PCIB's Fiasko

Slettet bruker
PCIB 10.09.2021 kl 11:24 21891

PCIB er farma selskapet som produserer glitrende forskningsresultater med sin leverings teknologi. Ja saagar saa bra at de i foelge PCIB gaar utenpaa alt annet som finnes i markedet.

Vi tippet og satset riktig, for forskningen ble "suksessfull", og normalt skulle alt gaatt paa skinner naa. Men 13 aar etter at selskapet ble opprettet faar vi isteden denne fra vaar styreformann?

We can all agree the company is currently facing a number of challenges of concern to us all; shareholders, board and management alike.

Saa hva syldes dette. Hvorfor er det saa vanskelig og faa BP til og satse f.eks. paa fimaNac som beviselig kan levere medisiner opptil 50 ganger bedre enn den mest benyttede leveringteknologien paa markedet i dag, og til og med med faerre bivirkninger? Og hvorfor makter ikke PCIB og skaffe partner til release studiet IGGK som ser utrolig lovende ut?

1. Svak ledelse?

2. Svake selgere?

3. Markedet avviser vaar produkter pga. av noe vi ikke vet?

4. Annet?

Redigert 10.09.2021 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
SomSa
10.09.2021 kl 11:55 11047


Man kunne lese blant annet hos TU (teknisk ukeblad) hvor fantastisk PCIB´s teknologi og leveringsmekanisme var. Data, beskrivelse av teknologien og hausingen var levert av PCIB. Da det ikke ble avtale med Astrazeneca etter mange år med samarbeid burde alarmen hos aksjonærer ha gått. Hvis teknologien var så fantastisk og revolusjonerende hvorfor ingen har byrd seg om å inngå en avtale? Keiseren uten klær!

rockpus
10.09.2021 kl 12:03 11033

Når ikke forskningsresultatene frister BP, så må det være at anvendeligheten blir for tungvint og vanskelig å kommersialisere.
sokaratest
10.09.2021 kl 12:14 11024

Minner om at det pt pågår medisinering med PCIB teknologi på mennesker for en, til nå, uhelbredelig sykdom.
SomSa
10.09.2021 kl 12:14 11027


Jeg er helt enig og tenkte på det samme nå. Astrazeneca har en stor forkningsavdeling og de gikk nøye gjemmon fordeler og ulemper med teknologien før takket nei.
heilo888
10.09.2021 kl 12:42 10994

SomSa bør gå tilbake og lese seg opp på hvorfor det ikke ble avtale med AZ.

PCIB sin teknologi er like fantastisk som før, men dette er et komplisert puslespill der svært mange ting skal være samstemt om det skal bli en kommersiell avtale.
Har man arbeidet med kommersielle avtaler i næringslivet så vet man dette.
Slettet bruker
10.09.2021 kl 13:53 10921

Helio888

Det kan godt hende du har rett i det, men problemet er at naar en BP avtale forsvinner, klarer ikke PCIB og skaffe nye BP partnere. Det kan gaa flere aar foer det skjer? Hvorfor? siden forskningsresultatene presenteres som outstanding??? Det er noe som skurrer alvorlig her, som ingen forstaar.

For naar ingen BP selskaper er interesserte, saa kan umulig forskningsresultatene vaere saa outstanding som Radforsk og PCIB sier de er! Og som vi trodde de var.
Redigert 10.09.2021 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
heilo888
10.09.2021 kl 14:33 10869

Forskning og teknologi er like outstanding, men man er nærmere sannheten om hvorfor Pcib enda ikke har fått sitt store gjennombrudd dersom man ser på kompleksiteten ved behandlingen. I tillegg har man en en ledelse som er for lite kreativ og har alt for lite fokus på å kommersialisere teknologien.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 10:04 10484

Helio888

Jeg tror ikke de har kompetanse til og kommersialisere teknologien. Vi maa faa ut Boehn og Walday, og ansatte en ny ledelse i PCIB skal vi komme noen vei. Uker, maaneder og aar gaar uten at noenting skjer, hvor pengene renner ut av selskapet fordi PCIB ikke har stillt dato behandlings betingelser til pengene sykehusene som skal behandle IGGK pasienter mottar. For med saa mange IGGK pasienter i verden, er det en vits at ikke sykehusene kan behandle minst to IGGKpasienter i aaret. Covid eller ikke. Vi snakker om en pasient hver 6. maaned? Hvorfor er ikke dette mulig?? Det er jo helt latterlig!

