Jin med sinnsykt res q2 og 1 halvår 2021.nto res 90,75 mill usd.

Slettet bruker
JIN 09.09.2021 kl 19:12 11255

Begynner med at Jin er gjledfritt nto cash positiv.
Aksjekurs ca 14 eller ca 1,7 usd.
For q2 tjente de 85 mill usd,eller 0,83 usd pr aksje.
Mye av nettofortjenesen var på tidligere sjøboren enveis frakt som gav enorme returfrakt inntekter på 45 mill usd nto i leieinntekter.

For q3 ser jeg estimater på gogl og dry bulk er på ca 80-100% bedring.
Dette vil absolutt gjelde Jin også og de vil muligens havne på et nettoresultat på 35-40 mill usd for q3 om de følger samme estimater som over.
Dvs en inntjening pr aksje på 4kr pr aksje eller 0,45 usd.(Estimat Gogl 0,75 usd pr aksje q3 opp fra 0,41 usd)

3 nye supermax skip i perioden q3 med 2 panmax skip som er løsnet tidligere fast kontrakt q2 og nå på rater til 30 000 usd.

21 skip oms snitt 35 000 usd 3 mnd oms 64 mill usd.
kost pr skip 10 000 usd 19 mill usd.
res 46 mill usd.
En enda høyere skipsverdi kan også ligge til grunne.


Nå burde vel analytikerne se på denne da den er så tydelig underpriset flere 10 talls kroner.




tankardjr
09.09.2021 kl 19:46 9670

Ja tenk hvis ANALytikerne hadde sett på denne aksjen og fått ut sine anbefalinger til sine kunder. Da snakker vi nok på nytt en rakketfart opp mot 80 kr som den gjorde engang når meglerhusene anbefalte den. Enn så lenge så virker det som det er kun bdi og teknisk analyse som styrer denne aksjen. Men det gi en fin stigning på sikt uansett. Teknisk så skal denne fortsette stigningen på både kort mellom og lang sikt hvis bdi holder nivåene sine sånn noenlunde. Får vi anbefalinger i tillegg så kan alle skjønne hva som kommer til å skje med aksjen.
mithra
09.09.2021 kl 23:58 9472

Jeg tror du bommer stygt - igjen.

Jeg vurderer TCE for supraene til å bli omlag 25.000 usd pr dag
Tviler på at panamaxene bidrar særlig mye til resultatet. De har hatt en tur i dokk for bunnskraping etc.
Resultatet fra drift av skip vurderer jeg til å ligge rundt 25 - 27 mill usd ,
Men for all del - det er jo også et svært godt resultat.
Q4 derimot, har potensial til å bli mer i den størrelsesordenb du har anslått for q3
Natt1369
10.09.2021 kl 00:54 9431

Enig i ditt resonnement, men ikke glem at Jin Quan (Makiki) kom til i begynnelsen av juni, og Jin Feng (Tai Hawk) i slutten av august. Panamaxene begynte å gå for fullt etter verftsbesøk i midten av august. Blir noen kroner alt i alt, og får vi enda en oppskrivning av skipsverdier, så blir det iallefall ikke noe mindre enn hva du spår. 🤘🎉
Redigert 10.09.2021 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
10.09.2021 kl 08:38 9249

Hvorfor regner du ikke med Panamaxene før verkstedsoppholdet? Ligger de med last inne, tjener de jo penger.
mithra
10.09.2021 kl 10:35 9142

Jeg har regnet med dem.
Hva er ditt estimat for Q3 ?
Slettet bruker
10.09.2021 kl 11:45 9067

Om Jin har kun de samme skipene som inn i q2 og en ser estimatøkningene på gogle og star bulk som er 80-110% høyere for q3 .
Innen q4 er det som du skriver alle skip uten kontrakt og i spot,men bunnresultatet for q3 vil bedres betraktelig pr aksje da det er et fåtall som har faste kontrakter og nykjøp skip er også tiltrer på spot q3.
Finansielt er de netto cash pluss og dette blir enda bedre fremover.
Avskrivninger på skip blir vel også vanskelig da skipsverdiene også trolig er høyere.
Hva tror du mitha?

mithra
10.09.2021 kl 12:23 9014

Masekåka
Ref mitt innlegg fra i går kveld.
Der står det hva jeg tenker.
tankardjr
10.09.2021 kl 18:55 8860

Nei avskrivninger må gjøres måntelig men oppskrivninger er ikke utenkelig i følge ifrs regler. Uansett det er ikke det som er viktig aksjekursen skal følge etter både inntjening og økt verdi på eiendeler noe det ikke absolutt gjør i jinhui. Og det er som gjør at jeg holder på aksjene enn så lenge.
Slettet bruker
12.09.2021 kl 14:51 8166

Få aksjer tilgjengelig lav mc,skal ingenting og skubbe den opp mot 30 kr,alt beror på interesse i aksjen og litt mere volum.
500% så er vi på 75 kr,høres greit ut.
Redigert 12.09.2021 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Natt1369
12.09.2021 kl 16:19 8223

Det spås 32 kr innen utgangen av året i artikkelen!
Nå mangler det bare at meglerhusene følger på!
Slettet bruker
12.09.2021 kl 17:22 8066

Trengs neppe mer enn en slik publisert analyse for å sette fart i aksjen fra start i morgen etter at den har blitt omsatt på høyt volum på 14-15 en tid.
Redigert 12.09.2021 kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2021 kl 18:16 7909

En tidsinnstilt bombe uansett,resultatene er på disse rater utrolige,gratisksje er vel farlig og si men en reprising kommer før eller siden.
gandhi-21
12.09.2021 kl 18:42 7807

Og i artikkelen spår de den også ned til kr 6,10 😊
Dette er en teknisk analyse og ikke en gjennomgang av inntjening.
thypoon
12.09.2021 kl 19:39 7636

Når sperra på 15.9 ryker blir det skikkelig moro
Slettet bruker
12.09.2021 kl 20:03 7541

Ingen analyser på kursmål i jin fra noen til nå.
Det som støttes opp og ikke ned må være at de er netto cash positive og Supermax rater på 35 000 om dagen.Netto drift er 10000 om dagen.
Pengene strømmer inn q2 og q3 og sannsynligvis q4 vil gi eksrem sterk kontantstrøm.
De deler også ut utbytte,ref q2.
Jørgen
12.09.2021 kl 20:41 7412

Ytterligere er skipsverdiene stadig stigende, og tilbud av ny tonnasje veldig lav neste 2 -3 år frem. Etterspørselsoverskudd av tonnasje. Når det gjelder Jinhui så vil den gradvis få økt iteresse etterhvert somfler og fler ser markedet bedres. Samme skjedde i 2003-08. Her er det bare å feste sikkerhetsbeltet og nyte turen som er startet så vidt
Slettet bruker
12.09.2021 kl 22:46 7041

Natt1369 skrev Innlegget er slettet
Jeg mener trenden er naturlig i forhold til fundementale inntjening og fremoverrettet inntjening da det er krise i bulksektoren som fosser frem.
Inntjeningen er så bullish og ingen analyserer dette er helt sprøtt,minner meg om AMCS da de gikk flere tusen prosenter.
At aksjen skal opp i 75 kr på kort tid hvis det stemmer forundrer sikkert,men potensialet grunnet sterk inntjening er der.
Analytikerne som Dnb som har bommet så sterkt her må sikkert hastekjøpe men analytikerstanden er meget borte fra denne,det var de i AMCS også.
Det sykeste er at en ikke trenger og prate opp verdien av Jin den er der på alle vis.
Håper den reprises,dette er bare lavt priset.
bubby
13.09.2021 kl 00:21 6821

Hvor er Longsitinbulk? Han forlot JIN på 8 kroner.
thypoon
13.09.2021 kl 00:28 6804

Må ha flere aksjer i Jin kjenner jeg.
Jørgen
13.09.2021 kl 00:51 6756

Virker litt som Den Perfekte Storm, dvs flere forhold som influerer positivt og som her gir løft i verdier og drift. Corona som virket som en Ketchup-effekt i etterspørselen og som nå gir en del bi-effekter ved åpningen igjen og som gjør at logistikken ikke helt stemmer. Bare se ved Svinesund og du ser køer med trailere, slik er det også i havnene. Skipene seiler saktere for å spare fuel og kapasiteten blir dermed mindre. Rederne tør ikke kontrahere nytt pga. priser som er skyhigh og fordi de ikke vet hva motorisering man skal satse på, hydrogen/diesel eller strøm. Greien er at etterspørsel nå langt overgår tilbudssiden og ratene går sky-high. De som sitter med tonnasje og god drift nå slik Jinhui gjør takket være brødrene med en cash break-even rundt 7-8000 usd agen sitter i praksis på en Seddelpresse ! De bedriver frakt og produserer CASH til eierne. Ellevilt for oss som eier aksjer. Tenk på litt sikt når global økonomi virkelig kommer ut av dvalen etter Corona, det blir bedre og bedre. Perfekt Storm altså ! Jeg har sagt det før og gjentar tipper vi ser 50 - 100 kroner ila 2022-23. Akkurat det tar jeg meg tid å vente på ! Jeg tror nemlig det er meget sansynlig dette vil skje. Jeg sier bare Bon Voyage !!!
bulkinvest
13.09.2021 kl 09:08 6241

Bare å ta for seg på 15,9, når den er borte går det raskt mot 20!
Snasisneller
13.09.2021 kl 09:15 6183

Der ble det spist opp hele 15.90 orderen :)
thypoon
13.09.2021 kl 09:28 6065

Lene seg tilbake 👏
tobbelobb
13.09.2021 kl 09:30 6055

Så bra da at noen skjønner feilprisingen JIN har hvert utsatt for :-) Passe på at dere ikke blir grådige nå da. Regner med at flere har fulgt "oss svarte svaner" siden vi nevnte denne aksjen siden 3,50,- :-)
bulkinvest
13.09.2021 kl 09:38 5997

Dagens omsetning viser jo at all salg i aksjen er å tape penger, bare kjøp så lenge den er under 30!
bulkinvest
13.09.2021 kl 10:38 5702

Ja nå kunne han hatt 1,2 mill mer!
shipanalyse
13.09.2021 kl 11:48 5411

Toget går-neste mål er 30
shipanalyse
13.09.2021 kl 11:49 5404

Toget går-neste mål er 30
tankardjr
13.09.2021 kl 15:17 4880

Så vidt jeg ser så er det 0 nyheter på denne aksjen i dag. Tipper det er tyskere og dansker som står for volumet i dag. I tillegg så nærmer vi oss 17 september og da ruller utbytte i aksjen. Denne er neppe ferdig gått
Slettet bruker
13.09.2021 kl 15:46 4773

Flere skal inn og posisjonere seg nå og brudd opp så det holder vel.
Aksjen er sannsynligvis om ratene holder seg latterlig lavt priset.
Momentet er sterkt nå.
En selger 18,2 med 500k sperret vel 20 tallet i dag.
Men da får vi vente til i morra.
Redigert 13.09.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
bulkinvest
13.09.2021 kl 16:47 4583

Likte omsetning i dag, samme som i 2007 da den gikk opp i 80.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 17:03 4506

Gode tider i bulk :)
Slettet bruker
13.09.2021 kl 19:14 4207

Som ventet gikk aksjen på gårsdagens artikkel. Kombinasjonen av solide fundamentals og teknisk analyse gjorde dette til en av ventet markedsreaksjon. Men at den skulle gå til 18 på én dag var mer enn jeg regnet med.

Med FFA kraftig opp og forventning om gode tider også de par neste årene skal det ennå være mye å gå på.
Sandsli invest
13.09.2021 kl 21:56 3881

De gode ratene betyr ikke noe for aksjonærene, utbytte blir betalt i suverene bonuser til ledelsen, ref ..... brødre i det børsnoterte bulkrederiet Jinhui Shipping har de to siste årene fått utbetalt nær 200 millioner kroner i bonus og lønn, samtidig som aksjekursen har stupt, skriver Dagens Næringsliv. .

Styreleder Ng Siu Fai (53) og hans bror og styremedlem Ng Kam Wah Thomas fikk utbetalt 48 millioner kroner hver i bonus i 2008, til tross for finanskrise og økonomiske nedgangstider.

I fjor fikk de en bonus hver på 47 millioner kroner.

Dette er noen år siden de betalte et lite utbytte 2019 0.20 om jeg ikke husker feil, konklusjon er at det er bedre selskaper å investere i enn JIN.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 22:02 3855

Tror også at andre bulkrederier er bedre alternativ. LEdelse i et selskap betyr ALT.
Jin har ikke god historie på det, Flere andre bulkselskaper virker flinkere på å tilbakeføre verdier til aksjonærene.
Historien går mot selskapet selv om ratene går bananas.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 22:13 3788

Selvfølgelig har ratene betydning for aksjeeierne; det er rateøkningen som gjorde at det ble utbetalt utbytte for q2!

Overskuddet for q3 blir vesentlig større, trolig også utbyttet.

Jeg er ikke medlem av noen fanklubb for brødrene, men det er grenser for hvilken "brødrerabatt" aksjen fortjener. Det synes også markedet å godta når det sender kursen opp med ca 500 % siden årsskiftet.