GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021 (2)

sikim
GOGL 30.09.2021 kl 16:12 493078

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr

Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Redigert 30.09.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Backline
06.12.2021 kl 14:17 8392

Aksjer er alltid forbundet med risiko, men risikoen i GOGL reduseres for hvert utbytte. Det som er utrolig er hvor lavt et selskap som GOGL er priset i forhold til inntjening. Prisingen av enkelte oppstartselskaper, bare de er "grønn", er direkte usannsynlig. Jeg hadde forventet at GOGL styrket seg mer frem mot utbyttet, men det ser ut til at volatiliteten i selskapet er for stor for enkeltes mager. Det er kanskje mer interessant å investere i oppstartselskaper og være uvitende naiv til risikoen.
tankardjr
06.12.2021 kl 15:05 8230

Ja gogl er priset minst 50 prosent for lavt. Jinhui er priset minst 100 prosent for lavt. Og 2020 bulkers er priset 60 prosent for høyt. Er antakelig derfor det er shortet i 2020 bulkers på slik vannvittige prisforskjeller innnen bulkaksjer. Blir det flere meglerhus som henger seg på 0 analyserer shipping så skal mye av prisingen jevne seg ut
Geir Rune L
06.12.2021 kl 16:22 7998

Marshall reduserte short med 160k på fredag.
Backline
06.12.2021 kl 16:29 7978

Så langt har ikke Marshalls short-posisjon i GOGL vært så vellykket: https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Golden%20Ocean%20Group&land=norway. Kanskje det er Marshall som fortsetter å kjøpe tilbake?
Geir Rune L
06.12.2021 kl 16:34 7980

Det er svært lite som gleder mer enn at de går på en smell her. De er nok på kjøpslistene i dag også og vil være der i morgen for å begrense skaden.
sh030158
06.12.2021 kl 17:29 7803

Hvad får dig til at tro at 2020 Bulkers er priset 60% for højt.
Hvordan er din beregning - såfremt du kan lave en?
gandhi-21
06.12.2021 kl 17:34 7782

bulkers styrer mot utbytte på kr. 3.- for en svak desember, så det regnestykket har jeg også lyst til å se :)
Ryddegutt
06.12.2021 kl 18:43 7580

Noen som vet hva som skjer med Safe B? Opp 12% nå
PartnerInv
07.12.2021 kl 08:32 6923

Marshall reduserer shorten ytterligere med ca 160 000 aksjer!
nman
07.12.2021 kl 08:36 6902

KINA: JERNMALMIMPORT 104,96M TONN I NOVEMBER (91,61 I OKT)

Oslo (TDN Direkt): Kinas jernmalmimport var 104,96 millioner tonn i november, fra 91,61 millioner tonn i oktober, opp 14,6 prosent, ifølge Reuters. Dette er det høyeste importnivået siden juli 2020. På årsbasis var importen opp 6,9 prosent NS, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
nman
07.12.2021 kl 09:03 6782

Minner om at GOGL går ex utbytte i morgen...
ErikNordnet
07.12.2021 kl 09:42 6544

Betyr det at Marshall realiserer et tap på disse 160 000 akjser?
Goliaten15
07.12.2021 kl 10:01 6434

DNB Markets spesifikk info
DNBs anbefaling Kjøp
Kursmål 139,00
Sist oppdatert 24 nov.
KJEPET
07.12.2021 kl 10:07 6438

Morsomt å lese alle de som trodde China skulle "slutte" å produsere stål. Kjempen i Øst skal ha klar luft under OL, og skal kjøre full gass etterpå. Akkurat som vanlig med andre ord :-)
KJEPET
07.12.2021 kl 10:28 6371

Takk, det var en fin graf. Av grafen kan man se at SAMTLIGE aksjer som er synlig short, og ble shortert i "angrep" som startet 12. oktober, er i minus :-)
Geir Rune L
07.12.2021 kl 10:46 6326

FFA Cape responderer godt på kinesiske import tall:
Cape
Dec
39625
+2875
Q1
21916
+667
Q2
23500
+375
Cal22
24395
+427
nman
07.12.2021 kl 11:00 6359

Kina:
Capesize $/day 38851 +2534
Panamax også opp (ca 5%).
msmekk
07.12.2021 kl 12:17 6054

Ser ut til vi skal få en pen stigning på 2-3% også imorgen. Dette vil være perfekt for støtten til OHS som befinner seg på 82 Kr
Kalle Kurtasje
07.12.2021 kl 12:27 6052

Baltic Capesize-indeksen er opp 6,0 prosent til 41.324 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Smisen
07.12.2021 kl 12:28 6037

Ligger å stanger på en støtte nå, går rett til 95 om den bryter nå
thypoon
07.12.2021 kl 12:37 5954

Kina; Jernmalm importen steg 14.6% fra oktober til november
boupa
07.12.2021 kl 13:59 5589

Uenig der Smisen. Ingen motstand her egentlig, kommer først på 92 den.
KJEPET
07.12.2021 kl 14:45 5380

Tror ikke helt folk forstår hva dagens rater betyr, og ser det opp mot ordreboken de neste årene. Det tar tid før folk tør investere i shipping, av historiske grunner som er forståelige. De som ser det gryende shippingeventyret vil få eventyrlig avkastning de neste 3 årene :-)
https://twitter.com/DryBulkETF/status/1468211787891982346
Mr Big
07.12.2021 kl 14:50 5424

Dette blir stort. Glad jeg er inne. Kjøper flere aksjer av utbytte penga.
Hardingen
07.12.2021 kl 15:29 5262

Har sansen for Halvorsen 2020.

Today: 41,324 +2,354
MTD avg 38,603
YTD avg 33,581 vs 2020 YTD 13,046
Dec 39K

Santa is coming early for #capesize this year.
Congestion is on the rise again, activity is good and tonnage is tight. January is also starting to look good
Redigert 07.12.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Alejandreuta
07.12.2021 kl 16:14 5154

Ser spreaden på bunkers med høyt og lavt svovelinnhold øker, er nå på ca 200 dollar tonnet mot et tidligere snitt på 110.
Skulle jo tro dette vil gagne både GOGL og Belships som har relativt moderne flåter?
Hva er normal marsjfart og hva er forbruket per dag på en Cape, PMax og Supra?
Bassefix
07.12.2021 kl 20:18 4692

Hvad sker der i morgen. Kan vi blive omkring 85 eller skal vi længere ned eller måske går vi i 0
Jeg tror vi ser 90 i denne uge med de rater vi har det ser også godt ud for resten af december. Men shipping ved man sku aldrig.
Jeg tror stadig at vi er over 100 til nytår.
Ryddegutt
07.12.2021 kl 20:29 4658

Blir veldig spennende . Den har ikke hatt noe voldsomt ekstra driv i forhold til de andre selskapene . Har egentlig litt vondt for å tro den skal ned 7.5-8kr hvis vi får en normal børsdag .
Sulzer
07.12.2021 kl 20:29 4674

Skal vi tippe ca 82 i morgen? Det vil i så fall være et utmerket utgangspunkt.
KJEPET
08.12.2021 kl 09:16 3901

Hei hvor det går :-)

14.85 done c5 (index 14.15)
vulkan
08.12.2021 kl 09:26 4151

Hva er Q4 utbytte estimat gitt dagens rater ut året? Blir det over dollaren?
80% er allerede solgt på fast pris mener jeg å huske
KJEPET har skrevet for en uke siden:
"vi får over $41k i snitt på capen for Q4, som i praksis vil si at du kan trekke fra $2 fra dagens kurs som er utbytte fra Q3 og Q4"
Mao står du fortsatt inne for $1.15 i utbytte for Q4?
Andre som har Q4 estimat?
Redigert 08.12.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
gandhi-21
08.12.2021 kl 09:31 4168

Ser ut til at 2020bulker vil havne på ca. $ 1,2 for Q4, så GOGL vil erfaringsmessig også havne godt over dollaren.
KJEPET
08.12.2021 kl 09:42 4132

Jeg ser for meg at vi havner et sted mellom $1-$1.15 i utbytte for Q4 slik det er nå. Nå tjente 2020 Bulkers og Golden Ocean (nesten) det samme pr. aksje (EPS $0.98 og $0.97) i Q3. Så man kan jo lure på hva som er lurest å kjøpe av to aksjer som tjener like mye men prises til 116.- vs 80.-. Hver sin smak :-)

Ulrik leverer jo knallresultater, men svært få liker de store utbyttene. Det er noe jeg ikke forstår, men det er ikke første (eller siste) gang :-)
Geir Rune L
08.12.2021 kl 09:53 4090

Jeg sier ja takk begge deler til gogl (70% av investert kapital) og 2020 Bulkers (30% av investert kapital). Du binder opp mer kapital og får noe lavere avkastning i prosent av investering men fordelen er månedlige utbytter samt at risikoen er noe lavere i 2020 grunnet mindre flåte. 2020 har vel også mindre overhead kostnader.

De månedlige utbyttene gjør seg godt som trading kapital i f.eks. Gogl som ofte får uforståelige kursutslag.
KJEPET
08.12.2021 kl 09:58 4099

Skjønner ikke helt den store fordelen med mnd vs Q utbytte. EPS'en sier jo hvordan inntjeningen er pr. aksje og da mener jeg det er ganske enkelt å velge slik de to er priset nå.