168% oppside i VOW .. Triggerne for å komme dit.

CapitaL
VOW 25.09.2021 kl 12:04 256056

Kursen på Vow-aksjen er halvert på 6 mnd.. SP1 markets, Nordea og DNB har nylig kommet med grundige, ferske analyser der de laveste TP ligger på ca 40 kr.

Årsaken til det store avviket fra kurs (27kr) til disse kursmålene skyldes trolig en kombinasjon av flere ting. Et svakt H1, mye grunnet pandemiens negative virkning på Cruise og Aftersales, et uheldig utspill vedr formuesskatt og trolig også forventninger om noen store håndfaste avtaler innen landbasert som foreløpig ikke har blitt oppfylt.. Landbasert hadde en backlog på 87 mill etter første halvår...

Triggerne kan listes opp slik:

Oppsving innen Cruise nå som pandemien ebber ut.

Høymargin Aftersales kommer i gang igjen med stadig flere cruiseskip på vannet.

Ordreinnganger på landbasert, bl.a
200 mill+ fra Follum.

Betula melder om at finansiering er på plass, hvilket betyr ytterligere en ordre på 200 mill+

Noe mer håndfast fra avtalene med store aktører, ikke minst ArcelorMittal og biogassanlegget i Luxembourg.

Melding om flere spinoffs, eks tror DNB Markets på Green fuels eller jordendringsmidler.. her menes vel produksjon av biokull ala Wakefield?

Ytterligere kontrakter innen cruise.
Ytterligere avtaler innen landbasert.


Det er 3 måneder igjen av året og 40 kr innen den tid er slett ikke usannsynlig etter min mening, men det betinger at opp til flere av triggerne slår til;)


EDIT: Endret oppside i aksjen basert på ferskeste kursmål 50 kr...
Redigert 25.03.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
nolast
13.02.2022 kl 11:24 6135

Flott artikkel! Bra jobba.
Da får vi håpe at Vow står først i køen på å levere utstyr. 50 mil dekk er et bra råvare volum å putte inn i en pyrolyse fabrikk.
YNWA250505
13.02.2022 kl 13:28 6052

Du fortsetter dritten din mot Quantafuel og hausser opp VOW som du har gjort siden kursen var 100% høyere. Du snakker om skvett olje og vil ikke fortelle at de har kjørt 6 store lastebiler fulle av olje dom de får godt betalt for. Du sier teknologien ikke fungerer og det er rett og slett ren løgn. Den fungerer som bare det. Quantafuel er snart oppe og går igjen etter en bitteliten feil på ett kammer og ikke teknologien. At du fortsetter å spre løgn er pinlig. At du fortsetter å skryte av at du gjettet riktig med tanke på kursen I Quantafuel når du har totalt driti deg ut i VOW er i beste fall patetisk. Fortsett du inne på Quantafuel trådene så fortsetter jeg dritten her inne på VOW.
Karbon
13.02.2022 kl 13:41 6066

Nolast:

Vow står ikke bare først i køen, det er kun Vow det er snakk om her. Det er Vow som har levert teknologien til Murfitts Industries, og som det er vist til tidligere her, så har de oppnådd Proof of Concept, og er nå klare for kommersialisering av teknologien for dette store markedet.

Jeg blir ikke overrasket dersom det i løpet av året kommer bestilling av teknologi fra Vow for store kommersielle anlegg for resirkulering av bildekk for carbon black.
Hammers
13.02.2022 kl 14:46 6022

Enig ang hva Karbon sier om Murfitts! VOW har nå arbeidet tett med selskapet i et par år.
KUN et spørsmål om tid før en større ordre komme fra den kanten.

Hvorfor?
Rett og slett fordi de store aktørene nå MÅ få fart på pedalene mtp investeringstakten.
De fleste har kraftige delmål for utslippskutt allerede i 2030. Vi snakker KUN 8 år fram i tid.

