Havi
Havi stiger solid for tiden. Tydelig at endel vil inn i offshore/shipping.
Redigert 14.05.2022 kl 08:37
Du må logge inn for å svare
VIP001
19.05.2022 kl 19:09
1675
Fra på HAVI sin LinkedIn. HAVI ser positivt på fremtiden :)
Offshore Shipping Rates are on the UP.
It has been a long time in the making, but the N.Sea OSV owners are welcoming an increase in charter rates for most types of vessels.
As can be seen in this encompassing article by John Snyder of Riviera Maritime Media, European Ship Owners are enjoying increased rates for both spot and term charters.
The offshore activity levels tend to increase in the 2nd and 3rd quarters which in turn leads to increased demand and the subsequent hike in hire rates on the spot market.
The market in recent years has been over supplied with too much tonnage available which led to a lot of vessels being laid up, sold outwith the sector or offloaded for recycling.
It is early days yet but are we seeing the market balance out following a a number of years of financial pain being endured by the owners? Apparently we are.
Shipping, like any business, is subject to peaks and troughs, yet the canny owners will not over commit to new capex projects during the good times such that the free cash built is available to service requirements when the troughs present themselves.
Hopefully the entire supply chain can also benefit from these very positive market conditions as each fleet relies heavily on it's vendors and crews.
Offshore Shipping Rates are on the UP.
It has been a long time in the making, but the N.Sea OSV owners are welcoming an increase in charter rates for most types of vessels.
As can be seen in this encompassing article by John Snyder of Riviera Maritime Media, European Ship Owners are enjoying increased rates for both spot and term charters.
The offshore activity levels tend to increase in the 2nd and 3rd quarters which in turn leads to increased demand and the subsequent hike in hire rates on the spot market.
The market in recent years has been over supplied with too much tonnage available which led to a lot of vessels being laid up, sold outwith the sector or offloaded for recycling.
It is early days yet but are we seeing the market balance out following a a number of years of financial pain being endured by the owners? Apparently we are.
Shipping, like any business, is subject to peaks and troughs, yet the canny owners will not over commit to new capex projects during the good times such that the free cash built is available to service requirements when the troughs present themselves.
Hopefully the entire supply chain can also benefit from these very positive market conditions as each fleet relies heavily on it's vendors and crews.
Redigert 19.05.2022 kl 19:09
Du må logge inn for å svare
Vergil
17.05.2022 kl 07:02
2084
Har ikke helt oversikten… Har bare tatt noen kortsiktige bet i HAVI de siste årene. Stoler generelt sett ikke på supply-redere fra Vestlandet. Lykke til! Mvh
VIP001
16.05.2022 kl 22:44
2218
Er det samme som DOF? Slik jeg forstår det så er HAVI uansett sikret frem til 31.12.24. Er i tilfelle lenge til og slik markedet er nå så kan nok mye forandre seg frem til utgangen av 2024 vil jeg tro.
Redigert 16.05.2022 kl 23:08
Du må logge inn for å svare
Vergil
16.05.2022 kl 21:24
2309
Problemet med HAVI er den konvertible obligasjonen, som praktisk talt kan nulle aksjonærenes egenkapital. Den ble gjort som et desperat forsøk på å unngå konkurs. Lykke til! Mvh
Wasteland
16.05.2022 kl 13:17
2628
Bra innlegg, synes også de er rart at ikke Havi gått mer i forhold til SOFF og SIOFF. Men de ser ut å skje ting no, virker ikke som de er så mange frie aksjer på selgersiden i markedet no.
VIP001
16.05.2022 kl 13:02
2658
Føre var skrev En kjapp tredobling, ville ikke vært så dumt:)
Håper det er greit å legge ut her. Det er fra Facebook gruppen «aksjonæren». Han har daglige tekniske analyser av aksjer. Og i dag var det HAVI sin tur.
DAGENS AKSJE 16.05.2022
HAVILA SHIPPING
HAVI, på oppfordring ser vi på denne aksjen. Vi tar forbehold om tallene vi har funnet, om beregningene og vurderingene.
I dagens marked er HAVI veldig interessant, den er omtrent halvparten så stor som SIOFF og under halvparten av gjelden. Den har også ca 24 mill. Aksjer, mot antall SIOFF sine ca. 240 mill aksjer.
