GOGL - Rett ned på 50 lappen ☹️

Gulltider
GOGL 24.09.2021 kl 20:41 12084

Hvis det kommer en konkurs melding av Evergrande i Kina i løpet av kort tid, så vil nok Kina ta noen hvilesteg…

Torsdag hadde verdens mest forgjeldede eiendomsselskap betalingsfrist på en av obligasjonene sine, men det er fortsatt ingen tegn til at selskapet har betalt avdraget på 83,5 millioner dollar (717 millioner kroner), ifølge Bloomberg.

Det litt skumle er hvis en konkurs melding kommer i løpet av helligdagene.

Vi husker alle reaksjonen i markedet på mandag da bekymringsmeldingen kom…..

Tenk hvis selskapet virkelig blir slått konkurs.

Da er nok GOGL fort nede på 50 lappen 😢

Redigert 17.11.2021 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
arsi
24.09.2021 kl 22:04 8037

Så lenge ratene holder seg tror jeg utbytte vil løfte aksjen igjen om så skjer.
Shipping er ikke for de med dårlige nerver.
Schenk
24.09.2021 kl 22:04 8041

Til Ts: Og du starter en ny GOGL tråd for å lire av deg dette. Å du hellige jul, som en kjent lagerleder sa..
Redigert 24.09.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Gulltider
24.09.2021 kl 22:46 7947

I dagens marked så er «hvermannsen» inne med sparepengene sine, og hører kun på menigheten som kun konsentrerer seg om rater.

Når aksjemarkedet nå har så mange og nye og ferske investorer, så kan det være greit å sette fokuset litt på den alvorlige krisen med Evergrande i Kina, som vil dra ut bunnpluggen i all skipsfart en lengre periode om konkursen blir et faktum.

Hensikten ned denne tråden er å informere våre ferske investorer om at dagens aksjekurs kanskje halveres over natten.

Før noen bekreftelse på at konkursfaren er over, er mitt gode råd å selge seg ned/ut for å sikre sine verdier…
Redigert 24.09.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Emil123
24.09.2021 kl 23:00 7908

"Hensikten ned denne tråden er å informere våre ferske investorer om at dagens aksjekurs kanskje halveres over natten."

Bullish! Tror alle forstår hva hensikten er. Om det har noen effekt er vel tvilsomt da det må gjøres på engelsk og dette forumet er for lite.
såpe i øynene
24.09.2021 kl 23:39 7862

Lite sannsynlig når selskapet tjener millioner hver dag. Er vel mye mer sannsynlig at den passer 150 med ratene vi ser nå. Er mer bekymret for luftslott som DSRT og Kahoot. Selskaper som er kraftig overpriset i forhold til inntekt??? For et selskap med over 10%utbytte i kvartalet kan bare kursen gå en vei. Prisingen er simpelthen latterlig lav nå. En gave spør du meg.
Gulltider
25.09.2021 kl 00:07 7812

Tror dessverre du får en ubehagelig erfaring hvis eiendomskjempen i Kina går konkurs…..
Slettet bruker
25.09.2021 kl 00:24 7863

Det kan jo bli ubehagelig hvis kloden blir truffet av en gigantisk meteoritt som utrydder alt liv...aksjemarkedet er gjenstand for konstante trusler av ymse slag- mye som kan skje dessverre...men sånn vil det alltid være. Mitt tips- dette ordner seg og markedet kommer til å trende oppover en god stund til
Emil123
25.09.2021 kl 01:01 7831

Godt å vite at du tenker på andres investeringer, da sover jeg bedre. Selger med en gang mandag morgen. Det er mange andre aksjer som vil bli påvirket så vi kan redde flere om vi samarbeider om lage flere tråder.
Realistoptimist
25.09.2021 kl 09:52 7608

Hva er det TS holder på med? Først startet du en tråd tidligere i uka der du hausser noe voldsomt, med tall som er helt feil. Nå baisser du like mye med tall tatt fra din egen fantasi. Hadde du belånte aksjer som har blitt tvangssolgt når kursen ikke tok seg opp nok? Eller jobber du for en større aktør og prøver å spre "fake news" for å manipulere aksjen? Da hjelper det lite med tulletall på et forum som dette...

På mandag antok alle at Evergrande gikk konkurs, og i panikken ble GOGL priset til rundt 83 kr pr aksje. De fleste regner med at Evergrande går konkurs, ellers hadde prisen vært over 100 kr med disse ratene. En kurs på rundt 90 kr gjenspeiler stor fare for konkurs i Evergrande, men at Kina fremdeles holder seg godt. Skal vi komme ned på 50 kr i Gogl, så må Kina stoppe helt opp, og da sliter alle børser og aksjer! Går EG konkurs, så mulig kursen dipper noe igjen, men hvis de klarer seg, så skal kursen over 100 igjen før vi vet ordet av det.
Karybdis
25.09.2021 kl 10:19 7635

Fint med en løpende diskusjon og ulike synspunkt. Jeg deler dog synspunkt med RealO; benyttet dippen til å kjøpe flere aksjer; veldig fornøyd med forventninger til videre utbytte her. Tror vi ikke er på topp i verdensøkonomien enda etter Corona; at bulk bygges ihjel straks synes heller ikke å være tilfellet. Vel så får vi bare se.
jess23
25.09.2021 kl 10:21 7635

TS er som vanlig ikke opplyst. Evergrande har nå en 30-dagers grace periode for å betale. Så vil jo uansett ikke skje noe dramatisk her før i slutten av oktober, bortsett fra kanskje melding om at pengene er betalt....
Gulltider
25.09.2021 kl 13:07 7442

Evergrande har ennå ikke latt omverdenen få vite hva det akter å gjøre med gjelden på 83 millioner i amerikanske dollarobligasjoner som hadde forfall torsdag for to dager siden.

Urolighetene rundt den kinesiske gigantens finanser spredte seg til resten av verden mandag, men bedret seg utover uken.

– Mandag kan vi få vite mer av hva som vil skje.

Jeg tror myndighetene vil sørge for at de største aksjonærene og ledelsen, blir kastet ut, sier Cramer.
Slettet bruker
25.09.2021 kl 13:27 7425

Da håper jeg du har solgt alle aksjene dine, spesielt dem aksjer som lever på luft og kjærlighet som DSRT, KAHOOT, ACC......
gandhi-21
25.09.2021 kl 13:29 7482

Cramer huskes vel best for å anbefale «all in» i Bear Stearns, Merrill Lynch, Morgan Stanley, and Lehman Brothers to dager før subprime-krisen i august 2008 😆😆
Sonatrach
26.09.2021 kl 11:53 7031

Lol, $83 millioner dollar er en drop in the ocean i Evergrande sammenheng. Dette løser seg. Kineserne hater å tape ansikt. Kommunistpartiet vil nasjonalisere Evergrande straks.
Bennyfyfasan
26.09.2021 kl 13:30 7087

Det er garantert verdier i selskapet som staten kommer til å hente ut. Hovedeieren sitter på betydelige midler - og han må nok også være med om han vil eller ikke. Tipper staten tvinger frem en pakkeløsning.

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2021/09/26/7742872/evergrande-styreleder-havet-inn-pa-utbytter-mens-gjelden-skjot-til-himmels?internal_source=sistenytt
Gulltider
26.09.2021 kl 13:49 7052

Grunnet den STORE konkursfaren med Evergrande i Kina, så står nå spesielt shipping/bulk sektoren foran noen meget spennende dager.

Torsdag hadde verdens mest forgjeldede eiendomsselskap betalingsfrist på en av obligasjonene sine, men det er fortsatt ingen tegn til at selskapet har betalt avdraget på 83,5 millioner dollar (717 millioner kroner), ifølge Bloomberg.

De skylder totalt over 2 600 milliarder ☹

Det som gjør dette så ekstra skummelt for shipping/bulk, er at ratene vil miste all verdi hvis det kinesiske markedet delvis faller ut i en periode på et par år.

Da blir det plutselig overkapasitet på shipping/bulk, og ratene vil falle til bunnen igjen.

I dagens marked så er «Hvermannsen» inne med sparepengene sine, og hører kun på menigheten som kun konsentrerer seg om rater og teknisk analyse.

Syntes flere av dere burde tatt litt ansvar, og ikke rosemale GOGL som om at det ikke dette er en reell fare. Skulle det gå så galt som mange nå mener i Kina, så kan GOGL falle mye og raskt, og bli værende der lenge.