DESSUTEN: EU's pris for utslipp har skutt i været som aldri tidligere.
Fra VOW ved Q3/20 ga et inntjeningsanslag for ulike mengder produsert biokull (biokarbon) har utslippsprisen steget med hele 230%.
Slikt svir noe så innmari for utslipperne og senere forbrukerne. En av årsakene til at vi merker kraftige økninger rundt om?

Da er det en MINST 110% logisk tanke at det stoffet som hindrer dem i å få denne utgiften har steget noe tilsvarende i verdi (uten at jeg har sett eksakte tall for prisen for biokarbon). Tenk hvis prisen på biokarbon OGSÅ har > 3-doblet seg i perioden - slik utslippsprisen har.
En spennende tanke.

Folk kan snakke om flere enkeltselskaper som er driveren for VOWs kommende inntjeningsvekst.
For min del er den DESIDERT største driveren dette med prisen på Co2 utslipp OG at 2030 nærmer seg for hver eneste dag som går.
Prisen for utslipp er en KOLLEKTIV driver uten å tenke på enkeltselskaper. Det vil etter hvert komme et RUSH innen landlig aktivitet!
Redigert 13.02.2022 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
nolast
13.02.2022 kl 15:53 5956

Må bare lime inn oversettelsen av en liten del av Murfitts artikkelen. Dette er viktig!!

Selskapet har utviklet proprietær pyrolyseteknologi. Denne teknologien vil bidra til å fremme bærekraftinitiativer i dekkindustrien ved å erstatte en av de viktigste råvarene for dekk , kullsvart , med et resirkulert produkt.
Med sin britiske innsamlings- og prosesseringsinfrastruktur på plass, har Murfitts evnen til å levere det konsistente råstoffet som er nødvendig for pyrolyse i kommersiell skala. Å bringe selskapet inn i ETEL-gruppen vil gjøre det mulig for Murfitts å investere i å akselerere utviklingen av denne prosessen og skalere opp operasjonene.
Mark Murfitt, grunnlegger av Murfitts Industries , . Jeg ønsket å samarbeide med et selskap som har full forståelse for dekkindustrien og som virkelig kan bidra til å fortsette å utvikle virksomheten vår, spesielt når det gjelder å skalere opp pyrolyseprogrammet. Vi ser allerede veldig lovende resultater på dette området som vil være en game changer når det gjelder å redusere avfall og gjenvinne enda mer verdifullt råmateriale.»
Slettet bruker
13.02.2022 kl 19:38 5791

Skjønner! Vi kan altså vente mye fakta basert kvalitets info fra deg.
CapitaL
14.02.2022 kl 14:29 5296

Når Norges største meglerhus har nedsablet kursmålet til Vow, ( Dnb har redusert fra 39 - 25 og ned til 21 kr) grunnet svakere vekst enn forventet innen landbasert har jeg funnet det nødvendig å se på Vow med nye øyne for å finne ut om DNB har gode nok argumenter.
Jeg har kommet fram til følgende :

- Pandemien er i ferd med å ebbe ut.. Det betyr økt cruiseaktivitet, noe som er spesielt viktig for inntektene til Aftersales. Dette kan bare gå oppover det neste året!

Ved Dnbs nedjusteringer var kronargumentet lav ordreinngang innen landbasert.. Hva har skjedd siden da?

- Først ordren fra Repsol om levering av Pilotanlegg, som selvsagt er av stor betydning. Deretter kom Letter of Intent med en Global aktør innen ikke-jernholdige metaller i størrelsesorden 5x Follum. Den kom faktisk dagen etter Dnbs siste nedgradering av kursmålet... Nå kan man selvsagt argumentere med at en Loi ikke er noen ordre, men det er sagt at denne aktøren har et uttalt mål de skal oppnå til 2025.. Det er bare tiden og veien dit, og det er Vow som har seilt opp som det eneste realistiske alternativet dersom denne aktøren skal nå målet sitt. Her er det overveiende sannsynlig med endelig avtale i løpet av året!

