Havi
Havi stiger solid for tiden. Tydelig at endel vil inn i offshore/shipping.
Redigert 14.05.2022 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
oppturen
09.11.2021 kl 09:22
2947
drekkapilsen skrev De har jo snart ikke båter igjen, hva skal de tjene penger på?
De har ytterligere 5 som ligger i opplag, kontantstrømmen derfra er ihvertfalll ikke noe å leve av 😂
Møre75
09.11.2021 kl 10:09
2990
De som er i opplag er bare å få vekk .
Men skulle likt å hvist hvem som står bak det nedsalget hele tiden
Men skulle likt å hvist hvem som står bak det nedsalget hele tiden
oppturen
09.11.2021 kl 13:40
2977
Den som ble solgt lå i opplag ifølge Q2 rapporten.
De som selger har trolig lest regnskaps rapportene….
De som selger har trolig lest regnskaps rapportene….
Redigert 09.11.2021 kl 13:41
Blir spennende å se Q3 rapporten. Er enig at det er dårlig trøkk i aksjen akkurat nå, men har trua på at det kan bli en opptur her på sikt. Ting er ikke gjort over natten etter en pandemi som fortsatt ikke er ferdig. Samme gjelder Nas, en Haug med gode nyheter men det tar ikke flatt av der heller, en liten korona fis nå så rakner alt .
Håper de får solgt båtene de har i opplag å får inn noen gode kontrakter🚀 virker som kursen har satt seg fast på 4,80-5,10 kr går verken opp eller ned.
Håper de får solgt båtene de har i opplag å får inn noen gode kontrakter🚀 virker som kursen har satt seg fast på 4,80-5,10 kr går verken opp eller ned.
Noen som vet hvor mange frie aksjer som er i selskapet ?
Møre75
10.11.2021 kl 13:54
2789
Det må no vel gå Ann å finne ut av , men i dag som i går så skal det dukkes opp å ned med 20 øre
Møre75
11.11.2021 kl 12:11
2738
No gikk de litt feil vei , men er vel bare roboten som kjøper med seg sjøl
Ja bare å holde fortet å ikke fore dyre🚀 💪🏼
Møre75
13.11.2021 kl 06:31
2507
Vi får satse på at q3 kan gi oss ett lite oppsving no ,
Ser ut som de øverste på listene sitter pent i ro, å de må jo være ett bra tegn
Ser ut som de øverste på listene sitter pent i ro, å de må jo være ett bra tegn
Møre75
16.11.2021 kl 19:42
2235
Går alltid opp igjen til 5 kr på slutten .. litt rart hvis noen gidder intra dag shorting på så tynn omsetning
Myra2
16.11.2021 kl 21:17
2206
Satser på att omsetning kommer tilbake snart,burde vel stått i 8/9 kr
Stille før stormen😁 tjener havila penger så tjener vi penger👍 Sånn som jeg har lest og forstått det, er det godt betalte kontrakter. Prisen på oljen er høy samt at det blir ikke slutt på å hente ut den i vår levealder. Tror nok havila har en plan å en visjon for fremtiden er også lite frie aksjer som er et pluss. At ting tar tid etter en sånn pandemi er ikke rart å det er mulig vi må ha litt is i magen her før det blir gull. Så lenge q rapportene viser positive tall er jeg fornøyd .
La den roboten styre på, eller han de kjøpe å selle til seg selv👍 Jeg benytter lav kurs til å kjøpe mer.
La den roboten styre på, eller han de kjøpe å selle til seg selv👍 Jeg benytter lav kurs til å kjøpe mer.
Møre75
17.11.2021 kl 10:55
3940
Kommer ett bra q3 så vil nok roboten streve litt med å holde igjen , å det kan fort bli dyrt å løpe etter for dem som vil inn
tervi
18.11.2021 kl 10:15
3842
siste dag før kvartal resultat, Forventes fortsatt bedring og nedbetaling av gjeld.
Ingen hensikt å selge da.
Ingen hensikt å selge da.
Møre75
18.11.2021 kl 10:46
3926
Sto bom stille i sta med noen å 20 øre på spread, kjøpte bare 100 stk får å få opp kursen å da vokna roboten gitt .. 🤣🤣
Haha😂 staser på at havila kan stå for julegavene neste år🎅🏼🚀
Myra2
18.11.2021 kl 20:13
3856
Satser på litt fart som vi hadde for noen uker siden,er jo priset som en pølsebod no
Møre75
19.11.2021 kl 08:29
3818
Ja da var det fint driv , i mellom tia har det kommet en ny lang kontrakt pluss 1 båt har blitt solgt ..Så burde jo har rykket litt opp igjen
Møre75
19.11.2021 kl 09:09
3853
thypoon skrev Hvor er resultatet?
Ett sopass stort firma burde ha dett klart før åpning
Møre75
19.11.2021 kl 09:48
3810
Sende dem like godt en epost om dem sender ut q3 på formiddagen eller om dem drøyer til etter stenge tia
Hadde vært Nice å få sett q3 rapporten tidlig i dag. Kommer den etter børsen er stengt samt at den leverer gode tall kan det føre til et bra røkk på mandagen👍 kan fort poppe opp nye kontrakter her også mot nyåret og salg av flere skip.
Brixer
19.11.2021 kl 12:20
3729
Q1 kom 13:48 CEST
Q2 kom 14:31 CEST
Så jeg tror de vil prøve å få den ut før close.i dag også.
Q2 kom 14:31 CEST
Så jeg tror de vil prøve å få den ut før close.i dag også.
oppturen
19.11.2021 kl 15:31
3645
Hurra ! ? ( hvor var verdiene ? Kurs 10 eller er nermere 0,10 mer realistisk) for hver krone som blir tjent er her 2 kroner å betale på gammel gjeld.
Ondi05
19.11.2021 kl 15:44
3631
Da er det slutt på drømmeriene i Havila. 2 kroner neste stopp. Der hører den hjemme. Det rare er at Sævik-familien blir bare rikere og rikere? 😉
oppturen
19.11.2021 kl 17:12
3649
Havila holding står seg godt, de børsnoterte og solgte 50% av Havila shipping på riktig tid. Nå ekspanderer og satser de gjennom Fjord1 og Havila Kystruten.
Havila Shipping blir drevet videre for å gi kapital tilbake til kreditorene samt verdien av å beholde arbeidsplassene og kompetansen.
Etter restruktureringen som kommer i 2024 kan Havila Holding få mulighet til å utvikle Havila Shipping til noe attraktivt for investorene, men før den tid er det banker og långivere som skal ha sitt.
Havila Shipping blir drevet videre for å gi kapital tilbake til kreditorene samt verdien av å beholde arbeidsplassene og kompetansen.
Etter restruktureringen som kommer i 2024 kan Havila Holding få mulighet til å utvikle Havila Shipping til noe attraktivt for investorene, men før den tid er det banker og långivere som skal ha sitt.
Ondi05
19.11.2021 kl 17:25
3625
Enkelt og godt sammendrag av ståda. Før 2024 er det umulog å vite hva en aksje i Havila egentlig er verdt. Ingen vet det.
Under den ekstreme oppgangen tidligere i høst prøvde jeg på beskjedent haussevis å få traderne over i Eidesvik, som iallefall har mer kjøtt på beinet. Det gikk dårlig. Krysser nå fingrene for et lignende run der. Ett par tre gode kontraktsmeldinger gjør susen. Havila er kjørt. Kjøp Eiof!
Under den ekstreme oppgangen tidligere i høst prøvde jeg på beskjedent haussevis å få traderne over i Eidesvik, som iallefall har mer kjøtt på beinet. Det gikk dårlig. Krysser nå fingrene for et lignende run der. Ett par tre gode kontraktsmeldinger gjør susen. Havila er kjørt. Kjøp Eiof!
Gullhaugen
19.11.2021 kl 17:55
3585
Hmmm 2 kr?? Den burde vel vært minus 10? Verdier minus gjeld = pr aksje?? I tillegg så taper de penger på driften. aksjen er verd 0
Redigert 19.11.2021 kl 19:10
InFusa
21.11.2021 kl 01:59
3140
Selskapet gjør sitt beste for å overleve. Og jeg mener at de gjør alt for at det skal gå bra. Resultatene var ikke som forventet men det går fremover og det er et positivt tegn!
Føler det er mye negativitet i dette innlegget. Jeg er fortsatt bullish når det kommer til HAVI. Bare trist at folk blir skremt så lett!
Føler det er mye negativitet i dette innlegget. Jeg er fortsatt bullish når det kommer til HAVI. Bare trist at folk blir skremt så lett!
Tugapower
21.11.2021 kl 10:40
3117
Havila tapte nesten en fjerdedel i verdi på én dag.
Selskapet rapporteres urealisert tap. Havila taper verdi i et estimert voksende marked.
Havila rapporterer ingen outlook for de neste kvartalene.
Det er skummelt og lit trist! Men, hei!! Der er bare penger!!!
Selskapet rapporteres urealisert tap. Havila taper verdi i et estimert voksende marked.
Havila rapporterer ingen outlook for de neste kvartalene.
Det er skummelt og lit trist! Men, hei!! Der er bare penger!!!
InFusa
21.11.2021 kl 11:57
3080
Etter dippen på fredag, med veldig lavt volum som ble solgt ned. Så ser jeg ingen bekymring ved å kjøpe nye aksjer på mandag. Verdien på aksjekursen er for lav, selv med gjeld. De er i god drift og nye kontrakter kommer!
Tror på grønn mandag!
Tror på grønn mandag!
Redigert 21.11.2021 kl 11:58
Ondi05
21.11.2021 kl 12:44
3088
Fikk du ikke med deg at de taper penger? Vet du at gjelden er linket opp til hvert enkelt fartøy med utsikter for massiv utvanning? Det kan være en oppside på lang sikt, men den er iallefall ikke proposjonal med risikoen. Slutt å hausse noe du åpenbart ikke skjønner så mye av. Det kan føre andre amatøren inn på samme blindvei.
For de som ønsker eksponering mot denne type risiko/oppside, så er Eiof et mye bedre valg. Eiof er heller ikke risikofri, bare så det er nevnt. Den er bare mye lavere.
For de som ønsker eksponering mot denne type risiko/oppside, så er Eiof et mye bedre valg. Eiof er heller ikke risikofri, bare så det er nevnt. Den er bare mye lavere.
InFusa
21.11.2021 kl 14:19
3172
Oppside på langsiktig tjener man ved å komme inn i aksjen tidlig og billig. Alle aksjer har risiko. Og den aksjen du reklamerer for "eiof" hvorfor skal du i det hele tatt anbefale den aksjen her inne? Eier du aksjer der? Hvilket poeng ville du oppnå ved å nevne den tickern?
Det er synlig at mange her inne er bearish. Veldig rart at de som er her inne slenger ned sin egen aksje? Eller har du kanskje ikke aksjer i HAVI, men vil bare slenge på de?
Det er synlig at mange her inne er bearish. Veldig rart at de som er her inne slenger ned sin egen aksje? Eller har du kanskje ikke aksjer i HAVI, men vil bare slenge på de?
InFusa
21.11.2021 kl 14:55
3344
Ps, Ondi05. Gikk gjennom profilen din nå og det virker som du er veldig aktiv inne på Eiof innlegg. Du har vel aksjer der?
Det forklarer hvorfor du er negativt innstilt her, men promoterer en annen aksje.
*host*
Det forklarer hvorfor du er negativt innstilt her, men promoterer en annen aksje.
*host*
Ondi05
21.11.2021 kl 14:56
3338
Jeg nevner Eiof, fordi de har vært i tilnærmet samme situasjon, men Eiog har bedre og mer diversifisert flåte, større kontantstrøm, bedre skip, bedre ledelse, bedre eiere, og sist men ikke minst: halvparten av gjelda og til langt bedre og mer oversiktlige betingelser enn Havila. Så kan du gjøre resten av hjemmeleksa selv. Nb! Har hatt noen små poster i Havila som jeg solgte med tap. Jeg ser ingen grunn til at du skal reklamere for noe her på forumet, som du ikke skjønner så mye av. Gjelda til Havila er som en Gordisk knute. Eneste som får den opp er Per Sævik, og da er det for å berike seg selv. Selg driten!