KOA - LONG-TRÅD, for de tålmodige
Dette er en liten motpol til Nikkos Tradertråd, der øretraderne florerer og hjelper robotene.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Med det samme de har gjort et salg, ønsker de kursen nedover igjen...og vi kommer aldri videre oppover.
Vi hadde et fint brudd opp fra vimpelformasjon i går. dette førte til fin stigning, slik teknisk analyse tilsier.
Vi nådde en motstand som ikke ble brutt i denne omgang. Roboter og tradere har kjørt den ned igjen til støtten rundt 2,37-2,38.
Forhåpentligvis holder støtten, slik at vi får en vending opp igjen.
Redigert 13.10.2022 kl 13:35
Du må logge inn for å svare
GamleErik skrev Jeg tror du må ønske meldinger oftere eller er du bare fremsynt😄
Blir ingen jubel på denne meldingen heller, bare en fillekontrakt !
Ryzen_invest
24.06.2022 kl 15:57
8084
Furuen skrev Der fikk vi kontrakten. Får vi et lite hopp nå?
Synes iallefall det er "betryggende" å se at kontrakter kommer inn. Koa gjør det bra, tjener penger. Bra for oss aksjonærer...
Furuen
24.06.2022 kl 15:35
8085
Kongsberg Automotive wins contract worth EUR 42.5 million in estimated lifetime revenue
Kongsberg Automotive's Powertrain and Chassis (P&C) business segment has secured
a contract worth EUR 42.5 million in estimated lifetime revenue and average
annual revenue of EUR 6.1 million.
KA's P&C business unit was awarded this seven-year contract for rear seat
foldable head restraint mechanisms by a European auto manufacturer that produces
passenger cars globally. These head restraints will be installed in a variety of
seats manufactured by Tier 1 seat suppliers located in Europe and China.
The delivery under this contract begins in June 2022 with development and start
of production slated for 2024. KA's Mullsjö, Sweden and Wuxi, China production
locations will produce and supply the product.
"This contract, awarded by a global OEM that places a high priority on
automotive safety, positions KA for continued growth in this important safety
segment," says Bob Riedford, President of P&C, adding, "We are proud that the
market recognizes KA's foldable head restraint mechanism technology and
continues to reward us with growth opportunities."
Kongsberg Automotive's Powertrain and Chassis (P&C) business segment has secured
a contract worth EUR 42.5 million in estimated lifetime revenue and average
annual revenue of EUR 6.1 million.
KA's P&C business unit was awarded this seven-year contract for rear seat
foldable head restraint mechanisms by a European auto manufacturer that produces
passenger cars globally. These head restraints will be installed in a variety of
seats manufactured by Tier 1 seat suppliers located in Europe and China.
The delivery under this contract begins in June 2022 with development and start
of production slated for 2024. KA's Mullsjö, Sweden and Wuxi, China production
locations will produce and supply the product.
"This contract, awarded by a global OEM that places a high priority on
automotive safety, positions KA for continued growth in this important safety
segment," says Bob Riedford, President of P&C, adding, "We are proud that the
market recognizes KA's foldable head restraint mechanism technology and
continues to reward us with growth opportunities."
Måsåbjønn
24.06.2022 kl 12:26
8027
hvor mye aksjer er handlet før mars-23... nå er det fullstendig tørke - nå klarer vi IKKE selv å handle for 1,5 mill - vi får se på mandag - jeg blir lettere sjokkert om de har klart å opprettholde 1,5 mill pr dag...
synes det er merkelig å se stadig argumentasjon på diverse forum at tilbakekjøps-programmet er vellykket.. lurt for oss aksjonærer at vi får kjøpt billig
vi har egentligkapital over hva vi verdsettes til.. koa/teleios har selvpåført klart dette kunststykket... verdens styggeste emisjon da kurs sto i 1,5 og de satte kurs til 10-øre... via teleios melder salg av aksjer - kurs detter - handler i skjul - utsettelse av tilbakekjøp...
nesten overrasket over at kursen ikke faller mer på dette volumet... ønske fra teleios, citadel tydelig oppnådd inntil videre
synes det er merkelig å se stadig argumentasjon på diverse forum at tilbakekjøps-programmet er vellykket.. lurt for oss aksjonærer at vi får kjøpt billig
vi har egentligkapital over hva vi verdsettes til.. koa/teleios har selvpåført klart dette kunststykket... verdens styggeste emisjon da kurs sto i 1,5 og de satte kurs til 10-øre... via teleios melder salg av aksjer - kurs detter - handler i skjul - utsettelse av tilbakekjøp...
nesten overrasket over at kursen ikke faller mer på dette volumet... ønske fra teleios, citadel tydelig oppnådd inntil videre
Furuen
23.06.2022 kl 13:47
8259
Det er svært laber omsetning i KOA for tiden. Vi trenger en positiv melding nå for å få fart på kursen.
Please, la oss få en kjempekontrakt!
Please, la oss få en kjempekontrakt!
bækørreden
21.06.2022 kl 11:26
8675
Jeg var så heldige at få købt to gange yderligere i sidste uge i 2,35 og 2,29… Den må meget gerne fortsætte op nu 😁
Furuen skrev https://newsweb.oslobors.no/message/565402
Koa er det bare og holde seg langt unna, kursen skal iallefall ikke oppover hvis det betyr noe .
Furuen
20.06.2022 kl 17:57
8920
Bull00
16.06.2022 kl 17:21
9553
Passe vondt å sitte på aksjer om dagen. Heldigvis ikke kjøpt for penger som er avgjørende før at hverdagen går rundt. Sikker på at dette blir bra til slutt
telefusken
16.06.2022 kl 16:57
9575
Henning Jensen er ikke fornøyd, og drar KOA for retten. Kan bli mye gørr som flyter opp av slikt.
https://www.dn.no/arbeidsliv/kongsberg-automotive/henning-jensen/sluttpakker/krangler-fortsatt-om-sluttpakke-nesten-to-ar-etter-at-kongsberg-automotive-sjefen-matte-ga-pa-dagen/2-1-1236047
https://www.dn.no/arbeidsliv/kongsberg-automotive/henning-jensen/sluttpakker/krangler-fortsatt-om-sluttpakke-nesten-to-ar-etter-at-kongsberg-automotive-sjefen-matte-ga-pa-dagen/2-1-1236047
bækørreden
16.06.2022 kl 08:03
9803
Jeg har nettokøbt Koa aktier de seneste dage. Jeg har næsten den position jeg ønsker, men har plads til lidt flere aktier hvis den skulle falde yderligere.
Ford og GE var igår ude og sige at de ikke mærkede en afmatning i efterspørgslen, og det er meget positivt, samtidig er der også tegn på bedring i forsyningskæderne. Om det er nok til at løfte kursen bliver spændende ;)
Ford og GE var igår ude og sige at de ikke mærkede en afmatning i efterspørgslen, og det er meget positivt, samtidig er der også tegn på bedring i forsyningskæderne. Om det er nok til at løfte kursen bliver spændende ;)
cover
13.06.2022 kl 15:30
10138
Jepp! Dessverre. Forstår lite av nedgangen bortsett fra et generelt bearmarked.
***
2,41 Huttemegtu§
***
2,41 Huttemegtu§
Redigert 13.06.2022 kl 16:15
Du må logge inn for å svare
Nikko
13.06.2022 kl 14:27
10211
cover skrev 7% ned. Bare å logge av. Støttenivå 2,43?
Hei gode venn 😊
Kjøpte litt i dag på 2, 45+
Er du all in ennå?
Kjøpte litt i dag på 2, 45+
Er du all in ennå?
Koa er et herlig selskap 😂😂 lukrativt og være aksjoner her og den herlige ledelsen da😂
Måsåbjønn
13.06.2022 kl 10:59
9961
cover skrev 7% ned. Bare å logge av. Støttenivå 2,43?
