Strongpoint #5-21 Opp og frem, det hemmelige selskapet!

tunktee
STRO 25.09.2021 kl 04:08 175299

Strongpoint er i en megatrend!

Selskapet jobber primært mot dagligvarebransjen, og mot noe annen detaljhandel og hotell/restaurantbransjen i enkelte markeder.
Vi har egne avdelinger i Norge, Sverige, Baltikum og Spania.
I tillegg et stort nettverk av samarbeidspartnere fra Australia i øst til USA i vest og Russland i nord, til Sør-Afrika (ja, i syd da).

Dagligvarebransjen er i større endring mht. netthandel. Endringene startet for fult før pandemien, og blant annet Sverige ligger foran Norge i trenden.
Pandemien har i tillegg gitt ekstra energi til endringene, når færre ønsker å besøke folkerike steder som matvarebutikker.

Siste året har vi solgt to avdelinger som lå utenfor fokusområdet. (Cash Security og Labels)
Etiketteavdelingen ble nylig solgt, og blir bokført i 3. kvartal.
Salget vil gi et ekstraordinært overskudd på ca 165 mill i inneværende kvartal, samt en positiv kontantstrøm på over 200 mill.
Selskapet er fra før 100% gjeldfritt (netto), og har etter salget anslagsvis 200 millioner i kontanter.
Ledelsen ønsker oppkjøp hvis de finner aktuelle kandidater, og det planlegges så vidt vi vet ikke et ekstraordinært utbytte.
(Av eget synspunkt ser jeg ikke vekk fra et høyt ordinært eller ekstraordinært utbytte om noen kvartaler dersom ledelsen ikke finner attraktive investeringer innen den tid.)

Strongpoints omsetning er ellers fordelt mellom proprietær teknologi/egne produkter, og som grossist for blant annet Pricer som produserer de elektroniske etikettene som man finner i mange norske butikker.

Noen av deres egne produkter har vært på markedet i en årrekke, som blant annet Cashguard som er kontanthåndteringssystemet som sees i de fleste norske matvarebutikker, og Vensafe, automatene som leverer snus, tobakk m.m.

Av de mer disruptive produktene har vi Click & Collect, som er skap med kjøl og frys der kunder kan hente varer de har bestilt på nettet. Produktet er solgt og utplassert i stort kvantum i Sverige, mens Norge ligger etter. I tillegg har vi salg i Spania og noen mindre salg/piloter i andre land.

Blant de mest interessante produktene til Strongpoint er Ecommerce Order Fulfillment og Order Picking. Systemer som effektiviserer online-ordrer og vareplukk i butikk betydelig, opp til 400-500% raskere plukk enn tradisjonelle metoder.
Det er i år inngått flere store avtaler i Europa på produktene.
Årsaken til at jeg heier på disse produktene er at de kan og vil gi store repetitive inntekter ettersom de helt eller delvis blir priset etter bruk. Det kan derfor sammenlignes med et dataprogram som har høye utviklingskostnader men dertil høye lissensinntekter når ferdig utviklet.
De nevte systemene er i hovedsak ferdig utviklet.

Strongpoints produktportefølje består av så mye mye mer, se denne lenken for mer info:
https://www.strongpoint.com/solutions/

Etter alt å dømme ligger altså Strongpoint an til å være i teten innen et nytt disruptivt marked i eksplosiv vekst!

Som en ekstra trygghet for investorer har vi i år fått betydelig med ordrer innen mer tradisjonelle markeder, som elektroniske prisetiketter og kontanthåndteringssystemer (Nei, de er ikke død enda ;)
Anslagsvis utgjør ordrereserven 4-500 millioner med fradrag av det som har blitt levert dette kvartalet. Mye bli levert dette, neste og første kvartal neste år. Vi kan derfor se frem til gode tall fremover.

Børsmeldte ordrer:
https://newsweb.oslobors.no/search?issuer=6793

For interessenter av Strongpoint, les rapporter og se presentasjoner!
https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

Se også nyheter her og på andre forum, som ikke blir børsmeldt.
Redigert 25.09.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.10.2021 kl 22:12 4677

Tenker dere i forbindelse med kvartalspresentasjonen?
Blir det invitert til fysisk oppmøte nå forresten?
Storebetong
11.10.2021 kl 21:46 4681

Fint tunktee😀. Og jeg kan bekrefte at det er en plan om en uformell samling på en pub i Oslo i nær fremtid. Det var jeg som snakket med Just_Nilsen nylig.
tunktee
11.10.2021 kl 20:48 4746

