Helt utrolig - JIN's beste kvartal sannsynligvis noensinne og
markedet svarer med å sende aksjen ned, forstå den som kan........
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
Ratene er opp i dag også
Utbytte er betalt ut
Og vi går inn i neste kvartal med rekordhøye rater
fjettis
24.03.2022 kl 17:09
5103
Håper de tjener så godt nå at de er fornøyd med ting som de er, og foreslår kvartalsvis utbytte på årsrapport og slår det gjennom på generalforsamling. På høy tid å pleie aksjonærene litt. Q1 kommer til å knuse Q4
bubby
24.03.2022 kl 17:27
5094
Cleaves-analytiker: Sanksjoner kan skape kaos i fraktmarkedet
Ukraina-krigen og eventuelle nye EU-sanksjoner vil påvirke de ulike shippingsegmentene svært forskjellig, ifølge Peter Michael E. Christensen.
Ukraina-krigen og eventuelle nye EU-sanksjoner vil påvirke de ulike shippingsegmentene svært forskjellig, ifølge Peter Michael E. Christensen.
ErikNordnet
24.03.2022 kl 18:39
5022
"fortsatt optimistisk
Fundamentalt er Cleaves fortsatt optimistisk, særlig til tørrbulksegmentet, der ordreboken er uvanlig lav.
– Med lav netto flåtevekst trenger man kun moderat etterspørselsvekst for å bedre flåteutnyttelsesgraden og dermed inntjeningen de kommende årene, forklarer Christensen.
– Følgelig ser vi fortsatt betydelig oppside i verdiene på de større skipsklassene.
Cleaves' hovedscenario er en 35 prosent verdiøkning på Newcastlemax-skip, noe som for et selskap som 2020 Bulkers vil øke netto eiendelsverdi (NAV) med 63 prosent, alt annet likt.
Anbefaler
2020 Bulkers (210 kr)
Golden Ocean (20 dollar)
Genko Shipping & Trading (33 dollar)
Tørrbulksegmentet generelt
Fundamentalt er Cleaves fortsatt optimistisk, særlig til tørrbulksegmentet, der ordreboken er uvanlig lav.
– Med lav netto flåtevekst trenger man kun moderat etterspørselsvekst for å bedre flåteutnyttelsesgraden og dermed inntjeningen de kommende årene, forklarer Christensen.
– Følgelig ser vi fortsatt betydelig oppside i verdiene på de større skipsklassene.
Cleaves' hovedscenario er en 35 prosent verdiøkning på Newcastlemax-skip, noe som for et selskap som 2020 Bulkers vil øke netto eiendelsverdi (NAV) med 63 prosent, alt annet likt.
Anbefaler
2020 Bulkers (210 kr)
Golden Ocean (20 dollar)
Genko Shipping & Trading (33 dollar)
Tørrbulksegmentet generelt
Redigert 24.03.2022 kl 18:40
Du må logge inn for å svare
SuMay
25.03.2022 kl 12:25
4807
Føkk Jin er spesiell, alle holder seg i ro visst. Omsetter mer på loppemarkedet på skolen en i Jin akk nå. Tar det som et bra tegn
kasperd
25.03.2022 kl 12:49
4792
JIN tjener så mye penger nå atte hjelp. Spent på om de investerer i flere nye skip eller velger utbytte. Historisk ville de nok kjøpt skip, men med så mye penger de tjener er det nesten umulig å finne nok skip å kjøpe.
ErikNordnet
25.03.2022 kl 14:22
4726
Markedsvedi 1,57 milliarder nok og 26 ship.. Det blir en snitt verdi på 6,7 MUSD per ship med dagens markedsverdi...