- Prisen på klimakvoter er i ferd med å gå i taket.. Etterspørselen etter Vows teknologi vil drives videre av kvoteprisen! Her kan man følge prisen :
https://ember-climate.org/data/carbon-price-viewer/

- Murfitts er kjøpt opp, som tidligere opplyst på tråden, noe som trolig vil øke satsningen på gjenvinning av Carbon Black med hjelp av Vows teknologi.. her kan man trolig forvente flere ordre etterhvert.

- I tillegg ser man at hele organisasjonen styrkes med stadig nye utlyste stillinger.. Det skjer jo selvsagt ikke uten grunn.

- Vi kan også forvente flere ordrer i år, både små og store, bla innen sterilisering av matprodukter osv da selskapet har mange jern i ilden..

- Vow har avtaler og samarbeid med flere store aktører.. her vil jeg vise til siste presentasjon fra Vow. Det har også vært nevnt en aktør innen sementindustri..
Flere av disse vil trolig, i likhet med Repsol, materialiseres etter hvert.

Kursen på aksjen har trendet nedover en god stund.. for meg er uansett de viktigste grafene å følge med på disse:
Kvoteprisen
Ordrereserven til Vow.. både på land og til vanns, den har trendet oppover i årevis.. hvorfor skal det stoppe nå? Eller sagt på en annen måte.. det grønne skiftet må avlyses for at det skal skje;)


Min konklusjon er at DNB nok bommer med sitt kursmål.. Kursmålet er på 12 mndr sikt.

Det baserer jeg på det ovennevnte, og jeg antar jo at flere av disse potensielle ordrene innen landbasert, som det har vært jobbet med i kanskje et år eller mer, vil bli realisert. Jeg tror at de økte kvoteprisene vil få fart i sakene og at det faktisk vil resultere i en ketchupeffekt i Vows ordrebøker..
oivindl
14.02.2022 kl 14:38 5283

"det er Vow som har seilt opp som det eneste realistiske alternativet dersom denne aktøren skal nå målet sitt."

Er det uttalt fra selskapene selv, eller en antagelse basert på tilgjengelig info?
Det finnes vel konkurrenter også i dette markedet.
CapitaL
14.02.2022 kl 14:59 5255

Nei, så vidt meg bekjent er Vow førstemann ut.. det er ingen andre aktører som tilbyr biokull i denne skalaen.. ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det. Jeg er for lengst forsynt av dine evinnelige kveruleringer!

Når denne aktøren da har inngått samarbeid med Vow for å erstatte 50.000 tonn fossilt kull med biokull i 2025 sier det seg selv at det ikke vil komme ruslende en konkurrent ut av det blå og ta den kaka.. det er nemlig mye som skal på plass.. bl.a en feedstock som skal omgjøres til biokull.. nødvendige offentlige tillatelser osv..
oivindl
14.02.2022 kl 15:47 5223

"ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det."

Nå ser du bare på nicket og går rett i fistel.
Spørsmålet var vel enkelt nok?
oivindl
14.02.2022 kl 15:59 5234

"ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det"

Om dette er en konkurrent vet jeg ikke, men de driver tydeligvis i samme bransje:
"SUNDERLAND / LONDON / OSLO – 1st February 2022 – Plans to construct a world-leading recycling plant that will put the North East at the forefront of sustainable tyre recycling have been greenlit."

oivindl
14.02.2022 kl 17:55 5110

Litt mer informasjon:

"Plans for a £100m tyre recycling plant at the Port of Sunderland, which could create up to 100 jobs, have been backed by the council.
Norwegian green energy company Wastefront AS, which is backed by energy giant Vitol, is behind plans to create the 'UK's greenest tyre recycling plant'."

https://www.insidermedia.com/news/north-east/green-light-for-100m-tyre-recycling-plant
CapitaL
14.02.2022 kl 18:37 5064

Du er veldig flink til å fylle Vowtråder med meningsløse innlegg.. er det for å sabotere trådene du gjør det?

Her er forøvrig info av litt mer nytteverdi for de som er genuint interessert i selskapet.

