Kina kjøper seg inn i Nel konkurrent.

Slettet bruker
NEL 25.10.2018 kl 15:59 3711

Kinesiske investorer har i disse dager Kjøpt seg inn H2 MOBILITY, som også består av Franske Air Liquide som av mange blir ansett som hydrogenselskapet NELs største konkurrent. Er dette begynnelsen på slutten?
Redigert 19.01.2021 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2018 kl 16:04 3652

Vi kan hoppas men man vet inte med nel. De har opererat med negativa marginer i åratal og ledelsen vet inte vad capex är.

I praktiken borde de varit i konkurs för längesen, men på nåt sätt hankar de sig fram.
Slettet bruker
25.10.2018 kl 16:05 3639

New news tomorrow in the Q3 ! Everybody attents will be a surprice ...
Slettet bruker
25.10.2018 kl 16:10 3595


Olje og Energi

Opprett ny tråd
Kinesere kjøper seg i Nel kunde:H2 Mobilty
Mr James Bond
NEL
Kinesere kjøper seg inn hos NEL kunde H2 Mobilty. YES!! Dette er kanonbra nyheter. Det er troligens hot stuff mere på gang i Asia. Løkke og Simonsen har vært i Asia i svært mange dager nå. Løkke der nede med H2 business over en uke? Yes!

Takk til den utrettelige Mr James Bond for informasjonen.
Slettet bruker
25.10.2018 kl 16:17 3526

Rally in S&P 500 !
Rolfbruun
25.10.2018 kl 16:41 3371

Presist innlegg, men hvorfor slik negativ spinn?
H2 Mobility har handlet hos NEL og det er dermed ikke feil å kalle dem en kunde (ref. JB´s i overkant glade budskap). Videre vet vi at en av partnerne i konglomeratet er Air Liquide som kan betraktes som en konkurrent av NEL (ref. Gunnars i overkant negative budskap). At Air Liquide er en partner i H2M og H2M har handlet/handler med NEL gjør bare hele caset mer interessant, etter min mening.

Er dette begynnelsen på slutten?
Det er vel heller begynnelsen på begynnelsen? Poenget her er at penger strømmer i økende grad til megatrenden og "vi" er godt plassert i denne. Det vil vi nyte godt av både direkte og indirekte over tid. Dog, ingen tror vel at NEL skal lande 100% av de muligheter og prosjekter som finnes?
Kanskje tanken til trådstarter er at om noen få kinesere investerer i noen andre enn NEL, så betyr det at at NEL vil dø hen? Dersom det er tilfellet så faller det vel på sin egen urimelighet.

Lykke til
Slettet bruker
25.10.2018 kl 17:09 3217

Dette er selvfølgelig bare for å sette ting i perspektiv. Kan umulig skade å få inn litt motvekt mot alle fantasifulle kommentarer som blir presentert som fakta. Denne, som jeg vet du fikk med deg, ble i går presentert som en kjempenyhet for Nel, når det egentlig er det stikk motsatte. Bevist fordreining av fakta eller bare elendig forståelse av det skrevne ord og tingenes virkelige tilstand? Noen burde skamme seg. Hilsen en som tar det å bli kalt klovn av menigheten som et større og større kompliment.
Rolfbruun
25.10.2018 kl 17:19 3178

Jeg forstår at du gjør dette for å sette ting i perspektiv og håper du finner en måte å gjøre det på som ikke tar deg til samme nivå. Igjen - hovedinnlegget her er presist og flott, men med en unødvendig negativ spinn etter min mening. Jeg har en utfordring med å se folk "arrestere" andre når de ikke er bedre selv, og det er dit du har vært på vei. Det er mange oppegående mennesker som titter innom her - ha respekt for det :)

(jeg har manne-influensa og har tent et lys til minne om meg selv her)
Slettet bruker
25.10.2018 kl 17:23 3154

Flott at Nel klatret så høyt opp idag. Meget høy omsetning lover godt for alle stayere i morgen,
Redigert 25.10.2018 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Rolfbruun
25.10.2018 kl 17:32 3100

Klikker "like" på den JB. Siden "jeg har deg" her, så vil jeg spørre deg også om ikke du kan roe ned overskrifter/innlegg litt. Være mer presis i forhold til gamle nyheter og denslags :) Når det er sagt så setter jeg pris på mye av det du kommer med, på lik linje med mange andre.
kentove
25.10.2018 kl 22:13 2873

enig, blir litt vel mye til tider..... men takk for mye nyttig info, selv om enkelte tråder kunne vært unngått
Slettet bruker
25.10.2018 kl 23:04 2769

Det dere kaller nyttig informasjon, har gang etter gang vist seg som reneste sludder, Jeg begynner virkelig å undre om dere er et gjeng som samarbeider om å hausse, eller om flertallet av dere rett og slett ikke har peiling. Dere jubler for Nel og gnåler om Kina kontrakter til milliarder. Når Nels argeste konkurrent får investorer fra Kina, ja, da jubler dere sannelig for det også, og framstiller det som gigantiske greier for Nel. Dere jubler for El-bilens død p.g.a. et ønske fra en bilprodusent. Er det et Tysk tidsskrift som omtaler Nel, og anbefaler kjøp om aksjen faller, så oversetter dere det med at hele Tyskland investerer i Nel. Du verden for en gjeng. Må gjerne kalle det nyttig informasjon. Idiotisk viss vass for å prøve å tjene noen kroner på trading er vel mer korrekt. Dere kan lure hele folket litt av tiden, Dere kan lure deler av folket hele tiden. Men dere kan ikke lure hele folket hele tiden.
OZZY
25.10.2018 kl 23:12 2725

solgte litt Nel idag og kjøpte litt Rec. Fremtiden vil vise om det var smart eller skikkelig teit. Har fortsatt mye Nel. .
JosefK
25.10.2018 kl 23:25 2649


Det er uansett ikke opp til deg å vurdere om det er sludder. Nå har du bidratt til sludderet med denne frekkasen av en tråd.
Slettet bruker
25.10.2018 kl 23:37 2593

Ja du får juble du og over at Nels største konkurrent har sikret seg fotfeste i Kina. Fakta er nøyaktig som beskrevet. Air Liquide tror jeg ikke du har hørt om engang. Nel har nemlig ingen konkurrenter i følge deg om jeg husker rett.
Rolfbruun
25.10.2018 kl 23:56 2510

Gunnar: Air Liquide fikk sitt fotfeste i Kina tilbake i 1916 de....så her tar du strengt tatt en 102 år gammel nyhet og presenterer det som noe nytt :) Du gjør deg selv til en av de aller siste som burde korrigere eller irritere deg over "i overkant positive" innlegg. Igjen så er ikke Air Liquide det samme som H2Mobility.

Go hard - go long
Slettet bruker
26.10.2018 kl 00:03 2490

Du hadde muligheten til å korrigere dumskapen i går, fordi du viste hva som var fakta. I stedet lot du meg tro at det var som det sto, en kunde av Nel og kremgode Nel nyheter. Jeg hadde mine mistanker, men måtte jo sjekke. Beklager Rolf. Der mistet du min respekt. Og jo, Air Liquide er en del H2Mobility. Med mindre du har funnet opp noen nye regler.
Rolfbruun
26.10.2018 kl 00:29 2422

Det er ikke mulig eller interessant for meg å skulle korrigere alt som jeg mener er dumskap her inne min venn. Hadde alle vært like presis som deg (ref. heading/hovedinnlegg) her, så hadde forumet vært et bedre sted.

(edit: selv om jeg finner siste del av heading/hovedinnlegg feilaktig og unødvendig)
Redigert 26.10.2018 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
JosefK
26.10.2018 kl 06:04 2267


Nå har Nel gjennom gamle H2 Logic Air Liquide som partner Copenhagen Hydrogen Network AS. Så det skulle bare mangle at jeg ikke vet om AL.

Faktisk er de også partnere gjennom H2 Mobility Europe, så her er det mange som møter seg selv i døra.

Inklusive deg, Gønners.
Monty
26.10.2018 kl 06:07 2259

Nei
IvailoKirov
26.10.2018 kl 07:13 2099

Det skal bli interessant å høre hva de sier på Q-pres den 01.11.18.
For NEL er ikke tallene så viktige nå - men hva de sier om markedssituasjonen og mulighetene samt eventuelle partnerskap er interessant å høre mer om.
Skal de ha muligheter til å bli en av de store er de avhengige av å være med når markedet starter. Det starter NÅ.
Det er jo interessant å høre hvorfor ledere i selskapet velger å bruke mye tid i Asia. Dersom de ikke klarer å lande avtaler på disse turene så er det ikke så imponerende. Klarer de å inngå partner skap og "lage" muligheter for inntekter fremover så er det veldig interessant.
Skal også bli interessant å høre hva som kommer ut at de andre "messene" de er med på for øyeblikket - spesielt i Tyskland.
Vurderer å reise inn på Hotel Continental for å høre hva de sier og prøve å tolke hva de "egentlig" sier.

Spennende tider er det i alle fall.