GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021 (2)

sikim
GOGL 30.09.2021 kl 16:12 493117

Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene

Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr

Nå er det på tide med en ny tråd ettersom den forrige er blitt svær og uhåndterlig - så fortsett gjerne på denne nr. 2
Redigert 30.09.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
The Godfather
14.12.2021 kl 12:09 6789

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er ned 16,1 prosent til 32.838 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Mollen
14.12.2021 kl 12:00 6734

Dette er vel gode nyheter…Minimal lossekø og ratene holder seg over 40K. Ser ut som inneffektivitetene er absorbert av et sterkt fraktmarked
Vampyren
14.12.2021 kl 11:52 6795

Congestion in China have eased sharply recently, now most ships are berthing after waiting only 1-3 days at anchorage. Minimal congestion. Not a good signal for the #Capesize market. 😱
Mollen
14.12.2021 kl 11:48 6825

Utrolig at denne skal være så svak gitt dagens ratebilde og så mye som GOGL har sikret på gode nivåer i Q1.
boupa
14.12.2021 kl 11:13 6901

At den skal under 62 tviler jeg på. At vi skal ned til 62-65 er meget sannsynlig. Men da tror jeg den snur der.
olavgg
14.12.2021 kl 10:43 7015

Skal handle så mye GOGL som jeg kan når kursen går under 62kr.
Frontman
14.12.2021 kl 00:09 7370

Satse på ny inngang i jan/feb her. Utbytte tidlig i mars blir fett. Så får vi se hva vi får kjøpt for.
boupa
13.12.2021 kl 20:48 7749

Spørs om ikke TA kan hives ut vinduet nå, ser ingen grunn til at ikke vi skal ned på 60-tallet som sist. Dessuten er det andre ting som gjør markedet urolig nå.
fattigstakkar
13.12.2021 kl 17:37 8096

SBLK ned over 8%
The Godfather
13.12.2021 kl 17:04 8143

Freight futures am update
Capesize up ~1%
Panamax down ~1%
AudiBMWMercy
13.12.2021 kl 16:50 8154

Gappen er lukket så krysser vi finger at aksjepris snur opp om ikke så lenge :).
Saddam68
13.12.2021 kl 15:04 8475

Tror det er d minste problem :)
ørnen
13.12.2021 kl 14:57 8496

Har ikke forumet fått med seg at Kina stenger ned i begynnelsen av neste år. Det er ensbetydende med at BDI går rett i dass!
Sonatrach
13.12.2021 kl 12:56 8697

Fra Eagle Maritime:

Dry Bulk: Dry bulk rates generally came under pressure yesterday following a strong run in recent weeks. Capesize rates took the brunt of the stick with prompt dropping 4% to USD 41.3k/d (China-Brazil RV – 8.5%). The entire FFA curve also saw pressure with 1q22 paper dropping to USD 18.5k/d (-7%) and 2022 coming in at USD 22k/d (c -USD 1k/d).

Panamax also saw a day of corrections with both basins losing ground on the back of limited fresh cargo. A bit more positive on the smaller sizes with both Supramaxes and Handies holding ground, the former driven by more fresh enquiries from coal runs from Indonesia.

The time-charter market also looks pretty active with Baltic reporting an Ultra placed on subs for a 1-year deal at USD 24.5k/d and another 61k tonner open China for USD 25k/d. Early comments from brokers this morning suggest further pressure expected today.
Alejandreuta
13.12.2021 kl 12:44 8654

Rater og kurs henger jo ikke på greip slik det er nå. Ingen sammenheng overhode slik jeg ser det med lav ordrebok, EEXI om et år og ikke minst virker det jo som GOGL har vært flinke til å sikre noe lengre kontrakter når muligheten har bydd seg. Men på et eller annet nivå begynner vel tyngdekraften å virke...
Urealisert
13.12.2021 kl 11:44 8881

Så nå blir jo valget: reinvestere utbyttet med en gang, eller vente til CNY?
Tradisjonelt skal jo rater og kurser gå ned frem mot mars, for så å øke igjen mot sommeren. Dette året var ikke slik i det hele tatt, da var det jevnt stigende gjennom første halvår. Hvordan blir neste år? Noen som har noen formening?
Redigert 13.12.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
bjooern
13.12.2021 kl 09:58 9202

Torsdag.
Goliaten15
13.12.2021 kl 09:53 9213

Når kommer utbytte på konto?
bjooern
13.12.2021 kl 09:51 9037

Håper den ikke når 80 før utbytte penga kommer.
MarineroMarine
11.12.2021 kl 21:02 9525