- Clean tech-selskapet Vow leverer klimaløsninger innen cruise- og pyrolysevirksomhet. På tross av pandemi og stillstand i cruisebransjen, har aktiviteten for Vow i cruiseindustrien vært rekordhøy.

- Vi har hatt all-time-high ordreinngang. Fra 2021 til 2022 har ordreinngangen økt med 50 prosent og vi har nesten 600 millioner i ordreinngang i cruiseprosjekter i 2022. Tenk deg det – i en industri som har vært delvis stengt ned, sier Badin i intervjuet.

I fjor sommer spant de ut Vow Green Metals som et eget børsnotert selskap. Med økte gasspriser og høye klimautslipp knyttet til tradisjonell metallurgi, vil Vow og Vow Green Metals gjennom sine biokarbonløsninger bidra til å avkarbonisere metallurgiindustrien.

Hør Badin fortelle mer om avkarbonisering, metallurgisatsingen og det sterke fundamentet innen cruiseindustrien sammen med analytiker Gard Aarvik og Matilda Karlsson.

https://www.paretosec.no/pareto-tv/vow-full-gass-innen-metallurgi-pareto-securities-power-renewable-energy-conference-2022
oivindl
14.02.2022 kl 18:46 5056

Jeg stilte deg et veldig enkelt spørsmål.
I tillegg har jeg svart på ditt spørsmål.
Noe man gjerne gjør på et diskusjonsforum.

Forøvrig har mange av de spørsmålene og kommentarene jeg postet for et års tid siden, vist seg å være høyst relevante.
Den gang som nå, var det enkelte som mislikte det sterkt.
En viss lærdom bør det være mulig å trekke ut av det.
CapitaL
14.02.2022 kl 19:07 5030

Hva et anlegg for resirkulering av dekk har med biokullproduksjon til metallurgisk industri å gjøre vet ikke jeg.. Kaller du det å sannsynliggjøre en reell konkurrent til Vow og deres Loi med denne globale aktøren som skal erstatte 50.000 tonn fossilt kull i 2025?
Dette viser jo bare at du kun er ute etter å lage støy på tråden. At du spør av interesse tror jeg ikke et sekund på!
nolast
14.02.2022 kl 19:08 5057

Jo, Vow har konkurrenter. Vastefront as som du fant har store planer i Uk. Men med litt undersøkelse er det lett å avdekke at de foreløpig ikke
har noe annet enn planer. De har ikke satt teknologien i drift. De har ikke inntekter. Litt penger på bok som høyst sannsynlig er oppbrukt pr dags dato.
Industri og arbeidsplasser bygges ikke på 14 dager selv ikke på børs. Vow bygger stein på stein og resultatene vil komme sakte men sikkert. Uten at de må ut å hente kapital slik som mange av "konkurrentene må" . Oivindl , jeg kan ikke fatte at du gidder. Du har fått rett i at Vow skulle ned, kos deg med den!
Norgestein
14.02.2022 kl 19:26 5022

I tillegg, har Murfitts Industries disse prosess anlegg, som har ikke noe å gjøre med Sunderland.
<< At our tyre processing sites in Lakenheath, Peterborough, Dunbar (Scotland), Wednesbury, Oldbury, Breighton we repurpose over 20 million post-consumer tyres every year.>>.
Murfitts Industries har samarbeidet med VOW (Etia) siden 2016, og Henrik Badin har nettopp snakket om dette samarbeidet på Pareto’s Power & Renewable Conference 2022, som tyder på noe konkret skal skje nok snart.
Det er faktisk bra at Westfront har plann å bygge ett lignende prosess anlegg på Sunderland, det vil nok akselerere plann til Murfitts Industries på en positive måte.
Hammers
14.02.2022 kl 22:17 4860

Fin YouTube link du viser til.

- Verdt å merke seg et ganske tidlig utsagn fra Badin. I 2022 jobber vi med en ordreinngang på 600 mill innen Cruise Projects.
- Altså installeringer av renseutstyr i nybygg + retrofits (ettermonteringer i eldre skip).
- Dette segmentet hadde i 2021 en EBITDA-margin på ca 26-27%.

