VOW - Utløst sterkt salgssignal til kr 25?

Frodon
VOW 07.09.2021 kl 00:44 70460

Aksjen har brutt ned igjennom støtten på kr 33 og dette punktet fungerer nå som motstand ved reaksjon opp igjen. Aksjen er oversolgt, men vi må se en stigende RSI før det kan brukes som et mulig kjøpssignal. Hvis aksjen ikke etablerer seg over kr 33 i nærmeste fremtid, helst på stigende volum, er salgssignal ned til kr 25 området utløst.

Med en skyhøy p/e er det kanskje ikke så rart at aksjen faller såpass mye
unikum
27.10.2021 kl 11:24 4542

Ja ja vow tjener penger hvert kvartal men faller og faller. Mens andre esg aksjer går og går å kommer vel aldri å tjene ei krone. Er bare å lukke pc for ett halvt år så for man se da
Slettet bruker
27.10.2021 kl 11:25 4524

Kanskje noen i ledelsen som får lov å handle i dag som tallene er lagt frem? Lurer på hva disse kompisene som kjøpte i emisjonen på 46 tenker?
bvadet
27.10.2021 kl 11:37 4448

Skal lure på hva Hammers sier nå? Han har sikkert solgt og tjent masse penger og kommer sikkert til å fortelle oss andre hvilket geni han er….
Redigert 27.10.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Pilteri
27.10.2021 kl 12:23 4319

Aldri så galt at d ikke er godt for noe iallefall. Alle minner drar sa musa og pissa i havet.
Slettet bruker
27.10.2021 kl 12:29 4291

Pandemi- og voksesmerter som preger Vowkursen for tiden. De vil nok slå kraftig tilbake fra 2022 og de neste årene!! Enig med at her er det bare å legge aksjene i skuffen de neste månedene. Ville i alle fall ikke solgt på dagenes nivåer!
Redigert 27.10.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.10.2021 kl 12:35 4265

Det har vel ikke vært lett å tjene penger på VOW siste året. Da har han vært dyktig. Tror forresten ikke at han har snakket mot bedre vitende.
Slettet bruker
27.10.2021 kl 12:47 4229

Jeg tror nok at Hammers til slutt vil få rett i mange av sine optimistiske anslag for vow i fremtiden. Det han, og mange av oss andre opttimister har bommet på, er tidsperspektivene. Det tar tid å bygge industri og det tar tid å få landet mer konkrete avtaler med de store kundene Vow jobber med for tiden. Det positive er at Vow sitter med en veldig sterk backlog, de jobber med store partnere (Phillip Morris, AM, Repsol, Elkem gjennom VGM) og cruise er jo snart tilbake for fult. At aksjen får grisebank i dag får så være. Fremtiden ser fremdeles veldig lys ut for de som tenker å sitte i mange år i denne aksjen.

Er nok også en del shorting av aksjen i dag, og det kan fort bli trangt i døren ved postive nyheter fremover når de kortsiktige, nervøse investorene nå forlater skuten, og samtidig så vet vi at ca 80 % av investorene i Vow er langsiktige akjeeiere...
Redigert 27.10.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.10.2021 kl 23:47 4007

Jeg puttet i alle fall inn 100k I VOW i dag. Å handle aksjer på 24-tallet trodde jeg aldri Jeg ville få sjans til igjen. Skulle den dette mye lenger ned vil jeg kjøpe litt til. Fremtiden er stor for selskapet
FunHouseComp
28.10.2021 kl 02:34 3914

Hva skjedde med menigheten i dag? Alle løp etter denne hyrden som hadde er øye hit, og et øye ditt, fotballkamp her og ishockey der. Hvorfor varslet han ikke dommedag? Wov er ikke særlig imponerende for oss som har focus. Hvor skal Hammers lede dere nå?
Redigert 28.10.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 07:59 3744

Du må få deg en annen jobb (innlegg 02.43), nattvaktyrket, det virker slitsomt :-) Menigheten sitter long, akkurat som Hammers, så de har det fint takk! Dette blir meget bra når cruise er i full gang og landbasert skyter fart fra slutten av 2022 og fremover!
Redigert 28.10.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.10.2021 kl 09:33 3600

Det kan se ut som om fallet ned til kr 20 kommer raskt 🤔 Spørsmålet er om fallet stopper der 😬
Sundancer
28.10.2021 kl 10:15 3514

Alle skal ut av vekst og inn i energi, men energi skulle man ha kjøpt for ett år siden. Spørsmålet er da: Hva er det som er upopulært nå, men som kan få et skikkelig comeback i 2022?
Frodon
28.10.2021 kl 11:10 3393

Aldri for seint å gå over til lavt prisede selskap? Hva tenker du eks om disse tallene?

https://borsdata.se/wilh-wilhelmsen-holding-a/nyckeltal

Eller disse?

https://borsdata.se/treasure/nyckeltal
Frodon
28.10.2021 kl 14:21 3343

Kan jo være greit med en sammenligning, selv om alle her elsker vekst selskaper med høy prising.

