EIOF er den virkelig glemte perle, dobling på kort sikt
EIOF er den virkelige glemte diamanten.
her bør og Må det komme ei dobling.
det kan gå faderlig fort, så kom dere inn.
6-7 kr i sikte,
her bør og Må det komme ei dobling.
det kan gå faderlig fort, så kom dere inn.
6-7 kr i sikte,
Offshore OBS
11.07.2022 kl 15:54
5845
På langtidskontrakt , dvs 350 dager i året, dvs 70 millioner i året…?
Gull i pungen
12.07.2022 kl 09:50
5768
Jadda!
Rateeksplosjon i supply 🚀
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/07/12/7897718/eksplosjon-i-ratenivaet-for-offshorerederier
Rateeksplosjon i supply 🚀
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/07/12/7897718/eksplosjon-i-ratenivaet-for-offshorerederier
desirata
12.07.2022 kl 10:30
5755
Eidesvik har ingen AHTS båter, så disse ratene har ingen betydning.
Eneste, dersom bra kurs løft i Soff og Siem, vil det muleg trekke Eiof opp ?
Eneste, dersom bra kurs løft i Soff og Siem, vil det muleg trekke Eiof opp ?
Ondi05
12.07.2022 kl 10:36
5835
Så det et kun ankerhandling som opplever høyere rater? Tror ikke det. Dette er sammensatt, og man kan ikke gå inn ene og alene på en god sommersesong.
Bransjen har mye bedre marginer. Disse legger seg på bunnlinja hos de som ikke er fullstendig gjeldstynget. -les: Havila.
Bransjen har mye bedre marginer. Disse legger seg på bunnlinja hos de som ikke er fullstendig gjeldstynget. -les: Havila.
Offshore OBS
12.07.2022 kl 12:32
5807
Men EIOF har 3-4 seismikk båter i opplag som kan selges til hyggelig pris vesentlig over hva de var verdt for 12 måneder siden.
desirata
12.07.2022 kl 13:05
5806
Seismikk båtene kan enten selges, eller chartres vekk. Det bør være en bra upside der og rett på bunnlinjen.
Aksjen vil stå i 20kr neste år.
Aksjen vil stå i 20kr neste år.
Braastad
14.07.2022 kl 09:00
5695
Herlig. Regner med at Subsea Viking får gode rater på ny kontrakt.
En ting jeg lurer på er det dårlige resultatet fra Seven Viking. Det er vel den dyreste båten de har (50% JV med Subsea 7). I oversikten over de 5 siste kvartaler er det tap, tap, tap, tap og tap. I Q1 22 var andelen av tapet 2,6 millioner. Jeg håper og regner med at når markedet nå er i sterk forbedring, at det også vil gi bedre resultater for Seven Viking. Skipet er på en lang kontrakt, men det er vel noen prisjusteringer som kommer Eidesvik til gode. Ellers er det grunn til å bli skuffet.
En ting jeg lurer på er det dårlige resultatet fra Seven Viking. Det er vel den dyreste båten de har (50% JV med Subsea 7). I oversikten over de 5 siste kvartaler er det tap, tap, tap, tap og tap. I Q1 22 var andelen av tapet 2,6 millioner. Jeg håper og regner med at når markedet nå er i sterk forbedring, at det også vil gi bedre resultater for Seven Viking. Skipet er på en lang kontrakt, men det er vel noen prisjusteringer som kommer Eidesvik til gode. Ellers er det grunn til å bli skuffet.
Braastad
14.07.2022 kl 14:48
5658
Re Subsea Viking
Peter Zickerman’s marine geophysical service provider PXGEO chartered the vessel in March for 100 days to support ocean bottom node handling operations. The deal came with options to further extend the charter.
https://splash247.com/eidesvik-offshore-seals-mpsv-deal/
Peter Zickerman’s marine geophysical service provider PXGEO chartered the vessel in March for 100 days to support ocean bottom node handling operations. The deal came with options to further extend the charter.
https://splash247.com/eidesvik-offshore-seals-mpsv-deal/
Braastad
14.07.2022 kl 15:14
5667
Denne?
