PEN-PRODUCTION UPDATE AT DUSSAFU

helloween
PEN 25.10.2018 kl 07:27 20554

Oslo, October 25, 2018- Panoro Energy (the “Company” or “Panoro” with OSE ticker: “PEN”) is pleased to report initial production rates at the Tortue field located in the Dussafu Marin PSC, offshore Gabon, are fully in line with expectations.
On September 16, 2018, first oil production commenced at the BW Offshore operated Tortue field, producing from the initial 2 horizontal production wells into the BW Adolo FPSO. A 72-hour performance test on the FPSO process plant was successfully completed on September 21, 2018. Production from the two wells has been, and continues to be, optimised and tested, and both wells are currently under separate pressure build up tests. While well and vessel testing continue for the coming weeks, the wells have delivered a stabilised rate in the middle of the 10,000-15,000 bopd guidance range previously provided.
John Hamilton, CEO of Panoro said: “We are very pleased with the initial production and operations at the Tortue field, located in the Dussafu Marin PSC. Phase 1 at Tortue has been delivered on time, on budget and to operational expectation".
A further update on production operations will be provided by Panoro and the operator in November.
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Black Peter
26.10.2018 kl 09:06 4194

Vi får se litt på det fremover, det er mye info som kommer som du sier.. God helg når den kommer! :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 09:08 4181

fra melding; "A further update on production operations will be provided by Panoro and the operator in November."

Ta det med ro frem til Q3. Tror kursen har roet seg nå. Børsen kan gå ned litt til. Men siste melding roet salgsiveren noe. Kan godt ligge å vake på 16 tallet inn til ny.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Spitzer
26.10.2018 kl 09:08 4180

Alby
Selskapsmessig ser det veldig bra ut. Må ikke stirre slik på aksjekursen - den vil hoppe litt opp og ned av forhold som ikke har noe med selskapet å gjøre. PEN sine utsikter er lyse hvor særlig Dussafu danner et sikkert og trygt fundament med mulig oppside både på Dussafu, men også de øvrige eiendelene. Vi venter oppdatering på PEN sin øvrige virksomhet samt også ressursoppdatering for Tortue (og kanskje også Ruche). Denne vet vi blir oppjustert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
gunnarius
26.10.2018 kl 09:30 4099

Kanonmelding i går ifm. flow og status Dussafu. Markedet priset ikke denne gladmeldingen i det hele tatt. Det er kun frykt og shorting som råder. Tror man at oljeprosen vil krype oppover ved den tid oljesanksjonene mot Iran setter inn (deadline 4. november) og etter mellomvalget i USA (6. november), samt PENs Q3 13. november, så sitter man eller øker. Ser heller ikke bort i fra at enkelte større investorer finner ut at nok er nok og det blir noe mer fart i aksjen. Utelat heller aldri meldinger som kan komme før Q3, tenker mest på en mulig Tunisia melding. God helg!
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
bmw5
26.10.2018 kl 09:35 4069

Med den positive flow meldingen samt oppgradering av resursene er det en god dag for kjøp, for når denne korreksjonen er over vil Pen aksjen stige ganske mye. Alt tyder på det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
helloween
26.10.2018 kl 09:41 4048

Den shorten må nok kjøpes tilbake innen kort tid;)
Ser ikke ut som om den er kjøpt tilbake foreløpig:DD
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
26.10.2018 kl 09:50 4012

I går ble det omsatt ca 1.2 millioner aksjer, hittil i dag under 100 000 aksjer. Merkelig handelsmønster
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
NilsAB
26.10.2018 kl 09:54 4009

Var vel en del store gutter som skulle inn i går da kanskje? De nyttet sjansen og handlet fra seg?
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
mimsa
26.10.2018 kl 10:16 3983

Et større selskap som har tro på fortsatt høy oljepris, samt gårsdagens flow melding på Dussafu kunne jo muligens være interesert å legge inn et bud på selskapet på et par og tyve. Da hadde mine gått rett ut av døra.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.10.2018 kl 10:31 3927

