Helt utrolig - JIN's beste kvartal sannsynligvis noensinne og


markedet svarer med å sende aksjen ned, forstå den som kan........

Ratene er opp i dag også

Utbytte er betalt ut

Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater

Muffe
10.11.2021 kl 16:29 4783

Hvorfor steg aksjen i 2 dager når de meldte tidligere slipp av Q3 på torsdag?
Har jo vært bare salg siden mandag… Jeg kan ikke forstå det er mulig.
Redigert 10.11.2021 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
SuMay
10.11.2021 kl 18:21 4708

Markedet er noe annet nå, dekning av hva som skjer i Kina er det lite av i media. Jeg vet da faen egentlig hva som skjer, men hele bulk sektoren - ikke bare Jin virker sliten. Dette til tross for gode rater men noe ulmer. Hannisdal som kjøpte Gogl i går, solgte igjen i dag. Virker som flere sliter med utviklingen og markedsuroen. Dead Cat Bounce med spørsmålstegn på tweeten hans i dag.
SuMay
10.11.2021 kl 19:19 4639

By the way, meldes i medier at Evergrande er gått konken. Det er over for de og korthuset faller.. nok flere eiendomsselskaper som følger. Ingen dekning i pressen enda.. fysj

Jin og de andre børsnoterte bulkskip selskapene kan tjene så mye de bare kan, og fraktratene kan øke kraftig. Men aksjekursene vil ikke gjenspeile inntjeningen, samme hva. Nå skal Kina det ene, snart det andre i følge media og spesialister på marked. Kina skal stenge ned alle havnene, og ikke drive handel.
Innbyggerne skal fryse og fabrikkene stenge siden det er OL. Varer vil ligge på lager. Korona og all annet finansiell styggdom vil Kina pådra seg.

Nei, varer skal frem, etterslepet og forsinkelser mht vareleveranser må forseres. Produksjon og handel vil ta seg opp. Tror da jeg


Bulkaksene er ned 3-4% i New York i kveld og de fleste i Oslo ser svake ut teknisk, noe de har gjort en periode. Jinhui ser ut til å teste 30dgr glidende gjennomsnitt på rundt 14. Blir spennende å se om det nivået holder over de neste dagene. Om dette holder eller ryker vet ikke jeg, men aksjen er opp 313 % så langt i år. Not bad ? Resultatet mandag blir bra, jeg tipper rundt 4 kroner i EPS for Q3 og trolig samme for Q4. Regn selv og man ser hvor stor rabatten er mot underliggende NAV verdi. Likefullt aksjeverdien lever sitt liv i det korte bilde uansett. Ny test av 12 eller lavere kan likevel tenkes. Masse støy og negativitet i markedene er det. Mener Evergrande har forfall på et lån imorgen den 11. Mulig det går i default ? iflg. Ringholm ser det ganske mørkt ut for Kina på kort sikt, spesielt eiendomsbransjen. På sikt kommer dette tilbake.

Fin opp summering dette.
Du etterlyser kanskje en analyse?
Den ville kverke alle andre bulkers mot Jinhui og selge ned for og nettopp kjøpe jin,det vil ikke analytikere noe av,
Subjektivt objektivt så er det et selskap uten nto gjeld som tjener som du sier,hvem hva andre selskaper kan vise til 35%% av det Jin vil tjene på Ose?
Det er helt sykt hele regnestykket og Bdi var pent opp idag på andre dag etter periodisk fall fra topp..
Det fosser inn penger fortsatt på disse rater selv etter Kina som bevist trenger mye av alt i bulk fremover.
kodenavn
11.11.2021 kl 13:47 4498

Dette vil også JIN og BELCO få glede av.
Og mandag kommer historisk gode resultater.
Ta plass, dørene lukkes.

GOGL: ABG SUNDAL COLLIER OPPGRADERER TIL KJØP, KURSMÅL TIL 167
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppgraderer deres anbefaling på Golden Ocean til kjøp fra hold, og oppjusterer kursmålet til 167 fra 90 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse torsdag.

