AKER CLEAN HYDROGEN AS- blir milliard forretning

Kvike11
ACH 19.09.2021 kl 12:23 28104

AKER CLEAN HYDROGEN AS er rigtig langt med udvikling af brændstof til skibsfarten
I Danmark står skibsfart for ca 5 % af co2 udledning,
og på verdens plan er det 4 %
Alle skibe vil inden for få år stoppe med diesel m.m. og gå direkte over på grøn brændstof.
ACH har udviklet metoden, og har evnen til at leverer til hele verden.
Syntes dog de mangler at være aktive i Tyskland, som er EU største industri nation, er der nogen der ved om de er igang i Tyskland,måske det kniber med sproget :-)
Kursen er alt for lav, ACH er en af de aktier jeg vil købe flere af, både i morgen og fremad rettet.
Måske det firma i Aker koncernen der er bedst til at informerer, indtil videre.
velkjent
02.01.2022 kl 17:44 5663

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg investerer ikke ut fra "tro", men ganske kyniske beregninger basert på fremtidig inntjening. Det ligger strødd av "utbombede" aksjer i Euronext growth, som det stort sett bare er "gründerne" og meglerne, som hausset aksjene ved lanseringen, som har tjent på. Da jeg ville kjøpe ACH fikk jeg en kraftig advarsel fra meglerhuset om at risikoen var stor.
gran coupe
02.01.2022 kl 22:01 5526

Karbonutslipp er et alvorlig globalt problem som skyldes energibruk og produksjon av elektrisitet. Bruk og forbrenning av fossilt brensel frigjør skadelige kjemikalier i atmosfæren, og forårsaker global oppvarming. Parisavtalen ble signert for å arbeide med langsiktige utviklingsstrategier for lave klimagassutslipp.

Ulike rentbrennende alternative kilder er utviklet gjennom forskning og utvikling (FoU), og hydrogenbrenselcelleteknologien representerer en av løsningene for rene kilder. Brenselcellen fungerer som batterier og fortsetter å produsere ren elektrisitet. Brenselcelleteknologien, gjennom en kjemisk reaksjon i stedet for forbrenning, omdanner hydrogenmolekyler til ren energi og vann.

Betydningen av hydrogen brenselcellelagre øker globalt på grunn av deres evne til å produsere et stort volum ren elektrisitet på en liten plass sammenlignet med konvensjonelle fossile brenselkilder. Hydrogen brenselceller kan gi strøm til elektriske nett- eller krafttransformatorstasjoner, øke nettets motstandskraft og gjøre nettet mindre avhengig av store forurensningsgenererende anlegg.

Etterspørselen etter bærbare og stasjonære brenselceller er økende over hele verden. Ifølge funnene til BlueWeave Consulting var det globale brenselcellemarkedet verdt 264,2 millioner dollar i 2020. Det er anslått å være vitne til en CAGR på 26,2 % og generere inntekter på 1 341,9 millioner dollar innen slutten av 2027. Det er ganske tydelig fra disse tallene at det er enorme utsikter for brenselcellelagrene i 2022 og utover.

Kostnaden for det totale brenselcellesystemet sammenlignet med konvensjonelle kilder og effektiviteten og ytelsen til hydrogenbrenselcellemoduler er noen av bekymringene. Likevel gjør de pågående FoU-aktivitetene disse modulene kostnadseffektive.