Mensis horribilis er et uttrykk man med rette kan bruke om kursen av PEN siste måned
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 10:50 3865

Veldig rolig og betryggende utvikling i dag. Relativt rolig med tanke på OSE og Olja. Mulig shorterne tok exit i går.
Vi får se om shorten fremdeles sitter i ettermiddag. Overraskende om de har vektet seg opp. Skal ikke se bort i fra at shorten helt eller delvis er dekket inn. Kanskje har de beholdt en mindre posisjon tilfelle mindre positiv melding fra PEN i neste omgang. Dyktige tradere burde klare å unngå større shortskvis i dette markedet. Eller hur?
Ser for meg at shorterne er fornøyd og avsluttet shorten i går og tviler på det kommer en shortinndekkning som mange drømmer om. Men man kan jo håpe shorterne går for grådighet og tøyer strikken lengre...

PEN er nok banket tilbake til et nivå der den hører hjemme i dagens børsklima. Tar man tar den raske kursveksten til PEN i betraktning er det kanskje ikke overraskende at mange kastet kortene. Mimsa traff best denne gangen. Holder oljeprisen seg høy er vi "snart" tilbake på 20 tallet når støvet legger seg. Jeg er i hvert fall overbevist om kursen ligger noen kroner høyere rundt nyttår enn den gjør i dag. Gitt oljeprisen holder seg pluss gode nyheter.

God helg!
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Alby
26.10.2018 kl 12:10 3683

Svart dag !!
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
gunnarius
26.10.2018 kl 12:15 3663

En aller siste før det er helg og egentlig til ære for Fluefiskeren. Sikkert mimsa også, hvor begge aksjonærene synes være noe urolig over Tunisia engasjementet.

Selv om Panoro har redegjort ganske grundig for sitt strategivalg, er det helt rimelig at markedet er skeptisk. Fordi man vet ikke sikkert om det virkelig kan bli produksjon, forlengelse eller farm in partner. Samlet denne skepsis opp i en henvendelse til selskapet. Viste til den nylig avholdte petroleumskonferansen 22-24 oktober hvor Panoro deltok, samt forfektet at en del av aksjonærene her til lands var urolig over denne investeringen og engasjement i Tunisia. Presiserte at en prosentvis del av aksjonærene faktisk mente at det hele måtte ses på som en ulempe. Hensikten min er åpenbar: Fremprovosere det som selskapet sitter med ved neste korsvei, slik at markedet blir grundig informert.

Nå vet vi jo at det arbeides med forlengelsen av permit og dedikert farm in partner, som trolig medfører cash eller carry, muligens en kombo. Selskapet bekreftet at det var meget busy i Tunisia og ville bringe the story videre fremover. Det er faktisk min mening at per i dag, med Dussafu vel anbrakt og Aje salg som ongoing, vil Tunisia og trolig produkjon fra Salloum en gang i 2019, være selve jokeren til videre kjapp kursøkning.

Markedet må forvente en melding hertil før eller etter Q3, 13. november. Jeg håper og tror på før.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
aksjeguruen
26.10.2018 kl 12:35 3600

22.jan 2013 tok jeg mine første kort i denne med inngang 2,79. Siden den gang har det vært både mye himmel og hælvete, men etter siste tidas hælvete sitter man trofast med sin pott fordi jeg mener at det positive som har ligget foran har sett ut bedre enn det som er tilbakelagt. Slik er det i hvert fall nå hvor det er flere triggere enn på lenge, og da må man være optimist selv i dette mørke og kalde børsuværet vi opplever nå. Stor takk til de som informerer, og også til de som er skeptiske samt at det er et saklig diskusjonsnivå blant PENfolket.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
bmw5
26.10.2018 kl 12:36 3599

Jeg tror ikke dette har noe med Tunisia prospektet å gjøre, men shorting. Tunisia prospektet fikk Pen nesten gratis, så hva skulle være galt med det. Dussafu var jo typisk eksempel på et prosjekt få trodde på og var priset til 0. I dag er Tunisia priset til 0, men muligheten for at det kan bli et godt investerings objekt for Pen er stor. Pen har en dyktig organisasjon med hensyn til oljevirksomhet og av den grunn kan Tunisia prosjektet bli en god investering.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 12:41 3570

Bra jobbet gunnarius.

