Jinhui har gitt best avkastning.

noprofit
JIN 19.09.2021 kl 15:26 8749

Syv av ti aksjer som har steget mest på Oslo Børs hittil i år driver med shipping. Jinhui har gitt best avkastning.

Og det morsomme er at den fremdeles er kraftig underpriset...... :)
Natt1369
22.09.2021 kl 18:36 1365

Når det regner på presten, drypper det på klokkeren! 😉
Skal være glad vi ikke har cape, da unngår vi Fredriksens Golden shower! 🤣
Wilde
22.09.2021 kl 18:20 1390

Nå har vel ikke JIN cape i flåten, men uansett morsomt tall.

Hva er status på supra?
thypoon
22.09.2021 kl 10:01 1589

Rykter om slutninger over 60k for cape
bulkinvest
22.09.2021 kl 09:24 1671

Har benyttet anledningen og økt beholdningen, Jin er et langsiktig case som blir å levere 3 og 4 kvartal veldig gode tall, og det kommer til å vises i aksjekursen!
SuMay
22.09.2021 kl 08:53 1739

Ja, jeg er ikke bekymret. Kjøpte igjen på 14,70, ser vi lavere i dag må jeg selge noe annet jeg har for å øke mer da jeg ikke har mer cash. 🤠
Slettet bruker
22.09.2021 kl 08:47 1764

De korte brillene blir q3.
Kommer det en pe igjen fra jin på drift og skipsverdier?
Om algotrimer og trend skal avgjøre sitter jeg stille hele veien.
Oversolgte stocastic 18.
SuMay
21.09.2021 kl 23:15 1982

Er usikker på dette, Jin var vel på det meste ned i overkant 20% omsetningen er høy i antall aksjer. Helt hva som skjer har vel ingen noen fasit, stop loss og algoritmer, til en viss grad ja, men ikke alt. Husk bare for ikke lenge siden var det en dag med over 4 mill aksjer omsatt, på en dag. Det er «big» players i bulk gamet og så og si _alle_ bulk aksjer, i Norge og over dammen falt som steiner. Jeg er ingen ekspert men dette er ikke småsparere som står bak. Det fundamentale er i orden i Jin og som vi har pratet om utallige ganger før; Jin er fremdeles underpriset. Er dette kortsiktig? Ikke vet jeg. Men noen vet noe for bulk dumpet stort på akkurat samme tid med nær identiske bevegelser i går og i dag. Må si jeg er spent på morgendagen da jeg tror nedgangen fortsetter, mulig vi har ridd av oss det værste men ser ikke allverdens ut på chartene for bulk generelt. Tar vi på de lange brillene på ser ting bra ut. Men akkurat nå kan vi vel fort se under 14,- muligens ned til 12,- Skulle ønske som alle andre jeg visste bedre, men akkurat nå is the trend your friend, og den er ikke akkurat på godsiden.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 22:23 2080

Og nå:
Ikke nedsalg fra investorer men algotrimer.
Mandagens børsfall var algotrimer.
Så kommer spekulasjoner på alt det andre etterpå.
Inntjening og verdiaksjer vinner til slutt.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 20:34 2241

Ratene spot startet på 26500 usd 1 juni
30000 usd 1 juli
30000 usd 1 aug
37000 usd 1 sep
360000 usd i dag.
Snittet ligger på ca 315000 usd pr dag for q3.
Fast tc for 1 år nå er 29000 usd kanskje kommer det flere tc 1 år kontrakter,panmax er samme ratepris.
Med 31,5k i snitt seiler de inn 51 mill usd med 18 skip.kost pr skip 10 000 usd eller ca 16 mill.
De har frigjort noen skip fra tc og lavere rater så vi kan trekke fra noe,men 3 nye er vel også nye i perioden og ikke tatt med.
1 skip kom 6 juni
1 skip kom 15 aug
1 skip kommer 1 okt ??
De har muligens også inntekter fra andre virksomheter.
Skipsverdiene kan skrives opp med 20% skrives det i dag på generell flåtevirksomhet bulk.
Det begynner vel og friste med fastkontrakt på 1-3-5 år og at de sikrer noe av virksomheten,dette kan de gjøre med nykjøp og panmax feks.


Redigert 21.09.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Let it be
21.09.2021 kl 19:43 2319

Når det er usikkerhet i aksjemarkedet er det ikke ratene som styrer shippingaksjer. Har regnet på forventet inntjening på Jin med de rater som er nå, med en nedgang til rundt USD 22.000 pr skip pr dag i 2022.

Men nå kan en bare gjemme alle regnark. Det er psykologi som styrer Jin kursen for tiden. Men faller ikke fraktratene, så vil jo inntjeningen være der.
Og den er ikke liten for tiden. Men markedet har jo alltid rett i følge god aksjeforståelse. Og for Jin sin del er det nedadgående.

Hvorfor fraktmarkedet skal kollapse pga. kollaps i ett firma i China synes som overreaksjon. Enten skal hele aksjemarkedet reagere på dette og ike kun Jin/bulk.
Mulig at Evergrande bare er toppen av isfjellet i Kina. Og da kan jo det gå galt.

Men det som er fakta er at forbrukere i de fleste viktige land(med unntak av China ???) har veldig god kontantøkonomi, og har ikke tenkt å forbruke mindre. Heller tvert i mot.

Spennende blir det ihverfall og håper ikke for spennende.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 18:45 2406

Opp i usa i kveld da er det nok bedring i morra.
Har en følelse på at griskhet på og eie jin blir stor med ekstrem inntjening,og 2022 blir også like bra skrives det i Finansavisen.
Ikke vits og selge før den er analysert,tipper de har analyser men posisjonerer seg først.
30kr så 40kr eller mere og da etter utbytter som bonus.
Jørgen
21.09.2021 kl 17:26 2532

Golden Ocean var ned ca 3% idag i meget store volum, Klavenes var ned idag. Samme med Awilco LNG. De har vel alle gått pent opp forut for dette og får nå sin del av julingen /korreksjon. Slik er ganske vanlig
Superoptimist
21.09.2021 kl 17:12 2563

Hvilke "også andre?"
At "på lengre sikt resultatene vil veie tyngst" er vel intet nytt?
Jørgen
21.09.2021 kl 16:58 2608

Du utelater å nevne at også de andre shippingaksjene i hovedsak er ned idag, tørrlast og gass over hele linjen.. Noe av det som har steget mest i 2021 er ned siste dagene, korreksjon tilbake. Gevinstsikring og høyere forrentningskrav i min forståelse, forklarer muligens dette kortsiktig. På lengre sikt er det resultatene som vil veie tyngst.
Superoptimist
21.09.2021 kl 15:44 2716

Er det årsaken til at aksjen nå har falt mer enn 20%. Ned idag også når alt annet er opp!
Slettet bruker
21.09.2021 kl 15:02 2789

Ratene fortsetter OPPOVER i tørrlast! Spås også ende bedre rater i 2022 enn hva som er tilfellet idag! 🚀🚀🚀🚀
StevenG
21.09.2021 kl 13:51 2879

The bulls are back in the papers🐂

Atlantic spot playing catch-up to the Pacific

Baltic #Capesize index +5% to $56k/d🚀
Brazil/China +6% to $47k/d🚀
Oct FFA +8% to $46k/d🚀

Far Eastern discharge delays already abating⚠️

#DryBulk #Shipping https://t.co/JLKszHETHI
Jørgen
21.09.2021 kl 12:47 2955

Jeg tenker at Jinhui tjener 5 kr pr aksje pr kvartal dvs omtrent kr 20 på årsbasis (EPS). Utviklingen i ratene fremover avgjør hvor lenge dette vil vare. Det vet ingen sikkert , men holder det seg i 2022 - 23 - 24 - er det bare å Addere opp ! Tallene blir HØYE og aksjekursen vil gå OPP !! Tyngdeloven avgjør dette og aksjemarkedet vil vise sin rett, Vekten avgjør til slutt !
oppturen
21.09.2021 kl 08:22 3070

Belship har forward avtaler på kun 25% av flåten og det med TC på over 22.500 i snitt.
Så de har sikret litt, men er absolutt med på rate festen.
Om ratene holder seg på dette nivået gjennom hele 2022 vil Belship få overskudd på nermere 8 nok pr aksje.
Redigert 21.09.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2021 kl 07:51 3151

