KJØØP!

Slettet bruker
RECSI 15.09.2021 kl 14:18 186974

SB1 analysen sier at han tror at ML Äpner, men at han ikke tror pÄ hÞy nok kapasitetsutnyttelse til Ä forsvare en hÞyere kurs enn 13 kr/aksjen.Vil ogsÄ minne om at den samme SB1 hadde kursmÄl pÄ REC pÄ 1kr. De tok altsÄ feil til de grader. Ikke tale om jeg selger REC pÄ disse nivÄene. Her er det bare Ä akkumulere hvis du har is i magen.

Pareto analysen er strong buy. TP 25kr
Arctic analysen er ogsÄ strong buy. TP 28kr

Personlig sÄ har solgt Apple og Tesla beholdningen min for Ä Þke REC posisjonen. Per i dag sÄ har jeg en hel ÄrslÞnn i REC
Tanjiro
17.09.2021 kl 15:58 4888

Ja, hadde ikke overrasket meg, en sÄ stor aktÞr har nok av krefter til Ä presse ned kursen. Helt galskap det som skjer. 3 dager med ren slakt. Positivt med shorting er at aksjene mÄ kjÞpes tilbake igjen, hÄper de gÄr i Blackrock sine fotspor.
Ærligtalt
17.09.2021 kl 16:02 4820

Shortere kan brenne i h......

God helg alle sammen, og mÄtte det snart komme positive avklaringer
IntravenĂžsiu
17.09.2021 kl 16:05 4810

Inobat er uavhengig av SK

https://group14.technology/en/news

Materialet er “drop in”, fungerer med eksisterende produksjonsteknikker.

Belþpet. 550 billion won er ikke for en en anodemateriale fabrikk men en batteri fabrikk, og jeg gjentar, materialet er “drop in” og fungere i eksisterende batterifabrikker rundt om kring i verden.

nemi's
17.09.2021 kl 16:10 4749

Det er bare tull, det du skriver. SK skal vÊre majoritetseier i sin battery materials fabrikk. Slettes ingen batterifabrikk. Du mÄ lese deg opp pÄ hva SK produserer, og hva partnerne publiserer. Det er altsÄ ikke slik at G14 blir eier av 25% i en batterifabrikk. Rimelig opplagt, egentlig.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 16:21 4922

StÞtter den 100%! Og det gjÞr de klarer vi fÄ noen positive nyheter snart. Aksjene mÄ kjÞpes tilbake...
Slettet bruker
17.09.2021 kl 16:21 4937

Simen Husby vi vet at det er du som stÄr bak den betilte analysen og dere hadde bestemt nÞyaktig det tidspunktet rett fÞr REC sin konferanse.
Hvem dere egentlig jobber for og hva dere har fÄtt i betalt for denne analysen som ble sluppet i markedet i det tidspunktet er nÞye for finanstilsynet Ä finne ut av. Derfor fra min side du og din kollega med deres fulle navn blitt oppgitt til finanstilsynet. Det gleder jeg meg og hÞre om resultatet!
SĂ„ lykke til 👍
omac
17.09.2021 kl 16:26 5009

Ny dag og nye minus, aksjen er nÄ trÞsteslÞs og uten bunn. Streker tegnes i kryss og gevÊr og vi er snart ned 50% fra toppen. Emisjone ble satt pÄ 10,8 forrige gang, vi fÄr ta med i aftenbÞnnnen at den holder......

Vi har ikke vÊrt sÄ lavt siden 21 desember i fjor

God helg
Redigert 17.09.2021 kl 16:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.09.2021 kl 16:28 4966

James May
CFO
REC Silicon

«We are uniquely positioned to supply silane gas for the emerging battery marked, with has potential of becoming REC largest marked based on current projections.»

Kilde: Pareto EC 15 september
manman01
17.09.2021 kl 16:31 4943

Det var noget af en omsĂŠtning her til sidst
omac
17.09.2021 kl 16:32 4932

Mange som vil ut
Slettet bruker
17.09.2021 kl 16:36 4978

Denne sluttauksjonen var ett trist syn der bÄde kort og middel stÞtte ble brutt...

