Supramax går nok en gang igjennom 37000$ taket

noprofit
JIN 28.09.2021 kl 14:33 2887

Opp 0,3% og er nå 37.102
Muffe
28.09.2021 kl 15:06 2838

Good shit!! :)
mithra
28.09.2021 kl 18:22 2617

Med dagens rater har Jinhui en cashflow pr måned som akkurat tilsvarer kjøpsprisen for Belcargo.
Det betyr at de har finansiell kapasitet til å utvide flåten ytterligere.
Gogl sa på Pareto konferansen at de vurderte å selge noen av sine eldste skip. Belship har jo allerede begynt å selge ut sine eldste.
Skulle de finne at 17 mill pluss er i høyeste laget, med dagens usikkerhet knyttet til kinesisk økonomi, har de i det minste veldig god utbyttekapasitet.
hofa
28.09.2021 kl 18:39 2569

Det harmonerer jo ikke rigtig med kursudviklngen.
Slettet bruker
28.09.2021 kl 18:55 2528

Har ment at kursen ville ligge i intervallet 15-20 i tiden frem til q3-rapporten. FA-artikkelen for noen uker siden gjorde at kursen brått gikk til 18 uten at alle som var happy med exit på 15+ kom seg ut med det samme. Og så fikk vi Evergrande-nedgangen forrige mandag hvoretter kursen har gått som en jojo. Videre kursutvikling i det korte bildet er enda vanskeligere enn vanlig å spå, synes jeg. Verken JIN eller de andre bulkaksjene har reagert noe særlig på de økte ratene i det siste. Dette skyldes kanskje delvis makrostøy av ulik art. Hvis ratene holder seg noenlunde bør imidlertid kursen gå en del mot q3-rapporten på forventninger.
Slettet bruker
28.09.2021 kl 19:59 2454

Noen har solgt seg ned regner jeg med siste 2-4 børsdager.
Usa leverer pluss på alle bulkselskaper i kveld også for 3 børsdag på rad..
Når nedsalget er over kommer den som en kule da den henger etter her.
Uansett kan de komme melding om høyere skipspriser og bedre inntjening,vet ikke hva som guides men guides sikkert med lavere rater enn siste måned.


Muffe
28.09.2021 kl 20:58 2375

09,08 kom de med en Positive profit alert. De snudde inntjening fra minis til pluss. Skylden lå på de stadig økende frakt rater.
Har ikke ratene nesten kun steget fra den gang?
Slettet bruker
28.09.2021 kl 21:12 2345

Helt riktig at ratene har steget og er vel i snitt 32 000 usd for q3.
Jin Har falt 10% siste 3 børsdager,mens dry bulk i usa har steget 8% siste 3 dager.
Håper det snur i morgen,selgerne har solgt på og sikkert tatt gevinst.
Muffe
28.09.2021 kl 21:49 2250

Tendenser til litt rykk oppover mot slutten i dag. Nedsalget er avlyst, og kursen er klar for å reflektere inntjening;)
Muffe
29.09.2021 kl 15:16 2022

Hold meg fast!!!
Supramax-ratene stiger 0,2 prosent til 37.169 dollar.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/09/29/7744745/de-hoyeste-ratene-siden-2008
Redigert 29.09.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
29.09.2021 kl 17:19 1914

Har tatt plass, lykke til alle sammen !


...China seeks to quell power crunch fears, as coal prices soar, winter nears...

https://www.reuters.com/world/china/china-seeks-calm-power-supply-fears-crunch-bites-2021-09-29/



...senior officials face mounting pressure from alarmed citizens to ramp up coal imports thick and fast in order to keep lights on, factories open and even water supplies flowing...

https://www.hellenicshippingnews.com/china-energy-crunch-triggers-alarm-pleas-for-more-coal/



China’s energy crisis has sent shipping costs spiraling as the Asian country snaps up coal to keep powering its economy this winter.

https://www.bloombergquint.com/business/china-s-coal-frenzy-has-commodity-freight-zooming-higher
Redigert 30.09.2021 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
mithra
07.10.2021 kl 17:07 1561

De valgte altså å kjøpe nok et skip. Denne gang et fra 2007 som de betaler ca usd 15,8 mill for
. Det betales altså med ca en måned cashflow.

Da har Jinhui siden mars i år kjøpt 6 skip - uten å ta opp en eneste dollar i nye lån.

Disse seks skipene alene vil i november i år, kunne tjene inn et nettoresultat på vel usd 4 mill pr måned. Kontantstrømmen blir isåfall omlag usd 4,4 mill pr måned.
For hele flåten kan inntjeningen bli usd 16 mill og kontantstrømmen 17,6 mill.

Ser ut som om Q4 blir ganske bra for Jinhui.
Balansen pr 31.12 2021 blir veldig sterk - og mye,mye sterkere enn noen av de øvrige bulkskipene som er notert på Oslo Børs
Slettet bruker
07.10.2021 kl 18:41 1456

Du mener inntjening pr mnd 16 mill usd vel.
Og kontantstrøm 17,6 mill pr mnd.
Og cashflow på 50 mill usd pluss for q3?
Da tjener de inn hele mc på 3 kvartaler og er gjeldfri.
Det er som noen sier om markedet holder koken i 2 år denne skal til himmels.
Redigert 07.10.2021 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
SuMay
07.10.2021 kl 19:40 1380

Så en podcast med Hannisdal i går. Han solgte sine gogl aksjer på 100$ i følge ham selv. Han forventet vel og muligens cape ned i 10.000$ kjapt et sted i Q1 for at deretter skal ta seg kraftig opp igjen. Ingen vet men Hannis har tatt rett og feil før. JIN bryr han seg lite om, han og flere meglere. Det er vel slik med JIN og shipping generelt at det kan være brutalt, tipper han og flere andre han brent seg der. Skjønner ikke helt hva markedet priser inn, generelt har Bulk gått som et eiffeltårn fra februar til nå. Men håper på kursendring snart, lite som tilsier noe annet men det er ofte sånn - når alle vil noe skal noe så skjer det ikke 💫
Natt1369
07.10.2021 kl 21:15 1264

Om cape skulle gå betydelig ned i q1, så er ratene for supramax mye mer stabil, og det ligger nok an til gode overskudd i samtlige kvartal fram mot minimum 2024! 🤘🎉😎
Money talks, når utbyttene bare vokser framover, vil oppgangen være uunngåelig, og da er det kun fantasien som setter begrensninger! 😅