KJØØP!

Slettet bruker
RECSI 15.09.2021 kl 14:18 182558

SB1 analysen sier at han tror at ML åpner, men at han ikke tror på høy nok kapasitetsutnyttelse til å forsvare en høyere kurs enn 13 kr/aksjen.Vil også minne om at den samme SB1 hadde kursmål på REC på 1kr. De tok altså feil til de grader. Ikke tale om jeg selger REC på disse nivåene. Her er det bare å akkumulere hvis du har is i magen.

Pareto analysen er strong buy. TP 25kr
Arctic analysen er også strong buy. TP 28kr

Personlig så har solgt Apple og Tesla beholdningen min for å øke REC posisjonen. Per i dag så har jeg en hel årslønn i REC
Slettet bruker
04.10.2021 kl 23:52 6343

Kjøpte veeeeeldig tidlig igjen i dag, uff uff, men hvem fa.. kunne forutsi denne da ?

Nå trøster jeg meg med denne , håper moderator aksepterer en smule digresjon her !

https://www.youtube.com/watch?v=4Gx6s1ARfOk
https://www.youtube.com/watch?v=JsvRcZiFj8g

I miss him. He teaches me even now. R.I.P. Mr. Cohen.

Bybonden ( det var 50 % sjanse for andre veien også )

PS: Men for all del, bare vent til den meldingen kommer og den kommer, det kan du ta gift på !!

Redigert 05.10.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare
Splintner
04.10.2021 kl 23:54 6331

Ja her henger det en del folk som har investert tungt i Rec,og av den grunn engasjerer seg i det. Forklarlig nok. Hva er grunnen til at du som kunne brukt tiden på studere mer lønnsomme selskap heller kaster vekk tid på å advare oss? Er det av ren godhet eller ligger det en psykisk underliggende årsak og gnager?
solfylt
05.10.2021 kl 00:08 6312

Jeg heller mot «ren godhet» 👍
tomsa
05.10.2021 kl 00:57 6290

Noen som vet fortsettelsen på denne saken?

Må bety vinn eller forsvinn mht produksjon av sol i US?

Rec får gode muligheter med batteri og eller sol kan det se ut til, om tråden om g14 og sk stemmer også

https://www.solarpowerworldonline.com/2021/09/this-weeks-commerce-decision-on-antidumping-solar-panel-tariffs-could-make-or-break-the-u-s-solar-industry/
Splintner
05.10.2021 kl 01:13 6293

Enig. Godhet varer lengst. Når jeg gikk på børs første gangen var det kun for å være en drittsekk som kun skulle tjene penger. Etter at papirtapet i Rec ble stort så fant jeg ut at penger ikke er verd en drit, og heller vier tiden til å advare andre. Om jeg skulle gå i pluss på noen aksjer så selger jeg fortere enn faen før samvittigheten gir meg seteplass skulder til skulder med nemis.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 03:25 6290

Kan dette føre til noe bedre klima ?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/pWGvb1/nye-handelssamtaler-mellom-usa-og-kina

Eller har Ari rett ?

Ari Barzenje
Det er kun Røkke som står bak kurs kollapset!
Nå må aksjonærne våkne opp!
Å skylde ene dagen på små aksjonærene og andre dager på pakket ble utsatt osv… er bare tull rett og slett.
Han Røkke vil betale minst mulig for aksjen og derfor han kapret styreformann stillingen slik at han kan kontrollere selskapet for at det ikke kommer noen nyheter. Og det andre som vi vi at mellom kir og dnb er en tett samarbeid hele veien og derfor dnb var med for å påvirke kursen den veien som de ønsket. Sist og ikke minst kom en innleiet short og en bestilt analyse fra dem og det er slik de har holdt på med.
Røkke ikke har bare kapret stillingen som styreformann men hele gjengen er fra Aker og der med under hans kommando. Ikke nok med det hele gjengen som sitter i valgkomité som om en ville klage på styret gjennom dem er fra Aker og. Så Aker har tatt over totalt over styret og ledelse i REC og de som taper penger er de lett lurte medaksjonærne som trodde på han og stolte på. Jeg er en av de dessverre.