Men jo lenger tiden gaar, desto lenger kan Walday og company gi seg selv loenninger selv om det ikke skjer noe. Kanskje de feirer forsinkelsen med og si at aha der ble vi sikkret loenn i ett halvt aar til pga. av at covid forsinker release studiet;-)). Men pytt, pytt, vaare aksjonaerer har mer enn nok emisjonspenger slik at vi faar loenn i mange aar til.;-((( Vi trenger ikke aa anstrenge oss i det hele tatt. Vi har noen skrikhalser der ute som protesterer, men de blir raskt slaatt ned paa av andre aksjonaerer slik at vi har ingenting og bekymre oss for. Vi kan sikkert holde pa i 5 aar til foer flertallet forstaar at vi ikke har peiling paa hva vi driver med;-))((
Redigert 16.09.2021 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
bravi
17.09.2021 kl 20:25 10277

Krakkulf, kan ikke se hva som kan trigge et skifte av regime i dette caset. Det er Radforsk meg her og Radforsk meg der som kontrollerer Pcib. Dessverre finnes ingen større aksjonærer som evner/ gidder å ta noen grep. Derfor kan du regne med at dette evighets caset bare kommer til å sause å gå som tidligere. Så lenge det er penger nok til daglig drift er det ingen som bryr seg i selskapet.
Redigert 17.09.2021 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.09.2021 kl 09:44 10120

Bravi,

Vel penger til daglig drift tar slutt om rundt ett aars tid. Gjoer klar for emisjon. Er redd antall aksjer i PCIB fort kan dobble seg;-((
Redigert 18.09.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
heilo888
18.09.2021 kl 11:02 10071

Nordpolen på TI:
"Det skrives her at man kanskje først og fremst bør se på SCAs som støtte til en kontrollarm. For RELEASE vil det kanskje kunne benyttes slik at retention-problematikken kan avhjelpes ved at de som faller fra studien ved at de velger å ikke møte til kontroll på sykehuset hvor studien kjøres, og heller velger sitt lokale sykehus, likevel kan innlemmes i studien, men da i en SCA.

De har vært eligible for studien og man har da sikret at data fra disse pasientene er relevante å ta med videre.

Kan man i tillegg benytte datasett fra andre studier eller sykehus med gode pasientdata (Nucana vil sikkert selge :crazy_face:) så er plutselig P i en ekstremt god posisjon.

Jeg er ikke helt enig i at PW var skeptisk eller avventende til å jobbe med å få lagt til SCA. Synes mer det virket som at de faktisk ønsket å ta tak i det og ser på det som en mulighet, med et snev av erkjennelse av at de ikke hadde fokusert på det etter FDA avslo single-arm.

Takk til lytteren som sendte inn dette spørsmålet, det tror jeg satte i gang noen prosesser.

Og til dere som er skeptisk til arbeidskapasiteten til de ansatte; jeg er i hvert fall av den oppfatning at det jobbes veldig hardt med å skape aksjonærverdier, men at man sliter med en kultur hvor man sparer seg til fant, som antakelig stammer forskningsmiljøer med begrensede budsjetter. Få mennesker som jobber med en bred plog.

Vil derfor tro at det er litt sårt å få såpass kritikk som PW får med dette som bakteppe. Jeg vil derfor heller rette kritikk mot styret som faktisk kan gjøre noe med dette. Jeg er ikke sikker på at løsningen er ny CEO, men heller at selskapet må få tilført ressurser og bemanning til å drive forretningsområdene framover på en måte som skaper aksjonærverdier, og ikke har en avventende (kostnadseffektiv, men ikke verdiskapende) holdning.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 05:59 9813

PCIB har snart holdt paa i 14 aar, uten og selge noen som helst. De har hatt mer enn nok tid, pluss litt til, slik at og tilfoere mer penger til dette arbeidet, vil kun bli ett nytt tapssluk. Hadde PCIB kun holdt paa i noen faa aar, ville Nordpolens argument holdt vann, men ikke etter snart 14 aar.

