VOW - Da er barnesikringen satt på!
Ikke ofte jeg konkret anbefaler aksjer på FA Forum, men jeg har flere ganger gitt korrekte vurderinger i VOW.
Mest kjøp, men også SALG. F.eks ved toppen på 32-34 før koronafallet.
At jeg deretter anbefalte KJØP på 12-tallet (etter egen ny inngang på 12,35 hører med). Kursen steg deretter over 100%.
Så også et par mnd (?) senere da en varslet teknisk formasjon slo til på kr 20 og kursen steg mer enn YTTERLIGERE 100%.
Under nedgangen fra den store toppen har jeg ikke sagt mye om kursen.
Det har vært alt for mye annen støy på forumet - så jeg har gitt F i det.
Jeg var dog med et stykke nedover før jeg gjorde omdisponeringer i egen beholdning.
De siste 8 kronene har jeg vært så godt som helt ute. Før den tid delvis ute.
De siste dagene har jeg igjen begynt å øke egen innsats. HVORFOR? Selvsagt pga den store ordren som ventes ila de neste 6 dagene.
Dvs; Ser man bort fra den helga vi er inne i vil ordren komme ila de 4 første dagene i neste uke.
_______________________________
Hvilken dag det blir er ikke godt å si, og det spiller heller ingen stor rolle. Henrik B skal delta på en event i Florida mandag-tirsdag.
Hvis han ønsker å delta under "ordreseremonien" kan denne ventes onsdag eller kanskje aller helst torsdag.
Torsdager er gjerne den ukedagen som velges for Q-rapporteringer. I så fall den siste dagen i Q3.
Kommer kontrakten dette kvartalet;
- Etter mitt syn 100% sikkert. Dette ble varslet i H1/2021 i august. Den er visstnok senere bekreftet på Paretos konferanse i sept (ikke hørt/sett).
- Hvis det skulle blitt endringer i tidsplanen måtte VOW ha sendt børsmelding om profit warning (PW). Fordi: Kontrakten er betydelig for selskapet.
- Ingen PW er meldt og timeglasset er snart tomt.
Hva vil kontrakten si for VOW?
- VOW har meldt at denne vil være på totalt ca 200 mill.
- I H1/2021 hadde VOW en omsetning på kr 201 mill (93 mill i Q1 /// 108 i Q2).
- Dvs; VOW får et kjempehopp i inntekter i Q3. Kontrakten er like stor som det man ellers omsetter for ila 6 mnd. Fortjenesten følge selvsagt med.
- Hvordan kontrakten inntektsføres er i detalj ikke godt å si, men på landbasert blir ca 40% (her 80 mill) inntektsført ved signering.
- De resterende 120 mill etter hvert som arbeidet skrider fram. Ila ca 1 år har hele beløpet på 200 mill blitt overført.
- Ser man på landbasert virksomhet i H1/21; 34 mill. Segmentet øker omsetningen med 135% når kontrakten underskrives (v/80 mill).
- At 120 nye mill kommer ila de neste 9 månedene medfører en konstant høyere omsetning.
Det er sikkert "onde tunger" som vil på stå at dette har vært kjent en tid og at dette ikke er noe nytt.
Saken er; På børs er ingen ting sikkert før det ER det! Ved signering er ALL usikkerhet borte.
Når kontrakten er underskrevet tas tallene inn i regnskapene for første gang. Da har analytikere og andre noe konkret å forholde seg til.
VOW har i dag 3 hovedmotorer. Driften er positiv, men totalen har gitt noe underskudd pga omorganisering + koronarelaterte forhold.
- De siste 1,5 år er det KUN Cruise Projects (CP) som har drevet det hele.
- Fra Q3 vil også den landbaserte motoren få opp turtallet med den kontrakten som kommer. Den første i en lang rekke!
- På toppen av det hele går også drivverket stadig raskere for Aftersales (vedlikeholdsutstyr til Cruiseskipene under den seilingen som nå er startet).
For min del er VOW nå et KLART KJØP. Et selskap som vil vise sterk vekst ut 2021.
Fra 2022 vil dette VIRKELIG ta av. Dette basert på hva VOW selv melder.
Her snakker man ikke om "prøver og forsøk" for å se om utstyret kanskje virker om noen år.
Her snakker man om "Plug and Play" i godt dokumentert fungerende prosesser!
Mest kjøp, men også SALG. F.eks ved toppen på 32-34 før koronafallet.
At jeg deretter anbefalte KJØP på 12-tallet (etter egen ny inngang på 12,35 hører med). Kursen steg deretter over 100%.
Så også et par mnd (?) senere da en varslet teknisk formasjon slo til på kr 20 og kursen steg mer enn YTTERLIGERE 100%.
Under nedgangen fra den store toppen har jeg ikke sagt mye om kursen.
Det har vært alt for mye annen støy på forumet - så jeg har gitt F i det.
Jeg var dog med et stykke nedover før jeg gjorde omdisponeringer i egen beholdning.
De siste 8 kronene har jeg vært så godt som helt ute. Før den tid delvis ute.
De siste dagene har jeg igjen begynt å øke egen innsats. HVORFOR? Selvsagt pga den store ordren som ventes ila de neste 6 dagene.
Dvs; Ser man bort fra den helga vi er inne i vil ordren komme ila de 4 første dagene i neste uke.
_______________________________
Hvilken dag det blir er ikke godt å si, og det spiller heller ingen stor rolle. Henrik B skal delta på en event i Florida mandag-tirsdag.
Hvis han ønsker å delta under "ordreseremonien" kan denne ventes onsdag eller kanskje aller helst torsdag.
Torsdager er gjerne den ukedagen som velges for Q-rapporteringer. I så fall den siste dagen i Q3.
Kommer kontrakten dette kvartalet;
- Etter mitt syn 100% sikkert. Dette ble varslet i H1/2021 i august. Den er visstnok senere bekreftet på Paretos konferanse i sept (ikke hørt/sett).
- Hvis det skulle blitt endringer i tidsplanen måtte VOW ha sendt børsmelding om profit warning (PW). Fordi: Kontrakten er betydelig for selskapet.
- Ingen PW er meldt og timeglasset er snart tomt.
Hva vil kontrakten si for VOW?
- VOW har meldt at denne vil være på totalt ca 200 mill.
- I H1/2021 hadde VOW en omsetning på kr 201 mill (93 mill i Q1 /// 108 i Q2).
- Dvs; VOW får et kjempehopp i inntekter i Q3. Kontrakten er like stor som det man ellers omsetter for ila 6 mnd. Fortjenesten følge selvsagt med.
- Hvordan kontrakten inntektsføres er i detalj ikke godt å si, men på landbasert blir ca 40% (her 80 mill) inntektsført ved signering.
- De resterende 120 mill etter hvert som arbeidet skrider fram. Ila ca 1 år har hele beløpet på 200 mill blitt overført.
- Ser man på landbasert virksomhet i H1/21; 34 mill. Segmentet øker omsetningen med 135% når kontrakten underskrives (v/80 mill).
- At 120 nye mill kommer ila de neste 9 månedene medfører en konstant høyere omsetning.
Det er sikkert "onde tunger" som vil på stå at dette har vært kjent en tid og at dette ikke er noe nytt.
Saken er; På børs er ingen ting sikkert før det ER det! Ved signering er ALL usikkerhet borte.
Når kontrakten er underskrevet tas tallene inn i regnskapene for første gang. Da har analytikere og andre noe konkret å forholde seg til.
VOW har i dag 3 hovedmotorer. Driften er positiv, men totalen har gitt noe underskudd pga omorganisering + koronarelaterte forhold.
- De siste 1,5 år er det KUN Cruise Projects (CP) som har drevet det hele.
- Fra Q3 vil også den landbaserte motoren få opp turtallet med den kontrakten som kommer. Den første i en lang rekke!
- På toppen av det hele går også drivverket stadig raskere for Aftersales (vedlikeholdsutstyr til Cruiseskipene under den seilingen som nå er startet).
For min del er VOW nå et KLART KJØP. Et selskap som vil vise sterk vekst ut 2021.
Fra 2022 vil dette VIRKELIG ta av. Dette basert på hva VOW selv melder.
Her snakker man ikke om "prøver og forsøk" for å se om utstyret kanskje virker om noen år.
Her snakker man om "Plug and Play" i godt dokumentert fungerende prosesser!
Redigert 01.10.2021 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
upsidedown
01.10.2021 kl 16:50
2178
Har sendt e-post til IR og spurt om Follum er forsinket og at det i så fall burde meldes da det er signalisert kontrakt i Q3. Så får vi se hvor proff de er i det leddet.
Asko
01.10.2021 kl 17:39
2096
Jeg har også henvendt meg til selskapet for å finne ut om noe er forsinket, men har ikke mottatt noe svar. At flere kontakter selskapet kan kanskje fremskynde en eller annen reaksjon?
Frodon
01.10.2021 kl 17:55
2047
Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?
hatitchi
01.10.2021 kl 18:22
1983
Kanskje fordi den ordren Hammers har hausset til det uendelige ikke ble bekreftet i Q3? Bare en tanke.
Frodon
01.10.2021 kl 18:27
1967
Hva har det med dagens ordre å gjøre? Det høres ut som dere tror alle kjøper aksjer etter hva Hammers skriver? Ca 99% av volumene som blir investert på Oslo børs er ikke på HO og de har aldri hørt om noen av oss 😜
Asko
01.10.2021 kl 19:23
1868
Sakser litt fra 1q presentasjonen:
" Engineering of Biogreen plant for Vow Green Metals’
Follum plant well underway"
Det ville jo være ganske spesielt om noe negativt har skjedd i forbindelse med fabrikken i Follum og dette ikke skulle ha blitt medelt markedet??
Hammers
01.10.2021 kl 19:42
1829
Jeg skrev det jeg skrev under FORUTSETNING av at kontrakten kom innen tidsfristen.
Av en eller annen grunn som ikke jeg kjenner til kom den ikke - og forutsetningen for mine skriverier forsvant plutselig.
Hvorfor vet ikke jeg.
Kanskje det fløy en sjelden sommefugl forbi anlegget for noen dager siden og noen miljøvernere fikk stanset det hele.....🤭?
For å få bestillingen med på Q3 er trolig mandag siste sjanse?
Av en eller annen grunn som ikke jeg kjenner til kom den ikke - og forutsetningen for mine skriverier forsvant plutselig.
Hvorfor vet ikke jeg.
Kanskje det fløy en sjelden sommefugl forbi anlegget for noen dager siden og noen miljøvernere fikk stanset det hele.....🤭?
For å få bestillingen med på Q3 er trolig mandag siste sjanse?
Mange drømmere her med liten kunnskap om teknologi og industri. F.eks. forskjellen på BATCH-PROCESS og CONTINOUS-PROCESS. Noe helt annet å kjøre en gitt prosess i en stor fabrikk enn i en liten container. Aldri hatt stor tro på ETIA sin teknologi. Til det fikk VOW den altfor billig. Hadde ETIA greine vært det aller ypperste, hadde det kostet milliarder, ikke en håndfull millioner.
I Indonesia skjer det fortsatt ingen ting, og norske kommuner velger teknologi fra VOW/ETIA konkurrenter.
I Indonesia skjer det fortsatt ingen ting, og norske kommuner velger teknologi fra VOW/ETIA konkurrenter.
Redigert 01.10.2021 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2021 kl 20:16
1745
- Norske kommuner er for små for de prosjektene VOW konsentrerer seg om (verdens største aktører innen ulike felt).
- Ang Indonesia; Landets ambassadør i Norge har nylig besøk Lindum der de fikk demonstrert hva VOW kan gjøre med deres plastproblemer.
"We are Honored by todays visit of the Indonesian Ambassador Todung Mulya Lubis and his team to our Lindum site. They showed great interest in our technology and were curious how this can be implemented to contribute to a greener Indonesia. Terima kasih Pak Todung, anda Luar biasa"!
Tipper at de ble store i øynene når magien åpenbarte seg like foran nesene deres!
- Ang Indonesia; Landets ambassadør i Norge har nylig besøk Lindum der de fikk demonstrert hva VOW kan gjøre med deres plastproblemer.
"We are Honored by todays visit of the Indonesian Ambassador Todung Mulya Lubis and his team to our Lindum site. They showed great interest in our technology and were curious how this can be implemented to contribute to a greener Indonesia. Terima kasih Pak Todung, anda Luar biasa"!
Tipper at de ble store i øynene når magien åpenbarte seg like foran nesene deres!
Redigert 01.10.2021 kl 20:17
Du må logge inn for å svare
upsidedown
01.10.2021 kl 20:20
1732
Må si du jobber hardt for å styre den siste prosenten dit du har interesser😁
…sammen med Hammer og Reserven.
…sammen med Hammer og Reserven.
Redigert 01.10.2021 kl 20:22
Du må logge inn for å svare
Frodon
01.10.2021 kl 21:45
1599
Tenker du hvorfor jeg er på HO, eller…? Det er for å lære og hjelpe andre. Jeg vet at mine innlegg her ikke påvirker kursene. Når du deler tanker og ideer her, møter du annen kunnskap, som kan forbedre egen kunnskap og da investeringer. Men klart, det var mer dyktige folk på HO før. Nå er det dessverre langt mellom gullkornene. Hvis du går innom AOW tråden idag, ser du en av de sjeldne gullkornene 😉
Ser du innlegget ditt til meg, var det et av de vanlige innleggene her, zzz. Innlegget mitt før det på denne tråden, var det jeg prøvde å få svar på….men det valgte du å ikke kommentere. Her er det på nytt:
«Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?«
Ser du innlegget ditt til meg, var det et av de vanlige innleggene her, zzz. Innlegget mitt før det på denne tråden, var det jeg prøvde å få svar på….men det valgte du å ikke kommentere. Her er det på nytt:
«Jeg lurer mest på hvorfor ikke kursen gikk opp mer enn 0,8% på dagens ordre? Den var vell ikke ventet og priset inn? Eller har de guidet flere ordre i Q3 enn det som har kommet inn i kvartalet?«
Redigert 01.10.2021 kl 21:45
Du må logge inn for å svare
Hammers
01.10.2021 kl 21:51
1576
Enig med deg - og noe jeg tidligere har skrevet om på en eller annen tråd. Kanskje denne?
Hadde det kommet endringer i planene ville dette blitt børsmeldt.
Alt går mao som planlagt og kontraktsmeldingen kommer når den kommer.
Hadde det kommet endringer i planene ville dette blitt børsmeldt.
Alt går mao som planlagt og kontraktsmeldingen kommer når den kommer.
Hmm
Ned fra 57 januar til 28 kroner okt, faller å faller, minner mye om Qfuel denne
Ligger på støtte, klarer ikke bryte opp vesentlig på grønne dager, brudd under 27 og 20 kroner indikeres, deretter 16 kroner next
Salgs signal etter salgs signal i TA
Håper ingen TA eksperter eier aksjer her.
Ned fra 57 januar til 28 kroner okt, faller å faller, minner mye om Qfuel denne
Ligger på støtte, klarer ikke bryte opp vesentlig på grønne dager, brudd under 27 og 20 kroner indikeres, deretter 16 kroner next
Salgs signal etter salgs signal i TA
Håper ingen TA eksperter eier aksjer her.
Redigert 01.10.2021 kl 22:08
Du må logge inn for å svare
TheKurgan
01.10.2021 kl 22:33
1463
Minner utrolig LITE om qfuel vil nå jeg si da. De gikk på trynet grunnet feil på feil, noe vi heldigvis IKKE har sett i Scanship/Vow!
Ting tar tid. Det visste i alle fall jeg da jeg satset her, og føler meg fortsatt helt trygg på at om du zoomer ut på grafene om 2-3 år så er dette bare ei lita dump på veien oppover. Men selvfølgelig er det dritkjipt at det ikke går rakaste vegen til himmels.
Ting tar tid. Det visste i alle fall jeg da jeg satset her, og føler meg fortsatt helt trygg på at om du zoomer ut på grafene om 2-3 år så er dette bare ei lita dump på veien oppover. Men selvfølgelig er det dritkjipt at det ikke går rakaste vegen til himmels.