Idav, jeg tar en råsjans å svarer på vegne av Just siden han kanskje ikke får med seg alt som blir skrevet.
Det var en liten skriveleif i e-posten, den rette adressen er justme@vivaldi.net (som komponisten som ikke vil valdi)

Prøv igjen, Just er veldig hyggelig og strålende intelligent og kunnskapsrik 👍😀
(Og han ville aldri funnet på å fleipe for å føre folk bak lyset.)
Idav
11.10.2021 kl 14:33 5006

Var det bare en fleip dette dette eller . prøvde faktisk og kontakte deg .
Just_Nilsen
10.10.2021 kl 16:32 5424

Fikk en hyggelig prat på telefonen i kveld. En av SP aksjonærene som øker om dagen. Treff i Oslo på en pub nå som det er åpnet opp for det?? om ca. 2 uker. Hvis mange nok blir med så tar jeg kontakt med JT og Hilde og ber om en omvisning på Rælingen som vi hadde med JW og også JT kom inn!
De som er interessert kan kontakte justme@vilvaldi.net. Sett STRONG i emnefeltet! Dette er SPAM adressen min og ingen av dere vil finne meg der. Forøvrig ganske stolt over adressen! Gründeren av Opera Software som står bak. Og han er hel ved, eneste nettsted jeg stoler på!
Just_Nilsen
10.10.2021 kl 13:40 5488

Og sånn går dagene. 2005 ble jeg kjent med Katteklore og innvidd i PSI sine produkter og veldig gode ledelse. Mye har skjedd siden da..Nye navn på selskap og ledelse, logoer annet. Men fremtidssynet og innovasjonsivren er den samme!!

Masse konkurrenter der ute nå med bølgen som kom med pandemien. Jeg mener SP er rustet for å være en av vinner'ne eller som jeg kanskje frykter/håper? en del av av den store vinneren.
Just_Nilsen
09.10.2021 kl 20:23 5718

Donald, du er langt fra arrogant! Innsikt og en som jeg har fulgt fra du kom inn på strengen som du vet.
Nå er torebetong her også. Jeg tror han også kan litt regnskap, understatement og T. vet vi kan regne. Det er mange flere også.

Og så er det det- graver'ne. JW mente i sin tid vi viste mer enn ledelsen der i fanklubben.
Vi har de somn finner nyheter og de som deler informasjon vi andre ikke betaler for.

Og så har vi markedsfører'ne her som bare løfter selskapet vårt opp og frem, men kan være sinte som klegger.

Og jeg? Den tålmodige investor som er veldig lojal mot de jeg kjenner og selskapet jeg har tro på. Og ikke minst tidligere ledelse som fortsatt er veldig store i selskapet!
Konkurransen drar på seg!! Forspranget kan bli spist opp. Skrittet opp med en av de store i verden bør være på plass innen ........tid! Mange fivler med samarbeid, det må vise seg i kontrakter.
tunktee
09.10.2021 kl 14:50 5856

Interessant artikkel!

Når folk selv går i butikken er det kanskje flere faktorer som gjør at noen velger Meny eller Coop.
Beliggenhet, utvalg, kanskje også den opplevelsen man kan få av eksklusivitet i en del butikker (spesielt Meny)

Jeg tror de står ovenfor en gåte som blir nesten uløselig for dem.
Hele modellen er basert på at de tjener mer per vare. Hvis de skulle funnet på å ha lavere priser på nett enn i butikk vil jeg tro at det kunne gitt diverse negative konsekvenser.

Kanskje kan de konkurrere på leveringsgebyr eller gjøre det gratis, men er det nok til å kompensere for prisforskjellene?
Alternativt at de lanserer egne konsept med et annet navn, der f.eks utvalget er noe smalere enn i butikken, og prisene derfor lavere?
Luftputa
09.10.2021 kl 14:12 5823

https://www.nettavisen.no/okonomi/dagligvare-ekspert-gir-coop-og-meny-en-nadelos-dom/s/5-95-313733
Kanskje på tide å effektivisere plukk løsningen her?
Få opp noen henteskap så kan det bli bra dette, både for butikker og kunder.
Norviking
09.10.2021 kl 10:10 5909