Så for å få sammenlignet HAVI med SIOFF, må vi gjøre et regnestykke. Det tilsier at HAVI aksjen grovt sett kan ganges med 10, for å sammenlignes med SIOFF. Altså fredagens kurs på 7,6 gir en markedsverdi på 7,6 x 24 mill aksjer, totalt ca. 180 mill. Det tilsvarer vel omtrent halvparten av verdien på ett skip. SIOFF igjen har markedsverdi på 3,7 mrd.
Da må vi se på gjelden, som er ca. 1/3 av gjelden i SIOFF, hvis jeg har funnet riktige tall her. Det igjen vil gi en merverdi på ca 50%. Totalt, gir det meg et mål på HAVI på ca kr. 7,6 x 10 = 76 + 50% ( for mindre gjeld) totalt kr. 114 målt mot SIOFF.
Bør være ganske i teressant når markedet ser dette.
Teknisk ser det slik ut.
HAVI er trygt plassert i en stigende trend, den ligger midt i og kan gå like lenge en gang til målt mot avstanden fra bunnen av trenden. I første omgang ca kr. 1,5 fra der den er nå. Alle aksjer pleier å ta en pust i bakken, ikke bli redd. Dette kommer til å gå opp, og etter min vurdering, laaangt.
Første motstand kommer på kr. 8, den tror jeg vi går rett igjennom. Så kommer det en mye sterkere motstant på kr. 10. All time high siste 5 år er ca kr. 18, som også er en kraftig motstand, men den tid, den sorg.
DAGENS AKSJE 16.05.2022
HAVILA SHIPPING
HAVI, på oppfordring ser vi på denne aksjen. Vi tar forbehold om tallene vi har funnet, om beregningene og vurderingene.
I dagens marked er HAVI veldig interessant, den er omtrent halvparten så stor som SIOFF og under halvparten av gjelden. Den har også ca 24 mill. Aksjer, mot antall SIOFF sine ca. 240 mill aksjer.
Så for å få sammenlignet HAVI med SIOFF, må vi gjøre et regnestykke. Det tilsier at HAVI aksjen grovt sett kan ganges med 10, for å sammenlignes med SIOFF. Altså fredagens kurs på 7,6 gir en markedsverdi på 7,6 x 24 mill aksjer, totalt ca. 180 mill. Det tilsvarer vel omtrent halvparten av verdien på ett skip. SIOFF igjen har markedsverdi på 3,7 mrd.
Da må vi se på gjelden, som er ca. 1/3 av gjelden i SIOFF, hvis jeg har funnet riktige tall her. Det igjen vil gi en merverdi på ca 50%. Totalt, gir det meg et mål på HAVI på ca kr. 7,6 x 10 = 76 + 50% ( for mindre gjeld) totalt kr. 114 målt mot SIOFF.
Bør være ganske i teressant når markedet ser dette.
Teknisk ser det slik ut.
HAVI er trygt plassert i en stigende trend, den ligger midt i og kan gå like lenge en gang til målt mot avstanden fra bunnen av trenden. I første omgang ca kr. 1,5 fra der den er nå. Alle aksjer pleier å ta en pust i bakken, ikke bli redd. Dette kommer til å gå opp, og etter min vurdering, laaangt.
Første motstand kommer på kr. 8, den tror jeg vi går rett igjennom. Så kommer det en mye sterkere motstant på kr. 10. All time high siste 5 år er ca kr. 18, som også er en kraftig motstand, men den tid, den sorg.
VIP001
16.05.2022 kl 12:52
2689
Nå skyter denne fart. Ifølge teknisk på «aksjonæren» i dag så er det motstand på kr. 10. Bryter den igjennom så er neste motstand på kr. 18,-
marked1
13.05.2022 kl 09:01
3083
Bull-runnet i HAVI har såvidt startet og aksjen skyter plutselig fart videre. 20% opp til 10 kroner nå.
MCAP vanvittig lavt, rundt 180 mill NOK. 20 - 30 kroner er et kurstarget man kan sikte seg inn på for HAVI.
MCAP vanvittig lavt, rundt 180 mill NOK. 20 - 30 kroner er et kurstarget man kan sikte seg inn på for HAVI.
Redigert 13.05.2022 kl 09:06
Du må logge inn for å svare
VIP001
12.05.2022 kl 17:18
3282
HAVI er priset rundt 180 mill. Den er overmoden for en reprising og HAVI kan bli en doblingskandidat innen kort tid.
Redigert 14.05.2022 kl 13:32
Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 15:34
3367
HAVI går sterkt, som forventet. Er ikke overrasket over det. Ser ut til at investorene har våknet og fått også HAVI på radaren nå.
