Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

168% oppside i VOW .. Triggerne for å komme dit.

CapitaL
VOW 25.09.2021 kl 12:04 273685

Kursen på Vow-aksjen er halvert på 6 mnd.. SP1 markets, Nordea og DNB har nylig kommet med grundige, ferske analyser der de laveste TP ligger på ca 40 kr.

Årsaken til det store avviket fra kurs (27kr) til disse kursmålene skyldes trolig en kombinasjon av flere ting. Et svakt H1, mye grunnet pandemiens negative virkning på Cruise og Aftersales, et uheldig utspill vedr formuesskatt og trolig også forventninger om noen store håndfaste avtaler innen landbasert som foreløpig ikke har blitt oppfylt.. Landbasert hadde en backlog på 87 mill etter første halvår...

Triggerne kan listes opp slik:

Oppsving innen Cruise nå som pandemien ebber ut.

Høymargin Aftersales kommer i gang igjen med stadig flere cruiseskip på vannet.

Ordreinnganger på landbasert, bl.a
200 mill+ fra Follum.

Betula melder om at finansiering er på plass, hvilket betyr ytterligere en ordre på 200 mill+

Noe mer håndfast fra avtalene med store aktører, ikke minst ArcelorMittal og biogassanlegget i Luxembourg.

Melding om flere spinoffs, eks tror DNB Markets på Green fuels eller jordendringsmidler.. her menes vel produksjon av biokull ala Wakefield?

Ytterligere kontrakter innen cruise.
Ytterligere avtaler innen landbasert.


Det er 3 måneder igjen av året og 40 kr innen den tid er slett ikke usannsynlig etter min mening, men det betinger at opp til flere av triggerne slår til;)


EDIT: Endret oppside i aksjen basert på ferskeste kursmål 50 kr...
Redigert 25.03.2023 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
CapitaL
09.02.2022 kl 22:36 5129

hatitchi skrev Pyrum?
Pyrum driver ikke med biokull til metallurgisk industri? Ser ikke noe om det på hjemmesiden deres iallfall.

Ser at Pyrum har en teknologi de kaller thermolysis.. som også kan brukes til å hente ut Carbon Black fra dekk.. At gjenvinning av dekk vil skyte fart i årene som kommer er Pyrum tydeligvis enige i ;):

- The disposal of rubber and plastic waste will be of considerable importance in the coming years, as the disposal methods used up to now have been very harmful to the environment. For example, the disposal of used tires in cement plants is to be banned until 2025. In addition, tire manufacturers like Michelin have the goal of producing a large proportion of tires from recycled raw materials in the future.

Leste et sted at det kastes 2 mrd dekk i året.. det skulle bety at det er nok til alle.
Hammers
09.02.2022 kl 22:39 5181

Kjempemessig research, Nicko......hvis det stemmer.
Outokumpu Oy passer veldig godt inn i den NORDISKE sammenhengen som Badin tidligere har snakket VARMT om!

Eller ligger det også andre godbiter "på vent" i bakgrunnen.
Jeg har ikke pratet så mye om dem, men det kommer etter hvert.
Må bare først kjøpe litt mer fra roboten.
CapitaL
09.02.2022 kl 22:46 5181

Interessant, de er innenfor kundegruppen til Vow/Vgm.. men jeg tror ikke det er selskapet Vow har Letter of Intent med.. det er jo sannsynligvis en produsent av aluminium, noe jeg ikke tror Outokumpu driver med?
Hammers
09.02.2022 kl 22:55 5142

Enig ang Aluminium. Har selv hatt den samme tanken.
Hvem vet; kanskje dette er en NY kanin som spretter opp fra intet?

De store og seriøse selskapene har klare og heftige kuttmål til året 2030.
Dvs at de løpsskoene Henrik Badin har snakket om må komme på i en farlig fart.
2030 ligger mindre enn 8 år unna. I industriell sammenheng er ikke dette noen tid i det hele tatt!

Nå er det plutselig MANGE ulike selskaper som SAMTIDIG får det skikkelig travelt med å komme i gang.
Slikt skaper gjerne kraftig prispress! Det har vi allerede sett i div sammenhenger ila 2021. UTROLIG prisoppgang.

