Norway Royal Salmon- Kjøp-Kjøp-Kjøp

Slettet bruker
NRS 23.09.2021 kl 14:09 1268

Sparebanken 1 markets kommer med oppdatert kursmå på 270 kr per aksje i NRS- Norway Royal Salmon 22.09.21.
I dag omsettes aksjen for 184 kr. Salmar var i budrunde for å kjøpe en stor aksjepost i selskapet for ett par uker siden, budet var på 270 kr som ble avslått. NTS fikk tilslag for samme aksjepost for 240 kr.

NRS er kansje det mest underprisede lakseselskapet i Norge. Selskapet har enorme vekst muligheter og effekten av at pandemien forsvinner vil bli enorm. NRS blir helt klart en av de store vinnerene innen sjømat de neste ukene og i tiden frem mot jul. NRS vil og være en trygg aksje å sitte med om det skulle komme større korreksjoner i markedet. Her er det bare å handle nå som aksjen fremdeles er på billigsalg og har til nå gått under radaren til de store investorene som til nå har hatt fokus på konteiner, olje og storbulk, snart skal disse over i aksjer som NRS.
mofs
23.09.2021 kl 21:38 1203

Støtter bull-caset, men ligger det ikke en teknisk begrensning på 240 som kommer til å være vanskelig å bryte?
Slettet bruker
23.09.2021 kl 22:42 1169

Her kan mye skje, aksjen er litt i spill. Mulig NTS kjøper hele selskapet, mulig en tredje aktør begynner å hamstre aksjer, eller allerede har begynt å kjøpe opp en større post. Etter den dramatiske budkrigen er NRS solgt ned av fond som skal ut og og som gikk inn når første bud fra NTS kom. Det som er sikkert er at Gustav Wizøe og Salmar hadde aldri bydd 270 kr per aksje om de ikke mente det var tilsvarende verdier per aksje. Jeg tror det kan bli meget lukerativt for de som kjøper på dagens nivå og opp mot 240kr. Denne aksjen skal uansett reprises når fonda er ferdig å selge seg ned og da er det naturlig at den i første omgang strekker seg mot 240 kr. Mange andre lakseaksjer er mye av potensialet allerede priset inn i kurs. I NRS er kursen fremdeles på stedet hvil. Sjømatsektoren er veldig spennende fremover, folk kommer seg ut blandt folk igjen og på resturantbesøk, slutt på sofa og netthandel. NRS kommer til å få en dobbel effekt snart.
Slettet bruker
24.09.2021 kl 09:20 1083

Det blir utrolig spennende å se hvordan synergiene videre blir mellom NTS og NRS.

Jeg tror NTS har en ryddejobb å gjøre i egne rekker, selskapets presentasjon er litt hummer og kanari. På hjemesider forteller de at de driver med litt oppdrett, litt brønnbåt og litt godstransport. Laksdelen som de tjener pengene på er lite omtalt. Laks kommer heller ikke frem i selskapets navn, de har ikke ett brand. De må rydde litt i rekkene, og godsdelen de 4 transport skipene er ett minusprosjekekt som konsernet bør kvitte seg med . Brønnbåt og servicebåt må rendyrkes, samme må oppdrett/salg. At NTS nå er hovedeier med tilsammen 68 prosent eierandel i Norway Royal Salmon er utrolig spennende. Jeg nekter å tro at NTS planlegger å drive disse to selskapene separat. Planen er nok å bli 100 pct eier i Norway Royal Salmon og slå sammen oppdretts delen i NTS med NRS. Jeg velger å tro NTS sitt nye navn på oppdrett/salg blir Norway Royal Salmon som er ett bra brand ute i den store verden. På denne måten kan de og få store synergier på drift. Det nye lakseoppdrett selskapet blir en stor aktør hvor de kan leie servicetjenester som brønnbåt og servicebåter på sine lokaliteter fra NTS shipping. Slik vil det komme gode synergier fra stor drift inn i NTS ASA. Det store spørsmålet er om de to selskapene kan slå sammen sin oppdrettsdel uten at NTS kjøper resterende aksjer på 32 prosent i NRS?
Slettet bruker
24.09.2021 kl 09:33 1066

At styret i NRS bestemmer seg for å kjøpe og finansierer kjøp av NTS sin oppdrettsandel eller omvendt? Blir uansett spennnde og kan ikke forstå annet enn at dette må bli kursdrivende på aksjene i NRS i tiden som kommer.
Slettet bruker
24.09.2021 kl 12:29 1009

Ser for meg at en større aktør kan komme til å spekulere i å kjøpe opp mest mulig aksjer i tiden som kommer, hamstre over børs, komme NTS litt i forkjøpet og presse opp prisen på resterende 32 prosent av aksjene i selskapet. Det kan bli en flott gevinst dersom de kan handle mye rundt dagens priser og opp mot 210-220 kr. Skal NTS kjøpe ut resterende aksjonærer så blir det da vanskelig å få aksept på en lavere kurs enn det høyeste budet fra Salmar på 270 kr. per aksje. I tillegg er sjømat segmentet forventet å komme enormt utover høsten og vinteren når samfunnet og resturantene rundt omkring i verden åpner igjen.NRS er en meget spennende aksje akurat nå, vi får nok endel svar de neste ukene når de store aktørene i dette spillet velger strategi. Styremøte 30 september i NRS.
Slettet bruker
24.09.2021 kl 12:34 1003

Mente ekstraordinær generalforsamling i NRS 30 september. Etter det kan det nyvalgte styret legge en god strategi for videre handling.
mofs
24.09.2021 kl 20:40 927

Gjennom alt du skirver (du er bra informert), synes jeg du gir støtte til min teori om at det ligger en tilnærmet uoverstigelig teknisk nivå på 240 som vil bli vanskelig å bryte.
Max Payne
24.09.2021 kl 20:49 912

Enig i rasjonalet her. Det er på dagens nivåer man må akkumulere aksjer i det stille. Få aksjene ut av omløp. Blir fort en skvis da.