Enhjørningen er snart klar for eksplosjon

rosgun
PLT 15.09.2021 kl 18:43 27770

Nå er det lenge siden jeg har skrevet, men kjøpsmulighet nå som jeg ikke tror vi ser igjen….. At større firmaer vil se Polight.i korta før de går all in forstår jeg godt. Det koster å øke lagrene med T- lens og skal man kunne tilfredsstille behovet hos en eller flere etablerte mobil leverandører som Huawei eller Apple må de selvsagt ha stor og sinnssyk kapasitet. Min teori er at de nå må ha inn penger for å kunne tilfredsstille lagerhold. Tipper at dette er grunnen til emisjonen og at de nå virkelig kommer med meldingen snart som raskt vil ta kursen opp til 500-600 kr i første omgang.

Mitt kursmål på kr 6000 står fast, men det har også blitt forsinket med ett år grunnet tidligere utsettelse
Redigert 18.12.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Sima1
15.09.2021 kl 20:41 16387

Sikkert veldig mange som også mener at dette er en mer " riktig " pris og kjøpe seg inn på. Tror bunnen er satt og reisen kan fortsette : - )
rosgun
15.09.2021 kl 20:54 16346

Det endelige beviset noen timer etter at trådstarter hadde sine helt korrekte mistanker:
«Flytter til Skoppum»-imorgen flyr kursen i taket👍

https://m.facebook.com/#!/groups/212709006661906/permalink/542503933682410/
Slettet bruker
15.09.2021 kl 21:00 16323

Prisen på emisjonen burde vært kr 120, men skitt au det viktigste er at poLight får inn mange millioner og det er jo våre felles midler. Et sted måtte penga komme fra. Nå er det en gylden mulighet for alle som ikke har aksjer før til å få en rimelig inngang. Raketten går av en gang i 2022.
Redigert 15.09.2021 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.09.2021 kl 15:42 15938

Skal den ned i 110 så er det vel kun en vei:

OPPOVER😂🤣🤣
Redigert 17.09.2021 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
rosgun
21.09.2021 kl 20:12 15610

Spennende tider nå. Linser til annet enn mobiltelefon gjør at Polight får en stabil ordretilgang som siste melding sier. Dette med flere lignende ordre vil bygge et stabilt fundament for fremtiden. AR briller fra Google ser lovende ut designmessig nå, og Polight er muligens eneste alternativ med laserteknologi, men også som gir lavt strømforbruk. Ila 2022 vil kursen stå i kr 6000.. etter noen nedturer er de nå finansielt sikret frem til leveranse av one plus i mars 2022. Da vil de virkelig sette seg på verdenskartet og som alle skjønner må de andre store følge etter som det også har vært med biometri på fingeravtrykk og ansiktsid. De andre kan bare ikke stå utenfor……. Ikke om, men når det skjer vil polights sanne potensial for å bli fremtidens utbytte og vekstmaskin ikke bare på Oslo børs, men i verdenssammenheng stå i fokus . Kan sammenlignes litt med Nordic semiconductor. Når noen har Bluetooth må de andre også følge etter…

Vent og se- nå er alle advart mot en gedigen kursoppgang det/de nærmeste årene. NB: Dette blir voldsomme
greier for de med dårlig hjerte. Kjøp nå og legg aksjene i skuffen. Dette vil gå av seg selv folkens. Ønsker alle en fortreffelig aften og godt børsår i resten av 2021 og de neste 10…:):) Enhjørnigen er nå i ferd med å vise muskler, flytting til Skoppum inkl…. De bygger og ansetter bit for bit og forbereder produksjonen og fremtidig vekst.

De er klare- er du?
Redigert 21.09.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Sima1
22.09.2021 kl 20:14 15261

Nedsalget har roet seg. Satser på at dette fortsetter. Mye spennende i vente.
Eqnrqec
22.09.2021 kl 23:09 15105

6000 kr, yeh right! Altså 35% høyere kurs en Storebrand, bare for å ta et eksempel, eller 1/4 av verdien til Telenor!! Lykke til!
rosgun
23.09.2021 kl 23:43 14832

