Enhjørningen er snart klar for eksplosjon

rosgun
PLT 15.09.2021 kl 18:43 24410

Nå er det lenge siden jeg har skrevet, men kjøpsmulighet nå som jeg ikke tror vi ser igjen….. At større firmaer vil se Polight.i korta før de går all in forstår jeg godt. Det koster å øke lagrene med T- lens og skal man kunne tilfredsstille behovet hos en eller flere etablerte mobil leverandører som Huawei eller Apple må de selvsagt ha stor og sinnssyk kapasitet. Min teori er at de nå må ha inn penger for å kunne tilfredsstille lagerhold. Tipper at dette er grunnen til emisjonen og at de nå virkelig kommer med meldingen snart som raskt vil ta kursen opp til 500-600 kr i første omgang.

Mitt kursmål på kr 6000 står fast, men det har også blitt forsinket med ett år grunnet tidligere utsettelse
Redigert 18.12.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Eqnrqec
23.11.2021 kl 23:42 5884

Hvordan kan si at kursen vil være mellom 3-6000? Isaksen håper på 900 mill i omsetning ila 2025! Forsvarer det en så høy kurs?

Jeg tror at folk begynner å bli litt trøtt av denne enhjørnigen til denne rosgun. Det finnes selskaper med bedre avkastning.

Jeg tror at folk begynner å bli litt trøtt av denne enhjørnigen til denne rosgun. Det finnes selskaper med bedre avkastning.
Myrabakk
24.11.2021 kl 00:39 5828

Kursmål er ikke min favorittdiskusjon, for der er folks oppfatning av tid for måloppnåelse helt avgjørende.
Det nytter ikke å diskutere eller argumentere for at "det finnes selskaper med bedre avkastning" uten en tidshorisont for en slik påstand.

Jeg har satt meg et tidsmål for når jeg vurderer videre eierskap. Mitt tidsmål er sammenfallende med når alle de store AR-brille-OEMs har lansert sine første AR-glasses for consumermarkedet. Det vil si når både Microsoft, Apple, Huawei, Xiaomi, Oppo, Samsung, Alphabet, Meta, Vivo, Magic Leap mfl har sluppet sin førsteutgave med AR-briller.

Dette kan godt hende skjer allerede i 2022, men jeg er forberedt på mye senere. Jeg er klar over at polight satte opp 2025 som et mål for dette, men i siste presentasjon dro de av et år, og snakket om "kanskje 2024". (Da snakker vi om masseproduksjonsår, altså ikke releaseår. Det kan komme mye før.)

Jeg ser ikke bort fra at poLights aksjekurs er meget høy når dette skjer, og jeg har sett regnestykker fra meget kompetente finansfolk som viser at det ikke er noe urealistisk scenarie med slike tall. Men da er det noe som skal klaffe på veien dit.

Treffer poLight AR-markedet nå i tidlig fase så kan faktisk alt skje. Innen teknologi så er det ofte slik at det som kommer inn som standard fra starten gjerne tar minst 60% markedsandel. Da vil populariteten til AR være det som avgjør salget for polight. Blir AR "the next big thing", som alle de store sier, så tror jeg kanskje påstanden om at "Det finnes selskaper med bedre avkastning" ikke akkurat blir en innertier. polight kan meget godt bli børsvinner hvert år i mange år fremover om de treffer rett nå.

Når investorer sjekker om de skal inn i et selskap så er skalerbarhet og marked noe av det viktigste. Her er det stort, men poLight må få en fin inngang.

Ting kan gå fort når det skjer noe her, men det er ingen som vet om noe skjer i novemver, desember eller januar. Det kan enda være god tid til å få inngang på 140-160, men det kan plutselig komme en forløsende melding som sender selskapet over 200 direkte.