At Aftersales endelig ser ut til å komme tilbake er svært oppmuntrende.
Aftersales som tidligere har stått for 1/3 av totalresultatet, men som har ligget nede de siste par årene.

At det også kommer en kraftig vekst i landbasert er BANKERS.....basert på de kontraktene man fikk i Q4/21.
Skal skrive mer om dette nærmere presentasjonen av Q4.
Redigert 14.02.2022 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
oivindl
15.02.2022 kl 06:34 4760

"Industri og arbeidsplasser bygges ikke på 14 dager selv ikke på børs."

Der er vi helt på linje, men dessverre fullstendig i utakt med mye av det som har vært presentert her det siste halvannet året. Som et lite eksempel skrevet om Q1 2021:
"Fra og med dette kvartalet vil både cruise og land etter alle solemerker vise solide driftsoverskudd."
Nå gikk det vel ikke slik.

"Du har fått rett i at Vow skulle ned, kos deg med den!"
Hadde jeg hatt rett i det, kunne jeg selvfølgelig skrytt på meg noen blinkskudd og innertiere. Men jeg har aldri påstått av VOW skulle ned, heller aldri skrevet noe negativt om selskapet.
Men jeg har forsøkt å presentere en smule realisme i all euforien. Da tenker jeg på luftige kursmål, fabrikker som skulle poppe opp, en pluss en er mer enn to, feiltolking av kilder mm.
Det har åpenbart vært på sin plass, men ikke spesielt populært.
Redigert 15.02.2022 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Record
15.02.2022 kl 10:36 4622

Spennende tiderfremover "robust & ready" kan matrealiseres ganske raskt fremover .
Er spessielt imponert over konseptet til denne nye kunden som har avtale om fem ganger volumet til VGM (første trinn) ,der tror jeg at lokasjon på faciliteten er vel så viktig som hvem kunden er .
VOW / VGM ender jo opp som en leverandør av energi , denne energien lages av søppel i forskjellige fraksjoner ,dette vil jo gi synergier hele veien på linje med Scanship konseptet , la det ta litt tid for at det er i gang men jeg er overrasket om ikke børskursen er 3 sifferet foran komma innen året utgang .
anca
15.02.2022 kl 15:50 4506

Det er lenge siden jeg har sjekket shareholders på Vows hjemmesiden, men her har vi fått inn en ny privat investor på topp 20 med 500K.

https://www.vowasa.com/investor
Redigert 15.02.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Karbon
15.02.2022 kl 15:55 4508

Stemmer det anca. Det er ingen ringere enn Finnmarks rikeste mann.
nolast
16.02.2022 kl 07:39 4274

Noen som har Pareto sin analyse?
CapitaL
16.02.2022 kl 08:46 4192

Har Pareto kommet med en oppdatering siden denne fra november?

-Meglerhuset Pareto Securities mener at nedgangen på 35 prosent i Vow de seneste tre månedene er overdrevet og gjentar kjøpsanbefaling på selskapet.

Det fremkommer av en analyse publisert onsdag, hvor meglerhuset setter kursmål på selskapet til 39 kroner pr aksje.

Vow er satt for solid vekst dette tiåret drevet av sterk etterspørsel i kjernecruise- og landbaserte segmenter, mener Pareto. "Våre nye forventninger reflekterer likevel en betydelig reduksjon fra tidligere estimater for bedre å reflektere ordreboken og de langvarige prosessene i nye grønne markeder", skrives det.

Paretos kursmål på Vow reflekterer om lag 35,4 kroner pr aksje i fair value og om lag 3,4 kroner pr aksje gjennom eierskap i Vow Green Metals.
theblueone
16.02.2022 kl 08:56 4203

Hvilken onsdag??
Record
16.02.2022 kl 09:07 4199

Fra Extrainvestor i går : VOW: Pareto kutter til NOK 33 (39), gjentar kjøp.