ABG skriver at ifølge deres modell estimeres det at utnyttelsen av tørrbulkflåten vil stige til 92 prosent i 2022 og videre til 93 prosent i 2023, og påpeker at det ikke er blitt sett så høy utnyttelse siden 2008. Videre venter ABG at gjennomsnittet på capesize-rater vil ligge på 43.000 dollar pr dag i 2023.

"Med slik inntjening venter vi at capesize-resales vil stige med om lag 30 prosent fra gjeldende nivåer til 80 millioner dollar", skriver ABG.

Meglerhuset venter at Golden Ocean vil legge frem en ebitda for tredje kvartal på 209 millioner dollar, som reflekterer det sterke markedet som var i foregående kvartal. For 2021 og 2022 estimeres det en ebitda på henholdsvis 671 og 550 millioner dollar, mens det for 2023 estimeres en ebitda på 883 millioner dollar.

"Våre forventninger om høyere inntjening reflekteres i våre utbytte-estimater på 2,79, 1,67 og 3,21 dollar pr aksje for henholdsvis 2021, 2022 og 2023", skriver ABG Sundal Collier.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com

Infront TDN Direkt
Muffe
12.11.2021 kl 09:38 4373

Nå smeller det snart.
Jokker opp og ned for å få ut siste utolmodige nervøse sjeler... Det er nå det begynner!!
Går vi over 16 i dag (eller når går vi over 16 i dag)?
Redigert 12.11.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
John68
12.11.2021 kl 09:48 4441

Overrasket over at BEL falder idag efter fint regnskab. Det skal ikke gentages på Mandag.
mithra
12.11.2021 kl 10:42 4407

-skyhøyt priset på alle forholdstall
Muffe
13.11.2021 kl 09:18 4191

Da er det bare å vente på Q3 fasit.
Både Q3 og Q4 blir spennende lesing 😎
Håper ikke det er lenge til vi ser 20 tallet 🚀

At resultatet blir bra er nok de fleste er kjent ved. Både for Q3 og Q4
Det som vil utgjøre kursutslag er hva som betales i utbytte i Q3 og hva de sier om Q4

Betales 0,06 cent eller ca. 50 øre pr aksje i utbytte for Q3, og ingen føringer om utbytteendring fremover, vil Jin li samme skjebne som Belship på fredag, og falle 6 til 10 prosent. Jin vil sitte med ca. 75 MUS$ i bankinnskudd, og det er nesten 50 % av børsverdien. Og det er jo ikke bank de skal være.
John68
13.11.2021 kl 11:37 4113

Jeg har også mine bange anelser dog har stadig min beholdning. Jeg er bange for, at den falder 8-10% da markedet allerede kender til det positive resultat. Så det kan være priset ind i kursen allerede.
Det bliver en +/- 5% Mandag, det er jeg sikker på.

skvisen
13.11.2021 kl 12:43 4105

Ja deler din oppfatning der så tok gevinst på trading aksjene mine i går men er fortsatt tungt inne. Tror de må overaske på utbyttefronten om vi skal få noe løft å snakke om. Personlig håper jeg de holder utbyttet på nivå med Q2 eller litt høyere. Ser ut som smax ratene nå har flatet ut på ett historisk høyt nivå så håper heller de kjøper flere skip til gunstig pris om muligheten byr seg. November er historisk en av månedene med lavest rater og holder de seg over 20K i lavsesongen så kan jeg ikke skjønne annet att dette er ett fantastisk langsiktig case. Ratefesten er tross alt spådd å vare minst 2 år til.
kodenavn
15.11.2021 kl 10:05 3730

Gjeldfritt selskap som tjener inn børsverdien på 2 år.
Så betaler de ikke utbytte fordi de investerer. Fornuftig.
Og markedet sender kursen ned ?
Kjøp.
Du finner ikke mer lønnsomme selskaper på OSLO Børs.

Her må jeg si jeg bommet kraftig på mine anslag. Tror ikke jeg søker jobb som analytiker.