Det er helt håpløst at denne rosgun slenger rundt seg med 1000 kroners mål bare fordi han er inne i en aksje. Alle skjønner det.
Eqnrqec
24.11.2021 kl 07:28 5820

Ser ikke helt slik ut om du ser på kursutviklingen 😅 Langt fra trøtt av denne, men 6000 skjer ikke innen 2023.. Kanskje 1000-1200, det hadde vært noe🤩

Tror heller det er mer en personlig-agenda bak denne meldingen til vedkommende mot, Rosgun. Har ingenting med Polight å gjøre! Spennende tider imøte som PLT aksjonærer!
Redigert 24.11.2021 kl 14:38 Du må logge inn for å svare

Om du følger denne rosgun vil du oppdage han er løgnaktig og lite etterettlig. Figurerer under ulike profiler her inne.. Personlig vendetta. Javell.
Redigert 24.11.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Rkasba
24.11.2021 kl 19:40 5570

Er du på Shareville rosgun? Hva er i så fall nicket ditt der? Og hvis ikke - hvorfor ikke?

Han hauser vilt her inne. Plukker volatile aksjer med liten omsettning og hauser i vei. En sjarlatan og kvalifisert upålitelig person.
Redigert 25.11.2021 kl 00:52 Du må logge inn for å svare

Kjenner ikke til hverken deg , eller Rosgun, tildigere. Men, jeg trenger ikke, Rosgun sin tro, eller ATH- Kurs, for å vite at vi faktisk sitter i en spennende aksje, og som i tillegg ''kan'' bli mainstream. Håper vi kan ha en ryddig tråd her. Ha en fin dag.

Såvidt jeg kan huske opererte denne rosgun også i thin-/ ensu med unøyaktigheter og løgner før han dumpet og solgte seg ut. En aksje som har falt over 90 prosent siden han herjet på de trådene.
Redigert 25.11.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare

Er denne rosgun på Shareville, eller velger han å han bare å ha anonym hauseprofil her inne?
Redigert 26.11.2021 kl 00:06 Du må logge inn for å svare

Jeg tror ikke man får svar og det sier sitt.

Du verden. Han var også der. Hva skal man si?

Redigert 26.11.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare

Kursmål 6000, men denne rosgun er fullstendig fraværende når det stilles spørsmål.
Redigert 26.11.2021 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.11.2021 kl 18:23 4949

Ja, har ikke mer å si. Jeg er langsiktig i Polight. Var med fra 28 og veldig enkelt å mene at aksjen skal fortsette mangedoblingen. Er det så rart egentlig ? Begrunn isåfall hvorfor du er uenig. Kom med argumenter og begrunn motsvaret ditt

Du kan ikke gå inn i et selskap uten å drive ellevill hausing. Dette har du gjort i PLT og mange andre selskaper du har vært inne i. Flere av disse selskapene har gått rett på trynet. Du kjørte på i Thin-/ Ensu på samme måte. Også i andre selskaper. All grunn til å la varsellampene ringe.
Redigert 27.11.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
27.11.2021 kl 19:45 5090

Nå ble jeg nysgjerrig FunHouseComp.
Hvilket kursmål tenker du er riktig?
Er det personen Rosgun som er interessant, eller er det selskapet og kursmålet som fremsettes?

Jeg ser jo at poLight har et potensiale som ikke så mange andre har, og Rosgun argumenterer hvorfor han/hun mener dette. Interessant om det er andre synspunkter.

Jeg må innrømme at jeg reagerer på rosgun selv. Å hevde et kursmål på 60 milliarder kroner (aksjekurs 6000) på PLT i år har hele tiden fremstått som useriøst.

Det kommer fra en som derimot tror at 6000 kr kan være en aktuell kurs om noen år, hvis vi lykkes.

Kanskje 2025-27?

Foreløpig er det fjernt til disse hinsidige kursmål, og de som kommer med dem er ikke kjent for å være langsiktige. Det er all grunn til å være kritisk til en del figurer her inne. Denne rosgun er intet unntak.

