BORR – Klar til avgang
Borr prises nærmest som en opsjon med en enorm oppside om guidingen treffer. Sanseligheten for dette bedres dag for dag og det spruter med nye avtaler innen oljerelaterte. Ja det er risiko og mye nerver men en helt klar risk/reward som bare lyser grønt.
At aksjen er notert i Norge og USA er «vell og bra» men sinker så langt kursoppgangen. Det er nettopp dette som gjør at du og jeg kan bli med på tidenes oppgang.
Teknisk har den nærmest en perfekt Fibonacci retracement etter bunn august og topp september. Vi snakker 8,50 før 10,- og 12,-. Etter det snakker vi 40,-
Aksjen er kraftig shortet, spesielt i USA. Shorterene bør nå etter hvert kjenne sin besøkelsestid å inndekning forventes.
TMP
At aksjen er notert i Norge og USA er «vell og bra» men sinker så langt kursoppgangen. Det er nettopp dette som gjør at du og jeg kan bli med på tidenes oppgang.
Teknisk har den nærmest en perfekt Fibonacci retracement etter bunn august og topp september. Vi snakker 8,50 før 10,- og 12,-. Etter det snakker vi 40,-
Aksjen er kraftig shortet, spesielt i USA. Shorterene bør nå etter hvert kjenne sin besøkelsestid å inndekning forventes.
TMP
Redigert 28.10.2021 kl 11:55
Du må logge inn for å svare
oppturen
28.01.2022 kl 15:33
6142
Der kom bekreftelsen 😀
Alle formaliteter er nå på plass.
Vil tro vi er over 20 iløpet av Mandag 😀👏
Alle formaliteter er nå på plass.
Vil tro vi er over 20 iløpet av Mandag 😀👏
bingobongo
29.01.2022 kl 00:38
5968
For gjort å glemme antallet i farten. Mao, kun litt under 200k «spart». Hvilken megler bruker du? Jeg har en del borr, men fikk ikke tilbud om å tegne for mer den gangen
olew69
28.12.2021 kl 00:48
2891
Hvalross skrev
https://chat.xtrainvestor.com/channel/tradingchat Svend Egil Larsen og fler andre sier 2.25.
Tegnet meg for 100000 aksjer.får håpe jeg får noe😊👍
olew69
28.12.2021 kl 00:48
2891
Hvalross skrev
https://chat.xtrainvestor.com/channel/tradingchat Svend Egil Larsen og fler andre sier 2.25.
Tegnet meg for 100000 aksjer.får håpe jeg får noe😊👍
olew69
29.01.2022 kl 09:15
5833
Ja fort gjort og glemme.😊jeg har 121000 aksjer hos saxobank.(mitt holding selskap)og 140000 aksjer privat via dnb markeds.men var en hyggelig megler fra Platou sec som ringte,og sendte over papirer til tegning.
oppturen
29.01.2022 kl 09:33
5812
Knallsterk børsavslutning over dammen, borr sluttet på 2,1 eller nok 18,9. iløpet av mandag blir nye aksjer registrert og det til kurs 2,25 eller nok 20,25 , jeg blir forundret om ikke kursen kommer over dette nivået ganske raskt.
Det er nok ikke lenge til det kommer melding om nye kontrakter heller, med dagens oljepris og energi underskudd så må det borres mer.
Europa med Tyskland i spissen fortsetter selvmordet med nedstenging av atomkraft. Idiotene skal bygge mer vindkraft, selv om det er store kraft overskudd når det blåser, hvor store må parkene være for å levere nokk energi når det er vindstille ?? Det er dette de bygger ut for å få på plass nå, ( så brennes det kull og olje i gamle nødløsninger)
Det er nok ikke lenge til det kommer melding om nye kontrakter heller, med dagens oljepris og energi underskudd så må det borres mer.
Europa med Tyskland i spissen fortsetter selvmordet med nedstenging av atomkraft. Idiotene skal bygge mer vindkraft, selv om det er store kraft overskudd når det blåser, hvor store må parkene være for å levere nokk energi når det er vindstille ?? Det er dette de bygger ut for å få på plass nå, ( så brennes det kull og olje i gamle nødløsninger)
Trøimgull
29.01.2022 kl 12:16
5775
Jeg ble også oppringt av clarsons platou 3.juledag. Jeg tegnet ikke, men har kjøpt aksjer under emisjonskurs ila januar.