Ila 2022….. Ref Isaksem; Flere kameraprodusentener jobber med design til flere mobilprosjekt i 2022……De vet mer enn de kan si. Hvis du kan sannsynlighetstegning kommer du langt…..T lens vil ta over alle linser i alle nåværende og fremtidige kameraer til alle segmenter i verden. Do the math- dette blir en kursutvikling over tid som vil gjøre mange rike. Den stod lenge i kr9, nå har den gått 10x på kort tid…. Bli ikke overrasket om den skyter seg til kr 1000 iår. Oneplus bestillingen blir meldt muligens i år for shipping feb/mars 2022. Lansering april….Sikkert lurt å komme seg inn før kr 600… Den vil gå 100-150% første dag når melding kommer. Og etternølere vil kjøpe de etterfølgende uker når folk forstår at andre produsenter av mobiler kommer etter. ( fra samme kameramodulprodusent noe som gjør det raskt og enkelt for andre å lansere samme teknologi)AR briller og bilindustri kommer også snart, et samarbeid med Google ? Herved advart;) Google hadde den i Google Watch både i patent og nesten lansering for 2-3 år siden. Polight er på radaren nå, og når One plus kommer er markedsføringen og kvaliteten og egenskaper bevist….da skjer det….resten må følge etter. Så vilt, men sjelden no branner. Verdi 8 mrd, dvs kr 800-1000 i kurs… Fortsatt er den billig…. 6000 i kurs=50 mrd…. ( langt igjen til Apple fortsatt)…

Time will show MR.
Redigert 24.09.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
24.09.2021 kl 07:57 14728

Jeg skal ikke dra noen kursdiskusjon, annet enn å si at du har i alle fall hårete mål.
Det jeg derimot kan tilføye er at de CM (camera module suppliers) du referer til, er i alle fall de 4 største selskapene i verden, kanskje flere også. LG Innotek, Leopard, Ofilm, Sunny Optical i alle fall. Disse CM jobber med løsninger som kan putte TLens inn i linsestacken, altså ikke fremst, slik som var opprinnelig tenkt. Det blir dermed en mindre modul, lavere høyde, mindre linse fremst, og man oppnår en "small-nose"-effekt, slik at kamerafronten blir så liten som fysisk mulig.

Det at alle disse nå jobber med kameramoduler bygd på samme prinsipp - og med TLens - gjør at vi faktisk kan oppnå en sterk posisjon innen smartphones for poLight.

hmnei2
25.09.2021 kl 09:32 14535

Nytter ikke å høre på rosgun. Lifecare skulle jo og i 100 kr for litt siden i følge rosgun.
Redigert 25.09.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.09.2021 kl 14:28 14153

Det er lov å ta feil, hadde men sett alt i glasskula hadde man ikke vært et menneske.

La historien ligge, har alltid vært positiv til Polight og at ting tar tid i denne bransjen er ikke uvanlig. Tror flere enn meg er enige om at dette er et av de største vekstcasene på børsen om ikke iår så skriv til meg på denne tiden neste år.....

Ting tar tid......men det har det gjort med alle tech selskaper. Gevinsten i andre enden er megastor så sitter man stille på denne (ref kr 9 -20 kr lå den lenge). Synes IKKE jeg har tatt mye feil i Polights fremtid hittil..... dette er en no-brainer- bare å forskyne seg mens det er lavt...lykke til
Lonu
01.10.2021 kl 11:07 13882

Selskapet har eksistert i 16 år, har 16 ansatte og var på et tidspunkt verdsatt til over 2,5 mrd NOK. De burde da ha omsatt for minst 500 mill. Men de selger ingenting ! Er produktet salgbart ? Hva koster det å produsere ? Hva er markedsprisen for en linse ?
rosgun
06.10.2021 kl 06:34 13586

For de som fortsatt tviler på mitt kursmål på kr 6000 ila 2022(Q2/Q3).... LES SHAREVILLE INNLEGG FRA «de beste gurugraverne og idealistene på polight siste 3 årene»5.10.2021 KL 21.10 FRA KRAMZZ. SE OGSÅ SVARET FRA MYRAGUBBEN KL 21.21:
«noe vi ikke aner omfanget av», alle de store beskriver nå T- lens «som under produksjon» i sine kvartalsrapporter og nevner ingen gamle konkurrenter...

