GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021 (2)

sikim
GOGL 30.09.2021 kl 16:12 86176

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr

Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Redigert 30.09.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare

Da ble det en del på 82 tallet også i dag. Enda en god del cash så får vi får tiden vise om det blir enda billigere Gøggen aksjer i dagene/ukene som kommer. Tjener Gogl 1 milliard Q1 som
FFA nå sier blir det 5 kroner utbytte q1 også i tillegg til NoK 15 Q3 og Q4. 1/4 av aksjekursen betales altså ut på 3 kvartaler. Magisk😀
Redigert 13.10.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Pilteri
13.10.2021 kl 17:34 3831

Bankers, kan du vise utregningen på 1 milliard i Q1/21?

Bare se på hva de tjente Q2 til hvilke rater og sammenlikn med FFA for Q1, mange av de nye skipene var heller ikke i drift hele q2 i år. Må og regne inn høyere Ice class, size og scrubber premium enn Q2. Og ikke nok med det du må og regne inn lavere BE cost. Og som ikke det er nok har de sikret en del over FFA. Kan og ta med at spot selskaper får bedre inntekter enn de som sikrer mye tonnasje når ratene faller pga. forsinkelser i inntektene.

Capesize and Panamax vessels of $29,372 per day and $18,987

FFA Q1 CAPE 27 250 PMAX 30 750
Redigert 13.10.2021 kl 18:07 Du må logge inn for å svare

Legg noen av shipping kronene her folkens, og vær med på en av de virkelige store oppturene:

https://www.facebook.com/worldeconomicforum/videos/342682273045017/

Herremin gulltider🙈😂🤣

Michael Burry Veddemålet short Tesla lang Gogl har ikke vært det beste så langt

Truffet på Gogl men bommet på Tesla så langt, men enda ungt dette veddemålet😊

Alle veddemål går inn til slutt, om man bare venter mange nok år😂😂
oppturen
13.10.2021 kl 23:23 3066

Snur det i morgen mon tro ?
USA ende på over 84 og sluttauksjonen idag var på høyt volum, mulig short dekning ??


Ting tydar på at det snur i dag.
RSI stangar mot bånn av den lange svakt stigande trend linja. RSI på 36 ,snur muligens der.

Da setter den i så fall en høyere bunn i USA chartet som er det som gjelder for GOGL, bare tullball å se på det tekniske bildet på OSE selv om Long prøver å overbevise noen om det;-)

https://www.tradingview.com/chart/?symbol=NASDAQ%3AGOGL

Opturen for den globale tørlastindustri er kun forsat efter sommeren, og sådan vil det også blive ved, hvis man kigger fremad. Sådan lød det i går på Capital Link Forum om bulkindustrien, og nu har Pacific Basin med CEO Martin Fruergaard i spidsen bekræftet tendensen i ord og tal.

https://shippingwatch.dk/Rederier/Toerlast/article13367445.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Morgen&utm_content=2021-10-14&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk

Optimismen litt tilbake i papirmarkedet også i dag

Cape Oct 69500 +750
Nov 49250 +1000
Q1 27625 +375
Cal22 28125 +157
Pmax Oct 35500 +125
Nov 38500 +250
Q1 31175 +425
Cal22 25575 +150


https://www.braemarscreen.com/

Optimismen i aksjen derimot var ikke imponerende nye 12K til under 83,50 i snitt der altså...:-)

Da er vi altså under toppen fra 2018 da Gogl sto i 84, og BDI toppet på 1775. Nå er BDI 5226:-)

China’s coal imports surged 76% in September as power plants scrambled for fuel to ease a power crunch that is pushing domestic coal prices to record highs and
disrupting business activity in the world’s second-largest economy
KJEPET
14.10.2021 kl 09:43 2197

He, he. Det plukkes kjempeposter nå på 83.-. Nervøse investorer kastes ut. Tok en liten post selv på 83.- nå. Du må trekke fra 9.- på dagens kurs (Q3 7.- + Q4 hittil 2.- i utbytte). Vi er på full fart mot 60-tallet :-). Bare siste 3 måneder er vi 24% bak 2020 bulkers, som allerede har betalt ut 2/3 av Q3 utbytte. GOGL shortes i fillebiter til Fredrikstens store forlystelse :-)
Trøim bare ler av Fredriksen og Ulrik nå.

