AKKUMULEER! ;)

Shikibetsu
RECSI 15.09.2021 kl 23:27 16998

Taktisk drittpakke dette, nok en overdrevent negativ analyse fra SB1 (som ikke har vært på ballen siden det flaueste analysesleivsparket i norgeshistorien, nå idag opp til kr 13 på tynt grunnlag fra «kursmål» kr 1 for Butte i drift, Yulin15 og ML assets i 2019/2020)..denne slippes samtidig som Rec holder innlegg på Paretokonferansen. Mediehusene fokuserer på denne raskt og fremmer selvsagt ingenting om mulighetene Rec står midt oppe i, det kunne absolutt helt klart uten å overdrive vært fokusert på. Dette vet de, vet hva de gjør. Ingenting har endret seg i caset, mer enn nok positive signaler for Rec er fortsatt gjeldende. Bare kommet enda litt nærmere. En useriøs analyse mer for å redde inn den ene spede kongekrona de satte sist, plutselig oppside på 1300% men fortsatt negativt ladet, og veldig planlagt timing på slipp. Short var nok også helt klart forberedt på å «legge inn støtet» for å skape beleilig panikk idet (sk)an(d)alysen kom opp i dagen. Det er også fortsatt mange som flytter store mengder aksjer imellom flere konti osv. Noen kveler det positive fokuset Rec absolutt kunne fått litt av idag. Igjen. Med viten og vilje.

Slik jeg ser analysen så sier den følgende: Rec er MEGABULL, men vi (meglerhusene og deres sammensvorne) kunne tenkt oss å drite på alle småaksjonærer og betale 13 kroner pr aksje før vi sier noe positivt. Eller: nå har vi panikk for å komme inn før det meldes oppstart, og vi vil inn på bekostning av dere små. På uredelig vis.

Hvis Røkke som hastet inn, plutselig ikke skulle ønske å beholde ML av en eller annen grunn. Kun haste inn for å beholde Butte..🤡 Er det da noen her som tror han ikke kunne fått igjen minst gammel kostpris (15-17 milliarder) for en topp moderne ferdig bygd og kostbar fabrikk, med knowhow og et anlegg som kan produsere foretrukne innovative ingredienser til både batteri og sol, viktig og riktig plassert i henhold til alle signaler gitt..en sådan som som kan løse store utfordringer raskt med god kapasitet (utenfor Kina), løse et problem å gi en god start, nå i dette på overtid grønne skiftet. Fabrikken kan bare stå der å råtne ikke sant, den bryr ingen seg om…Ville ikke være verdt mer enn kroner 0,- der den står der og roper til SK, G14, SILA and you name it. Kunne ikke engang fått 30% av asset verdi på kun ML/ samme verdi som hele sulamitten Recsi er priset til i dagens marked inklusive både ML, Yulin15 og Butte som er i god drift🤡

Nei. Recsi kan overhodet ikke være dyrt på disse nivåer slik det ser ut nå, de aller fleste må vel snart begynne å bli ferdig med denne motstridende antagelsen nå. Om verden står til påske eller ikke noe annet helt på viddene uventet skjer så er det ikke mulig å rote dette til. Men mange kan selge seg ut gratis til gribbene som driver med «lovlig» ulovlig manipulasjon, og sitte der igjen med skjegget fullt av postkasser fordi den uærlige griskheten tok alt fra deg. Alle får selvsagt bare kjøpe og selge så mye de vil for meg, men vær da ihvertfall med dette informert om hvordan noen av de kyniske husene driver på. Nitrist opplegg, hold og AKKUMULEER! =)

PS! Røkke har fortalt oss at han ikke ønsker å selge, da hadde han nok «sluppet kursen fri». Enkelt. Men, bud/ forsøk på oppkjøp fra andre enn AKH må da snart begynne å bli overmodent aktuelt vel, om dette muppetshowet skulle fortsette. Alle negative har minimalt med krutt igjen. Om i det hele tatt noe. Om ML imot alle solemerker ikke skulle åpne under Røkke, så vil ihvertfall alle fabrikker/ assets og knowhow bli solgt. Om det overraskende skulle skje, ville i så fall ikke noe av dette bli solgt, for annet enn til en meget god pris!