Selve boreoperasjonen på første brønn på Salloum er det vel antydet kan gjøres med en landrigg? Infrastruktur for eksport er etter det jeg forstår like i nærheten. Er det noen med god kjennskap til fortiden som vet hvorfor dette ikke er bygget ut og satt i drift av DNO forlengst?
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
piff
26.10.2018 kl 12:53 3535

Og ikke glem nedbetalingen av gjelden til BWO,
Troe du må halverer ditt regnskap.
Ellers god helg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
bmw5
26.10.2018 kl 13:04 3505

Ja det er litt underlig det hele. Selv om de to brønnene på dussafu produserer nesten max av hva oljebrønner kan så har det ingen betydning for aksjekursen. Utrolig men sant.
Redigert 20.01.2021 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2018 kl 13:07 3657

Piff,

selskapet skal vel bruke den frie cashflowen både til nedbetaling av gjeld og til nye investeringer. Ved 70 dollar/fat antar BWO ca. 1,5 år med produksjon på dagens nivå før investeringene for fase 1 er nedbetalt. Beste nye feltutbyggingsprosjekt i Vest Afrika. ;-)
Spitzer
26.10.2018 kl 13:11 3647

Nedbetaling av gjeld påvirker likviditeten, men ikke resultatet.
Hele inntekten fra Dussafu skal inntektsføres hvor royalties o.l. kommer til fradrag.
Likviditetsmessig er det selvsagt annerledes - i stedet for at bankkontoen fylles opp ved overskudd i regnskapet, så reduseres heller gjeld.
ToffeeMan
26.10.2018 kl 15:03 5884

Sa ikke SEB-analysen i juni opp mot 60 kr bare for Dassafu? Her meldes det at alt går etter planen...og vi vaker rundt 15 kr. Det er en skam:(
gunnarius
26.10.2018 kl 15:41 5789

Shortinndekningen har begynt?

369.218 - 25/10
377.957 -24/10

https://ssr.finanstilsynet.no/

Gi nå endelig vekk aksjene så dette kan bli overstått.
99999
26.10.2018 kl 15:44 5775

Mye tvangssalg ennå. Noen som har satset mer penger enn de har råd til.
Fluefiskeren
26.10.2018 kl 16:16 5682

Skam for hvem?
Jajaja
26.10.2018 kl 16:18 5661

"Mye tvangssalg ennå" - en antagelse el faktisk informasjon? Dersom det siste, hvor er den informasjonen fra?
Slettet bruker
26.10.2018 kl 16:23 5642

Spørsmålet er hvor langt ned vi kan synke. Skulle tro både krakk og overprising er lagt inn i PEN-kursen nå. Men slik virker det ikke å være. Shorten er bare så vidt redusert. Med andre ord forventer de at markedet og PEN har mer å gå på nedover. Får håpe grådigheten tar de. Får trøste oss med at vi faller på relativt lat volum, akkurat nok til å dekke shorten;) Kan jo hende mange har vært belånte i aksjen. Men nå kan det jammen ikke være mange igjen.




ToffeeMan
26.10.2018 kl 17:01 5516

Fluefiskeren skrev Skam for hvem?
Selskapet var allerede før god flowmelding dypt frustrert over utviklingen i aksjekursen. Panoro har fått mer juling enn fortjent på OSE
NilsAB
26.10.2018 kl 17:03 5510

I ettermiddag har ikke aksjen reagert med oljeprisen som den gjorde i går og tidligere i dag heller... PEN bare faller, og jeg begynte faktisk å føle på å selge... oh, well... Sitter nå enda, men det begynner å gjøre vondt... En ting er som i går at vi flagrer litt opp og ned, men når det går jevnt ned som i dag og nesten 6%... Det er ikke noe jeg setter pris på, og får meg til å lure på om noen vet noe jeg ikke har tatt med i beregningen...
Slettet bruker
26.10.2018 kl 17:08 5494

:-) panikk heldigvis på lavt volumen - synes nå ikke den short var så veldig stor
99999
26.10.2018 kl 18:30 5373

Alltid en del aksjonærer som er overbelånte som må selge frivillig eller at meglerhusene selger aksjene, når en aksje faller mye på kort tid.