Det som jeg gjør at jeg har alt for høye estimater, er at jeg eier aksjer her, og det påvirker. Samt at de høye ratene gjør at jeg høyner inntektene for mye. Men Jin oppnår ikke disse fantastiske høye Baltic Dry Index ratene. Og det gjør ikke de andre rederiene heller. De fleste inngåtte frakt kontrakter blir nok ikke inngått på peak. Det er noen få slutninger på disse. Snittet blir lavere, som for JIN. Eneste håper mht rater er at det er et etterslep. Mange frakter som blir gjennomført i Q4 er inngått på gode rater i Q3.

I dag faller JIN mye. Men de andre Bulkselskapene har også fått hard medfart den siste tiden. Selv med relativ god inntjening.
JIN har 0,177 us$ i inntjening pr aksje i kvartalet. Det er bedre enn de fleste, og 10 % bedre enn Belship.

Så får vi håpe Q4 går noe bedre, og at de da betaler ut utbytte.(som noen opplyser de pleier å gjøre for Q4, i gode tider)

John68
15.11.2021 kl 10:39 3633

Vi skal ned og teste om 12,- +/- holder i denne uge og mit bud er, at vi denne gang går igennem og ryger videre mod 10,- og evt. test af 8,60,-

Natt1369
15.11.2021 kl 10:40 3634

90 % av skipene våre går jo i nikkel-frakt, har prøvd å informere om det tidligere, men til døve ører.
Her er dagens rate innrapportert ifra asia:

Surigao(Philippines)—Rizhao(China) 50000/10% Nickel ore $/ton 16.734 +0.022
thypoon
15.11.2021 kl 10:43 3659

John 68 hva er agendaen din!?

Natt1369
15.11.2021 kl 10:47 3655

Fra 25.11 2013 gikk jinhui 10 kr opp, til 26 kr 06.12 2013, uten noen form for utbytte, så dette er ikke tidspunktet for å selge, snarere tvert imot!
De større investorene gnir seg nok i hendene over alle over-nervøse som gir vekk aksjene sine!
Bak hver eneste aksje som selges, finnes det en kjøper som har mer tro på fremtiden, enn den som solgte.
kodenavn
15.12.2021 kl 12:40 3155

Egenkapital pr. 30.9.2021: 346.825 USD = 3,15 mrd NOK = 28.92 NOK pr. aksje
Med bra inntjening i dette kvartalet er EK nå over 30.- pr. aksje
EPS ca. 6,50 (EPS i 2021 ca. 10,80 pga tilbakeførte nedskrivninger)
Aksjekurs 10,40
Noen lavere priset på Oslo Børs ?
Kursen vil på et tidspunkt eksplodere.
thypoon
15.12.2021 kl 14:01 3155

Den kommer som en rakett ila januar. Bruk muligheten til billig inngang:)
kodenavn
15.12.2021 kl 14:30 3138

Supramax-ratene bare ned 0,32 % i dag.
Ratene er høyere nå enn de var 2 og 4 uker tilbake.

Ja, enten er det noen som ser en riktig undergang eller så er kapitalgamblingen i full gang. Jeg har vært med på OSE i mer enn 50 år, men makan!
Redigert 15.12.2021 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
kodenavn
16.12.2021 kl 11:27 2908

Egenkapital pr. 30.9.2021: 346.825 USD = 3,15 mrd NOK = 28.92 NOK pr. aksje
Med bra inntjening i dette kvartalet er EK nå over 30.- pr. aksje
EPS ca. 6,50 (EPS i 2021 ca. 10,80 pga tilbakeførte nedskrivninger)
Aksjekurs 10,40
Noen lavere priset på Oslo Børs ?
Kursen vil på et tidspunkt eksplodere.
kodenavn
17.12.2021 kl 10:15 2720

Brazil exports are expected significantly stronger for next year, the International Grain Council expecting a 25% increase in volumes. This, tied in with a fairly steady coal marked could provide support and hinder further large correction in the minor bulk segments.
kodenavn
17.12.2021 kl 13:25 2637

BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN -6,27%
Supramax -1,11% til 27.649
Det er cape som faller, ikke supra.
Supra-ratene er kjempebra, JIN netter 20.000 dollar pr dag pr skip

Aksjekursen dobler seg på nyåret en gang.