VOW - Markedsverdi kr 2,6 milliarder. Kurs kr 22,90, egenkapital pr aksje kr 5,6. Direkteavkastning 0%, p/e 459, p/b 4,3

WWI - Markedsverdi kr 6,3 milliarder. Kurs kr 186, egenkapital pr aksje kr 390. Direkteavkastning 2,7%, p/e 2,2, p/b 0,47

TRE - Markedsverdi kr 3,3 milliarder. Kurs kr 15,20, egenkapital pr aksje kr 32,70. Direkteavkastning 10,1%, p/e 0,8, p/b 0,46
Sundancer
28.10.2021 kl 14:39 3344

Hvordan har avkastningen til de aksjene du nevner vært de i siste fem årene ift. f.eks. Bouvet?

Her er et sitat fra Thomas Nielsen: Vekst er en verdidriver som (i motsetning til margin og verdsettelse) ikke har noen begrensning og er dermed en viktig nøkkel for å oppnå god langsiktig avkastning.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 15:45 3207

Det store spørsmålet er:  Er VOW et vekstcase?

Cruise kan aldri bli et vekstcase.  Nybygg - skraping = et par ekstra skip/år ≈ 1% vekst/år.
«As of December 2018, there were 314 cruise ships operating worldwide»   (https://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_ship)

All vekst i VOW må komme fra landbasert, og så langt har den veksten skuffet. Det er problemet til VOW og aksjonærene.

Redigert 28.10.2021 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Record
28.10.2021 kl 16:00 3168

Om det er din oppfatning av selskapet ,er det jo helt riktig å holde deg langt unna papirene .
Om du ikke ser etter murlighetene , kommer du ikke til å oppdage dem før potensialet er tatt ut .
Lykke til der du er invistert .
Frodon
28.10.2021 kl 18:55 3023

Hvorfor vil du sammenligne med Bouvet? Har du aksjer der? Ser du på siste 5 årene, har VOW hatt høyere oppgang i aksjekursen enn WWI og TRE. Jeg tenker på hvem som er beste bett nå ;) Se hva som har skjedd bakover, klarer absolutt alle....
Pingvi
28.10.2021 kl 21:16 2864

Sjekk KOA. Kommer med q3 i morgen. Har varslet at EBIT er "bare" 50 mill euro for 2021. Legg også da merke til at de rapporterer EBIT, ikke EBITDA. Mcap i dag ca 2,5 milliarder, eller 5xEBIT.

På den negative siden er at det er mangel på en sterk eier og dermed mye frie aksjer. Holdes kortsiktig tilbake av halvledermangel, men dette løses etterhvert, og da er det et oppdemmet behov hos publikum for å bytte bil. Varslet i dag salg av en ikke-essentiel divisjon for 37 millioner euro.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:28 4263

Min forståelse er at back-loggen på over NOK 2,1 milliarder nesten utelukkende er for rensesystemer til NYE cruise skip,
se slide 6 i 2021-Q3 presentasjonen.

Bl.a. til skip som skal leveres om 4-5-6 år, i 2025, 2026 og 2027, se slide 11 i 2021-Q3 presentasjonen. Gir veldig forutsigbare inntekter langt frem i tid. At back-loggen øker, tilsier at VOW tar markedsandeler fra konkurrentene, noe slide 11 i 2021-Q3 presentasjonen bekrefter.

Men når "alle" cruise skip i dag har rensesystemer, ca 1/4 fra VOW, 80 skip (slide 13 i 2021-Q3 prez) av totalt ca 320, er nå "alle" ordrene VOW får, til nye skip. Det er en "konstant" mengde nye skip hvert år, +/- et par skip/år, og da intet betydelig vekstcase selv om VOW skulle få ordrer på rensesystemer til ALLE nye cruise skip som bygges.

2021 børsmeldte ordrer på rensesystemer til cruise skip:
03.02.2021   https://newsweb.oslobors.no/message/523714     NYBYGG, 2 skip for levering i 2024 og 2026
22.04.2021   https://newsweb.oslobors.no/message/530781     RETROFIT, 1 skip
29.06.2021   https://newsweb.oslobors.no/message/537126     NYBYGG, 1 skip for levering i 2026
19.07.2021   https://newsweb.oslobors.no/message/538320     NYBYGG, 4 skip + opsjon på 6
01.10.2021   https://newsweb.oslobors.no/message/543578     NYBYGG, 2 skip + opsjon på 2

Redigert 29.10.2021 kl 01:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:38 4251

Frodon , du som kan litt teknisk analyse.
Er det 20 kroners nivået som er neste stopp her?
Syns det ser ut som 20 er et nivå og deretter 16 kroner oct 2019 som gjelder, farlig aksje dette her, der det tekniske har pekt ned i lang lang tid.

