NYTT KURSMÅL 70 -140

Slettet bruker
RECSI 15.09.2021 kl 22:28 18262

Jeg har lenge hatt et kursmål på et sted mellom 75 og 150 kroner ved gjenåpning av ML. .... Men, siden ekspertisen i Sparebanks 1 mener det ikke er realistisk med mer en 13 kroner ved en gjenåpning ML, så lurer jeg på om jeg kan ha tatt feil ???

Jeg reduserer derfor mitt kursmål til intervallet 70 til 140 (forhåpentligvis innen nyttår 2022)

Redigert 15.09.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
suspekt
16.09.2021 kl 10:58 5083

Kunne vert noe ala dof. Sammen er vi sterkere, start opp de som kan dette. I dof er de meget dyktige folk som har tatt seg av dette, lykke til.
orhaugen
16.09.2021 kl 11:00 5050

Og der var vi under 14.. Hahaha.. Skulle gjerne vært noen millioner på konto å handle for nå..
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:01 5043

En mager trøst folkens. Det er bare 7-8% ned før vi er på 13kr. Papirtapet blir vesentlig her ja. Igjen, ikke lenge før vi burde høre noe.

Alle har milepæler nå før jul. SilaN, G14, Rec, politkerne osv osv. Noe positivt må da kunne komme. Om ikke annet nok til å stabilisere oss på et høyere nivå.
drekkapilsen
16.09.2021 kl 11:01 5029

Nå shortes det hardt her, men en gang det stiger litt, pøses det ut aksjer til en enda lavere bunn. Samme som man så i går.
omac
16.09.2021 kl 11:02 5010

Det er bare å innse at vi er en gjeng med nisser her inne som har trodd på høyere aksjekurs i lang lang tid, Grove fikk rett og han er sikkert inne igjen om litt.

Det er en kilevink. men ta det som en lærepenge i optimisme og hvordan markedet straffer.
Anywhere
16.09.2021 kl 11:08 4943

Når 13-kroningen nå er notert, så har SB1 fått rett, nå får vi fokusere på f.eks Pareto med kursmål 25. Rettferdig at de også får rett nå:)
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:09 4929

Vi nærmer oss bunn nå, og så smetter vi opp mot 19-20 i løpet av en ukes tid.

Det er ikke markedsutsiktene det står på. Heller ikke at vi ikke vet hva selskapet jobber med: de forhandler og er svært positive til selskapets fremtid. Og, de har penger.

Det markedet åpenbart trenger er en bekreftelse på at:
Sila/Group 14/ one D skal bygge vegg i vegg hos oss. Vi skal starte produksjonen denne datoen.

Det kommer. Men da koster aksjen 3 - 4 ganger så mye som i dag👍
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:10 4924

Vi er vel veldig mange her som har investert pga av det fundamental, og ingenting er endret. Ja, aksje kursen burde vært høyere i forhold til utsiktene...
Jeg har investert fordi jeg venter på at det de avtalene som er under forhandlingen skal materialisere seg, og ser ingen grunner til det ikke skal gjøre det.
Jeg har investert fordi jeg venter åpning av ML til 2023, og vi får med høyest sannsynlighet vite denne avklaring innen års slutt.
Da endres alt... uansett om kursen er 20 kr eller 13 kroner, og vi kan kan begynne gå mot kursmålene som er satt fra 60 kr-90 kroner.

Om kursen hadde stått i 20 kroner, hadde det bare føltes bedre midlertidig, men skal ikke selge der uansett. Ikke skal jeg selge nå, for ingenting har endret seg fundamentalt.

Ingen lærepenge på noen måte dette her. En kraftig lærepenge vil evt komme om det skulle vise seg rec ikke klarer få igang ML, da har det gått stikk imot alle tegn, og all informasjon som foreligger om enorme utsikter i ett kraftig hett markedet både innen solar, semi og batteri.
Olans97
16.09.2021 kl 11:11 4964

Snart nede på kursmålet til SB1M. Hva skjer da? Nytt kursmål på 10 kr? Spesielt med en slik analyse som kom i går
drekkapilsen
16.09.2021 kl 11:16 4961

Den tikker oppover mellom hver gang noen hiver ut(setter short). Når de er ferdige med å shorte, tenker jeg vi raskt smeller opp igjen. Ser ikke ut som folk selger i og med at det går sånn veldig i bolker, ser ut som heftig shorting.
Nsxnsx
16.09.2021 kl 11:17 5047

Grunnen til at vi fortsetter ned er alle de som sitter i aksjen med belånte midler.