Stemningen snur og det får mot oppgang på Oslo børs i dag. Av førhandelen hos handelsplattformen IG er Oslo Børs opp 0,89 prosent like før kl. 07.00 tirsdag. Kjøpsmulighet her nå!
Jørgen
21.09.2021 kl 07:36 3196

Hvis forward prisene var høyere enn spot ville markedet vært i Contango, som er ennå mer bullish. Slik er det f.eks til dels nå i obligasjoner og rentemarkedet. Flytende rente er lavere enn fast renten. Når markedet er i backwardation er det ikke riktig å si det er negativt. Jeg vil si historien siste 12 mndr viser jo en bullish undertone ettersom ratene er steget stadig ( forwardkurven har skiftet parallelt opp underveis). Lenger ut i utviklingen kan markedet tenkes å gå fra backwardation til Contango, muligens - ikke sikkert. Hvorfor skulle rederne være villige til å slutte båtene på rater langt lavere enn spot ? Svaret er åpenbart i mine øyne, bedre å ri de høye spotratene i øyeblikket som ligger omkring 30-35 % over fremtidskontraktene. Uansett gode nivåer i lang tid fremover. Analytikerne mener å se veldig liten flåtevekst (nybygg) før kanskje 2025 og senere. Spennende tider. Opp idag ?
Jørgen
20.09.2021 kl 23:22 3446

Ratene idag iflg Breamar var.
Supramax
Sept 36.750
Oct 36750
Q4 35.334
2022 22.625
Slik har prisene vært lenge, høyest spot og lavere forward priser, dvs markedet er i backwardation.
Ofte har dette med tilgjenglig supply å gjøre eller likviditet i vedkommende finansaktivum. Nomralt er dette litt bearish, men husk at disse ratene for neste år er gode rater for jinhui. For 2021 ligger netto dekningsbidrag pr dag rundt 25-27.000 usd dagen gitt break even cost 8000 usd dagen. Neste år ligger dekningsbidraget på 13-14.000 usd dagen dersom man velger å inngå slike fremtidsavtaler. Belship har gjort dette, trolig pga Covenanast i låneavtalene. jinhui trenger ikke ta slike hensyn. Jeg kommer til åregne litt på hva dette innebærer for Jinhui i inntjening 2021-22 og frem - tipper vi snakker om en akkumulert NAV rundt 40-50 kroner pr aksje som kan regnes hjem nå, basert på dagens SPOT rater og FORWARD rater samt antatt salsgverdi av skipene i 22-23. Mao P/B langt under tidligere tall 0,5 og en P/E under 1. LØP og KJØP folkens - Det er SALG eller REA på aksjer i Jinhui nå !

Slettet bruker
20.09.2021 kl 22:53 3537

Ratene opp idag men er det noe med forward priser som har kolapset?
Hele nedgangen virker som en PW i etterspørsel.
Usa løftet seg sterkt mot slutt,mens bulk aksjene holdt stand får en si.
Om det var en overreaksjon får vi sikkert vite om 3-5 dager.
Bulken2
20.09.2021 kl 22:33 3608

I USA er børsene ned 1,7 %, tok seg kraftig opp på slutten, ser ikke at dette er noe stort fall. Tror på krafig oppgang på bulk i morgen.
Aksjeamatøren
20.09.2021 kl 22:05 3680

Jeg stusset også på dette, men med min uvitenhet har jeg en mulig forklaring. Oljeprisen styres ofte av Opec, Kina importerer mesteparten av olja fra Iran som ikke er en del av Opec. Mulig jeg tar helt feil, men var det som slo meg siden ratene og oljeprisen er sterk, mens aksjene stuper. Ser også fram til et råvare og oljefally ikke bare shipping i årene som kommer.
Slettet bruker
20.09.2021 kl 20:45 3846

Så kommer kineserne og kjøper opp det gjeldstyngede eiendomselskapet for at uroen skal snu og alt er som før.
Imens er det bulksektoren og shipping som får verst medfart-
Om en ser på oljeprisen er den utrolig sterk opp i det hele noe som burde være en like stor snøball da Kina er største hovedimportøren og det er pga produksjon og energie i landet.
Hvorfor faller ikke olja?
Det skurrer bare og en nedsmelting i Kina går jo rett på olja først men her er det bulk som er mest risikofylt noe underlig vel?
Men det som faller tyngst nå stiger desto mere når eiendomselskapet blir reddet.
Mange nye aksjonærer kommer i jin om mange selger ned.
oppturen
20.09.2021 kl 16:45 4164

Når Europa mangler energi til industri blir vel importen enda større og frakt markedet enda strammere :-)
Slettet bruker
20.09.2021 kl 16:33 4197

Liket i skapet må være Europa som må importere KULL for og dempe strømkrisen.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kullkraft
Redigert 20.09.2021 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
oppturen
20.09.2021 kl 16:10 4280

Hvor er liket i skapet :-) Bedre å bli korrigert i en tråd enn i markedet :-)
bulkinvest
20.09.2021 kl 15:56 4321

Hvis du mener Belco er et bedre kjøp så vil jeg si at det er bare å sette seg inn i selskapene, så forandrer du mening!
noprofit
20.09.2021 kl 15:06 4442

Nei dette er bare latterlig, men her er det mange som får en billig inngang......
Muffe
20.09.2021 kl 15:00 4466

14,60 her :)
Let it be
20.09.2021 kl 14:49 4520

Jin faller, ratene stiger.
Fraktratene som Jin slutter nå, vil for det meste vise seg i kvartal 4-21. Kvartal 3-21 er i boks.
Hvis Jin seiler på rundt rater ut 2021 vil kvartal 3 og 4, med tillegg av ett pr. 30/-6-21 gjeldfritt selskap
ha rundt 100 MUSD i betalingsmidler 31/12-21. Og ellers ingen gjeld.

Børsverdi med dagens kurs er ca. 195 MUSD.
Skulle 2022 og 2023 gi i fraktrate ca. 50 % av dagens rater vil det seile inn ca. 100 MUSD
Med andre ord seile inn hele dagens kurs på 2 år og 3 måneder, hvorav 50 % mer eller mindre i boks.

Ikke mange firmaer som kan skilte med slike muligheter. Og skulle kursen falle til rundt 10 kroner innen utgangen av året(som noen mener)
vil børsverdien være nær lik betalingsmidler den 31/1-21. Med andre ord vil skipene, fordring, eiendom være verdi lik skrot ved et slikt tilfelle.
Skulle det bli virkelighet, da er nok det meste av børsverdiene på verdens børser radert bort.
Det ville er at ed 100 MUSD i betalingsmidler ved utgangen av dette året, kan Jin seile alle skipene uten en dollar i inntekt i ca. 450 dager, og alikavel være gjeldfritt.

Sånn går nok dagane ikke

Time wil show
oppturen
20.09.2021 kl 14:40 4575

For meg fremstår Belco som enda bedre enn Jin ettersom de mottar/har mottatt 6 nybygg nå i 2H 2021. De må jo gli rett inn på topp TC ? Med break Even på 10.500 og rater på oppunder 38.000 er jo dette rene eventyret. Jeg tror også prisene på nybygg vil stige, det er ventet stor etterspørrsel etter oljetankere også iløpet av vinteren og neste år. Nybygg både i tørrlast og tank har mindre ordrebok enn utgående tonnasje.
Jeg tror ratene kan komme til å holde seg høye i lang tid ( 2 år ?)
SuMay
20.09.2021 kl 14:39 4582

Kjøpte på 14,70,-
thypoon
20.09.2021 kl 14:07 4694

Ja med dagens rater er jo det realistisk 🤣🤣🤣
Slettet bruker
20.09.2021 kl 14:00 4729

Da snakker vi break even rater.
jaja kanskje går den i dass.
Hadde de hatt gjeld på 2 mrd og break even rater ville vel prisingen kunne forsvare 11-12
Jin burde reprises selv på 15 000 usd rater.
Verdier,inntjening,og et q3 som blir det beste på 10år.
Tyngdekraften vil snu og aksjen skal mye opp.
Slettet bruker
20.09.2021 kl 13:52 4788

skal under 10kr