Det er surt, når kursmålene for aksjen er fra 25kr til 60kr. Ingen av meglerhusene har vært ute og korrigert ned kursmålene. Oppfatter aksjen som mer sikker
nå etter at de har meldt first oil og at de har meldt flow som predikert. Dog har oljeprisen falt noe tilbake, men ikke veldig mye. De fleste norske meglerhusene tror på en høyere oljepris etter Iran sanksjonene trår i kraft. Flere av aksjonærene som ikke har greie på oljeproduksjon har blitt veldige nervøse pga at det tok lang tid for å melde flow. Mange som har vært på forumet her har vært veldig bekymret. Oppfatter aksjen som oversolgt og at aksjekursen skal få en rekyl.

Oljeprisen er noe opp etter stengetid som er positivt!


Fluefiskeren
26.10.2018 kl 18:40 5346

Panoro og Tunisia enda en gang. Det måtte betales 2 mill USA for tilbakelevering av Hammer, og det var vel Panoro som måtte betale 100% av dette.

Dette sies i junipresentasjonen:

«In case of relinquishment, DNO Tunisia may need to pay approximately USD 2m penalty during 2018».

Regner med at denne forpliktelsen er overført til PEN. 2 milloner dollar høres kanskje ikke veldig mye ut, men hvis vi regner at PEN har en produksjon på 700 fat om dagen så tilsvarer dette en produksjonen for 2000 000/700 x 77,3 (oljepris)=37

Aje må altså produsere i 37 dager for å hente inn dette. Senere er det bekreftet at lisensen er tilbakelevert til myndighetene.

Det som virkelig er egnet til å skremme er at dersom ikke forpliktelsene på Salloum er oppfylt i løpet av desember må de betale 12 mill USD i straff. Dette jobbes det selsagt med, men da vil jeg også tro at de må ha inn en partner. Håper selvsagt dette går i orden, men med APCL i minnet så er jeg nervøs for slikt. Husk også at de har fått 25 nye mennesker på lønningslisten.

Dette er nok momenter som ihvertfall større nåværende og potensielt fremtidige merker seg. Håper jeg ser spøkelser på høylys dag. Eventuell utbygging og infrastruktur er ihvertfall veldig gunstig økonomisk sett. Håper vi får nye opplysninger på Q3 13. november. Eller at noen her betrygger meg ?
Redigert 26.10.2018 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
piff
26.10.2018 kl 19:17 5278

Belåningsgraden for pen i Nordnet er kun 10%.
Faktumet er ikke shortene, om en ser på historikken til selskapet og dens aksjebevegelse ,så oppfører aksjen seg helt i tråd med tidligere .
Volumet er dog høyre ene da kursen lå på kr 0.70/80, i sin tid.
Aksjen har alltid blitt traidet ned etter nyhet ,og spesielt i påvente av nyheter og markede har snudd i negativt terreng .
Gladnyhet er inntruffet men den negative tonene på verdens børser og en rekord høy frykt indeks setter en effektiv stopper for oppgang i aksje såvell verdens børser.
Som sagt Pen har aldrig vært heldig med sin taiming av gode nyheter, disse har kommet sluppet i et dårlig børsklima. Dette ser en igjen i disse dager.
Som skrevet tidligere. blir ikke overasket om en ser aksjekursen ned mot siste emisjonskurs før det snur. Var de ca kr 12.80 ? om jeg husker riktig.
Gjør klar her for nye påfyll om det skulle inntreffe.
Pen har all grunn nå til og lykkes med Dussafu, Bare AJE som irriterer med så i h......
Usikker hav Tunisia kommer til og bidra med enda. Og ikke minst framtidige kostnader .
Penge sekken til pen er heller ikke noe og rope hurra for , det kommer til og koste med framtidige innvesteringer både på Dussafu og Tunisia, Aje nevner jeg ikke nå ,da det er for mye uklart runde lisensen pr i dag.