INGEN selger nå av fri vilje...handelen som forgår nå er tvangssalg fra amatører til de proffe.

Stakkars dem som ikke får bli med på oppturen når den nå straks kommer.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:20 5142

Tar nok litt lengre tid en 1 uke ;)

https://www.tradingview.com/x/FZ5WHYMA/

Ser vi på de andre gangene i år vi har gått langt ned i bunn, tok det 16 dager fra bunn til topp med 6 kroners økning, andre gang ble det 7 kroner økning med tok 3 ganger så lang tid. Spørsmålet blir hvor mange kroner vi går opp denne gangen og hvor lang tid :)
questi
16.09.2021 kl 11:20 5192

REC kurs

16.5 = Forventning om MosesLake oppstart
20.0 = Høy forventning om lønnsomhet v oppstart.
13.5 = Lav forventning om lønnsomhet v oppstart
22.0 = Bekreftet oppstart
35.0 = Bekreftet middels lønnsomhet i regnskap (ca 500 mill NOK / år)
70.0 = Bekreftet høy lønnsomhet i regnskap (ca 1 mrd NOK/år)
100.0 = Langvarig høy lønnsomhet og ekspansjonsplaner
Redigert 16.09.2021 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
solfylt
16.09.2021 kl 11:23 5232

Går den ned til 10 uten dårlige nyheter, så selger jeg ikke. Hvis den går opp til 20 i morgen med eller uten nyheter, så selger jeg ikke. Jeg har faktisk ikke lært et kvekk av det som skjer nå 😜
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:31 5329

Konkret. 11 dager til 27.9 + eventuelt noen dager med forhandlinger. Så Q3 REC 20.10. All in siste halve året. Dette går veien, da det grunnleggende er der 100%. Markedet, kapitalen, produksjonen og kunnskapene. Vel -- kundene mangler men.... 😎
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:32 5419

Hehe, ikke jeg heller.
Jeg kjøper på disse duppene for det jeg har tilgjengelig, og så sitter jeg med aksjene til 2023 - 2025.

Jeg har fortsatt ikke solgt én aksje siden første inngang.
questi
16.09.2021 kl 11:37 5465

RECs gamle kunder etterspurte deres polysil allerede for 1 år siden da prisene begynte å stige..
De var kanskje fra Taiwan eller Kina.. er jo noen gamle ingot-fabrikker i Taiwan som står ubrukt...

Siste nytt var at JinkoSolar har sikret seg grønn alibi ved å kjøpe polysil fra Wacker i USA og Tyskland.
Så da vet man at USA igjen skal bli polysil produsent! :)
Skal ikke se bort i fra at fabrikker i Vietnam må kjøpe polysil fra USA for å få godkjent sine paneler som miljøvennlige nok for salg.
REC driver med å fylle kundelista si tror jeg.. tror ikke lista er full men den er nok ikke tom heller :)
Redigert 16.09.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
16.09.2021 kl 11:40 5552

Jeg vekter om i portisen. Selger noe jeg kan unnvære for å kjøpe mer her. Gjorde det i går. Har gjort det i dag. Fortsetter i morgen om ferden går nedover. Så går det andre veien når noe jeg har på radaren blir billig og rec har steget. Men mesteparten av recaksjene mine sitter jeg på til 50 kr. Som er mitt kursmål om to år.
Onmyway
16.09.2021 kl 11:41 5544

Helt uenig. Jeg tror på oppgang når nyheter meldes. Nyheter er ikke meldt. Jeg har kanskje sett tydeligere at det er lett å vippe aksjen kolossalt - men ingenting fundamentalt er endret. Jeg har heldigvis allerede lært å sitte stille i båten i et selskap jeg kjenner så godt som dette. Jeg vet det er en viss risiko - men regner med en BETYDELIG oppside som i mine øyne gjør det verdt risikoen. Om jeg tar feil - ja, så var ikke marginene på min side denne gangen. De er jo ikke alltid det. Men at SB1 er orakelet her - det tror jeg ikke. Blir spennende å se på ev endringer i shortregisteret og i topp 20 etterhvert.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:46 5478

Det er vel egentlig en god oppsummering. Allikevel viser det seg at det generelt sett er mest lønnsomt å bare sitte stille i båten. Gitt at vi får rett i at Rec blir en fremtidig gullgruve, så er det kun tidsperspektivtet man ser på som avgjør om man har rett eller ikke. Personlig skulle jeg helt klart gjerne hatt et lavere gjennomsnitt. Jeg angrer allikevel ikke på å ha kjøpt Rec selv om jeg på papiret har tapt nesten 20% av pengene mine.