Hermed er alle advart mot eksplosjonen nevnt i overskrift. Ikke si at dere ikke er advart og at det kommer overraskende at denne kursen idag er en vits og helt bak mål. Ovennevnte er et sikkert bevis på at det ikke bare er spekulasjoner, men harde fakta og vedtatte saker som ingen skjuler lenger. T-lens er nå et begrep de store add-ins bruker på beskrivelser i åpne rapporter i sine selskaper. Skifte er her ( som fra fossilt til el-drevne biler liksom): Ferdig snakka-last opp- fly me to the moon er en passende sang de neste 6 mnd.....Som MYRAGUBBEN skriver - hvem blir først? Apple ? Oppo?. Jeg sier : same shit-alle skal ha det, samme hvem som er først? Last opp-fest trepunktselen, dette går til månen og muligens til ukjente solsystemer etterhvert. En vinner og mulig historisk sett den aksjen som vil gå mest i Norgeshistorien det kommende året....
Redigert 06.10.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2021 kl 08:24 13463

Polight vil sikkert utvikle seg fint i tiden fremover, men å komme med 6.000 i kursmål (mcap 61,5 milliarder kroner) fremstår som ubegavet og ubegrunnet sludder.

Omsetning H1 2021 4,4 mill. (det halve av for eksempel Bislet Kebab House AS)
Selskapet brenner penger: 21,6 mill. H1.
Det må komme mange gode nyheter for å forsvare dagens prising på 1,13 milliarder.
rosgun
21.10.2021 kl 02:55 12650

Vi er nå snart i november, Q4 2021. Er det svært nærme en eller flere meldinger om bestillinger tro?
Eller drøyer det til nov/des?

Ved forventet lansering i mars/april…..hmmm🙄
rosgun
28.10.2021 kl 22:11 12264

På følelsen at vi får gode nyheter i nov/des👍Allerede i helgen? Hva smeller inn først tro? Mange kameramodulprodusenter som har markedsført og ferdigstilt med T- lens for bruk i mange segmenter. Fundamentet begynner å bli bunnsolid nå……
nullgjeld
29.10.2021 kl 06:53 12122

Det blir spennende om det dukker opp nytt, heller tvilsomt tenker jeg, da hadde kursen gått mye mer! Heller ingen insidekjøp, syns i grunn det er rart om denne snart skal bli Norges neste enhjørning😋
abbos
29.10.2021 kl 09:03 11952

Er vel endel som lister seg ut ?🤓
Kraamz
31.10.2021 kl 21:08 11509

Kortsiktig kan alt mulig skje men må da si at guidingen på mellom til lang sikt ser meget lovende ut☺️

Håper folk får med seg trenden og at det er en eksplosiv vekst i pipeline her☺️


Barcode / Industrial • Follow-up order for EX30 - good feedback
• Accumulated order intake has so far been approx. NOK 4.7
millions, - supplies of TLens goes well • Release of EX30 has generated more appetite among other
potential customers
• 3 design-in´s, 2 PoC´s and 3 OEM´s planning PoC
• Design-win potential for 1st half 2022

AR: TLens considered for next generation glasses by several OEM´s • AR market is still at an early stage, with low volumes
• TLens offers several advantages related to power consumption,
speed, compactness and no gravity sensitivity
• Two use cases : world facing camera & tuning for laser display
• poLight is well positioned for market entry at an early stage
• 3 design-in´s, 6 ongoing PoC´s and 4 OEM´s planning PoC
• 3 potential design-win´s within first half next year/Q3
(professional use case) • Of the ongoing PoC´s 3 are related to consumer

Smartphone: Interest in TLens®
remains high
• Add-in TLens design, is attracting good interest • Potential to become a widely used solution for selfie cameras and may
represent a route to the main camera (back camera) for TLens
• Progress on several Proof of Concept (PoC) projects, with OEMs and
camera module (CM) vendors during the quarter • Improvement activities at OEMs, CM vendors and poLight have been
ongoing to optimize performance at the camera module level • This includes dimensions, optical performance, yield and reliability
• The closer the TLens comes to a real smartphone application, the more
detailed testing is being carried out, and new improvement areas normally
surface
• 7 ongoing PoC´s and 3 design-in possibilities 1st half 2022
• Potentially start shipping TLens end Q2-21 and phone release 2nd half 2022