Kanske bedre å selge alle ship og dele ut til aksjonaerene 😀
Kanske bedre å selge alle ship og dele ut til aksjonaerene 😀
SuMay
25.03.2022 kl 17:01
4649
Mcap på 400 mill i fjor med 20-ish skip, ratene har vært 38-39k. Vet egentlig ikke helt hva vi klamrer oss til. Det har aldri sett så bra ut som nå. Men vi må vente på triggere som om dette er en vekst aksje som kommer med latterlige oppdateringer. Tragisk, kursen burde gått av seg selv fra her men nei. Ikke gitt opp enda men ærlig tallt, hva er det som skal få denne skuta på rett kurs? Ratene snart ATH. Antall skip snart ATH. Utbytte kommer. Top10 ivestorer er stort sett norske. Nei, de sjuke bevegelsene vi hadde i fjor - helt borte til tross for markedet og underkurs. Veldig - veldig trist, skal holde ut litt til men denne kinaaksjen forblir underpriset og misforstått, virker det som.
fjettis
25.03.2022 kl 17:36
4623
Q1 rapporten vil snu trenden! Hvis ikke de tallene som fremkommer da ikke klarer å snu kursen, da skjønner jeg ingenting!
SuMay
25.03.2022 kl 17:44
4629
Vel, merk deg hva overskriften på denne tråden er og hvor lenge siden det er. Det samme blir sagt hvert eneste Q, høye rater, kjøp - salg av skip, utbytte. Kursen er pinlig. Får vel bare akkumulere litt til….
DividendYield
25.03.2022 kl 18:06
4616
Ja, den får ikke får ikke noe særlig med hjelp av trådene her på forumet, hvor det skrives på 10-15 ulike tråder og enkelte starter nye tråder omtrent hver dag. Det blir rotete.
Samtidig så var vel aksjen ned i 3-4 kr i fjor, og toppen var nærmere 20 kr. Synes å huske den på et tidspunkt var aksjen som hadde gått mest på OB i løpet av fjoråret, selv om den falt nærmere jul. Så det finnes et potensialet!
Samtidig så var vel aksjen ned i 3-4 kr i fjor, og toppen var nærmere 20 kr. Synes å huske den på et tidspunkt var aksjen som hadde gått mest på OB i løpet av fjoråret, selv om den falt nærmere jul. Så det finnes et potensialet!
ErikNordnet
26.03.2022 kl 18:54
4825
Enligt Simply Wall, handles JIN 96% lavere enn dess "fair value".
Jeg vet ikke hva som er definition av fair value og hvordan denne side fungererer.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-jin/jinhui-shipping-and-transportation-shares
Jeg vet ikke hva som er definition av fair value og hvordan denne side fungererer.
https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-jin/jinhui-shipping-and-transportation-shares
ErikNordnet
28.03.2022 kl 13:24
4553
Nytt ship bekreftet
ACQUISITION OF VESSEL
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company')announces
that a wholly-owned subsidiary of the Company entered into a memorandum of
agreement on 28 March 2022 for the acquisition of a Supramax at a purchase price
of US$25,500,000.
The announcement is also available on the website of the Company at
http://www.jinhuiship.com.
For details, please see attachment on http://www.newsweb.no.
https://newsweb.oslobors.no/message/557781
ACQUISITION OF VESSEL
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company')announces
that a wholly-owned subsidiary of the Company entered into a memorandum of
agreement on 28 March 2022 for the acquisition of a Supramax at a purchase price
of US$25,500,000.
The announcement is also available on the website of the Company at
http://www.jinhuiship.com.
For details, please see attachment on http://www.newsweb.no.
https://newsweb.oslobors.no/message/557781
thypoon
28.03.2022 kl 13:42
4500
Tror aksjen kun reflekterer stålverdiene, knapt det engang pr nå. Helt latterlig
bulkinvest
28.03.2022 kl 14:01
4441
Betyr vel også at skibsverdiene må skrives kraftig opp! 2014 mod som er kjøpt!