En liten "godbit! 59 sekunder inn i denne videoen. Ikke se på bildet men legg merke til tale og undertekst. Borr har ved flere anledninger antydet kommende spennende muligheter i Midtøsten. Svaret kan ligge nettopp her og i så fall er det neppe småtterier vi kan vente oss.
https://youtu.be/Va8PgOdOALs
https://youtu.be/Va8PgOdOALs
Sola
31.01.2022 kl 14:08
5369
Nja, mye nye aksjer og høy omsetning. Noen fikk seg et raskt tap hær ser det ut til ? Litt merkelig utvikling i Borr om dagen.
oppturen
31.01.2022 kl 14:26
5356
Ja, forunderlig. Kan være noen som har tegnet seg for mer enn de skulle, men merkelig hvordan den synker på syltynt volum og hogget til med større poster langt høyere
Sola
01.02.2022 kl 12:50
5080
Jeg kan ikke se noen logikk i bevegelsene opp & ned i Borr no. Kan det være at noen som var med på siste emisjon tar tap no,med ny inngang på et lavere nivå?
Ikke lett å si, men hva kan man forvente fram mot q4 i slutten av måneden ? Ser at aksjekursen har steget relativt kraftig i forkant av både q2 og q3 for å falle noe tilbake igjen, men trenden er stigende og både toppene og bunnene i kursen blir gradvis høyere. Innsidekjøpene på 2,25USD taler vel for at bunnen er passert og at det er bedring i sikte
Ikke lett å si, men hva kan man forvente fram mot q4 i slutten av måneden ? Ser at aksjekursen har steget relativt kraftig i forkant av både q2 og q3 for å falle noe tilbake igjen, men trenden er stigende og både toppene og bunnene i kursen blir gradvis høyere. Innsidekjøpene på 2,25USD taler vel for at bunnen er passert og at det er bedring i sikte
Borr bryter nå opp i et "Fallende triangel - bullish pattern" med autogenerert target i området NOK 18,8140 - 19,4570. I så fall nærmer vi oss øvre diagonal i negativ kanal ca. NOK 19,62. Brudd her vil tilkjennegi trendendring.
Det gikk jo så det suste. Og... Det gjør det også i USA.
Tenker vi får en super dag i morgen. Flere aksjer er i ferd med å bryte ut på oppsiden etter brudd opp gjennom 64,00 i PHLX Oil Service Index. Borr og Transocean er kraftig opp i USA nå. Bryter Borr USD 2,30 gir dette et klart signal om trendskifte. Som jeg også har nevnt i andre tråder er de fleste offshore aksjene her hjemme vektet mot bl.a. PHLX Oil Service Index. Og slik ser det ut akkurat nå. Slenger også med siste oppdatering på short i USA. Blir nok kraftig inndekning om/når brudd opp gjennom USD 2,30 materialiseres.
https://finance.yahoo.com/chart/BORR
https://finance.yahoo.com/quote/%5EOSX/chart
https://shortsqueeze.com/?symbol=borr
Tenker vi får en super dag i morgen. Flere aksjer er i ferd med å bryte ut på oppsiden etter brudd opp gjennom 64,00 i PHLX Oil Service Index. Borr og Transocean er kraftig opp i USA nå. Bryter Borr USD 2,30 gir dette et klart signal om trendskifte. Som jeg også har nevnt i andre tråder er de fleste offshore aksjene her hjemme vektet mot bl.a. PHLX Oil Service Index. Og slik ser det ut akkurat nå. Slenger også med siste oppdatering på short i USA. Blir nok kraftig inndekning om/når brudd opp gjennom USD 2,30 materialiseres.
https://finance.yahoo.com/quote/%5EOSX/chart
https://shortsqueeze.com/?symbol=borr
Redigert 01.02.2022 kl 17:25
PS. Slenger med "Target 1" ved brudd opp som leser USD 3,27 som ved kurs USD/NOK 8,85 gir NOK 28,94. Tenker jeg gir meg nå. Lykke til.
Like måte TrengMerPeng.
Nærmer oss en rekyl nå, fine prosenter opp i Us.
Ligger til rette for en oppgang på 8-10 %, helst mer imorra.