Other cases
Web camera / Video conferencing
• The pandemic has forced us to cooperate more and more virtual, and video
conferring has increased in use
• poLight technology will be potential good fit for web camera application due to
constant field of view and speed
• Longer term volumetric video conferencing based on dual camera and light field
imaging will benefit from TLens speed and constant field view
• 1 design-win (Maxhub), good feedback from customers
Healthcare
• Starting to see some good interest related to compact surgical equipment • 1 design-in, 4 ongoing PoC, and 4 planning to start PoC
• Two purchase orders received, worth a combined total of NOK 4,000,000
• The design-in may be converted to design-win 1st half 2022
rosgun
06.11.2021 kl 06:50 10940

November er igang.....det går erfaringsmessig fort til jul og nyttår:). Emi aksjer er fordelt og erfaringsmessig føler folk at «støyen» og den negative oppmerksomheten rundt dette er borte. Ettersom kursen på flere selskaper går opp nasjonalt og internasjonalt, er det nok flere som begynner å posisjonere seg i Polight frem mot nyttår. Ryktene om at T-lens er i flere modulløsninger som er klar for integrering i de endelige produktene kan være et tegn på at Polight har lykkes med sin strategi. Ser man på andre linseprodusenter i verden og overskuddene de soper inn er de historisk høye. Det er ikke mange bransjer som kan vise til lignende marginer i forhold til å opprette et svært høyt volum. Som Isaksen har gjentatt: Ikke et spørsmål om, men NÅR det eksploderer. Det vi ser nå er den perfekte storm for Polight aksjen......godt marked generelt, 5G som vil utbygges og snart vil være fullt utbygd i store deler av verden. Dette vil åpne opp for førerløse biler, og alle vet hva slags sensorer og linser som må brukes da:). Fremtiden ser lysere ut enn på lenge, og Polight har nøkkelen og løsninger til vanvittige mange utfordringer som kommer i mange forskjellige markeder og segmenter de neste 1-10 årene. At de nå allerede er integrert i ca 50% av verdens linsemodul selskaper gir meg en trygghet på at T-lens vil kunne bli den ledende komponenten også i de resterende 50% ila 1-2 år. Det som da vil skje er at de fleste dingser faktisk vil inneholde T-lens rett og slett fordi den har unike egenskaper som ingen sluttprodusenter vil ha råd til å si nei til. Nevner også at f.eks Apple er en av sluttprodusentene som bruker en leverandør som har en ferdigmodul med T- lens i modulen sin. Kanskje er det selveste Apple som kommer med denne i sin nye smartwatch...? Den skulle visstnok ha et kamera i seg. Google watch har allerede et patent på en smartwatch med kamera....så folkens her kan det smelle skikkelig, og snøballen har begynt å rulle litt nå..Smarthub med T-lens har allerede rukket å vinne best i test videokonferanse kamera, og dette er faktisk et gjennombrudd de store vil legge merke til og vil bekrefte kvaliteten.....Polight har nå nok penger på bok, noe Isaksen brukte som hovedargument for emisjonen. De store gutta skulle ta de seriøst og de ville ha nok garantier for at de kunne dekke prodkostnader og oppfylle leveringsgarantier. Det er nå utført, så nå vil jeg tro det nærmer seg en eller flere designwin på rekke og rad, kanskje allerede Ila november, kanskje Ila desember. Som sagt innledningsvis.....det går fort til nyttår..... Kan denne aksjen bli en nyttårsrakett over alle nyttårsraketter.?? Eller vil den først få ettertenning i januar. Time will show, men sannsynlighetsberegning begynner nå å bli enklere enn på lenge i Polight aksjen.....Mitt kursmål for 2022 er definitivt kr 6000. Nå er den på skikkelig billigsalg til under kr 200.vi snakker potensielt 5X, og det er jeg fornøyd med til tross for at det har gått 1-2 år lengre tid enn det jeg hadde beregnet. Et solid fundament har vi nå, og som igjen vil underbygge mitt kursmål enda sterkere på mellomlang sikt. Fantastisk mulighet for alle etternølere her altså.......Ett tips: løp og kjøp
Redigert 06.11.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2021 kl 10:44 10817

Hysj.

