GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021 (2)
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Redigert 30.09.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
nman
10.12.2021 kl 08:52
6505
Vi setter pris på innlegga dine KJEPET! :)
Lav ordrebok kan gi flere gode år...
What is more, dry bulk market disruptions during the previous 2 years, new environmental regulations and shipyards slots filled with containers continue to keep orderbook close to record low levels of 7.0% of the fleet, despite 2021 contracting having increased above 2019 levels. A low dry bulk order-book combined with most reputable ship yards quoting slots for 2024 onwards, means that we might see deliveries slippage increasing looking forward leading fleet growth to slow well below 2% over the next two years creating a more favorable dry bulk market environment for longer.
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-and-tanker-fleet-growth-bodes-well-for-the-future/
Lav ordrebok kan gi flere gode år...
What is more, dry bulk market disruptions during the previous 2 years, new environmental regulations and shipyards slots filled with containers continue to keep orderbook close to record low levels of 7.0% of the fleet, despite 2021 contracting having increased above 2019 levels. A low dry bulk order-book combined with most reputable ship yards quoting slots for 2024 onwards, means that we might see deliveries slippage increasing looking forward leading fleet growth to slow well below 2% over the next two years creating a more favorable dry bulk market environment for longer.
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-and-tanker-fleet-growth-bodes-well-for-the-future/
jess23
10.12.2021 kl 08:04
6676
sverre_stang skrev Tabbe. Trist hvis Kjepet forlater forumet.😳
Helt enig. Og Kjepet, alle vet du er i en helt annen klasse enn MH uansett. Håper du kommer tilbake.
bjooern
10.12.2021 kl 07:27
6772
1347 skrev Enig. Håper Kjepet fortsetter
Håper du er tilbake snart kjempet!
1347
10.12.2021 kl 06:14
6874
sverre_stang skrev Tabbe. Trist hvis Kjepet forlater forumet.😳
Enig. Håper Kjepet fortsetter
Shippingballs
09.12.2021 kl 15:44
7861
Jeg trader i noen aksjer, men ikke Gogl. Etter å ha vært aksjonær i mange år begynner skjermingsfradraget å spille en rolle. I hvert fall for ‘hovedstolen’ av goglporteføljen. Kunne sikkert ha gjort mer penger ved å trade, men du skal ha teft. Og det har ikke jeg.
MHInvest
09.12.2021 kl 15:12
7815
Er ingen som sier du skal holde deg borte fra forumet pga en trade, poenget er at Gogl har så stort volum at den enkelt kan trades til enhver tid. Dette lokker både kjøpere og shortere, trading fungerer svært dårlig i aksjer med lavt volum. Det ligger langt mer cash i trading kontra utbytte og spesielt nå i volatile tider der aksjonærer snur hver time fra kjøp til salg.
KJEPET
09.12.2021 kl 15:01
7778
OK, da trader jeg fra nå av og holder meg borte fra forumet. So long..............
MHInvest
09.12.2021 kl 14:59
7743
Les hva jeg skriver, hvorfor ikke bruke noen av minuttene på trading kontra forum tull? Alle tekniske signaler sa at GOGL var overkjøpt kurs 88, sier ingenting på at den shortes gjennom utbyttekjøret. Det som hadde vært positivt for å stabilisere aksjekursen er mindre utlån og tilbakekjøp av aksjer.
KJEPET
09.12.2021 kl 14:55
7641
Så om jeg skriver her inne så må jeg være trader? Så alle som er langsiktige kan ikke skrive her inne? Alle kan forresten backtrade, det er jo ikke vanskelig.
MHInvest
09.12.2021 kl 14:47
7654
Veldig spesiell tankegang, du bruker masse tid på forumet, men trader ikke og er her kun for utbytter? Om kursen går i 0 har du tapt hele innsatsen og det lille du har fått i utbytte gjenspeiler ikke tapet i aksjen. Hadde du trykt på salgsknappen på kurs 88 kunne du kjøpt tilbake idag og utbytte for Q1 hadde allerede vært tjent inn. Forventer du virkelig å få utbytte på aksjer som står i 0?
Redigert 09.12.2021 kl 14:55
Du må logge inn for å svare
Pilteri
09.12.2021 kl 14:44
7660
Ser ut som at det er Evergrande og co som påvirker sammen med fallende BDI og så er det sikkert noen andre luringer som spiller her?
KJEPET
09.12.2021 kl 14:38
7572
Jeg er ikke trader, og mottar utbyttene uansett hva kursen er. Den kan til og med til 0.-, og jeg fortsetter å motta mye penger hver 90-ende dag. Så får dere herje med kursen akkurat som dere vil. Noen tror at China skal gå i grus, akkurat som mange har trodd i 40 år. Men fakta var at man økte malmimporten med over 14% M-O-M i november.
MHInvest
09.12.2021 kl 14:24
7636
Hvorfor denne iver etter utbytte når det blir radert bort i kursfall?