Lykke til alle sammen!
Redigert 15.09.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2021 kl 23:36 8827

Pareto analysen er strong buy, TP 25kr. Arctic analysen er også strong buy, TP 28kr. Vi vet at REC er i samtaler med flere potensielle samarbeidspartnere basert på Q1 og Q2. Denne SB1 "analysen" motsier det REC har sagt i lang tid. Analysen inneholder ikke fakta, men masse synsing og svada. Jeg stoler heller på REC, Pareto og Arctic (som er seriøse meglerhus), enn et "meglerhus" som bommet med flere hundre prosent når det kommer til price target på REC. Det er på sånne dager man må øke beholdningen hvis du vil tjene $. Ikke tale om jeg selger REC på disse nivåene. Her er det bare å akkumulere, noe jeg gjorde også i dag
Slettet bruker
15.09.2021 kl 23:55 8681

Men markedet har tydligvis mere tro på SP1 sitt kursmål enn pareto og arctic, hva sier du til det? Har SP1 mer tiltro i markedet siden det sender aksjen ned over 10% i dag tross kursmålene til pareto og arctic..? eller ser ikke dere hausere skogen for trær?
Shikibetsu
15.09.2021 kl 23:55 8671

Fullstendig useriøst og planlagt angrep, et dårlig stykke arbeid kan man si. Pareto og Arctic har en mer ærlig tilnærming, helt klart!
Ny dag imorgen, hvis jeg noengang anskaffer meg hund så skal den hete Recsi ;))
Tanjiro
16.09.2021 kl 00:07 8602

Det er hvertfall ikke kjedelig å være REC aksjonær med dette volumet, hehe. 350 mill omsetning og dette er kun på en analyse fra et meglerhus. Når de ordentlige børsmeldingene og avtaler kommer på plass er vi fort oppe på en halv milliard. Det smeller hardt når det først skjer, håper folk er inne da;)
Shikibetsu
16.09.2021 kl 00:14 8545

Så du tror toppen og de langsiktige seriøse aksjonærene fikk panikk idag! Det ser vi på mandagens kjøp og salg, hvem som kom og hvem som gikk. Og etter det igjen hvem som alltid kommer tilbake. Short presser på beleilig, timingen analyse rundt Pareto fokus og alt dette er et intrikat renkespill fra flere hold. En desperat handling. Klart de skremte noen, med viten og vilje. Men de som trodde på dette er uinformert og gikk 5 på. Rec er i spill for å si det sånn. Tror ingenting på at de som er informert og har gjort sine undersøkelser og vært med i Recsi her en stund nå fikk annet enn en god latter av dette åpenbare angrepet. Useriøst vissvass av en analyse, uengasjert og lite kompetent. Nei, greit å kjøpe og selge aksjer så mye du vil.. Men ikke gå ned på nivå å tro at markedet kjøper dette, kun kortvarig støy dette. Dette spillet og alle faste hoder som dukker opp her inne med negativitet og roper selg i samme tidspunkt begynner å bli gammelt og en oppbrukt metode.
Redigert 16.09.2021 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Shikibetsu
16.09.2021 kl 00:19 8505

Det er ihvertfall helt sikkert. Når de meldingene kommer, så vil dette gå oppover i en rasende fart :)
Redigert 16.09.2021 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
SL
16.09.2021 kl 00:22 8485

vet enda ikke om dette var på grunn av sp1 sinn analyse, analysen var ute helt på morgenen og dekke av e24, når finansavisen delte den rundt 11 tiden tok det flere timer før aksjen plutselig krakket. Så enten var det masse stop loss som røyk ellers var det noe annet, blir for lett og si at sp1 gjorde dette.
Splintner
16.09.2021 kl 00:43 8395

Eller bytt ut "når" med "hvis" så er du på tryggere grunn.
Shikibetsu
16.09.2021 kl 00:53 8342