PXGEO awarded OBN project in Brazil
https://www.pxgeo.com/post/pxgeo-awarded-obn-project-in-brazil
PXGEO awarded OBN project in Brazil
https://www.pxgeo.com/post/pxgeo-awarded-obn-project-in-brazil
Redigert 14.07.2022 kl 15:16
Du må logge inn for å svare
Braastad
19.07.2022 kl 12:03
5448
Oslo (Infront TDN Direkt): Eidesvik Offshore er tildelt en femårskontrakt av Van Oord Offshore Wind B.V. for "Subsea Viking".
Det fremgår av en melding tirsdag.
Kontrakten starter første kvartal 2023. I tillegg har Van Oord blitt tildelt opsjoner for ytterligere forlengelser og på visse vilkår en kjøpsopsjon for fartøyet etter den faste perioden.
Det fremgår av en melding tirsdag.
Kontrakten starter første kvartal 2023. I tillegg har Van Oord blitt tildelt opsjoner for ytterligere forlengelser og på visse vilkår en kjøpsopsjon for fartøyet etter den faste perioden.
Offshore OBS
19.07.2022 kl 13:09
5424
Kontakt inngått 6 mnd før oppstart vidner om et godt marked for EIDESVIK og supply.
Fra temporær beskjeftigelse til 5 års fast kontakt er særdeles bra for Eidesvik!!
Noen dom har innsikt i ratenivå, evt omsetning årlig?
Fra temporær beskjeftigelse til 5 års fast kontakt er særdeles bra for Eidesvik!!
Noen dom har innsikt i ratenivå, evt omsetning årlig?
Offshore OBS
20.07.2022 kl 11:02
5565
Gjelder vel å selge EIOF før 2 kvartal rapporten ser det ut som i dag.
Tross gull kontrakt i går
Tross forventet gull resultat 25 august
Tross et supply selskap med sunn balanse etter avtalt båt salg.
Tross gull kontrakt i går
Tross forventet gull resultat 25 august
Tross et supply selskap med sunn balanse etter avtalt båt salg.
Ondi05
20.07.2022 kl 11:56
5589
Eiof lider under samme forhold som resten av bransjen. Nettoresultat og synmige bevis vil endre dette. Eiof er godt (nok) gearet til å kunne fly høyt de neste årene. Balansen blir nydelig på slutten av året.
Offshore OBS
20.07.2022 kl 13:09
5571
Kan bli kjøpsanledning her ifm urolighetene som kan oppstå rundt Dof restrukturering.
Gull i pungen
21.07.2022 kl 08:39
5473
Sterke tall fra seismikkselskapene på Oslo Børs i dag. (TGS og PGS). Hva skjer med seismikkbåtene ril EIOF?
Det har vært aktive signaler fra Viking Vision på Marinetraffic i flere uker. Det sto og står ETA Langevaag 16.7. (forrige lørdag), så jeg håpet den skulle mobiliseres. Men fortsatt ligger skipet ankret på opplagsplassen på Bømlo, så jeg har blitt litt svakere i trua.
Offshore OBS
21.07.2022 kl 17:02
5392
Fint Om du følger med.
Utvilsomt positivt momentum i seismikk , som kan gi jobb.
Tro en av seismikk båtene er i arbeid, men på kort kontrakt , pr nu.
Utvilsomt positivt momentum i seismikk , som kan gi jobb.
Tro en av seismikk båtene er i arbeid, men på kort kontrakt , pr nu.
Ja, Veritas Viking har vært på kontrakt siden slutten av april. Dette er 100 dager pluss opsjoner mot nyttår. Det betyr at den faste kontrakten er til rundt 10.august.
Offshore OBS
22.07.2022 kl 09:11
5341
Vet du hvem som leier den?
Og om de igjenværende opplagsbåtene kan utføre samme operasjoner som Veritas Viking?
Og om de igjenværende opplagsbåtene kan utføre samme operasjoner som Veritas Viking?
Vet ikke hvem kunden er dessverre.
thonik
22.07.2022 kl 14:03
5338
Er leid ut til ikke navngitt kunde.
Viking vision har kapasitet til 14 streamere(antagelig mer en Veritas)
Viking Vantage har kapasitet for 10
Viking vanquish ligger nok også på 10-12
Problemet her vil bli at reaktiveringskostnadene vil bli høye, både for båt og ikke minst seismikkutstyr. Men seismikkbransjen er på vei opp, så reaktivering av ett av skipene i 2023, er nok mulig. Tipper isåfall det blir Viking Vision. Aller helst vil vell eidesvik selge hele seismikkflåten tenker jeg.