Dette er ingen aksje, det er et evig varende mareritt
oppturen
17.12.2021 kl 14:05 2615

Det er Belship som er tingen, de oppererer for det meste med mat transport. :-)

Fraktratene er det ikke noe galt med. JIN har seilt inn store inntekter. Uten å gi noe utbytte.
Følgende farer lurer:
Er en langsiktig, så er det utbytte som gjelder. Og det sitter tydeligvis langt inne for JIN
Men det er vel å anta at segmentet JIN seiler i vil fraktratene falle etter hvert. Først Cape og så.....
I Q4 overtok de 2 skip. I Q3 brukte de vel at det hadde kommet kostnader på overtatte skip som argument for å være forsiktige
og da vil det vel påløpe ekstrakostnader i Q4 også.
Samtidig viste kostnadene for drift en økende trend. Og inflasjonen over alt viser vel at kostnadene kan øke veldig.

Så det blir ikke rett frem her
oppturen
17.12.2021 kl 14:16 2662

For spesielt de med nye skip vil inflasjonen øke skipsverdiene betraktelig.

Det vil rentekostnade også. Har solgt 80 % av beholdningen i Belships og puttet de i Jin. Vurderer å dumpe resten i Belships også. Tror jeg går all in i Jin. Kan ikke finne et bedre priset selskap og ratene er fantastiske. Ratene for Golden sine skip har også falt mye. Er Supramax som er hot.
kodenavn
17.12.2021 kl 15:58 2599

Jin er allerede en underpriset pengemaskin.
Dagens kurs burde vært mellom 20,. og 30.-.
I tillegg vil selskapet ca. tjene inn børsverdien en gang til i 2022.
2023 blir sannsynligvis enda bedre pga økte rater som følge av Eexi.
Jeg har også flyttet mer over i JIN.
kodenavn
17.12.2021 kl 16:05 2587

JIN vil kunne utbetale 10.- pr. aksje i utbytte til neste år uten å tappe selskapet for likvider.
Kurs nå 11,20
Tygg på den.
Muffe
18.12.2021 kl 11:31 2390

Helt vilt!
Jeg er overbevist om at på ett tidspunkt vil det bli meget trangt i døren her. Torsdag var det kun omsatt 250’ aksjer. Opp nesten 10%. Bare vent til volumene kommer.

Nja, ikke helt rett, men brødrene kan ta ut omtrent 5 kroner i ekstra 2022 om rater holder seg rundt 25 k
Øvrige aksjonærer får vel 30 øre med max klaff, men da skal de være i god humør, noe jeg tviler på.

H2 i2021 ser vi neppe igjen på årevis, vent til havnekøer løsner og vi har 10K i snitt for Asia rater igjen,

Kursmål 5 kroner
Natt1369
19.12.2021 kl 00:00 2146

Litt av en skøyer du! 🤡

Kursmål er 50 kr. 0.38 x4 =1.52 i pris bokført da står kursen i 48 kr og den er fortsatt billigere enn 2020 bulkers som er på 2 i pris bokført egenkapital. Med 5 kr som kursmål lol så er vi nede på 0.2. Det kommer aldri til å skje når gogl er priset til 0.9 og de andre tørrbulk selskapene er priset høyere. Hvis jinhui blir gjeld fritt og begynner å betale utbytter regelmessig så skal vi se en kursøkning få mennesker har sett på ose.

Ikke lett å sette kursmål på JIN, når en ikke vet om det blir utbytte av betydning eller ikke. Og trenden på fraktmarkedet er vel nedadgående. Men fortsatt gode for JIN.
Men sannsynligheten for at JIN skal i kr. 50 er langt mindre enn at den skal i kr.5,- Det sier seg selv. Både på kort og lang sikt. Matematisk er det også større sannsynlighet for at den når kr. 5 før den når kr. 50,-
Men er ikke meg i mot om den går til kr. 50,- Det minst sannsynlige er også mulig