Ja det kan man si, men når gjør man det. Selskapet og alle signaler gitt i den grønne omstillingen har sagt strong når, TP 150. Det er den korte versjonen av min analyse pr nå.
Redigert 16.09.2021 kl 01:05 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
16.09.2021 kl 01:22 8274

Disse klovnehusa 🤡driver jo ikke med veldedighet. De tjener jo penger på å lure folk på denne måten. Om ikke så lenge så kommer det en ny analyse om anbefaling sterkt kjøp og da tjener de jo på nytt penger på di som solgte da skal alle inn.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 04:45 8111

Ja, profitten til meglerhusene ligger i å få de mange tusen uprofesjonelle til å FEILALLOKERE. I aksjemarkedet har ALLE har en agenda.
PHOinvestor
16.09.2021 kl 08:10 7712

flott start innlegg
manman01
16.09.2021 kl 09:17 7453

Endnu et hug på 14.57 (:

Så er jeg vidst også færdig for nu - 40% flere aktier end før, og snittet godt ned😎

God dag alle!
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:03 6973

Tok en bit av kaka til 13,84
manman01
16.09.2021 kl 12:07 7007

Jeg endnu en på 13.91 hahah. Svært at lade være (;
Ærligtalt
16.09.2021 kl 12:09 6970

Du peker på noe kritisk: Røkke selger unna verdier om dagen

...Han kan også selge ML, men da er det vel kjekt med flere aksjer først?


...Og så er det Butte da... som på mesterlig vis mer enn forsvarer dagens kurs...helt...alene
Redigert 16.09.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:15 6874

Viktig å ikke glemme at Butte ikke forsvarer dagens kurs slik selskapet er med ML som blør kostnader. Hadde de solgt ML og kvittet seg med de kostnadene og gjelden på 110 millioner dollar. Så kunne vi kanskje snakket om det.

I dagens situasjon taper selskapet penger hver dag. En aksjekurs speiler som regel inntjening og bunnlinje osv. Hvor mye verdier skapes for aksjonærene? I dagens situasjon taper vi aksjonærer verdi hver eneste dag.

Ikke for å være negativ, men syns det er viktig å påpeke.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:15 6867

Troverdigheten til SB1 er tydligvis stor, skal nok ned på 13kr. Vet vel fra før at kursmålene til pareto er som regel bare bløff ! Nei, dette ser ikke bra ut og hausera som snakker om 100kr+ må vel føle seg smarte nå.
PHOinvestor
16.09.2021 kl 12:23 6796

Dette aksjen er nå utsatt for ett negativt kjør, ha litt is i magen er mitt tips
Bob Macahan
16.09.2021 kl 12:28 6714

Man måste påminna sig om att alla de aktier som är i omsättning nu har både köpare och säljare. Kan man på något sätt se vem det är som köper? Hos de svenska mäklare visas bara anonym köpare/säljare.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:31 6667

Hehe vi har is i magen ingen som selger på disse kurser:)))
Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:32 6645

En aksjekurs prising: for RECsi sin del er det fremtidsutsikter prisen ligger. I et normalt marked med fremtidsutsiktene vi ser nå, vil ikke ML med tilhørende teknologi prises til 0. (Gjeld og cash går i ca 0 i RECsi).

Skulle ML bli lagt ut på markedet i dag, hadde det blitt snappet om av SK eller et bilfirma for x antall milliarder - Garantert.

Butte likner mer en nå-situasjon. De ser ut til å ha en ebidta (isolert sett) på ca 50 millioner dollar i år. Gitt at RECsi har drøye 2 milliarder dollar i fremførbart underskudd - så bør Butte i det minste prises til snittet på Oslo børs, som er 16,3 x inntjening (de utvider og selger så det griner i et voksende marked).

Butte isolert sett forsvarer en kurs på 815 millioner dollar eller drøyt 7 milliarder NOK.