FÄr virkelig hÄpe selskapet fÄr i havn noen av de avtalene i sept/okt.

Her logges det ut en periode sÄ fÄr denne short posisjonen herje ut de resterende SL og gjÞre seg ferdig .

Vi kan be en aftenbĂžnn sammen at de er fult inne den dagen fĂžrste avtale landes :)

God helg!
manman01
17.09.2021 kl 16:37 4962

Haha ja, der er virkelig kamp om at sĂŠlge lavest

SpĂžg til side, bliver det spĂŠndende at se top50 listen mandag. Vil gerne vide hvem der kĂžber alle disse aktier (:
mohitas
17.09.2021 kl 16:38 4989

Noe er pÄ gang, en analyse kan da ikke voldta en aksje sÄpass mye. FÞrste gang i minus nÄ pÄ kan tid. FÄr hÄpe det snur snart, men frykter de er forbigÄtt og en Äpning av ml nÄ sitter langt inne.
questi
17.09.2021 kl 16:43 4927

*haha* du skulle ha sett da det var en artikkel i VG om at solen sprekker (det var en populÊrvitenskaplig artikkel om solflekk-aktiviteter eller noe slikt), da noen lenket opp artikkelen pÄ Hegnar, krakket REC med 20% :D

Det fÞrste folk tenker pÄ hvis de hÞrer at solen blir borte.. det er at da er det nedenom og hjem for deres REC investering :P
Redigert 17.09.2021 kl 16:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.09.2021 kl 16:53 4837

Ingen grunn for Ä tro dette . De pÄ topp 20 sitter ganske rolig.
Men er vel 40 000 smÄaksjonÊrer her...
mohitas
17.09.2021 kl 17:03 4734

Ja det er voldsomt mange aksjonĂŠrer. Har ei ok Ă„rslĂžnn i recsi og hadde tenkt Ă„ holde pĂ„ aksjene i mange 10Ă„r. Men begynner Ă„ bli litt sliten kjenner jeg. Vi fĂ„r se, jeg personlig gjĂžr Ingenting med aksjen fĂžr tidligst 2022. Men RĂžkke og TT mĂ„ snart begynne Ă„ informere sine medeiere, det har vĂŠrt stille som graven fra de lenge nĂ„. Pareto var ikke rettet direkte mot aksjonĂŠrene, selv om vi holder oss fast i det vi fĂ„r 😂 Vi fĂ„r nok betalt til slutt, heldigvis ikke bare ML de har i portefĂžljen.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 17:04 4732

KjĂžpte 3000 til @ 13.69 og er fornĂžyd med det.

#Sterk i troen
Slettet bruker
17.09.2021 kl 17:04 4723

Selskapets muligheter er mange. Eneste problemet her er mangel pÄ nyheter. G14 har vÊrt selskapets viktigste hÄp sett med mine Þyne, gitt at det er det eneste vi har hatt gÄende «konkret».

G14 sitt nylige varslede samarbeid/JV med SK(En av Rec sine hovedkonkurrenter pÄ silangass) hjelper jo ikke pÄ nervÞsiteten. Selskapet har ikke meldt noe pÄ evigheter.

Markedet trenger helt klart noe for Ä fÄ tillit. SB1M sin analyse er helt klart hva markedet mener nÄ. Fordi vi ryker mye mer mot 13kr enn hva vi gjÞr mot 25kr, eller 28kr.

Noe annet ville vÊrt rart egentlig. Det samme gjelder andre selskaper jeg fÞlger. Selskaper med dÄrlig historikk(Rec), har ofte stÞrre behov for Ä skape tillit i markedet.

Sitter rolig. Er dedikert til aksjen dog, har veldig god tro her. Ganske sikker pÄ at det blir god butikk, men jeg kunne nok fint brukt kapitalen min annerledes i Är. SÄnn er det.