Jeg har ikke all verden å bidra med. Tok en større post på 9 kroner i sin tid. Den står uendret. Jeg reagerer naturlig nok på denne rosgun.
Myrabakk
28.11.2021 kl 20:49 4747

Jeg må si jeg synes det er svært positivt at mange skriver om poLight, og at meninger er forskjellige. Det er kommet frem så enormt mange interessante linker og relasjoner mellom poLight og andre selskaper, at det er blitt en stor jobb å holde oversikten over alle som faktisk jobber med TLens i sine produkter. Det at noen har skikkelig hårete mål gjør at noen oppfatter det som useriøst og provoserende, andre blir nysgjerrige og undersøker kanskje litt ekstra.

Jeg tilhører den siste gruppen der. Flere av Rosguns innlegg har faktisk ført til ekstra nysgjerrighet og gravearbeid i en del selskaper. Jeg har selv sett noen av Huawei-ryktene vedkommende har skrevet om, og jeg har faktisk funnet patenter fra Huawei som viser mulig bruk av TLens i fremtidige telefoner på bakgrunn av dette. Det er derfor ikke BARE negativt med noen som engasjerer litt ekstra.

6000 i kurs er ikke meg i mot, da er man millionær med 167 aksjer. Ambisiøst er det, men dersom TLens slår til som standard i smartbriller OG selfiecam så kan det kanskje være mulig?? Jeg vet ikke, men jeg er nesten all-in i poLight på grunn av MULIGHETEN for at slike ting kan skje. Kursmål opererer jeg ikke med, heller milepæler. Da ser jeg for meg å være i poLight til alle store OEMs har utgitt sine consumer-AR, for når dette er ute så vil vi kunne dra konklusjonen om TLens kommer til å dominere i "the next big thing".

Gøy med kursmål og slikt, men jeg har altså tidsmål. Kult med noen som virkelig tror det tar av raskt, selv tror jeg H1 2022 kommer til å bli et helt vanvittig halvår med alle de prosjektene som har tidshorisont H1! Sannsynlig innpass i 3 nye vertikaler i H1 er absolutt innen rekkevidde, dvs medical, AR pluss leveransestart smartphone. Bare å glede seg!
happi67
29.11.2021 kl 07:30 4591

Polight kan bli virkelig stor. Når man ser hvor bra respons kunder har så er ihvertfall jeg sikker på produktet. Største utfordring er at jeg med flere sliter med tolmodighet. Tror og 2022 blir en nydelig reise. Har som deg, myrabakk ikke noe kursmål og satser på å sitte noen år til. Da er nok polight kommet veldig langt og polight aksjen er nok blitt års beste noen ganger.

Spennende tider her. Bare de kommer seg inn på ett, sånn passe stort brand, så bykser kursen opp 4x på kort tid - så kommer resten av rekken rett etter. Helt umulig å si noe kurs, men det kan bli historisk - 10k kr i dag kan fort bli millioner. Fy, nå ble det mye haussing her - men, dette er realistisk. Vi får se! Du handler aksjer etter egen vurdering!

Gud løkk🚀
Pilegrim
01.12.2021 kl 11:07 4202

https://newsweb.oslobors.no/message/548280
Design-win AR. Det antas at dette er en stor kunde siden hvem kunden er er hemmelig. På Shareville er Microsoft og Apple nevnt. F.eks. antydes det at Apple kommer med AR i Q2 2022.
https://www.phonearena.com/news/apple-ar-headset-mass-production-q2-2022-release-months-later_id135280
Redigert 01.12.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
rosgun
01.12.2021 kl 19:27 4028

Etterlyser fortsatt argumenter som understøtter din motstand mot kursmål kr 6000,- Ila 2022!!!