Nedsiden i RECsi? Hele selskapet prises til 5 milliarder. Det går snart opp, og med en ML bekreftelse dobles den flere ganger. Det er uansett ikke tid å selge på, dager eller måneder før selskapet har sagt de skal melde om ML åpning.

Slettet bruker
16.09.2021 kl 12:38 6580

Mye av det du sier her, kunne sikkert stemt, om markedet visste at Rec hadde kunder i fremtiden. Foreløpig har de ikke det for ML. Så skal ikke si meg helt uenig. Det mangler likevel en viktig forutsetning. Kundegrunnlag. Det er kun håp, tro og en sannsynlighet for at det skal skje. Selskapets historie viser at de har slitt med dette i alle år.

Selskapets cash beholdning utligner dessverre ikke lånet sånn uten videre. Utvidelse av Butte, oppstartskost og oppgradering av reaktorene i ML spiser dette beløpet.

Obligasjonslånet som forfaller i 2023 må re forhandles, eller så må de ta en emisjon for å betale det.

Bare for å understreke, dette er ikke for å være negativ. Jeg føler bare for en mer jordnær og realistisk tilnærming.
Redigert 16.09.2021 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Shikibetsu
16.09.2021 kl 12:55 6462

Enig, han vil nok uansett utfall ene eller andre veien ha mange flere aksjer, helst minimum 26% til..og til billigst mulig inngang selvsagt. Er dette det endelige stuntet som er på gang mon tro🧐..spennende å se hva han skal bruke de milliardene som ble realisert fra Ocean Yield til..anelse ugler i mosen om hva som kan foregå her nå, da man kan fornemme at det må begynne å nærme seg de viktige avgjørelser. Kjekt om det kunne kommet en kjempemelding plutselig en dag her nå om at AKH har handlet seg opp i Rec over børs..tenk om prisen går så lavt at de bare sånn der plutselig rasker opp alt tilgjengelig fra 13-20 kroner, da bør man være inne for å si det mildt. Da ser vi aldri under 20 kroner igjen. Det kan gjøres slik opp til 35% og muligens også øke mer i kombinasjon med bud til aksjonærer..Evt at han gir oss et bud, skremmer vettet av oss med dagens pris først og tilby smuler etterpå😅..Neida, vi får stole på Røkke🧐..men de er nok ikke fornøyd med 25%. De kan ihvertfall ha mulighet til å øke med 10% over børs og betale opp til godt opp i blue sky scenario (150), det er tatt med som en egen post i siste generalforsamlingsprotokoll. En kombinasjon med max 10% over børs og evt videre ved bud til mindre aksjonærer er vel mest reelt for å øke opp til 51%.. Vi får se, spennende blir dette uansett :)
Redigert 16.09.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
manman01
16.09.2021 kl 13:00 6390

Bundet ud måske?
Shikibetsu
16.09.2021 kl 13:02 6364

Ja, 3 dager på etterskudd av den aktuelle handelsdagen så er det fullt mulig. Største kjøp og salg, også hvem.
Skalleknarp
16.09.2021 kl 13:04 6331

Mange konspirasjonsteorier her inne nå. Sannheten eller virkeligheten ankommer hvert sekund, minutt, time eller dag, så en vakker dag så får vi se hva den gyldne fremtiden til REC er eller ikke er. Når man ser den positivitet og iver det er innen sol og det segmentet er det høyst merkelig at ikke fremtiden til REC er priset inn med minst NOK 15,- slik som for mange andre "ESG" selskaper med høy kurs uten at de kan viser til særlig stor produksjon (omsetning) eller historikk. Hva er det sangen heter - "Det ordner sæ".
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:04 6324

Hvem er mest i minus her 😂
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:05 6301

manman01 skrev Bundet ud måske?
Det ser slik ut, håper på en rask og god rekyl nå!
manman01
16.09.2021 kl 13:08 6261

Slettet bruker skrev Hvem er mest i minus her 😂
Jeg er heldigvis en lille fisk, så jeg sidder kun med 10.000 dkk minus (:
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:11 6221

" slik som for mange andre "ESG" selskaper med høy kurs uten at de kan viser til særlig stor produksjon (omsetning) eller historikk."