Man kan spoerre se om hva i alle dager de har gjort i alle disse aarene siden man ikke har maktet og selge noen ting??((
bravi
19.09.2021 kl 09:32 9739

I de 14 årene du skriver om har de hatt gode og godt betalte jobber uten noe krav at det må leveres. Slik sett helt OK for alle involverte bortsett fra noen aksjonærer som har håpet at de skulle få noe igjen for sin investering.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 10:48 9696

Helio888

De har da ansatt flere selgere de siste aarene? Slik at de har blitt tilfoert ressurser paa dette omraadet.
Ebit
19.09.2021 kl 14:17 9621

Registrerer at det nå er dødssynd å kritisere PCIB og menigheten på nettstedet TekInvestor..
Noter advarselen.
Redigert 19.09.2021 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
bravi
19.09.2021 kl 14:45 9591

Ja, det tror jeg så gjerne. Vanskelig å skrive noe positivt om caset på TI hvis det kommer noen innimellom å påpeker fakta/ viser til resultater.
Slettet bruker
19.09.2021 kl 21:42 9378

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Tekinvestor er ikke mye serioest naar det ikke er tillatt og kritisere PCIB eller deres ledelse der. Gjoer man det blir innlegget anmeldt og fjernet. Slik at tekinvestor tillater kun hauseinnlegg. Hvor mange investor kan bli lurt. Det er ikke serioest. En god blanding av hauseinnlegg og kritiske innlegg fra forskjellige deltakere som skaper balanse er serioest.

Det finner du ikke paa tekinvestor.

I tillegg har de fagsterke paa tekinvestor i 13 aar skrevet om hvor fantastisk PCIB er, og hvor mange forskjellige sykdommer teknologien kan benyttes paa. Fasiten er at ingen andre biotek eller farma selskaper er interessert i og investere i PCIB, slik at selv ekspertenes meninger paa tekinvestor faller paa stengrunn. Og da blir tekinvestor verdiloest. Gidder ikke og lese mer der.

Redigert 19.09.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
heilo888
19.09.2021 kl 23:09 9312

Er uenig med deg her krakkulf da det er skrevet mange kritiske innlegg om ledelsen i PCIB på TI.
Nå er vel fokuset mer på at styret med Bøhn i spissen tar affære.
Slettet bruker
20.09.2021 kl 06:57 9197

Vel, Helio888

Du kan godt vaere uenig i det. Men faktum er at alle spaadommene til Snoeffelen, Soerlendingen og company de siste 10 aarene, har gatt til helvete mange ganger. For Ingen ser ut til og ville betale en dollar, en euro, eller en yen for vaar leveringsteknologi. ;-((

Og mine kritiske innlegg paa TI, sammen med mange andres ble slettet i tur og orden. Derfor var det ingen vits i og oppholde seg der lenger. Det ble saa ille til slutt at meldommer som ikke fikk sine innlegg slettet, maatte klage til administrator fordi andres innlegg ble slettet uten grunn. Slik at TI forumet har blitt helt verdiloest, og farlig for investorer som ikke faar hoere sannheten om PCIB.

Redigert 20.09.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2021 kl 08:42 9086

Oppsummert kan man godt si det slik om TI

Bransje ekspertene paa TI har tatt feil i tretten aar, og de som forsoeker og skrive sannheten om PCIB faar sine innlegg slettet;-(( Med andre ord, ett elendig forum som er milevis fra og respektere ytringsfriheten. Man kan godt kalle TI ett totalitaert forum hvor demokrati og ytringsfrihet er forbudt. Isteden er det noen faa som paaberoper seg vite hva som er riktig og ikke, inkludert de talentloese moderatorene;-)) Og de alle tatt feil i 13 aar;-(( Helt verdiloest. Man blir faktisk lurt hvis man tror paa hva som skrives der.
Redigert 20.09.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
heilo888
20.09.2021 kl 10:13 9012

Grunnen til at du ble utestengt og slettet på TI var at du, som her på forumet, gjentar og gjentar deg selv nærmest i det uendelige.
Helt greit å være kritisk og negativ til et selskap, men blir det mange nok repetisjoner sklir det etter hvert over til å bli sutring.

Skal ikke forskuttere noe sikkert angående PCIB, men jeg tror fortsatt at gallegangs-studiet kommer i mål; og da med suverene resultater i forhold til det som benyttes i dag slik at det blir den gjeldende behandlingsmåten for gallegangskreft over store deler av verden.
Redigert 20.09.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
rockpus
20.09.2021 kl 10:22 9011

"Grunnen til at du ble utestengt og slettet på TI var at du, som her på forumet, gjentar og gjentar deg selv nærmest i det uendelige."