Nærmer oss en rekyl nå, fine prosenter opp i Us.
Ligger til rette for en oppgang på 8-10 %, helst mer imorra.
Jepp... Gode tider er i anmarsj. Slenger med "Target 2" for formasjonen som leser USD 6,25 eller NOK 55,30
Nadia har et gjennomanalysert bilde av oljemarkedet.
Til de grader Bullish, liker den dama ass
Til de grader Bullish, liker den dama ass
Sola
01.02.2022 kl 21:12
4764
Slettet brukerskrev Kanskje ikke helt fjernt... https://www.youtube.com/watch?v=ZssPQNt7FMw
Takk for nyttige linker TrengMerPeng
Tilbake med et lite bet her. Koselig aksje. Stadig bedrede markedsforhold mens Borr ligger låst til 20. Men kor lenge?
Bongofrakongo
04.02.2022 kl 16:17
6649
Hvor finner man statistikk over shortere til Borr på USA-børsen?
Slettet brukerskrev Kommer borret?
Borr bryter opp i kile i USA. Bekreftet brudd gir target 27 og 55
Bongofrakongo skrev Hvor finner man statistikk over shortere til Borr på USA-børsen?
Slettet brukerskrev Borr bryter opp i kile i USA. Bekreftet brudd gir target 27 og 55
Mye tyder på brudd i dag. bruddsted skal nok fundamenteres gjennom test fra overside. Disse nivåene ved befestet vil gi grunnlag for å dekke short, Vi kan muligens forvente et short rally til uken. God helg.
Sola
07.02.2022 kl 09:44
6232
Voldsom omsetning hittil i dag. Noe på gang som "oss vanlige" ikke vet ?
Dølle
07.02.2022 kl 09:54
6201
Shortmafian som herjer....virker jo klin umulig å få denne over 20 , tross oljepriser man bare kunne drømme om for et halvt år siden
Jguiden
08.02.2022 kl 06:02
5676
Hamilton, Bermuda, 7 February 2022
Current Chairman of the Board of Borr Drilling Limited (the “Company”) (OSE and NYSE: “BORR”), Paal Kibsgaard, has today informed the Board that due to other work-related commitments, he will need to step down from his role as Chairman. Mr. Kibsgaard is pleased to continue to serve as a regular Board Member.
The Board has elected Vice Chairman Tor Olav Troim, to be the new Chairman of the Board. Troim was previously Chairman for Borr Drilling from establishment of the Company until 8 October, 2019.
The Board of Directors
Borr Drilling Limited
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Current Chairman of the Board of Borr Drilling Limited (the “Company”) (OSE and NYSE: “BORR”), Paal Kibsgaard, has today informed the Board that due to other work-related commitments, he will need to step down from his role as Chairman. Mr. Kibsgaard is pleased to continue to serve as a regular Board Member.
The Board has elected Vice Chairman Tor Olav Troim, to be the new Chairman of the Board. Troim was previously Chairman for Borr Drilling from establishment of the Company until 8 October, 2019.
The Board of Directors
Borr Drilling Limited
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Sola
09.02.2022 kl 22:46
4670
Kan vi få et lite rally mot q4 i sluttuke? Trodde for øvrig q4 skulle komme 28/2.
FINANCIAL YEAR 2021
16.02.2022 – Quarterly Report – Q4
FINANCIAL YEAR 2021
16.02.2022 – Quarterly Report – Q4
bingobongo
09.02.2022 kl 23:17
4601
Tolker det positivt at de fremskynder Q4. Tror ikke nødvendigvis kvartalet blir så mye bedre enn Q3, men vi får anta de har landet noen nye kontrakter for rigger som går av kontrakt + (et par..?) reaktiveringer av warm stacked rigger så burde det bli bra trøkk.
Dølle
10.02.2022 kl 10:52
4373
Virker ivertfall stabil rundt 20 nå ,så får håpe det er en ny bunn hvor man kan snuse seriøst på 25 iløpet av 1 mnd eller 2
Nå ventes "russiske prosenter".
Etter en konsolideringsperiode er Borr klar for et nytt "legg". Et brudd opp gjennom 21,00 - 21,40 vil kunne føre aksen relativt raskt til 40,-. Det er så og si ingen teknisk motstand på vei opp dit. Go Borr Go...