Det er muligens kjedelig å ha timet feil her, men det ville vært enda kjedelig å day-trade og stå igjen på perrongen når toget en gang går.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:49 5468

Mange måter man kan se på dette. Som noen andre her inne påpekte, tror det var her, så er også SB1M ganske bull gitt at batterianoder slår til for Rec.

Kan nok også være så enkelt at dagens kurs er gitt dagens situasjon, det er bare det at de ikke tar med sannsynligheten for at det blir suksess. Slik Pareto og Arctig gjør med sine kursmål. Pareto og Arctic mener jo ikke selskapet er verdt 25-28kr basert på dagens tall. Det er priset inn en viss sannsynlighet for at selskapet kapitaliserer på batterianoder og poly.

Kanskje SB1M ser hva som skjer i Rec, derfor er det for dumt av dem å ikke dekke selskapet. Noe som jeg også mener er riktig. Skal ikke se bort i fra at dem har kunder som vil inn, og kanskje seg selv også. Så kjøper de nå med rabatt også vil de oppdatere kursmålet lynraskt så fort Rec melder noe positivt, men da er jo kundene dems inne allerede...

Ikke la seg lure tenker jeg.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 11:52 5475

Gjennomsnittskursmålet av Arctic, Pareto og SB1 er 22 kroner aksjen. SB1 regner jeg som totalt useriøse. De hevet kursmål fra 1 til 13😂 Hva er vitsen med analyse når de ikke evner å se lenger en hva selskapet leverer av tall dagen i dag?

Nå er vi snart inne i Q4. Dette kvartalet kan men forvente bekreftelser fra RECsi om oppstart av ML. Og er det noe folk synes enige om, så er det at en slik bekreftelse vil sende kursen høyt✔️
Redigert 16.09.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:02 5421

Nå er kanskje du litt i overkant optimistisk i andre enden da. Med kursmål som er 3-5x dagens nivå bare vi får en melding om at ML skal åpne, uten noen krav til inntjening osv osv.

Så om vi møtes litt mer på midten er vi kanskje noe nærmere sannheten. Viktig å se litt på forutsetningene til SB1M også. De er som jeg tidligere sa, ganske bull gitt at det blir god klaff med batterianoder osv. Se forbi støyen og overskriftene er mitt råd.
PHOinvestor
16.09.2021 kl 12:17 5354

Her blir vist gode muligheter for akkumulere
Nsxnsx
16.09.2021 kl 12:34 5242

INGEN innsidekjøp etter at Røkke ble styreleder. Det i seg selv sier mer enn all verdens analytikere :)

Styret sitter på massiv kursdrivende info....det er det ikke noe som helst tvil om :)
nemi's
16.09.2021 kl 12:43 5188

Signalene har vært tydelige. TT sier at Si-anode produksjon med silangass er en industri som knapt er utviklet. Ikke minst fordi batteriprodusentene krever leveransesikkerhet fra flere produsenter. Derfor har REC sitt fulle fokus på PV-industrien sier TT, ref. 22/7. Sila Nano har holdt på siden 2009 med sine Si-nano strukturerer, og hevder de etter tolv år nå kan produsere anoder til skrittellere. Tesla sier rett ut at Sila Nano sin anode-teknologi er ubrukelig til EV-batterier. Produktet er for dyrt å fremstille og gir for dårlig ytelse. Sagt og skrevet av Elon Musk på Tesla's battery day.

Tesla kommer med sin $25.000 budget model i 2022. Produseres med Si-anoder fra Panasonic og Tesla, i følge Elon Musk. Tesla lover fantastisk batteri-ytelse i 2022.

G14 skal angivelig ha et memorandum med Inobat i Slovakia om å kunne produsere til EV-industrien. En gang i fremtiden. Inobat har ikke penger og ikke et produksjonanlegg. Men mener å ha en fremtid på det tsjekkiske (!) EV-markedet.

Tesla er veldig ulikt Inobat. Dere har satt penga på sistnevnte.