Jajaja
26.10.2018 kl 19:55 5213

Hvor har du det ifra da, ...at det _alltid_ er overbelånte aksjonærer ....og derfor tvangssalg i PEN?
Redigert 26.10.2018 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
gunnarius
26.10.2018 kl 20:03 5198

For en gangs skyld vil jeg hevde at du fremsetter et forhold og Tunisia som case noe vel unyansert. Kostnad på USD 2 mill. og allerede budsjettert for 2018, er knyttet opp mot Hammamet permit som trolig oppgis. Selskapet bekrefter selv at dette angår non-core for Panoro. Her må man huske på at Panoro Tunisia Exploration (PTE) fikk med USD 8.3 mill. som ledd i transaksjonen. I tillegg fikk PTE med i deal kontorer, varehus og inventar/boreutsyr etc. Verdi eksisterende inventory for drilling activities er oppgitt hadde en innkjøpsverdi på ca. USD 6 mill.

Synes man angriper og omtaler forpliktelsen på 12 mill. som en ren risk. Vil snarere snu på det og si at dette omhandler en ønsket setting som PTE visste om og egentlig forutsetter skal bli utløst. Det heter i presentasjonsmaterialet ifm. Salloum: Currently, to drill exploration well plus deeper well extension (cost of USD 12m stipulated in commitment) . Markedet er informert hvordan Panoro har tenkt å løse dette. Høyst trolig vil dedikert farm in partner uansett måtte ta sin andel, samt kjenner jeg Panoro rett så gir ikke selskapet bort eiendel, men sørger for cash eller carry, eller en kombo hertil.

Slik jeg har forstått kjenner allerede den indre krets i selskapet, trolig iallefall en person, til denne oljefamilien, det vises til. Dvs. sammen med General Manager, som agerte som Chairman på konferansen og har erfaring fra ETAP (det nasjonale oljeselskapet) , samt god kontakt og skryter av god relasjon med ETAP - sannsynligvis vil bety at forlengelsen av permit bør være en kurant sak. For slik industriministeren uttalte, trenger Tunisia mer olje til eget forbruk. Produserer per i dag ca. 50% av eget forbruk. Ministeren nevnte at det var lagt planer om boring av til sammen 30-50 brønner. Dette er hva Panoro ønsker å bli del av, med allerede etablert kontaktnett, organisasjon, privat næringsliv og infrastruktur relatert produksjonen (Salloum). Very low OPEX and very low CAPEX, heter det fra Panoros side ifm. Salloum prosjektet. Holds approx. 5 MM recoverable oil reserves. Fast-track utbygging. Trolig med produksjon fra en gang i løpet av 2019.

Selskapet sa i en mail til meg at det er busy i Tunisia og "the story" vil fortsette videre ....

La oss nå først få høre hva Panoro mener oppriktig om Tunisia og potensial før all skepsis bringes til torgs. Rimeligvis er det risk til stede, men pga. vinn-vinn for myndighetene - inntekt og produksjon, næringsliv og verdiskaping for Panoro, etablert org. og GM med erfaring fra bl.a. ETAP. god relasjon rent generelt med ETAP, ser jeg liten grunn til å frykte at forlengelsen av permit ikke blir innvilget. Panoro er faktisk så klar at ved den tid forlengelsen av permit foreligger, er det bare å trykke på knappen - så ruller Salloum prosjektet videre med sikte på olje som fast-track i 2019. Panoro er busy til tusen der nede. Deltok på konferanse med stand (22-24 okt.), stiller opp i media. Gjøres dette med tanke eller stor risk for å bli nektet forlengelse av permit eller innfri forpliktelse? Neppe..

