Stortingsvalget 2021

bravi
10.09.2021 kl 08:21 14824

Hørte nettopp på NRK at løpet for borgerlig flertall er kjørt, statistisk vil de ikke kunne få flertall. Da vil bli det bli et regjerings skifte.

Basert på det vi vet nå vil en stemme til Høyre eller Frp dessverre være bortkastet. Da er det eneste alternativet man har som kan begrense skaden litt blir å stemme taktisk på Sp. Det vil hjelpe til å øke styrkeforholdet til Sp i forhold til Ap i en regjering.

Med Ola Borthen Moe som olje og energi minister kan det bli å leve med. Husk at Sp egentlig er et borgerlig parti.
Redigert 10.09.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
bravi
13.09.2021 kl 20:47 2793

Nå er det like før valglokalene stenger, på TV roses den norske valg gjennomføringen (og det norske demokratiet) som det beste i verden. Synes vi bør vente til vi får noen resultater før vi konkluderer på slike ting. I Oslo har det vært brann i et valglokale, såvidt jeg vet er det ingen internasjonalt oppnevnte valgobservatører som følger valget og denne gangen har det vært uforholdsmessig mye forhåndstemmer. Sier ikke at det er noe som er galt men spesielt forhånd stemmene åpner for muligheter til manipulering. Ref. siste president valg i Usa.
True
13.09.2021 kl 21:16 2769

Ditto. At det ville bli rød-grønn regjering har jeg allerede forutsett flere år tilbake. Det lå i kortene hele veien så dette kommer ikke som noen overraskelse. Får heller vente tålmodig til folk tar til fornuften igjen og stemmer for å skifte tilbake. Kan alltids leve med en AP og SP regjering, men SV, Rødt og MDG er en katastrofe for landet. Ser dessverre ut som SV kommer med...
Fluefiskeren
13.09.2021 kl 21:26 2728

Høyre viste sitt sanne jeg under pandemien og får svi for det.
bj111
13.09.2021 kl 21:47 2683

Undres hva de finner på. I forhold til beskatning på aksjer. Gevinst beskatningen er da høy nok som den er skulle en tro. Noen som har sett noe fra særlig SV på dette? Er vel de en skal frykte i denne klanen som nå skal styre. Lysbakken har jo hele valgkampen fremstått som en gal hyene etter pengene til folk.
True
13.09.2021 kl 22:00 2643

Ingenting er høyt nok når det gjelder skatter og avgifter for sosialist pakket. Skulle bare mangle at de går løs på dette, hele deres agenda er jo å ta fra de vellykkede men ikke gjøre en dritt selv... Sikkert noen rikinger som har planer om å flykte fra landet nå med det som er i vente.

Oh well, slipper i det minste Rødt som er hakket verre, men jeg vet sannelig ikke om MDG hadde vært "bedre" enn SV i regjering. De er like tomme opp i huet med null virkelighetsforståelse.
Redigert 13.09.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
jadden
13.09.2021 kl 22:19 2568

Hva faen NRK, en halv time med kommunist Moxness midt i beste opptellingstid, nok er nok!
Slettet bruker
13.09.2021 kl 22:28 2517

Sittende regjering ledet av Høyre har gjort en elendig jobb.

Den politiske høyre siden har en arrogant "vi beste holdning" som
jeg finner værre enn tilsvarende holdninger på venstre siden.

Det er med stor glede å se at sittende regjering kan bli sparket ...


Kajtek
13.09.2021 kl 22:29 2526

De kan gjøre veldig mye skade i løpet av 4 år som vil ta lang tid å reversere.
Kajtek
13.09.2021 kl 22:30 2522

Hva viste de under pandemien? Erna har gjort god jobb.
True
13.09.2021 kl 22:39 2474

Well, what are you gonna do? Folket har talt... Imidlertid på tide å heve sperregrensen til 5%.
Fluefiskeren
13.09.2021 kl 22:41 2463

Du så vel hvilke bedrifter som fikk mest støtte. Dette var store bedrifter som slett ikke trengte det. Grunnet støttetiltakene(våre skattepenger) tok eierne ut store utbytter mens de sendte folk i permisjon. Det burde vært en selvfølge at disse krisepengene ikke gikk til utbytte. Mindre og små bedrifter som virkelig har slitt har fått en brøkdel. Har vel ikke skutt inn like mye penger i partikassa. Og Norwegian trenger jeg vel ikke nevne.

True
13.09.2021 kl 22:41 2464

Synd at vi har så mange tapere i landet som gir dette partiet støtte. Merkelig nok vil de ikke sitte i regjering.... Inntil videre.....

Moxnes er farlig for landet.
bj111
13.09.2021 kl 22:43 2456

Syntes Erna har gjort en god jobb men det er ingen overraskelse at hun ryker på dette valget. Det er ingen som tar en tredje periode i regjering i Norge. Hadde hun klart det så måtte ekteparet AP og LO virkelig tatt noen runder med seg selv. Nå får vi se hvordan det går de neste 4 årene med stive strømpriser, renteoppgang og et ikke usannsynlig boligkrakk. Tenker Erna er litt glad for å slippe å få reprisen fra høsten 1987 til 1992 på sin vakt.
Marketwatch
13.09.2021 kl 22:45 2449

Selv om jeg ikke stemmer høyre, skal de ha kred for en utmerket jobb under pandemien.
Ser elllers at ex Stordalen stemmer MDG. Går da ut fra at hun kvitter seg med leiligheten hun fikk på
over 250m2 til ca 26mill. Det må da være litt samsvar mellom liv og lære! Det første som bør ofres på det
grønne alteret må da være sløsing og overforbruk.
Fluefiskeren
13.09.2021 kl 22:49 2417

Så du synes fordelingen av krisepakkene var optimale. Greit at du og jeg er på med å betale utbytter til milliardærene.

Taklingen av selve pandemien når det gjelder smittetiltak etc. er derimot bra.
True
13.09.2021 kl 22:50 2419

En gang må være den første and if it aint broken don't fix it fordi absolutt INGENTING vil bli bedre med en rød regjering. Tvert imot. Så hvis logikken er bare å skifte regjering for å skifte, ja da er det bare å la være å klage senere.
Marketwatch
13.09.2021 kl 22:58 2374

Må ikke glemme hva landet stod ovenfor våren 2020 og hvordan vi kom ut av det, med de fleste
i arbeid og de som måtte permitteres med nesten full lønnskompensasjon. Etterpåklokskap er en
enkel øvelse, man kan sikkert finne at feil ble gjort, men jeg er ihvertfall imponert over regjeringen
på dette området. Ellers tror jeg nå at Norges storhetstid går mot slutten,, det kommer til å bli en
mindre kake å fordele fra, uansett hvilken regjering vi får.
Redigert 13.09.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
bj111
13.09.2021 kl 23:03 2346

Helt enig, var ikke mitt valg så jeg kan klage og klage kommer jeg til å gjøre. 4 år med rett til å klage, hadde helst sett at stabiliteten fortsatte så jeg slapp å klage men den gang ei.
bj111
13.09.2021 kl 23:13 2292

Så får vi se om SP holder siden sin når de må svelge SV kameler på høykant. Kan hende det er lettere å svelge Erna. Hareide ville bytte leir mitt i en periode og skal ikke se bort fra at Vedum ender med å måtte kjøre samme løp for er ikke mye felles med SV og SP.
bravi
13.09.2021 kl 23:15 2282

Dette valget gikk ikke bra for borgerlig side, frykter at vi kan få merke det på lommeboka.
Det beste som kan skje nå er Borten Moe som olje og energi minister uanstt om Sv er med i regjéring eller iķke.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 23:26 2228

Hei folkens:))

Og...nå blir det mange på tinget som vil "sleike imamene oppetter ryggen", folkens - noen av dem vil muligens sette "terroristenes rettigheter foran nasjonens beste" - skattene vil stige, konkurranseevnen blir svekket, avgiftene eksplodere, energikostnadene vil øke, familiegjenforeningen og innvandring av analfabeter fra Midt-Østen vil gå i taket og fattigdomsgapet vil bli mye større - skrekk og gru...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 13.09.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
13.09.2021 kl 23:28 2217