Viking vision har kapasitet til 14 streamere(antagelig mer en Veritas)
Viking Vantage har kapasitet for 10
Viking vanquish ligger nok også på 10-12
Problemet her vil bli at reaktiveringskostnadene vil bli høye, både for båt og ikke minst seismikkutstyr. Men seismikkbransjen er på vei opp, så reaktivering av ett av skipene i 2023, er nok mulig. Tipper isåfall det blir Viking Vision. Aller helst vil vell eidesvik selge hele seismikkflåten tenker jeg.
Offshore OBS
31.07.2022 kl 07:16
5085
Restrukturerings avtalen legger opp til salg av min 4 skip, da må det være seismikk flåten som skal selges.
Finnes det noen pekepinne på verdiene , var vel svært begrenset verdi for 1 år siden.
Men et annet marked nå!
Finnes det noen pekepinne på verdiene , var vel svært begrenset verdi for 1 år siden.
Men et annet marked nå!
Det jeg finner i årsrapporten for 2021 er at Assets held for sale er Neptun og to seismikk-skip (uspesifisert). Dette står i note 20 side 56. De solgte PSV Viking Athene i april 2021. Det er sannsynligvis det fjerde skipet i salgsplanen. Athene gikk ut av bissniss og til fiskeoppdrett som service-skip.
Offshore OBS
01.08.2022 kl 10:27
4915
Jeg er kjent med at Viking Neptun ikke var med blant de definerte 4 båtene som restruktureringen inkluderte.
Men ved å selge Neptun til god pris, er gjeld spøkelset parkert i denne konjunkturen. Antar Eiof kommer med offensive planer paralellt med sluttføringen av salget i q4.
Få andre supply selskap med investeringsplaner !!
Men ved å selge Neptun til god pris, er gjeld spøkelset parkert i denne konjunkturen. Antar Eiof kommer med offensive planer paralellt med sluttføringen av salget i q4.
Få andre supply selskap med investeringsplaner !!
Fenriken
01.08.2022 kl 18:06
4850
Enig i at Eidesvik som en av få aktører vil ha investeringskapasitet etter salget i Q4.
MEN…hva skal de investere i? Nybyggingspriser har gått i taket og ingen er klare til å betale rater som forsvarer det. Så enten gjør de prosjekt (nybygg) med lav avkastning eller så hoper pengene seg opp…
Jeg håper det siste!
MEN…hva skal de investere i? Nybyggingspriser har gått i taket og ingen er klare til å betale rater som forsvarer det. Så enten gjør de prosjekt (nybygg) med lav avkastning eller så hoper pengene seg opp…
Jeg håper det siste!
desirata
02.08.2022 kl 04:00
4735
Vedr investering. Du glemte en 3. muleg het, kjøpe brukt ? eventuelle JV / konsolidering
Offshore OBS
02.08.2022 kl 22:15
4624
Det må bli noe som omfavner strategien om grønne drivstoff løsninger. Eiof har gode relasjoner til Aker universet!
Fenriken
04.08.2022 kl 12:10
4467
Har noen regnet på hva backlog blir nå etter de store kontraktene?
The Godfather
05.08.2022 kl 13:09
4399
Tidewater er ute med Q2 tall.
Fra Clarksons;
Tidewater says 2Q22 marks industry inflection point
Yesterday after close, Tidewater reported its 2Q results, with revenues coming in at ~$163m.
This was significantly up from last year's $90m - partially explained by the completion of the Swire Pacific Offshore acquisition in late April.
Management said "We believe the second quarter of 2022 marks the inflection point in the industry that we have long awaited and is now evident in our financial performance", and added that "The average day rate improved by nearly $1,900 per day sequentially", which would be in excess of the improvement the company would expect across an entire year in a normal market upcycle. Market activity is believed to continue to improve for the remainder of 2022 and likely do another step-up in 2023.
Fra Clarksons;
Tidewater says 2Q22 marks industry inflection point
Yesterday after close, Tidewater reported its 2Q results, with revenues coming in at ~$163m.
This was significantly up from last year's $90m - partially explained by the completion of the Swire Pacific Offshore acquisition in late April.
Management said "We believe the second quarter of 2022 marks the inflection point in the industry that we have long awaited and is now evident in our financial performance", and added that "The average day rate improved by nearly $1,900 per day sequentially", which would be in excess of the improvement the company would expect across an entire year in a normal market upcycle. Market activity is believed to continue to improve for the remainder of 2022 and likely do another step-up in 2023.