All lÊrdom sier jo at man skal ha tidshorisont som investor, sÊrlig om fundamentet holder eller styrker seg. Det har det jo. Skal dog si at denne SK/G14 satsningen smakte dÄrlig.

Eneste trĂžsten min er at jeg mistenker det er fordi SK har problemer i USA, gitt tidligere situasjoner. Derfor kan de ikke investere slik der.
Paala
17.09.2021 kl 17:12 4643

Nsxnsx skrev 15,- ?
Trur vi ser 11-12 tallet snart, hvis det ikke kommer en positiv melding i nĂŠrmeste fremtid, da skal jeg vurdere ny inngang.
Onmyway
17.09.2021 kl 17:13 4635

Og:

«It is very easy to see that the realization of silicon anode batteries has the potential to fundamentally change RECs business»
Onmyway
17.09.2021 kl 17:15 7655

Og mens vi venter pÄ batteriene:

(James May 15/9:) «REC is working with the US government and other companies to develop an US based low carbon solar value chain»
Slettet bruker
17.09.2021 kl 17:17 7649

Det tror jeg ogsÄ. Potensialet er som sagt knallbra, men amatÞraksjonÊrene kaster kortet. Tror ikke det er de store som panikkselger.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 17:19 7663

Hvorfor skal det komme nyheter nÄ. RÞkke vet bedre enn alle andre her inne til sammen, det er det bare Ä se pÄ formuen.
Fyren skal ha hver drÄpe av amerikanske subsidier med seg pÄ turen, enten REC blir solgt,utvidet eller vil videreutvikles.
Uansett vil det nok komme aksjonÊrer til gode, RÞkke har ikke rÄd til Ä rÊvkjÞre aksjonÊrene i REC, det vil gÄ hardt utover hans andre selskaper,spesielt den fornybare biten.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 17:22 7675

MĂ„ ikke komme nyheter. Det er dog hva som trengs for Ă„ redde kursen.

GĂžy dette. Skal kjĂžpe mer om vi faller videre.
Paala
17.09.2021 kl 17:30 7612

Absolutt, har sterk tru pĂ„ at den gĂ„r til himmels en eller annen gang, ja potensialet er der, vi er i hvert fall enig der, sĂ„ fĂ„r vi se hva som skjer etter hvert, fĂžler det er litt risky Ă„ stĂ„ utenfor, men fĂžlger strategien min👍
Rubin
17.09.2021 kl 17:31 7599

SĂ„ langt har ikke styreformannen personlig gjort mye for utad Ă„ Ăžke selskapstilliten utover at selskapet selv har gitt vage oppdateringer med jevne mellomrom. Tilsynelatende ikke mye «foroverlent» styring der altsĂ„, dvs. det ser vel mest ut som sidrumpet sendrektighet sammenlignet med andre aktĂžrer som virkelig stĂ„r pĂ„. Kan vel se ut som om han kun tenker pĂ„ Ă„ fĂ„ Ăžkt sin egen eierandel til billigst mulig pris. Jeg tror nemlig ikke pĂ„ at han er helt udugelig eller inkompetent, sĂ„ at store ting vil komme er vel garantert. Men fĂžrst skal de berede grunnen for et billig oppkjĂžp
i alle fall til 51%

Heldigvis har jeg kun 30% av min portefÞlje i RECSI nÄ. Regner med Ä laste opp mer nÄr styreformannen har fÄtt viljen sin

Redigert 17.09.2021 kl 17:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
questi
17.09.2021 kl 19:44 7104

Utenom kvartalsresultatfremleggelsenen sÄ har vi Energi-konferansen var en form for kommunikasjon.
Bortfall av skatt, avtaleinngÄelse og oppbruddet ved VP var viktige meldinger.
Jeg tror REC melder om ekstraordinÊre begivenheter nÄr det er fullfÞrt, heller enn nÄr det pÄ vei....

Vi hÞrte ingenting, og plutselig sÄ var skattesaken borte, men arbeidet mÄ ha pÄgÄt i mÄnedsvis i forveien...