VOW/VGM gir de selskaper som i dag opplever de prisene jeg tenker på en god vaksine mot "penger ut av vinduet"!
Redigert 09.02.2022 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2022 kl 00:24 5125

Hvor langt ned lar du aksjen gå før du kjøper mer av roboten? Jeg har kjøpsordre på lav 16. Jeg synes det er tegn som potensielt kan snu trenden rett i underkant av det.
Redigert 10.02.2022 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
Karbon
10.02.2022 kl 07:43 4977

Veldig interessant dette at Badin i det siste har begynt å dele informasjon om Outokumpu, som Nikco12 har sett. Det kan tyde på at Badin har vært i samtaler med representanter fra selskapet. Jeg har kikket litt på Outokumpu, og det er helt klart et selskap som kan tenkes å benytte seg av teknologi fra Vow. Det er muligheter både for bruk av biokull, biogassanlegg, eller begge deler, slik Arcelor Mittal har planer om.

I utgangspunktet er det ikke så viktig hvem den ikke navngitte partneren er, men "gravingen" etter potensielle kandidater gir oss mye ny kunnskap. Når vi begynner å lete etter potensielle kandidater, så får vi også et innblikk i det enorme potensialet for Vow i årene framover.

Metallurgisk industri MÅ foreta seg noe i forhold til co2-utslippene, og det begynner å haste for ikke å sakke akterut i den prosessen. Det blir nemlig fort veldig dyrt å la være;

1. Co2-avgiftene øker dramatisk.
2. Kundene velger bort aktører som ikke foretar seg de nødvendige tiltak i forhold til co2-reduksjon.
Redigert 10.02.2022 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
FAZIT
10.02.2022 kl 16:24 4630

Den latterlige og åpenbare kursmanipulasjonen som pågår nå,- kan den være lovlig?
Før robothandelen brøt ut ble jo dette forsøkt noen ganger. Jeg gjorde det selv, men fikk etter meget kort tid korreks og advarsel fra OB.
Bør man varsle, eller er OB klar over dette?
CapitaL
10.02.2022 kl 18:20 4640

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Lykke til med å time bunnen.. Så vidt jeg kan se av chartet er det støtte på 17,50, 14,ish og 12 kr.. uten at jeg har noen tro på at aksjen skal ned dit.
Hvorfor skal det ta tid å få denne opp over 30 kr? Synsing uten begrunnelser er null verdt;)
Single Malt
10.02.2022 kl 19:17 4595

Tiltredes, men det er andre scenario og, kikket såvidt, MCAD er i ferd med å bryte opp. Samme med SO, Det KAN være tidlig signal om begynnelsen på et trendskifte, men ingenting er sikkert på børs :-)
YNWA250505
10.02.2022 kl 20:46 4559

En eneste liten feil eller utsettelse i VOW eller VGM vil gruse kursen. Det skjedde akkurat i Quantafuel. Et selskap deres Jesus Hammers her inne har lagt for hat og baisser hver dag. Ikke i dag da kursen gikk 10%. Lykke til i VOW
Slettet bruker
10.02.2022 kl 21:11 4569

Kommer jo litt an på hvor mange bein en har å stå på. Står en på 5-6 bein så kan en lett hvile en eller to litt.
Hammers
10.02.2022 kl 21:18 4592

Hvorfor skal kursen gruses pga en eventuell liten utsettelse?

Vet du hva det nå koster selskapene (de som er avhengige av VOW/VGM's teknologi) å slippe ut CO2. NEPPE.
Prisene har vært "sky rocketing" fra inngangen av 2021 og har i perioden steget med ca 200%.

Prisen på biokarbon (som erstatter fossilt kull og "motvirker" CO2) har nok gjort det samme........uten at jeg har sett den grafen.
For VGM blir regnestykkene da langt bedre enn det som tidligere er publisert - og DET kunne jo ta pusten fra en.
____________________________

Jeg hater ikke QFUEL selv om jeg i lengre tid har advart mot selskapet som ikke har levert annet enn brutte løfter + en skvett olje i 3 små glass + har smeltet om 200 tonn plast de siste 2 ukene. Jeg sier derfor som Alexander Miller - forvaltningsdirektøren i Odin forvaltning - som svarer på et spm i dagen utgave av E24 ang selskaper man bør passe seg for.

"Har du noen eksempler på slike selskaper (som innebærer SKYHØY risiko)?
- På stående fot tenker jeg på Quantafuel, et selskap som ikke har hatt noe særlig å vise til".