Bybonden ( lettere desperat )
Redigert 05.10.2021 kl 03:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 04:38 6345

Her følger en som vanlig, lengre , men samtidig beroligende melding fra vår venn på Face !

Troy Andreas Wigestrand

Akkurat nå har vi slengt alle kunnskaper på haugen og spiller ren poker. Folk kommer med skitprat og har pokerfjes. - Problemet er bare at de som har kunnskap er de som har kortene på sin hånd og kan ta det helt med ro, dermed går folk på sin egen bløff. Listen over situasjoner hvor markedet lager en vrangforestilling og svinger motsatt vei av hvor det faktisk går er ganske så lang. Markedet lærer aldri av sine feil, men erstatter f.eks. et konkursargument med et annet når det første utløper og viste seg å være feil. Så vi har ganske mange som har sett bakover i tid, og nesten ingen som ser forover i tid. Da må dere jo bytte ut teknisk trading med fundamental trading.
Det er der risikoen ligger. Det er for mange av dere som leker tekniske tradere uten å ha nok kunnskap. Dere blir bare som skremte rådyr som løper i flokk når noen blåser i fløyta. Så ignorerer man andre ting som faktisk er viktig for verdiene deres. Flokkmentalitetet genererer volatilitet og trender. Så forsterkes dette av at folk stadig går tilbake for å lese av TA-grafen som fungerer som en forsterker. Og det er det REC-aksjen primært har vært utsatt for. Så har det tiltrykket seg ultrakortsiktige spekulanter som daytrader, algoritmehandel og shorting. Når aksjen domineres ensidige av en tankegang så vil den tankegangen bli et investeringsobjekt andre kan utnytte. Psykologisk kunne man på teknisk grunnlag sette ny ATL når hele verdensbildet til teknikerne raknet. Det er primært shorterne som har solgt aksjer, men nå forsøker de å tjene på det ved å presse andre til å selge. Andre må selge dersom shorterne skal tjene penger. Hvis ingen selger, tjener ikke shorterne penger og kursen stiger. Men det er alltid en daytrader som selger og det er aksjer som shorterne tar. All trading er "game theory". Mange gjør det samme så lenge det er opportunt. Men så bryter noen ut og går motsatt, og da blir det et først inn- først ut på gjeldende strategi. REC har aldri misligholdt noen fordringer til tross for mange påstander fra tradere om dette. De fleste småaksjonærer som skal leke daytradere med hundre transaksjoner i uka tar såpass stor risiko at mange av dem taper like mye eller mer enn de tjener. Med mindre man er en ekstremt god tekniker med god timing og mye flaks (fetter anton) som treffer på alle bunner og topper, så vil småaksjonærer flest være bedre tjent med å spille mer safe og langsiktig, være mindre opptatt av shortere og kortsiktige jojo-tendenser, og heller se de lengre linjene og minimere risiko.
Det er de som er ultrakortsiktig i sin tankegang som genererer kursfall igjennom sin ustabile tradingatferd. Dette gir selskaper som er "undervalued".
Om en trader har lyst å selge sine aksjer i dag fordi vedkommende tjener 0,50 per aksje, så gjerne for meg. Da gir vedkommende samtidig opp sin lave kostprisposisjon med mindre vedkommende klarer å jobbe den inn igjen. Vi er jo mange som da konkurrererer om de samme aksjene... tilbakekjøpende tradere, shortere og value investorer. Den største fiende for folk er value investorer - ikke shortere. Shortere er kun nyttedyr lengre ned på pyramidestigen. Husk at denne trader-logikken er helt absurd. Greit nok at du gevinstsikret 20 % om du faktisk gjorde det. Det er et kortsiktig taktisk salg hvor du overga en langsiktig strategisk posisjon til kjøper. Jeg vet ikke helt om man skal juble for høyt over sine 20 % da når man akkurat ga vekk enda mer til kjøper. En transaksjon har en vinner og en taper, og her er målsettingen å skape så mange tapere som mulig til å selge aksjer under krona. Vinnerne er de som plukker opp aksjene og skal ha de i lang tid fremover. De tjener heller 150-450 %. TT snakket også om oppgradering av ML til MonoSi med begresede investeringer i fremtiden. Det er radikalt andre holdninger hos ledelsen i REC enn det vi ser hos tekniske tradere i markedet. Hvem vil da få rett? Ledelsen som vet alt eller traderne som ikke vet en skit? Det forundrer meg at majoriteten av transaksjoner er basert på hva tekniske tradere syner og tror, hva slags humør de er i. Det viser dårlig aksjeforståelse av markedet. Mitt råd, som alle står fritt til å mene hva de vil om, er finne det optimale tidspunktet å kjøpe på nå som og ikke følge crowd-strategien alle i dag følger, men heller følge contrary investing-strategi.