Ikke rop løp og kjøp før jeg har fått lastet opp de aksjene jeg skal ha. Jo lengre tid det tar før PLT blir "oppdaget" av folket desto større blir eksplosjonen når meldingene tikker inn.
Eqnrqec
07.11.2021 kl 13:14 10556

Aksjen handles i dag for +\- 115 kr, ser du har et kursmål på 6000 kr. Er det ikke stort sett patenter det har, er det kun patenter eller har de noen ferdig produkter?? Om en ser vekk fra Tlens som jeg antar er et ferdig produkt?
Myrabakk
07.11.2021 kl 15:16 10475

Jeg skal ikke uttale meg om kursmål som andre setter, men kan si litt om produktet de har utviklet.

poLight har et produkt som heter TLens, av mange kunder kalt T-Lens. Det er et produkt som kan utgis i ulike varianter. Det er TLens silver premium som er mest aktuell nå, og så er det et produkt som heter TLens Platinum som er ferdig utviklet men ikke i storstilt salg. Det er også et produkt som er i utvikling som vil ha stor dimensjon, men dette er neppe aktuelt før 2022-2023. Da er det altså TLens silver premium som er aktuell nå.

TLens er en linse som har sin plass i en linsestack sammen med andre linser. Der vil den ha funksjonen å fokusere lyset inn til sensoren slik at det alltid er fokus, og det på absolutt alt, all-in-focus. Dette utføres i dag i vanlige fokuserende kameraer, men da av en motordrevet coil (VCM) som flytter linser frem og tilbake. TLens trenger ikke flytte noe som helst, den funker ved at spenning settes på linsen slik at den krummes og oppnår samme type fokus, bare uten flytting, mange ganger raskere, med lite strømforbruk, uten å påvirkes av gravitasjon, uten å påvirke andre komponenter med interferens. Og ikke minst; dette er billigere å lage enn dagens teknologi på autofokus!

Det høres ut som noe som er for godt til å være sant, og akkurat dette er litt vrient å forklare. For poLight har ikke så høye inntekter enda, og man skulle tro at all verdens kameraer skulle tatt i bruk TLens basert på dette. Bedre og billigere?

Jeg gjør et forsøk:
Tlens er ikke et komplett produkt som tar bildet. Det er en komponent i et kamera som tar bildet. Da er Tlens avhengig av at resten av komponenteme tilpasses denne nye teknologien som den representerer, og sammen utgjøres da en ny generasjon kamera.

Frem til nå har VCM funket helt greit, og løst det meste av behov. De har hatt 100% markedsandel fordelt på ca 100 produsenter av kameramoduler. Nå har VCM nådd sitt potensiale, og det letes etter nye løsninger. Det ser ut til at de fleste store kameramodulselskaper nå tar inn Tlens som en teknologi som skal ta over autofokuseringen i små kameraer.

Vi har vært gjennom Q-rapporter til flere store selskaper, og der finner vi konkrete uttalelser om TLens. F.eks sier Sunny Optical at de er ferdig med R&D-prosessen på modul, og ser for seg at Tlens kan bli standardisert tech i selfiecam. Q-Tech sier det samme, og de tar med smartklokker og AR-briller i samme ordelag. Flere andre gjør det samme, så TLens er på vei inn i high volume markeder fremover.

Dette samsvarer godt med poLights uttalelser om at det er enormt travelt i organisasjonen. For nå er det haugevis av prosjekter å følge opp. Faktisk hele 90 i tallet!

Av disse 90 pŕosjektene er det 19 innen AR-briller, et segment med potensiale langt over smartphone på sikt, spesielt pga mange linser per enhet. Det er mange smartphoneprosjekter, og 3 av disse er kommet så langt at de kan utgis i 2022. Flere barcodeprosjekter pågår, noen medical engangs- og flergangskameraer, pluss diverse annet.

Kort sagt, TLens silver premium er det ene produktet spm er aktuelt i markedet nå, men bruksområdet er så vidt at det nesten ikke er noen grense for hva det kan brukes til.

Et morsomt eksempel på dette er mikroskoputvikling.
Edvard og May-Britt Moser, Nobelprisvinnere i medisin, fikk sin pris for forskning på neural network i hjernen. De har nå bygget et mikroskop med 4x TLens, og skryter av dette til hele verden. Ikke for å tjene på det, eller for å reklamere for det, de har lagt det ut på open-source så alle kan bygge det. Enkelt og greit fordi dette kan revolusjonere forskning på mikronivå i levende celler. Akkurat dette er lavvolum for polight, men det er en nice referanse for selskapet, og enda bedre blir det om dette fører til flere Nobelpriser.

Som sagt, mange har lagt merke til TLens, og mange utvikler egne løsninger der de skal kjøpe linser fra polight som komponenter til ulike kamera.