25% opp til 10 kroner. Dit kan vi komme før vi tar helg.
25% opp til 10 kroner. Dit kan vi komme før vi tar helg.
Mr Seven
12.05.2022 kl 15:33
3371
Gøy å sitte med HAVI aksjer nå. Jeg er spent på om det dukkert opp noen "kjente" på topp 20 listen de kommende dagene. I HAVI kan man fortsatt komme på topp 20 listen for 7- 800.000 NOK. OBS: Stor utvanning frem i tid, men skipsverdiene kan få voldsom reprising nå da det er spådd en heit sommer i supply. De fleste bankene har kvittet seg med sine aksjer og det er ingen store aksjonærer igjen unntatt Havila Group og lånetakerne.
https://www.havilashipping.no/investor-relations/shareholders/
https://www.havilashipping.no/investor-relations/shareholders/
Redigert 12.05.2022 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
VIP001
12.05.2022 kl 13:32
3454
Pass på! Denne har ennå ikke gått skikkelig, men kommer garantert til å gå nordover innen kort tid. Er i samme segment og stor oppside som de andre rakettene i oljeservice. Blir spennende dager fremover :)
Redigert 12.05.2022 kl 14:17
Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 11:26
3510
8 - 10 kroner i HAVI coming up. HAVI er en aksje man skal holde til over 20 - 25 kroner. Aksjen kan gå mye på posisjonering mot Q1. Skulle selskapet overraske positivt på kvartalsfremleggelsen, noe vi har sett for de andre offshore-aksjene, da går lokket av aksjekursen og det tekniske bildet kan bli et helt annet.
Redigert 12.05.2022 kl 11:35
Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 09:16
3573
DER forsvant sperreposten på 6,65. 7 kroner også passert, 8 neste.
Med dette tempoet ser vi 10 kroner innen få dager.
Med dette tempoet ser vi 10 kroner innen få dager.
Redigert 12.05.2022 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
marked1
12.05.2022 kl 08:29
3619
Følg med på Havila Shipping i dagene fremover. Mens noen offshoreaksjer har gått 40 - 50%, har HAVI i forhold til det nærmest stått på stedet hvil. MCAP på skarve 153 mill NOK....!! HAVI-aksjen er rigget og klar for reprising nå, og er en klar doblingskandidat på kort sikt for å rette opp i feilprisingen som man nå tydelig ser. Tenker at Q1 25. mai vil åpne øynene hos investorene. Men da må man nok ganske mye opp i pris fra dagens nivå.
Redigert 12.05.2022 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
marked1
11.05.2022 kl 21:14
3766
I morgen går Havila over 7 - 8 kroner.
55% opp til 10 kroner.
55% opp til 10 kroner.
Redigert 11.05.2022 kl 21:20
Du må logge inn for å svare
thypoon
10.05.2022 kl 15:30
3952
Noe liv her? Solstad går bananas, skulle tro Havila drev på med noe helt annet.
Smeller det snart?
Smeller det snart?
Redigert 11.05.2022 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
Møre75
15.12.2021 kl 20:38
4401
får no håpe dem for solgt noen båter snart , slik kreditorene blir litt blidere
Møre75
13.12.2021 kl 12:02
4512
Ja er stille før stormen .
Men de må vel komme inn noe posetivt snart
Men de må vel komme inn noe posetivt snart
Møre75
23.11.2021 kl 19:07
4890
Obligasjon avtalen ble vedtatt, så da spørs det hvilken vei det går i morgen
thypoon
23.11.2021 kl 11:37
5024
Lastet opp på dippen siste tiden. Havila er en nydelig trading aksje og kan bli virkelig moro her!!!
oppturen
23.11.2021 kl 11:26
2602
Det er som å sitte naken på Finnmarksvidda i Novemver å forfekte at sommeren kommer med høyere tempereatur, så bekledning trengs ikke.
Havila som selskap rir nok stormen av, men småaksjonærer som kjøper/eier aksjer før restrukturering i 2024 vil ikke være med på den oppturen.
Ref analogien over så vil personen på Finnmarksvidda være frosset ihjel lenge før både Vår og sommer.
Skremmende holdninger på børs, euforien er sky høy.
Havila som selskap rir nok stormen av, men småaksjonærer som kjøper/eier aksjer før restrukturering i 2024 vil ikke være med på den oppturen.
Ref analogien over så vil personen på Finnmarksvidda være frosset ihjel lenge før både Vår og sommer.
Skremmende holdninger på børs, euforien er sky høy.
InFusa
23.11.2021 kl 10:52
2630
"selskapet skulle derfor etter min mening aldri vært børsnotert."
Takk for ditt innspill og din personlig bearish mening.
Godt at du alene ikke styrer markedet!
Det kan vel sies om 80% av alle aksjer du finner der ute som har gjeld? Tesla har flere milliarder i gjeld! Men det er nå de begynner å få inntekter. Og de som gikk inn tidlig og billig tjener mest på det!
Gjeld alene er ikke nok for å dømme et selskap.
*** Visjon***
Du må tenke på at de nedbetaler gjelden.
De vil beholde markedsandeler. Og de ønsker å drifte videre i mange år fremover. HAVI har store planer! Og det koster.
Jeg har troen på selskapet.
Takk for ditt innspill og din personlig bearish mening.
Godt at du alene ikke styrer markedet!
Det kan vel sies om 80% av alle aksjer du finner der ute som har gjeld? Tesla har flere milliarder i gjeld! Men det er nå de begynner å få inntekter. Og de som gikk inn tidlig og billig tjener mest på det!
Gjeld alene er ikke nok for å dømme et selskap.
*** Visjon***
Du må tenke på at de nedbetaler gjelden.
De vil beholde markedsandeler. Og de ønsker å drifte videre i mange år fremover. HAVI har store planer! Og det koster.
Jeg har troen på selskapet.
kvirrevi
22.11.2021 kl 19:26
2806
Jeg synest dette avsnittet fra side 4 i 3Q rapporten til HAVI sier alt om selskapet.
Balanseført verdi av langsiktig lånegjeld var pr. 30.09.21 NOK 1 684 millioner kroner,
av dette var rentebærende gjeld NOK 1 635,2 million og ikke rentebærende
gjeld NOK 91,3 million. Nominell verdi av rentebærende gjeld var pr. 30.09.21
NOK 2 640,0 million, og nominell verdi av ikke rentebærende gjeld var NOK
1 455,4 million. Av nominell rente-bærende gjeld er 15,9 % USD lån, mens
resterende lån er i NOK. Sikret gjeld er klassifisert som langsiktig gjeld,
bortsett fra kjente avdrag som klassifiseres som kortsiktig gjeld.
Altså: Rentebærende gjeld er på 2 640 millioner kroner. Ikke rentebærende gjeld (der det som ikke er nedbetalt i slutten av 2024 blir konvertert til aksjer) er på 1455 millioner kroner. Den bokførte verdien av selskapets båter er 1726,5 millioner kroner. Dersom en bare ser på den rentebærende gjelden har HAVI likevel en negativ egenkapital og gjeld som langt overstiger verdien på båtene. Tar en også hensyn til den rentebærende gjelden blir minustallene enda mye verre.
Det er veldig vanskelig å se for seg hvordan dette skal gi aksjonærverdier i fremtiden. Et skummelt selskap som nye investorer kan bli lokket inn i, selskapet skulle derfor etter min mening aldri vært børsnotert.
Balanseført verdi av langsiktig lånegjeld var pr. 30.09.21 NOK 1 684 millioner kroner,
av dette var rentebærende gjeld NOK 1 635,2 million og ikke rentebærende
gjeld NOK 91,3 million. Nominell verdi av rentebærende gjeld var pr. 30.09.21
NOK 2 640,0 million, og nominell verdi av ikke rentebærende gjeld var NOK
1 455,4 million. Av nominell rente-bærende gjeld er 15,9 % USD lån, mens
resterende lån er i NOK. Sikret gjeld er klassifisert som langsiktig gjeld,
bortsett fra kjente avdrag som klassifiseres som kortsiktig gjeld.
Altså: Rentebærende gjeld er på 2 640 millioner kroner. Ikke rentebærende gjeld (der det som ikke er nedbetalt i slutten av 2024 blir konvertert til aksjer) er på 1455 millioner kroner. Den bokførte verdien av selskapets båter er 1726,5 millioner kroner. Dersom en bare ser på den rentebærende gjelden har HAVI likevel en negativ egenkapital og gjeld som langt overstiger verdien på båtene. Tar en også hensyn til den rentebærende gjelden blir minustallene enda mye verre.
Det er veldig vanskelig å se for seg hvordan dette skal gi aksjonærverdier i fremtiden. Et skummelt selskap som nye investorer kan bli lokket inn i, selskapet skulle derfor etter min mening aldri vært børsnotert.
Redigert 22.11.2021 kl 20:15
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
21.11.2021 kl 18:44
3216
Alle som setter større del av porteføljen i HAVI bør forstå hvordan dette selskapet er finansiert, og basert på det gjøre seg opp en formening om dette er et selskap en ønsker å være investert i.
Jeg har ikke sjekket selskapet nærmere i det siste etter at de har solgt noen båter, men ved forrige runde så det ut til at selskapet i realiteten har en negativ egenkapital på mellom 1-2 milliarder kroner, hvis ikke dette begynner å gå kraftig nedover ved båtsalg er ikke HAVI mye å satse på verken på kort eller lengre sikt.
Jeg har ikke sjekket selskapet nærmere i det siste etter at de har solgt noen båter, men ved forrige runde så det ut til at selskapet i realiteten har en negativ egenkapital på mellom 1-2 milliarder kroner, hvis ikke dette begynner å gå kraftig nedover ved båtsalg er ikke HAVI mye å satse på verken på kort eller lengre sikt.
InFusa
21.11.2021 kl 18:35
3231
Jeg har troen på Havi. Har ventet lenge på å kjøpe meg inn. Fikk kjøpt meg inn etter over 20% fall. Føler jeg fikk en fin avg så lavt nede. Og har troen på at den skal fint over 6kr igjen innom sommeren.
Det finnes mange aksjer man kan investere i. Det kan diskuteres en annen gang i et innlegg som handler om den aktuelle aksjen.
Det finnes mange aksjer man kan investere i. Det kan diskuteres en annen gang i et innlegg som handler om den aktuelle aksjen.
Ondi05
21.11.2021 kl 17:43
3268
Avslørt? Selvsagt har jeg det. Jeg poengterer bare at de er et bedre valg enn den driten du hausser. Realiteten har nok en gang inntruffet hos Havilas aksjonærer. De fikk et rally ut av det blå, det kommer neppe tilbake. Eiof derimot, bør kunne gå litt. De er også i et veldig lavt handelsvolum, men når det snur!? Kaaa-boooiiiing! Rett i taket!
InFusa
21.11.2021 kl 15:37
3323
Tenkte meg at du hadde aksjer i EIOF. Stemmer ikke det?
Spammer andre aksjer inne her på HAVi og slenge ned samtidig.
Du er litt manipulerende. Men du er avslørt!
Spammer andre aksjer inne her på HAVi og slenge ned samtidig.
Du er litt manipulerende. Men du er avslørt!
Ondi05
21.11.2021 kl 14:56
3351
Jeg nevner Eiof, fordi de har vært i tilnærmet samme situasjon, men Eiog har bedre og mer diversifisert flåte, større kontantstrøm, bedre skip, bedre ledelse, bedre eiere, og sist men ikke minst: halvparten av gjelda og til langt bedre og mer oversiktlige betingelser enn Havila. Så kan du gjøre resten av hjemmeleksa selv. Nb! Har hatt noen små poster i Havila som jeg solgte med tap. Jeg ser ingen grunn til at du skal reklamere for noe her på forumet, som du ikke skjønner så mye av. Gjelda til Havila er som en Gordisk knute. Eneste som får den opp er Per Sævik, og da er det for å berike seg selv. Selg driten!
InFusa
21.11.2021 kl 14:55
3357
Ps, Ondi05. Gikk gjennom profilen din nå og det virker som du er veldig aktiv inne på Eiof innlegg. Du har vel aksjer der?
Det forklarer hvorfor du er negativt innstilt her, men promoterer en annen aksje.
*host*
Det forklarer hvorfor du er negativt innstilt her, men promoterer en annen aksje.
*host*
InFusa
21.11.2021 kl 14:19
3185
Oppside på langsiktig tjener man ved å komme inn i aksjen tidlig og billig. Alle aksjer har risiko. Og den aksjen du reklamerer for "eiof" hvorfor skal du i det hele tatt anbefale den aksjen her inne? Eier du aksjer der? Hvilket poeng ville du oppnå ved å nevne den tickern?
Det er synlig at mange her inne er bearish. Veldig rart at de som er her inne slenger ned sin egen aksje? Eller har du kanskje ikke aksjer i HAVI, men vil bare slenge på de?
Det er synlig at mange her inne er bearish. Veldig rart at de som er her inne slenger ned sin egen aksje? Eller har du kanskje ikke aksjer i HAVI, men vil bare slenge på de?