Redigert 05.08.2022 kl 13:10
Du må logge inn for å svare
The Godfather
06.08.2022 kl 09:29
4384
Tidewater expecting rich day rates as offshore market begins to pick up
https://www.tradewindsnews.com/offshore/tidewater-expecting-rich-day-rates-as-offshore-market-begins-to-pick-up/2-1-1273569
Tidewater chief executive Quintin Kneen;
“I don’t see anything that I believe in the next three years will add considerable supply to the market. There are not enough boats to reactivate. There’s not enough people to crew the boats. There’s not enough parts to reactivate the boats. The newbuild economics still aren’t here to justify a newbuild,” he said.
“Over the next three years, I see this to be vessel constrained market that will push up day rates.”
https://www.tradewindsnews.com/offshore/tidewater-expecting-rich-day-rates-as-offshore-market-begins-to-pick-up/2-1-1273569
Tidewater chief executive Quintin Kneen;
“I don’t see anything that I believe in the next three years will add considerable supply to the market. There are not enough boats to reactivate. There’s not enough people to crew the boats. There’s not enough parts to reactivate the boats. The newbuild economics still aren’t here to justify a newbuild,” he said.
“Over the next three years, I see this to be vessel constrained market that will push up day rates.”
The Godfather
11.08.2022 kl 12:09
4158
EIOF - Eidesvik Offshore awarded ship management agreement for Viking Neptun
Eidesvik Offshore ASA (“Eidesvik”) has signed a ship management agreement (the “Agreement”) with DEME for the Construction Support Vessel Viking Neptun.
The Agreement has been awarded for two years, under which Eidesvik will provide full technical management, crewing and operation of the vessel.
Viking Neptun was built for Eidesvik in 2015. As announced in the stock exchange release of January 12, 2022, Eidesvik entered into a Memorandum of Agreement (“MoA”) with DEME for the sale of the vessel. The MoA is expected to complete in the 4th Quarter of 2022, post completion of the ongoing contract with Havfram. The Agreement will commence when Viking Neptun is delivered to DEME.
Gitte Gard Talmo, President & CEO of Eidesvik Offshore ASA commented:
“We are very pleased with the confidence DEME is showing us and are confident that our skilled crews offshore and onshore will continue to deliver high quality services and operations”.
Koen Vanderbeke, Strategic Operations Director at DEME, commented:
“Eidesvik has a strong track record for safe and reliable shipping operations. DEME’s strategy is to deploy the most versatile, sustainable and high-tech fleet in the industry and we have great confidence in Eidesvik’s ability to ensure optimal operation of this advanced vessel. The deployment of Viking Neptun ensures that we are ready to serve our client’s needs now and in the future, and that we take a proactive role in further facilitating the energy transition.
Bømlo, August 11, 2022
Contacts:
CEO Gitte Gard Talmo (+ 47 91 52 32 45)
Interim CFO Lars Tufteland Engelsen (+47 47 63 40 45)
Eidesvik Offshore ASA (“Eidesvik”) has signed a ship management agreement (the “Agreement”) with DEME for the Construction Support Vessel Viking Neptun.
The Agreement has been awarded for two years, under which Eidesvik will provide full technical management, crewing and operation of the vessel.
Viking Neptun was built for Eidesvik in 2015. As announced in the stock exchange release of January 12, 2022, Eidesvik entered into a Memorandum of Agreement (“MoA”) with DEME for the sale of the vessel. The MoA is expected to complete in the 4th Quarter of 2022, post completion of the ongoing contract with Havfram. The Agreement will commence when Viking Neptun is delivered to DEME.
Gitte Gard Talmo, President & CEO of Eidesvik Offshore ASA commented:
“We are very pleased with the confidence DEME is showing us and are confident that our skilled crews offshore and onshore will continue to deliver high quality services and operations”.
Koen Vanderbeke, Strategic Operations Director at DEME, commented:
“Eidesvik has a strong track record for safe and reliable shipping operations. DEME’s strategy is to deploy the most versatile, sustainable and high-tech fleet in the industry and we have great confidence in Eidesvik’s ability to ensure optimal operation of this advanced vessel. The deployment of Viking Neptun ensures that we are ready to serve our client’s needs now and in the future, and that we take a proactive role in further facilitating the energy transition.