Denne er spennende Ä fÞlge med pÄ. Her kan vi se hvor langt folk har kommet med sakbehandlingen av subsidie-saken i kongressen i USA :P
Tror det skjer noe fĂžr jul :)

https://www.congress.gov/bill/117th-congress/senate-bill/2140?q=%7B%22search%22%3A%5B%22solar+energy+manufacturing+for+america%22%5D%7D&r=1&s=1

Lovforslaget sier:
"...Effective Date.—The amendments made by this section shall apply to components produced and sold after December 31, 2021..."
Redigert 17.09.2021 kl 19:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.09.2021 kl 20:09 7009

Nice, god deling. Det der var faktisk litt mer spennende enn mye annet.

Har vÊrt sÄ mye snakk om disse pakkene. Skal lese litt. Lurer pÄ om Butte sin produksjon vil kunne gjelde her, inntil vi fÄr ML opp Ä gÄ. Ble faktisk overrasket over at de planlegges med effekt allerede fra 01.01.2022.
questi
17.09.2021 kl 20:14 7016

3 dollar eller 30 kr ekstra per kg fra buttes sitt salgsvolum hadde ikke vĂŠrt dumt for regnskapet heller nei *hehe* :)
Redigert 17.09.2021 kl 20:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
17.09.2021 kl 22:39 6639

Jeg fortsetter Ä kjÞpe REC med begge hender, fÞr eller siden vil markedet se RECs reelle verdi og da vil kursen mangedoble seg. Det blir for dumt Ä tro at REC ikke vil vÊre med pÄ det grÞnne skiftet, REC er en stor aktÞr som har vÊrt gjennom flere omstillingsprosesser. NÄ er forutsetningene pÄ plass for enorm suksess for REC
skrue09
18.09.2021 kl 00:08 6468

Deler fra et annen forum;
Til de som lurer pĂ„ hvordan de "store" manipulerer priser 📉 Ser det blir nevnt flere ganger. Nettop denne usikkerheten de prĂžver Ă„ skape for Ă„ fĂ„ deg til sĂ„ selge billig💣

Hvorfor og hvordan det fungerer:

Grunnen til manipulasjonen er selvsagt at de Ăžnsker Ă„ kjĂžpe store mengder til lavest mulige pris.

Begynner de "store" Ä kjÞpe gigantiske mengder av aksjer vil prisen gÄ opp betydelig med en gang. NÄr den "store" da er ferdig handlet har de selv dyttet prisen sÄ hÞyt i verdi at de mister veldig mye av oppgangen selv. Det er dÄrlig strategi.

For Ä unngÄ dette vil de ofte kjÞpe en del aksjer lÞpende i forholdsvise smÄ mengder til markedspris for deretter Ä begynne Ä selge.

Forestill deg dette:

Den "store" begynner da Ä selge til lavere pris. Du begynner Ä bli nervÞs for nedgang og selger. Du selger nok til litt lavere pris for Ä komme deg ut fÞr fallet evt tiltar. Vi andre gjÞr det samme som deg og presser prisen ytterligere ned. Den "store" kan nÄ i ro og mak kjÞpe opp vÄre aksjer til billigere penger uten Ä flytte prisen for mye opp, fordi det nÄ finnes skremte selgere.

Hvis den "store" selger et meget stort antall aksjer og prisen IKKE gĂ„r ned vet han at det sitter folk pĂ„ andre siden av bordet som tar imot store mengder. Han vet at sĂ„ store mengder ikke tas imot av deg og meg men er en annen "stor" altsĂ„ "stor2". "Stor" vet nĂ„ at andre store spillere er med og at det da er sannsynlig at aksjen skal opp i pris📈

"Stor" fortsetter Ä handle dine og mine aksjer men plutselig blir det fÊrre som vil selge pÄ dette lavere nivÄet og prisen begynner Ä ta seg opp igjen. Merkelig nok begynner "stor" Ä selge igjen. Hvorfor? Av 2 grunner:

Han vil nÄ vite om "stor2" fortsatt handler aksjene til den nÄ hÞyere pris. Hvis ja, bÞr ikke prisen falle betydelig fordi "stor2" kjÞper de gjerne. Det er akkurat det "stor" Þnsker Ä se for han trenger andre store for Ä drive prisen oppover og sikre seg muligheten for Ä senere kunne selge aksjene til hÞyere pris.