Hydrogen brenselceller brukes nå i ulike applikasjoner og kan erstatte konvensjonelle batterier. Brenselceller kan brukes til transport, materialhåndtering og stasjonære og gir støtte til det elektriske nettet som reservekraft. Det nordamerikanske markedet er vitne til den maksimale etterspørselen etter brenselceller, mens Asia-Stillehavet også er et fremvoksende marked for brenselcellevirksomhet.
abbos
03.01.2022 kl 12:55 5242

Nå har denne snudd - så det er bare å komme seg inn 😇
10PS
04.01.2022 kl 15:04 4912

Denne fornybare aksjen tror jeg har falt mest av alle fornybare aksjer. Den har ihvertfall nå begynt oppstigningen og den kan bli bratt i forkant av om Røkkes planer slår til. Nå er den så billig at folk kjøper den uansett for å være på den rette siden når melding kommer.
gran coupe
04.01.2022 kl 18:57 4812

Den er også en av veldig få som har 2,8 milliarder på bok!
Den nye plan til ledelsen er å følge suksess oppskriften de har hatt med Aker BP dvs at de kjøper opp veletablerte selskaper.
gran coupe
04.01.2022 kl 20:36 4706

lite omsetning kan være en av grunnene.
Selskapet blir mer synlig for utenlandske investorer når den kommer på Euronext og det er rett rundt hjørne.

abbos
04.01.2022 kl 23:19 4597

Den er på Euronext 😇
Bamse
05.01.2022 kl 06:42 4477

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Skal den på hovedbørs snart?
vulkan
05.01.2022 kl 08:40 4414

"den nye planen" - har ACH allerede lagt om planen fra børsintro??? Har ikke jeg fått med meg, hva er forskjellen i den nye planen fra det som ble sagt ifjor våres??
ziik
05.01.2022 kl 08:57 4384

Plan eller ikke plan, dette her , ink AOW , har vært og er, en tolmodighetstest uten like.
gran coupe
05.01.2022 kl 17:32 4267

les litt før du svarer er du snill! Den er på euronext growth nå og skal flytes til euronext innen kort tid.
Mange av fondene investerer ikke i en aksje før den kommer på hoved børsen, det har med kravene hoved børsen krever og sikkerheten for de som handler.
Det er med andre ord tryggere å handle på euronext enn euronext growth.
gran coupe
05.01.2022 kl 17:43 4301

De velger å gå den veien for å komme fortere til målet.
Det tar mye tid og ikke minst mye penger å bygge et solid selskap fra bunn av, noen ganger kan mann ta en snarvei og spare mye tid og penger ved å plukke opp samarbeidspartnere eller kjøpe opp et annet selskap som har kommet langt frem i bransjen.


Redigert 05.01.2022 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
abbos
11.01.2022 kl 09:24 3947

Hva er riktig børskurs for en kontantbeholdning ? 🤓
Redigert 11.01.2022 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
abbos
11.01.2022 kl 23:31 3749

Har du en link til at den skal flyttes til Euronext innen kort tid ?
Og hva er kort tid ?
Om det blir kursoppgang etter flytting er vel ønsketenkning 😀
At planer og prosjekter kommer i gang er det primære 😇
Avanceman
12.01.2022 kl 00:07 3820

Hva er det du snakker om, gran coupe? Kan du vennligst forklare oss hvilken handelsplass euronext er? Det du hevder fremstår for meg å være riv ruskende galt. Selskapet Euronext eier/driver tre handelsplasser for omsetning av aksjer: Oslo Børs (Hovedlisten), Euronext Expand og Euronext Growth (hvor ACH er notert allerede). Kanskje det er du som bør lese litt før du irettesetter andre? Å oppgi sine kilder er også en god skikk!
"Nå er tiden inne for at Oslo Børs skal over på Euronext sin handelsplattform, Optiq. I den forbindelse endrer børsen navn på to av sine handelsplasser: Merkur Market endrer navn til Euronext Growth, og Oslo Axess endrer navn til Euronext Expand." Kilde: https://www.nordnet.no/blogg/oslo-bors-blir-en-del-av-euronext/
Redigert 12.01.2022 kl 00:10 Du må logge inn for å svare
10PS
12.01.2022 kl 10:13 3700

Denne Røkke aksjen vil få den største oppturen etter som den har falt fra 16 kr til 5.60. Det vil skje når verden får øynene opp for at hydrogen er satsing for all fremtid,
De største meglerhusene sitter fremdeles på gjerde, men når de laster blir det noen kroner dyrere pr. aksje for småaksjonærene. Her må en ta noen sjakktrekk i forkant og på dagens kurs er det ikke noe problem i.o.m. den er ekstremt lavt priset.
10PS
12.01.2022 kl 12:51 3681