Kursmål på selskapet? Aner ikke. Jeg skal sitte med aksjene mine til AR consumer er i masseproduksjon, 2024, 2025?. Om TLens er med som main tech da så er det vel 4 siffer vil jeg tro.
Slettet bruker
07.11.2021 kl 16:55 10409

Meget bra forklart Myrabakk.
happi67
07.11.2021 kl 17:37 10364

Takk myrabakk 😃. Synes det greit å legge ved denne. Oneplus 10. Ca 2 minutter ut i video nevnes TLens.
https://youtu.be/0epiE7i0BIw
Eqnrqec
07.11.2021 kl 20:26 10256

Herlig, det var veldig oppklarende. Takk Myrabakk.
rosgun
09.11.2021 kl 11:06 9883

Da har Isaksen snakket om hvert segment, på møte i går kveld, og det er tydelig at AR briller nå er i loopen til industri og medisin. Den kommersielle satsingen fra Facebook, Google, Apple, Oppo med flere er faktisk både i planlagte POC, i POC, og noen er ferdig med POC. At noen også er i design inn (steget før designwin) er bemerkelsesverdig. Man kan at si og si alle som skal lansere AR briller de nærmeste årene må ha T-lens da disse bruker desidert minst strøm. Strømforbruk er viktigst, da det er svært begrenset med batteri du kan få lagt i brillerammen. Dette er iflg Isaksen større og vil bli mer volum enn mobiler og vil være en bankers inntekt i alle kommende AR briller. legg så på linser i fremtidige mer eller mindre selvgående biler(5 G blir utbygd over hele verden)+++

Om det kommer i mobiler er derfor ikke så kursdrivende som ovennenevtne. Dette vil snu opp ned på alle tenkelige kursmål. Skulle det mot formodning komme i mobiler og de andre segmentene som nevnes vil jo det være et spørsmål om prod kapasitet. Polight har gudskjelov reservert kapasitet hos sine samarbeidspartnere for flere år siden og da vil heller ikke dette stoppe Polight når ordrene og bestillingen vil komme i hopetall. Det vil det gjøre, og nå er det kun tiden som det står på. Kommer det dette året eller i 2022?. jeg antar at siste halvdel av 2022 vil mye skje og shipping av linser både til telefoner og AR briller gå for fullt.

At kursen er under kr 1000 med det vi vet idag er merkelig... som jeg har sagt : Løp å kjøp før den er i kr 1000. Alt under er gull. Denne kommer nå raskt inn som verdens ledende fremtidig linse. Kursmål 2022 er nå minst kr 6000. Børsverdien er fortsatt svært lav i forhold til at de blir hoffleverandør til alle de store som Facebook, Apple, Oppo, Microsoft med flere) ... i tillegg til bilprodusenter og gud vet hva til slutt. Alt skal ha kamera og sensorer idag og enda mer i fremtidens produkter. Mulighetene er nå gitt, produktet er integrert vellykket i flere produkter allerede, det funker, kontoen full, prodkapasitet reservert og bordet er dekket, nøkkelstillinger besatt - trykk på knappen:)

Lykke til folkens;)
Redigert 09.11.2021 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
rosgun
17.11.2021 kl 21:48 9149

Noe sier meg at det er like før det smeller opp til kr 360-450 kr før nyttår….veldig på bristepunktet nå ettersom stadig flere skal være med i kappløpet, både aksjonærer og kunder….
Eqnrqec
18.11.2021 kl 10:28 8966

Hvor stor sannsynlighet tenker dere det er for et oppkjøp av polight? Meta, Apple eller andre storaktører! Det er jo småpenger for de store å sluke polight til dagens kurs, om en i tillegg gir 100 % på kursen.
nullgjeld
20.11.2021 kl 13:13 8559

Håper absolutt ikke det, må i tilfelle bli en kurs på +\- 750
Myrabakk
20.11.2021 kl 13:32 8541

Det er 19 smartbrillekunder som vurderer poLights TLens i sine prosjekter. Flere av disse kundene har jobbet med poLights tech i mange år, blant annet Microsoft, Oppo og Apple. Disse kommer neppe til å la et enkelt selskap kjøpe opp teknologien de vurderer for fremtidens megatrend, "the next big thing" som er AR. Det er ikke noen fullverdige alternativer til TLens, slik jeg klarer å analysere både de selskapene som har produkter på markedet, og de selskapene som har inne teknologi til patentering, men som ikke engang finnes for salg enda.