Og folk som selger må jo tenke på at dette ikke akkurat er det optimale salgstidspunktet. Man burde kanskje ha litt mer tålmodighet og heller selge når kursen stiger igjen fremfor å jage et salg på et punkt for andre leter etter et optimalt kjøpstidspunkt.
Verdier flytter seg fra de utålmodige til de tålmodige, som vanlig. Husk at alle transaksjoner består av en kjøper og selger. Alt nedsalg av aksjer med tilbudsoverskudd av aksjer på sterkt fallende kurser og tidvis lavt volum har gått til kjøpere som har motsatt strategi og tid til å vente, eller til shortinndekning.
I det øyeblikket du har solgt aksjer er du irrelevant for aksjens fremtid. Man blir kvitt selgers negative og kortsiktige tankegang i bytte mot en optimist som ser muligheter på sikt. Skal du kjøpe og eie aksjer må du ha en klar og selvstendig strategi hvor du driter i hva alle andre synser og tror. Du må ha en klar oppfatning av hva du selv mener, og må ha en tidshorisont som er realistisk. Du må ha gjort forarbeidet og studert motspillerne. Aksjer er et strategispill. Akkurat nå har 95 % av spillerne ingen strategi og det har generert en aksjekurs som er så lav. Personlig blir dette for useriøst. Til slutt må man aldri undervurdere hvor mange idioter det finnes i markedet. Jeg er ikke høy på meg selv. Jeg har en klar strategi for mitt eierskap, det burde majoriteten her inne også ha, husk at dagens Siemens-teknologi er gammel og mulighetene for å kutte kostnader begrenset. I øyeblikket produsereres det ganske mye volum på lavere kvaliterter i Kina som har vært sterkt subsidiert av den kinesiske stat. Ergo har Kina fått 80 % av markedet uavh egen amerikansk verdikjede. Men nå ser du at idyllen i Kina smuldrer. Kinesiske myndigheter klarer ikke å installere alt og det koster enorme summer i subsidier. De må da kutte. Da må en del produsenter gi opp, mens andre produsenter må finne flere markeder. De må klare seg på kapitialistiske regler uten subsidier.
REC har en teknologi som under rettferdig kapitalistisk konkurranse er over 40 % billigere enn Siemens, dvs REC er kapitalistisk sett best i industrien. - I dag burde alle solpaneler bli produsert med FBR-metoden. Hadde det skjedd hadde solar i dag vært enda billigere og kvaliteten enda høyere. REC har selvsagt en bedre teknologi enn det kineserne har, ergo Kina må beskytte seg selv. RECs konkurrenter innen Siemens er storprodusenter som må produsere og selge store volumer for å få lav enhetspris. GCL Poly må f.eks. produsere 75,000 MT for å klare en cash-cost på 12-13 $/kg. OCI er på 65,800 MT. "First quarter polysilicon production of 3,523MT was above guidance given at the previous quarter by approximately 500MT. The company continued to deliver strong FBR cash cost results with a quarterly cash cost of $9.4/kg for the first quarter due to greater than expected production levels."
De produserte altså 3,500 MT til $ 9,4 kg. Ingen konkurrenter kan ha så lav produksjon og cash-cost samtidig.
Om REC hadde produsert 75,000 MT så hadde det vært til 4-6 $/kg. Dette er noe Siemens aldri vil kunne klare. Når ML er i 100 % drift så ligger de på 8 $/kg og kan effektivisere derfra med både prosess, debottlenecking og expansjoner som driver cash-cost en god del lengre ned. Produksjonskostnadene med FBR er 41 % billigere enn med Siemens. Labor costs er 58 % lavere. Power cumsumption er 62 % lavere. CAPEX og depriciation er 27 % lavere.
Dette i følge RECs presentasjon, men det er nok smartere å følge saueflokken å ta tap.