Ja og den dagen er muligens i dag.
gran coupe
12.01.2022 kl 18:26 3615

Fikk infoen fra selskapet i en tlf samtale.
Når aksjen kom på børs så sa de at det skulle skje innen 12 mnd og nå har det gått 10 mnd.
gran coupe
12.01.2022 kl 18:30 3681

Oslobørs ble kjøpt opp i fjor og byttet navn til Euronext.
Euronext er hoved børsen nå.
Redigert 12.01.2022 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Avanceman
13.01.2022 kl 00:08 3592

Feil! Selskapet som kjøpte Oslo Børs heter Euronext og de har tre forskjellige handelsklasser (lister) med ulike krav til selskapene før de tillates å komme inn på de ulike listene; Euronext Expand (XOAS), Euronext Growth (Merkur) og Oslo Børs (XOSL). Sistnevnte kalles også Hovedlisten. Du får bare lese deg opp, og kan feks. starte her: https://live.euronext.com/nb/markets/oslo/equities/list
10PS
13.01.2022 kl 11:40 3522

Ser bra ut for en solid rekyl etter hvert.
abbos
18.01.2022 kl 12:23 3236

Rart at flau vind i Aow skal påvirke hydrogen negativt 🧐
keane
18.01.2022 kl 13:13 3242

Skjønner meg ikke helt på dette fallet men......greit med billige aksjer...
Akagunners
18.01.2022 kl 13:20 3295

Tror nok det handler om tillit. Aker konsernet blir vel gjerne sett på som overlegent mye annet. Når AOW ikke får lisenser så går det utover tilliten til akers grønne perler. Kanskje det ikke blir så enkelt fremover som mange har sett for seg?
Wian
18.01.2022 kl 13:22 3355

Ach ned rundt 10% i dag, og jeg antar det skyldes at Aow ikke fikk lisenser i Skottland. Blir Ach sin virksomhet så mye påvirket av hva som skjer i Aow? Jeg vet at det var planer om å utvinne hydrogen ved bruk av vindmøller til Aow og at man der skulle samarbeide. Dog er jeg usikker på hvor mye dette egentlig bør påvirke Ach som har mange andre prosjekter gående som ikke involverer Aow.
vulkan
18.01.2022 kl 13:30 3327

ACH prises nå til egenkapital (emisjonspenga) + 700 mill. Må begynne å nærme seg en bunn.
ved emisjonen var det noen skeptiske analytikere som slang med leppa at ACH var verdt maks noen hundre mill (+ emisjonspengene)
Absolutte bunn bør være 4kr, kjøper ihvertfall da
Redigert 18.01.2022 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
gran coupe
18.01.2022 kl 17:21 3230

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg benyttet anledningen og kjøpte 150t så for vi se hva den ender med.

Vi som aksjonær har ansvar for våre investeringer og bør stille krav til selskapet, tiden er overmoden for tilbakekjøp og fortgang med overflyttingen til Euronex/Oslobørs. Hadde en lang tlf samtale med de og sa klart fra at det her er ikke greit lenger, BER dere om å ta kontakt og stille krav. Det tar mindre tid enn å skrive på forumet.
gran coupe
18.01.2022 kl 22:17 3081

Peftaus skrev Innlegget er slettet
OK! Når et selskap kjøper tilbake sine aksjer er i seg selv en bekreftelse på at aksjen er lav priset.
Investering, avtale/kontrakt med andre aktører og ikke minst innsidekjøp er noe som alle aksjonærene savner inderlig.
abbos
20.01.2022 kl 10:31 2955

Basert på kursutviklingen , må en begynne å lure på om investorene som gikk inn på 16 kr kan ha blitt lurt ?