"Stor" Þnsker ogsÄ Ä finne ut om som deg og meg er pÄ grensen til Ä selge om prisen snur ned igjen. Hvis ja, kjÞper "stor" billigere igjen uten Ä flytte prisen oppover. NÄr "stor" har kost seg sÄnn en stund og skremt livet av vanlige folk, har han samtidig stÞvsugd markedet for tilgjengelige aksjer.
NÄr da noen har lyst Ä kjÞpe seg inn, blir det til prisen "stor" og "stor2" osv bestemmer. De sitter pÄ sÄ mange aksjer at de kan drive prisen opp og til slutt selge betydelig hÞyere.
Homer Simpson
18.09.2021 kl 06:58 6096

Vet ikke nÄr bunnen er nÄdd, men jeg kjÞper en liten post hver dag Rec er pÄ 13-tallet eller lavere. Takk til sb1 for at jeg kan handle billige aksjer. Kjell Inge har vÊrt taus som graven, men den dagen han kommer pÄ banen kan det gÄ fort oppover.
Slettet bruker
18.09.2021 kl 08:16 5938

Topp 20 og 50 rÞrer seg knapt med dette kraftige fallet sÄ mange blir lurt ut her rett fÞr vi kan forvente meldinger fra selskapet og RÞkke . De store beriker seg pÄ de smÄ ikke akkurat noe nytt pÄ Oslo bÞrs dette her:)))
Slettet bruker
18.09.2021 kl 08:40 5845

NÄ har det vÊrt 3 dager med nedgang. Vedder pÄ at det blir rekyl ifra mandag av.
Exdealer
18.09.2021 kl 09:37 5686

MÄ vÊre jÊvlig kjip Ä selge pÄ disse nivÄene nÄr den sprenger oppover igjen. Uansett takker jeg for billige REC aksjer da jeg ikke klarte Ä la vÊre Ä kjÞpe pÄ slike nivÄer. SkjÞnner ikke at folk kaster inn hÄndkleet nÄr man vet mld skal komme pÄ slutten av Äret.
ergotamin
18.09.2021 kl 09:38 5684

Shorten er Þkt til over 5 mill aksjer og det er Är siden REC hat vÊrt sÄ mye shortet. Disse skal lÞses inn en dag.
Exdealer
18.09.2021 kl 09:46 5655

Det er nettopp det som er rosinen i grÞten. Hvordan i helvete skal de rote dette til med all statlige stÞtter som kommer og en verden som skal suge pÄ den grÞnne tommelen til det ikke er mer hud Ä hente. REC er jo i sÄ mÄte posisjonert helt unikt, tipper vi raskt ser endringer og mld i slutten av mÄneden nÄr Biden legger fram satsningen som skal gjÞres.
Ærligtalt
18.09.2021 kl 10:07 5590

Vi vet ingenting som helst... Men vi tror nok at det mest sannsynlig- samme som ledelsen der altsÄ... som har sagt de forventer Äpning

https://columbiabasinherald.com/news/2021/jul/23/rec-eyes-reopening-upgrading-moses-lake/
Redigert 18.09.2021 kl 10:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.09.2021 kl 10:52 5423

En utvidelse av Butte er vel ogsÄ meldt. Husker ikke i farten hvor mye. Noen som vet volum og hva?
Redigert 18.09.2021 kl 10:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.09.2021 kl 11:01 5419

Det er nettokjĂžpt utenfor Topp 50 viser listene tilgjengelig fra 17 til 14 September. (3 dager etterslep)
Det er alltid lett Ä komme med sagaen om dei store og smÄfolket, nÄr aksjer gÄr ned.
Å kjĂžpe REC pĂ„ disse nivĂ„er tror jeg vil vise seg Ă„ vĂŠre veldig lukrativt pĂ„ sikt! Lykke til.
Slettet bruker
18.09.2021 kl 11:16 5392

Nei, men det jeg husker var at investeringen var $8-8.5 millioner. Payback tiden var 2.5 Är, under hvilke forutsetninger det var aner jeg ikke. Jeg tror kanskje det betyr at de mÄ tjene inn belÞpet netto?