Vanlig at kunden, den som chartrer betaler. Dersom det går på overtid blir det demurrage, Den kan være lavere eller høyere en frakten som er avtalt. Når mange båter ligger i kø fjernes tonnasje fra markedet og ratene går opp for de som er ledige, eller går mindre ned en sesongen tilsier🤑
Pilteri
11.12.2021 kl 13:37 9902

Kommer vel an på om ikke kundene betaler...mener å ha sett at så er tilfelle her tidligere men antar at det varierer?
Springer
11.12.2021 kl 11:41 5012

At skipene ligger uvirksomme utenfor havnene kan umulig gi penger i kassa til selskapene??
Bjarne Kanin
11.12.2021 kl 11:31 5005

Her er en artikkel i VG, som sier litt om dette med shipping boomen, havnekøer, mangel på varer osv.

https://e24.no/naeringsliv/i/z7k4a4/den-store-trafikkorken?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
olavgg
11.12.2021 kl 01:08 5370

Jeg har shitload i Gogl, og kunne tradet. Det jeg heller gjør er å kjøpe mer og mer når den blir for altfor billig. For meg har ikke Gogl vært nær det jeg har som høy pris. Markedet idag priser shipping generelt helt latterlig lavt. Her er det bare å sitte. Tradere kan styre på som de vil, men i sum i lengden så får de bare 50 prosent treff og har du bedre enn dette så har du hatt flaks og mindre enn dette så har du hatt uflaks. Det som derimot gir gevinst er å ha en bred portefølje du sitter stille i over mange år.
olavgg
11.12.2021 kl 01:08 5370

Jeg har shitload i Gogl, og kunne tradet. Det jeg heller gjør er å kjøpe mer og mer når den blir for altfor billig. For meg har ikke Gogl vært nær det jeg har som høy pris. Markedet idag priser shipping generelt helt latterlig lavt. Her er det bare å sitte. Tradere kan styre på som de vil, men i sum i lengden så får de bare 50 prosent treff og har du bedre enn dette så har du hatt flaks og mindre enn dette så har du hatt uflaks. Det som derimot gir gevinst er å ha en bred portefølje du sitter stille i over mange år.
boupa
10.12.2021 kl 20:36 5588

Forhåpentligvis , men skulle gjerne sett at den ikke datt under 80 som var et viktig støtteområde.
rascal
10.12.2021 kl 19:34 5694

Jeg tror vi må etablere en "folkeaksjon for å få Kjepet tilbake til forumet" Få ham inn igjen!

Vet noen forresten hvor det ble av "Volf"? Han (?) skrev mye svært innsiktsfullt om shipping inntil for et par år siden, og så ble han dessverre plutselig borte.
Fjellbris
10.12.2021 kl 19:07 5709

Vi skal over 80 igjen før jul, tipper vi ser 85-90 allerede før 2022, forhåpentligvis også med en aktiv Kjepet på laget her inne!😀🙏
Fortsatt god helg alle Goglere🚀
…..
Freight futures am update
Capesize up ~2%
Panamax flat
Schenk
10.12.2021 kl 14:14 6066

Kjepet: Dine fans er mange. Dine innlegg er hovedgrunnen til ar jeg leser GOGL tråder!
nman
10.12.2021 kl 13:57 6104

10.desember i fjor var cape- og pnmx ratene hhv 10.951$ og 11.511$.
Tilsvarende er ratene nå (i går) 41.379$ og 26.970$. Sier sitt om hvor sterkt markedet er.
Dersom man kombinerer de slutningene som er rapportert for Q1, med FFA for Q1, sier Ulrik-tabellen en EPS på drøyt 50 cent. Siden vi kommer inn i Q1 fra en periode med høyere rater blir nok resultatet høyere enn dette også.
Tipper minst 1$ i utbytte for Q4, og minst 0.5$ for Q1....

Pilteri
10.12.2021 kl 13:34 6179

Ikke bry deg om sure innlegg Kjepet. Du er jo en av grunnpilarene på forumet med mange gode innspill. Hvem skal lede oss nå?
steinulv
10.12.2021 kl 12:36 6050

Vi er mange som har glede av dine innlegg Kjepet! Rist det av deg.
msmekk
10.12.2021 kl 12:29 6013

Vi ønsker at du er med oss Kjepet! Oppsigelsetiden på forumet er forresten 2 år :-)
The Godfather
10.12.2021 kl 12:28 5914

Baltic Capesize-indeksen er ned 3,3 prosent til 40.035 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Tønners
10.12.2021 kl 12:12 5965

Ikke fått med meg, takk for svar
Tønners
10.12.2021 kl 12:06 5956

Noen andre enn meg som ikke har mottatt utbytte enda?