Her er enda en relevant setning. Hva er historikken Rec kan vise til? Jo, aksjonærene taper store penger. I mange år har det vært slik. Viktig å ikke ha haussebrillene på, uten å kunne se hva som faktisk kan skape litt skjær i sjøen også.

Rec sin historikk er grusom for aksjonærene. Heldigvis ser det lysere ut nå, enn på lenge, og det er bra (Som nemi's ville sagt).
Redigert 16.09.2021 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:11 6218

Slettet bruker skrev Hvem er mest i minus her 😂
Ikke spør.. 🤕 Men nå snur det Taycen, og vi slutter i grønt i dag? Ønsker dere bedre børsdag er fra her, dere andre seige og beinharde investorer som har vært med hele veien ned på ny.
wielkikrol
16.09.2021 kl 13:12 6183

Perfekt for Akh nå. Sluker neste 25%.
neosugar1
16.09.2021 kl 13:15 6138

Slettet bruker skrev Hvem er mest i minus her 😂
-83%, gira posisjon🤡
Skalleknarp
16.09.2021 kl 13:26 6056

Ikke uenig i det du skriver. Jeg har selv hatt aksjer i REC i litt over 5 år. Har klart å snitte med ned såpass at jeg fortsatt ligger litt i pluss selv om en regner med renters rente i forhold til bankinnskudd. Når det gjelder elendigheten i REC de siste årene så kan vel dette til en vis grad tilgodesees forhold utenfor det REC kan kontrollere. (Kinatoll - priser mm) Jeg synes det er beundringsverdig at de har klart å holde hodet over vannet og da skulle en tro at de også skal klare å løfte bedriften til nye høyder nå når forholdene nå kan ligge til rette for det. Mange aksjer som bytter eiere disse dagene og som det indikeres så kanskje "Noen" kjøper mer enn andre... (?)
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:30 6016

Bra jobbet. Da er du i mine øyne ene hardhaus. Ja, jeg tror selskapet burde klare det nå og enig i tilliten du gir selskapet, bra jobbet av Rec tross alt som har skjedd.

Rec vil skinne i årene som kommer, det tror jeg er ganske sikkert, spørs bare hvor mye. Om ikke Rec lykkes tror jeg vi bare kan glemme det grønne skiftet, og det virker det ikke som politikerne vil.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:34 5971

Hvem stolere du egentlig på? Din egen analyse, Kjell Inge Røkke (en av Norges fremste industribyggere) og Aker konsernet, REC Silicon og to seriøse meglerhus i form av Pareto og Arctic

eller

Sparebank1 Markets som tok feil med -1400% med tanke på kursmålet deres på 1 kroner og dagens kurs? SB1 "analysen" er bare synsing og svada
Slettet bruker
16.09.2021 kl 13:57 5746

Godt sagt😂

Mitt bet i RECsi er definitivt på det grønne skifte.
Les om EUs taksonomi - da forstår man at politikerne definitivt tilrettelegger for at pengene skal styres inn mot det grønne skifte.
drekkapilsen
16.09.2021 kl 14:21 5535

EU driver med så mye grønt ræl at de skjønner ikke hva de driver med selv. Og øst-europeerne gir blanke f i det. Tyskland spesielt er jo helt gærne og det må forbrukerne nå betale i dyre dommer for.
Slettet bruker
16.09.2021 kl 14:47 5289

Man kan si mye rart om grønne satsninger. Jeg har aksjer i både olje og grønt jeg.

Det skal dog sies at for Rec sin del, så er det solar og batteri som er markedet. Her vil det være en enorm vekst. Batteri og solar er på vei til å bli billig. Solenergi seiler nå frem som den billigste energikilden med god margin. Økonomien styrer alt, det vil ta helt fullstendig av.

Nå ser det ut til å få ytterligere drahjelp av dyrere pris på fossile kilder.
Redigert 16.09.2021 kl 14:48 Du må logge inn for å svare