Ingen seriøse aktører kan handle i Gogl. Kursutviklingen tilsier et vanskjøtt selskap.
Redigert 14.10.2021 kl 09:44 Du må logge inn for å svare

he, he fikk plukket på 82 tallet i dag og. Dette begynner bli komisk:-))

All Fredriksen eier, lar han herjes med av shortere! Utbytter de neste to årene, samt skipsverdiene overstiger snart aksjekursen 🙈

Ja, gjelder bare utnytte det til sin fordel. Når en vet det er slik så er det bare agere deretter.
bjooern
14.10.2021 kl 10:38 1937

Håper flest mulig ble sittende ombord.og ikke kasta kortet i dette spillet.
KJEPET
14.10.2021 kl 10:45 1895

Ikke f.... at jeg skal la meglerspirer og annet pakk få ødelegge mine investeringer i denne syklusen. Håper shorterne brenner i h....... (jeg kan sørge for nok kull :-))
Redigert 14.10.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
hogan
14.10.2021 kl 10:51 1872

Hannis selger på 100 og kommer etterpå med at det blir rater på 10000 i januar. Ikke noe vanskelig å selge på 100 da, han lykkes med den, blir vel heller rater på 40 i jan tenker jeg.
Han har jo startet fond så han trengte billige Gogl aksjer og det fikk han, men ikke mine.
Kull lagrene nesten tomme og vintersesongen har ikke begynt engang, her skal vi over 100000 rater igjen.

Ganske formidabel pengeoverføring fra retail til de proffe de siste dagene. Synd men sant. Taxisjåførene får bakspeilsyke, mens meglerhusene ser +30% rabatt på NAV som stadig øker.

Hvordan ligger det an med innsidekjøp og beholdning hos primærinsiderne, forsøkte å finne noe, men fant kun en transaksjon tilbake i 2018?

Fant noe i 2020: Over the last year, we can see that the biggest insider purchase was by Chief Financial Officer Per Heiberg for US$61k worth of shares, at about US$5.12 per share.

https://finance.yahoo.com/news/much-golden-ocean-group-limited-161815221.html

De kjøper nok i andre selskaper for å komme under radaren

Baltic Capesize-indeksen er ned 5,9 prosent til 70.181 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.

Huff bare 70K, NMAXene til GOGL seiler bare inn 100K på slike elendige rater.....
KJEPET
14.10.2021 kl 12:37 1570

Ja, svært skummelt å sitte i bulk nå :-)

Nei, det er ikke det, hvis man har litt horisont og holder hue kaldt.

Nå håper jeg bare shortere kan presse denne ned til 74 kroner, så jeg kan øke eksponeringen min med 100%

På den annen side, kommer ikke aksjen ned til 200 dagers glidende vil jeg eller ikke kjøpe mer aksjer her.

Redigert 14.10.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare

BCI 5TC 70181 -4359

Redusert nedgangsfart på BCI i dag. Kan tyde på at vendepunkt kommer snart. Ser på twitter at nedgangen spekuleres i å delvis skyldes split cargo cap til pmx. Det er begrenset hvor lenge/mye en slik arbitrasje kan utnyttes. Viktig å følge med på rateutvikling på pmax og småbåter pga dette. Veldig spennende dette her. Morsomt dersom vi finner vendepunkt allerede på 50-60k.

Jeg får vel omtrent det jeg har investert i aksjen tilbake de neste 3 kvartalene i utbytte, så får vi se hva vi sitter igjen med etter det. Går vel neppe i NULL, baljene har da vel litt verdi igjen når vi kommer til sommeren neste år antar jeg:-))
olavgg
14.10.2021 kl 13:18 1466

Q1 for PMax er 31000 USD
Det er jo helt ellevilt bra.

FFA viser forøvrig oppgang, men kursen går nedover, er nok mest fordi at dollaren er svak. Håper enda på 8kr i utbytte for Q3
kodenavn
14.10.2021 kl 13:23 1486

Aksjekursen i dag er komisk.
Med en blended rate rate på Cape og Panamax på 45 K/dag,(vi ligger godt over det i dag) har Golden Ocean en utbyttekapasitet (altså etter at drift, renter og avdrag er betalt) på 49 kroner i året !
Og kursen er 82.-.
Do the math.

Jeg tipper det snur litt allerede når USA nærmer seg. Kan ikke tenke meg at vi tar helg under 85kr
kodenavn
14.10.2021 kl 14:11 1387

Litt om Eexi som trer i kraft fra 1. jan. 2023:
Det er regler om hvor store utslippene kan være pr. tonn fraktet gods. Så effektive motorer og effektive skrog (Eco) har fordel.
Stort sett må skipene tilfredsstille 2015-krav for nye skip.
Over 70 % av verdens bulk-flåte er non-compliant, og må gjøre tilpasninger. Dette betyr stort sett redusert hastighet på skipene. De må ned på kanskje 8,5-9 knop.
Dette reduserer supply-siden, og øker flåteutnyttelsen og ratene.
GOGLs skip går stort sett klar, siden flåten er relativt ny, og selskapet får dermed en ekstra fordel, økte rater ift en stor del av verdens bulk-flåte