Du er ikke arrogant HrDuck.
Du er fremsynt og tør å si det med ord.
Man trenger ikke kunne så mye tall som du , tunktee og storebetong for å skjønne hvor dette bærer hen.
De som IKKE skjønner det får bare selge seg ut sammen med de som ikke har tålmodighet eller som trenger penger til andre ting.
At kursen ikke står i 70 allerede er kun av en eneste årsak.
Aksjonærmarkedet har ikke våknet.
Hadde vi vært notert i Sverige så hadde vi vel vært nermere 100 nå allerede.
Der omfavner de jo strongpoint's sine løsninger og selger i bøtter og spann. ( bla click og collect )
Jeg har nevnt det før.
Når haoldi roboten kommer ut og det kommer flere click og collect skap samtidig med autostore ordre.
Da våkner aksjonærene i Norge også og alle skal inn i å være med på reisen.
Vi er inne og vil da bare gå rundt å smile...
Vent å se 😀
tunktee
09.10.2021 kl 04:36 6004

Både forumet og markedet har tatt feil om hverandre, omtrent like tilfeldig som i de fleste andre aksjer.
Underholdende er det i det minste å ikke være konform, nå som Netflix ikke er gøy lenger og Narcos er memorisert.
HrDuck
09.10.2021 kl 03:41 6020

Storebetong skrev Perfect sagt HrDuck.
kall meg gjerne arrogant, men når jeg ser alle de som selger bare fordi det det dukker opp en selger av noen få tusen på høyresiden.....Ha litt selvtillit... Det er ikke min jobb å sette selvtillit i dere. Legg inn tallene i et regneark og dere har svaret. Snakkes på 100
HrDuck
09.10.2021 kl 03:03 6054

markedet har stort sett feil, men det lever vi greit med. I det lange løp har vi rett.
tunktee
09.10.2021 kl 02:49 6063

Da syns jeg vi skal si ingenting, siden markedet alltid har rett!
Storebetong
09.10.2021 kl 01:48 6087

Har ikke noe nytt å komme med nå, men får kjøre noe som ligner på tunktee mitt på natta: Stay as strong as possible😄
HitIT
08.10.2021 kl 21:56 6202

Honorar som tilsvarer halve Strongpoint...hva bør en partneravtale da være verdt? Ingenting ser markedet ut til å mene.
Tror vi har mye gøy i vente.
https://e24.no/boers-og-finans/i/OrjGQk/honorarfest-for-autostore-raadgivere-kan-hanke-inn-700-millioner
Storebetong
08.10.2021 kl 19:04 6298

Det kommer kursløft og svinge vil kursen også gjøre for frykt og grådighet er en del av aksjemarkedets natur. Vi må i første omgang bare gjøre det vi er gode til: Være tålmodige (og sutre minst mulig). For småaksjonærer som meg er det best å ha aksjene i skuffen med mange års perspektiv. Jeg vil for eksempel ikke selge engang en liten del av min posisjon på 50 kr på mandag, for å forsøke å trade in noen kroner, om Strong skulle åpne der (må naturligvis skje noe helt spesielt om noe sånt skulle skje) og føle meg short om den suste videre. God helg til alle Strongere:)
Redigert 08.10.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
kössa
08.10.2021 kl 12:10 5170

Jag tror precis som du, Norviking, varit inne på, att marknaden inte förstår komplexiteten i Strongpoints SAAS mjukvarulösning pick and collect, vilket både Microsoft och Autostore gjort. Det lär komma en aktiekurskorrigering…👊🏻
Norviking
08.10.2021 kl 11:27 5237

Jeg nevner det igjen i fare for å bli oppfattet som kjepphøy…… men
Hvem andre har workflow management , last mile solutions og Autostore …. Dette er et minimum om en aktør kun bruker/tilbyr fra dark stores med hjemlevering….

I tillegg kan nevnes at ca 30% av dagligvarene fortsatt må plukkes manuelt.. Det gjelder feks frukt og grønt etc..
Da har jo StrongPoint den absolutt raskeste plukkløsningen med pick by light og butikk ruteoptimalisering.

Så fortsatt har jeg absolutt mest tro på STRONG. 👍
Redigert 08.10.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
JosMag
08.10.2021 kl 10:59 5203

Det skjer veldig mye ja. Autostore snart på børs; https://e24.no/boers-og-finans/i/bG7Ebg/autostore-prises-til-opp-mot-103-milliarder-foer-gigantnotering
Selskapet verdsettes ved børsnotering 35 milliarder høyere enn Tomra(68 milliarder)! Tydelig at markedet forstår hvordan fremtidige lagre vil se ut og verdien på Autostore sine unike patenter 👍

Matsmart (en variant av holdbart i Norge antar jeg) i Sverige får til våren opp et nytt autostore lager med ca 150 roboter og sikkert 150.000 kasser.

Element Logic står for salg og montering her i følge deres hjemmesider. Et anlegg på 100.000 kasser med ca 100 roboter koster ca 150 millioner. Element Logic vil vel være en konkurrent av StrongPoint på dette området i Norden, men det er tydeligvis plass til dem begge. Får SP en Autostore kunde på kroken vil det i hvert fall måtte meldes markedet..
Redigert 08.10.2021 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Storebetong
08.10.2021 kl 10:00 5270

Takk HrDuck:)

Jeg har sett det samme i slutt auksjonen og er enig med deg. Smarte kjøpere i Strong har jeg sett sporet av lenge. Følger stort sett alltid godt med mellom kl 16 og 16.25.

Omsetning og marginer er det vanskeligste å gjette på kort sikt slik jeg ser det, men trenden på lengre sikt ser meget bra ut på begge områder. Er jo meget fornøyd om selskapet når 2025-målene sine på disse to områdene og etter det jeg har sett og kan forstå ligger de meget pent an til å innfri etter plan:)
HrDuck
08.10.2021 kl 09:39 5291

supert innlegg betong, kjekt å se når det blir lagt ned en solid mengde jobb :)

Angående omsetning så har vi sett at det har blitt tatt litt aksjer på/rett etter close noen ganger nå. I går la det feks en selger i aksjen for noen få tusen som ble tatt ut etter sluttmatch. Skal ikke legge så mye i det, men tyder på at det er en kjøper som prøver å plukke litt stilt og rolig. Noen meldte jo også at ABG forsøkte å hente aksjer litt tidligere så det rimer jo greit.

Det er vanskelig å estimere marginer for hvert enkelt kvartal. Produktmix og tilfeldigheter generelt spiller inn og vi kan i beste fall gjøre gjetninger. Det viktige her tenker jeg er å se hvor den lange trenden peker. Nå har selskapet rigget seg opp for vekst så kortsiktig blir jeg ikke overrasket om marginene vil lide litt under dette (og ordet litt bruker jeg overlegg her). Men øker salget så tror jeg marginene nesten automatisk også vil øke, noe skalerbarhet er det nok.
tunktee
08.10.2021 kl 09:30 5309

Enig 👍
Vi så tendenser til økt dagsomsetning i vår, og dagsomsetningen har vært betydelig høyere siste året enn et par år tidligere.
Storebetong
08.10.2021 kl 09:24 5285

Takker tunktee:)

Vi ser jo gjerne at det blir større omsetning i aksjen og at noen er villig til å selge litt volumer på stigende kurser er jo gull for de som ønsker å kjøpe på stigende kurser/gode nyheter og tall, enten det foregår på børs eller krysses utenfor børs. Ser vi noen år fram i tid tror jeg Strong vil tiltrekke seg flere investorer og stille perioder vil ikke lenger bli 25.000 aksjer omsatt på en dag, men kanskje 150.000 aksjer omsatt på en dag. Hvis jeg får rett vil ikke kursen bli så fryktelig presset ned av at noen ønsker å selge i en stille periode.
tunktee
08.10.2021 kl 09:04 5299

Knallbra innlegg Storebetong!!

Med omsetningen i aksjen, så blir det fort til at de som ønsker selge større poster må benytte anledningen som kommer med gode nyheter og tall.
Det bør vi andre være glad for, så kursen ikke blir presset nedover i stille perioder.
(Salg utenfor markedet tror jeg til av viss grad kan sies det samme om, da det er varierende om det finnes kjøpere, og om man eventuelt må selge aksjene på tilbud.)
Storebetong
08.10.2021 kl 01:29 5379

Takk for tilbakemelding HrDuck og vi er nok i nærheten av fasiten på Q3-avskrivningene begge to.

Nå er det jo som sagt slik at det er goodwillavskrivningene (som stammer fra "overpris" på oppkjøp av andre selskaper) som utgjør mesteparten av avskrivningene. I og med at Strong bruker IFRS som regnskapsregler er de pliktig å gjøre en verdivurdering etter beste evne av alle eiendeler hvor det ikke finnes en fasit. Det vil altså si at de ikke avskriver goodwill over for eksempel over 5 år lineært, men gjør en "test for svekkelse av verdien" slik de skriver i Note 2 (på side 44) i årsrapporten for 2020. Jeg vil dog anta at de kun gjør disse verdivurderingene årlig slik at avskrivninger i Q3 er relativt forutsigbart i motsetning til Q4.

For å varme opp litt før vi kommer med Q3-estimater nærmere tallene så har jeg vurdert litt på EBITDA-marginen. Beste estimat kan i utgangspunktet være 12,7% (12 + 20= 32 mill i % av 251,5 mill i omsetning) som den ville vært i Q2 om vi slapp 14 mill i varelagernedskrivning i Spania og at EBITDA hadde vært i null kontra minus 6 mill i Spania (de har jo sagt at den ikke skal være negativ i Q3 i Spania). Orden til Norgesgruppen på CashGuards vil forhåpentligvis slå inn med 30 mill i inntekt i Q3, men i tillegg kommer installasjon og fremtidig service ref. børsmeldingen fra 30.04.2021. Det blir neppe noe behov for service i Q3, men installasjon kan jo bli litt. Installasjon og service utgjorde jo ca 1/3 av inntektene i 2020 for Retail Technology. Jeg har ikke funnet noe info om marginene på Cash Guards men i og med at EBITDA på Retail Technology var 10% i 2020 vil jeg anta at den kan være under 12,7% for CashGuards.

Når det gjelder skattekostnad har den vært høyere enn 22% av resultat før skatt i 2019 og 2020. Det var utsatt skattefordel som ble redusert med 5 mill i 2019 og 7,5 mill i 2020. Utsatt skattefordel var redusert til tilnærmet null pr 31.12.2020. Reduksjon i utsatt skattefordel har vært hele skattekostnaden i 2019 og 2020, altså ingen betalbar skatt. I Q1 var skattekostnaden ca 26% og i Q2 29% og jeg antar at det er en kalkulert 22% betalbar skatt pluss at resten er utsatt skatt (skylder staten skatt på sikt kontra å ha til gode på sikt slik det var da Strong hadde utsatt skattefordel). Endringene i de midlertidige forskjellene i regnskapsmessige og skattemessige verdier ser altså ut til å ha samme trend i 2021 som i 2019 og i 2020. Hvordan effekten av Labels salget vil slå inn her har jeg ikke funnet noe info om, så Q3 er høyst usikkert på dette området. Q4 kan dog bli mer forutsigbart.

Jeg har ikke lest årsrapporten eller de siste kvartalsrapportene med lupe og tar gjerne imot innspill fra noen som vet mer enn meg (kanskje også fra gammelt av). Om jeg ser ut til å ha misforstått eller oversett noe vesentlig i det jeg skriver om vil jeg meget gjerne høre dette:).

Min plan er å sette opp et meget enkelt excelark på Q3-estimatene, dog med en del kommentarer om forutsetninger. Så HrDuck og dere andre har nok bedre forutsetninger for å treffe enn meg. Jeg har også altfor lite kjennskap til hva selskapet egentlig driver med selv om jeg følger brukbart med på alle de fine innleggene dere alle legger inn på tråden:)

PS! Jeg kjøpte mine første aksjer i Strong for et drøyt år siden og begynte å analysere selskapet litt først for ca et halvt år siden så jeg er nybegynner her. Dog fikk jeg lønn i dag så jeg fikk kjøpt meg opp til 30.100 aksjer i god tid før Q3 og er meget glad for det:). Leverer selskapet i Q3 på "våre" estimater bør det være grobunn for kursoppgang men vi vet aldri hvor mange som primært er interessert å selge på gode nyheter, så potensielt kan mange av oss blir skuffet. Dog vil realitetene komme til syne i aksjen før eller senere når både flere og noen større investorer vil våkne opp, og alt tyder jo på at selskapet vil levere flott resultater de neste årene!

JosMag
07.10.2021 kl 22:12 5504

Fort gjort å glemme usa og hvilke enorme muligheter det finnes der ja!
fjellmannen
07.10.2021 kl 21:38 5454

Ekstremt spennede selskap, masse krutt iform av mye penger på bok, verdensledende teknologi, samarbeider med de beste som Autostore og Microsoft, store kunder som Glovo etc, et marked vi bare har sett starten på, stadig nye geografisk områder som åpner seg opp. Kan vel ikke bli så mye bedre, og pr idag priset som et selskap uten vekst.
Norviking
07.10.2021 kl 19:20 5527

Det skjer mye

Coop får den franske dagligvaregiganten Carrefour med på laget: – Får Norgesgruppen til å se liten ut
Coop får en av Europas største dagligvareaktører, franske Carrefour, med på laget i et innkjøpssamarbeid. Det kan gi kjeden Norges laveste innkjøpspriser på en rekke varer, tror Coop

https://www.dn.no/handel/coop/bjorn-takle-friis/tor-gundersen/coop-far-den-franske-dagligvaregiganten-carrefour-med-pa-laget-far-norgesgruppen-til-a-se-liten-ut/2-1-1075199

HrDuck
07.10.2021 kl 15:13 5701

Mye på linje med meg her storebetong,

når salget ble meldt så reduserte jeg avskrivinger med 20 mill årlig i modellen. Mulig at det var litt i overkant, men total skivebom blir det nok ikke.
Og ja, kostnader til feks utvikling blir kostnadsført direkte og ikke aktivert i balansen. Det er et av mange moment som jeg liker med selskapet. Jeg har notert fra tidligere at det er snakk om ca 50 mill årlige kostnader til utvikling, men kan ikke finne kildegrunnlaget nå i farten.
Luftputa
07.10.2021 kl 10:47 6010

Helt enig der Idav. Om det stemmer at det satses i nytt land er det på plass med en pressemelding. Info til aksjonærer og billig markedsføring da en pressemelding blir snappet opp og gjerne omtalt i landet det dreier seg om.
Idav
07.10.2021 kl 10:33 6030

Jeg synes SP burde være flinkere til å sende ut meldinger på alt de holder på med. Ser man på andre selskap på børs så legger de ut det minste de driver med.
Det er vel en grunn til at det blir kaldt det hemmelig selskap.
Luftputa
07.10.2021 kl 10:28 5993

Ser ut som Strongpoint satser i Nederland ja.
Google translate:
"StrongPoint starter salgsaktiviteter i Nederland"
"StrongPoints komme til Nederland er enkel for vinn-vinn-situasjoner."
Storebetong
06.10.2021 kl 23:47 6105

Avskrivningene var snaut 10 mill i q1 og snaut 6 mill i q2 (eks labels). Selskapet tar helst kostnader direkte og jeg har heller ikke sett noen nyheter som tilsier vesentlig aktivering i balansen. Ergo tipper jeg avskrivninger i q3 blir mellom 5,5 og 6 mill. Har ikke oversikt om alle driftsmidler/goodwill (som det er mest av) avskrives regnskapsmessig lineaert eller etter saldo (gjerne lik skatteregler), men det skal ikke gi de store utslagene.

Selskapet tok ingen avskrivninger paa Labels i q2 men regnet verdiene paa det som var aktivert og avskrevet paa Labels inn i gevinsten paa 165 mill som kommer i q3. Skatt foreloepig litt uklart her som vi vet.
Redigert 07.10.2021 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
HrDuck
06.10.2021 kl 22:07 6211

Alltid hyggelig å dele :) Jobber litt med estimat (gjetninger :D ) og skal prøve å legge ut litt i forkant av tallene. Som vanlig blir det litt tipping på både omsetning og marginer. I tillegg så er jeg litt usikker på hvor store utslag det blir på avskrivninger med labels ute av bøkene. Inkludert salgsgevinsten så blir jo tallene uansett fantastiske, men vi må se forbi engangsinntekter og fokusere på Retail Tech som gjenværende område. Om noen har innspill på spesielt avskrivninger så ville det vært gøy å høre.
HrDuck
06.10.2021 kl 21:58 6146

Tålmodig nå :) Strong har solgt cash sec og Labels og nå blitt et rendyrket selskap. Gode oppkjøp skal ta tid og det er ikke mange måneder siden labels ble solgt.
Men om de heller ville prioritere utbytte (som jeg ikke har noe ønske om så sant de finner bra kjøp) så kan de dele ut mye mer enn en krone :)
Slettet bruker
06.10.2021 kl 21:54 6140

I dag fant jeg to ulike flyers i postkassa som jeg fant interessant i forhold til Strongpoint. Den første var en reklame for Amoi (Strong) sine henteskap plassert i Gausdal landhandel i Lillehammer. "Hytte i Gudbrandsdalen ? " er headingen på flyeren.

Den andre var Foodora som har åpnet en dark store for dagligvarer også i Lillestrøm, og lover levering av matvarer på 15 min. I intervju med ehandel.com uttales dette:
Det er en veldig spennende utvikling som skjer akkurat nå. Nordmenn ønsker rask hjemlevering av dagligvarer, og foodora er selskapet som har infrastrukturen klar og kan implementere tredje generasjons digital handel på kort tid i store deler av landet, sier Elisabeth Myhre, daglig leder i foodora Norge, i en pressemelding.

Foodoras og andres satsning vil føre til ytterligere etterspørsel etter Strongpoint sine produkter.