Skrittellere får dere på XXL til 119,-
Redigert 16.09.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:51 5701

Hva med G14 og SK i Sør-Korea? Planene er jo mange gange dette i USA. SK så på det som så bra at de skal bygge egen silanfabrikk til over 2 milliarder til å foryne denne anodefabrikken. Som er, hva var det, 6 ganger mindre enn den de planlegger i Moses Lake.

Tesla kommer ikke til å levere denne elbilen i 2022. 2023 kanskje. Tesla sine batterie ser lovende ut, men si-anoder som G14 og SilaN har ser mer lovende ut. Fra tall som er offentliggjort vel og merke.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:53 5680

JA, da var den nede og lurte på 13.80, og for tidlig å si noe, men den kan se ut til å ha startet å krype oppover igjen.
Var noen futures som hadde SL rundt 13.9, så de ble ristet ut.

Hvis bildet blir likt som forrige gang vi duppet ned hit (at den nå stiger mot 20,- før den shortes ned igjen), så kan man begynne å lure....
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:16 5550

Silane will be the preferred Silicon source in Battery Anodes - det er hva REC sier. Videre sier de - Largest producer and distributor of
Silane Gas... Veksten de antar er gigantisk. (slide 14 i gårsdagens presentasjon). Er det sannsynlig at de lyver - neppe, men man kan ta feil. Jeg tror ikke det.

Intet med caset REC har for min del endret seg siden i går, det som endret seg er at mange aksjeeiere fikk kalde fötter. Like greit at mange slike er ute av aksjen. Alle vet - eller burde vite - at det tar tid til dette materialiseres. Markeder, kunder, offentlig rammerverk, verdikjeder etc. må etableres. Men, beslutningene om framtiden tas i "dag" (eller snart)! Det er i dette perspektivet REC må ses. Har man troen på at det går må man også ha tålmodighet. Og, aldri glem - aksjer har risiko. Og, uten risiko tjener man ikke penger. Klart det er ergelig å se at papirformuen skrumper med mange hundre tusen på en dag, men slik er det å sitte med asksjer. Tålmodighet og troen på egne valg er det viktige.


Nsxnsx
16.01.2022 kl 10:10 3927

I ettertid så er det vel ikke så mye tvil om det 👍😉
Slettet bruker
16.01.2022 kl 10:54 3746

Det var jo til og med en analyse som tolket manglende innsidekjøp negativt (husker ikke hvem og hvor). En ville altså foretrekke at det ikke forgikk noe på bakrommet som hindret innsidekjøp. Forstå det den som kan, men det er jo Rec, og da er det meste negativt hos noen. Forøvrig ikke registrert innsidekjøp etter Hanwhas inntreden heller, noe en burde forventet slik kursen har utviklet seg. Så da er det vel mer innsideinfo om ting på gang som forhindrer dette, eller er det også negativt?
Skalleknarp
16.01.2022 kl 11:00 3711

Flere RECSI mega nyheter på rekke og rad etterfulgt av massivt innside kjøp. Say no more hva som skjer med kursen da….
KommersK
16.01.2022 kl 11:36 3529

Så både innsidekjøp og ikke innsidekjøp er positive saker?
Skalleknarp
16.01.2022 kl 11:39 3516

Vi sier det i dag for å støtte overskriften på denne tråden samt for å hause litt ekstra så får leserne gjøre opp sin egen mening. 🤠
Redigert 16.01.2022 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2022 kl 12:04 3391

For oss ventende husmenn- så blir det jo slik.

Vel- Biden tapte en ny sak nå denne uke (Filibuster) Det var igjen hans egne som satte bein på ham. Ligger nå meget tynt an til mellomvalget, der han kan miste flertallet i begge kammer (Game over) Har snart nå latt sine egne ta rotta på seg selv, i snart 1 år ang. BBB. Her må det nå i løpet av meget kort tid, komme nye varianter av bl.a. BBB. Det er jo ikke bare snakk om China og politikk, men tusenvis av nye arbeidsplasser. Legge ut en ren miljøbill, og da de sosiale reformene som "presidentordrer".
Redigert 16.01.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2022 kl 12:46 3214

Selvsagt kan det være det. Du forstår nok det, hvis du vil.
KommersK
16.01.2022 kl 13:20 3081

Jeg gjør selvsagt det. Men hva er dårlige tegn da? Du forstår sikkert hvorfor jeg stiller spørsmålet, hvis du vil.