Etter en konsolideringsperiode er Borr klar for et nytt "legg". Et brudd opp gjennom 21,00 - 21,40 vil kunne føre aksen relativt raskt til 40,-. Det er så og si ingen teknisk motstand på vei opp dit. Go Borr Go...
Dølle
11.02.2022 kl 18:00
4088
Begynner få tro på at det er hold i nedre bunner. Får du rett og den drar seg mot 40 skal jeg pokkern meg prøve på en strak baklengs salto
Hehe..
Borr var noe svak i ordinær børstid i USA fredag. Aksjen prøver å rive seg løs. I "after hours" steg imidlertid aksjen 5,51% til USD 2,49 eller NOK 22,08 på minivolum. Dette gir grunnlag for brudd opp gjennom "siste skanse" NOK 21,64 fra 28 desember 2021. Dette kan i første omgang ta Borr opp i øvre diagonal i nåværende kanal. Denne leser nå ca. 23,16. Et brudd opp vil tilkjennegi en sterkere stigningstakt. Falltakten ned fra området NOK 40,00 og ned mot bunn NOK 4,35 +/- var ca. 1 mnd. Gitt den manglende tekniske motstand før området NOK 40,00 kan man anta en tilsvarende tidslinje i kursopphentingen til NOK 40,00. Under de rådende og forventede markedsforhold med vedvarende sterk oljepris om farefulle svake lagre WW vil kursen neppe stoppe her men stige til NOK 70,- i et tidsperspektiv på ca. 6 mnd. før vi kan forvente kurser i beltet NOK 100,- til NOK 140,-. Dette senario kan korrespondere med et ytterligere sterkere markedsutsikter i 2023 - 2024.
Trekker vi inn PGS eller seismikk inn i dette bildet vet vi jo at det nå skal letes voldsomt i Mexicogulfen, India, Indonesia, Sri-Lanka og Vest Afrika. Dette er gigantiske prosjekter hvor det etter seismikk skal bores. Av spesiell interesse er jo India, Sri-Lanka, Indonesia og deler av Vest Afrika hvor mye av leting/boring vil skje på grunt vann og det er nettopp her Borr med sine Jack ups har sin nisje. I tillegg kommer Saudi Amoco med et større behov av Jack ups i Rødehavet gjennom sin enorme satsning på gass.
Setter man det tekniske bildet opp mot de fundamentale forhold ser man tydelig at dette senario kan slå inn. Jeg fastholder derfor at det er to aksjer på Oslo Børs som kan gjøre deg rik. (Sikker mange flere, spesielt i offshore). Mine valg er BORR og PGS som jeg har overvekt i både aksje og CFD porteføljen.
Borr var noe svak i ordinær børstid i USA fredag. Aksjen prøver å rive seg løs. I "after hours" steg imidlertid aksjen 5,51% til USD 2,49 eller NOK 22,08 på minivolum. Dette gir grunnlag for brudd opp gjennom "siste skanse" NOK 21,64 fra 28 desember 2021. Dette kan i første omgang ta Borr opp i øvre diagonal i nåværende kanal. Denne leser nå ca. 23,16. Et brudd opp vil tilkjennegi en sterkere stigningstakt. Falltakten ned fra området NOK 40,00 og ned mot bunn NOK 4,35 +/- var ca. 1 mnd. Gitt den manglende tekniske motstand før området NOK 40,00 kan man anta en tilsvarende tidslinje i kursopphentingen til NOK 40,00. Under de rådende og forventede markedsforhold med vedvarende sterk oljepris om farefulle svake lagre WW vil kursen neppe stoppe her men stige til NOK 70,- i et tidsperspektiv på ca. 6 mnd. før vi kan forvente kurser i beltet NOK 100,- til NOK 140,-. Dette senario kan korrespondere med et ytterligere sterkere markedsutsikter i 2023 - 2024.
Trekker vi inn PGS eller seismikk inn i dette bildet vet vi jo at det nå skal letes voldsomt i Mexicogulfen, India, Indonesia, Sri-Lanka og Vest Afrika. Dette er gigantiske prosjekter hvor det etter seismikk skal bores. Av spesiell interesse er jo India, Sri-Lanka, Indonesia og deler av Vest Afrika hvor mye av leting/boring vil skje på grunt vann og det er nettopp her Borr med sine Jack ups har sin nisje. I tillegg kommer Saudi Amoco med et større behov av Jack ups i Rødehavet gjennom sin enorme satsning på gass.