Det er for så vidt greit nok, men da burde man vært like konsekvent over for de som gjentar og gjentar seg selv i positiv forstand også!
heilo888
20.09.2021 kl 10:54 8963

Jo enig i det.
Har for egen del blokkert en skribent på TI som hver dag ensidig hauser PCIB opp i skyene.
Slettet bruker
20.09.2021 kl 12:43 8894


Det meste av hva som er positivt, eller negativt er blitt skrevet tidligere paa slike forum, men da med en ny informasjon som utloesende faktor. Uansett hvem skribentene er. Det eneste nye som kommer faa ganger, er informasjon fra nye forskningsrapporter. Men selv det har ikke foert til at PCIB faar solgt sin leveringsteknologi til noen. Slik at de betyr absolutt 0.

Og rockpus, jeg ble ikke utestengt fra TI. Jeg ba de om og slette min bruker selv. Og selv det var en kamp og faa til.;-)) TI er det verste forumet jeg har deltatt paa noensinne. Uten at jeg vet hvem de er, er sikker paa at de som leder TI ville vaert medlemmer av NS under krigen. For de oppfoerer seg helt usaklig og totalitaert.

Det er mye bedre paa HO hvor de respekterer ytringsfirheten.
Redigert 20.09.2021 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2021 kl 15:58 8776

PCIB kursen kollapser med en ledelse som har sittet i snart 14 aar. Allikevel mener mange at de fortjener ytterligere tillitt???? Det er ikke til og forstaa?

Og med corona paa fremmars, kommer sikkert Release studiets resultater til og bli flyttet til 2024 en gang. Om ikke 2025. For PCIB har absolutt ingen kontroll paa naar sykehusene vil behandle IGGK pasienter etter avtalen. Det er ille nok i seg selv. Hvordan kan de inngaa slike tamme avtaler uten krav, naar de vet at hvis tidsperspektivet ikke oppfylles, saa renner pengene ut av selskapet. Dette er utrolig svakt av PCIB.
Redigert 20.09.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
bravi
20.09.2021 kl 20:04 8659

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Inor1337T, man kan alltids håpe at pasienter hjelpes til bedre behandling med Pcib teknologi, men det virker ikke særlig sannsynlig, hvertfall ikke i overskuelig fremtid. Historikken taler for seg, etter Q2 har kursen rast, markedet har ikke lengre tro på at Pcib kan få til noe, til det har de holdt på for lenge, 14 år uten resultater er for lenge.

Du er modig som går inn i denne nå på 15, merk at kursen lett kan gå lengre ned, kanskje langt ned. Før eller senere vil det etter alle solemerker komme en emisjon, hva blir emisjonskursen? Den må bli lav uten noen gulrot å vifte med. Beste tidspunkt å gå inn i dette papiret er uansett og alltid etter en emisjon, da går kursen alltid under emisjons kursen.

Det må nok et regime skifte til i Pcib før dettte selskapet kan komme på offensiven. Det betyr at de må komme seg bort fra Radforsk, selve garantisten mot å få til resultater. Målsettingen til Radforsk er noe annet, hvertfall ikke aksjekurs.
Redigert 20.09.2021 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
Viro
20.09.2021 kl 21:47 8588

Hva er det for noe sprøyt at man ikke kan kritisere innlegg på tekinvestor? Visst kan man det, på pcib tråden har det velstort sett vært 50/50 siden q2.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 01:23 8475

Vel, Uansett, etter behandlingen de gav meg og mange andre tidligere, er den traaden helt uinteressant. Husk det er brukerne av traaden som anmelder helt vanlige innlegg uten innhold som skulle tilsi sletting, noe moderatorene gjorde allikevel. Det var ren forfoelgelse av enkelte. Og spesiellt for de som etter en rekke invitasjoner, ikke ville betale for aa benytte TI forumet.

Kanskje Moderatorene har moderert seg;-)) i dag etter kritikk, men for meg en TI forumet helt doedt. Ett totalitaert forum.


Redigert 21.09.2021 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Computum
21.09.2021 kl 09:48 8281

PCIB har vært en stor skuffelse. Fra å være en småinvestor-favoritt for noen år siden er det nå blitt en trist aksje å sitte med. På Hegnar hadde vi tidligere bl.a. Nextmove som en god og kunnskapsrik bidragsyter. Han valgte etter hvert TekInvestor under nytt nick og sluttet dessverre å skrive her. Han var lenge en betydelig aksjonær i Biotec, men flyttet etterhvert over til Photocure før han endte opp som storaksjonær i PCIB der han på det meste hadde aksjer for tosiffret antall millioner kroner. Nå er dette redusert til ensiffret og han har en stund solgt seg ned. Selv har jeg tjent gode penger på PCIB, men da det ikke gikk veien med AZ solgte jeg meg ut og var forholdsvis heldig med tidspunktet. Jeg er enig i at det har vært vanskelig å være skeptisk til PCIB og det ledelsen har fått til på TekInvestor. Det skyldes ikke skribenter som "Nextmove", men mange andre som har lav toleranse for å høre ting som ikke er i deres interesse.
Det var lenge hevdet at PCIB lå godt an til AA på sin gallegangsterapi. Men årene har gått og det virker som man ikke har kommet mye lenger. Det er på høy tid å skifte en ledelse som nå har holdt på alt for lenge med alt for få resultater.
boupa
21.09.2021 kl 10:01 8268

