forhastede konklusjoner slik som noen på tråden ser ut til å like.

Men, når Badin kløner det skikkelig til med "kortsiktig kursselvskading" gjennom sin skattekommentar, og følger opp med løftebrudd ift mangel på gjennomføring og publisering av VGMs ordre til Vow i løpet av Q3, ja så tenker jeg at selskapet trenger å oppgradere organisasjonen sin med noen som kan hjelpe Badin på kommunikasjonsstrategi.

Uansett, intet er som sagt meldt om vesentlige endringer og underprestering i Vow og VGM. Jeg forholder meg til dette og ser fremdeles lyst på fremtiden til begge selskapene. VGM vil bli en ledende aktør på sitt område. Hos Vow er cruisesektoren snart i full gang igjen, back logen er lang som et godstog, og snart fylles det sakte men sikkert på med store landbasert-sektor-ordre. Min anbefaling er derfor: Hold your horses og ta livet med ro!
upsidedown
05.10.2021 kl 09:50 2958

Jeg skrev et stykke å gå for å forsvare prisingen av selskapet. Det betyr blant annet at de kan vise positive inntekter fra landsiden og at den ikke spiser av inntektene fra cruise.

Hvis du mener at de har meldt fremdriften på Follum til børsen i tråd med det de selv har kommunisert er vi fundamentalt uenig. Vi bør heller ikke glemme at CEO for ikke lenge siden sto frem og poengterte at selskapet var høyt priset i nyhetene. Et utspill som jeg reagerte på og kommenterte på LinkedIn om han hadde vurdert sitt eget utspill i forhold til de som gikk inn med betydelig kapital på 46. Forøvrig innlegget han slettet.
Record
05.10.2021 kl 10:28 2877

Badins slengbemerkning var like unødvendig som den har blitt feiltolket (dyrere ligningsmessig på hovedlisten enn growth) ,slike benyttes for det det er verdt av akrobatene !
Jeg sier bare at de har levert på det de har meldt så langt, er ikke så veldig opptatt av detaljene , jeg forventer inntektsvekst av betydning i løpet av året, det vet vi ikke før på nyåret å forholder mine transaksjoner i henhold til det .
De som trader kjører teknisk , jeg tror de strekker grensen men det er min mening .De som gikk inn på 46 ,har sikkert som meg selv realisert å reinvestert . Nå er også min kontoutskrift rød , uten at jeg har noe tap . Jeg realiserer på nivåer som jeg mener er rimelig å realisere på ,min tro på selskapet er fortsatt bunnsolid .
CapitaL
05.10.2021 kl 10:34 2884

Ikke vanskelig å se på kursen at markedet forventet kunngjøring av kontrakten før helgen.. Her må det bli trekk for elendig håndtering.. og et annet problem i det korte bildet vil jo være at når kontrakten meldes er det etablert en ganske solid teknisk motstand omkring 28 kr, så 30-tallet ligger trolig et stykke frem pga den klønete håndteringen av denne saken.
Fordelen vil jo være muligheten for å akkumulere aksjer under 28 kr..
Fluefiskeren
05.10.2021 kl 10:44 2885

Utrolig skuffende kursutvikling. Tenkte jeg skulle få inn en såkalt grønn aksje i porteføljen. Synes mange bare var priset for vekst langt inn i fremtiden mens VOW tjente penger. Derfor ble det den, men kursen har mer enn halvert seg siden februar. På tross av mye skriverier om fantastisk TA og nære kontrakter. Og VGM skuffer også. Tydelig at ikke alt som ser ut som gull er det. Her ble det gråstein istedenfor. Får bare håpe det snur en gang. Slik det er nå ligger spenningen mest i hvor mye den har sunket når jeg går inn og sjekker.

Nei. Jeg får visst holde meg til oljeaksjer.
Redigert 05.10.2021 kl 10:45 Du må logge inn for å svare