Skulle TLens "falle i feil hender" så kan det være katastrofalt for de 18 andre kundene som har TLens på smartglass-blokka si. Så kommer alle de 72 andre prosjektene i pipeline også til å få trøbbel. Så mitt bet er altså at ikke noen av disse enkeltselskapene tør prøve kjøpe poLight. Det er bare et fåtall som har råd til en slik budkrig, og ingen som har råd til å tape den.

Skulle poLight noen gang bli kjøpt opp måtte det være et fond, en frittstående Europeisk aktør eller noe i den retningen. Det er for risky for Apple om f.eks et kinesisk selskap kjøper opp poLight, for da kan det båndlegges på handel. Dette gjelder også motsatt vei.

For min del ønsker jeg helst at jeg får lov til å være med selskapet i mange år og oppleve BÅDE Meta, Apple, Microsoft, Google og alle andre som kunder, ikke eiere. Det vil på sikt være den mest økonomiske løsningen for oss aksjonærer også. Det mener i alle fall jeg.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 14:53 8487

Om 5 år, om ikke før, skal nå ihvertfall jeg benytte AR briller i jobben. Reiser mye og besøker større byggeiere. Blir jo sliten av reisinga og sliten i bena av all gåinga og tenker at 50 % løser vi med AR befaring i fremtiden.
rosgun
22.11.2021 kl 17:45 8076

Nå ser det ut som folk begynner å våkne. November går mot slutten. For levering til One plus i april, må det meldes før nyttår mener jeg…. At det vil opp til kr 450 før melding kommer er jeg ganske overbevist om. Når melding komme vil den lett gå i 600, og fortsatt er den billg
Stock_ings
22.11.2021 kl 20:20 7953

Jeg hørte selv at Polight sa at de håper å levere i slutten av 2 kvartal på fremlegget nå for noen dager siden. De sa ikke noe om april??
rosgun
22.11.2021 kl 22:18 7835

Ingen tar sjansen på å stå utenfor. Ingen vet eksakt. Det er flere meldinger som kommer her før one plus…. Gjennombruddet har skjedd med Maxhub og kvaliteten kan prøves der. Med så mye inne i pipeline kan ikke Polight selv vite hva som kommer i hvilken rekkefølge.
Myrabakk
22.11.2021 kl 23:32 7738

poLight går godt for tiden, og det er ikke noen overraskelse at den korrigerer nå. Det er en forventet utvikling. Jeg ville vært mer overrasket om poLight ikke korrigerte oppover etter emisjonen, med pipelinen.

Men jeg ønsker at eventuelle nye aksjonærer skal ha riktig grunnlag, og da er det ikke riktig å si at at det kan forventes levering til OnePlus i april. Isaksen var helt klar på at det forventes leveransestart i slutten av av Q2. Du har helt riktig i at det kan meldes bestilling allerede i 2021, men levering i april avkreftet CEO. Det er et prosjekt som er kommet ganske langt, og det er snakk om en ordre som ikke er enorm sett opp mot de største modeller i verden, men likevel vil den være betydelig i poLights målestokk. Da må poLight ha en viss tid på å forberede og sammenstille volumet.
Dette er vel grovt sett det vi vet om denne casen.

Jeg er helt enig i at mye annet kan komme før smartphone, og det er gravd fem mye om dette på SV. Men akkurat angående dette med levering til smartphone bør vi nok forholde oss til selskapets tidsperspektiv. Forrige gang utgivelse ble diskutert, tilbake i mars, spratt kursen opp til 253 kroner, og falt raskt ned da man skjønte at OnePlus ikke snakket om telefonen de skulle ut med da, men en gang senere. Det beste er nok å forholde seg til det selskapet sier om dette, for ellers kan det bli en "ulv-ulv-case", og når nå faktisk "ulven kommer", så reagerer ikke markedet fordi de ikke stoler på informasjonen.

NB! Alt er jo i teorien mulig, men siden Isakasen var SÅ tydelig på at den ikke kommer tidligere så anser jeg dette som viktig å ta med i betraktningen.
rosgun
23.11.2021 kl 23:27 7447

rosgun Dette er en aksje som vil være vinneren i 2022, kommer man inn nå(1,3 mrd) vil den fint gå opp i 8-16 mrd Ila 22-23. Kursen vil da være i 3-6000 Ila neste år.