Pareto og Arctic, to seriøse meglerhus, anbefaler kjøp av REC

Slettet bruker
RECSI 15.09.2021 kl 18:40 3139

I dag publiserte Sparebank 1 Markets sin "analyse" og kom med salgsanbefaling på REC med price target på usle 13kr. Analytikeren sier at han tror at ML åpner, men at han ikke tror på høy nok kapasitetsutnyttelse til å forsvare en høyere kurs enn 13 kr per aksje. Vil også minne om at det samme meglerhuset satt kursmål på REC på 1kroner den 02.10.2019. Da nedgraderte Sparebank 1 Markets sin anbefaling på REC til salg og satt kursmål til 1 kroner pr aksje, fra tidligere 6 kroner. I skrivende stund så har aksjen steget ca. 350% siden den gang (forøvrig så falt aldri aksjen til 1kr slik SP1 mente). De tok altså feil til de grader.

Pareto analysen er strong buy, TP 25kr. Arctic analysen er også strong buy, TP 28kr. Vi vet at REC er i samtaler med flere potensielle samarbeidspartnere basert på Q1 og Q2. Denne "analysen" motsier det REC har sagt i lang tid. Analysen inneholder ikke fakta, men masse synsing og svada. Jeg stoler heller på REC, Pareto og Arctic (som er seriøse meglerhus), enn et "meglerhus" som bommet med flere hundre prosent når det kommer til price target på REC. Det er på sånne dager man må øke beholdningen hvis du vil tjene $. Ikke tale om jeg selger REC på disse nivåene. Her er det bare å akkumulere, noe jeg gjorde også i dag
Slettet bruker
15.09.2021 kl 18:42 3117

Fin oppsummering. Rart hvor mye enklere det er å skape frykt, enn å selge inn en optimistisk visjon. Og det fra huset som beviselig har truffet dårligst til nå?!

Har ikke solgt en eneste aksje, og handlet mer i dag. Stay calm
PHOinvestor
15.09.2021 kl 21:27 2407

fin oppdatering
Slettet bruker
15.09.2021 kl 22:08 2141

Som Warren Buffet en gang sa: be greedy when others are fearful. Det er lett å kjøpe når alt er bra og aksjen er i positiv trend. Tar det helt rolig og bruker anledningen til å øke posisjonen min
Slettet bruker
16.09.2021 kl 14:42 1717

Hvem stolere du egentlig på? Din egen analyse, Kjell Inge Røkke (en av Norges fremste industribyggere) og Aker konsernet, REC Silicon og to seriøse meglerhus i form av Pareto og Arctic

eller

Sparebank1 Markets som tok feil med -1400% med tanke på kursmålet deres på 1 kroner og dagens kurs? SB1 "analysen" er bare synsing og svada
Slettet bruker
16.09.2021 kl 16:10 1402

SP1 har tydligvis lært av sine feil og 13kr er nok en fair pris men er redd den kommer lavere.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 17:07 1209

Det er ikke noe å være redd for. Egentlig håper jeg den går så langt ned som du ønsker Stevepick. Alle forutsetninger peker i en retning, at noen vil ha den ned for så være, den går da tiden er inne.