Nå må du slutte med dette brune griseriet ditt!
Slettet bruker
13.09.2021 kl 23:33 2195

Hei folkens:))

Og...slutt med hat og personangrep du watch - du har prøvd det samme før vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
suspekt
13.09.2021 kl 23:37 2180

Vi er vel på børs alle her på forumet for å tjene penger, eller få avkastning på oppspart kapital, eller mer riktig, ungå at inflasjonen spiser opp alle sparepengene. Rød grønn regjering var vel ikke noe vi kunne ønske oss. SV er i hvertfall ikke børsvennlig, kan bli et bratt fall i morra pga regjeringsskifte. Skrekk og gru vil nå jeg si.
Redigert 14.09.2021 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
omans
13.09.2021 kl 23:43 2150

Kristin Halvorsen(SV) var finansminister under finanskrisa 2008-2009, får ikke håpe Lysbakken blir finansminister, da blir det finanskrise.
Slettet bruker
13.09.2021 kl 23:49 2113

Kan umulig tro dette vil være bra for norge, eller olje børsen vår. Mer skatt, mer regler og forbud, mer avgifter...

Tror desverre børsen blir kraftig i rødt i morgen.
Investorer vet hvor mye oljen betyr for Norge, og vil nok trekke penger ut om det er risiko for rødt, mdg og sv vil få viljen sin på noen måte.

Heldigvis har jeg redusert kraftig i portoføljen for øyeblikket...

Norge overlever nok fint i 4 år, men spent se hvor mye de setter i stand nå. Det blir dyrt...
golf`ern
13.09.2021 kl 23:57 2074

Jippi, Viken blir oppløst!!!
(for det har Trygve lovt....)
Redigert 14.09.2021 kl 00:09 Du må logge inn for å svare
vicktor
14.09.2021 kl 00:17 2007

Høyre den store taperen i dette valget. Jeg synes IKKE det er overraskende.
De har vært arkitekten for en BI inspirert politikk, hvor sentralisering, tvangssammenslåing og
stordrift tankegang, har vært rettesnoren. I et langstrakt land med store avstander blir dette
vanskelig å få til, uten at innbyggerne blir berørt. Tilbakemeldingene har vært svært mange fra
innbyggere og nødetater som brannvesen og helsevesen, som må ta politiets arbeid i nødsituasjoner.
Fjerning av lensmannskontorer og krisen som oppsto i Finnmark vedrørende ambulansefly tjenesten.
Erna, du må lære deg fjellvettreglene " Det er ingen skam å snu i tide"
Vi har stemt Nei til EU 2 ganger, det burde Erna og flere andre ta inn over seg.
Senterpartiet den store vinneren, helt fortjent. Klokelig har SP også stjålet en god del av FrP sin politikk,
avgift lettelser på strøm, bensin og diesel.


i
omans
14.09.2021 kl 00:20 1991

Er ikke så store forskjeller på partiene i det store og det hele, er ikke sånn at lønnsomhet til børsnoterte selskaper vil gå ned med dette forventede valgresultatet og en har hatt valgmålinger etc. Støre er egentlig kapitalist, han har masse pæng i banken osv.

Om MDG hadde fått flertall ville det spøkt for morgendagen, Rødt feirer seiern, men de har langt under halvparten så stor oppslutning som FRP.

Kanskje må Spetalen betale litt mer skatt eller betale for de fattige sin tannlegeregning, men han vil vel fortsatt ha til salt i egget.
Redigert 14.09.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
SL
14.09.2021 kl 00:39 1955

Vanskelig og legge skylda på en norsk finansminister når det er USA som førte til finanskrisen. Må nok lengre ut på landet med denne
Slettet bruker
14.09.2021 kl 00:48 1945

Gratulerer med ny regjering alle sammen.
Håper de finner de beste folkene for 4 nye år.
Jeg er veldig fornøyd med de under sperregrensen da de begge er vanskelige i regjering for folk flest.
Nyter mest at MDG med all den tv fokuset av samtlige partier de har fått,røyk ut med knock out.
Krf smuldrer nok bort med dagens valg.
Håpet er og slippe Mdg-Rødt-krf.
Et kun 75% godt valg res da rødtkommenist vannabies var en slags vinner men de vil falle bort neste valg med alle andre røde partier.
Neste valg håper jeg sp kommenistene kommer under sperregrensen..

undrende
14.09.2021 kl 00:51 1994

Man kan vel slå fast at riksmedia i landet har feilet i sin store iver og våte drøm, ved å forhåndsomtale den sterke MDG, Rødt & SV veksten.
MDG under sperregrensen, finns ikke nok naive jentunger foreløpig, urettferdig at Rødt (og Venstre for den del) skal karre til seg 8 mandater hver på å være marginalt bedre. Flott at kristenfolket ser ut til å forlate sitt parti, som vel må kunne sies å ha omfavnet helt andre verdier enn det de kanskje en gang var ment å gjøre. SV er jo ikke så alt for mye bedre, men kan se ut til å komme i regjering, om SP ikke setter seg på bakbena.
Kunne ha levd med AP/SP, men stor nedtur, selv om man viste på forhånd at SV ville kunne gå inn i en trepartiregjering.
Største taperen er dog omdøpt til Raddis media, som også i kveld viet MDG & Rødt vanvittig mye ufortjent oppmerksomhet
Redigert 14.09.2021 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2021 kl 01:09 1943

Gleder meg til de skal skatte de rikeste og at alle andre skal få mer,nå er det endelig vanlige folks tur.
Spettet og Røkke skal åpne lommeboka for oss alle,de er sikkert noen gniete Onkel Skruer som ikke unner Donald og nevøene annet enn ingenting.
Håper også støre selv bidrar med noen skarve millioner.
En ting er sikkert bøndene skal spise seg fetere.
Nå er endelig ingen i landet fattige mere,med eller uten arbeid.
Jeg gleder meg og regner med flere penger som vanlig a4 arbeidenede maur.endelig min tur.
bj111
14.09.2021 kl 01:36 1893

Jeg er og A4 arbeidende men stiller meg tvilende til det du skriver. Ja har hørt valgflesk om dette men faktum er allikevel at jeg fikk mindre å rutte med om en ser på skattetrykket under Stoltenberg enn med Erna. Så jeg forventer økt skatt for alle med inntekt over 500.000 og i tillegg høyere renter, diesel og bensinpris samt strømpriser. Forventer og et boligkrakk som følge av dette. Spettet betaler foresten mye i skatt men f.eks Stordalen betaler null.
Karybdis
14.09.2021 kl 01:43 1873

Tror du gleder deg litt for tidlig:
De fleste blir fattigere; ingen blir rikere.

Slettet bruker
14.09.2021 kl 02:02 1833

 
Under de 8 årene med Jens Stoltenberg (17.10.2005 – 16.10.2013) gikk Oslo Børs' benchmark (OSEBX) fra 293,38 til 512,73 = +74,8%.
Under de 8 årene med Erna Solberg har OSEBX hittil gått fra 512,73 til 1149,84 = +124,3%  (66% mer vekst enn under Jens).

Det som nå kommer, er lavere vekst og da mindre å fordele.

Redigert 14.09.2021 kl 02:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2021 kl 02:31 1800

8 kommuinister på tinget er status etter valget. De rike blir fattigere og de fattige blir fattigere kort oppsummert. Har ikke folk skjønt etter 100 år med diverse forsøk på å innføre sosialisme / kommunisme at det ikke funker. Mennesket er et konkuransedyr og det å hindre folk i å bli god er med på å stagnere utvikling.
EnAksjeTil
14.09.2021 kl 02:34 1792

Best å kjøpe seg inn i telenor, equinor og hydro nå da når skap kommunistene tar over landet, så får vi se om de ekte kommunistene også får med en finger i spillet etterhvert.