Setter man det tekniske bildet opp mot de fundamentale forhold ser man tydelig at dette senario kan slå inn. Jeg fastholder derfor at det er to aksjer på Oslo Børs som kan gjøre deg rik. (Sikker mange flere, spesielt i offshore). Mine valg er BORR og PGS som jeg har overvekt i både aksje og CFD porteføljen.
Redigert 12.02.2022 kl 13:29
Igjen takk for dine vurderinger👍
Da må du være forsiktig Dølle slik at du ikke deisser rett ned i bakken med hodet først.hehe.allt er jo mulig med 40 kroner i sikte.
Dine visjoner om pgs og borr er imponerende.Jeg har vært så heldig å følgt med på dine skriverier i pgs også,men jeg har ikke benyttet sjansen før den føk ned til kr 1..26,og jeg fikk handlet 100000 pgs på kroner 1.39.Tusen Hjertlig Takk for det TMP det blir peng på bok av det også, Det du skriver her Nå er Fantastisk imponerende treng mere peng. Du Gir håp for alle som tviler på Borr.Et stort håp er tent.
Med Vennligst Hilsen
D.F
Med Vennligst Hilsen
D.F
Redigert 12.02.2022 kl 15:03
Jeg annbefaler denne lektyren på det Varmeste.
Sluttkursen var 22.23 i After hours da dollar er nå i 8.94.,og nå søv dei over therre.Jeg pleier å løpe etter de.hehe.
Redigert 14.02.2022 kl 10:18
Tja...
Svakhetstegnene i USA fredag overføres til Oslo børs til tross for oppgangen i "After hours" på syltynt volum. Krigsfrykten som nå herjer i markedet må ta skylden for dette. Teknisk har vi dessverre brutt ned på nedsiden, noe som i første omgang gir utsikten "nøytral" fra "positiv". Borr bør finne relativt god støtte rundt NOK 20,00 +/-. Et brudd opp gjennom 21,50 - 21,60 er påkrevet før vi kan "friskmelde" aksjen. Om Russland kommer til å invadere Ukraina er høyest usikkert men kanskje lite sannsynlig. I så fall kan vi snart få en tilbaketrekning av tungt krigsmateriell da man neppe ønsker dette stående i vår gjørma som snart kommer. Jeg anbefaler for øvrig å lese artikkelen nedenfor.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/n%C3%A5r-vesten-hausser-opp-krig-i-ukraina/ar-AATNNvs?ocid=msedgntp
Svakhetstegnene i USA fredag overføres til Oslo børs til tross for oppgangen i "After hours" på syltynt volum. Krigsfrykten som nå herjer i markedet må ta skylden for dette. Teknisk har vi dessverre brutt ned på nedsiden, noe som i første omgang gir utsikten "nøytral" fra "positiv". Borr bør finne relativt god støtte rundt NOK 20,00 +/-. Et brudd opp gjennom 21,50 - 21,60 er påkrevet før vi kan "friskmelde" aksjen. Om Russland kommer til å invadere Ukraina er høyest usikkert men kanskje lite sannsynlig. I så fall kan vi snart få en tilbaketrekning av tungt krigsmateriell da man neppe ønsker dette stående i vår gjørma som snart kommer. Jeg anbefaler for øvrig å lese artikkelen nedenfor.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/n%C3%A5r-vesten-hausser-opp-krig-i-ukraina/ar-AATNNvs?ocid=msedgntp
Sola
14.02.2022 kl 11:43
3250
Et stort antall soldater har vel ikke troppet opp på grensa for å dra på telttur. Det er vel ingen som er vinnere om det oppstår konflikt bortsett fra våpen og oljeprodusenter. Det mest interessante i Borr er uansett q4 onsdag og hvordan selskapet ser på framtidsutsiktene. Spennende å se på bevegelsen i forkant. Sent i dag og i morgen
Jguiden
14.02.2022 kl 12:12
3204
Da plukket jeg litt tilbake på 20.0. Plukker mer om den skulle falle ned mot 19 før Q.