Matterport.. Verdensledende innen 360* bildefremvisning!

Gryntgrynt
MTTR 16.09.2021 kl 18:27 1317

Matterport er nylig registrert på NASDAQ med 360 graders visningsteknologi. Jeg fant denne perlen gjennom husleverandører som har visning av boliger.
Du kan gå igjennom hele huset og ta mål om dine møbler vil passe inn og når som helst gå tilbake for å se alle rom og planløsninger. Jeg tror dette bare er starten på Matterport sin reise for snart vil alle hus/hyttekjøpere ha denne teknologien for å se hva de kjøper uten å måtte reise seg opp fra sofaen og kjøre hele kvelden. Matterport er verdensledende med sin teknologi.. Rally!
Redigert 16.09.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Gryntgrynt
17.09.2021 kl 08:13 1279

Her går det unna 6,8%. Fortsatt tid å hoppe ombord😀🚅🚊
Gryntgrynt
17.09.2021 kl 17:40 1248

Jaja… 3% til nå🚀🚀🚀🚀 Heng på🥳
Gryntgrynt
17.09.2021 kl 20:13 1229

13% Jaja… Godt vi er inne😂😂
PSI- Investor
17.09.2021 kl 23:11 1207

Har en sånn Matterportskanner.
Veldig bra synes jeg, lett å jobbe med og skanningene/ 3D- modellene blir veldig bra.
Når man ser på det i VR- briller er det nesten som å være i huset som er skannet.

Men norske meglere vil ikke ha det.
Norske meglere tenker kun på å få inn oppdrag, de vil ikke legge penger i slikt.
En kompis skulle selge huset så jeg lagde en skanning til ham, men megleren nektet å ta den med i annonsen. Selv om de fikk den gratis. Megler tror at når man har sett 3D- modellen så gidder man ikke gå på visning.
Jeg tror det er omvendt.
Ser man hvor finneiendommen er vil man gå på visning.
Burde være glimrende for hyttemarkedet også.
Eller for bedrifter som kan ha omvisning i sine produksjonslokaler fra et møterom på Gardermoen.

Vi har gitt opp, gidder ikke prøve å selge det inn lenger. Bruker den sjelden dessverre.
Gryntgrynt
18.09.2021 kl 08:18 1156

Jeg tror at når først 1 Norsk megler bruker dette så vil alle bli «tvunget» til å følge etter, for kan garantere at folk vil ha dette valget bare de finner ut at denne løsningen finnes. Se for deg at du kan «gå igjennom 40 hytter på en kveld for så å avgjøre hvilken du vil dra på visning til!
Men også bedrifter som kan ha en visningstur i bedrifter, hoteller som vil vise rom og områder, museer med digital visning. Mulighetene er enorme og Matterport er nr1 i verden.
Gryntgrynt
18.09.2021 kl 08:22 1156

Prøv selv. Her på en båt jeg kjøpte for noen mnd siden.
https://my.matterport.com/show/?m=1FqCeLHPgzg&back=1
PSI- Investor
18.09.2021 kl 08:38 1147

Det trodde vi også. Jobbet mye med møter med meglere men fikk bare noen få oppdrag.
Har laget for et studenthjem i Halden blandt annet, så de skulle slippe å ha visninger på studenthybler hele tiden. Og et par bygg for Steinerskolen i Moss.
Gryntgrynt
18.09.2021 kl 09:13 1135

Da var det nok litt prematurt. Husk Matterport er ledende i verden og ikke bare i Norge💪
Gryntgrynt
22.09.2021 kl 17:00 1021

Hva er Matterport?
Matterport er et romlig dataselskap. Det betyr i utgangspunktet at selskapet kan samle inn data om hvilken som helst plass ved hjelp av et spesialisert kamera eller til og med en iPhone eller Android -telefon. En bruker tar ganske enkelt en serie med 360 bilder gjennom et mellomrom, og selskapets programvare kartlegger det inn i det som er kjent som et "dukkehus", Du kan til og med bygge et dukkehus hjemme hos deg gratis på de fleste smarttelefoner akkurat nå, og viser hvor allestedsnærværende teknologien er.

Bildene og dataene som er tatt, har først og fremst blitt brukt til virtuelle turer i hjem eller Airbnb -utleie eller lignende applikasjoner, men det er bare starten på hvor selskapet kan tilføre verdi.

Med en digital gjenskapning av et fysisk rom kan programmerere lage et mylder av nye datasett eller verktøy. Antall dørhåndtak kan telles med noen få klikk, kvadratmeter av et mellomrom kan måles, romlige data kan lastes opp til en robot og mye mer.

Akkurat nå er det vi vet at Matterport er ledende i å fange romlige data rundt om i verden med over fem millioner mellomrom som allerede er fanget. Men på lang sikt vil verdien være i hva brukere og utviklere gjør med dataene.