Ekstra Generalforsamling

topee
NOM 25.10.2018 kl 12:23 1861

Håper alle stemmer nei til Opsjonsprogrammet!
Er dritt lei av slike Opsjonprogram så lenge man får lønn for jobben!
Har arbeidstaker tro på de han holder på med så får dem f.... betale der og da for aksjer som oss andre må.
Om man må motivere en LØNNSTAKER med opsjoner for å gjøre jobben sin da har man ansatt feil folk.

Håper alle støtter denne utingen!
ondur
25.10.2018 kl 12:38 1837

Enig TS, de valgte å avstå ved ordinær GF som jeg synes var bra, dette er for tidlig å ta det inn igjen etter min mening.
Råvarer
25.10.2018 kl 13:25 1798

Er i prinsippet helt enig, opsjoner klassifiseres som aksjonær fientlig. Når det er sagt så er høyere lønninger på det nåværende tidspunktet et værre alternativ. Vi trenger de beste nå før selskapet får cash-flow og da er lønn og opsjoner en helt vanlig måte å gjøre det på. Vi trenger de beste nå. Vi trenger ikke flere slike som Rønningen for å si det mildt. Når de har cash-flow fra 2021 så kommer jeg til å stemme NEI på opsjonsprogrammer. Det værste som nå kan hende er at Ivar og noen av de andre som holder i prosjektet slutter forde de får 3 dobblet lønna en annen plass. Jeg kommer til å stemme for opsjonsprogrammet. Samtidlig forventer jeg at de tar sin del i de tilldelte aksjene i emisjonen så vi får mange små og et par større insidekjøp.

Selskapet sa fra seg det eksisterende opsjonsprogrammet under støyen med AMR, og det nye programmet har tross alt et komponent av prestasjon i seg.
Redigert 25.10.2018 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
topee
25.10.2018 kl 15:15 1704

Da er de bedre med en saftig arbeidsbonus (som muligens er innbakt nå) i engangsutbetaling, når vi faktisk tjener penger, enn mange aksjeopsjoner.

Grunderne som har vært med fra dag 1 burde jo fått opsjons tilbud, ingen som hadde fortjent de mer :-)

Må legge til at jeg er veldig fornøyd med ledelsen, som har gjort en fantastisk jobb med tanke på alt faenskapen som div. har stelt i stand.
Muligens litt bedre marketing hadde vært på sin plass eneste.
Redigert 25.10.2018 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
ondur
25.10.2018 kl 15:35 1662

Fokus for EGF nå er å hente inn penger, dette forslaget ønsker jeg utsatt til ordinær GF for en ny vurdering hvor jeg forhåpentligvis ser en mer fremoverlent ledelse, derfor blir det nei fra meg nå.
Skazy
26.10.2018 kl 10:31 1482

Noen som har lyst til å informere mer om hvordan dette systemet med opsjoner fungerer?
Kanskje litt mer om prising?
Timing?
Hvem betaler?
Og hvorfor?
Hva bør ledere av oppstartbedrifter forvente seg å bli betalt?
+/- 2 000 000 pr år.
Hva tjener statsministeren til sammenlikning?
Hvorfor er opsjonsprogrammer positivt? Motivasjon.
Negativt? Noen må betale.

Noen som ønsker å forklare for oss andre?

Belei
26.10.2018 kl 10:32 1481

Mandatory notification of trade
Board member Mari Thjømøe has today purchased 35,000 shares in Nordic Mining ASA
at an average price of NOK 2.37 per share. The purchase was made by her wholly
owned company Thjømøekranen AS. Following the purchase Thjømøekranen AS owns
172,190 shares in Nordic Mining ASA.