5pg - investor call on Wednesday 29th

trani
FIVEPG 27.09.2021 kl 11:00 20022

COPENHAGEN, September 24, 2021: 5th Planet Games A/S (OMX: 5PG) invites
shareholders and other stakeholders to join an investor call on Wednesday 29th

September at 10:00 CET (Moved from Tuesday 28th September).

The investor call will be hosted by 5th Planet Games' new interim CEO Mark

Stanger.

The investor call can be accessed live at:

https://www.5thplanetgames.com/investors/presentations/
scorn
21.10.2021 kl 12:24 1045

Mammaen din koster 65 øre.

Hvorfor kommenterer dere fortsatt på tråder under tickeren "FIVEPG" som ikke har vært i bruk på lang tid? Korrekt ticker er "5PG".
Redigert 21.10.2021 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
trani
21.10.2021 kl 11:50 1079

Jalla melding.
Denne skal ned til 65øre.
infrarød
21.10.2021 kl 09:19 1145

Noen som har fått med seg dagens melding. Kursen reagerte ikke mye på denne meldingen
Dollargrisen
20.10.2021 kl 22:44 1238

Det foreligger vel ikke en konkret plan for børsnotering i USA? Det kan selvfølgelig komme, men ikke noe en bør sitte og vente på rundt neste sving. Kopierer teksten under fra et innlegg på side 4 i tråden, kommunikasjon med CEO:

- If you search for the 5th planet on the Nordnet app, they will also appear on the OTC market, but the same news as on the Oslo Stock Exchange and with a price of 0.1150 dollars about 99 øre. Do you plan to go into American stock marked?
«We are currently evaluating how we can make 5PG stock more visible and accessible in the US as we believe we will be telling an increasingly exciting story in the coming months, and it’s a story that should resonate with US investors.»
superfire99
20.10.2021 kl 22:35 1250

Noen som har peiling på når 5th planet games aksjen er tilgjengelig på børsen i USA?
MikroRoland
19.10.2021 kl 16:16 1347

Snakebite slippes på torsdag, sjekk 5pg ticker
OTE
19.10.2021 kl 10:39 1401

Det er flere andre som har flyttet over til ny tråd i hvert fall. Men igjen, tråden ble opprettet på oppfordring, og er det ikke interesse er det en ærlig sak.
Redigert 19.10.2021 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Julstein
19.10.2021 kl 09:32 1460

Hvorfor er dato kvartals rapport fjernet ??
Noe på gang her ?
lofric
16.10.2021 kl 21:59 2044

Mente....lite interesse for innlegg for tiden...aksjonærer er gått lei eller mistet tronen...
Noe er det iallefall...Flere har vel også vinterferie og er vel på hytten eller i syden...😁
lofric
16.10.2021 kl 13:46 2134

Jeg anbefaler at vi beholder denne tråden
Jeg synest det er lite interesse for innlegg på før tiden....er folk gått lei...mistet troen....
OTE
11.10.2021 kl 18:16 2587

5th Planet Games er etter fusjonen med Skybound et helt nytt selskap med ny ledelse, masse tilgjengelig IP, penger i banken og spennede fremtidsutsikter. Kanskje greit med en ny hovedtråd i den forbindelse med en mer beskrivende tittel og riktig ticker - 5PG.

Opprettet ny tråd her: https://finansavisen.no/forum/thread/141125/view

Er det interesser lar jeg den bli, hvis ikke sletter jeg den
Redigert 12.10.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
MikroRoland
11.10.2021 kl 17:20 2625

Vil noen starte ny tråd under 5PG?
Struts
11.10.2021 kl 15:38 2684

Enig. En av to (?) grunner ønsket ny (seriøs) trådstarter. Nåværende har intet (konstruktivt) å bidra med, og IC forrige måned er om ikke gammelt nytt, så i det minste for alle formål "water under the bridge". Men for all del, har selv ikke noe kunnskap om selskapet å strø om meg med, så følger med på det forum tilgjengelig. Og føler det har gitt meg mye lærdom (om både det ene og det andre)!
Redigert 11.10.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2021 kl 15:25 2703