Har ikke du gjennom mange år vært inne i tvilsomme aksjer som du kan hause ellevilt? De fleste av disse hevder du å være all in. Alle som en er stort sett ned 90 prosent - du er ofte borte lenge før det. I starten var det slik at du ikke bare hadde en tråd om PLT. Man kunne våkne om morgenen å se deg ha startet 15 tråder om samme selskap i løpet av natten. Helt vilt, og tilnærmet galskap. Omtrent på samme måte har du holdt på i andre selskaper også. Elleville kursmål. Spinnville fantasier om selskaper du er inne i. Null kvalitetssikring av det du skriver og euforier hinsides all fornuft - som vanlig - desverre.
Redigert 01.12.2021 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
rosgun
02.12.2021 kl 01:54 4047

Hvis du har tålmodighet og er langsiktig vil også du tjene penger til slutt👍Jeg savner fortsatt argumenter for kursmål om Polight. For ordens skyld siden du mener mine tips er utenfor din forståelsesevne: Lifecare, Idex, Thin, Prosafe, My Fc, Softox. At alle disse har et vekstpotensiale og at noen går i perioder bra og dårlig er jo en investeringsstrategi jeg har og for øyeblikket kan du jo sjekke datoer du mener jeg har hausset og hvilken avkastning jeg har hatt totalt!!!. Tydelig at du er mer opptatt av meg enn de faktiske selskaper og da blir du kun usmakelig i mine øyne. At Polight har og vil gå fremover er det vel liten tvil om. Du kan starte med å gange opp 15000 aksjer jeg kjøpte på kr 28 i Polight som jeg fortsatt har.(siden du er så påtrengende ). Ellers går det bra med meg. Har du det egentlig bra med deg selv er det fint for meg😊. Lykke til som langsiktig investor. Sitter du også stille i båten går det nok bra til slutt😊
rosgun
07.12.2021 kl 21:38 3695

Håper du kommer med noen motargumenter snart😂😂😂😂😂😂😂😂

Lille venn. Du har det siste året fantasert om et kursmål på kr 6000,- som du har hauset vilt - hals over hode. Året går mot slutten - det er 3 uker igjen, og det er fremdeles 5851 kroner til dette kursmålet. Bare det alene sier noe om ditt lavmål.
Redigert 08.12.2021 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
happi67
08.12.2021 kl 15:54 3379

Blir litt dumt å ha en personlig krangel her🤷‍♂️. Grei dag ang kursen i dag og👌😃
rosgun
08.12.2021 kl 21:01 3246

Jeg har tidligere fortalt at kursmål på kr 6000 er utsatt med 1 år. Det er nå en stund siden jeg skrev dette og står fast på dette. Noen motargumenter savnes fortsatt.🎖
tunktee
08.12.2021 kl 21:09 3231

@rosgun
Har du en lenke til innlegget der du argumenterer for og regner deg frem til 6.000?
Alternativt, kan du gjenta regnestykket og/eller argumentene for oss som ikke har vært med så langt tilbake i tid?
rosgun
09.12.2021 kl 18:57 3009

Søk på nicket mitt fra 2019-2020. Legger ved et av flere innlegg fra den tiden. Let og du vil finne ut mye mer enn det jeg skrev da: her er en sammenligning med Kahoot!.( her var kurs 40-50kr i plt)

Kahoot vs Polight - sammenlignbare forventninger !!!
rosgun
PLT
22.10.2019 kl 05:56
2856
Sorry, men prøvde å ikke skrive før lørdag, bare kom på en sak:

For nye aksjonærer og fond :

Vent til rapporten torsdag.kl 09 eller onsdag kl 1620....med å kjøpe aksjer !

(Det går vel fint det. Samme for meg om kursen stiger før presentasjonen eller etter så lenge man skal sitte langsiktig. Andre får bare drive på med kjøp og salg, trade og herje på....her har ingen dårlig tid. Man trenger kun denne aksjen for å mangedoble innsatsen og er vel det eneste unntaket fra regelen om å spre risikoen på flere aksjer. All in - og vipps så var pensjonisttilværelsen sikret ila ca 3-5 år.....)

