Har formanden Røkke et projekt

Kvike11
RECSI 18.09.2021 kl 07:38 18922

Hvis Røkke har et projekt med RECSI, holder han det godt skjult.
Mandag d 20 september er der 30 dage til 3 kvartals fremlæggelse.
Mange respekteret selskaber, har en leder der gerne kommer med oplysninger om update om kvartalet og fremtiden, inden kvartals fremlæggelsen.
Hvis bitcion Røkke ( som han er stolt af ) har et projekt kan der være 2 muligheder.

Projekt 1:
Få kursen så langt ned som muligt, gerne med hjælp af dårlig analyse, ikke bestilt direkte af RECSI, så indgangen til flere aktier bliver billig og aktie delen bliver så stor som muligt for Aker Horizons Holding as. Samtidig være total tavs som Formand ( det lykkes godt og allerede ), så der ikke kommer gode nyheder ud.

Projekt 2
Komme med opdatering inden kvartals tal
berolige marked
Kommer med gode nyheder om åbning af fabrik, eller positiv gentagelse af tidligere offentliggjort.
Nyhed om hvem RECSI , arbejder med som samarbejdspartner.
Info om de nye regler i USA inden for sol m.m.
Berolige marked ang. de høje fragt rater og fortælle marked, at RECSI ikke leverer fragtfri, så de tårnhøje fragtpriser har ingen indflydelse på indtjeningen.
Klar til levering til KINA i start af 2022 hvor told muren er væk ??

Der kunne være flere punkter som der kunne informeres om, har Røkke fået gaffatape på munden.

Kan læse at der er rigtig mange der er utilfredse med tavsheden, sikkert også iblandt de store aktionærer.

Kvike11
24.09.2021 kl 12:47 8935

Langt under 30 dage til næste regnskab kommer, og dermed også melding om åbning af fabrik, håber jeg.
Utroligt der kan være så meget tavshed fra den nye Formand.
Ikke engang en kommentar til den elendige analyse fra Sparebank1, har formanden i RECSI ville bruge tid på.
Robotter og shorter holder kursen nede, kommer aldrig til at bruge sparebank1 nogensinde..
Hvilket projekt har den nye formand, heldigvis er pengekassen helt fyldt op, så det er bare tryk på start knappen, de bliver i forvejen kimet ned af kineserne, siger de selv.
C-Eiken
24.09.2021 kl 13:01 8842

Det er ikke formandens job, men CEO (TT) at udtale sig. Man ser aldrig en formand udtale sig.
Kvike11
28.09.2021 kl 23:50 8306

CEO har fået mundkurv på af formanden.
Derfor bliver det formanden der kommer med de helt store nyheder.
Snart kvartalstal, og måske mere om åbning.
På tide de kommer med nyhed om fremtiden, værdien i RECIS er mindst 3 x så meget som aktiekursen, det kan alle se, dog ikke sparebank1 analytiker ,men hvad kan man også forvente af dem ,bestillingsarbejde.
Skal kursen refærdigøres nu, skal vi over kurs 40, inden nyheder
Kvike11
02.10.2021 kl 13:32 8009

Under et måned til fremlæggelse af kvartalstal, som kun kan være positive.
USA vedtager sikkert grøn pakke med 3200 milliarder dollar til tilskud, en del til sol og batteri og el biler.
Bliver kæmpe stort, og kursen burde snart reagerer kraftigt på det.
Hvis der ikke kommer en fremskyndelse af åbning, vil jeg blive lidt skuffet, ledelsen og Røkke må arbejde hårdere for at få gode aftaler.
Ingen grund til spekulationer om Røkke/Aker er ude på at snyde alle andre aktionærer og udstede nye billige aktier til eget selskab, så griske kan de næppe være.
RECSI har en god stor penge beholdning som rækker langt, og som er rigelig til genåbning af fabriken m.m.
Tak til en uduelig analytiker som har fået kursen ned, så man for en sidste gang kan købe billige aktier.
Trollstuket
02.10.2021 kl 13:51 7936

Det jobbes garantert på høyere nivå enn det vi tror ;)

Angående silangassen er dette forhandlinger for flere milliarder. Det tar mange mange måneder, og ses til slutt over av advokater fra både kjøper/selger.
Nå har det gått såpass lang tid, så vi kan forvente noe før jul.
Til samme tidspunkt både G14 og Sila Nano skal lande lokalisjon for ny storskala fabrikk.