Det er mange "gode" skribenter som har lurt mye folk på pcib-tråden på tekinvestor. Var du kritisk til disse enerne ble du halshugd rimelig kjapt. Utrolig frustrerende å sitte dag ut og dag inn og se folk på forumet telle hvor mange millioner/milliarder de egentlig hadde, det var kun et spørsmål om tid. Har selv en kompis som sa til meg den dagen jeg solgte på 80 kr at det var det dummeste jeg kunne gjøre, og "hold på aksjene"! Helt enig med Krakkulf i at forumet blir fullstendig verdiløst når det ikke er rom for kritiske røster. Det har nok blitt bedre nå, men aksjen har da vel til de grader krakket også. Vanskelig å sitte å være bedrevitere da.
Jensemand
21.09.2021 kl 11:04 8212

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det som er forfærdeligt i dette papir er at styreformannen ikke har strittet PW ut.
Styreformannen er åpenbart gode venner med PW - og det ser vi nu resultatet av.
PW burde strittes ut - og forskningsresultaterne gåes igennem i sømmene, så det kan bli klarlagt om der er fiflet med forskningeresultaterne.
Vi er inne i den psykopatiske fase med denne CEO.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 16:07 8083

Jeg vet ikke hvilke bakgrunn styreformannen og styremedlemmene har, men kanskje vi har ett svakt styre som bare jatter med? De har i hvertfall ikke tatt noen grep for aa rette opp situasjonen.

For det som er virkeligheten, er at PCIB har rapportert om gode forskningsresultater som det ser ut som at ingen er villige til og betale for? Det er den store gaaten. Vi fortjener en forklaring paa dette!
Redigert 21.09.2021 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2021 kl 20:46 7857

Biontech, Ultimovacs og Astra Zeneca avviste PCIB, samtidig som Per Walday sier vi oppnaadde gode resultater sammen med Ultimovacs og Astra Zeneca.

Da ma PW mene leveringsresultater. Saa kanskje det er saa enkelt at ingen av disse hadde medisiner som virket? For Biontechs del, er det mer vanskelig og sette fingeren paa hva som gikk galt. Hvis ingen andre har opplysninger om dette som har gaatt meg hus forbi.

Men hva med eTHerna som har vaert gratispartner i ja det maa vaere rundt 6 aar naa, omtrent like lenge som Astra Zeneca pluss ett aar til. Hva skjer der? For saavidt jeg vet har ikke PW sendt de paa doer enda?

Uansett, det blir spennede og se hvor mange gratispartnere vi maa jobbe oss igjennom, foer vi finner en som har en medisin som vi kan levere og som virkersamtidig.

Men det kan vise seg og bli vanskelig, siden Biontech og company nevnt over er serioese mrna bedrifter som altsaa avviste Vacc og Nac. Derfor er det ekstra vanskelig og vite hva man skal haape paa i disse dager. For legger man sammen alle aarene PCIB har rurkt sammen med dette, begynner de slemme tankene om at alt kan gaa rett til bloksberg og materalisere seg;-((
Redigert 22.09.2021 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
bravi
23.09.2021 kl 00:34 7751

Etter kursraset fra 25 før Q2 til 15 kr nå er det ikke for mye å be om en forklaring på hvorfor ingen vil betale noe for de "gode" forskningsresultene. Den forklaringen bør helst komme fra styreformannen som er aksjonærenes fremste tillits mann.
Slettet bruker
23.09.2021 kl 08:46 7647

Ja, hvis ingen gjoer noen endringer i PCIB's ledelse, er det store sjangser for at vi vil tape alle pengene vi har investert.

Saavidt jeg vet har vel PCIB ansatt tilsammen 3 eller 4 selgere som ikke faar til noenting, bortsett fra og inngaa gratis avtaler. PCIB burde satt de paa provisjonslioenn, saa hadde de kanskje skjerpet seg.
Redigert 23.09.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare