VOW - Da er barnesikringen satt på!
Ikke ofte jeg konkret anbefaler aksjer på FA Forum, men jeg har flere ganger gitt korrekte vurderinger i VOW.
Mest kjøp, men også SALG. F.eks ved toppen på 32-34 før koronafallet.
At jeg deretter anbefalte KJØP på 12-tallet (etter egen ny inngang på 12,35 hører med). Kursen steg deretter over 100%.
Så også et par mnd (?) senere da en varslet teknisk formasjon slo til på kr 20 og kursen steg mer enn YTTERLIGERE 100%.
Under nedgangen fra den store toppen har jeg ikke sagt mye om kursen.
Det har vært alt for mye annen støy på forumet - så jeg har gitt F i det.
Jeg var dog med et stykke nedover før jeg gjorde omdisponeringer i egen beholdning.
De siste 8 kronene har jeg vært så godt som helt ute. Før den tid delvis ute.
De siste dagene har jeg igjen begynt å øke egen innsats. HVORFOR? Selvsagt pga den store ordren som ventes ila de neste 6 dagene.
Dvs; Ser man bort fra den helga vi er inne i vil ordren komme ila de 4 første dagene i neste uke.
_______________________________
Hvilken dag det blir er ikke godt å si, og det spiller heller ingen stor rolle. Henrik B skal delta på en event i Florida mandag-tirsdag.
Hvis han ønsker å delta under "ordreseremonien" kan denne ventes onsdag eller kanskje aller helst torsdag.
Torsdager er gjerne den ukedagen som velges for Q-rapporteringer. I så fall den siste dagen i Q3.
Kommer kontrakten dette kvartalet;
- Etter mitt syn 100% sikkert. Dette ble varslet i H1/2021 i august. Den er visstnok senere bekreftet på Paretos konferanse i sept (ikke hørt/sett).
- Hvis det skulle blitt endringer i tidsplanen måtte VOW ha sendt børsmelding om profit warning (PW). Fordi: Kontrakten er betydelig for selskapet.
- Ingen PW er meldt og timeglasset er snart tomt.
Hva vil kontrakten si for VOW?
- VOW har meldt at denne vil være på totalt ca 200 mill.
- I H1/2021 hadde VOW en omsetning på kr 201 mill (93 mill i Q1 /// 108 i Q2).
- Dvs; VOW får et kjempehopp i inntekter i Q3. Kontrakten er like stor som det man ellers omsetter for ila 6 mnd. Fortjenesten følge selvsagt med.
- Hvordan kontrakten inntektsføres er i detalj ikke godt å si, men på landbasert blir ca 40% (her 80 mill) inntektsført ved signering.
- De resterende 120 mill etter hvert som arbeidet skrider fram. Ila ca 1 år har hele beløpet på 200 mill blitt overført.
- Ser man på landbasert virksomhet i H1/21; 34 mill. Segmentet øker omsetningen med 135% når kontrakten underskrives (v/80 mill).
- At 120 nye mill kommer ila de neste 9 månedene medfører en konstant høyere omsetning.
Det er sikkert "onde tunger" som vil på stå at dette har vært kjent en tid og at dette ikke er noe nytt.
Saken er; På børs er ingen ting sikkert før det ER det! Ved signering er ALL usikkerhet borte.
Når kontrakten er underskrevet tas tallene inn i regnskapene for første gang. Da har analytikere og andre noe konkret å forholde seg til.
VOW har i dag 3 hovedmotorer. Driften er positiv, men totalen har gitt noe underskudd pga omorganisering + koronarelaterte forhold.
- De siste 1,5 år er det KUN Cruise Projects (CP) som har drevet det hele.
- Fra Q3 vil også den landbaserte motoren få opp turtallet med den kontrakten som kommer. Den første i en lang rekke!
- På toppen av det hele går også drivverket stadig raskere for Aftersales (vedlikeholdsutstyr til Cruiseskipene under den seilingen som nå er startet).
For min del er VOW nå et KLART KJØP. Et selskap som vil vise sterk vekst ut 2021.
Fra 2022 vil dette VIRKELIG ta av. Dette basert på hva VOW selv melder.
Her snakker man ikke om "prøver og forsøk" for å se om utstyret kanskje virker om noen år.
Her snakker man om "Plug and Play" i godt dokumentert fungerende prosesser!
Mest kjøp, men også SALG. F.eks ved toppen på 32-34 før koronafallet.
At jeg deretter anbefalte KJØP på 12-tallet (etter egen ny inngang på 12,35 hører med). Kursen steg deretter over 100%.
Så også et par mnd (?) senere da en varslet teknisk formasjon slo til på kr 20 og kursen steg mer enn YTTERLIGERE 100%.
Under nedgangen fra den store toppen har jeg ikke sagt mye om kursen.
Det har vært alt for mye annen støy på forumet - så jeg har gitt F i det.
Jeg var dog med et stykke nedover før jeg gjorde omdisponeringer i egen beholdning.
De siste 8 kronene har jeg vært så godt som helt ute. Før den tid delvis ute.
De siste dagene har jeg igjen begynt å øke egen innsats. HVORFOR? Selvsagt pga den store ordren som ventes ila de neste 6 dagene.
Dvs; Ser man bort fra den helga vi er inne i vil ordren komme ila de 4 første dagene i neste uke.
_______________________________
Hvilken dag det blir er ikke godt å si, og det spiller heller ingen stor rolle. Henrik B skal delta på en event i Florida mandag-tirsdag.
Hvis han ønsker å delta under "ordreseremonien" kan denne ventes onsdag eller kanskje aller helst torsdag.
Torsdager er gjerne den ukedagen som velges for Q-rapporteringer. I så fall den siste dagen i Q3.
Kommer kontrakten dette kvartalet;
- Etter mitt syn 100% sikkert. Dette ble varslet i H1/2021 i august. Den er visstnok senere bekreftet på Paretos konferanse i sept (ikke hørt/sett).
- Hvis det skulle blitt endringer i tidsplanen måtte VOW ha sendt børsmelding om profit warning (PW). Fordi: Kontrakten er betydelig for selskapet.
- Ingen PW er meldt og timeglasset er snart tomt.
Hva vil kontrakten si for VOW?
- VOW har meldt at denne vil være på totalt ca 200 mill.
- I H1/2021 hadde VOW en omsetning på kr 201 mill (93 mill i Q1 /// 108 i Q2).
- Dvs; VOW får et kjempehopp i inntekter i Q3. Kontrakten er like stor som det man ellers omsetter for ila 6 mnd. Fortjenesten følge selvsagt med.
- Hvordan kontrakten inntektsføres er i detalj ikke godt å si, men på landbasert blir ca 40% (her 80 mill) inntektsført ved signering.
- De resterende 120 mill etter hvert som arbeidet skrider fram. Ila ca 1 år har hele beløpet på 200 mill blitt overført.
- Ser man på landbasert virksomhet i H1/21; 34 mill. Segmentet øker omsetningen med 135% når kontrakten underskrives (v/80 mill).
- At 120 nye mill kommer ila de neste 9 månedene medfører en konstant høyere omsetning.
Det er sikkert "onde tunger" som vil på stå at dette har vært kjent en tid og at dette ikke er noe nytt.
Saken er; På børs er ingen ting sikkert før det ER det! Ved signering er ALL usikkerhet borte.
Når kontrakten er underskrevet tas tallene inn i regnskapene for første gang. Da har analytikere og andre noe konkret å forholde seg til.
VOW har i dag 3 hovedmotorer. Driften er positiv, men totalen har gitt noe underskudd pga omorganisering + koronarelaterte forhold.
- De siste 1,5 år er det KUN Cruise Projects (CP) som har drevet det hele.
- Fra Q3 vil også den landbaserte motoren få opp turtallet med den kontrakten som kommer. Den første i en lang rekke!
- På toppen av det hele går også drivverket stadig raskere for Aftersales (vedlikeholdsutstyr til Cruiseskipene under den seilingen som nå er startet).
For min del er VOW nå et KLART KJØP. Et selskap som vil vise sterk vekst ut 2021.
Fra 2022 vil dette VIRKELIG ta av. Dette basert på hva VOW selv melder.
Her snakker man ikke om "prøver og forsøk" for å se om utstyret kanskje virker om noen år.
Her snakker man om "Plug and Play" i godt dokumentert fungerende prosesser!
Redigert 01.10.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
TheKurgan
01.10.2021 kl 22:33
1464
Minner utrolig LITE om qfuel vil nå jeg si da. De gikk på trynet grunnet feil på feil, noe vi heldigvis IKKE har sett i Scanship/Vow!
Ting tar tid. Det visste i alle fall jeg da jeg satset her, og føler meg fortsatt helt trygg på at om du zoomer ut på grafene om 2-3 år så er dette bare ei lita dump på veien oppover. Men selvfølgelig er det dritkjipt at det ikke går rakaste vegen til himmels.
Ting tar tid. Det visste i alle fall jeg da jeg satset her, og føler meg fortsatt helt trygg på at om du zoomer ut på grafene om 2-3 år så er dette bare ei lita dump på veien oppover. Men selvfølgelig er det dritkjipt at det ikke går rakaste vegen til himmels.
Hmm
Ned fra 57 januar til 28 kroner okt, faller å faller, minner mye om Qfuel denne
Ligger på støtte, klarer ikke bryte opp vesentlig på grønne dager, brudd under 27 og 20 kroner indikeres, deretter 16 kroner next
Salgs signal etter salgs signal i TA
Håper ingen TA eksperter eier aksjer her.
Ned fra 57 januar til 28 kroner okt, faller å faller, minner mye om Qfuel denne
Ligger på støtte, klarer ikke bryte opp vesentlig på grønne dager, brudd under 27 og 20 kroner indikeres, deretter 16 kroner next
Salgs signal etter salgs signal i TA
Håper ingen TA eksperter eier aksjer her.
Redigert 01.10.2021 kl 22:08
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2021 kl 21:51
1577
Enig med deg - og noe jeg tidligere har skrevet om på en eller annen tråd. Kanskje denne?
Hadde det kommet endringer i planene ville dette blitt børsmeldt.
Alt går mao som planlagt og kontraktsmeldingen kommer når den kommer.
Hadde det kommet endringer i planene ville dette blitt børsmeldt.
Alt går mao som planlagt og kontraktsmeldingen kommer når den kommer.
Frodon
01.10.2021 kl 21:45
1600
Tenker du hvorfor jeg er på HO, eller…? Det er for å lære og hjelpe andre. Jeg vet at mine innlegg her ikke påvirker kursene. Når du deler tanker og ideer her, møter du annen kunnskap, som kan forbedre egen kunnskap og da investeringer. Men klart, det var mer dyktige folk på HO før. Nå er det dessverre langt mellom gullkornene. Hvis du går innom AOW tråden idag, ser du en av de sjeldne gullkornene 😉
Ser du innlegget ditt til meg, var det et av de vanlige innleggene her, zzz. Innlegget mitt før det på denne tråden, var det jeg prøvde å få svar på….men det valgte du å ikke kommentere. Her er det på nytt:
«Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?«
Ser du innlegget ditt til meg, var det et av de vanlige innleggene her, zzz. Innlegget mitt før det på denne tråden, var det jeg prøvde å få svar på….men det valgte du å ikke kommentere. Her er det på nytt:
«Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?«
Redigert 01.10.2021 kl 21:45
Du må logge inn for å svare
upsidedown
01.10.2021 kl 20:20
1733
Må si du jobber hardt for å styre den siste prosenten dit du har interesser😁
…sammen med Hammer og Reserven.
…sammen med Hammer og Reserven.
Redigert 01.10.2021 kl 20:22
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2021 kl 20:16
1746
- Norske kommuner er for små for de prosjektene VOW konsentrerer seg om (verdens største aktører innen ulike felt).
- Ang Indonesia; Landets ambassadør i Norge har nylig besøk Lindum der de fikk demonstrert hva VOW kan gjøre med deres plastproblemer.
"We are Honored by todays visit of the Indonesian Ambassador Todung Mulya Lubis and his team to our Lindum site. They showed great interest in our technology and were curious how this can be implemented to contribute to a greener Indonesia. Terima kasih Pak Todung, anda Luar biasa"!
Tipper at de ble store i øynene når magien åpenbarte seg like foran nesene deres!
- Ang Indonesia; Landets ambassadør i Norge har nylig besøk Lindum der de fikk demonstrert hva VOW kan gjøre med deres plastproblemer.
"We are Honored by todays visit of the Indonesian Ambassador Todung Mulya Lubis and his team to our Lindum site. They showed great interest in our technology and were curious how this can be implemented to contribute to a greener Indonesia. Terima kasih Pak Todung, anda Luar biasa"!
Tipper at de ble store i øynene når magien åpenbarte seg like foran nesene deres!
Redigert 01.10.2021 kl 20:17
Du må logge inn for å svare
Mange drømmere her med liten kunnskap om teknologi og industri. F.eks. forskjellen på BATCH-PROCESS og CONTINOUS-PROCESS. Noe helt annet å kjøre en gitt prosess i en stor fabrikk enn i en liten container. Aldri hatt stor tro på ETIA sin teknologi. Til det fikk VOW den altfor billig. Hadde ETIA greine vært det aller ypperste, hadde det kostet milliarder, ikke en håndfull millioner.
I Indonesia skjer det fortsatt ingen ting, og norske kommuner velger teknologi fra VOW/ETIA konkurrenter.
I Indonesia skjer det fortsatt ingen ting, og norske kommuner velger teknologi fra VOW/ETIA konkurrenter.
Redigert 01.10.2021 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2021 kl 19:42
1830
Jeg skrev det jeg skrev under FORUTSETNING av at kontrakten kom innen tidsfristen.
Av en eller annen grunn som ikke jeg kjenner til kom den ikke - og forutsetningen for mine skriverier forsvant plutselig.
Hvorfor vet ikke jeg.
Kanskje det fløy en sjelden sommefugl forbi anlegget for noen dager siden og noen miljøvernere fikk stanset det hele.....🤭?
For å få bestillingen med på Q3 er trolig mandag siste sjanse?
Av en eller annen grunn som ikke jeg kjenner til kom den ikke - og forutsetningen for mine skriverier forsvant plutselig.
Hvorfor vet ikke jeg.
Kanskje det fløy en sjelden sommefugl forbi anlegget for noen dager siden og noen miljøvernere fikk stanset det hele.....🤭?
For å få bestillingen med på Q3 er trolig mandag siste sjanse?
Asko
01.10.2021 kl 19:23
1869
Sakser litt fra 1q presentasjonen:
" Engineering of Biogreen plant for Vow Green Metals’
Follum plant well underway"
Det ville jo være ganske spesielt om noe negativt har skjedd i forbindelse med fabrikken i Follum og dette ikke skulle ha blitt medelt markedet??
Frodon
01.10.2021 kl 18:27
1968
Hva har det med dagens ordre å gjøre? Det høres ut som dere tror alle kjøper aksjer etter hva Hammers skriver? Ca 99% av volumene som blir investert på Oslo børs er ikke på HO og de har aldri hørt om noen av oss 😜
hatitchi
01.10.2021 kl 18:22
1984
Kanskje fordi den ordren Hammers har hausset til det uendelige ikke ble bekreftet i Q3? Bare en tanke.
Frodon
01.10.2021 kl 17:55
2048
Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?
Asko
01.10.2021 kl 17:39
2097
Jeg har også henvendt meg til selskapet for å finne ut om noe er forsinket, men har ikke mottatt noe svar. At flere kontakter selskapet kan kanskje fremskynde en eller annen reaksjon?
upsidedown
01.10.2021 kl 16:50
2179
Har sendt e-post til IR og spurt om Follum er forsinket og at det i så fall burde meldes da det er signalisert kontrakt i Q3. Så får vi se hvor proff de er i det leddet.
CapitaL
01.10.2021 kl 09:50
2632
Elefanten i rommet på Vow-trådene er Hammers.. En dyktig og kunnskapsrik skribent, men som alltid smører for tjukt på. En klype salt er kanskje å anbefale til noen og enhver;) kanskje det hadde blitt en mer saklig tone her inne da.
Det er ikke bare å servere "løp og kjøp" og etterpå fordufte.. det gjør noe med troverdigheten. Sånn er det bare.
Melding om Follum kommer, og den bør komme i løpet av meget kort tid... Karbons forklaring er i så måte den mest plausible.
Uteblir melding har iallfall jeg misforstått hva som defineres som børssensitiv informasjon.
Det er ikke bare å servere "løp og kjøp" og etterpå fordufte.. det gjør noe med troverdigheten. Sånn er det bare.
Melding om Follum kommer, og den bør komme i løpet av meget kort tid... Karbons forklaring er i så måte den mest plausible.
Uteblir melding har iallfall jeg misforstått hva som defineres som børssensitiv informasjon.
skywalker2019
01.10.2021 kl 08:32
2904
Kontrakten er for 2 cruise skip og eventuelt 2 til, hvor stor kapasitet har vow hvor mange skip kan de installere på ila feks et år?
unikum
01.10.2021 kl 08:19
2985
Hammers har rett. Det veit vi også fra før. Ser Vow i 80 kroner før jul. Det er bare å sitte helt stille, å kikke litt fremover lent
aksjebull
01.10.2021 kl 08:13
3032
Maritim_PhDc skrev Hva med en 140 mill kontrakt ? https://newsweb.oslobors.no/message/543578
Dette er godt nytt :-) VOW blir en god investering framover! La nå, for pokker, Hammers få rett snart. Venter også på alle de nye cruisekontraktene
unikum
01.10.2021 kl 08:12
3039
Dette er kun en liten start. Det kommer til å bøtte på med kontrakter de nærmeste årene. Og vi veit det kommer mer. Kommer til å bli utbytte fest i dette selskapet når vi veit hvilke marginer de har!
Simma
01.10.2021 kl 08:07
3079
Maritim_PhDc skrev Hva med en 140 mill kontrakt ? https://newsweb.oslobors.no/message/543578
Innafor det også 🤓🤓
Maritim_PhDc
01.10.2021 kl 08:03
3122
Hva med en 140 mill kontrakt ? https://newsweb.oslobors.no/message/543578
Patron72
01.10.2021 kl 08:03
3122
Det kom heldigvis en annen kontrakt nå 😊
https://www.globenewswire.com/news-release/2021/10/01/2306753/0/en/Vow-ASA-Vow-bags-NOK-140-million-clean-tech-contract-in-cruise.html
https://www.globenewswire.com/news-release/2021/10/01/2306753/0/en/Vow-ASA-Vow-bags-NOK-140-million-clean-tech-contract-in-cruise.html
Redigert 01.10.2021 kl 08:04
Du må logge inn for å svare
Simma
01.10.2021 kl 07:58
3146
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
«Fristen» til Hammers er ute. Intet meldt - tanker Hammers?
Karbon
30.09.2021 kl 16:36
3960
Slik jeg ser det, må VGM sende ordren til VOW innen utløpet av 3. kvartal (altså i dag) for at det som er kommunisert tidligere skal gjelde. Vow på sin side vil trolig børsmelde ordren når teksten i børsmeldingen er ferdig redigert, og klar til utsendelse. Jeg vil tro at det i børsmeldingen fra Vow da vil fremgå at ordren ble mottatt i tredje kvartal, selv om børsmeldingen skulle komme i morgen, eller eventuelt over helgen.
ball123
30.09.2021 kl 16:07
4077
Ingen grunn til bekymring. Ordren til Vgm kommer når tiden er inne og framdriften med byggingen av fabrikken tilsier det.
Dette er jo offentliggjort og det er ikke akkurat så viktig når det skjer.
Alle som eier aksjer i Vow bør tenke langsiktig. Slik er det med nesten alle selskaper på børsen.
Resultater skapes over tid. Prosessen Vow er midt oppe i når det gjelder den landbaserte delen er i god framdrift. Sannsynligheten for at det kommer positive nyheter i løpet av høsten er stor.
Et børsnotert selskap kan ikke legge løpet etter utviklingen i kursen eller etter bestemte datoer. Det er de kundebaserte relasjoner , herunder leveranser eller endelig avgjørelser som bestemmer når man kan gå til markedet med informasjon.
Dette er jo offentliggjort og det er ikke akkurat så viktig når det skjer.
Alle som eier aksjer i Vow bør tenke langsiktig. Slik er det med nesten alle selskaper på børsen.
Resultater skapes over tid. Prosessen Vow er midt oppe i når det gjelder den landbaserte delen er i god framdrift. Sannsynligheten for at det kommer positive nyheter i løpet av høsten er stor.
Et børsnotert selskap kan ikke legge løpet etter utviklingen i kursen eller etter bestemte datoer. Det er de kundebaserte relasjoner , herunder leveranser eller endelig avgjørelser som bestemmer når man kan gå til markedet med informasjon.
Hammers
30.09.2021 kl 16:06
4080
Fristen er i dag kl 2400.
Ingen grunn til å fordele skyld eller slenge med leppa før den tid.
Personlig tror jeg meldingen kommer etter børsslutt (ref overskriften.....kl 24.00)
Man lar Q3 ende som det gjør og så starter man med det NYE VOW fra Q4 av!
Vi får se.
Ingen grunn til å fordele skyld eller slenge med leppa før den tid.
Personlig tror jeg meldingen kommer etter børsslutt (ref overskriften.....kl 24.00)
Man lar Q3 ende som det gjør og så starter man med det NYE VOW fra Q4 av!
Vi får se.
Solen har jo ennå ikke gått ned, og det kan jo være at det meldes noe i ettermiddag/kveld, men dersom ikke føyer det seg dessverre inn i rekken av dårlig/ mangel på kommunikasjon som startet ved at Badin klaget sin nød knyttett til formueskatt. Uansett, det jobbes nok knallhardt hos både VGM og Vow om dagen, og det er kun et tidsspørsmål før noe skal kommuniseres til markedet og når så skjer, så kan det jo være at det kommer godbiter på rekke og rad. Det beste er kanskje å legge VGM og Vow i skuffen og så ta en kikk på kursen i romjulen, i så fall er jeg sikker på at man blir glad for at man satt tight.
Det burde kanskje fulgt med et lite, sponset klosteropphold for alle som begir seg inn i aksjeverdenen. I så fall ville forumtrådene kanskje blitt både klokere og hyggeligere :-) Men helt enig Fluefiskeren, som man roper i skogen får man svar :-)
upsidedown
30.09.2021 kl 15:51
4146
Sant nok, men jeg sliter med å forstå hva selskapet tenkte da de formulerte meldingen. Var man usikker kunne man brukt andre halvår og gitt seg selv tid til å få bitene på plass.
Fluefiskeren
30.09.2021 kl 15:35
4227
Når man leser trådtittelen får man så avgjort inntrykk av at dette er spikret. Synes det er feil å ikke ta forbehold i det hele tatt. Når man går ut som høy og mørk så bør han tåle å høre det. Det gjør han nok også.
upsidedown
30.09.2021 kl 15:32
4266
Jeg ville nok kjøpt i en fabrikk som har avtaler på avsetning av produktet. Å kjøpe en fabrikk til 250 millioner for så å konkurrere mot en som har fått betydelig støtte er ikke en opplagt vinneroppskrift.
Wian
30.09.2021 kl 15:29
4285
For dere som ikke har tro på VOW-VGM samarbeid, så er kanskje tirsdagens rapport om rekyl i cruise av interesse(PS: Bør være av interesse da cruise er en viktig del av VOWs inntektsgrunnlag).
Fra Cruise Industry News 28.09.21:
"Just over 350,000 berths will be back in revenue operation across the global cruise industry for the month of October, representing an 8.3 percent increase in cruise capacity, according to the October 2021 edition of the Cruise Ships in Service Report by Cruise Industry News.
While 206 ships represent a net change of one ship over the month of September, according to Cruise Industry News data, a number of larger megaships are returning to cruise action, while a handful of smaller ships are not operating in October between seasons.
The 353,186 berths ins service represent just over 50 percent of global cruise supply, according to the 2021 Cruise Industry News Annual Report.
Six months ago, April 2021 saw just over 27,000 berths in service with 16 brands operating 22 ships.
The summer saw a continued aggressive and accelerated restart as more countries opened to cruise tourism.
The trend is expected to continue too, as Carnival Corporation said last Friday on its third quarter earnings call that at the end of August, it had 35 percent of its capacity back with guests, and was shooting to have 61 percent of its capacity back by the end of November."
Fra Cruise Industry News 28.09.21:
"Just over 350,000 berths will be back in revenue operation across the global cruise industry for the month of October, representing an 8.3 percent increase in cruise capacity, according to the October 2021 edition of the Cruise Ships in Service Report by Cruise Industry News.
While 206 ships represent a net change of one ship over the month of September, according to Cruise Industry News data, a number of larger megaships are returning to cruise action, while a handful of smaller ships are not operating in October between seasons.
The 353,186 berths ins service represent just over 50 percent of global cruise supply, according to the 2021 Cruise Industry News Annual Report.
Six months ago, April 2021 saw just over 27,000 berths in service with 16 brands operating 22 ships.
The summer saw a continued aggressive and accelerated restart as more countries opened to cruise tourism.
The trend is expected to continue too, as Carnival Corporation said last Friday on its third quarter earnings call that at the end of August, it had 35 percent of its capacity back with guests, and was shooting to have 61 percent of its capacity back by the end of November."
Kanskje du skulle melde deg på et yogakurs selv, Hammer påpeker kun Badins løfte om kunngjøring av signert kontrakt og stor ordre mellom VGM og Vow. Om dette ikke skjer, så er det ikke så smart å skyte på the messanger. Uansett, meldinger kommer, både om Follum og fra andre områder Vow opererer i. Om man ikke har nerver til å sitte med aksjer, så anbefaler jeg at man lar det være. Det er mange banker som er glade for å passe på pengene dine :-)
theblueone
30.09.2021 kl 15:11
4387
At det går an! Nå skrives det side opp og side ned at det pga av en liten bisetning i en halvårsrapport, som knapt andre enn Hammers har lest, kommer til å skape eventyrlige oppganger i løpet av dette døgnet! Resultatet av denne type amatørmessige forståelse av en "ca kontrakt på ca 200mill" skal skje i løpet av inneværende døgn, er at aksjen bare fortsetter å stupdykke. Synes Hammers bør skynde seg tilbake til munkeklosteret sitt, og holde kjeft en stund til.
lynx
30.09.2021 kl 14:50
4475
Teknisk ser det helsvart ut med en stor hode-skulder formasjon (alle salgssignalers mor) i full utfoldelse. Alt tyder på at vi snart ser 20 kroner,15 er også godt mulig. Aksjen er en dyp hengemyr, trå forsiktig eller aller helst, ikke gå utpå!
CapitaL
30.09.2021 kl 13:46
4634
Er vel ingen som har sagt at bare VGM kan lage biokullanlegg med Vows teknologi?
Betula har jo planer om tilsvarende anlegg på Bamble, men der skal det produseres både biokull og pellets.. Der må selvsagt den mindre rike investoren låne midlene som trengs for fabrikken...
Forøvrig er Sbank 1 markets kursmål på VGM 11 kr, som er en rabatt på NAV på 30% pga fremtidige emisjoner. Kursmålet er basert på at VGM produserer 100.000 tonn biokull i året, noe som er estimert å være mindre enn en tidel av det totale markedet for biokull I Norge.. og da har ikke VGM beveget seg utover den norske dørstokken engang... Om jeg ikke husker feil, så er Follum alene skalerbar opp til en produksjon på 40.000 tonn årlig.
Betula har jo planer om tilsvarende anlegg på Bamble, men der skal det produseres både biokull og pellets.. Der må selvsagt den mindre rike investoren låne midlene som trengs for fabrikken...
Forøvrig er Sbank 1 markets kursmål på VGM 11 kr, som er en rabatt på NAV på 30% pga fremtidige emisjoner. Kursmålet er basert på at VGM produserer 100.000 tonn biokull i året, noe som er estimert å være mindre enn en tidel av det totale markedet for biokull I Norge.. og da har ikke VGM beveget seg utover den norske dørstokken engang... Om jeg ikke husker feil, så er Follum alene skalerbar opp til en produksjon på 40.000 tonn årlig.