Presentasjon av Q3 starter 0830, og blir sikkert ferdig til kl 09...dvs børsåpningen. Resultatet slippes kl 07 torsdag....( ikke så interessant egentlig)

Spennende å se åpningen da gitt.... tror mange avventer denne, og kjøper seg isteden inn på topp og ATH da.....

Helt greit det. Vi som sitter langsiktig er uberørt og urokkelige til 2021-2023. Blir århundrets case på Oslo børs og noen av oss vet det. Bare å fylle på med mer aksjer på stigende/synkende kurs.... BANKERS mot kurs i første omgang 60 - 120-240-480......en 4 dobling er minst innenfor rekkevidde i 2020. Det priser selskapet som Kahoot som nylig ble notert på Merkur listen på børsen, børsverdi på var nylig 5 milliarder.

https://www.nettavisen.no/okonomi/kjendisinvestorer-gjor-supergevinst-i-kahoot---selskapet-er-verdt-5-milliarder/3423858936.html

Jaja, potensialet til Kahoot og Polight er globalt og sikkert sammenlignbart. Forskjellen er at Kahoot allerede er verdsatt høyt-Polight er ikke det selvom selskapene har samme potensialet på sikt for sinnsyk globaliseringspotensialet og inntjening.

Om forventninger prises inn har Polight
Svært lite av akkurat forventninger priset inn i Polight for øyeblikket spør du meg:

Polight kurs:40-340 millioner
Kahoot kurs:50-5 milliarder

4x i forskjell????

Sjekk forventninger Kahoot 2022:

https://e24.no/boers-og-finans/i/kJK7JQ/kahoot-trykker-paa-abonnements-gassen-tror-de-kan-naa-milliardomsetning-i-2022

Sjekk forventninger Polight 2022:

https://www.dn.no/teknologi/disse-kan-bli-norges-neste-milliardeventyr/1-1-5672742

? Milliardomsetning ?

Her forventes mer enn en mrd omsetning.......8-9 mrd ++

Et eksempel som fort kan bli en realitet ved melding:

«Ja, i dag er pot omsetning 600 millioner.
En dobling av produksjonen med start 2021 er neppe særlig usannsynlig, uttaler storaksjonær....... og kjendisinvestor Rosgun til Finansavisen i dag 25.10.2019 etter at Polight la frem svært lovende utsikter med sin øye linse i Q3 2019. Gjennombruddsordren er et faktum og flere ordre ser nå ut til å tikke inn ila 2019. En prod utvidelse er allerede planlagt for 2021. En omsetning på nærmere 1,2 milliarder i 2021 er forventet , og stadig flere utvidelser er ventet skal komme ila 2021-2022 om vi skal tro Isaksen i en pressemelding. Trykket er voldsomt nå i takt med at 5 G nettet er i ferd med å bli ferdigstilt over store deler av verden, noe som betyr at alle vil ha vår linse i sine mobiltelefoner og smartklokker.»Uttaler Isaksen.

Alle ser jo nå at kursen i Polight er riv ruskende feil, og alt det kommer av lav omsetning og at den var 0 interessant for investorer..... så at den med utgangspunktet 50 kr nå 1 år etter notering kaver på en verdi på 300-400 millioner
Og Kahoot på over 5 mrd......????

Ja det er det verste jeg har sett og hørt i mitt liv...

Når melding kommer og endelig bekreftes i Q3- hva skjer da tror dere ?

Vil den fyke opp over natten med kjøpekåte fond....som da endelig får bekreftet at det er et offentlig gjennombrudd?

Fy fan og dette vil bli en bombe som avfyres med Hiroshima kraft. En verdi som justeres fra 300 mill til 5 mrd over natta....?

Redigert 09.12.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Serboss
10.12.2021 kl 12:13 2770

+8% idag.. venter vi paa gode nyheter?

+9.6 %...
Redigert 10.12.2021 kl 14:28 Du må logge inn for å svare

Google, Apple, Samsung ++++
Det spekuleres 😁