Så enig, så enig. Et selskap der teknologien ikke fungerer og som ikke har noe som helst å vise til.
Redigert 10.02.2022 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.02.2022 kl 23:01 4526

Vow kan ikke sammenlignes med Quantafuel.. Vow har smekkfulle ordrebøker, ordrer de vil tjene penger på.. og teknologi som er vel utprøvd.

Hadde jeg hatt aksjer i Quantafuel ville jeg solgt alt og satset midlene på noe annet med lavere risiko og større oppside. Fordi.. hva skal stoppe Qfuel fra å falle videre nå? Det er vel spørsmålet dagens aksjonærer der bør stille seg... Det samme spørsmålet stilte jeg meg selv når jeg satt i Aow da Scotwind feilet. Jeg kastet kortene, tok tapet og har ikke angret på det akkurat.. Dagens oppgang i Qfuel vil neppe vare og sannsynligheten for at det nå er slutt på negative meldinger derifra er vel heller liten?

Ellers er jeg nok ikke alene om å være lei av alt fokuset på Hammers på Vow-trådene.. det blir mye støy og lite sak ut av det.
Slettet bruker
12.02.2022 kl 22:26 3937

Du kan da ikke sammenligne quanta med aow. Scotwind er overdramatisert .
CapitaL
13.02.2022 kl 10:26 3795

Jeg har ikke sammenlignet de to selskapene.. men jeg kan godt gjøre det;)

Begge selskapene er høyrisiko, de tjener ikke penger og Risk/Reward ved å eie disse aksjene er heller ikke spesielt god... Dessuten, å kimse av resultatet av Scotwind, som ville medført kursoppgang og mulighet for Aow til å kjøre en emi på 7-8 kr, ja det viser bare din manglende forståelse for aksjemarkedet..
CapitaL
13.02.2022 kl 10:54 3807

Ad Carbon Black og Etels oppkjøp av Murfitts:

- The company has been developing proprietary pyrolysis technology. This technology will help promote sustainability initiatives of the tyre industry by replacing one of major raw materials of tyres, carbon black, with a recycled product.

With its UK-wide collection and processing infrastructure in place, Murfitts has the ability to supply the consistent feedstock necessary for commercial-scale pyrolysis. Bringing the company into the ETEL group will enable Murfitts to invest in accelerating the development of this process and scale up the operations.


Oppkjøpet gjør altså Murfitts i stand til å aksellerere satsingen på gjenvinning av Carbon Black.. Noe som selvsagt vil komme deres leverandør av pyrolyseutstyr til gode..

https://www.tyreandrubberrecycling.com/latest-news/posts/2021/december/etel-buys-murfitts-group/
nolast
13.02.2022 kl 11:24 6389

Flott artikkel! Bra jobba.
Da får vi håpe at Vow står først i køen på å levere utstyr. 50 mil dekk er et bra råvare volum å putte inn i en pyrolyse fabrikk.
YNWA250505
13.02.2022 kl 13:28 6295

Du fortsetter dritten din mot Quantafuel og hausser opp VOW som du har gjort siden kursen var 100% høyere. Du snakker om skvett olje og vil ikke fortelle at de har kjørt 6 store lastebiler fulle av olje dom de får godt betalt for. Du sier teknologien ikke fungerer og det er rett og slett ren løgn. Den fungerer som bare det. Quantafuel er snart oppe og går igjen etter en bitteliten feil på ett kammer og ikke teknologien. At du fortsetter å spre løgn er pinlig. At du fortsetter å skryte av at du gjettet riktig med tanke på kursen I Quantafuel når du har totalt driti deg ut i VOW er i beste fall patetisk. Fortsett du inne på Quantafuel trådene så fortsetter jeg dritten her inne på VOW.
Karbon
13.02.2022 kl 13:41 6309

Nolast:

Vow står ikke bare først i køen, det er kun Vow det er snakk om her. Det er Vow som har levert teknologien til Murfitts Industries, og som det er vist til tidligere her, så har de oppnådd Proof of Concept, og er nå klare for kommersialisering av teknologien for dette store markedet.

Jeg blir ikke overrasket dersom det i løpet av året kommer bestilling av teknologi fra Vow for store kommersielle anlegg for resirkulering av bildekk for carbon black.
Hammers
13.02.2022 kl 14:46 6265

Enig ang hva Karbon sier om Murfitts! VOW har nå arbeidet tett med selskapet i et par år.
KUN et spørsmål om tid før en større ordre komme fra den kanten.

Hvorfor?
Rett og slett fordi de store aktørene nå MÅ få fart på pedalene mtp investeringstakten.
De fleste har kraftige delmål for utslippskutt allerede i 2030. Vi snakker KUN 8 år fram i tid.

DESSUTEN: EU's pris for utslipp har skutt i været som aldri tidligere.
Fra VOW ved Q3/20 ga et inntjeningsanslag for ulike mengder produsert biokull (biokarbon) har utslippsprisen steget med hele 230%.
Slikt svir noe så innmari for utslipperne og senere forbrukerne. En av årsakene til at vi merker kraftige økninger rundt om?

Da er det en MINST 110% logisk tanke at det stoffet som hindrer dem i å få denne utgiften har steget noe tilsvarende i verdi (uten at jeg har sett eksakte tall for prisen for biokarbon). Tenk hvis prisen på biokarbon OGSÅ har > 3-doblet seg i perioden - slik utslippsprisen har.
En spennende tanke.

Folk kan snakke om flere enkeltselskaper som er driveren for VOWs kommende inntjeningsvekst.
For min del er den DESIDERT største driveren dette med prisen på Co2 utslipp OG at 2030 nærmer seg for hver eneste dag som går.
Prisen for utslipp er en KOLLEKTIV driver uten å tenke på enkeltselskaper. Det vil etter hvert komme et RUSH innen landlig aktivitet!
Redigert 13.02.2022 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
nolast
13.02.2022 kl 15:53 6199

Må bare lime inn oversettelsen av en liten del av Murfitts artikkelen. Dette er viktig!!

Selskapet har utviklet proprietær pyrolyseteknologi. Denne teknologien vil bidra til å fremme bærekraftinitiativer i dekkindustrien ved å erstatte en av de viktigste råvarene for dekk , kullsvart , med et resirkulert produkt.
Med sin britiske innsamlings- og prosesseringsinfrastruktur på plass, har Murfitts evnen til å levere det konsistente råstoffet som er nødvendig for pyrolyse i kommersiell skala. Å bringe selskapet inn i ETEL-gruppen vil gjøre det mulig for Murfitts å investere i å akselerere utviklingen av denne prosessen og skalere opp operasjonene.
Mark Murfitt, grunnlegger av Murfitts Industries , . Jeg ønsket å samarbeide med et selskap som har full forståelse for dekkindustrien og som virkelig kan bidra til å fortsette å utvikle virksomheten vår, spesielt når det gjelder å skalere opp pyrolyseprogrammet. Vi ser allerede veldig lovende resultater på dette området som vil være en game changer når det gjelder å redusere avfall og gjenvinne enda mer verdifullt råmateriale.»
Slettet bruker
13.02.2022 kl 19:38 6034

Skjønner! Vi kan altså vente mye fakta basert kvalitets info fra deg.
CapitaL
14.02.2022 kl 14:29 5539

Når Norges største meglerhus har nedsablet kursmålet til Vow, ( Dnb har redusert fra 39 - 25 og ned til 21 kr) grunnet svakere vekst enn forventet innen landbasert har jeg funnet det nødvendig å se på Vow med nye øyne for å finne ut om DNB har gode nok argumenter.
Jeg har kommet fram til følgende :

- Pandemien er i ferd med å ebbe ut.. Det betyr økt cruiseaktivitet, noe som er spesielt viktig for inntektene til Aftersales. Dette kan bare gå oppover det neste året!

Ved Dnbs nedjusteringer var kronargumentet lav ordreinngang innen landbasert.. Hva har skjedd siden da?

- Først ordren fra Repsol om levering av Pilotanlegg, som selvsagt er av stor betydning. Deretter kom Letter of Intent med en Global aktør innen ikke-jernholdige metaller i størrelsesorden 5x Follum. Den kom faktisk dagen etter Dnbs siste nedgradering av kursmålet... Nå kan man selvsagt argumentere med at en Loi ikke er noen ordre, men det er sagt at denne aktøren har et uttalt mål de skal oppnå til 2025.. Det er bare tiden og veien dit, og det er Vow som har seilt opp som det eneste realistiske alternativet dersom denne aktøren skal nå målet sitt. Her er det overveiende sannsynlig med endelig avtale i løpet av året!

- Prisen på klimakvoter er i ferd med å gå i taket.. Etterspørselen etter Vows teknologi vil drives videre av kvoteprisen! Her kan man følge prisen :
https://ember-climate.org/data/carbon-price-viewer/

- Murfitts er kjøpt opp, som tidligere opplyst på tråden, noe som trolig vil øke satsningen på gjenvinning av Carbon Black med hjelp av Vows teknologi.. her kan man trolig forvente flere ordre etterhvert.

- I tillegg ser man at hele organisasjonen styrkes med stadig nye utlyste stillinger.. Det skjer jo selvsagt ikke uten grunn.

- Vi kan også forvente flere ordrer i år, både små og store, bla innen sterilisering av matprodukter osv da selskapet har mange jern i ilden..

- Vow har avtaler og samarbeid med flere store aktører.. her vil jeg vise til siste presentasjon fra Vow. Det har også vært nevnt en aktør innen sementindustri..
Flere av disse vil trolig, i likhet med Repsol, materialiseres etter hvert.

Kursen på aksjen har trendet nedover en god stund.. for meg er uansett de viktigste grafene å følge med på disse:
Kvoteprisen
Ordrereserven til Vow.. både på land og til vanns, den har trendet oppover i årevis.. hvorfor skal det stoppe nå? Eller sagt på en annen måte.. det grønne skiftet må avlyses for at det skal skje;)


Min konklusjon er at DNB nok bommer med sitt kursmål.. Kursmålet er på 12 mndr sikt.

Det baserer jeg på det ovennevnte, og jeg antar jo at flere av disse potensielle ordrene innen landbasert, som det har vært jobbet med i kanskje et år eller mer, vil bli realisert. Jeg tror at de økte kvoteprisene vil få fart i sakene og at det faktisk vil resultere i en ketchupeffekt i Vows ordrebøker..
oivindl
14.02.2022 kl 14:38 5526

"det er Vow som har seilt opp som det eneste realistiske alternativet dersom denne aktøren skal nå målet sitt."

Er det uttalt fra selskapene selv, eller en antagelse basert på tilgjengelig info?
Det finnes vel konkurrenter også i dette markedet.
CapitaL
14.02.2022 kl 14:59 5498

Nei, så vidt meg bekjent er Vow førstemann ut.. det er ingen andre aktører som tilbyr biokull i denne skalaen.. ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det. Jeg er for lengst forsynt av dine evinnelige kveruleringer!

Når denne aktøren da har inngått samarbeid med Vow for å erstatte 50.000 tonn fossilt kull med biokull i 2025 sier det seg selv at det ikke vil komme ruslende en konkurrent ut av det blå og ta den kaka.. det er nemlig mye som skal på plass.. bl.a en feedstock som skal omgjøres til biokull.. nødvendige offentlige tillatelser osv..
oivindl
14.02.2022 kl 15:47 5466

"ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det."

Nå ser du bare på nicket og går rett i fistel.
Spørsmålet var vel enkelt nok?
oivindl
14.02.2022 kl 15:59 5477

"ønsker du å kverulere på dette får du jaggu meg hoste opp et navn på konkurrenten og sannsynliggjøre det"

Om dette er en konkurrent vet jeg ikke, men de driver tydeligvis i samme bransje:
"SUNDERLAND / LONDON / OSLO – 1st February 2022 – Plans to construct a world-leading recycling plant that will put the North East at the forefront of sustainable tyre recycling have been greenlit."

oivindl
14.02.2022 kl 17:55 5353

Litt mer informasjon:

"Plans for a £100m tyre recycling plant at the Port of Sunderland, which could create up to 100 jobs, have been backed by the council.
Norwegian green energy company Wastefront AS, which is backed by energy giant Vitol, is behind plans to create the 'UK's greenest tyre recycling plant'."

https://www.insidermedia.com/news/north-east/green-light-for-100m-tyre-recycling-plant
CapitaL
14.02.2022 kl 18:37 5307

Du er veldig flink til å fylle Vowtråder med meningsløse innlegg.. er det for å sabotere trådene du gjør det?

Her er forøvrig info av litt mer nytteverdi for de som er genuint interessert i selskapet.

- Clean tech-selskapet Vow leverer klimaløsninger innen cruise- og pyrolysevirksomhet. På tross av pandemi og stillstand i cruisebransjen, har aktiviteten for Vow i cruiseindustrien vært rekordhøy.

- Vi har hatt all-time-high ordreinngang. Fra 2021 til 2022 har ordreinngangen økt med 50 prosent og vi har nesten 600 millioner i ordreinngang i cruiseprosjekter i 2022. Tenk deg det – i en industri som har vært delvis stengt ned, sier Badin i intervjuet.

I fjor sommer spant de ut Vow Green Metals som et eget børsnotert selskap. Med økte gasspriser og høye klimautslipp knyttet til tradisjonell metallurgi, vil Vow og Vow Green Metals gjennom sine biokarbonløsninger bidra til å avkarbonisere metallurgiindustrien.

Hør Badin fortelle mer om avkarbonisering, metallurgisatsingen og det sterke fundamentet innen cruiseindustrien sammen med analytiker Gard Aarvik og Matilda Karlsson.

https://www.paretosec.no/pareto-tv/vow-full-gass-innen-metallurgi-pareto-securities-power-renewable-energy-conference-2022
oivindl
14.02.2022 kl 18:46 5299

Jeg stilte deg et veldig enkelt spørsmål.
I tillegg har jeg svart på ditt spørsmål.
Noe man gjerne gjør på et diskusjonsforum.

Forøvrig har mange av de spørsmålene og kommentarene jeg postet for et års tid siden, vist seg å være høyst relevante.
Den gang som nå, var det enkelte som mislikte det sterkt.
En viss lærdom bør det være mulig å trekke ut av det.
CapitaL
14.02.2022 kl 19:07 5273

Hva et anlegg for resirkulering av dekk har med biokullproduksjon til metallurgisk industri å gjøre vet ikke jeg.. Kaller du det å sannsynliggjøre en reell konkurrent til Vow og deres Loi med denne globale aktøren som skal erstatte 50.000 tonn fossilt kull i 2025?
Dette viser jo bare at du kun er ute etter å lage støy på tråden. At du spør av interesse tror jeg ikke et sekund på!
nolast
14.02.2022 kl 19:08 5300

Jo, Vow har konkurrenter. Vastefront as som du fant har store planer i Uk. Men med litt undersøkelse er det lett å avdekke at de foreløpig ikke
har noe annet enn planer. De har ikke satt teknologien i drift. De har ikke inntekter. Litt penger på bok som høyst sannsynlig er oppbrukt pr dags dato.
Industri og arbeidsplasser bygges ikke på 14 dager selv ikke på børs. Vow bygger stein på stein og resultatene vil komme sakte men sikkert. Uten at de må ut å hente kapital slik som mange av "konkurrentene må" . Oivindl , jeg kan ikke fatte at du gidder. Du har fått rett i at Vow skulle ned, kos deg med den!
Norgestein
14.02.2022 kl 19:26 5265

I tillegg, har Murfitts Industries disse prosess anlegg, som har ikke noe å gjøre med Sunderland.
<< At our tyre processing sites in Lakenheath, Peterborough, Dunbar (Scotland), Wednesbury, Oldbury, Breighton we repurpose over 20 million post-consumer tyres every year.>>.
Murfitts Industries har samarbeidet med VOW (Etia) siden 2016, og Henrik Badin har nettopp snakket om dette samarbeidet på Pareto’s Power & Renewable Conference 2022, som tyder på noe konkret skal skje nok snart.
Det er faktisk bra at Westfront har plann å bygge ett lignende prosess anlegg på Sunderland, det vil nok akselerere plann til Murfitts Industries på en positive måte.
Hammers
14.02.2022 kl 22:17 5103

Fin YouTube link du viser til.

- Verdt å merke seg et ganske tidlig utsagn fra Badin. I 2022 jobber vi med en ordreinngang på 600 mill innen Cruise Projects.
- Altså installeringer av renseutstyr i nybygg + retrofits (ettermonteringer i eldre skip).
- Dette segmentet hadde i 2021 en EBITDA-margin på ca 26-27%.

At Aftersales endelig ser ut til å komme tilbake er svært oppmuntrende.
Aftersales som tidligere har stått for 1/3 av totalresultatet, men som har ligget nede de siste par årene.

At det også kommer en kraftig vekst i landbasert er BANKERS.....basert på de kontraktene man fikk i Q4/21.
Skal skrive mer om dette nærmere presentasjonen av Q4.
Redigert 14.02.2022 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
oivindl
15.02.2022 kl 06:34 5003

"Industri og arbeidsplasser bygges ikke på 14 dager selv ikke på børs."

Der er vi helt på linje, men dessverre fullstendig i utakt med mye av det som har vært presentert her det siste halvannet året. Som et lite eksempel skrevet om Q1 2021:
"Fra og med dette kvartalet vil både cruise og land etter alle solemerker vise solide driftsoverskudd."
Nå gikk det vel ikke slik.

"Du har fått rett i at Vow skulle ned, kos deg med den!"
Hadde jeg hatt rett i det, kunne jeg selvfølgelig skrytt på meg noen blinkskudd og innertiere. Men jeg har aldri påstått av VOW skulle ned, heller aldri skrevet noe negativt om selskapet.
Men jeg har forsøkt å presentere en smule realisme i all euforien. Da tenker jeg på luftige kursmål, fabrikker som skulle poppe opp, en pluss en er mer enn to, feiltolking av kilder mm.
Det har åpenbart vært på sin plass, men ikke spesielt populært.
Redigert 15.02.2022 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Record
15.02.2022 kl 10:36 4865

Spennende tiderfremover "robust & ready" kan matrealiseres ganske raskt fremover .
Er spessielt imponert over konseptet til denne nye kunden som har avtale om fem ganger volumet til VGM (første trinn) ,der tror jeg at lokasjon på faciliteten er vel så viktig som hvem kunden er .
VOW / VGM ender jo opp som en leverandør av energi , denne energien lages av søppel i forskjellige fraksjoner ,dette vil jo gi synergier hele veien på linje med Scanship konseptet , la det ta litt tid for at det er i gang men jeg er overrasket om ikke børskursen er 3 sifferet foran komma innen året utgang .
anca
15.02.2022 kl 15:50 4749

Det er lenge siden jeg har sjekket shareholders på Vows hjemmesiden, men her har vi fått inn en ny privat investor på topp 20 med 500K.

https://www.vowasa.com/investor
Redigert 15.02.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Karbon
15.02.2022 kl 15:55 4751

Stemmer det anca. Det er ingen ringere enn Finnmarks rikeste mann.
nolast
16.02.2022 kl 07:39 4517

Noen som har Pareto sin analyse?
CapitaL
16.02.2022 kl 08:46 4435

Har Pareto kommet med en oppdatering siden denne fra november?

-Meglerhuset Pareto Securities mener at nedgangen på 35 prosent i Vow de seneste tre månedene er overdrevet og gjentar kjøpsanbefaling på selskapet.

Det fremkommer av en analyse publisert onsdag, hvor meglerhuset setter kursmål på selskapet til 39 kroner pr aksje.

Vow er satt for solid vekst dette tiåret drevet av sterk etterspørsel i kjernecruise- og landbaserte segmenter, mener Pareto. "Våre nye forventninger reflekterer likevel en betydelig reduksjon fra tidligere estimater for bedre å reflektere ordreboken og de langvarige prosessene i nye grønne markeder", skrives det.

Paretos kursmål på Vow reflekterer om lag 35,4 kroner pr aksje i fair value og om lag 3,4 kroner pr aksje gjennom eierskap i Vow Green Metals.
theblueone
16.02.2022 kl 08:56 4446

Hvilken onsdag??
Record
16.02.2022 kl 09:07 4442

Fra Extrainvestor i går : VOW: Pareto kutter til NOK 33 (39), gjentar kjøp.

Har ikke tilgang til hele analysen .
CapitaL
16.02.2022 kl 09:10 4453

Ok, takk:)

Vil tippe at essensen er den samme som hos DNB, at landbasert må levere og at de tar ned verdien av Vows andel av VGM etter den siste tids kursfall der.

Forøvrig er oppsiden i følge Paretos kursmål temmelig nøyaktig lik overskriften;)
Redigert 16.02.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
CapitaL
18.02.2022 kl 13:58 4040

Decarbonise or die, world’s biggest investor warns business chiefs

One of the world’s most powerful investors is again urging that chief executives rapidly and boldly embrace the green economy or be swept aside by a wave of faster, smarter competitors.

-The next 1000 unicorns won’t be search engines or social media companies, they’ll be sustainable, scalable innovators – startups that help the world decarbonise

Ordene tilhører Larry Fink, CEO Blackrock...
For egen del vil jeg legge til at jeg skulle nesten tro han hadde Vow i tankene når han skrev det siste der ;)

Jeg tenkte å fylle på litt flere aksjer.. Det er jo gi bort priser mtp landbasert nå. Men, blir det invasjon av Ukraina tror jeg ALT kan rase både 15 og 20 prosent, om ikke mer... kanskje lurt å se det an litt?