Avance. Hva skjer med avance når tilbudsperioden er over??


Noen som føler seg kvalifisert til en gjetning her? Selger dere på 43 til storeulv, eller gambler dere på å sitte videre?
Er selv litt usikker her, den holdes jo over 43 enn så lenge.
Pippen
16.09.2021 kl 19:42 3138

Sånn som det ser ut nå ser jeg ingen grunn til å ta den avgjørelsen før 12. oktober.
suspekt
16.09.2021 kl 20:34 3068

Nei har heller ikke tenkt det, faller jo ikke under 43, men stiger vel heller ikke så mye. Får håpe ratene kommer litt oppover innen da.

Dersom den ligger på ca 43 kr 12 Oktober omsetter jeg den bare på børs. Orker ikke å involvere DNB. Dersom ingenting skjer i ratebildet innen den tid vil aksjen falle dersom det ikke foreligger nye motbud e.l.
Just me
17.09.2021 kl 16:58 2806

Har sittet i agas over 3 år med snitt på 20kr. Solgte alt i dag til 43.10kr og kjøpte bwlpg i stedet. Hadde ikke hemen vært budpliktig, så hadde vi sett lavt 30kr i aksjen for lenge siden.

Jeg tror ikke det kommer noe motbud
prude
17.09.2021 kl 17:03 2792

Hei, jeg har et dumt spørsmå som kan passe i denne tråden. Jeg har fått oppkjøpsmeldingen for AGAS på VPS men det er ikke noen informasjon om hvordan jeg enten aksepterer eller avviser budet. Ikke har jeg fått noe i postkassen heller. Noen som vet hvordan svarer man på dette "tilbudet"?
propan
17.09.2021 kl 17:04 2789

Dukka opp en blekke i postkassen min idag..
Just me
17.09.2021 kl 17:09 2769

Ikke bruk masse tid på det, mange kjøpere på børs til kurs 43-43.20kr bare å selge der. Hemen tar i mot der også
Redigert 17.09.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare

Et dumt spørsmål; Hvorfor skal denne ned etter tilbudsperioden? Da har folk faktisk hatt lang tid på seg for å selge til 43. Hvorfor skulle de da vente med å selge til en lavere pris? Jeg ville tro at 43 burde bli en sterk bunn. ??

Markedet er meget svakt nå, og du kan se det på differansen mellom AGAS og BWLPG. BWLPG har kommet kraftig ned, mens AGAS har stått i ro pga budet.

1.22 Compulsory acquisition of Shares

The offeror may complete a compulsory acquisition (squeeze-out) of the remaining Shares (if any) following completion of the Offer
Just me
17.09.2021 kl 23:30 2372

Hvis du vil være eksponert mot lpgshipping, så kan du like godt selge agas til 43kr, så kjøpe bwlpg på 45kr, vanligvis så er kursdiffen mellom de 2 selskapene 30% eller 17kr.

Oppside potensialet et mye større i bw på disse nivåene hvis ratene stiger.


Hvem aksepterer første bud? Tenk,folkens.Tenk! Alt for tidlig å selge nå.Her kan det bli budkrig mellom HEMEN og Petredec.Say no more
omans
18.09.2021 kl 10:53 2051

Tenker også at potensialet er større, 43 kroner er kanskje greit for tiden en lever i pr idag, men flere har også kanskje høyere snitt etter å ha vært aksjonær lenge.
En vet aldri hva fremtiden bringer av endringer og overraskelser, før pandemien var aksjen på vei til 60 kroner.

Når han kommer med pliktig bud av alle aksjene, så vet man ikke helt veien videre og hva som skjer med aksjene, vil han ta selskapet av børs, og det oppstår tvangsinnløsning av de som ikke aksepterer(?). Vil det fortsatt være børsnotert, og kursen kan stige på evt oppsving i markedet for selskapet.

Det blir tvangsinnløsying av minoritetar (til 43kr, ref. Aksjonærbrev) + avtale med dei store
Just me
18.09.2021 kl 18:29 1792

Selg og kjøp bwlpg på disse nivåene. Ratene kan snu innen 12 oktober, pluss at du må vente på pengene fra agas om du selger til Hemen.

Jeg flippet mine AGAS aksjer til BWLPG på 43.28! Jeg tror det blir her oppsiden kommer.
Just me
20.09.2021 kl 15:31 1156

Gjorde det samme selv på fredag, men jeg ser at jeg var en handelsdag for rask, var redd bwlpg skulle snu opp før jeg rakk og komme inn på disse nivåene.

Småpenger med tanke på at vi skal kjapt opp 20-40 kr.

Spørsmålet er bare hva som er riktig timing for dette. Holder BWlpg seg på 43 så OK.
Jeg har så langt idag ikke «flippet» helt, men velger også å se det litt an; interessant situasjon.

Ja det kan jo fortsette ytterligere ned. Men jeg tolket siste LPG rapport fra Fearnleys som om vi kanskje har bunnet ut (se bort fra dagens støy) da det var usedvanlig høy fixing aktivitet forrige uke. Dersom det fortsetter denne uken burde det se lovende ut. AGAS ligger allerede ca 12-15 kroner over det den burde ligget på om det ikke var for budet. Og jeg gidder ikke vente 14 dager på betaling ved å selge direkte til Hemen.