Har ikke tilgang til hele analysen .
CapitaL
16.02.2022 kl 09:10 4210

Ok, takk:)

Vil tippe at essensen er den samme som hos DNB, at landbasert må levere og at de tar ned verdien av Vows andel av VGM etter den siste tids kursfall der.

Forøvrig er oppsiden i følge Paretos kursmål temmelig nøyaktig lik overskriften;)
Redigert 16.02.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
CapitaL
18.02.2022 kl 13:58 3797

Decarbonise or die, world’s biggest investor warns business chiefs

One of the world’s most powerful investors is again urging that chief executives rapidly and boldly embrace the green economy or be swept aside by a wave of faster, smarter competitors.

-The next 1000 unicorns won’t be search engines or social media companies, they’ll be sustainable, scalable innovators – startups that help the world decarbonise

Ordene tilhører Larry Fink, CEO Blackrock...
For egen del vil jeg legge til at jeg skulle nesten tro han hadde Vow i tankene når han skrev det siste der ;)

Jeg tenkte å fylle på litt flere aksjer.. Det er jo gi bort priser mtp landbasert nå. Men, blir det invasjon av Ukraina tror jeg ALT kan rase både 15 og 20 prosent, om ikke mer... kanskje lurt å se det an litt?
Record
18.02.2022 kl 14:26 3749

Kan ikke i min villeste fantasi se hva Putin har å vinne på noe slikt ,på disse nivåer blir det litt hver dag , en dag snur det også i VOW .

5 prosent ned også i dag ,kome det noen form for proffitvarning som ikke jeg har fått med meg ?
Redigert 18.02.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
CapitaL
18.02.2022 kl 17:30 3622

Håper så klart at freden består.. men jeg tviler sterkt på at veien fra Kreml til Ukraina er brolagt med Putins gode intensjoner....

Det er bare trading, omsetningen i og interessen for Vow er liten og penger overføres fra de utålmodige til de tålmodige;) Dessuten er det jo alltid et dilemma om man skal sitte med aksjer når tallene skal rapporteres til markedet.
FAZIT
19.02.2022 kl 00:51 3447

Hei Capital.
Ser du skriver floskelen om at penger overføres fra de utålmodige til de tålmodige.
Gjelder det også for oss som har tradet oss ned? Og de som kjøpte på 44? 51? Og idag sitter stuck?
Spiller det noen rolle at selskapet faktisk må bevise? Etablere kontrakter, ikke bare loi's?
Kan du sette opp et regnestykke som forteller at selskapets verdi er høyere enndagens kurs?
På forhånd takk.

(Ja, jeg er aksjonær. Med aktiv nedsnitting,- inngang 18.70.)


😉
CapitaL
19.02.2022 kl 10:33 3329

Vel, for å ta det med at selskapet må bevise først.. så skrev jeg det allerede i startinnlegget.. og har gjentatt det mange ganger. Landbasert må levere!
Repsol har nå bestilt et pilotanlegg fra Vow.. et anlegg som ved suksess skal 10-dobles.. Det, i tillegg til eks Wakefield, Philip Morris, Circular carbon og Follum vil jeg påstå representerer en viss derisking av den landbaserte satsingen..

Mer eller mindre alle grønne vekstselskaper har falt det siste året, Vow er intet unntak og har blitt med ned i dragsuget. Det i tillegg til at landbasert har gått noe tregere enn de fleste forventet. Jeg også forventet noe håndfast fra f.eks ArcelorMittal i fjor.. For ikke å nevne at min skepsis til Betula slo til for fulle.
Stigende renter er som kjent negativt for vekstselskaper der inntjeningen ligger langt frem i tid, noe som gjelder de fleste ESG-selskaper. For Vow er det jo motsatt, de tjener penger i dag, og Vgm vil få inntekter så fort Follum er oppe og står. Det er jo hovedsakelig Aftersales som har blitt rammet av pandemien, og det er da virkelig ikke selskapets skyld, en pandemi som forøvrig er på hell..

At penger overføres fra de utålmodige til de tålmodige er noe jeg har erfart selv.. mange ganger faktisk. Her er eksempler på selskaper jeg solgte ut alt for tidlig :
Marine Harvest, Norbit, Flng, Salme.. Disse selskapene har gått fra 50 -200 % etter at jeg solgte meg ut... Man kan si at teften min har vært bedre enn tålmodigheten ;)

Jeg har full tilgang til alle DNBs analyser.. De har i sitt bear-case scenario en fair value på Cruise på 14 kroner.. Dvs setter man verdien av landbasert til null kroner, totalt verdiløst eller whatever, så har man allikevel en worst-case value inkl Vgm på 15,4 kroner. Bull-case er satt til 62 kroner..

Rent bortsett fra at 2022, gitt visibiliteten pr i dag og i hht konsensus vil medføre en dobling av inntektene til omkring en mrd, er mitt syn at dette året vil synliggjøre oppsiden til landbasert. Tror man derimot at landbasert vil fortsette å skuffe, da er det vel liten grunn til å eie aksjer i Vow.

Nå kommer det ferske tall på bordet førstkommende onsdag, det gir et bedre tallgrunnlag for et regnestykke.. Den ferskeste analysen av Vow har visstnok en TP på 33 kr.
oivindl
19.02.2022 kl 15:54 3177

"Jeg også forventet noe håndfast fra f.eks ArcelorMittal i fjor.. For ikke å nevne at min skepsis til Betula slo til for fulle."

Skepsis er nyttig, det fører ofte til ny kunnskap, da man gjerne ønsker å verifisere påstander eller informasjon som presenteres.

Også når det gjaldt ArcelorMittal var det all grunn til skepsis. Ikke til selskapet eller avtalen i seg selv, men til alt som ble presentert av forventninger og spådommer (nærmest fremstilt som fakta), i tilknytnin til den, først og fremst her på forumet.

CapitaL
20.02.2022 kl 09:04 2985

Liten vits med et diskusjonsforum hvis alle bare skal uttrykke skepsis til det andre skriver og aldri komme med egne synspunkter, tanker om utviklingen fremover osv..... Å trekke ut enkeltsetninger fra innlegg og kverulere dem i hjel.. Det er lite givende for de fleste vil jeg tro.

Når jeg ser på listen over det Vow har oppnådd innen landbasert i løpet av 2 år med pandemi, er jeg i grunnen ganske imponert. Vow har mange baller i luften og at de vil lykkes med å fange mange av de.. ja det tror jeg.
oivindl
20.02.2022 kl 09:31 2964

"For ikke å nevne at min skepsis til Betula slo til for fulle."

Hva er det som gjør at din skepsis kan trekkes frem som noe du tydeligvis er fornøyd med, mens andres skepsis kun er kverulering?

Hvorfor kan man ikke kommentere andres overoptimistiske forventninger, når det finnes mye informasjon som burde tilsi at man burde være skeptisk?

Hvorfor er det galt å underbygge sine innlegg med sitater, men å slenge ut beskyldninger uten noe som helst begrunnelse er helt greit?

Hvorfor tåler man ikke enkle spørsmål knyttet til egne påstander uten å føle seg tråkket på tærne?

Mye av det som ble påstått å være kverulering det siste halvannet året, har vist seg å være høyst relevant, og har slått til i minst like stor grad som din skepsis.

"Liten vits med et diskusjonsforum hvis alle bare skal uttrykke skepsis til det andre skriver"

Er ikke nettopp det en vesentlig del av forumet da?
Presentere en oppfatning og få den brynt mot andres oppfatninger. Uten å bli fornærmet eller ty til skjellsord og personkarakteristikker?
Redigert 20.02.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
anca
20.02.2022 kl 14:06 2809

OVM har økt med 43K på 3 dager....og har plassert seg nå på topp 18.
Record
20.02.2022 kl 16:16 2697

Jepp, med 10 %
Venter bare på en større aktør på banen , kanskje en av de største kundene .