Helt utrolig - JIN's beste kvartal sannsynligvis noensinne og
markedet svarer med å sende aksjen ned, forstå den som kan........
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
bulkinvest
22.02.2022 kl 16:57
4593
Løfter seg i tiden fram mot resultat, ser veldig bra ut for ratene kvartal 1 !!
DividendYield
22.02.2022 kl 16:06
4674
thypoon skrev Bulk opp over hele linja, når våkner Jinhui!?
Ja, børsens billigste bulk burde ikke hatt denne slappe utviklingen. Vi satser på at den tar seg opp de nærmeste dagene og frem mot Q4, og ikke minst etter!
thypoon
22.02.2022 kl 15:47
4691
Bulk opp over hele linja, når våkner Jinhui!?
Redigert 22.02.2022 kl 15:47
Du må logge inn for å svare
tankardjr
21.02.2022 kl 14:53
5092
Fordelen med jinhui er jo at det til slutt blir 0 nedside risiko. Er vel der allerede, aksjen kan til slutt bare bli mer verdt eller å forbli lavt priset. Uansett vil aksjen bli veldig følsom for handel og kursen vil bli veldig voltatil. Tipper vi kommer til å se en slik dag denne uken. Kommer nok noen daytradere denne uken for å tjene på forventninger også
oppturen
21.02.2022 kl 13:47
5179
Jin har vel tradisjon for å gi utbytte på årsrapport og svært lite på Q rapporter.
Blir fart her om de deler ut 5-6 nok i utbytte for 2021 ;-)
Blir fart her om de deler ut 5-6 nok i utbytte for 2021 ;-)
tankardjr
21.02.2022 kl 13:29
5169
Supramax
As the tension further escalated between Russia and Ukraine, the market reacts with intense volatility. Though strong demand for coal shipments on Indonesia-India routes pushes Asian market with high speed. Atlantic market has also shown improvement in main loading areas and pushed rates up between USD 3,000-5,000 pd from a week ago. Today's levels are in the low USD 20,000 pd for TARV on Supra and with few thousand premium for Ultras. Black Sea to Far East fixing in the low USD 30,000 pd on Tess 58. We see good number of fresh order out of ECSA with fixtures been reported Supra USD 30,000 pd loading in Brazil for one trip with grains in the Cont/Med range. Trips from ECSA to EC India-China range fixed around low USD 20,000 pd plus USD 900,000 GBB. We expect and foresee a further improvement in Atlantic Basin
As the tension further escalated between Russia and Ukraine, the market reacts with intense volatility. Though strong demand for coal shipments on Indonesia-India routes pushes Asian market with high speed. Atlantic market has also shown improvement in main loading areas and pushed rates up between USD 3,000-5,000 pd from a week ago. Today's levels are in the low USD 20,000 pd for TARV on Supra and with few thousand premium for Ultras. Black Sea to Far East fixing in the low USD 30,000 pd on Tess 58. We see good number of fresh order out of ECSA with fixtures been reported Supra USD 30,000 pd loading in Brazil for one trip with grains in the Cont/Med range. Trips from ECSA to EC India-China range fixed around low USD 20,000 pd plus USD 900,000 GBB. We expect and foresee a further improvement in Atlantic Basin
skvisen
21.02.2022 kl 12:25
5246
Jeg sitter sef i Jin fordi jeg tror på bedre avkastning her. Det er lett å innrømme att Jin har blitt straffet grunnet lave utbytter. Men er egentlig dette fornuftig? La oss si att ett selskap bruker 100 mill på utbytte, dermed reduseres verdien i selskapet tilsvarende. Jin bruker derimot sine 100 mill på å kjøpe flere skip. Denne invisteringene håper jeg gir Jin en avkastning på over 50% i 2022. I teorien vil dermed Jin vere 250 mill mer verdt en selskapet som betalte utbytte. Bel har sikret sine skip på lengre rater så tror en på rate kolaps er det nok ett bedre kjøp. Stiger derimot ratene videre oppover som de bruker å gjøre frem mot høsten så høster Jin grovt. Som alltid må en tenke og undersøke selv. Lykke til, ditt valg.
Muffe
21.02.2022 kl 11:14
5327
Om du skal tjene penger på utbytte så er du kanskje i feil aksje da?