Svada. De får fler Warrants/ aksjer jo høyere verdi selskapet får. Jo høyere verdi jo bedre for dem altså.
trani
11.10.2021 kl 10:42 2800

Er nok bare til å selge her...
Skybound tilfører nok ikke noe verdier til dagens aksjonærer, før dem har sikret seg flere aksjer..
forvandler
11.10.2021 kl 09:42 2841

Litt forenklet, men allikevel:
Hvis et selskap som Skybound (etablert og lønnsomt i en spennende bransje) tilbyr deg følgende: vi har en plan og investerer 10 millioner dollar i 5PG. Vi kommer raskt til å gjennomføre noen grep slik at cashflow blir positiv i selskapet slik at vår investering ikke brenner opp på ulønnsomme prosjekt. Således vil alle de 10 millionene dollarene kunne brukes til lønnsomme investeringer i nye prosjekter. Vi har erfaring, har gjort dette før og vet hva som skal til. Så til tilbudet: DU KAN FÅ VÆRE MED i forholdet 1:1. Selskapet har nemlig en kontantbeholdning som tilsvarer selskapsverdien og hvis du kjøper aksjer for 1 kr så har vi tilsvarende verdi på konto i selskapet. Du får altså 1 kr for hver kr, kan sitte stille og la oss forvalte din kr. Vi har ikke investert våre 10 millioner dollar for moro skyld, men får å øke verdien av disse. Og du kan få være med på akkurat samme vilkår som vi fikk. Det er i prinsippet dette som skjer på dagens aksjekurs og da burde flere kjenne sin besøkelsestid. Når selskap børsnoteres betaler du ved emisjon som regel en brutal overpris og gründerne får cashet litt ut. I caset 5PG betaler du ved aksjekjøp på dagens nivåer ingen overpris og du eier i et selskap som har finansiell kontroll (har kostnadsdekning) samtidig som det har konkrete vekstplaner i en meget spennende bransje. Sånne muligheter vil hvermansen ikke få ofte. Her gjelder det å kjenne sin besøkelsestid før vi ser kurser på helt andre nivåer enn dagens.
Redigert 11.10.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2021 kl 21:31 2969

Ja, det har gjort en veldig kalkulert handel, og vi blir nok å se stødige publiseringsavtaler fremfor langtidsproduksjoner av spill med usikker inntektsgrunnlag. Mindre gambling på å lage spillene selv og mer produktlanseringsfokus. Nesten 100 % sikkert er det at de blir å fortsette med det de er gode på, og det har tross alt skapt de selv profitt i lang tid.
lofric
10.10.2021 kl 20:42 3008

Bra skrevet...la oss ja is i magen og se...til over nyttår..
forvandler
10.10.2021 kl 20:25 3033

Ja, bra beskrevet - tror du er spot on.
Isåfall tror jeg vi øvrige aksjonærer har gode tider fremfor oss.
Skybound har på en måte betalt "lite eller ingenting" for aksjene: de "eier" jo selv nesten 2/3 av pengene de ga for selskapet gjennom eierandelen. I tillegg var det vel på oppkjøpstidspunktet en 20-40 millioner i frie midler i 5PG hvorav på en måte 2/3 nå er Skybounds. Litt forenklet sagt fikk de eiersitsen sin "gratis". Dette er nok flinke folk som ikke leker butikk. Det så vi på hvordan de umiddelbart tok tak i og stengte av tapsslukene. Vil tro de har en like konkret plan vedrørende tiltak fremover. Tror på god utvikling i denne, men det vil ta litt tid. Risiko og nedside er på det nærmeste borte.
Slettet bruker
10.10.2021 kl 18:27 3084

Hvis man tolker det skybound sa, var det at de ønsket samme strategi for 5PG som de bruker i sitt eget selskap. Den strategien handler om å finne gode spillprodusenter, som de som laget before your eyes, og publisere spillet for dem ute på markedet, og gjøre spillet deres mulig å få på andre plattformer og i fysisk format, samt markedsføre spillene. De lager ikke spillene, men publiserer dem. Dette er et stort marked for dem i statene, men de dekker ikke grunnen i Europa / Norden. De ønsket en fot i denne regionen og derfor falt valget på 5pg. Ikke så dumt valg når det var ekstremt få prosjekter, og de få dem hadde (Lego og tintin) var det ingen problem å kansellere. De har et tomt lerret og kan fortsette i den samme strategien de allerede har opparbeidet seg, uten å måtte ta noen hensyn til pågående prosjekter. For dette er et børsnotert selskap som 5PG perfekt. Hvorfor de valgte 5PG er altså ganske innlysende. Stort sett det eneste selskapet som har så lite for dem selv akkurat nå at sjybound kan gjøre som de vil. Hvis ikke de gjorde det ville 5PG uansett vært bankerott innen kort tid.
Struts
10.10.2021 kl 15:31 3153

Ikke jeg. Men det er fristende å tenke i de baner alle investorer har.
lofric
10.10.2021 kl 14:43 3187

Høres litt merkelig ut..
Hva vil Skybound egentlig med 5pg..
Kan noen fortelle meg det..
Slettet bruker
10.10.2021 kl 13:21 3226

Skybound XPO 29 oktober. Da er det annonsert mer info om Skybound sine lego-bøker og lego-universet de skal lage for dem. Nå har de nettopp kansellert lego-spillet til 5PG. Men det er interessant å følge med dette da de enda holder døren på gløtt angående 5PG + Lego i fremtiden.
Redigert 10.10.2021 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
lofric
08.10.2021 kl 22:46 3449

Jeg har ikke tenkt å selge....enda...men 4-5 kr... Neppe...
infrarød
08.10.2021 kl 21:25 3499

slapp helt av folkens. 4.5kr kommer om ikke så lenge. Ikke selg. Ha tålmodighet
lofric
08.10.2021 kl 12:59 3652

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor kjøpet til økonomidir på 900.000 aksjer ikke ble kursdrivende...
Hadde det vært Spetalen som hadde kjøpt hadde kurs flydd opp.
God helg.
trani
07.10.2021 kl 12:57 3847

Hvordan det går her?
Vandringen ned til 60øre tok vist meget langt tid her..!
Piggvar 2
07.10.2021 kl 12:47 3865

Det er ikke mulig å gi en presis beskrivelse av hvordan en oppkjøpsprosess skal foregå fordi
ingen oppkjøpsprosesser er like

Når det kommer til markedsføringsdelen skal man i dette steget distribuere
informasjonsmemorandumet, lage utkast til kjøps- eller salgsavtaler og kontakte potensielle
kjøpere. Et kritisk punkt i dette steget er i det selskapet slipper noen inn i sitt datarom. Med
datarommet menes det idet en potensiell kjøper eller selger får tilgang til informasjon som
ikke er offentlig. Dersom det her kommer opp negativ informasjon som kjøper eller selger
ikke var klar over fra før, kan dette være med på å senke salgsprisen.

Det tredje steget er budgivningen der man vurderer og prioriterer de mottatte indikative
budene før man vurderer salgsprosessen videre. Man inviterer et begrenset antall budgivere
videre til presentasjon av ledelsen og datarommet. Videre distribuerer man ytterligere relevant
informasjon og fastsetter deadline for endelig bud. Det siste steget i prosessen er
forhandlinger og sluttføring. Her velger selgeren det beste budet for eksklusive forhandlinger
for så å fremforhandle kjøps-/salgsavtale. De avsluttende trinnene i prosessen er sluttføring og
eventuell endelig due diligence før man tilslutt har oppgjør og overdragelse av aksjer. For
selgeren er det viktig å tenke på at det er han som fritt frem skal velge hvem man vil kontakte,
hvor mye informasjon de ønsker å gi ut og hvilket bud man til slutt vil akseptere. Selgeren har
også hele tiden muligheten til å endre prosessen etter hva som er hensiktsmessig for han.

Vet ikke om det ledelsen har vært i samtaler med andre selskaper , men det som vi vet er at samtalene med Skybound har pågått svært lenge.
De har blitt enige og nå får vi bare vente hva som skjer videre. !!

Nå har CEO svart kort og greit om et oppkjøp , der hadde et kort og kontant svar et NEI.
Hvor mye man skal legge i det får være opptil hver enkelt.

Struts
07.10.2021 kl 11:58 3909

Tror ikke du er alene om å gruble. Og svarene er det vel bare Skybound som kan gi oss etter hvert. At de har en strategi bak investeringen betviles vel ikke, og at de forhåpentligvis/antagelig er bedre på å selge produkter enn tidligere ledelse. Det at Berlin-kontoret ble lagt ned mer eller mindre den dagen børsmeldingen kom (28.09.21) i form av "immediate closure" betviler jeg i hvert fall ikke. Man kan si mye om amerikanere (og de fleste av oss), men de er relativt kjappe på avtrekkeren når de først setter i gang. Det skal de ha - og håper vel som de fleste av oss aksjonærer på et positivt "sig av meldinger" fremover!
Redigert 07.10.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
forvandler
07.10.2021 kl 11:36 3929

Utvikling av egne spill: tja - ville de da lagt ned avdelingen i Berlin? Kan selvfølgelig utvikle eksternt under ledelse av egne ressurser, men det er kanskje ikke der 5PG er sterkest besatt.
Oppkjøp: ja - hvorfor sitter de ellers med 60-70-80 millioner i cash. Grepene gjort nå tetter sluket og sikrer cashflow fra drift. Får slutt på at stadig nye penger går i det svarte hullet. Jeg vil tro strategien på kjøpet av majoriteten i 5PG i all hovedsak er todelt:
1) bruke 5PG som distributør i Europa. Av egne (Skybound) produkter, allerede eksisterende 5PG produkter og nye produkter som kjøpes av spillutviklere. Vil tro det finnes enormt med spill å kjøpe, og at utfordringen er å nå markedet (selge disse). Her tilfører Skybound kompetanse og tyngde.
2) oppkjøp av selskaper i Europa hvor selskapenes produkter tilføres 5PG i Europa og Skybound forøvrig.
Da må Skybound ha tro på store forretningsmessige muligheter i Europa og at de som stor og erfaren eier skal klare å dra veksler på disse.
= vi kan vente oss et sig av meldinger om oppkjøp litt ala PlayMagnus og Kahoot.
Redigert 07.10.2021 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
slipp
06.10.2021 kl 16:38 4103

Jeg ser kun 2 muligheter. 1) Utvikling av og for Europa. 2) Oppkjøp.
forvandler
06.10.2021 kl 16:20 4118

Grubler litt, men finner ikke svaret: Hvorfor kjøpte Skybound majoriteten i 5PG?
Hva er verdien i selskapet? Det var ikke de nye spillene som vi øvrige aksjonærer ventet på ala Vikings og Lego - det første Skybound gjorde var å ta ned de ballene.
Det var ikke teamet i Berlin som teoretisk sett hadde en verdi i form at etablert kompetanse. Hva var det da?
Har 5PG noen spesiell teknologi? Ingen patenter og immaterielle eiendeler av stor verdi som jeg kjenner til.
Ingen fyrer av 60-90 millioner uten en plan. De har vært gjennom skuffer og skap og vurdert det hele. Hva har de egentlig kjøpt? Setter pris på ærlige meninger og synspunkt. Svarene vil gi oss en pekepinn på hva vi kan forvente fremover.
MikroRoland
06.10.2021 kl 12:59 4211

Ser at kursen selges og kjøpes for et kurs høyere enn oppgitt kurs, vil det si at noe roboter styrer prisen? Eller noe form for større kjøp skjer?
lofric
05.10.2021 kl 21:32 4344

Det blir spennende mnd fremover...Jeg tror nok de venter med gladnyheter før julen nærmer seg..og kanskje ikke da heller. Men de kommer.. 😁😁😁
slipp
05.10.2021 kl 16:12 4479

Min innvestering i 5.PG handler om lek. Jeg er amatørr, men min tante sa at jeg ville tjene 40 millioner i slutten av mitt liv, men jeg ville tape det halve. ;-) Nå begynner jeg å bli gammel og allt det andre hun spådde har gått inn så derfor.
Piggvar 2
05.10.2021 kl 15:14 4515

Blir nok stille en god stund her nå......før det evt. braker løs for alvor......