Ondi05
21.11.2021 kl 12:44
3101
Fikk du ikke med deg at de taper penger? Vet du at gjelden er linket opp til hvert enkelt fartøy med utsikter for massiv utvanning? Det kan være en oppside på lang sikt, men den er iallefall ikke proposjonal med risikoen. Slutt å hausse noe du åpenbart ikke skjønner så mye av. Det kan føre andre amatøren inn på samme blindvei.
For de som ønsker eksponering mot denne type risiko/oppside, så er Eiof et mye bedre valg. Eiof er heller ikke risikofri, bare så det er nevnt. Den er bare mye lavere.
For de som ønsker eksponering mot denne type risiko/oppside, så er Eiof et mye bedre valg. Eiof er heller ikke risikofri, bare så det er nevnt. Den er bare mye lavere.
InFusa
21.11.2021 kl 11:57
3093
Etter dippen på fredag, med veldig lavt volum som ble solgt ned. Så ser jeg ingen bekymring ved å kjøpe nye aksjer på mandag. Verdien på aksjekursen er for lav, selv med gjeld. De er i god drift og nye kontrakter kommer!
Tror på grønn mandag!
Tror på grønn mandag!
Redigert 21.11.2021 kl 11:58
Du må logge inn for å svare
Tugapower
21.11.2021 kl 10:40
3130
Havila tapte nesten en fjerdedel i verdi på én dag.
Selskapet rapporteres urealisert tap. Havila taper verdi i et estimert voksende marked.
Havila rapporterer ingen outlook for de neste kvartalene.
Det er skummelt og lit trist! Men, hei!! Der er bare penger!!!
Selskapet rapporteres urealisert tap. Havila taper verdi i et estimert voksende marked.
Havila rapporterer ingen outlook for de neste kvartalene.
Det er skummelt og lit trist! Men, hei!! Der er bare penger!!!
InFusa
21.11.2021 kl 01:59
3153
Selskapet gjør sitt beste for å overleve. Og jeg mener at de gjør alt for at det skal gå bra. Resultatene var ikke som forventet men det går fremover og det er et positivt tegn!
Føler det er mye negativitet i dette innlegget. Jeg er fortsatt bullish når det kommer til HAVI. Bare trist at folk blir skremt så lett!
Føler det er mye negativitet i dette innlegget. Jeg er fortsatt bullish når det kommer til HAVI. Bare trist at folk blir skremt så lett!
Gullhaugen
19.11.2021 kl 17:55
3598
Hmmm 2 kr?? Den burde vel vært minus 10? Verdier minus gjeld = pr aksje?? I tillegg så taper de penger på driften. aksjen er verd 0
Redigert 19.11.2021 kl 19:10
Du må logge inn for å svare
Ondi05
19.11.2021 kl 17:25
3638
Enkelt og godt sammendrag av ståda. Før 2024 er det umulog å vite hva en aksje i Havila egentlig er verdt. Ingen vet det.
Under den ekstreme oppgangen tidligere i høst prøvde jeg på beskjedent haussevis å få traderne over i Eidesvik, som iallefall har mer kjøtt på beinet. Det gikk dårlig. Krysser nå fingrene for et lignende run der. Ett par tre gode kontraktsmeldinger gjør susen. Havila er kjørt. Kjøp Eiof!
Under den ekstreme oppgangen tidligere i høst prøvde jeg på beskjedent haussevis å få traderne over i Eidesvik, som iallefall har mer kjøtt på beinet. Det gikk dårlig. Krysser nå fingrene for et lignende run der. Ett par tre gode kontraktsmeldinger gjør susen. Havila er kjørt. Kjøp Eiof!
oppturen
19.11.2021 kl 17:12
3662
Havila holding står seg godt, de børsnoterte og solgte 50% av Havila shipping på riktig tid. Nå ekspanderer og satser de gjennom Fjord1 og Havila Kystruten.
Havila Shipping blir drevet videre for å gi kapital tilbake til kreditorene samt verdien av å beholde arbeidsplassene og kompetansen.
Etter restruktureringen som kommer i 2024 kan Havila Holding få mulighet til å utvikle Havila Shipping til noe attraktivt for investorene, men før den tid er det banker og långivere som skal ha sitt.
Havila Shipping blir drevet videre for å gi kapital tilbake til kreditorene samt verdien av å beholde arbeidsplassene og kompetansen.
Etter restruktureringen som kommer i 2024 kan Havila Holding få mulighet til å utvikle Havila Shipping til noe attraktivt for investorene, men før den tid er det banker og långivere som skal ha sitt.