Bybonden... ( med tilatelse from the man himself, to share, for å være litt språkkyndig )

questi
05.10.2021 kl 07:03 6127

Det er en av de mest spennende sakene som angår REC i de nærmeste dagene. Handelsdepartementet i USA må bestemme seg om hvordan de skal prioritere mellom 2 ulike deler av solar-industrien i USA: installatører&modulmakere vs. polysilisium&celler.
Sannsynlig utkomme tror jeg blir et kompromiss.

Datoer:
06.okt.2021 (Innleveringsfrist Handelsdepartementet har gitt for A-SMACC & advokatfirmaet Wiley å belyse 'threshold'-uklarheter)
20.nov.2021 (Avgjørelse om å starte etterforskning, 45 døgn etter at Wiley har innlevert svar)

Her er litt info fra Vietnam... Massive utbygginger er i ferd med å skje i Vietnam for å unngå tariffer. For nå er det 0-tariff for moduler der, så de som bruker Vietnam som smutthull trenger ikke engang ha noen fabrikker i landet - bare å kjøpe inn fra Kina og videreselge til USA.
https://vir.com.vn/us-dumping-allegations-threaten-solar-exporters-86985.html
"...Vietnam is currently maintaining an open import policy for solar panels and does not ban any goods from being imported nor does it require special licences. The import tariff on many of these panels coming into Vietnam is set to zero, thus not excluding the possibility that foreign manufacturers import components to Vietnam just for processing, assembling, and exporting..."

Her er ordlyden i brevet fra Handelsdepartementet - se lenger ned i 'Attachment' for hva de trenger fra Wiley for å gå videre...
https://cdn.ihsmarkit.com/www/pdf/0921/AD_4165584-01_092921.pdf
Redigert 05.10.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Allroad18
05.10.2021 kl 07:54 6284

Nice Bybonden, det er stort sett sånn det er, og selvsagt benyttet jeg anledningen til å snitte litt ned igår. Å selge på nedadgående er den største klassiske feilen mange oftest gjør, og da gjerne i en form for panikkmodus. Man bytter ikke ut kona fordi hun er sur en gang i måneden, da sitter man i ro og venter på bedre tider 😉
Marketwatch
05.10.2021 kl 08:21 6129

Mye fornuftig i det Wigestrand skriver. Det jeg imidlertid lurer på er HVORFOR har ikke REC alt annonsert gjenåpning av ML når de ifølge det Wigestrand skriver har så overlegen og kostnadseffektiv produksjon i forhold til konkurrentene. Årene med innovasjon og utvikling går sin gang, det er ingen fordel å ha en fabrikk i stillstand i åresvis, mens konkurrenter tar innpå. Så hva er det REC venter på: oppheving av tollen på leveranser til Kina?, toll på alle paneler fra Kina (også de som går gjennom tredjeland)? utvikling batteriteknologi/panelproduksjon i US? Dette er forhold selskapet etter min mening kunne klargjort på en langt bedre måte både ovenfor små og store aksjonærer. En bedre kommunikasjon fra REC til markedet, hadde også hindret den massive spekulasjonen det er i aksjen.
questi
05.10.2021 kl 08:42 5941

De gjør 'alt' du har nevnt :)

- Kosteffektivisering. Uovertruffent kost-effektiv. Uten subsidiert kull, polypris = 25+ USD/kg, slik det er nå.
- Konkurrenter. Konkurrenter hviler på sine laurbær med gratis kullkraft og ensidig tariff. Økte kraftpriser og tosidig tariff er her.
- Innovasjon. FBR-B med mono-kvalitet -> elektronikk-kvalitet, 2019. NGEN andre i verden (!) får til dette.
- Geopolitikk. USA samarbeider med Europa/Kanada/India/Australia, andre land i Asia i kampen mot Kina.
- Industrigjenoppbygging. Solar fabrikk boom i USA/Europa/Canada. MeyerBurger er stikkord (klar 2022).
- Silan. Batteriteknologi under modning, kommer 2024.