Siste handler
TID PRIS VOLUM
10:43:16 2,45 4 203
10:41:00 2,448 2 500
10:41:00 2,448 19 459
10:41:00 2,448 3 621
10:41:00 2,45 48 100
fritt fall
TID PRIS VOLUM
10:43:16 2,45 4 203
10:41:00 2,448 2 500
10:41:00 2,448 19 459
10:41:00 2,448 3 621
10:41:00 2,45 48 100
fritt fall
Bull00
08.06.2022 kl 10:39
10885
Legg heller inn kjøpsorde. Tilbakekjøp kan ikke presse kursen opp alene, de må plukke på de nivåene tidligere kjøpsorde har gått gjennom.
Sveinbm
08.06.2022 kl 10:16
10789
Hei Jeg kan ikke forstå hvem som selger? Hvis vær og en av oss la inn salgs ordre på 10000 aksjer til kr 3,05 så vil vel kursen stige?
McWearq
08.06.2022 kl 09:51
10843
Ja, det bliver desværre ikke tilbagekøbet som kommer til at ændre kursen i opadgående retning.
Det er beskæmmende at sidde med en aktie som er totalt undervurderet, men hvor der ikke er meget lys for enden af tunnelen. Hele markedet er dog ekstremt surt og usikkert. Måske skulle man sælge hele lortet og gå kontant? Hvis de mest dystre forudsigelse om stagflation, fortsat krig og fortsat pres på produktion og forsyningskæder bliver virkelighed, så ville det formentlig ikke være nogen dårlig idé. Problemet er naturligvis timing og at bare et lille lys i mørket kan give et "relief rally" af dimensioner som man så ville gå glip af.
Det er beskæmmende at sidde med en aktie som er totalt undervurderet, men hvor der ikke er meget lys for enden af tunnelen. Hele markedet er dog ekstremt surt og usikkert. Måske skulle man sælge hele lortet og gå kontant? Hvis de mest dystre forudsigelse om stagflation, fortsat krig og fortsat pres på produktion og forsyningskæder bliver virkelighed, så ville det formentlig ikke være nogen dårlig idé. Problemet er naturligvis timing og at bare et lille lys i mørket kan give et "relief rally" af dimensioner som man så ville gå glip af.
Bull00
08.06.2022 kl 08:13
10709
https://www.shareville.no/streams/103478121
Legg spesielt merke til punktet om at de ikke kan drive kursen alene.
« Aksjene kjøpes fra marked basert til salgsordrer og siste gjennomført handel som ikke har hatt KOA som kjøper.»
Om noen sitter med lukrativ kurtasjeplan kan vi hjelpe med oppkjøp ved å plukke noen aksjer her og der. Gjør at de kan kjøre mer
Legg spesielt merke til punktet om at de ikke kan drive kursen alene.
« Aksjene kjøpes fra marked basert til salgsordrer og siste gjennomført handel som ikke har hatt KOA som kjøper.»
Om noen sitter med lukrativ kurtasjeplan kan vi hjelpe med oppkjøp ved å plukke noen aksjer her og der. Gjør at de kan kjøre mer
Redigert 08.06.2022 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
blundstone
06.06.2022 kl 08:29
11348
Ifølge E24 melder Mercedes, BMW og VW at de nå produserer biler for fullt (https://e24.no/naeringsliv/i/z7o34K/databrikkeproblemene-minsker-hos-tyske-bilgiganter)
Det kan kanskje være en viktigere trigger enn tilbakekjøpet av KOA-aksjer.
Det kan kanskje være en viktigere trigger enn tilbakekjøpet av KOA-aksjer.
Måsåbjønn
06.06.2022 kl 06:15
11135
https://shareville-media.s3.amazonaws.com/streams/1654461416-Carproduction-Numberofcarsproducedworldwide2018-Statista4-6-202202-09-28.png
"Stjal" denne fra en shareville-tråd... sånn cirka hva man kanskje kan forvente av utvikling for bilindustrien de neste månedene, årene... først omtrent sånn rett opp, fulgte av en periode med oppover.. bare litt flatere
"Stjal" denne fra en shareville-tråd... sånn cirka hva man kanskje kan forvente av utvikling for bilindustrien de neste månedene, årene... først omtrent sånn rett opp, fulgte av en periode med oppover.. bare litt flatere
Nikko
05.06.2022 kl 10:26
11505
He he. Du har helt rett. Teknisk analyse er kun basert på psykologien i aksjehandel. Dessverre så er handelsrobotene også programmert slik at denne kraften forsterkes ytterligere. Men heldigvis så vil nok de faktorene du nevner vinne til slutt, trur eg...
Redigert 05.06.2022 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
Avløseren
05.06.2022 kl 09:06
11439
Slettet brukerskrev Hva står det?
Det reneste svada. En aldri så liten smak av denne finansielle homeopatien:
«Aksjen falt til 2,26 kroner intradag den 10. mai, men sluttet over 2,30-nivået både den dagen og de to påfølgende dagene. Hadde den brutt den tekniske støtten på 2,30-nivået ville det utløst nytt salgssignal.
Kongsberg Automotive-aksjen snudde imidlertid opp fra 2,30-nivået og stanget helt opp mot den tekniske motstanden på 2,83-nivået, som ble for sterk. Dette nivået må brytes på stigende omsetning for å signalisere videre oppgang mot topplinjen i den fallende hovedtrenden.
For å bryte den fallende trenden må aksjen etablere seg over 3,05-nivået. Ved brudd kommer neste tekniske motstand på 3,30- og 3,50-nivået. Brudd på disse vil signalisere videre oppgang mot 4 kroner og toppen fra 6. januar i fjor.»
Kan noen forklare hva slik teknisk analyse egentlig betyr? Hviilken verdi ligger i dette, som for uvitende ser ut til å analysere aksjer helt frakoblet faktorer som markedsutvikling, lønnsomhet, kostnadsfaktorer og all annen forståelse av de grunnleggende faktorerne for de grunnleggende økonomiske størrelsene som aksjen representerer?
«Aksjen falt til 2,26 kroner intradag den 10. mai, men sluttet over 2,30-nivået både den dagen og de to påfølgende dagene. Hadde den brutt den tekniske støtten på 2,30-nivået ville det utløst nytt salgssignal.
Kongsberg Automotive-aksjen snudde imidlertid opp fra 2,30-nivået og stanget helt opp mot den tekniske motstanden på 2,83-nivået, som ble for sterk. Dette nivået må brytes på stigende omsetning for å signalisere videre oppgang mot topplinjen i den fallende hovedtrenden.
For å bryte den fallende trenden må aksjen etablere seg over 3,05-nivået. Ved brudd kommer neste tekniske motstand på 3,30- og 3,50-nivået. Brudd på disse vil signalisere videre oppgang mot 4 kroner og toppen fra 6. januar i fjor.»
Kan noen forklare hva slik teknisk analyse egentlig betyr? Hviilken verdi ligger i dette, som for uvitende ser ut til å analysere aksjer helt frakoblet faktorer som markedsutvikling, lønnsomhet, kostnadsfaktorer og all annen forståelse av de grunnleggende faktorerne for de grunnleggende økonomiske størrelsene som aksjen representerer?
Hva står det?
Måsåbjønn
05.06.2022 kl 07:43
11340
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/06/05/7877726/sondagens-aksjetips-med-usikker-fremtid-for-kongsberg-automotive-aksjen?internal_source=sistenytt
all PR er god PR - vi satser på at det snur oppover nå
all PR er god PR - vi satser på at det snur oppover nå
Måsåbjønn
03.06.2022 kl 11:21
11984
så på den siste shareville-tråden at fullmakt er klar... FOMO incoming...??
PokerFace
03.06.2022 kl 10:22
11979
Fullmakten for tilbakekjøp av aksjer gjaldt frem til 1 Juni, derfor har det ikke vært tilbakekjøp på ett par dager. Måtte fornyes på GF igår. Når papirarbeidet er unnagjort, Kan de mulig starte tilbakekjøp tidligst i ettermiddag. Eller på tirsdagsmorgen, siden børsen er stengt på førstkommende mandag pga 2. Pinsedag
Ryzen_invest
03.06.2022 kl 10:14
7882
Sånn jeg forstod det, så må ny fullmakt for tilbakekjøp, som ble vedtatt på gf registreres i Brønnøysund. Kunne ta et par dager...