Det vil i tilfellet si at pÄ denne oppgraderingen kan gi netto 25-30 millioner kr Ärlig. For Ä dekke det inn pÄ 2.5Är.

Her er jeg pÄ tynn is, sÄ ta det med en klype salt. Kan vÊre de fÄr stÞtte og subsidier pÄ dette som gjÞr at inntjeningen ikke er sÄ hÞy pÄ denne investeringen.
omac
18.09.2021 kl 11:19 5378

Dette stor eventyret hÞrs fint ut, les det pÄ sengekanten til barna
Null
18.09.2021 kl 12:03 5241

Ikke noe problem Ă„ lĂžse inn Shorten.
de fÄr aksjene i emisjonen billlig av TT og KIR sÄ det gÄr ba
De aksjene 5 mill av de skal sikkert ikke hentes pÄ bÞrs sÄ
Slettet bruker
18.09.2021 kl 12:08 5223

Om du leser pÄ andre forum og ogsÄ her, skryter smÄ aksjonÊrene av seg selv at de har solgt og forsÞker og skremme andre smÄ aksjonÊrer til Ä gjÞre det samme.
Til og med under 13 kr skremmer de med selv om ikke et eneste hus har kursmÄl her nede.
I hÄp om og komne seg inn igjen pÄ lavere kurser .
De store utnytter dette da det er full panikk hos mange smÄ aksjonÊrer og det rett fÞr vi kan forvente meldinger osv fra selskapet.
Sannheten er at alle vet denne vil stige kraftig nÄr selskapet kommer med nyhetene og alle vet at det er risiko for Ä bli sittende utenfor nÄr det smeller:))
Redigert 18.09.2021 kl 12:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
manman01
20.09.2021 kl 07:34 4295

PrÊcis 90 bÞrsdage dage siden vi Äbnede fra Ärets sidste low pÄ 13.8.

Nu Äbner vi pÄ 13.56. Hehe. Tror jeg lÊgger et kÞb mere ind (:

Jeg syntes nemlig fremtiden ser lysere ud nu for REC, end for 90 bĂžrsdage siden.
Ærligtalt
20.09.2021 kl 07:42 4240

Det er du ikke alene om

...Polysilicon capacity is unable to catch up with rapid capacity expansion in the mid and downstream segments, writes Corrine Lin, chief analyst for PV InfoLink. New polysilicon capacity requires big capex investment and a lead time of more than two years to complete construction and reach full operation...

Lykke til, alle sammen
Redigert 20.09.2021 kl 08:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
omac
20.09.2021 kl 09:02 3835

Da nÄdde vi 12 tallet og "spÄdommen" til SB1 er oppnÄdd, blir spennende Ä se hva som skjer videre
Ærligtalt
20.09.2021 kl 09:06 3776

Jeg kan ogsÄ spÄ at huset ditt brenner...om jeg har planlagt Ä tenne pÄ

Men ja- de fikk den ned pÄ 12-tallet... hva er planen nÄ...med 100 prosent opp til de andre husenes kursmÄl... mer algokjÞr?
Slettet bruker
20.09.2021 kl 09:07 3749

😂 Det er noen som har vĂŠrt hissige pĂ„ salgsknappen i det siste. Jeg har ogsĂ„ Ăžkt litt og litt.

RECsi verdsettes til under 5 milliarder🙈🎉
NÄr avtalene bekreftes bÞr det tre dobles og nÄr produksjonen er i gang og pengene triller inn 5-6 -7 dobles.

Jeg logger av her for en stund🔆