JIN har potensialet til å gå både 3 og 4 kroner på en dag. Foruten de 20 største aksjonærer så er det ca 20 mill aksjer i omløp. De 20 sitter ganske godt. Jeg blir heller med kjapt over 20 kroner enn å vente på 1 eller 2 kroner i utbytte pr aksje. Plutselig er vi over 15 allerede i dag. Siste uke nå før tidenes Q4. Jeg ler hele veien til banken de neste ukene;)
JIN har potensialet til å gå både 3 og 4 kroner på en dag. Foruten de 20 største aksjonærer så er det ca 20 mill aksjer i omløp. De 20 sitter ganske godt. Jeg blir heller med kjapt over 20 kroner enn å vente på 1 eller 2 kroner i utbytte pr aksje. Plutselig er vi over 15 allerede i dag. Siste uke nå før tidenes Q4. Jeg ler hele veien til banken de neste ukene;)
smøgen07
21.02.2022 kl 10:48
5354
Hva må egentlig til for å få denne over kr. 20 ? Kommer det utbytte i q4, eller blir dette ett nytt kvartal uten? Uansett burde vel JIN verdsettes mer korrekt.. Vurderer å gå inn med mer cash i Belships i stedet, utsiktene til greie utbytter og god kommunikasjon med markedet gir jo en viss forutsigbarhet. Jin blir nesten litt "lotto" m tanke på q 4. Setter pris på deres vurderinger..
Muffe
21.02.2022 kl 09:08
2601
Håper det blir litt «hold på hatten» stemning de kommene 5 dager.
Ta plass!
Ta plass!
Ja, etter min oppfatning har du rett.
JIN har hvert øyeblikk 26 skip i vannet med en cash break-even på USD 4900 per skip/ dag. Selskapets finanskostnader mer enn dekkes inn av selskapets finansinntekter. Så dersom du tror på en snittrate gjennom 2022 på snaue USD 25,000 p/d, så vil JIN generere enn bunnlinje på + USD 175 mill, fordelt på snaue 109 millioner aksjer.
JIN har hvert øyeblikk 26 skip i vannet med en cash break-even på USD 4900 per skip/ dag. Selskapets finanskostnader mer enn dekkes inn av selskapets finansinntekter. Så dersom du tror på en snittrate gjennom 2022 på snaue USD 25,000 p/d, så vil JIN generere enn bunnlinje på + USD 175 mill, fordelt på snaue 109 millioner aksjer.
DividendYield
18.02.2022 kl 13:34
2966
Om jeg regner noenlunde riktig på tallene dine så kan vi vente en EPS i 2022 på 11- 12 kr, forutsatt at ratene blir så gode som meglere og eksperter anslår? Det vil si at vi på dagens kurs har en P/E på like over 1?
tankardjr
18.02.2022 kl 13:20
2984
Enig i det. Men de driver langsiktig og tenker soliditet. De tenker nok ikke så mye på miljøkrav eller å være kortsiktig populær blant investorer. Sånn sett er aksjen gull men de bør begynne å tenke mer på investorene det er jeg enig i. Sånn sett holder ikke de små utbyttene de har gitt frem til i dag.
Jeg er den største fanen av investeringsgrepene som selskapet har gjort, men jeg for min del mener at vi må kunne ha noen forventninger til selskapets håndtering av aksjonærene nå. 4 kvartal bør vise til en bunnlinje på +USD 30 mill og takket være flåteveksten deres bør vi kunne forvente at denne bunnlinjen bortimot opprettholdes gjennom det noe dårligere 1. kvartalet i år – før det øker gjennom påfølgende kvartaler i år i tråd med rateutviklingen og enda større flåte.
Hva gjelder utbytte så kan vi alle mene mangt og mye om det, men internasjonale shippinginvestorer synes ganske samstemte i at de forventer utbytte dersom de skal investere i aksjen. I så måte må man kunne forvente at ledelsen betaler ut 10c-15c for å bygge tillit – ellers er jeg redd kursen til JIN vil fortsette å lagge betydelig gjennom året. Det får tross alt være grenser på hvor mye penger de skal ha på bok og skipskjøpene per dd har de betalt over drift kombinert med marginalt opptak av gjeld. Og fremdeles skal de være netto gjeldfri og vel så det…
Hva gjelder utbytte så kan vi alle mene mangt og mye om det, men internasjonale shippinginvestorer synes ganske samstemte i at de forventer utbytte dersom de skal investere i aksjen. I så måte må man kunne forvente at ledelsen betaler ut 10c-15c for å bygge tillit – ellers er jeg redd kursen til JIN vil fortsette å lagge betydelig gjennom året. Det får tross alt være grenser på hvor mye penger de skal ha på bok og skipskjøpene per dd har de betalt over drift kombinert med marginalt opptak av gjeld. Og fremdeles skal de være netto gjeldfri og vel så det…
skvisen
17.02.2022 kl 20:49
3210
Ja regna på det for en stund siden. Husker ikke topplinje men er rimelig sikker på att bunnlinja for Q4 blir minst 2 kr aksjen for skipsdelen. Dvs 220 mill men tror på 250 mill. Da er det tatt hensyn til lavere rater for Jin i forhold til indeks
tankardjr
17.02.2022 kl 20:30
3238
Ikke ha forventetninger til så mye utbytte. De skal finansiere sine skipskjøp ogaå og bruke masse av intern egenkapital som de kalte det. Derimot så kan de også lett betale utbytte hvis de vil, tipper de kommer utbytte neste kvartal hvis de ikke kjøper nye skip nå. Q4 blir dog det beste kvartalet når det gjelder inntjening så det bør trigge kursen både før og etter den 28 februar. Da er noen tusenlapper i utbytte ikke så interessant i forhold til at nå går vi inn i bedre sessong for tørrbulk. Selskapet er latterlig lavt priset så kan fint stige 30 prosent på 14 dager.
DividendYield
17.02.2022 kl 19:17
3317
Ja, men ser det er forskjell på rederiene på NYSE, ikke alle som går like mye opp. Jeg kjenner ikke så godt til alle, men supram. skipene er vel blant de som har tjent mest de siste månedene?
Er det noen med mer innsikt enn meg som har noen gjetninger til Q4. Topplinje, bunnlinje? Blir det bedre enn Q3? Jeg ser det er kvalifiserte gjetninger på en dividende på $ 0,1. Det ville i såfall overraske markedet positivt, tror jeg.
Er det noen med mer innsikt enn meg som har noen gjetninger til Q4. Topplinje, bunnlinje? Blir det bedre enn Q3? Jeg ser det er kvalifiserte gjetninger på en dividende på $ 0,1. Det ville i såfall overraske markedet positivt, tror jeg.
thypoon
17.02.2022 kl 18:54
3295
Shipping til himmels over dammen, snart kommer q4
resultatet tin Jinhui.
P/e på dette selskapet er helt latterlig, burde vært 4-5 ganger så høy kurs!
resultatet tin Jinhui.
P/e på dette selskapet er helt latterlig, burde vært 4-5 ganger så høy kurs!
Redigert 17.02.2022 kl 18:54
Du må logge inn for å svare
Muffe
17.02.2022 kl 13:56
3326
Meget sterkt Q4. Kursen som fyker nordover kan være mitt "utbytte" :)
Redigert 17.02.2022 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
kasperd
17.02.2022 kl 13:56
3316
Det aller viktigste er å IKKE forvente dette. Alle JIN investorer bør vite at dette ikke er et utbyttevennlig selskap
kasperd
17.02.2022 kl 13:37
3348
Muffe skrev Stille før stormen...
Spennende 2 uker i møte nå. Ratene ser foreløpig bra ut for supra, krysser fingrene for at det fortsetter.
tankardjr
16.02.2022 kl 14:04
3558
Tror ikke de tenker på å skjele mot å fornye flåten. Det de kjøper av brukt nå ligger rundt 2010. Det er vestlige tanker å ha siste skrik innen det minst forurensende skipet. Det er fortsatt forurensende og Kina mann tenker ikke slik. De tenker heller penger og tonnasje og tar miljøkrav med knusende ro.
noprofit
15.02.2022 kl 19:21
3784
Vel kjenner j investorene på ose så er det en ting som er sikkert…… du vet aldri
De senker JIN når supra ratene går og motsatt, virker helt tilfeldig
De senker JIN når supra ratene går og motsatt, virker helt tilfeldig
thypoon
15.02.2022 kl 14:44
3901
Hvordan kunne Jin slippe ned til nesten 12 blank..urolig at noen kan selge på elendige nivåer!
Jeg venter minst dobling utover 22
Jeg venter minst dobling utover 22
Rimdrim
15.02.2022 kl 14:42
3903
hei, ja det var vel litt feil ordvalg der... poenget mitt var vel at BDI toppet ut i oktober og falt temmelig bratt mot jul. Gjerne arester meg om jeg har feil, men mener supra holdt bedre mot jul en cape.
KJEPET
15.02.2022 kl 14:08
3896
Var det elendige caperater i Q4? Tar gjerne noen tall som beviser det.
Rimdrim
15.02.2022 kl 13:54
3909
Nå var det uansett en periode hvor supra gikk som hakkamøkk, mens cape hadde elendige rater.. kommer vel også litt an på hva de hadde på spot og ikke.. når det kommer til utbytte så tenker jeg at de som forventer at gutta i HK blir å melde noe i den retningen blir skuffa.
kasperd
15.02.2022 kl 12:38
3955
Det blir trangt i døren om GOGL kommer med ekstreme tall i morgen. Så blir det bare til å se fram til om 2 uker når JIN sin rapport kommer.
Kan jo se ut som om krigstrusselen roer seg - men kommentar fra Breakwave som følger:
• The Russia-Ukraine conflict impact on dry bulk depends on sanctions as well as intensity – It is easy to see how a
total stoppage of exports out of both Russia and Ukraine can have a negative impact on dry bulk if viewed in
isolation. After all, Ukraine accounts for ~9% of global seaborne grain trade while Russia accounts for ~11% of global
seaborne coal trade. Run those numbers in any supply/demand model and fleet utilization plummets. However,
global trade does not work in isolation. After all, demand for such bulk commodities is very high with a strong
scarcity factor evident in many instances. If there is an escalation, buyers will switch to the next available supply
point, in the process further affecting an already stretched global supply chain, with higher waiting times, increasing
port congestion and longer distances travelled. Geopolitical disruptions have historically been good for shipping
rates, and contrary to consensus, we believe following an initial risk-off reaction similar to other assets, dry bulk
rates could rebound and rally, although a prolonged export stoppage will ultimately be negative for dry bulk.
• The Russia-Ukraine conflict impact on dry bulk depends on sanctions as well as intensity – It is easy to see how a
total stoppage of exports out of both Russia and Ukraine can have a negative impact on dry bulk if viewed in
isolation. After all, Ukraine accounts for ~9% of global seaborne grain trade while Russia accounts for ~11% of global
seaborne coal trade. Run those numbers in any supply/demand model and fleet utilization plummets. However,
global trade does not work in isolation. After all, demand for such bulk commodities is very high with a strong
scarcity factor evident in many instances. If there is an escalation, buyers will switch to the next available supply
point, in the process further affecting an already stretched global supply chain, with higher waiting times, increasing
port congestion and longer distances travelled. Geopolitical disruptions have historically been good for shipping
rates, and contrary to consensus, we believe following an initial risk-off reaction similar to other assets, dry bulk
rates could rebound and rally, although a prolonged export stoppage will ultimately be negative for dry bulk.
Wilson er jo europeisk,men de har flydd høyt lenge.
Uansett er denne konfrontasjonen et politisk greie og jeg stoler ikke bare på Usa og Nato som ikke forstår hva russisk kultur er.
Menn er menn damer er damer,dette kan like godt være vestlig sosialisme og femenistiske europa og usa som ikke vet at det finnes andre grenser og ønske om og ikke ha det sånn.
Vesten trenger seg østover og nå er grensen nådd,dette er ikke for 20 åringer eller andre nymoderne feministiske folk og skjønne.
Krigen står om og respektere andre som har andre holdninger i en verden som ikke liker hverandre når det går på makt.
Uansett er denne konfrontasjonen et politisk greie og jeg stoler ikke bare på Usa og Nato som ikke forstår hva russisk kultur er.
Menn er menn damer er damer,dette kan like godt være vestlig sosialisme og femenistiske europa og usa som ikke vet at det finnes andre grenser og ønske om og ikke ha det sånn.
Vesten trenger seg østover og nå er grensen nådd,dette er ikke for 20 åringer eller andre nymoderne feministiske folk og skjønne.
Krigen står om og respektere andre som har andre holdninger i en verden som ikke liker hverandre når det går på makt.
Lim Gordon
14.02.2022 kl 23:33
4153
Supramakser er store skip, seiler på alle hav og er, bokstavelig talt, verdens fraktemenn. De vil bli meget sterkt influert av handelshindringer i Europa.
Lim Gordon
14.02.2022 kl 23:30
4158
All hindring av bulkeksport med skip i Europa vil føre til lengre handelsveier og høyere rater.