Når det gjelder de totale forpliktelsene:

- Hammamet - forpliktelse USD 2 mill., tilbakeleveres trolig og ligger i budsjett for 2018, men tas eventuelt av cash som fulgte med deal på USD 8.3 mill.

- Salloum - forpliktelse USD 12 mill. Salloum prosjektet - trolig farm in partner deltar og kompenserer Panoro, men forpliktelse dedisert boring av to brønner, hvorav 1 er boret og testet for kort periode med 1.800 f/d.

- Ras El Besh - no commitments outstanding and valid until September 2038.

Vil hevde at Panoro har god oversikt over commitments og har fransktalende i styre som allerede trolig føler seg på hjemmebane.
Redigert 26.10.2018 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.10.2018 kl 20:43 5111

Gunnarius

Skulle ønske jeg var like entusiastisk som deg nr det gjelder Tunisia.

Hammamet er forøvrig tilbakegitt. Husker ikke hvor jeg leste det, men dette er fra siste kvartalsrapport

“Hammamet Offshore Exploration Permit: Medco (Operator), Panoro Energy (46% interest)
An application for relinquishment has been made by the Operator of the permit. The Permit is due to expire in September 2018.”


Hammamet er også fjernet fra deres hjemmeside under operations. Se kartet

http://www.panoroenergy.com/tunisia-operations/

Lykke til for alle aksjonærer!




Redigert 26.10.2018 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
NilsAB
26.10.2018 kl 20:48 5099

Og nå går olja til værs!
99999
26.10.2018 kl 21:00 5073

Da det ikke finnes noen oversikt over tvangssalg på Oslo Børs blir det en gjetning fra tidligere børsfall. Ser ut som andre her har fulgt pen tett over mange år som har en god forklaring til nedgangen. Jeg vil si at Dussafu er et suksess prosjekt som er levert på tid og kost i Vest Afrika og foreløpig oppnådd forventet produksjonsrate. Dette har vært en svært viktig milepel for Panoro. Vil tro at de aller fleste aksjonærene er skuffet over kursnedgangen i aksjen etter denne milepelen er oppnådd og spør om hva som skjer. Lakseaksjene på Oslo Børs har knapt rørt seg i verdi under børsfallet.
Idar1
26.10.2018 kl 21:46 4996

FF/ Gunnarius
Når man leser meldingen kan det se ut som om de kun har planer for Sfax


Transaction Summary
DNO Tunisia AS holds 3 offshore assets: Sfax Offshore Exploration Permit, Ras El
Besh Concession, and Hammamet Offshore Permit. Each of those assets has existing
oil discoveries and material exploration upside. Panoro plans to secure an
extension or renewal of the Sfax Offshore Exploration Permit, where Panoro
intends to fast-track the development of the very shallow water Salloum oil
discovery (ca 5 million barrels recoverable and tested at 1848 bopd).

https://forum.hegnar.no/thread/6584/view
Fluefiskeren
26.10.2018 kl 22:05 4948

Idar. Det er som jeg skriver. Hammamet er tilbakelevert til myndighetene
gunnarius
26.10.2018 kl 22:22 4907

Ja, slik det foreligger nå er det kun fast-track Salloum som vil gjelde. Dvs, kjapp cash flow, trolig en gang i 2019. Men først melding om forlengelse og kompensasjonsformat ifm. allerede bestemt farm in partner.

Slik det endte på Wall Street i kveld bør ikke medføre noe ras på mandag.

Oljeprisen er opp og ligger over $77 i øyeblikket. Dvs. ca $4 lavere enn 27. sept. hvor PENs aksjekurs var NOK 23.20, nå NOK 15.10

Den meldte Dussafu produksjonen og update som ga null utelling, vil trolig investorer eller analytikere fange opp og vil bli materialisert.

Oljeprisen vil vise vei. Går oljeprisen lavere enn nå - gitt sanksjonene og det er meldt at Kina allerede har redusert med 600.000 fat per dag fra Iran, vil overraske. Er alltid optimist og tror på en god neste børsuke.
Redigert 26.10.2018 kl 22:26 Du må logge inn for å svare