Hva mener du Hammers? du kan vel også litt teknisk analyse.
Redigert 28.10.2021 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:39 4265

Reserven, er du fortsatt like bull i Qfuel?

Ser du skriver mer å mer på denne tråd en på Qfuel.
Redigert 28.10.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:46 4230

Fortsatt ULTRA BULL på QFUEL, under forutsetning at QFUEL beviser PoC og får Skive opp og kjøre 100%.
Se siste 1-2 minutter = siste spørsmål fra Eiken til Lach her:  https://vimeo.com/609602999

I QFUEL skjer det lite, og derfor intet nytt å skrive om. Jeg prøver å unngå haussing, spesielt haussing på tomgang.

Redigert 29.10.2021 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
May-Liss
28.10.2021 kl 23:48 4227

Årlig Aftersales kan etterhvert bli større, etterhvert som antall skip øker med installerte systemer fra VOW.
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:49 4253

Øker totalt antall cruise skip med 1%, kanskje 2%, hver år fremover, øker aftersale tilsvarende. Er det betydelig vekst?
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:51 4278

Kan du være mer spesifikk?
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:51 4311

Takk for svar Reserven, leser mye av dine innlegg, takker også for seriøse vinklinger på denne tråd og vow forøvrig.
Det er lett å gå seg blind i en ´grønn´ sektor der mye faller, skille klinten fra hveten osv.

Vil du selv vurdere å investere i dette selskapet?
Redigert 28.10.2021 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2021 kl 23:58 4515

NEI. Har et "ferdig" innlegg som svar på https://finansavisen.no/forum/thread/139712/view/3906866, som forteller hvorfor:

Starten på innlegget:
«Når de TO gründere av ETIA, CEO Olivier Lepez og COO Philippe Sajet, som HVER fikk CASH + 2 683 140 VOW aksjer for salget av ETIA, ikke er villige til å vise markedet at de har troen på at ETIA er et vekstcase, ved å vise VOW aksjene sine på topp-20, ser jeg ingen grunn til å ha troen på at ETIA er et vekstcase.»

Redigert 29.10.2021 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2021 kl 00:50 4544

Når de TO gründere av ETIA, CEO Olivier Lepez og COO Philippe Sajet, som HVER fikk CASH + 2 683 140 VOW aksjer for salget av ETIA, ikke er villige til å vise markedet at de har troen på at ETIA er et vekstcase, ved å vise VOW aksjene sine på topp-20, ser jeg ingen grunn til å ha troen på at ETIA er et vekstcase.

I oktober 2019 fikk de to ETIA gründerne første transje VOW aksjer, hver 1 657 548 aksjer:
https://newsweb.oslobors.no/message/487107.
Som det ble skrytt av på slide 23 i 2019-Q3 presentasjonen, for første og siste gang:
«management of Scanship and ETIA currently holds 34,815,095 shares (34.8%)»
Kort tid etter var begge ETIA gründerne borte fra topp-20.

I juli 2020 fikk de to ETIA gründerne andre transje VOW aksjer, hver 1 025 592 aksjer:
https://newsweb.oslobors.no/message/510217.  Igjen var begge kort tid på topp-20, for så å bli borte.

Jeg er overbevist om at de to ETIA gründerne har solgt alle VOW aksjene sine. Hammers har en oppdiktet bortforklaring om at aksjene er delt opp i flere mindre poster for ikke å vises på topp 20, som det det finnes null dokumentasjon på og ​null rasjonelle argumenter for å gjøre.

Uansett, ikke viktig. Hadde de to ETIA gründerne beholdt alle VOW aksjene sine på topp-20, hadde de fortalt markedet at de har troen på at ETIA er et vekstcase. Men det gjorde de ikke.

Redigert 29.10.2021 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
29.10.2021 kl 02:14 4519

Tror det kommer en rekyl snart. 22,60 som den sluttet på i dag må være en tilnærmet bunn.. flere som kjøper nå ?
https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2021/10/28/7762600/venter-rekordar-for-cruisetrafikken-i-2022
Redigert 29.10.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Record
29.10.2021 kl 12:58 4302

Du sitter vel på facit ?
Ordrene til VOW innen cruise vokser , ytteligere 1 i dag :-)
De fleste av disse gir pene inntekter på aftersale som således gir kapital til expangsjon på lansiden , mange små steg .
CapitaL
29.10.2021 kl 13:10 4290

Tror du Etia ville kapret Follum?

Vedr Cruise så utstyres 40 av 60 nybygg med Vows systemer.. og i tillegg er det noe som heter retrofit..



Frodon
29.10.2021 kl 13:25 4253

Frodon
27.10.2021 kl 11:08
Dårligere Q3 resultat enn ventet. Det lå jo i kortene, siden disse skumle tekniske salgs signalene ble utløst. Hvis aksjen etablerer seg under kr 25 på sluttkurs og helst på stigende volum, blir et nytt salgssignal utløst til kr 20.
Frodon
28.12.2021 kl 15:14 3411

Sitter dere fortsatt fast i denne aksjen? Ikke mye høst, vinter, jul eller nyttårs rally her?
Slettet bruker
28.12.2021 kl 15:43 3358

Massevis av oppside i denne, og moroa starter for alvor i 2022. Hva kortsiktige hobbiter mener er av null interesse for dem som har satt seg inn i underliggende.
Redigert 28.12.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.12.2021 kl 16:59 3267

Skrev ikke ca alle dette for over 3 mnd siden også, at aksjen var så billig og at den skulle mye opp? Du kunne spart deg for mye penger ved å lytte den gangen....Den ser fortsatt like dyr ut, men resultatene kan jo endre seg etter hvert? Når venter du hopp i resultatene?
Slettet bruker
28.12.2021 kl 18:11 3173

Q4 2021
Frodon
28.12.2021 kl 18:38 3133

Hva slags EBIT og driftsresultat venter du i Q4 2021?
Slettet bruker
28.12.2021 kl 18:44 3184

Jeg er ikke deres revisor men tenker VGM pengene kan være en liten dark horse.
Slettet bruker
28.12.2021 kl 18:48 3181

Jeg sier ikke at en må klore ned dørene på børsen i morgen men jeg skal nå være inne før rapporten.
Frodon
28.12.2021 kl 19:00 3158

VGM aksjen er ned ca 32% i Q4 2021, den drar vell ikke verdiene til VOW opp? Inntektene fra kontrakten mellom VOW og VGM starter i 2022, så den gir vell ikke et bra Q4 2021 resultat? Hva tenkte du på rundt Q4 2021 resultatet, som ville bli så bra?
Redigert 28.12.2021 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2021 kl 19:17 3126

Jeg har lest for mange av dine tråder til at dette blir noen samtale! Jeg vil inn før Q4 du får shorte , Tenker det ikke er gratis å inngå en avtale altså en del av summen skifter hender der .Hvor stor var land delen Q4 2020? Hvor bra gikk cruise Q4 2020. Hvordan er ordreboken for 2022? Q4 2020 målt mot Q4 2021 fremtidsutsikter Februar 2021 mot fremtidsutsikter Februar 2022 det er rapporten for meg.
Frodon
28.12.2021 kl 19:40 3090

Litt usikker på hvilken tråd du mener. Likte du ikke fakta jeg skrev over? Er du ikke aksjonær i VOW nå, siden du vil inn før Q4? Ordreboken til VOW har steget bra i Q4 2021, de ordrene er børsmeldt. Også kan det hende de har mottatt noen mindre ordre, som ikke er børs meldt? Det var i grunn du som trodde at Q4 2021 resultatet ville gjøre et bra hopp, korrekt? Men du har ikke satt deg inn i hvorfor du mener det?
Redigert 28.12.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
28.12.2021 kl 20:04 3049

"Litt usikker på hvilken tråd du mener."
-Frodon

Kanskje han tenker på tråder hvor du poster denne typen innlegg? Blir ikke mye samtale av det.

"😅😅 Der prøvern å vri seg unna igjen ja 😅😅 Det var godt du endelig fikk opp øynene i et innlegg, før du lukket dem igjen. Da er det kanskje et håp rundt deg i 2024-2026 et sted 💪"
-Frodon

Jeg har vel flere ganger nevnt at det kan være lurt å kikke på flere innlegg og flere tråder, for å vurdere en skribent.
Redigert 28.12.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.12.2021 kl 20:13 3060

Hva var galt med det innlegget? Ser du har blitt utestengt fra flere tråder pga dine innlegg…. Har du egentlig noen innlegg med noe «mat nyttig»?
Frodon
28.12.2021 kl 20:33 3043

Ser at Hammers tok deg kjapt 😅😅

«Hammers
03.07.2021 kl 10:17

oivindl skrev
Ditt første eksempel er ikke relevant. Alternativet til spinoff er ikke å betale utbytte. Alternati..

Jeg gidder ikke å bruke helga på å krangle om VGM og hvilken effekt en spin-off har.
Likevel; Gjør nå en liten egeninnsats og prøv å skjønne det de aller fleste andre med 2 sko lett kan se.
Hvis du evner slikt»