Røkke liker å komme med 'bomber' ala skatte-bortfall saken. Den A-SMACC saken var en ny slik bombe.
Redigert 05.10.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:03 5766

Vi har ikke fasit på det spørsmålet, men:
1) Det kan være RECsi enda vurderer hva som er mest hensiktsmessig av Silan og Poly, eller en mix
2) Dersom de starter før kontraktene er signert vil de gi bort et enormt forhandlingskort//
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:13 5895

Problemet ligger vel i kundegrunnlaget. At mange stiller spørsmåltegn ved hvorfor Rec ikke har startet ML enda syns jeg er merkelig.

Kina har toll og er stengt for Rec.
Ingot/Wafer-kapasitet er svært begrenset og gir ingen muligheter for Rec utenom Kina.
Batterianoder ligger frem i tid, ingen (SilaN, G14, OneD, Enovix blabla bla) Har vedtatt å stå klar med noen som helst fabrikk før 2023.

Ingen behov for ML i dagens klima med andre ord. Lovnader fra politikere er flott, og det er positive tegn til at noe kan skje snart, men det er ikke i nærheten av nok til å være noe å basere en dyr gjenåpning på.

Skal vi tro på hva G14 og SilaN har sagt, så nærmer det seg veldig mtp på en avgjørelse på finansiering av fabrikk og lokasjon for hvor fabrikk skal bygges. Samtidig tror jeg Rec og de andre i alliansen har en plan for ikke-kinesisk verdikjede. Mulig beslutningene her vil tas ettersom politikerne kommer med diverse vedtak. De vedtakene er vel nå under forhandlinger.

Svak kursutvikling, kunne trengt noe kurspleie fra ledelsen i selskapet.
medicusskill
05.10.2021 kl 09:21 5818

Teknisk analyse sier 11,4 neste stopp, bruddet ned bekreftet i går.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:24 5798

Det er helt latterlig å bruke teknisk analyse på et selskap som REC...
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:26 5818

Haha/ den sjansen tar jeg ikke / kjøpte på 12,40.

14 dager til Q3 rapport og litt etterlengtet oppdatering fra selskapet. 0 aksjer til salgs✔️
enurweb
05.10.2021 kl 09:30 5882

Teknisk analyser har vært dødfødt minst det siste året i REC så de sekundene det tok meg å lese dette og skrive dette svaret er dessverre tid jeg aldri får igjen. Totalt bortkastet med andre ord.
nemi's
05.10.2021 kl 09:35 5880

Det finnes ingen kurspleie å komme med. Som SB1 skriver, det er absolutt ingenting som tilsier at å restarte ML kan gjøres lønnsomt. Dere må skjønne hva som skjer hvis melder REC om en fislestart. TT har sagt det dere trenger å vite nå - produksjon av Si-anoder er langt fra å være en utviklet industri. Ingen storskala produksjonsanlegg er planlagt, prosjektert eller finansiert i ML, nettopp av den grunn.

Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:40 5907

`Batterianoder ligger frem i tid, ingen (SilaN, G14, OneD, Enovix blabla bla) Har vedtatt å stå klar med noen som helst fabrikk før 2023.```

Passer bra med det Rec sier at de er trygge på at de annonser åpning av Ml dette året og er i full produksjon 2023:)))
medicusskill
05.10.2021 kl 09:43 5900

full fart mot 10-11 kr nå
medicusskill
05.10.2021 kl 09:44 6068

Teknisk analyse sa 13 kr for 6mnd siden også, den kom den og til sin rett :) så 11,4 neste stopp se om den holder.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:44 6091

Ja, det tenker jeg også.

SilaN har finansering for en stor fabrikk klar, kun ML kan levere de mengdene som trengs. Så blir nå overrasket om det blir noen andre enn de som skal levere.
tomsa
05.10.2021 kl 09:49 6032

Samtaler med Kina allerede denne uken! Må bare krysse fingrene for en løsning mht polysilikon, det kan fort komme moe positivt fea disse samtalene
tomsa
05.10.2021 kl 09:52 6031

Meyer burger sier jo tydelig at de vil bygge solar fabrikk! MB er i gruppa Rec henviser til som seriøse samarbeidspartnere
Slettet bruker
05.10.2021 kl 10:07 6089

1 av 2 forutsetninger må være på plass:
- tro på solar i USA (evt åpning av Kina)
- tro på Silananoder

Dersom man ikke tror noen av delene, skjønner jeg ikke hva man gjør her inne.