Det henger sammen.

Kursutviklingen er også latterlig, men slik er det.
Det er alt for ofte kursen synker 20-50% før den skyter opp til nye høyder. «Weak hands» har fått ett navn av en grunn.

Stol på investeringen din.
Redigert 02.10.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2021 kl 15:44 7555

Sinus10 skrev Innlegget er slettet
Hvorfor tror du det?
VL
02.10.2021 kl 16:24 7414

Sinus10 skrev Innlegget er slettet
«Sinuskurven» her nok ikke helt stabil
Slettet bruker
02.10.2021 kl 18:36 7024

Rec er min desidert største invistering og mega bull, men hvorfor tror du den pakken sikkert blir vedtatt? Tror mange regner med det, men forhandler vel nå på langt lavere tall. Håper ikke en godkjenning på rundt halvparten fører enda lavere kurs. Vondt nok å se de negative % selv om det gir gode kjøpsmuligheter. 12 børsdager til q3 håper virkelig på ledelsen kommer med noe skikkelig denne gangen
Skruen
02.10.2021 kl 21:08 6661

Ledelsen kommer med noe skikkelig? Gjett om jeg er lei av å lese om dette. Kommer de med noe skikkelig blir det børsmeldt umiddelbart etter eventuelle avtaler er signert. Håper bare q3 inneholder gode tall, det håper jeg. Det vi kanskje kan høre er eksakt dato for ML? Men den datoen beror vel på avtaler som er landet så da må de dealer meldes i forkant av q. Alt annet skjer når som helst. Det jeg aldri kommer til å bli klok på er Yulin. Resten er i ventemodus
Slettet bruker
02.10.2021 kl 23:58 6296

Ja er jo det jeg mener? Jeg håper de kommer med de signerte avtalene, ikke enda en oppdatert nyhet om at de fortsatt er i forhandlinger. Gode tall regner jeg med du vet kommer
Kvike11
04.10.2021 kl 14:33 5532

Hvis det er Formand Røkkes plan at kører kursen helt i bund, for selv at købe billige aktier, kan man sige det lykkes helt godt for ham
Kan ikke se grund til kurs fald idag,fra næste år kan RECSI leverer til Kina, og nu er der forhandlinger om endnu bedre aftale.
Kineserne er bange for USA vil skabe eget netværk af producenter, som de ikke kan konkurrerer med, idet USA vil give kæmpe tilskud, som Kina gør idag til egen produktion.
Under 20 dage til kvartals tal..bliver uhyggeligt spændende, hvor meget de kan overraske i positiv retning.
Med de priser vi ser på marked, må de tjene penge som aldirg før
Slettet bruker
05.10.2021 kl 09:53 5029

Nå bare tenker jeg høyt rundt 20% emi fullmakten som styret har fått.
Kan de teoretisk gjennomføre den idag, og benytte den til å fusjonere REC med Mainstream Renewable, slik at AKH har aksjemajoritet i det nye selskapet, for så å utlyse bud på resten av aksjene?
Det ligger jo store inntjeninger frem i tid her, og KIR er som oss alle, mye vil ha mer, så skjønner godt om han vil ha mesteparten av kaka her.

Vet det er strenge regler for slikt om styret sitter på innside info som markedet skulle vært informert om før en slik emisjon, men slik kursen har oppført seg siden det nye styret trådte inn, får en til å begynne å tenke.

Jeg er slettes ikke tilhenger av konspirasjoner, men håper noen kan forklare riktig her, slik at man kan være trygg på at vi som aksjonærer får den informasjon vi skal ha før en emisjon settes ut i live.

Hvor lenge har for eksempel selskapet lov å sitte på informasjon om nye avtaler som inngås før markedet for ta del i denne?
questi
05.10.2021 kl 10:10 4914

Her er en del av Røkkes planer:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6843655848980545536/

For 3 uker siden drev REC og hadde møte med ambassadør Anniken Krutnes, Innovation Norway og Washington State Department of Commerce.
REC sin motpart i samarbeidet var Corvus Energy - batteri i maritime anvendelser
https://www.linkedin.com/company/corvus-energy-ltd./

Bilprodusenter har sikkert egne foretrukne leverandører, mens batterier for skip er et marked der G14 kan dra nytte av Røkkes kontakter og Norge er helt i spissen med elektrifiserte skipsfartøy. Batterivolumene er vel så store her som for biler...
Redigert 05.10.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Småplukker
05.10.2021 kl 10:29 4798

Det mest frustrerende med disse kvartalstallene er hvor usannsynlig lite energi de bruker på fremføringen av budskapet, planer og
vyer. Greit nok de skal være nøkterne, men det må da finnes noen visjoner i disse styrerommene?
Og når intervjuet i etterkant består av ubegripelig lite spenstige spørsmål - fremført på parodisk oschlo-engelsk - så sitter man igjen
med et svært så amatørmessig inntrykk.
questi
05.10.2021 kl 10:35 4749

Som vi ser har REC faktisk vyer om å finne et marked for batterier for skip, men vi hører ikke om disse vyene under presentasjoner.

Kulturen i REC er at vi hører som dem etter at vyene er fullførte...
Slettet bruker
05.10.2021 kl 10:37 4727

Mens RECsi jobber, sitter småaksjonærer her inne og sutrer seg fram til konspirasjoner, som igjen mørklegger et svært lyst og grønt scenario.

Jeg tror man gjør lurt i å holde på aksjene til RECsi i det minste har kommunisert vedrørende åpning av ML.

Og ja, jeg tror fortsatt kursen skal flerdobles inneværende år. Kommunikasjon + kalkulator erstatter konspirasjon og frykt 😂
Redigert 05.10.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 10:54 4646

Ganske spennende dette du kommer med her.

Skip og utstyr i maritim næring er ganske store og krever mye energi. Røkke er en veteran i den bransjen, spennende. Det går en del EV-batterier pr skip.

Jeg jobbet som underleverandør en del på Cooper og Coey Viking. Disse ble gjort ferdig i 2020/21. Disse to skipene har batterier installert tilsvarende 20 elbiler tilsammen om jeg tolker det riktig. Disse er hybrider og batteriene skulle brukes mye til å jevne ut "peak demand". Ikke for å kjøre over lengre tid.

https://corvusenergy.com/projects/cooper-viking/
https://corvusenergy.com/projects/coey-viking/
questi
05.10.2021 kl 10:59 4595

Da kan vi regne med å høre lekkasje fra deg før markedet får nyss om det... siden Corvus sannsynligvis vil fortsette å ha dere som underleverandør... *muhahaha* :)
Redigert 05.10.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
05.10.2021 kl 12:39 4272

Kan være KIR tar markedet helt med "surprise" og går direkte maritimt fremfor bil....
Kvike11
05.10.2021 kl 12:43 4255

Marked for batterier i maritin anvendelse er i fuld gang, kunne også blive et stort marked for RECSI.
Håber de snart kommer med nyheder i stedet for at jobbe med at drive kursen ned.
questi
05.10.2021 kl 14:08 4090

Maritim batteri lurer jeg på om ikke er et utrolig smart valg for Røkke.
Kan tenke meg det er en del andre plass/vekt og design-hensyn enn i bil - samtidig er isolasjon mot salt og fuktighet en spesial-kompetanse som ikke bilindustrien har i like stor grad .. Her er et marked med bedre lønnsomhet og mindre konkurranse kanskje :)
Redigert 05.10.2021 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 14:26 3998

Mulig det. Masse muligheter. Røkke er jo storeier i SOFF også. Maritime & Offshore er en bransje i behov for grønnvasking. Oljebransjen tjener mye dollars om dagen så betalingsviljen er nok der om løsningene er det.

Ikke glem MH Wirth som eies av Akastor -> Aker. Offshore drilling løsninger kan også bli aktuelle mtp batteri.

Sier ikke at det er noen bankers greie, men det er mange muligheter innad i Aker systemet for synergieffekter.
Nsxnsx
05.10.2021 kl 14:27 3985

Da er det bestemt :) vi går maritimt. Regner med Røkke annonsere det på Q3 presentasjonen :)
Slettet bruker
05.10.2021 kl 14:31 3949

Bra jobba, gutta! Lyst på styreplasser i Rec? Vi kunne trengt folk med litt beslutningsvilje der inn. ;)
Slettet bruker
05.10.2021 kl 14:34 3925

Hehe/ den nyheten om RECsi sine sonderinger med skipsfarten er spennende - og ikke minst en bekreftelse på selskapet jobber aktivt med løsninger til beste for selskapet.

14 dager til Guiding: tikk takk🔮

Kvike11
05.10.2021 kl 14:35 3917

Uhyggelig teori du fremkommer med, lugter meget af svingdørs teori.
Hvis det er tilfældet , vil jeg mene de handler dybt kriminelt og kun for egen vindings skyld og Formand Røkke vil ikke rykke ind på Rådhuspladsen, men direkte i fængsel.
Tvivler på manden er så dum, at han vil snyde på vægtskålen for egen selskabs vindings skyld
Slettet bruker
05.10.2021 kl 14:59 3759

Megabull om Røkke har sittet å planlagt den maritime batteridelen her nå et år og snart er klare for å lette på sløret! Dette markedet er gigantisk!
McCartney
05.10.2021 kl 15:00 3753

Interessant.
Klart at Aker har jo shipsverft i Amerika, så hvorfor ikke. !?!
Jeg ser ikke for meg at skipene tøffer over atlanteren på batteridrift, men det vil jo være et sinnsykt godt miljøtiltak hvis skipene må switche over tilbatteridrift når de nærmer seg land, og havner. Lading kan skje på generatorer til havs kombinert med ladestasjoner.
Redigert 05.10.2021 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:28 3576

Q3 20:
Group14 Technologies (Group14) pilot plant for advanced silicon anode material on- going at REC in Moses Lake
› REC Silicon and Group14 partnership to build 12,000MT nameplate capacity advanced silicon anode manufacturing plant co-located at REC’s facility in Moses Lake
› Expected to break ground in 2021
› REC Silicon to supply silane via pipeline
› REC Silicon and Group14 to develop pipeline infrastructure
› First commercial scale silicon anode manufacturing plant globally
› Industry-leading investors include BASF, ATL, Showa Denko, Cabot, & OVP Venture
Partners
Redigert 05.10.2021 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:30 3565

Dere hauser jo i blinde. Da den var i 24kr så var det jo ikke måte på hvor bra den investeringen var, nå er den isteden halvert !
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:31 3554

Plager det deg? Såfall hvorfor?
McCartney
05.10.2021 kl 15:47 3414

Ser at robotene våknet til live og jobber febrilsk med å holde kursen lav.
Så fort den bikket 13 kr, så ble det stor aktivitet! Fondene vil ikke tape for mye på shorten sin. hehehehe :-)
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:54 3339

Vindmøller og batterilagring til havs. Røkke kommer til å eie verden snart
Slettet bruker
05.10.2021 kl 15:55 3327

REC Silicon ASA Un is expected to present figures for the most recent quarter on October 20, 2021, which ended on September 30, 2021.

On average, 1 analyst assumes a loss of -0.030 USD per share. For the year-ago quarter, it was $ 0.110 per share.

1 analyst's estimate of revenue for the past quarter is $ 40.0 million, up 33.33 percent over the same quarter last year when REC Silicon ASA Un posted $ 30.0 million.

The outlook of 3 analysts for the current fiscal year amounts to an average loss per share of -0.078 USD. In the same period last year, the company reported a loss per share of $ 0.150. On the revenue side, 3 analysts expect an average of $ 135.3 million after $ 122.0 million in the books in the previous year

https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/erste-schaetzungen-rec-silicon-asa-un-legt-zahlen-zum-juengsten-quartal-vor-10592940
Slettet bruker
05.10.2021 kl 16:12 3194

Det vil bety langt mer for verden og det grønne skiftet om man klarer å gjøre noe med shipping. (https://www.fastcompany.com/90655410/these-15-companies-have-the-biggest-footprint-from-cargo-shipping)

Man snakker mye om forurensende bilparker og fly i den offentlige debatten. Det er liksom oss forbrukernes skyld. Det er allikevel slik at de 40 største supertankerne forurenser like mye som verdens bilparker. Et par cruise ship i Oslo vinterstid forurenser mer enn samtlige fosilbiler. Vi er avhengig av at verdens forsyningslinjer opprettholdes, men de trenger tross alt ikke brenne den skitneste av den skitne dieselen for å få det til...

Dersom man klarer å gjøre noe med denne fullstendig uregulerte og enormt forurensende bransjen, så hopper jeg i taket. Penger blir egentlig ganske sekundært for meg i denne sammenhengen. Jeg hadde gjerne tapt samtlige kroner i Rec dersom man bare hadde fått til noe slik for verden!

Heldigvis ser det ut som det også kan bli mulig å gjøre en kule på den grønne omstillingen i tillegg! Bedre enn det kan det egentlig ikke bli.

Krysser virkelig fingrene for at shipping dukker opp som en joker nå ut av det blå! Det hadde gjort meg utrolig fornøyd på et rent personlig plan! :D
Redigert 05.10.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
McCartney
05.10.2021 kl 16:19 3114

Blir spennede å se hva robotene er tunet inn til i sluttauksjonen.
Skal de gå inn for å kjøpe eller skal de tunes inn for å prøve å presse prisen ned....?
Her er det nemlig to store shortfond som sannsynligvis vil spille mot hverandre. Blir nok en squeez på en av de.
Rubin
05.10.2021 kl 16:21 3102

Selvsagt vil shipping bli aktuelt, men ikke før solid state batterier ( med silisium anoder) kommer. Da vil man unngå den store brannfaren med dagens batterier…
Slettet bruker
05.10.2021 kl 16:43 2895

du er veeeldig opptatt av det kvarteret vi var på 24kr ca... X faktoren kommer over dere raskere enn planlagt, men det tar vi i mot. Midt i jakta er det også!
Kvike11
15.10.2021 kl 11:29 1694

Tror også meget på batterilagring til havs, og skibsfart på strøm/ batteri.
Måske RECSI arbejder på fuld tryk med deres egen produktion af batterier til skibsfarten.
Er det med Frederiksens penge, der går jo næsten ikke en dag uden han køber noget op , eller starter endnu et selskab op.
Fint Norge har skatte- hul - frihed til de rigeste, alle andre må bare arbejde mere .
Jeg gætter på åbning kommer hurtigere end forventet, kineserne kan ikke blive ved med at bruge kul til produktion, selv med kæmpe tilskud og slavearbejdere og flytning af dele af produktionen til bl.a. Thailand.
Kan være en åbning for RECSI hvis de får langtidskontrakter, noget må snart ske.