Bømlo, August 11, 2022
Contacts:
CEO Gitte Gard Talmo (+ 47 91 52 32 45)
Interim CFO Lars Tufteland Engelsen (+47 47 63 40 45)
Offshore OBS
11.08.2022 kl 22:35
4100
Er det noen som har estimat for hvilke årlig og omsetning og EBITA margin en slik avtale kan ha?
Fenriken
12.08.2022 kl 08:34
3983
Tror ikke det er noe særlig bidrag nei. Men det viktigste er jo kanskje at Eidesvik får betalt for å holde på folk både på land og til sjøs. Det kunne jo vært en fare for at de ikke klarte å kvitte seg med folkene (veldig mange flinke!) hvis skipet gikk direkte til DEME. Dette gjør jo at Eidesvik kan holde på folkene og kanskje 2-3 år nede i veien ser selskapet litt annerledes ut og folkene kan bruke på egne båter og prosjekt.
Offshore OBS
17.08.2022 kl 09:15
3757
Q2 resultater på vei.
Det er viktig å merke seg at Eidesvik sitt overskudd for 2 kvartal IKKE trenger peises inn mot et uendelig gjeldsberg.
Balansen er ordnet med salg av Viking Neptun, leveres i Q2.
Overskuddet kan faktisk brukes til å investere - forsiktig!
Min vurdering er at f.eks SOFF trenger ytterligere restrukturering og utvanning. Men vi kan se hva kveldens resultat gir på bunnlinjen for å betale tilbake gjeld.
Det er viktig å merke seg at Eidesvik sitt overskudd for 2 kvartal IKKE trenger peises inn mot et uendelig gjeldsberg.
Balansen er ordnet med salg av Viking Neptun, leveres i Q2.
Overskuddet kan faktisk brukes til å investere - forsiktig!
Min vurdering er at f.eks SOFF trenger ytterligere restrukturering og utvanning. Men vi kan se hva kveldens resultat gir på bunnlinjen for å betale tilbake gjeld.
Redigert 17.08.2022 kl 09:18
Du må logge inn for å svare
Fenriken
17.08.2022 kl 09:38
3766
Eidesvik skiller seg ut blant supplyselskapene med salget av Viking Neptun som kommer til å redusere gjelden betydelig i 4.kvartal. Riktignok mister de en viktig skute også, men selskapet kommer til å stå som et av de sterkeste fremover.
Ser man på flåten har de sluttet ut mesteparten av flåten nå, inkludert siste 5 årskontakt på Subsea Viking og 3 årskontrakt på Viking Prince. I mitt hode har de vel da bare et par PSVer igjen som ikke har lang kontrakt. Det er ikke umulig at disse kan få det iløpet av resetn av 2022 og inn i 2023 med den etterspørselen vi ser nå. Dermed kan de ha hele flåten på lange kontrakter. Seismikkskipene gjenstår da, og kan kanskje få noen kortere kontrakter på et par av dem og kanskje selge et par av dem til helt greie priser.
Dermed må vel selskapet tenke på hva de skal bruke kontantstrømmen til. Eierne har ikke fått utbytte på flere år. Kanskje hovedaksjonær trenger litt påfyll for å betale formuesskatt? Nybyggingsprisene løper av gårde, så er vel ikke så lett å gjøre investeringer heller nå.
En perfekt storm for å gi kapital tilbake til aksjonærene?
Ser man på flåten har de sluttet ut mesteparten av flåten nå, inkludert siste 5 årskontakt på Subsea Viking og 3 årskontrakt på Viking Prince. I mitt hode har de vel da bare et par PSVer igjen som ikke har lang kontrakt. Det er ikke umulig at disse kan få det iløpet av resetn av 2022 og inn i 2023 med den etterspørselen vi ser nå. Dermed kan de ha hele flåten på lange kontrakter. Seismikkskipene gjenstår da, og kan kanskje få noen kortere kontrakter på et par av dem og kanskje selge et par av dem til helt greie priser.
Dermed må vel selskapet tenke på hva de skal bruke kontantstrømmen til. Eierne har ikke fått utbytte på flere år. Kanskje hovedaksjonær trenger litt påfyll for å betale formuesskatt? Nybyggingsprisene løper av gårde, så er vel ikke så lett å gjøre investeringer heller nå.
En perfekt storm for å gi kapital tilbake til aksjonærene?