Tror man, derimot, har man all grunn til å være optimistisk. Slår 1 eller 2 til (eller begge, som per nå synes mest sannsynlig), så er omsettes RECsi skyhøy rabatt.

Andre som vil inn i markdet og ta tilsvarende posisjon må ut med 25-30 milliarder og 2-3 års byggetid. Og, så må de nok ut med noen milliarder til for å sikre seg teknologien… det tilsvarer 80 kroner + per aksje.

2 uker til presentasjon ✔️

Redigert 05.10.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
05.10.2021 kl 10:11 6070

Batteri kommer når det kommer. Tror leveranser til solpaneler kommer før. Blir imidlertid litt høna og egget dette, REC starter ikke polyprod før de kan levere
til produsenter av solpaneler og motsatt. Tror REC selv må ta styringen her og gå inn som deleier lengre opp i verdikjeden for å sikre leveranser. Da får AKH sin emisjon også og derigjennom øket sin eierandel. At akerssystemet pr nå eier så vidt lite av Rec tror jeg også er negativt for kursen, da de ikke signaliserer at de satser 100% på Rec enda (selv om de har definert investeringen som langsiktig og gått tungt inn i styret). Initiativ må til skal KIR få sving på REC (og det tror jeg som skrevet mange ganger før at han gjør til sist).
Slettet bruker
05.10.2021 kl 10:12 6217

Veldig flott, men det bekrefter jo ingenting alene som jeg skrev. Det er et positivt tegn, men trengs mer enn det MB foreløpig har varslet for at det skal bli noe action for å si det slik.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 10:39 6099

En wafer/ingot-fabrikk hadde vel nesten vært enda viktigere. Her burde man denne "low-carb"-alliansen etablert en JV med sikte på å byggen en slik i USA, gjerne i ML.
questi
05.10.2021 kl 10:46 6040

Norsun og NorwegianCrystals skal ha planer om å 20-doble kapasiteten sin, så det er muligens først noen år etter 2022 at man trenger å bygge egen fabrikk i USA.

Når de skal bygge i USA, er ikke nødvendigvis MosesLake det aller beste heller. Hvis de skal source polysil fra både USA og Europa, og eksportere noe tilbake til Europa... kan Østkysten av USA være mer egnet....
Redigert 05.10.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 12:39 5996

Vurderer å selge en del fond idag, for å kjøpe mer i REC. Latterlig lav kurs idag, og ser man på historikken så har det alltid kommet en opptur, etter en nedtur i REC de siste 2 årene.

Kom over denne på Shareville:

https://columbiabasinherald.com/news/2021/sep/20/residents-developers-voice-concerns-over-proposed-/

Det har vært 3 store selskaper på visning, rett ved siden av REC sin Moses Lake bare de siste måneder. De har planer om 3 nye visninger, det vil si - 6 "store tech-selskaper" som er interessert i å bygge fabrikk på Moses Lake. Det må bygges 253 nye husstander i året, for å møte veksten industriene kan bringe i byen. Dette er stort :)
Redigert 05.10.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
05.10.2021 kl 12:42 6009

20,- innen Q3 og 30,- etter fremleggelse/oppdateringer er mitt tips :)
Slettet bruker
05.10.2021 kl 12:59 6031

Vi får satse på det :) Jeg har vært aksjoner gjennom reisen fra 7kr, ned til 2kr og opp til 20kt, så for min del så er oppsiden i REC "uendelig stor". Greit nok at verdien på beholdningen har vært halvert fra topp til nå, men i REC så har det null å si. Når nyhetene slippes på løpende bånd, blir det mange om beinet. Har sluttet å være nervøs hver gang aksjen faller i kursverdi.
Slettet bruker
05.10.2021 kl 13:52 5802

Da må du snart begynne å selge unna og komme deg inn med mer, mens den enda ligger her nede:))
Slettet bruker
05.10.2021 kl 13:57 5756

Denne fra kapital er fremdeles like aktuell :


En rekke ESG-aksjer har vært igjennom en hestekur siste måneder. REC Silicon har ikke sluppet unna de dype kurskorreksjonene – til gjengjeld fremstår dagens kurs som en attraktiv inngangsbillett. Kjøp!