KJEPET
09.12.2021 kl 14:19
7553
Ser det går slutninger nå på slutten av januar til rett under $30k. Fantastisk bra. Ser ut til å bli en slant med utbytte også for Q1 :-)
Og når Magnus kan meld om "tonnage is still close to sold out" i dag, så er det bare å nyte :-)
Og når Magnus kan meld om "tonnage is still close to sold out" i dag, så er det bare å nyte :-)
Redigert 09.12.2021 kl 14:21
Du må logge inn for å svare
MHInvest
09.12.2021 kl 14:13
7574
Da er vel utbytte radert her og minus kontra salg før utbytte eller tar jeg feil?
PartnerInv
09.12.2021 kl 12:31
7977
Ser ut som vi har nådd en slags bunn for dagen nå. Det flater ut.
Sognoksen1
09.12.2021 kl 12:21
7921
Algoritme maskinene er på salg igjen de bryr seg ikke om rater og utbytter ,er vel kanskje rater på 25000 $ i vinter må jo vere det de tror på de som er short
KJEPET
09.12.2021 kl 12:15
7966
Bare rater på $41379. Plusser vi på premium og scrubber, så runder vi $50k for Golden sin del. Var vel i 2008 man så noe slikt i desember måned? Men pytt, blir jo ikke penger av slikt :-)
Springer
09.12.2021 kl 12:10
8005
Neste utbytte ligger garantert i samme størrelsesorden som forrige. I tillegg er ratene så gode nå, at vi kan forvente noe tilsvarende i Q1 også.
Å tro på en kurs på 60 kroner virker snodig men med den gjengen som handler på OB, vet man jo aldri.
Gavepakker kommer når man minst venter det.
Å tro på en kurs på 60 kroner virker snodig men med den gjengen som handler på OB, vet man jo aldri.
Gavepakker kommer når man minst venter det.
PartnerInv
09.12.2021 kl 12:04
7666
Når kursen dippet ned på 68 for noen uker siden lå capsize raten på ca USD 25 000/dag. Igår var den på USD43 000/dag.
Det virker ulogisk hvis vi skal ned til under 70 med mindre ratene bikker under USD 30 000 igjen.
Det virker ulogisk hvis vi skal ned til under 70 med mindre ratene bikker under USD 30 000 igjen.
Sognoksen1
09.12.2021 kl 11:42
7605
Skal vel ned til 60 denne gangen vi var no på 68 før utbytte ,merkelig aksje alt i verden påvirker denne tror jeg venter noen dager før jeg kjøper
AudiBMWMercy
09.12.2021 kl 10:39
4309
Prisen ligger innenfor 75 - 77 nok. Det er en down gap på 72,7 - 74,7 nok som mulig lukkes før prisen snur.
boupa
09.12.2021 kl 10:28
4241
Må si vi får godt betalt for å ta utbytte. Kynisk av- og på ser ut til å være det eneste som fungerer i Gogl dessverre.
PartnerInv
09.12.2021 kl 10:13
4341
Bassefix skrev Er der ingen bund i den. Hvor langt skal vi ned
Jeg kjøpte ytterligere 2000 på 77,25. Jeg ønsker ikke at den går lavere nå. :)
nman
09.12.2021 kl 09:28
4479
KJEPET skrev På min VPS står det 8.96 som kurs ved utbytte.
Stemmer det.
Kurs 8,95765
NOK 7,614 pr aksje.
Kurs 8,95765
NOK 7,614 pr aksje.
nman
09.12.2021 kl 08:54
4654
Omtrent ett år før EEXI trer i kraft - bra for miljøet og bra for ratene!! :)
https://www.hellenicshippingnews.com/bimco-publishes-eexi-transition-clause-ahead-of-imo-efficiency-regulation/
https://www.hellenicshippingnews.com/bimco-publishes-eexi-transition-clause-ahead-of-imo-efficiency-regulation/
Ryddegutt
08.12.2021 kl 20:46
5232
Var det den 18.12 det ble utbetalt ? Hadde vært bedre å selge i går😂
Bjarne Kanin
08.12.2021 kl 20:10
5293
KJEPET skrev På min VPS står det 8.96 som kurs ved utbytte.
Har ikke sjekket VPS, bare hva kursen var i går kveld. Men du har sikkert rett læll :-)
Bjarne Kanin
08.12.2021 kl 19:50
5281
Bra vi fikk dollarkurs på 9,02 på utbyttet i går, i dag er kursen på 8,88, ned 1,55%.
bjooern
08.12.2021 kl 18:04
5577
Det ser ikke sånn ut over dammen.Ser nok ut som det blir motsatt og godt over 80 tallet imorgen:)
AudiBMWMercy
08.12.2021 kl 17:11
5759
Jeg tenker at det skal gå ned til nærmeste støttepris på ca. 75 - 77 NOK. Da ville det være 4-6 nok ekstra gevinst.
KJEPET
08.12.2021 kl 17:11
5747
Ny fantastisk shippingdag i verden i dag. På OSE er det som vanlig svarte natta.