SuMay
28.03.2022 kl 16:01
4312
Gogl opp 6,5%
Ratene snart ATL
Jin ca 0%
Ratene snart ATH
Aldri har jeg eid noe mer frustrerende
Ratene snart ATL
Jin ca 0%
Ratene snart ATH
Aldri har jeg eid noe mer frustrerende
ErikNordnet
28.03.2022 kl 16:27
4242
Meger Positiv artikkel, men noe motsigelsefull rubrikk... sånn er det å ikke vaere en Folkeaksje....
Click and buy!
Jeg tör ikke å lime inn hele artikkeln.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/03/28/7842652/utvider-flaten-igjen-satser-220-mill.-pa-atte-ar-gammelt-skip
Click and buy!
Jeg tör ikke å lime inn hele artikkeln.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/03/28/7842652/utvider-flaten-igjen-satser-220-mill.-pa-atte-ar-gammelt-skip
kasperd
28.03.2022 kl 16:49
4197
Solgte et 18 år gammelt skip for $13.9m for kort tid siden, og kjøper nå et 8 år gammelt skip for $25.5m.
Netto ser da dette ut som en god deal da ratene i tillegg bare har gått oppover siden de solgte det forrige skipet.
Netto ser da dette ut som en god deal da ratene i tillegg bare har gått oppover siden de solgte det forrige skipet.
ErikNordnet
28.03.2022 kl 17:09
4151
Hva som kan være bra å ta seg med fra artikkeln,
Jinhui-ledelsen mener prisen på fartøyet er fornuftig og at kjøpet gjør det mulig for selskapet å generere høyere driftsinntekter og økt avkastning.
Halve kjøpesummen ventes å bli finansiert med banklån, resten med egne midler. (fra PM)
Flåteforyngelse
Det nye fartøyet er på 63.485 dødvekttonn. Det ble bygget ved Jiangsu Hantong-verftet i 2014, og vil bli levert til Jinhui mellom 3. mai og 29. juli.
Det Hongkong-baserte tørrlastrederiets forrige kjøp fant sted rett før jul, da det meldte om kjøp av to 2012-bygde supramaxer for tilsammen 34,5 millioner dollar.
For tre uker siden kvittet Jinhui seg med et 2004-bygd supramax-fartøy for 13,9 millioner dollar – et skip selskapet bare hadde eid i et års tid. Salget tilførte rederiet en gevinst på cirka 6 millioner dollar – eller 54 millioner kroner.
Før det seneste kjøpet har Jinhui Shipping 26 tørrlastfartøyer i flåten. 24 av dem er supramax-fartøyer, mens de to siste er av typen post-panamax. Total fraktekapasitet i dag utgjør over 1,5 millioner tonn.
Jinhui-ledelsen mener prisen på fartøyet er fornuftig og at kjøpet gjør det mulig for selskapet å generere høyere driftsinntekter og økt avkastning.
Halve kjøpesummen ventes å bli finansiert med banklån, resten med egne midler. (fra PM)
Flåteforyngelse
Det nye fartøyet er på 63.485 dødvekttonn. Det ble bygget ved Jiangsu Hantong-verftet i 2014, og vil bli levert til Jinhui mellom 3. mai og 29. juli.
Det Hongkong-baserte tørrlastrederiets forrige kjøp fant sted rett før jul, da det meldte om kjøp av to 2012-bygde supramaxer for tilsammen 34,5 millioner dollar.
For tre uker siden kvittet Jinhui seg med et 2004-bygd supramax-fartøy for 13,9 millioner dollar – et skip selskapet bare hadde eid i et års tid. Salget tilførte rederiet en gevinst på cirka 6 millioner dollar – eller 54 millioner kroner.
Før det seneste kjøpet har Jinhui Shipping 26 tørrlastfartøyer i flåten. 24 av dem er supramax-fartøyer, mens de to siste er av typen post-panamax. Total fraktekapasitet i dag utgjør over 1,5 millioner tonn.
mithra
28.03.2022 kl 17:12
4135
Viktig tilleggspoeng: Det kjøpte skipet har 10.000 ton større lastekapasitet enn det solgte,
Natt1369
29.03.2022 kl 00:23
3879
Skipet det er snakk om, heter Hanton Trader II, og er samme skip som ble omtalt på splash247.com 17. mars.
Jeg blir å følge dette skipet på marine traffic frem til overtakelse.
Jeg blir å følge dette skipet på marine traffic frem til overtakelse.
ErikNordnet
29.03.2022 kl 07:06
3762
Bloomberg har fölgende nökkeltall for JIN
P/E er justert for Q4 og revised nedskrivning.
Ser bra ut
Key Statistics
P/E Ratio0.96
PEGY Ratio--
Shares Outstanding109.26M
Price to Book Ratio0.4304
Price to Sales Ratio1.4188
https://www.bloomberg.com/quote/JIN:NO
P/E er justert for Q4 og revised nedskrivning.
Ser bra ut
Key Statistics
P/E Ratio0.96
PEGY Ratio--
Shares Outstanding109.26M
Price to Book Ratio0.4304
Price to Sales Ratio1.4188
https://www.bloomberg.com/quote/JIN:NO
thypoon
29.03.2022 kl 11:29
3569
tror utbytte fra WEST blir most inn i jin aksjer for undertegnede! galskap dette her
ErikNordnet
30.03.2022 kl 11:46
3302
Jeg får ikke helt grep, at denne prises som den gjør.
Egen kapital - gjeld og kursen er på 37 NOK, sannsynligvis enn høyere etter årsrapporten.
EPS er også veldig høy.
Egen kapital - gjeld og kursen er på 37 NOK, sannsynligvis enn høyere etter årsrapporten.
EPS er også veldig høy.
mithra
30.03.2022 kl 16:04
3056
Suprarater over usd 10 000 pr dag gir overskudd for Jinhui. Alt over 10.000 går rett på bunnlinjen.
I mars har de i snitt vært på vel 28 000. For hele Q1 var snittet på vel 24.000.
FFA ene for april peker i retning av 31.000 og det samme for hele Q2.
Med vel 24 skip i effektiv drift hver dag , bør dette gi fine resultater fremover.
I mars har de i snitt vært på vel 28 000. For hele Q1 var snittet på vel 24.000.
FFA ene for april peker i retning av 31.000 og det samme for hele Q2.
Med vel 24 skip i effektiv drift hver dag , bør dette gi fine resultater fremover.
kasperd
30.03.2022 kl 17:03
2981
Jepp. Med snittrater på 30 000 tjener de inn hele børsverdien sin på ett år. Noe å tygge på.
ErikNordnet
31.03.2022 kl 09:03
2745
Kun en teori fra min side, kanskje det er misforståelse blant en del investorer på Oslo børs, som ikke helt ser forskjellen på Baltic capesize index og Bultic dry index (supramax) hvor JIN er aktuell.
I tillegg er vel ratene enn høyere på ruter som går rundt Asia.
I tillegg er vel ratene enn høyere på ruter som går rundt Asia.
kasperd
31.03.2022 kl 09:54
2683
Det er i hvert fall ikke mange som ser nettopp dette. Ikke nødvendigvis at de misforstår, men har rett og slett ikke satt seg inn i det (jin er jo ikke største aksjen på børsen akkurat. Vi har WEST, men denne er jo markedsført som en utbytteaksje, noe JIN ikke nødvendigvis kan klassifiseres som).
Men har begynt å bli vant med dette etter å ha eid denne en stund. Men om ratene holder seg igjennom Q2 kommer nok tallene til å snakke for seg selv.
Men har begynt å bli vant med dette etter å ha eid denne en stund. Men om ratene holder seg igjennom Q2 kommer nok tallene til å snakke for seg selv.
Salbei
31.03.2022 kl 10:18
2609
Kanskje...de kan også ha kjøpt katta i melet dersom markedet går ned. Håper de betaler mer i utbytte i Q3 og Q4.