Vi gjentar med klar røst vår kjøpsanbefaling på REC SiliconRec, naturligvis støttet opp av at Akers hovedaksjonær, Kjell Inge Røkke, nå også ikke bare kan titulere seg som en av landets rikeste privatpersoner – men også som styreleder i selskapet.

https://kapital.no/investor/investornytt/2021/03/30/7642187/ny-rec-opptur-i-sikte
Slettet bruker
05.10.2021 kl 14:05 5739

Fint å minne om den. Jeg tenkte så etter å ha blitt minnet på dette, at det kanskje kan være greit for folk å friske opp litt hva styreleders lovpålagte ansvar er, i samarbeid med selskapet og de øvrige styremedlemmer. Ha i bakhodet at Røkke er ikke eneste i styret her, det ble byttet inn flere fra Aker systemet. Når jeg leser her, så tenker jeg at selskapet kan ha fått en haug med føringer og styringer, som har endret selskapets strategi uten at vi engang vet det. Fordi resultatene av disse endringene ikke har blitt meldt markedet enda.

Spennende tider, ta en titt på linken under :)

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1997-06-13-44/KAPITTEL_6-2#%C2%A76-12
Redigert 05.10.2021 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
manman01
05.10.2021 kl 15:21 5440

Mr Goxx, the crypto-trading hamster beating human investors
https://www.bbc.com/news/technology-58707641
SEPTEMBER 27, 2021
Anywhere
05.10.2021 kl 15:46 5370

Deilige RECSI altså!
Inn i sluttauksjonen i går. Swingtrade ut på 12,97 og jammen klang det slanter på kistebunnen i dag også. Halvparten av trade tatt ut. 4% her og 4% der, blir fort mer enn obligasjonsrenter det...
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:51 5415

REC Silicon ASA Un wird voraussichtlich am 20.10.2021 Zahlen zum jüngsten Quartal vorlegen, das am 30.09.2021 abgelaufen ist.

Im Schnitt geht 1 Analyst von einem Verlust von -0,030 USD je Aktie aus. Im Vorjahresviertel waren 0,110 USD je Aktie erzielt worden.

Die Schätzung von 1 Analyst bezüglich des Umsatzes für das abgelaufene Quartal beläuft sich auf 40,0 Millionen USD – ein Plus von 33,33 Prozent im Vergleich zum Vorjahresviertel, in dem REC Silicon ASA Un 30,0 Millionen USD erwirtschaften konnte.

Der Ausblick von 3 Analysten auf das laufende Fiskaljahr beläuft sich im Durchschnitt auf einen Verlust je Aktie von -0,078 USD. Im Vorjahreszeitraum hatte das Unternehmen einen Verlust je Aktie von -0,150 USD vermelden können. Auf der Umsatzseite belaufen sich die Erwartungen von 3 Analysten auf durchschnittlich 135,3 Millionen USD, nachdem im Vorjahr 122,0 Millionen USD in den Büchern standen

Google Translate:

REC Silicon ASA Un is expected to present figures for the most recent quarter on October 20, 2021, which ended on September 30, 2021.

On average, 1 analyst assumes a loss of -0.030 USD per share. For the year-ago quarter, it was $ 0.110 per share.

1 analyst's estimate of revenue for the past quarter is $ 40.0 million, up 33.33 percent over the same quarter last year when REC Silicon ASA Un posted $ 30.0 million.

The outlook of 3 analysts for the current fiscal year amounts to an average loss per share of -0.078 USD. In the same period last year, the company reported a loss per share of $ 0.150. On the revenue side, 3 analysts expect an average of $ 135.3 million after $ 122.0 million in the books in the previous year

https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/erste-schaetzungen-rec-silicon-asa-un-legt-zahlen-zum-juengsten-quartal-vor-10592940
Redigert 05.10.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare