Røkke, ikke rett person til å styre REC!

Slettet bruker
RECSI 17.09.2021 kl 20:28 21836

Begynner å tro at vår styreformann står bak REC slakten!

Mange pleier å gjenta at han bryr seg ikke om kursen.
Andre sier han er en industri bygger og han vet hva han gjør.
Noen sier han er rett man og er til å stole på.

Jeg kan absolutt være enig i at han er i riktig stilling og kun for seg selv!

La meg forklare litt her.

Hadde du drevet en virksomhet og plutselig noen velger å kaste masse usanne skit om ditt virksomhet og den for store skader.
Hva ville du ha valgt å gjøre?
Ville du bare latt det gå og ikke bry deg. Eller ville du kommet på banen på en eller annen måte gjort du det kjent for markedet at denne veien som blir beskrevet om vårt selskap er vi ikke enig i og kommet med noe i hvertfall.
Å gjøre noe er bedre enn å ikke gjøre noe!
Vi har sett gang på gang det har kommet noe negativt om nel så kommer det noe positivt fra selskapet enten samme dag eller dagen etter.

Andre eksempel er husker det kom en litt negativt analyse om AKH og det påvirket kursen som forventet, men så kommer det samme dag børsmelding om innsidehandel om at lille sønnen til KIR har handlet aksjer i AKH for 50000kr.
Det er ikke et stort sum men de ville vise at eieren har troa på dette selskapet og mener kursen er for lavt.
Så når noen sier at KIR ikke bryr seg om kursen det stemmer ikke i det hele tatt. Han bryr seg om kursen så lenge den går den veien som passer ham best.
Men når det gjelder REC så kommer ikke noe som helst fra vår styreformann?
Vær vennlig inne gjenta slik at han ikke ditt og datt for da må det børsmeldes, for det stemmer ikke. Det er så mye en kan gjøre uten å ha behov å børsmelde det. Eks slik som freyrs konsernsjefen her i e24 podkasten https://podcasts.apple.com/no/podcast/e24-podden/id993667736?l=nb&i=1000535253836

Han eier kun 24.7% men bryr seg ikke om de andremedeierne i det hele tatt og oppfører seg som at han eier REC alene.
Tenker vi var kanskje litt naive og uten et spørsmåls tegn ga vi han vår stemme.
Skulle ha krevd å vite hvorfor ønsker han det og er det slik at det gamle styret ikke er i stand til å utføre disse oppgavene?
Altså han har null respekt for medeierne ellers så hadde han i etter tid kommet med et lite forklaring på hvorfor han tok over stillingen og hva han tenker fremtiden for REC.

For å si det mildt så tror jeg hans intensjon er og blir at han er ute etter å sikre seg mest mulig aksjer for minst mulig kost. Og kan stå bak det hele for å få den helt ned og ta en emi der! Dette er ikke en fantasi lenger men heller en fakta!
Vi kommer til å se det snart.
Skrev første dag da den bestilte analysen kom så viste jeg hvor vi er på vei til og hva han tenker.
Er dessverre for trofast i REC og klarer ikke å selge en eneste aksje ellers hadde jeg gjort det og kjøpt meg billig inn. Ligger ca 2,5-3 årslønn i minus nå men bryr meg ikke i det hele tatt (investering er langsiktig) jeg stoler på REC selskapet men det er styret jeg har mistet respekt for.

Dette er kun min mening og jeg mener det er på høyt tid å stille spørsmåls tegn til styret og spørre årsaken til deres stillhet nå i snart 10 mnd?
Redigert 27.09.2021 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
vicpg89
17.09.2021 kl 20:36 12488

nei jeg tror heller ikke han bryr seg så veldig. han er nok opptatt med laks og det andre i papirene. pdd er det ingen grunn til noen ting i rec, om kursen er på 10 eller 20 har ikke så mye å si de holder på med sitt ifølge seg selv, og det er ingenting å meddele før det er det. fra min side får de ut året å bevise noe ellers kaster jeg korta. det er for mye stillhet og tomme ord. jeg ønsker at det skal gå, men det gjenstår å se
vicpg89
17.09.2021 kl 20:37 12470

men en ting skal bli sagt det er ikke opp til Røkke å skaffe de kunder. når kundene kommer og det er på tide med oppstart av alt, så tror jeg han vil være mer til stede
Slettet bruker
17.09.2021 kl 20:55 12360

Jeg er enig at det har vært stille. Men hadde kursen vært la oss si 30 kr så hadde ingen klaget på stillheten fra styrelederen. Jeg tenker store aktører skviset dritten ut av småaksjonærer for alt det er verdt. Så lenge folk er villige til å realisere tap, så fortsetter denne utviklingen. Med en gang det kommer konkrete nyheter så vil det snu, og det brennkvikt. Helt opp til oss å velge å stå igjennom stormen eller gi oss. Utvikling som dette i aksjemarkedet skaper voldsom volatilitet, noe som også betyr muligheter😉 Nå er mange desperate, så da tenker jeg det er en gyllen mulighet for en god inngang! Tiden vil vise oss✌️
Rubin
17.09.2021 kl 21:05 12312

Jeg er dessverre enig med deg. Hadde håpet på at han ville være litt mer aksjonærvennlig, men det ser ut som hans gamle ego styrer ham nå. Håper jo at jeg tar feil, men når han kanskje kan spare 10 milliarder kr på dobling av eierandelen er det sikkert lurt av ham å «holde kjeft» lengst mulig…
Slettet bruker
17.09.2021 kl 21:13 12240

Se denne: https://invitepeople.com/seminars/30762

Den tiden jeg har vært inne i aksjen så har det vel aldri sett bedre ut enn nå. (Ca 1år). Jeg sitter til Dovre faller og kjøper heller mer. Seinest i dag :)
stockwalker
17.09.2021 kl 21:24 12120

Er det ikke først i 2023 (-6mnd) som gjelder for Rec..det er for drygt for de fleste som ligger i minus, belånt etc.
Krohnjuvelen
17.09.2021 kl 21:26 12103

Silence is golden 😊
IKM-ANSATT
17.09.2021 kl 21:27 12088

Ja her er det bare te å lasta meir å så det holde, så lenge kursen er unda 15kr så er det røvarkjøp i mine øyner isåfall.
Røkke shite nå i lången i om kursen e 25 elle 12kr innte videre, her varpe han eggene te ting er på plass. Blir nok laksaksjene ei stund te;)
Så bare slapp heilt av REC komme før elle siden.....last opp eller selg mennn for å sei det sånn så konne en tjena temmelig godt på trading så har gått i tja leeennggee;PPP
Slettet bruker
17.09.2021 kl 21:35 12010

Jeg ser den med belåningsgraden. Samtidig, dette er vel andre gangen vi er i bunn på ett år. Pleier snu innen relativt kort tid.
Redigert 17.09.2021 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
17.09.2021 kl 21:38 11962

Beskjeden om gjenoppstart kommer leeeeeenge før den tid ;)
karve
17.09.2021 kl 21:39 11947

Kunne ikke sagt det bedre . Et ekstremt godt innlegg som beskriver frustrasjonen fra MANGE 😳
solfylt
17.09.2021 kl 21:44 11909

Jeg skjønner og deler delvis frustrasjonen. Jeg syntes også at det er litt underlig at det ikke er mer kommunikasjon utad. Nå tilhører jeg muligens det enkelte kaller «menigheten» her inne og føler meg ganske trygg på at det ikke er grunn til bekymring. Jeg har sagt det før, at det jeg heller foretrekker laver kurs og lite børsmeldinger, fremfor høyere kurs og mye børsmeldinger, så lenge det ikke er noe som endrer seg fundamentalt. Jeg har vært med opp til 24 og ned til 14,x og til 17 og ned igjen hvor vi er nå. Har jeg færre aksjer nå? Nei. Om det er lurt eller ikke får fremtiden vise. Foreløpig ser jeg ingen grunn til å tvile på Røkke eller resten av styret. Jeg velger å tro at noe stort er på gang - noe annet ville vært meldepliktig. Vi har gitt styret og selskapet handlingsrom og tillit som aksjonærer. Foreløpig har vi ikke fått noe annet enn inntrykk av at det går rette veien. De fleste av oss trodde nok at ting skulle skje fortere, men tidsperspektivet som TT og co har gitt, er også innenfor det vi opplever nå. Så får vi se om ML åpner når vi tror, eller før eller ikke i det hele tatt. Hvilke avtaler inngås, blir det JV? Hva skjer med Yulin? Osv osv.. Javisst er det mye som er usikkert, men det bør ikke meldes før det er klart, mener jeg. Kurspleie, nei takk. Jeg tror personlig at dette er verdt å vente på. Chuck,i tar det herfra ☀️
Marketwatch
17.09.2021 kl 21:45 11910

Er uenig med TS, Røkke og Aker er absolutt de rette til å få sving på REC. Dersom akersystemet ikke får REC opp og går, så gjør ingen det.
Tror/håper de etterhvert vil øke sin eierandel og engasjement i REC. At AKH er interessert i rimelig inngang dersom de skal øke sin eierandel,
det kan jeg være med på. Husk imidlertid at AKH overtok REC aksjene for ca kr 17,- pr stk. At en mulig emisjon settes litt over det beløpet vil vel være naturlg. Det jeg kan være enig i, er at lite info fra Røkke og co om hvilke planer de har med REC som selskap og AKH sitt eierskap, gjør at aksjen er utsatt for store svingninger. De som har satt short, ønsker selvsagt å avslutte denne når kursen i REC er lavest mulig. Legger merke til at shortenøkes litt på dårlige dager for REC aksjen. Shorterne øker dermed salgspresset i aksjen og bidrar til å senke kursen ytterligere. Det vi må håpe på er at nyhetstørken snart er over!
Redigert 17.09.2021 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
ShoeShineBoy
17.09.2021 kl 22:03 11781

«Je e forbanna» Dette var tidligere næringsminister Sylvia Brustads ord etter å ha blitt snytt 4,4 mrd av Røkke. Men nå har vel historien vist at det stort sett har lønt seg å investere med Røkke. Dersom man har vært langsiktig riktignok.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 22:44 11537

Kunne ikke vært mer uenig, vi vet at Røkke/selskapet er i forhandlinger som de hele tiden har sagt vil bli til aksjonærenes beste.
Få til de beste avtalene tar tid og selskapet med Røkke har brukt litt lengre tid enn markedet har orket og vente på.
De vil snart formidle dette og har seinest i Q2 sagt at de er veldig positive til at de annonserer om åpning av Ml igjen dette året. Bruk hodet og sitt rolig gjennom stormen er mitt råd å få til de beste avtalene tar tid.
Flere av oss har vært ute en vinternatt i Rec før å holder koken:)))
Redigert 17.09.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
omac
17.09.2021 kl 23:03 11395

Røkke reddet REC når de vurderte å selge Butte for å dekke kostnadene med ML, vips en emisjon og så gikk vi videre uten brannsalg. Røkke fikser dette, ikke vær redd
Slettet bruker
17.09.2021 kl 23:05 11374

REC er bedre posisjonert i markedet enn de har vært i mange år, og mulighetene er mange. Dette er "stormen" før det braker løs, tror jeg. Alle investeringer krever tålmodighet, mange REC investorer er dessverre "tradere" og spekulanter som ikke er tålmodige, derav volatiliteten
Ærligtalt
17.09.2021 kl 23:10 11338

USA vil ikke gjøre seg avhengige av Kinesisk poly... Enkelt og greit

På lik linje med annen kritisk produksjon innenlands så vil både Butte og ML få svært gode betingelser- så når folk argumenterer med at Kina øker produksjonen av poly...så faller det argumentet til jorden

..Det eneste som kan redde amerikansk økonomi; er produksjon av egne varer istedetfor import av "alt"

questi
17.09.2021 kl 23:47 11168

Uten Røkke tror jeg REC hadde gått konkurs ca 6 mnd etter at JUM solgte seg ut...
Redigert 17.09.2021 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
17.09.2021 kl 23:57 11109

Rec er i gode hender med Aker i ryggen, en dyktig ledelse i alle ledd. Måtte ha litt påfyll i dag:))
Slettet bruker
27.09.2021 kl 11:16 9939

KIR har tørket REC for meldinger eller nyhter, og ser nå på topp 20 som har krympet 2%.
Detter er litt skummelt tegn om de mister troen på REC. Jeg skjønner dem godt men om det fortsetter slik så er det ikke god vei for oss medaksjonærer.
Denne stillheten fra ledelsen har vært en direkte årsak til kursraset. Og det har gitt både markedet og store investorer usikkerhet, og noe som vi er vitne til resultatet nå.
Hva er det Røkke’s plan og hvorfor kjører han denne strategien med å ikke vise respekt med åpenhet for både markedet og medaksjonærne gjør meg ganske fortvilet. Han har brukt denne strategien nå i nesten et år og burde sett på resultatet at dette er katastrofalt og begynt å gjort noe med det før det blir for sent synes jeg. En hode som prøver å være på 20 plasser samtidig er ikke riktig person for å styre REC i riktig retning.
Slettet bruker
27.09.2021 kl 12:03 9697

Må huske på at markedet, eller markedene, REC Silicon opererer i er høyt, høyt oppe på den politiske agendaen. Verden er i omstilling og ting tar tid. Verdikjeder skal skapes utenfor Kina og svært viktige avgjørelser skal tas.
Spesielt innenfor batteriteknologi er vi nå vitne til en revolusjon. Her holdes kortene tett til brystet.

REC sitter i smørøyet.
Loveshak
27.09.2021 kl 12:31 9508

Recsi er åpenbart i diskusjoner med eventuelle kunder om åpning av ML. Spesielt co-lokasjon, som anodeselskapene må ha, er en form hvor man må ha gode kontrakter på hvordan salget skal fungere. Hvis G14 bygger en fabrikk som er avhengig av silan fra ML, så må også recsi garantere for at de kommer til å levere til dem. Hvis ikke bygger ikke G14 fabrikk, det sier seg selv. Så her er det store vanskelige diskusjoner om hvordan en sånn kontrakt skal struktureres.

I denne(https://www.projectfinance.law/podcasts/2021/september/ep174-building-better-batteries/) podcasten med CEO i G14 så sier han fra 9:45: "Our vision for that large scale facility in central Washington(implisitt ML red.anm.) is producing enough material to enable silicon-lithium batteries in somwhere between 600 000 and 1.2 million vehicles. And that's just the first step, we intend to continue to expand that factory to accommodate demand in the marked place."

Her vil altså G14 ha opsjoner på mer silan i tillegg. For meg virker det innlysende at den forhandlingen er ekstremt vanskelig, og det er ingen i Norge jeg heller vil ha rundt det bordet enn KIR.
Slettet bruker
27.09.2021 kl 12:35 9478

Derfor hastet også Røkke inn her:)) En av verdens beste forhandlere har vi altså rundt bordet:))
Slettet bruker
27.09.2021 kl 12:41 9434

Veldig spennende. Det har aldri før skjedd at det skal avtales levering av så store kvanta silangass til en kunde før, med så store investeringer som er avhengig av hverandre. Utrolig mange variabler, som dere påpeker.

Spent på hva som kommer ut av dette. Ikke minst hvilken avkastning vi kan oppnå fra dagens kurs på 13.5kr. Alt kommer så ann på hva de gjør fremover. Blir det JV, vil Rec stå selvstendig.. Må ML utvides, osv osv.
Redigert 27.09.2021 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 12:58 9354

Ser man på May's presentasjon fra Paretokonferansen så sier han at
1. "Silane is the most efficient silicon source for advanced silicon anodes"
2. "Silane will be the preferred Silicon source in Battery Anodes"
Han viste også noen figurer som sier noe om den forventede veksten innen EV, vekst innen batteriproduksjon vekst i etterpørsel etter silan som anodemateriale. Disse prognosene kommer ikke fra REC selv men fra "nøytrale" ekspertkilder. Tar vi i tillegg med info fra graabein om gjennombrudd også innen bruk av siliconanoder for solid state batterier, da må man enten konkludere med at dette blir voldsomme greier der REC har en åpenbar sentral plass - eller May (og graabein) lyver eller tar kardinalt feil. Jeg har i allefall ingen planer om salg av mine aksjer de neste par-tre årene....Det er rart at aksjemarkedet ikke ser ut til å se det slik - enda.
Redigert 27.09.2021 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 13:03 9300

Er stort enig i de punktene dere nevner her og håper virkelig at det skal skje noe positivt snart, og håpe tidligst i dag noe fra Congress‘n 😊

Har aldri mistet troen på REC og det har jeg nevnt i hoved innlegget og.
Jeg vil påpeke en ting er at om KIR hadde vært litt tilgjengelig for REC så hadde markedet satt stort pris på!
Slettet bruker
27.09.2021 kl 13:07 9242

Spennende, men har sett lignende i andre selskaper før. Største selskapet hvor dette er observert er Tesla. Fra 2015 til 2020 beveget kursen seg nesten ingenting. Litt opp og ned, men når vi nærmet oss 2020 begynte det å eksplodere. Uten at det var voldsomme nyheter, selskapet hadde massive utfordringer med Model 3. Det holdt på å kjøre selskapet konkurs. Likevel, planene for gigafabrikker og EV salg i millioner per år var kjent. Når Model 3 flokene løste seg, løste også kursen seg (Ref. Rec-ML)

Enkelt å dra lignende paralleller til Rec nå. Veksten er nesten helt sannsynliggjort, potensialet er voldsomt og de er i en særegen posisjon når det gjelder silankapasitet. Noen utfordringer med å starte ML. Når dette kommer vil det se ut som markedet ble veldig overrasket og kursen går bananas. Tror jeg.

Redigert 27.09.2021 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 13:13 9243

Tror ikke Røkke har tid til og tenke på å prise markedet, han bruker nok all tiden til forhandlingene nå))) kursen vil med tiden komme uansett så får noen aktører leke seg enn så lenge:))
Slettet bruker
27.09.2021 kl 13:45 9032

Når jeg får noen måneder tilbake tok pause fra Hegnar og REC så nevnte jeg at jeg ikke tror noe vil skje før mot slutten av året / jul. Her tok jeg selvfølgelig feil, fordi noe skjedde. Bare i helt motsatt retning enn den jeg trodde.

Min mening rundt dette er todelt. Du finner utdypende kommentar ved å lese kommentaren jeg la ut i helgen. Alt i alt, vært stille alt for lenge fra ledelsen. Hva var det som hastet sånn for at man trengte ekstra ordinær generalforsamling? Samtidig er dette prosesser som tar tid, så det er forståelig. Skulle bare ønske vi fikk noe mer konkret, noe håndfast. RECSI er bunnsolid, men markedet begynner å bli utålmodige. Håper at vi får noe mer enn "vi er i dialog med potensielle partnere" 20. oktober.

Jeg tror uten tvil at Røkke er riktig person for dette. Klarer ikke Røkke å få REC på beina, så klarer ingen andre det, tenker nå jeg. Med det sagt, så har omstendighetene forandret seg så mye på makro og mikro nivå at en ikke trenger å være Einstein for å få REC på rett spor. Med alt som foregår så må man gjøre en dårlig jobb for å ikke klare å utnytte situasjonen.

Langsiktig så er teorien min den samme. Dette er en gullaksje som har enormt med potensial og er et selskap en bør beholde for de neste årene. Kortsiktig tørr jeg ikke å spå noe som helst. Denne kan falle mer frem til vi får noe konkret eller ta hakket opp. Det vet jeg ingenting om, men ja. Snart må noe håndfast komme frem!
Kvike11
27.09.2021 kl 13:46 9036

Hvordan kan du skrive sådan noget, vi har intet hørt fra Røkke , og han har skiftet alle i bestyrelsen ud til lakajer fra Aker,
så når Røkke siger hop, så hopper de.
Der kan umuligt komme en emission nu, da kassen er fyldt helt op, og der er penge nok til start at Moses Lake fabrikken, og måske til at købe den sidste del af Yulin fabrikken.
Vil give Al Capone ret i at det kan godt være Aker Horizons der gerne vil ahve kursen ned, så de får en billig tilgang, for nøjes med ca 24 % ejerskab, nøgter jeg at tro på.
Derfor blev det også vedtaget på den ekstra ordinære generalforsamling, de kan lave en emission, til den kurs de selv syntes og kun til dem selv.
Alle andre aktionærer vil ikke få del i kagen.
Nogle skriver at det kan være lige meget om kursen er 10 eller 30 når der kommer en emission, enten er det fordi de ikke kan regne ellers er det for de er dumme...
Ser ud til at alle skriger efter nyheder, så kursen kan rette sig op.

Slettet bruker
27.09.2021 kl 14:03 8911

Hva mener du Røkke skal gjøre? Børsmelding pga samtaler? Du må huske på at dette er ting som er veldig konfidensielt, det er snakk ett samarbeid som skal strekke seg over tiår, patenter, konkurranse osv. Skjønner godt at det tar tid før det kommer noe konkret. Det er en grunn til at Røkke er en vellykket forretningsmann, han er kald og smart,gjør ikke ting overilt som mange andre her ville gjort, som hadde skrevet kontrakter med første og beste tidligere i år,men med langt dårligere vilkår og uten hjelpepakker fra Bidens grønne vei.
Slettet bruker
27.09.2021 kl 14:15 8816

Ja Røkke er knallhard rundt et forhandlingsbord det kan jeg garantere:)) Som selskapet selv sier det er positiv fremgang i forhandlingene:))
Slettet bruker
27.09.2021 kl 14:42 8639

Silverbutt.

Der må jeg si jeg er fullstendig enig i din vurdering av Røkkes plan !!

Bybonden..
Slettet bruker
27.09.2021 kl 14:45 8602

Som flere her har skrevet til deg tidligere, så er det ikke styreleder som gir ut børsmeldinger, men ledelsen i selskapet, i vårt tilfelle Tore Torvund (TT).

Denne emisjonen har du jo skreket om tidligere, så legg den nå død:) Hvis det er slik som du skriver at det er KIR holder kursen nede, men i samme sammenheng skriver at de kan sette emisjonskursen til akkurat hva de vil, og ta hele emisjonen selv, så hvorfor i blanke he...ete skulle det da være i KIR sin interesse å holde kursen nede????

La oss heller ta oss en Bayer og kjøpe det vi nå kan mens kursen er her nede, og sende KIR en takk når han har forhandlet frem de endelige avtalene.
wielkikrol
27.09.2021 kl 14:47 8623

Veldig stille rundt kursen nå. +- 0. Er nedsalget over? En liten positiv nyhet her nå.. tålmodighet
Trollstuket
27.09.2021 kl 14:50 8581

Det er bare å holde seg unna støy :)

Har man investert i REC med dagens grunnlag så slapper man av å venter.
Med dagens prising vill en børsmelding mot ML få kursen til å eksplodere.

EDIT : Det er ikke snakk om "hvis" lengre.
Hold ut.
Redigert 27.09.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
questi
27.09.2021 kl 15:07 8448

Røkke har drevet med dette siden etter sommerferien...
https://www.eenews.net/articles/solar-coalition-chinese-firms-gravely-imperil-u-s-clean-energy/

"...News of the solar industry’s turmoil emerged as the Energy Department championed the Biden administration’s plans for buoying the energy resource — including a homegrown manufacturing sector..."

Hvem de 'hemmelige' partene bak søksmålet er sier ingen høyt.. av frykt for 'retaliations'...
Redigert 27.09.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
questi
27.09.2021 kl 15:46 8254

USAs handelsdepartement kom 20.sep.2021 med the FINAL RULE som vil gjøre det umulig for kinesiske produsenter å omgå reglene ved å produsere fra satelittfabrikker i Vietnam, Thailand og Malaysia...
Noen av de nye tollreglene vil tre i kraft October 20, 2021 og andre vil tre i kraft November 4, 2021.

https://www.wiley.law/alert-Commerce-Department-Publishes-Final-Rule-Amending-Regulations-on-Various-AD-CVD-Procedures
Slettet bruker
27.09.2021 kl 16:46 7920

Det må jo finnes flyfantaster her inne? Mener man har postet bevegelsene til jetten til KIR tidligere. Noen som er interessert i slikt og kan sjekke om Røkke har tatt seg noen turer til Juniten i det siste? :)