Hensikten med denne tråden er å informere våre ferske investorer om at dagens aksjekurs kanskje halveres over natten.

Det er viktig å ha en edruelig debatt, og ikke bare frelse og himmelturer, og at ingenting kan presse GOGL ned.

Faren som nå truer, og har presset kursen ned, er reell og stor.

Før noen bekreftelse på at konkursfaren er over, er mitt gode råd å selge seg ned/ut for å sikre sine verdier…

Vi husker alle reaksjonen i markedet forrige mandag, da bekymringsmeldingen kom…..

Bare på disse spekulasjonene falt GOGL hele 12 kroner.

Hvor enormt tror dere fallet blir hvis/når konkursmeldingen med Evergrande kommer ?

Da kan nok GOGL fort være nede på 50 lappen 😢
Redigert 26.09.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2021 kl 14:31 6964

Kan du lage flere advarsels tråder om GOGL, dem 5 du har laget er ikke nok. Men husk å ta med også dem luft-aksjene du har, for dem kommer sikkert til å rase en del, greit å advare folk om dem også.
Realistoptimist
26.09.2021 kl 14:48 6915

Tidligere i uka, men etter det store fallet på mandag, så startet du en ny tråd, der en analyse forventet en kurs i GOGL på rundt 130 kr, men som du rundet opp til 150 kr pga gode tider fremover... Og nå tror du at andre skal ta deg seriøst på dette?! Hva faen er det du driver med egentlig??
Ratta
26.09.2021 kl 14:52 6891

Tipper han solgte og er desperat på å komme billigere inn igjen.
Redigert 26.09.2021 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2021 kl 15:09 6846

Du trenger ikke å tippe, han har solgt lavt 80 tallet. Nå vil han inn i aksjen igjen, så da er det greit for han å oppføre seg som en 🤡
Gulltider
26.09.2021 kl 15:42 6779

Kina trusselen dukket opp forrige helg, så da endret bilde seg totalt….

Ikke fått med deg dette ?????
Redigert 26.09.2021 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Jørgen
26.09.2021 kl 16:01 6738

Det er ikke helt korrekt. Den saken har versert lenge. Mange måneder. Min vurdering er at den saken ordner seg, over litt tid. Selskapet må gjennom en omstrukturering og långiverne vil tape litt. Vi i vesten har også samme saker. Bare se på riggsektoren, flybransjen. Seadrill og Norwegian. Nei slapp av Kina består og løser dette.
Realistoptimist
26.09.2021 kl 16:13 6696

Selvsagt har jeg fått med meg dette Gulltider. Det var jo du som startet en hausetråd etter mandagens panikkfall. Og der var det ikke måte på hvor bra ting var. Du opererte med feil tall og sluttkurs i USA også. Og det var etter både
nyheten om Evergrande og kursraset, at du startet haussetråden, så hvordan kan du tro du blir tatt seriøst nå? Kursen på 83 kr gjenspeiler forventet kurs om EG går konkurs. Og skulle Kina gå dukken, så tror jeg det er samme hvilken aksje du sitter i...
Max Payne
26.09.2021 kl 16:15 6690

Ble laget en short rapport mot Evergarnde i 2012 av Andrew Left. Evergrande er godt kjent. Aksjeeiere vil tape alt og byggeprosjektene vil overføres til andre. Det kinesiske finanssystemet vil bestå. Er nylig skrevet en grundig analyse i Forbes som viser akkurat det jeg skriver. Markedet er volatilt og folk som taper penger vil bli desperate.
boupa
26.09.2021 kl 18:09 6491

Er Gulltider og Longsitinbulk samme person?
Bennyfyfasan
26.09.2021 kl 18:17 6469

Har tenkt akkurat det samme. Samme fremgangsmåte - 100%
Slettet bruker
26.09.2021 kl 19:15 6361

Tror til og med Longsitingbulk hadde vært flau av å bli sammenlignet med han her gulltider.
Emil123
26.09.2021 kl 20:10 6233

Evergrande og kinesisk boligbygging har vel strengt talt vært et tema siden forrige finanskrise.
hogan
27.09.2021 kl 00:28 6018

Han var jo bull i Gogl, og nu er han bear pga et eiendomsselskap i Kina. Tror han taper mye penger i markedet, sånn som blir skremt ut med en melding, han kommer til å løpe etter når det har ordnet seg
Gulltider
27.09.2021 kl 03:25 5900

He he he……
Man taper ikke penger ved å lette seg i aksjer med sky høy risiko, slik forholdene nå er i Kina.
Skulle Evergrande gå konkurs, så blir bunnpluggen i shipping bli dratt ut, og markedet falle som en stein…
Jeg håper selvfølgelig ikke at dette skjer, men sannsynligheten er reell og veldig stor….
Gulltider
27.09.2021 kl 07:22 5790

Evergrande-selskap med nytt aksjefall i Hongkong
Det gjeldstyngede kinesiske konsernet går på en ny smell.

Investorene fortsetter å følge nøye med på hvordan det går med kriserammede Evergrande, som har kommet med nye oppdateringer i løpet av helgen.

Elbilvirksomheten, som er notert i Hongkong, har varslet børsen om alvorlig pengetrøbbel og går ikke videre med planer om å hente inn ny kapital.

Aksjekursen til China Evergrande New Energy Vehicle Group er ned mer enn ti prosent etter å ha falt enda mer tidligere samme dag.

Evergrande driver i tillegg til eiendom blant annet med utvikling av elbiler, fornøyelsesparker og helsetjenester.

Konsernets aksjekurs er uten de store endringene for dagen i kjølvannet av en ekstremt turbulent periode. Selskapet er fortsatt taus om manglende betaling på et obligasjonslån som hadde frist torsdag.

Evergrande har rundt 2.600 milliarder kroner i gjeld. Anders Johansen, ny sjefstrateg i Danske Bank, venter nyheter fra Evergrande denne uken.

– Hva som skjer videre er på ingen måte avklart, sier Johansen til E24.
– Det alle venter på er om myndighetene skal gripe inn. De fleste har slått seg til ro med at det kommer en eller annen form for omstrukturering. For kinesiske myndigheter er det likevel viktig å ikke la det gå ut over markedet i altfor stor grad. Det er balansen myndighetene i Kina nå tenker på, sier Johansen.

Sjefstrategen peker på at mesteparten av gjelden Evergrande skylder er til kinesere. Ifølge ham har 1,5 millioner kinesere forhåndsbetalt leiligheter de kanskje aldri får om Evergrande går over ende, og mange kinesiske entreprenører har bygget leiligheter på vegne av selskapet uten å ennå få betalt.

– Boligsektoren står for rundt 30 prosent av BNP (verdiskapingen, journ.anm.) i Kina, og er altfor stor til at de tør å ta sjansen å la det gå ut over den, men det er viktig for kinesiske myndigheter å statuere et eksempel. Selskaper kan ikke ta så mye risiko de vil, og så reddes av myndighetene når det går galt, sier Johansen.

https://e24.no/boers-og-finans/i/5Gj6P6/evergrande-selskap-med-nytt-aksjefall-i-hongkong
Redigert 27.09.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 09:02 5630

Jeg sitter fortsatt i Gogl.
Solgte riktig nok 1/2 posisjonen i sommer på 92 kroner, da jeg trengte cash til tank og rigg, da jeg tror det er langt større oppside potensiale der.

Jeg ser fortsatt få skyer i drybulk, en vil selvfølgelig ikke se denne aksjen på 50 kroner slik markedet er nå.

Redigert 27.09.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2021 kl 09:52 5523

Bra det, har selv kjøpt tank dem siste ukene.
Redigert 27.09.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
thypoon
27.09.2021 kl 09:56 5489

Tank ber også. Ble en fin reise i Gogl men tok gevinst
Gulltider
27.09.2021 kl 11:43 5313

Nedturen fortsetter…..
Tenk når konk mld kommer……
Da er GOGL nede på 50 lappen ….
Gulltider
28.09.2021 kl 09:58 5024

Stille før stormen ……
Slettet bruker
29.09.2021 kl 09:18 4758

Ja den her løp fra deg i full fart, men du kan fortsatt komme deg billig inn før den er over 100 kr.
StevenG
29.09.2021 kl 11:06 4651

HAha.. like mye verdt som 10% utbytte pr kvartal ? Ja særlig :D , Utbyttene blir bare høyere og høyere nå i Q3 og Q4.